Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rbalint88 #11895 üzenetére
Elég szomorú hogy csak ennyit bírnak. Közben én ki is néztem hogy melyik lenne a legjobb.
SACHS Lengéscsillapító hátsótengely, gáznyomásos, Kétcsöves, Teleszkópos lengéscsillapító, alul szem, felül csavarorsó
Elvileg ez tökéletes a kocsimhoz, több oldalon is ellenőriztem. Monroe-ból van 2 fajta is, azok olcsóbbak.iPhone 13 Pro Max
-
tomi5244
őstag
Hali!
2018-cas Aurisban ha benne van a TSS biztosnági csomag, akkor az állóra is fékezi az autót egy esetleges ráfutásos koccanás elkerülése érdekében, vagy csak jelez, ha közeledik az előttem lévő autó?
-
No.01
őstag
Privat velemeny, de a Monroe-t en eleve szamitasba sem vennem. Az egyetlen elonye, h olcso...
-
rbalint88
addikt
válasz jozsi252 #11894 üzenetére
Sajnos nem egyedi, hogy ennyi km alatt elfossa magat. Suzuki Splashben 45000-nel kellett cserelni, igaz 8 evesen. Viszont az elsoket is csereltuk. 80%-os az kb a gyari ertek, az nagyon jo. 60% felett nem cserelnem.
Monroe ment a Splashbe, valami 15 korul volt darabja. -
veterán
válasz Gombinyó #11892 üzenetére
&dj79
Novemberbe jár le a tavaly kötött 1 éves extracare garancia, szóval már csak az van rá. A következő kötelező karbantartás viszont már bőven át fog esni a jövő évre amikor ugye már gari se lesz rá.
Írtam a Toyota-nak egy levelet, meglátom mit válaszolnak. Érdekes hogy a sima gariba benne van a lengéscsillapító, az extracare kiterjesztett gariba meg nincs benne. Ezt se nagyon értem.
Ezeken a jó szar Magyar utakon nem tudom mennyire számít kirívó esetnek egye új autónál hogy 75 000-nél ereszt a lengéscsillapító, illetve a másik ilyen szar állapotban van?
Viszont pozitívum hogy a gyári fékbetétek még mindig 40%-os állapotban vannak így 75 000km után is. Pedig nagyrészt városban illetve lakott területen kívül használom a kocsit.iPhone 13 Pro Max
-
veterán
Egy kis segítséget, vagyis inkább tanácsot szeretnék kérni. Elvittem a 2017-es Yarisom a 75 000-es szervizre. Eleje óta ugyanabba a márkaszervizbe hordom, meg vagyok velük elégedve, igazából a kötelező karbantartáson kívül összvissz egy jobb hátsó kerékcsapágy csere volt ami gariba volt intézve.
Viszont a mostani szerviznél kiderült hogy a hátsó lengéscsillapítók nagyon problémásak. A bal hátsó 52%-os és ereszt, a jobb hátsó 30%-os és nem ereszt. A legjobb állapotban a bal első van az 80%-os a jobb első az kevesebb valamennyivel.
Szóval a hátsók cserések lesznek. És akkor itt jön az a rész amihez tanácsot kérnék.
Kaptam árajánlatot és 77 000 lenne a 2 hátsó lengéscsillapító plusz a munkadíj. Szóval durván 100k lenne mindennel együtt.
Megnéztem Autodocon és ugyanez a lengéscsillapító 24 000 lenne (a 2 összesen). Nem vagyok saját pénzemnek az ellensége de ez elég durva eltérés azért.
Rendeljem meg a 2 lengéscsillapítót és keressek olyan megbízható szerelőt aki vitt alkatrészt épít be, vagy keressek szerelőt és kérjek árajánlatot hogy ő mennyiért szerezné be valamint építené be?
Ez az első saját kocsim, illetve nem garis alkatrész cserém. Ti mit javasoltok? Sok helyen tudom hogy nem építenek be hozott alkatrészt, viszont 100k-t kicsit sokallok csillapító cserére.Köszi!
iPhone 13 Pro Max
-
Atlantis
veterán
válasz KTTech #11871 üzenetére
Ha jól tudom, arrafelé az autópályák ~110-es limittel bírnak...hazai 130-as környezetben másabb a helyzet, nálam 4,5-et megeszi így nyáron pályán, országúton meg kb. 3,6, ahogy nálad is.
