Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #15692 üzenetére
Nekem ezzel balfasz mentalitással van tele a tököm amit itt van magyarban... Jó a pénz nem minden, de pl voltam vagy másfél évig gyakornok, Bosch témából írtam szakdogát stb... meglett a diplomám, a főnökhöz kopogtattam, mondom vegyen át teljes állásúra. Mondja gratulál, meg jó minden de ez nem így megy, mert a létszám így-úgy... akkor mondtam neki holnap felejtsen el. Fél évig ment a huzavona, persze közben kaptam a 65e forintomat. Mikor munkatársaim 220 nettót vittek haza...
Persze a gyakornok picsa, valahogy használta a cégés octaviát, meg rögtön tárt karokkal várták.... am kiégett villanykörtéket számolgatott.... rá 2 hónapra meg elment gyesre.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Mercutio_ #15856 üzenetére
Nem alkudtam, ennyi volt az ára, ott megvártam személyesen
Az ár számlás, én Debrecenben csináltattam, itt van a llumar kivitelezői lista, az árak nagyjából hasonlóak mindenhol. Az átlag autók, amiken nincsen kirívóan nagy üvegfelület, ~15-20-25k-ból megvannak.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #16002 üzenetére
most is meg van az alap rá.
egy átlag magyar nem dolgozik kevesebbet/kisebb hatékonysággal, mint nyugati társa, sőt, az idetelepült multik nem egy esetben olyanokat várnak el az itteni munkásoktól, amiért az anyaországukban rég elzavarták volna őket.
ennek ellenére ugyanazért a munkáért kapott bér jó esetben egyötöde, egynegyede, mint amit nyugaton kapnak.
az egyik nagy gondunk a foglalkoztatottság csekély mértéke, de amíg az embereknél nincs pénz, addig ne is várjanak érdemi belső fogyasztásélénkülést, ezáltal lehetőséget adva a foglalkoztatottság növelésére.
én azon az állásponton vagyok, hogy egy multi igenis fizessen tisztességes bért, legalább egy német bérszínvonal felében kellene gondolkozni, ha már az árszínvonal nagyjából megegyezik.
meg kell nézni, hogy a szlovákok és a csehek már 30%-al többet visznek haza átlagban, mint a magyarok, mégse mentek csődbe. (ha kell belinkelem a cikket, most volt az indexen nemrég).
emellett eljutottunk odáig, hogy kínában 60k huf átszámítva a minimálbér. itthon mennyi is? 65k?
lassan csinálhatjuk a csíkszeműeknek a cipőket meg a zoknikat, hogy jusson a mindennapi betevőre. -
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #16006 üzenetére
Ez nem igaz, akkor az anyaországban ugyan miért nyereséges mondjuk a bmw? Mert ne mondja senki hogy ott 100-120e forintért dolgoztatják a melósokat...
Én a Bosch-ról tudok beszélni... Nem vicc de már a Miskolc-Hatvani Boschban is fizetése színvonal béli különbség van , pofátlan. Nálunk 73e forintot keres egy sori melós 3 műszakban. Ott bő egy 20e forinttal többet... miért? Mert ott jobban megéri?, fenét!, mert különben a kutya nem menne dolgozni!
A multik meg nagy faszok, mert fenyegetőzik a Renault is elviszi Romániából Daciát.... Körbe kell őket röhögni, mikor így is vért szenvedtek a szakképzet munkaerőért... erre annyit tudok mondani: menjenek termelni Afganisztánba, ahol 0 infrastruktúra/logisztika, meg olvasni nem tudó fogatlan arabok vannak... na azok gyártanának olyan olcsó autót hogy mindenki azt venné
[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Mercutio_ #16064 üzenetére
A 3 fázisú polírozás + a kerámia felvitele 2 nap volt. Ezt nem én csináltam, hanem szakember, a legjobb anyagokkal ezen a területen
Én csak a gumikat és a műanyagokat ápoltam le ezzel a cuccal: [link] illetve lemostam az autót
És tényleg így megy le a víz róla: [link]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #16155 üzenetére
xiaocai x9, de már x9s-t árulnak helyette, németországból 109 EUR, erre már nem jön magyar ÁFA.
vékony, kamera és OS nagyon jó, szerintem a kijelző és akksi max. közepest érdemel, viszont ár-érték arányban kitűnő, a 4 magos MTK SoC is korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
trassher
addikt
válasz Mercutio_ #16208 üzenetére
Frissen biztosítózott, huzatópados autót ki vett volna meg piaci áron? Senki. Mellesleg suzukitól hova kell jobb első autó? Mindig az volt bennem hogy ha becsúszok az árokba akkor 5000-ért kapok egy pár lökhárítót. 650-ért vették 2001-ben, 1 évet használták aztán jött hátulról a pajero. Jelenleg is adnának érte 300-at de nem lesz eladva sosem mert tudom hogy jó és nem kókányolt autó.
