Új hozzászólás Aktív témák

  • Sza_Sa

    senior tag

    Nem generálnék vitát, de kipróbáltam egy pár ledet mostanság és közel sem lettem meggyőzve.
    Az s-crossba szerettem volna ledet tenni, persze a józan határokon belül, így csak a hátsó rendszámtábla világítás (w5w), a kiegészítő féklámpa (w5w), a tolatólámpa (w16w), és kíváncsiságból az irányjelző (py21w) lett cserélve, de az csak tényleg próba lett volna, oda azért nem mernék nem engedélyes fényforrást tenni..

    Mindenhova Osram ledriving premium-ot vettem, még csak nem is a standard verziót. Egyszerűen szörnyű volt a vetítési kép, látszott, hogy nincs a led pontosan fókuszban, mivel nem a foncsor szórta a fényt hanem a led izzó közepe volt fényes. Pedig nem kevés munka árán kivettem még a pótféklámpát is, de csalódás volt a látvány, így ment vissza a hagyományos izzó. A beltérben viszont meghagytam a ledeket, ott a 4000K-es lednek szebb fénye van mint az izzószálnak, de persze ott sem tökéletes, nem szépen teríti a tükör a fényt.
    Kint meg a rendszámtábla világításban és a tolatólámpában maradt led, előbbi szintén 4000K-es izzóval, utóbbi sajnos 6000-el, w16w prémiumot csak hidegfehérben gyárt az Osram. Ott is csak látványra lett erősebb a fény, szemből nézve megvakulsz, fényből az útra nem jut több, mint a hagyományosnál.

    Még mielőtt ezeket leteszteltem, terveztem, hogy teszek a ködlámpába Osram ledet, de most már áldom az eszem, hogy nem vettem meg, pláne mert nem olcsó. Majd veszek bele emelt fényerejűt, ott úgysem számít az élettartam.
    Szóval, bármennyire is komoly gyártó az Osram, nem tudta tökéletesen megoldani a vetítési képet. El kell fogadni, hogy az izzószálas a lámpákat nem erre tervezték, nem pontszerű fényforrásra, így soha nem lesz megfelelő akármennyire is úgy gondoljuk. Faszán fognak vakítani mert rengeteg lesz a szórt, nem irányított fény.

    "Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."

Új hozzászólás Aktív témák