Persze ezzel még így is elégedett vagyok, műszakilag remek kis gép ez.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
gorgo
őstag
válasz koxkids #11883 üzenetére
A számlát megnézve az még a nettó ár volt. Mindezt fizetés előtt közölték, sűrűn elnézést kérve, merthogy anélkül nem ment volna át. Zsarolás! Ezt azért megjegyeztem, legközelebb viszem én is Pomázra.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
flegga92
senior tag
válasz tomi5244 #11884 üzenetére
Az még egész baráti, Békéscsabán 80-90-et mondtak, mert szerintük ki kell venni a klíma hűtőt, ezért le kell fejteni a gázt...
Vicc, hogy FL előttinél a lököst se kell levenni.
EGR pucolás 15e. Váltóolajcsere 2 óra + anyag, 23e óra díjjal...
Továbbra is azt ajánlom, menjetek el Cooper Carhoz 1,5 óra alatt megvolt a hűtőköz és az EGR pucolás meg a vízpumpa mérés, 35e-ből megvolt.[ Szerkesztve ]
-
tomi5244
őstag
válasz tomi5244 #11873 üzenetére
- váltóolaj csere
- fékfolyadék csere
- gyertya csere
Munkadíjjal együtt 107 ezer. Fehérvári MayerHűtőközi tisztítást nem kértem mert - kapaszkodjatok meg - 60 ezret mondtak rá, de azt is nagyduzzogva. Azt mondja nem nagyon szoktak ilyet csinálni, így 3 órát számolnak rá.
koxkids: azt az infót kaptam, ha az éves szervizeket márkaszervizben csináltatom, akkor az autó 10 éves koráig akku garanciát kap. Csak az akku ugyan, de az is valami.
-
gorgo
őstag
Auris hibrid és a budakeszi szerviz. 345kg-ot vontathatok, költözésnél már használható. Azért az 1db xenon izzó cseréje 32k-ért fájt, bevallom, de kellett, hogy átmenjen a vizsgán.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
gorgo
őstag
válasz koxkids #11877 üzenetére
Itt ülök a Toyota Mayerben, 15 ezres szerviz után várok, műszaki vizsga is lesz. 36k az olaj+szűrőcsere 0w20 olajjal. Igaz ez már 6 éves autó.
De ami érdekes: kiderült, hogy vontatni is lehet vele. Eddig úgy tudtam, legfeljebb kerékpárszállítót használhatok, de mondták hogy vontathatok is. Kicsit hülyén éreztem magam de azért valahol örülök. Mondjuk vagy 2-3x vontattam 25 év alatt... Egy könnyű utánfutóval nem vágja haza az ember az invertert, meg legfeljebb power módba teszem ha valaha vontatok.[ Szerkesztve ]
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Carasc0
őstag
válasz koxkids #11875 üzenetére
Sufni szerelő is meg tudja ezeket oldani?
Nagyon nehezen engedem el a Toyota vonalat, de ahogy látom ez a márka arról szól egyértelműen hogy 15e km-ként go szervíz ahol elvileg gyári alkatrészeket tesznek bele és utána minden működik tovább. Most akkor mégsem?
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
tomi5244
őstag
Sziasztok!
Toyota Auris HSD-re kérek szervíz ajánlatot a következőkre. De gondoltam érdeklődöm itt előtte, hogy mire számíthatok.
- Váltóolaj csere
- Gyújtógyertya csere
- Fékfolyadék csere
- Hűtőközti takarítás (ha vállalnak ilyet)Múlt héten már érdeklődtem ez ügyben a fehérvári márkaszerviznél, de akkor még nem volt a nevemen az autó, így forgalmi hiányában még csak megközelítő árat se nagyon volt hajlandó mondani a szervizes. Annyit közölt, hogy mivel még nincs 4 éves az autó, így csak "listaáron" tudja majd megadni a költségeket - jelentsen ez bármit is.
Köszi!
T -
Carasc0
őstag
Köszönöm a fenti segítséget!