[ Szerkesztve ]
Redmi Note 7
-
Jadro
veterán
válasz Mercutio_ #16390 üzenetére
2011 februárban vettem. Persze hogy megvan. Alattam fog szétrohadni. Teszi a dolgát, szeretem, nincs gond vele.Mennek bele a kilométerek, jövő héten elviszem a tengerre nyaralni.
Eddig csak generátor csapágyakat kellett cserélni ami nem volt tervezett, meg most kapott új akkut. Ki tudja mikori volt a benne lévő Perion. Csak nálam három éve van, gond még nem volt vele.
Agglomerációból bejárni tökéletes. Egyébként mi az a T?
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
giigz
veterán
válasz Mercutio_ #16418 üzenetére
Az, hogy a kocsi mit szeret, az adott típusonként eltérő. Nem lennék meglepve, ha az én Megane-om szeretné a Total benzint, viszont olyat még nem volt alkalmam kipróbálni, csak valószínűsítem, hogy a franciák nem magyar benzinnel fejlesztették ki a motort... Lehet, hogy a Swift a FuelSave-et szereti a legjobban, az enyémnek a sima OMV 95 (előbb említett 2 típus MOL 95 + valamennyi adalék) lehet a legjobb, legalábbis fogyasztásra. Járásra nekem egyértelműen a MOL EVO, másnak pedig a Shell "drágábbik" benzin vált be. Amit én még nem próbáltam az a MaxxMotion 100, az osztrák nyál, arra még kíváncsi leszek egyszer... Tehát szerintem minden autó mást szeret, ezt ki kell tapasztalni, hogy melyikkel a legjobb a fogyasztás, motor járása. Különbség biztosan van, van amelyik kocsiban jobban észrevehető, van amelyikben kevésbé.
Itt pedig áttértünk a kérdésedre, hogy a régi kocsiba ajánlott-e, vagy csak az újabbakba... Szerintem a régiebbi autókba ajánlottabb a nagyobb minőségű benzin, pl. nálam 230k km után eléggé kopottas a motor (előző tulaj nem nagyon tarthatta karban), és én minden egyes tankolás után észreveszem a különbséget, hol pozitív hol negatív irányba. Az EVO volt, ahol a legnagyobb különbséget vettem észre, valószínűleg olyan adalékok vannak benne, amit szeret az autóm, és tudja hasznosítani. Tehát az ECU észleli azt az összetevőt, így nagyobb hatásfokkal tud üzemelni. De van olyan is, hogy az autó ugyanúgy állítja a kevéréket, ha nem érzékeny az adott adalékra. Ez olyan, mint ha valaki sima 95-öt tankol, mellé meg önti a Spurit, vagy bármilyen adalékot... Én pedig "készre keverten" beletankolom az EVO-t, és ez így az én autómnak fekszik.
Tehát az én véleményem az, hogy kopottabb motornak mehet a jobb benzin (kipróbálás-tesztelés után, amelyik cég terméke bevállt, EVO európai szinten is jó minőségnek számít), viszont újabb autónál, pl. nekünk még a 8 éves 151k km-es Focus 2 1.6-ban is totál mindegy milyen benzint raktunk, ugyanolyan szépen járt minddel, az a motor olyan finoman üzemelt, hogy lehetett benne sima 95 vagy adalékolt 95, ugyanolyan szépen járt, nem lehetett észrevenni különbséget.[ Szerkesztve ]
-
ett
aktív tag
válasz Mercutio_ #16558 üzenetére
Nem tudok semmit, február óta már nem dolgozok ott szerencsére.
Én nem ezt a vonalat erőltetném a helyükben, hanem valami olcsó sedánt fejlesztenék. Mint a régi swift, csak sokkal modernebb kiadásban. Szerintem lenne rá igény bőven.kornelka: Nekem annyira nem hiányozna. Elég felemás a véleményem a gépről. Az biztos hogy mégegyszer ilyet nem vennék.
[ Szerkesztve ]
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
ett
aktív tag
válasz Mercutio_ #16562 üzenetére
Dehogy. 2008-as swiftem van. Írtam pár hsz-el feljebb. Az S-Cross tetszik, csak nem annyi pénzért, amennyibe kerül.
A swiftről pedig a beszámolóm:-Kopogós műanyag mindenhol. Ezzel nem lenne gond, ha legalább ott lenne puha, ahol sokszor hozzányúlok. Gondolok itt az ajtókárpiton a könyöklőre. Ez a régi swiften puha anyagból van, sőt az egész ajtóburkolat jobb, nem olyan kopogós mint ebben. Óriási visszalépés.
-Zörög benne minden. A műszerfal, a bal ajtókárpit patentja, bal oldali biztonsági öv picit, és a hátsó ülés felől is jön vmi zaj. Szétborítom az egészet, aztán meglátjuk mit tudok kezdeni vele. Az ablak ha csak kicsit van lehúzva, akkor zörög menet közben.