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
KTTech
veterán
Ha a nyári hónapokat nézem, akkor is megvan a 7-8dl különbség a kettő közt... Soha nem tudtam levinni 4L alá. A MK4-el elég sok a 3,6 körüli út... és ebbe nincs beleszámolva, hogy a MK3-on 16-os felni volt, tehát előnyből indult.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
félisten
válasz KTTech #11868 üzenetére
Nagyon sok mindentől függ a fogyasztás, ha csak egy példát mondja, az elmúlt 3 hónapban van Mk.4-ed, akkor nem volt még téli utad - a korábbival feltehetően az is volt. Ettől még szép számok, félreértés ne essék, gratula érte, de nagyon sok minden befolyásolja őket...
Nálam a Waze-re váltás például hozott élből 0,5-0,7 literes átlagfogyasztás javulást, mert ugye eleve elkerültem a nagyobb dugókat. Csak aztán feltűnt, hogy a tankolások között megtett kilométerek száma is több lett. Tehát még az is benne volt, hogy valójában több benzint fogyasztottam az A és B közötti úton...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
-
KTTech
veterán
Omg... elbaszták a konvergenciát... persze, hogy nem változott a magasság, ha nem azt állították. Egyébként balfékek, teljes mértékben. Semmilyen diagnosztika nem kell a beállításhoz, tekintve, hogy nem a magasságállító motorokon kell változtatni (úgy is megoldható, de egy MOT állomáson, ha nem megfelelő, be kell tudniuk állítani, márpedig ott nem lesz Techstream kéznél). Keress egy keleti szakit (a VW csoportos járgányaimat egy horvát szerelőhöz vittem mindig, gyorsan olcsón és jól dolgozott), az beállítja ízlésed szerint, bár nem feltétlenül fogsz örülni neki a következő MOTnál 😃
Csak normál és power módot használtam, Eco-t nem, a klímát is normál beállításra raktam a menüben. Meg is haltam volna a corwalli legalsóbb szintű utakon vele, a Waze mindig megtalálta nekem a legeldugottabb utakat. Nem ám a szép, nyugis 1-2 sávos A30-on vitt, hanem a 4 számjegyűeken amint "közeledtem" a célhoz 😃 Tiltva van a komphasználat is, erre Truro-ból St Mawesbe simán elvitt a mini utakon a komphoz, ahol ráadásul térerő se volt, fejből vezethettem vissza Truro-ig 😃 (7 font volt a jegy, de a normál úton kb 50-55 km-t kellett pluszban megtenni a célig. A benzin így 2.6 fontba került, időben meg ugyanannyi volt még visszafordulással is).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
nagyúr
Keress fel a problémáddal egy hivatalos Lexus szervizt a környékeden.
Toyota-hoz ugyanúgy értenek, de sokkal jobb felszereléssel és magasabb hozzáértéssel rendelkező szerelő munkatársakkat kötelező alkalmazniuk."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Ck.
addikt
Közben ide is leírom, hogyan jártam. Csak nem bírtam magammal a lámpával kapcsolatban, ezért hétvége előtt elvittem Villámot egy független szervizbe, hogy nézzék meg és ha még tudnak, akkor állítsanak a fényszórón. Megnézték, ők is teljesen rendben találták, aztán végül csak próbáltak egy kicsit állítani rajta, de az oldalirányba állító csavarokat próbálták.. Közölték, hogy szerintük gyári diag kell egyébként hozzá, mert meg se mozdult, hiába tekertek rajta, azt mondta a muki, hogy kettőt tekert rajta balra, aztán vissza jobbra, úgyhogy elvileg szerinte ugyanúgy van mint előtte volt, de szerintem elállította. Mintha a két fényszóró vetítési képe a falon közelebb lenne egymáshoz…nem tudom….majd küldök összehasonlító képet egy fal előtt állva.
Kérdeztem, hogy miért nem a lentebb levő, magasság állító csavarokat próbálta. Azt mondta, hogy azokhoz eleve nem akart nyúlni, miután meglátta, hogy a szintező motoron vannak, félt, hogy nehogy besz@rjon tőle a motor, ha csak puszta kézzel állítja számítógép nélkül…lol. Úgyhogy végül jó 10 perc próbálkozás után visszaadták, hogy inkább nem nyúlnak hozzá, pénzt se számoltak persze fel.Szerintetek csak bénák vagy tényleg kellhet diag a LED fényszóró beállításhoz? Lehet baja tényleg a szintező motornak, ha piszkálja a csavarokat diag nélkül, vagy csak sikerült megtalálnom a helyi péket és szakmai nulla volt az ember?
@KTTech:
Ez nagyon szép érték! ECO módban nyomtad vagy végig normálban? Mi most augusztusban megyünk majd haza autóval, kíváncsi vagyok, hogy milyen számok jönnek majd ki.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Paxker315 #11858 üzenetére
A takarékosság egy része alapvetően a vezetési stílustól függ, ezért igyekszik a Toyota a fogyasztáskijelzést folyamatosan a képünkbe tolni.
KTTech értékei tényleg impozánsak, de csak akkor érdemes bármivel is összevetni, hogy ha Ő egy másik autóval ugyanezen útvonalon, hasonló feltételek mellett teljesíti.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
KTTech
veterán
Sajna vége a szabinak, megvan a fogyasztási átlag: 4,18L/100km. Összesen 2509km tettünk meg és 104.69L benzin fogyott, amit 4 tankolásból sikerült abszorválni (igaz, az egyik nem üres tankos tankolás volt). A 36L-es tankból hatótávolsága azért eléri a 750-800km-t úgy, hogy még marad benne 5L
Ebben van minden, amit csak el lehet képzelni, de olyan 70% autópálya, a maradék meg Cornwall iszonyú útjai, tele gyorsítás/fékezéssel, sok emelkedővel. 1200km-en keresztül agyig volt pakolva a Yaris, szóval volt benne súly is rendesen (és ekkor küldtem meg legjobban). Sokszor kaptunk esőt, kellett a klíma és a fűtés is. Szóval olyan mindent bele alapon
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Gombinyó
őstag
Én se tartom fair dolognak. Ahogy írod is, érték növelőnek tök jó dolog lenne eladásnál pl annak aki új autót vett, becsületesen szervizeltette és eladni szándékozik 4-5 évesen (nem ez a jellemző).
Eddig se voltunk kiemelt helyen a térképen, de a mostani dolgaink csak rontanak a helyzeten.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
válasz Gombinyó #11853 üzenetére
Ettől függetlenül ezt az egyénnek kellene eldöntenie, nem a hazai képviseletnek. Ausztriában, Németországban még ritkább, mégis élő szolgáltatás.
Gondolj csak bele, veszel például egy 4-5-6-7 éves használt autót és ha a km alapján is még belefér, akkor simán lehet egy garanciális autód még. Ez akárhogy is nézzük, csúnya lépés a hazai képviselettől. -
Gombinyó
őstag
Itthon amúgy is ritka, hogy egy autót 10 éves koráig folyamatosan márkaszervizbe hordjanak, gondolom az pedig feltétele lenne ennek a 10 év garinak. Új autót meg általában cégek vesznek itthon, amik futnak is és 3 éves korukra elérik a 160e km-t.
Viszonylag szűk az a réteg, aki magánhasználatra vesz új kocsit és 10 évig meg is tartja. -
Ck.
addikt
válasz Dorian #11849 üzenetére
Jaj dehogy, az már csak az én szarkazmusom, átköltöttem a megszólítást. Viszont a helyesírási hibáktól hemzsegő tartalmi részt egy az egyben másoltam. Érdekes, hogy ilyen embereket ültetnek ügyfél-kommunikációért felelős pozíciókba.
Lényeg, hogy Magyarországon egyelőre el lehet felejteni a 10 év/ 160 ezer km garanciát.[ Szerkesztve ]
-
Ck.
addikt
Írtam pár napja a Toyota Centrál Europe Magyarországnak a Toyota/Lexus 10 év/160 ezer km garanciájával kapcsolatban, 1 hétre rá meg is jött a válasz:
”Tisztelt Álomvilágban Élő Úr!
Köszönjük, hogy Ügyfélszolgálatunkhoz fordult.
Levele alapán tájékoztatjuk, hogy a Toyota Relax program Magyaroroszágon nem elérhető és egyenlőre annak bevezetésé sem várható.
Magyarországon a Toyota Extracare Programja vehető igénybe mellyel kapcsolatosan bővebben az alábbi linken tájékozódhat:
https://www.toyota.hu/aftersales/extra_garancia
Megértését köszönjük. Bízunk benne, hogy válaszunkkal segítségére lehettünk.