-A motor jó, de... Sokat fogyaszt és a nyomatékrugalmassága nulla. Ha pörgeted akkor jól megy, különben meg csak vánszorog. Múzeumi kitömött lovak lehetnek odabent.
-A fényezés se az igazi, elég könnyű összekarcolni.
-GS felszereltségű, vagyis minden benne van. Mégse tudtak annyit megoldani, hogy a vezető oldali ablak ne csak lefelé, de felfelé is automata legyen. Ez tényleg nem lett volna egy drága megoldás. Arról nem is beszélve, hogy esp sincs benne, pedig az 1,5-ös gs-ben van. Sőt bizonyos külföldre menő 1,3-asokba is raktak. Tehát meg tudták volna oldani simán.
-A típushiba is rohadt idegesítő rajta. Ezek olyanok, hogy ha leveszed az akksisarut és visszarakod, mondjuk akksit cseréltél vagy lemerült, akkor utána egy-két hétig döglődik az autó, lefullad ha állsz a lámpánál vele, vagy menet közben ha picit tovább tartod nyomva, akkoris képes ledögleni. Ez rohadt idegesítő, és csak annyi a megoldás, hogy majd magától megszűnik.
Kb. ennyi jutott hirtelen eszembe róla. Szóval én mégegyszer Suzukit biztos nem veszek. Köszönöm, elég volt.
Pedig a motorom is Suzuki, na annak semmi baja. Szeretem.
Here's a little song I wrote, I hope you learn it note for note. Don't worry, be happy.
-
Tom5
addikt
válasz Mercutio_ #16558 üzenetére
Sima Vitara néven fog futni a kocsi. Pont most kezdjük el bizonyos alkatrélszek gyártását hozzá. (egy beszállítónál dolgozom) Elvileg Szept 1-re kell produkálni a termékeket hozzá. Gyakorlatilag a japán cégünk már másfél hónap késésben van a szerszámok küldésével, szóval ez is nesze semmi fogd meg jól.
-
-
Kornel
veterán
-
pjen
félisten
válasz Mercutio_ #16679 üzenetére
Én nem hülyézek senkit ,eszembe sem jut ilyen,de néha Neki is gondolkodni kell hogy mit ír.Egyébként már tényleg gondolkodtam azon nem azért ír török szultán stílusban mert nem kell oda figyelni a helyesírásra.Tényleg csak 5 perc guglizás kellett volna.
[ Szerkesztve ]
-
Doze
aktív tag
válasz Mercutio_ #16790 üzenetére
No jó, csak az nem gyári, hanem univerzális.... és legtöbbjük hiába márkás név, sokkal kevesebbet tudnak mint a gagyik. De ezek között is lehet válogatni, ha valakinek nem kell navigáció stb, akkor 60 körül is megúszhatja. Bár a gagyi szót zárójelbe tenném, mert pl Hong-Kong-ból jó cuccok szoktak jönni.
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #16919 üzenetére
Dehogy.
Csak most kell egy olcsobb auto, gondoltam nezek egy swiftet akar.
De hogy mindenki injektort cserel, es hasonlok, ez erdekes.
Illetve rohadnak is rendesen.
Akkor peldaul ennyiert szivok mondjuk egy escorttal.Visszaterve az o problemajara, mi van ha injektor?
Sokan kuzdenek vele.
Aztan utangyartott meg bontott utan megveszik a gyarit.
De remeljuk nem az -
Steel Lord
csendes tag
válasz Mercutio_ #17052 üzenetére
Remélem ebben is szívó motor lesz.
Amúgy valakinek van itt SX4 S-Crossa? Érdekelne a véleménye.. sok tesztben leszólták, hogy mennyire maradi a belseje.. na nekem pont az tetszik, hogy kevés benne az ultramodern szarság, így talán nincs annyi minden, ami elromoljon...
-
Reaper
őstag
válasz Mercutio_ #17163 üzenetére
Én a Nightbreakert használom, plusz megvolt a polír is de egy nagyon amatőr csinálta, néhol belekapott a géppel a lökösbe de sokat számít a gyári gyertyafényhez képest. Én anno a Dunakeszi Auchanben vettem
Mondjuk azt most nem tudom, hogy plusz vagy unlimitedem van, asszem unlimited, de holnap megnézem, lenn van a garázsban a doboza.
[ Szerkesztve ]
-
roti86
őstag
válasz Mercutio_ #17174 üzenetére
Nem jobb, de 1. ez volt az osanba és gyorsan kellett mert kiégett a tompított 2. ahogy nézem a webshopokban az NBU-t kb. 5K körül van az ára, annyit meg nem érne meg nekem.
Valószínű a silverstar 2.0 is megváltás lesz a mostanihoz képest. Ma kiderül, ha sikerül kicserélni házilag
[ Szerkesztve ]