Tisztelettel,
Ügyfélszolgálat
xy”Magyarország, én így
szeretlek! Ja, nem! Nagyon nem…[ Szerkesztve ]
-
Senhi
aktív tag
válasz tomi5244 #11845 üzenetére
Elégtelen hűtés miatt idővel hengerfejes lehet, szerencsére könnyen megelőzhető. Ha sokat autópályázol akkor 1-2 évente érdemes, ha nem akkor meg franc tudja . Facebook csoportban van leírás hogy hogyan kell, de ja... eléggé szét kell bombázni. Cooper car-os fiúk viszont gyorsan megcsinálják.
Nekem most lett 50k a kocsiban, időszerű lenne. -
tomi5244
őstag
Active Trend Plus felszereltség. Felnik és a sötétítés gyári. Ülésfűtést sajnálom, mert az nincs, de kárpótol a kulcs nélküli nyitó rendszer, az kurva jó! Elviszem majd egy nagyszervizre, mert külföldi autó révén kb csak az olajcsere a biztos (leinformálható) amit elvégeztek rajta. 116e km.
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #11836 üzenetére
Nem tudom, milyen a szélvédő (executive), de az oldalüvegeket érzem "szűk keresztmetszetnek" és padlókárpitot. Az utólagos vibráció és zajelnyelő anyagok főleg városon kívüli használatnál érződnek, leginkább ott jön ki az előnyük, ahol már a fogyasztás miatt nem szívesen használja az ember az autót. (130 felett)
A napfénytető nálam 2 okból nem feltétlen elvárás, hiába látványos: 1. zaj, az üveg nagyon jól vezeti azt sajnos. 2. fényjáték, nagyon nem szeretem az erős fényeket (bár napszemüveg nélkül alapból ritkán fordulok elő). Minden esetre egynek jó, később meg szívbaj nélkül lehet váltani 4th genre Vagy egy fokkal nagyobb kategóriásra.
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #11828 üzenetére
Ha a MK3 belső tere zavar, a MK4-é még jobban zavarna, ugyanis a pohártartó a könyöklő alá költözött. Mondjuk engem legkevésbé se zavar, 2500km-n, 30 óra alatt fogyasztottam el kb. 2L üdítőt, meg 1L energiapiát (ketten voltunk a mennyiségre, és jórészt kaja mellé fogyott el)...
Így az egyik pohártartóban szemetes van, a másikban egy rendes pohár szokott lenni 😃, a pia meg hűtőtáskában (vagy hűtőben ül a kocsiban - bár a jó öreg kondenzációs hűtő épp most adta be a kulcsot), szinte soha nem utazok egyedül, a barátnőm meg tud tölteni ha épp kell.
A zajszigetelésnél először a szélvédővel kellett volna kezdeni ugyanis az engedi át a legtöbb zajt. Csak sajnos dupla, zajcsökkentett üveg nem létezik a MK3-nál (legalábbis gyáriban), a MK4-nél pedig alapból jár (meg olyan apróságok, mint a ragasztott, merevített karosszériaelemek, amiket nem lehet zajszigetelő lapokkal megoldani, például a tűzfalnál). Nálam nincs tetőkárpit sem, szóval nem is tud csillapítani. A légterelők eddigi tapasztalatom alapján inkább növelik, mint csökkentik a szélzajt, nem is a zaj csökkentésére lettek kitalálva, hanem inkább arra, hogy esőben is le lehessen engedni az ablakokat + nagyobb sebességnél se vigye ki az embert ha kicsit leengedi. A járulékos veszteségük a fogyasztás minimális növekedése.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz Gombinyó #11833 üzenetére
Ugyanmár. "Tudom, mit csinálok", lévén, orvosi diplomával garázdálkodom és nagy szívügyem az életminőségjavító-egészségtudatos-teljesebb érték szemléletű életmód, holisztikus szemlélet, csak egyszerűen ideges-szorongó-izgága-pszichaszthéniás alkat vagyok . Tipikus állatfaj, mindenkinek tud segíteni, magán sehogy, és, inkább kertésznek v virágboltosnak kellett volna mennem.
-
No.01
őstag
Nem is kell az a 2. kave...
-
Paxker315
addikt
Tekintve, hogy ennek a szócikknek nem látom jappán verzióját, lehet, nem ismerik a fogalmát. Hekk, ha annyit innék, amennyi jól esik, napi 15 liter alatt meg sem állnék, de ultra restriktív vagyok ~6-6.5 literre, aztán egész nap szomjas vagyok és krétaporszáraz a nyelvem-szám
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Paxker315 #11828 üzenetére
használhatatlan belső tér ( pl vizet alig tudsz kartavolsagban tárolni) nagyon zavar.
Ez egy ilyen Toyota betegség (szűklátókörűség), az E210-ben még másfél literes palackot se nagyon tudsz sehova rakni, az ajtó oldalzsebbe kb. az 1 literes palack fér bele (formától függően), középen meg két fél literes a könyöklő előtti pohártartóba..Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Paxker315
addikt
válasz KTTech #11825 üzenetére
Igen, ha anyagilag belefért volna, én is a mk4-est preferaltam volna. De talán legkozelebb, a következő pár évben nem hiszem, hogy téma lesz a váltás. De ez majd kiderül, a 3rd gen esetén engem a magas építés ( az új gen ilyen téren sokkal szexibb ), használhatatlan belső tér ( pl vizet alig tudsz kartavolsagban tárolni) nagyon zavar. Két ülés közé elfér egy 1.5 literes palack, kozepkonzol elé két kulacs, aztán ennyi. Ha több folyadékot visz az ember, marad az anyosules, hátizsák.
én nyári gumibol nokian wetprooft valasztottam, mert adac teszteken azt láttam leghalkabbnak, négyevszakosbol vredestein quartac lehet a befutó. Még van rengeteg gumiszigetelom ajtokhoz, amiket fel kell ragasztani, de még nem szántam rá magam.
Ezekhez amúgy elég lehet a gyári ragasztocsik, vagy érdemes még rasegiteni? Ha 1.5-2 dbelt még el lehetne csalni. Esetleg nézek legterelo elemet az ablakok tetejére.
-
KTTech
veterán
válasz Paxker315 #11824 üzenetére
Attól függ, melyik Yarisról van szó az például új nagyságrendekkel csendesebb, mint pl. a MK3 Yaris HSD - nem melleleg sokkal takarékosabb és sokkal jobban élhető is lett, a vezetési segédletekről és a hajtáslánc durva javulásáról.
Konkrétan most a gumizaj a leghangosabb, de ezt majd orvosolni fogom, amint elkopnak a gyári "made in hungary" feliratot igen, de maximális nyomásértéket nem tartalmazó 17-es Bridgestone Ecopia 150-ek. Egy 4 évszakossal sokkal halkabb lenne, ezt már a mk3-nál is tapasztaltam (ott 16-os Nexen BlueHD-t és Continental-t - ezek voltak rajta, amikor megvettem a márkakereskedésben - váltott a Hankook 4S2 H750). Mivel a tél felénk max -5-7°C-t és 1-3 havas napot, ellenben évi rengeteg nap esőt jelent (a hőhullám figyelmeztetést 23°C-nél adják ki), még jobb is lesz.
Megkockáztatom még első autónak se lenne rossz, főleg, hogy az első-hátsó radar + kamera + szükség esetén automata vészfékezés sok sérüléstől meg tudja védeni a kocsit 😃
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Paxker315
addikt
válasz Carasc0 #11821 üzenetére
Prius2 mint első autó tökéletes. Egyrészt megfizethető, bizonyított technika, fenntartható. Másrészt, búbánat venne manuálganggal városi-vegyes használatra bármit. Meg élhetőbb, mint a yaris (én azzal járkálok, de, még1x nem vennék, főleg, hogy utólag azért kellett rá locsolni a zajszigetelés (bitumenlapok, szivacs) miatt. Igaz, azt kb minden autónál érdemes kalkulálni (kb. 110-120ezer ft költség négy ajtót, tetőkárpitot, csomagteret leszigeteltetni).
Kicsit magasabb vagyok Tőled, de belső helykínálatban nekem megfelel, más kérdés, hogy a csomagtartó NEM. Én pár hónap alatt amúgy "körbeparkoltam" (mindkét lököst 3-3 alkalommal húztam meg v sértettem fel) meg le-ereszcsatornáztam, de csak műanyag elemek sérültek, ezt bármely más autóval megcsináltam volna, ahol nincs első-hátsó radar. Azóta figyelek rá, hogy ha fáradt , kialvatlan v lelkileg felzaklatott vagyok, akkor inkább kerékpár, séta, s nem ülök autóba.
Én első autónak kettespriuszt vennék JJ-től (Elite auto) [link] Gondolkodtam is, hogy ne számíttassam-e be e yarist egy priusba v auris HSD-be, mert azért zajszigetelés, csomagtér terén elvérzik a városi verető (belső tér nekem - egykeként - bőségesen elég lesz a következő évekre)
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Carasc0 #11821 üzenetére
Felesegemnek Prius2 van elso autonak, direkt olyat vettunk, amin volt egy-ket karc. O meg nem tett ra pluszban semmit az elmult egy evben, viszont amikor megcsaptak a tukret, full idegben volt habitus kerdese is.
Esetleg - ha mindenkeppen hosszu tavra akarsz venni es viszonylag dragat - erdemes lehet olyat keresni, amin sok parkolasi serules van es emiatt nagyon jo az ara. Pl Auris 2 facelift hsd, a hajtaslanca a Priuse. -
galervin93
addikt
válasz Carasc0 #11821 üzenetére
Megtolni, meghúzni, tükröt törni overkill. Én friss jogsival egy P3-at vettem, tettem rá egy-két apró karcot, de a legnagyobb nem az enyém, hanem cserbenhagyásos beletolatásos "baleset", jól megnyomták a bal elejét (rendőrség meg b*szott az egészre). Igaz ez a főváros, itt mindenki meg van hülyülve. Még így is szívom a fogam, de egy drágább, jobb járgánynál biztos az infarktus kerülgetne.
Egy mérés nem mérés, két mérés fél mérés, három mérés - na azzal már kezdhetsz valamit!
-
Carasc0
őstag
És ami a toyota oldalán van feltüntetve árak, ezek országosan minden szervízben pontosan annyi? És ebben ha jól olvasom benne van a munkadíj is.
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
nagyúr
válasz Carasc0 #11815 üzenetére
az olajcser átlagos, a nagy szerviz az átlagnál olcsóbb (VW kb 2× ennyi)
Ahogy írták már, első autónak valamit max 1,5 millóért érdemes venni.
Akkor nem fog fájni, ha valamit tönkre teszel rajta, vagy összetörik.
Kell minimum 3 év folyamatos napi vezetés, hogy valóban tudj vezetni és tanulj a hibáidból. Erre a 3 évre kell egy autó, ami nem fáj.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz Carasc0 #11813 üzenetére
Hivatalos szervízben mennyi egy olajcsere?
Toyota oldalán a négy évnél idősebb autók szerviz díjai vannak fent.
Keresőszó: toyota 4+
A kinézett autó 4 évnél fiatalabb, így ezek az árak nem mérvadók
4 éves yaris 1.5-re:
-Motorolaj(5W30) és olajszűrő csere, levegőszűrő csere, pollenszűrő csere, gyújtógyertyák cseréje, fékfolyadék csere, karbantartási munkadíj + 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE* 68 600 Ft-Motorolaj(5W30) és olajszűrő csere, karbantartási munkadíj + 1ÉV INGYENES EUROPE ASSISTANCE* 31 800 Ft
-Hűtőfolyadék csere18 000 Ft-tól
Én sztem kezdetben egy évben max 5000km-t ha megyek egy kocsival.
Lesz az 8-10 ezer is.[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Carasc0
őstag
Köszönöm az előzetes válaszokat!
Olvasva itt jópár hozzászólást, nekem úgy tűnik hogy toyota kocsik esetén ugyan a meghibásodások nem olyan gyakoriak, de cserébe le kell nyelni a következő békákat:
- Sufni szerelők felejtősek, always hivatalos szervíz
- alkatrészek esetén inkább a gyáriak játszanakErgo nem is olyan olcsó a fenntartása nem?
Bocsánat ha kukaságokat hordok itt össze, de ha kaphatnék alkatrész árakról némi információt + hivatalos szervízben mennyi egy olajcsere vagy hasonló annak örülnék.
Én sztem kezdetben egy évben max 5000km-t ha megyek egy kocsival.
[ Szerkesztve ]
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
rbalint88
addikt
válasz Carasc0 #11810 üzenetére
Szia
Elso autonak celszeru egy nem ennyire tiptop es ertekes gepjarmuvet valasztani, hanem mondjuk fele ennyiert nezni egy hasznaltabbat, ami muszakilag megbizhato, jo allapotu, viszont mar nagyobb esellyel vannak rajta apeobb harci serulesek. Azon kevesbe faj, ha te is csinalsz meg ra. Az alapjaiban azonos Yaris generacio 2012-2013 korul jott ki, fazonra kevesbe aktualis, muszakilag viszont kozel azonos ezzel. Erdemes hibridet is nezni. Megbizhato, jo ertektarto az is. En az automata/digitalis klimat jobban preferalom, nekem az meg a linket auto ellen szol, hogy manualis klimas.
Helykinalat: 2011-es szerias swiftben nem ultem, a 2005-osben igen, az egeszen tagas. Szerintem ez a yaris is kb olyan helykinalatot ad, facelift elottit vezettem belole a 188centimmel. Azsiai kisautoknal ne lepodj meg, ha leghatso allasba kell tolnod az ulest, ugye ok ritkabban nonek meg ekkorara.
Egyebkent a Toyotak es a Suzukik is ugy altalanossagban jo valasztasok. Ha mindenkeppen raszannal ennyit, esetleg a Suzuki Vitarakat is nezd meg, hogy ha hosszu tavon gondolkozol, az egy kategoriaval nagyobb, igy ha asszony-kutya-gyerek kepbe kerul, kesobb lesz szukos. -
félisten
válasz Carasc0 #11810 üzenetére
A Yaris tulajok többet tudnak mondani erről, én első körben vakarnám a fejem, ha a Swift kicsi, akkor kétlem, hogy egy Yarisban kényelmesebben ülnél. Magával a kocsival nincs amúgy probléma, de ha később többet szeretnél menni, akkor azért gondold végig, hogy *mennyivel* többet.
Nézz meg esetleg egy ferdehátú Corollát is...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Carasc0
őstag
Sziasztok!
A tudatlansági szintemet szeretném csökkenteni, továbbá az érdeklődés talaján fordulok hozzátok.
Friss jogosítványos vagyok, és a következő lépés az autós világ kapuján kopogtatni. A kocsiválaszték sodrása juttatott el a Toyotáig. Szimpatikus, jó és minőség.
185 cm magas vagyok, így döntő lehet a választásban. Én egy Suzuki Swift-en tanultam (2011-es modell), de nekem kissé kicsi volt.
Mire kell nekem egy kocsi?:
- Bevásárolni
- Nagyon keveset mennék vele
- Hosszútávra szeretném (vagyis idővel, ha többet kell menni vele, akkor legyen mivel menni!)Erről a kocsiról vélemény?
Gondolkodj globálisan és tegyél lokálisan!
-
félisten
válasz AXisBOLD #11805 üzenetére
Ahogy más is rámutat, a dolog ott kezdődik, hogy hol eladott autó.
Ezzel együtt nagy általánosságban a Toyotánál a következő a sorrend:
(Start) -> Live -> Live Plus -> Active -> Active Comfort v. Active Trend -> Active Trend Plus -> Executive.
A Style vagy korábban Trend általában a külcsínt jelöli (nagyobb felni, díszcsíkok, sötétített ablakok középszintű felszereltségnél), a Comfort pedig a kényelmi dolgokat (ülésfűtés, tolató és/vagy első radar, tempomat, stb.). A Plus pedig a kisebb extrákkal megszórt csomagokat. Az Executive a fullos verzió (bár abból is szokott lenni egy plusz csomag, VIP vagy hasonló megnevezéssel).
Amúgy beütöd a Google-ba, hogy Toyota Verso 2016 árlista, és nálam a 3. találat [ez volt]. Ez nagy általánosságban lefedi az igényedet szerintem.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
AXisBOLD
addikt
sziasztok,
létezik olyan oldal ahol a 2013-2018-as Versok felszereltségi szintjei átlátható módon össze vannak szedve? Eddig nem találtam...
Nem igazodok el a Active, Style, Trend, Live, Plus, stb. varázsszavak tengerében.
Aurea mediocritas
-
Senhi
aktív tag
-
kw3v865
senior tag
Sziasztok!
A 2. generációs Auris mennyire kényelmes magas, de vékony embereknek vezetőként? 193 cm vagyok. Egyet már próbáltam, de az nagyon rövid távon volt. Kicsit zavart a szenzorsziget a tükörnél, de gondolom ezt meg lehet szokni, másrészt a fejem feltt több a hely, mint az új Corolla sedanban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest