-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
t-bali3
senior tag
Sziasztok!
Amikor 2 éve hozzám került egy 1996-os Megane 1.6-os 75 lovas motorral még minden szép volt, 50e garantált kilométerrel, ja és persze automata váltóval...ma ott tartunk, hogy nemsokára begurítom a Dunába
Sorba jönnek a gondok (leszakadt kipufogó, eltörött levegőkeringető lapát, rohadó sárvédő, leszakadó ékszíj (nah az pont lehet, h az én hibám volt), hűtőproblémák, legújabban most lehet, h hengerfejes is...) A vicc az egészben, h kb alig használtam évi 10e km. Hiába az idő keményen dolgozik.Tudom, h senkit nem érdekel, de azzal, h most meghallgattatok (vagy legalábbis azt hiszem) lehet, hogy megmentettéket a kocsi életét, mert esetleg megtartom még egy darabig (bár amúgy sem venné meg a kutya sem )
Mindezek ennek ellenére ma is vennék Renaultot, mondjuk egy új Clio RS-t
-
rob210
Topikgazda
-
mycso
Topikgazda
Tisztában vagyok vele, hogy milyen lesz azért is akarom megcsinálni.
Nagyon sok hely van egyébként a z első és a hátsó kerekek felett is, ez a 3cm környéke bőven belefér, nem fog a pakolhatóság rovására menni, no meg nem is járok általában fullrapakolva.
Azt is vágom, hogy van hozzá komplett szett (mindenképp venni akarok, nem a mostanit összekókányolni), csak jó lenne tudni, hogy pontosan milyen is az enyém --> amit tudok, hogy 2000-es évjáratú 1.4-es 5 ajtósba, 2 rugó kellett előre, hátul pedig a torziót kellett csavargatni- na ez utóbbit szeretném elkerülni, bár úgy tom, hogy az enyém független, tehát 4 rugó kell bele, csak még nem találtam semmi konkrét leírást erről.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
Sajnos annyit melózok most a hónap végén, hogy szeptember elejéig nem jutok fotózási lehetőség közelébe, úgy hogy azt fel is tudjam tenni ide.
Ha szeptember elején még aktuális lesz akkor majd lövök képet.
Egyébként a Homasitában nagyon jók vannak.
Varrható verzióból is, 1.000.- nál kezdődnek.Renault power
-
rob210
Topikgazda
Ne szivass, hogy kombi megant ültetni akarsz?
Egyszer tegyél bele valamit megtudod miért olyan magas.:-DEgyébként létezik hozzá ültető szett, csak nagyon kemény lesz, mivel rövidebb rugó megy bele keményebbre van edzve, hogy ha netalántán mégis szeretnél rakodni bele, akkor kibírja a futómű.
Ezzel viszont az a baj, hogy elveszti a kényelmét és olyan lesz mint a régi fiat ritmo és társai, hátha ültél olyanba.
Egy előnye van veseköved nem lesz.
Ha meg a mostani keménységű rugót rakod bele rövidebb kivitelben, akkor nem fogsz tudni pakolni bele semmit.Renault power
-
mycso
Topikgazda
2-3k körül az Auchanban elég jót lehet venni, szerintem jól is néz ki és bírja is. Én, faterom, meg még 2 haverom is ezt használjuk. --> mod.: most gondolkozok, mind a négyünknek megane-ja van
Holnap, majd lefényképezem, felrakom ide.
Más:
Nem tud valaki valami műszaki leírást, megane 2 kombihoz??? Keresgéltem egész nap, nem találtam semmi használhatót...igazából az 1.5dci futóműve, azon belül is a hátsó érdekelne, hogy pontosan milyen is. (ültetőrugókon gondolkozok 3-3.5cm és nemtudom, milyen is kellene)[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
vallas
őstag
Na elkészült a mű, és eddig úgy tűnik jó lett
sokkal rugalmasabbnak tűnik a gép, a fogyasztást, meg majd meglátjuk...
most már csak a kormánybőrözést kellene megcsináltatni, ma Fehérváron beszéltem egy emberrel, de sokallom a 12 ezret érte.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
mycso
Topikgazda
válasz g.gergo #6976 üzenetére
Hát, mondjuk ez már átesett egy kisebb-nagyobb beavatkozáson, 220k km körül, komplett hengerfej felújítás, és porlasztócsúcsok felújítása. Illetve a turbo kezdte el csipegetni az olajat, de csak minimálisan --> olajcserék között meg sem látszik az elveszett mennyiség.
A váltóján beszarok, hogy mennyire egybe van még ennyi km után is, mintha új lenne....
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
g.gergo
senior tag
-
mycso
Topikgazda
106 lovas 6gang 1.5dci, amiben van 290k km mostmár.
Autós topikba, már kapom is a tipikus olcsójánosoktól, hogy majd akkor számolgassak, ha ezt-azt kell cserélni, stb. ...valószínűleg az ilyenek miatt tart itt ez az ország, ahol. Szánalmasak az ilyen emberek.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #6962 üzenetére
Legrosszabb esetben eltörik a féltengely csuklód és újat kell venned.
Még rosszabb esetben 130-as tempónál törik el és szétveri a kocsi elejét.
Nem jó vele szórakozni, de ha finoman gyorsítasz és ésszel mész akkor sokat el lehet vele menni.Sportos vezetés mellett nem ajánlott a tovább közlekedés.
Renault power
-
Bubee82
őstag
Rázni a szó szoros értelmében nem ráz, csak most már onnan is érzek / hallok valamit, de az tényleg csak nagyobb sebességnél. Eddig ilyen nem volt. Szóval gyorsan romlik a helyzet annyi biztos.
Most mentem vele: jobbra kanyarodáskor már alacsony sebességen is hallani, balra sokkal enyhébben, de szintén.
Meddig lehet ezzel így menni? Mi történik legrosszabb esetben?
-
rob210
Topikgazda
válasz Bubee82 #6958 üzenetére
Nagyon egyszerűen kideríthető.
Beülsz a kocsiba egy nyílt terepen alászeded a kormányt jobbra egyesben szépen lassan elkezdsz menni, ha hallod a klaty klaty klatyot akkor féltengely.
Ha nem akkor alászeded balra indulsz ha szintén nincs hang, akkor:----Felemeled a kocsit az egyik oldalt megforgatod üresben a kereket.
Ha surrog, búg akkor csapágy, ha nincs hangja akkor nem csapágy.
Akkor ha csak kanyarban jön elő a hang akkor lehet kopott féktárcsa is vagy üt a tárcsa.Ezzel ki tudod szűrni a hangot valamelyik teszten fennakad, ha van hangja.
Renault power
-
Bubee82
őstag
Azért mentem hozzá, mert fater is hozzá vitte mindig. Ismerik egymást gyerekkoruk óta.
Hozzáteszem, ezért a motorjavításért még fizetnem nem kellett, pedig 3x szóltunk neki h írja össze mi pénz lesz. Tovább nem erőltetem
De megelégedve nem igazán vagyok vele, természetesen.
A kerékcsapággyal valaki máshoz fogom vinni azt hiszem.
-
Bubee82
őstag
Na, mivel lassan talán véget ér a kálváriám Egérkével, ezért megírom a sztorit dióhéjban
Az autó tehát egy I-es Clio, 1997. évjárat. Jó verda, ha jó De az utóbbi időszakban többet volt szerelőnél, mint nálam. Apám autóját elneveztük mentőautónak (92-es, fehér Clio), mert többet használtam azt, mint az enyémet.
Megvétele után átnézettük szerelővel, aki jó véleménnyel volt róla. Ez részben megalapozott, hiszen valóban jó állapotban van, azonban pár dolog végül kiütközött. Mostanra talán véget ér a rejtett hibákból eredő örömteli idő.
Az első és legbrutálabb hiba az volt h sokáig két hengerrel mentem Ugyanis kettő nem ment és csak komolyabb utánanézést követően (amikor már úgy kellett lendületből felmennem, -2-be egy enyhébb emelkedőn) lett diagnosztizálva (vagyis hengerfej levételt követően), h a tömítés a két belső henger között át van égve, de az egész gyakorlatilag elégett. Tömítés csere, újracsiszolás (?) és miegymás után, végre normálisan megy.
Közben a kerékcsapágy - jobb első vagy mindkettő elöl - erősen csereérett lett, mert már elég szépen kalapál kanyarodásnál. Ez majd most lesz kicserélve.
Ezen kívül 2 hete pénteken jöttem haza (Mosonmagyaróvár-Tata), Tata előtt már éreztem a benzinszagot, de nem foglalkoztam vele különösebben. Beértem Tatára, látom utána az autó villogtat, dudál, hadonásznak a kezek stb. Félreállás. Mondom mi van. Mondja a faszi h komám ömlik a benzin Alánézek, hát folyik rendesen. Húztam a csíkot. Akkor már kezdett haldokolni a kocsi, de begurultam a szerelőhöz. Nos, a probléma forrása az volt, h a benzincső (nyomóág) egyszerűen leugrott. Ez annak köszönhető, h valaki már előzőleg megcseszegette az egész benzin szivattyút és maga a cső úgy lett odatákolva, RAGASZTVA. Eddig bírta. Pár liter kenyót elhagytam az úton ennek köszönhetően. Megúsztam az egész hóbelevanc cseréjét és egy esztergályos segítségével faszán oda lett rögzítve. Amúgy elég nehéz lett volna összehozni és csak az egész szivattyút cseréve lehetett volna megoldani.
Ezen kívül még hátul valami torziós részt kell majd cserélni, mert a jobb hátulja eléggé kopog. Azt hittük, h a lökös nincs jól rögzítve, vagy a lengéscsillapító szar, de végül kiderült a turpisság. Most csak fel lett töltve zsírral oszt kész.
Ennyit a problémákról
Ő az amúgy: [link]
[ Szerkesztve ]
-
-
rob210
Topikgazda
válasz AMD Power #6949 üzenetére
Erről de én ezt a cikket már olvastam illetve ezt is.
Mert még 3 cikk van róla és mindenhol dicsérik.
Megmondom őszintén az első diesel ami talán el tudna csábítani.Viszont ma a Budai oldalon kóricáltam és láttam egy RS Megant megálltunk egymás mellett a pirosnál.
Kedvesen rám mosolygott a srác aki benne ült (nem félre érteni), bólintott majd sárga zöld és állva hagyott.
Nagyon megy az az rs gyerekek.Renault power
-
AMD Power
titán
-
rob210
Topikgazda
hát az én 1.4-esem mint azt már írtam 50/50 etanol/benzinnel eszik 6.9-et szóval én szeretem akicsikét most erre az adalékra leszek kíváncsi, hogy a súrlódás csökkentő hatása valóban hozza-e azt a 0,5literes fogyasztás csökkenést, ahogy azt írták, bár ha nem hozza akkor is nagyon megérte sokkal karakteresebb lett tőle a kocsi.
Renault power
-
vallas
őstag
Na pesten 208 bruttóból megáll a szerelés, már csinálják, addig kaptam egy 1,6 disel peugeot 308-t.
kicsit jobban megy mint a megane , de nekem nem olyan kényelmes...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Na hölgyek urak a következő két évben még mérgezem a környezetet a kocsimmal.
Az etanolos használat következtében közölte a vizsgabiztos, hogy na emeljük csak meg ezt a kocsit, mert ennek lukas a kipufogója.
Aláment nem hitte el, hogy ennyit mér.
790-es fordulat 0,02 határérték 0.5
3000-es fordulat 0.09 határérték 0.3Egyszóval majdnem hibrid autó besorolást kaptam
Renault power
-
AMD Power
titán
lyen a következő Renault Clio?
Nekem ez tetszik... hasonlít a Zoe-hoz.
-
mycso
Topikgazda
válasz AMD Power #6930 üzenetére
Hát pedig renault alkatrészeknél, szinte minden alkatrészboltban megemlítik, ezeket is, mint olcsó alternatívát (legalábbis ahol én volt eddig, ott mindíg felvetődött a QH is, amit persze gyorsan elvetettem.)
Más, amit írtam balatoni kalandot, valószínűleg lehetett előzménye is.....ugyanis indulásnál, illetve a motor leállításánál, hülye fémes csuszkolódás szerű hangot lehetett hallani, nem igazán tudta senki megmondani mi is lehet, illetve voltak tippek, de nem igazán jöttünk rá.
Illetve állóhelyben, bekapcsolt ventilátorral volt egy kis "kipufogó szag". --> erre is született több történet, hogy miért érezhetem, miért is jön be az autóba. (kipufogóssal is megnézettem, belesett mindenhova, megrángatott mindnet, ott előttem és minden OK volt).Nos tehát, tegnap óta, hogy a bilincset kicserélték és meghegesztették, nincs csuszkoló hang és nincs "füst" az utastérben, illetve, mintha karakteresebb lenne az autó hangja, kevésbé füstölne taposva és talán picit dinamikusabb is.
Még a végén az jön, le, hogy "jó hogy szétszakadt" az a flexi cső. Valószínűleg eddig is kifújt ott a kipuff, a turbó előtt, illetve a bilincselésnél is.
AMD Power, neked meg megy egy pü.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Josi
senior tag
válasz Fireman67 #6924 üzenetére
Onnan, hogy többel is gond volt, csak épp nem ő szolgált ki
Egyébként az enyém is Bárditól volt. QH QWB1088
És mint utólag megtudtam, a QH-nál teljesen változó, hogy épp milyen gyártmányú csapágyat rejt a csomagolás.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
-
Fireman67
aktív tag
A csapágy márkát nem tudom, tényleg. De Bárdinál vettem és 10 percig kereste a Srác, hogy melyik jó bele pontosan. De most már kezdek aggódni, mert 49 km van benne és 25 km-re lakom a jelenlegi pozíciómtól....
Azt, hogy nem jó a Megane-ba egy csapágy, azt honnan szedték? Honnan tudja egy csapágy, hogy milyen kocsiba lett betéve? Szerintem ezzel az infóval átvertek.
Az ok, hogy szar széria, az is hogy gyári hibás, az is bele fér, hogy az egész márka kaki, de hogy márka függő... De legalább megnevettettél!Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
vallas
őstag
Na tegnap elhoztam a gépet, a beázást megszüntették, és szépen ki is takarították, kívül belül persze mára már esett az eső...
kaptam új ajánlatot is, kivettünk a listából pár apróságot, ablaktörlő, szőnyeg, dísztárcsa, meg ugye lejött a beázásos szerviz 55 ezre is.
így 331 bruttó, de mondtam nekik, ha már nagyon hirdetik az 5 évesnél idősebb kocsik szervizelésének akcióját, akkor erre is rátolhatnák eredmény: -20% most 265 bruttónál állunk, remélem ezt engedélyezik...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
-
Josi
senior tag
válasz Fireman67 #6915 üzenetére
Csak azért kérdeztem, mert kb 1 hónapja cseréltettem hátsó csapágyat én is.
QH lett véve és beszerelve.
Birt 500 km-t
Utána beszéltem a Bárdinál az üv-vel, aki mondta, hogy Megane-ba nem jó a QH.
Most SKF van benne.
És jó!''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Fireman67
aktív tag
-
rob210
Topikgazda
válasz Fireman67 #6913 üzenetére
Igen ezt mondta az ismerős szerelő is, hogy egy két dolog még le fog halni mire ez a motor tönkre megy.
Egyébként még 1 vizsga lesz ezzel a kocsival utána szeretnénk egy fluence-t majd.
4 év múlva már optimális ára lesz és a hibái is elő fognak jönni, már ha van neki.Renault power
-
Fireman67
aktív tag
Annyit tudok, hogy Angol. A szerelőtől kérdeztem, hogy jobb e mint az Olasz? Azt mondta: jobb... (megjegyzem, a boltban is ezt állították) Az meg nekem elég, mert az Olasz 50-ezret bírt. A másik 3 kortalan, mert azokat egyszer sem kellett nálam még cserélni, 4 év alatt.
Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
Fireman67
aktív tag
-
rob210
Topikgazda
Csütörtök a vizsga napja.
Minden klappol a kiskocsin.
Azért szorítsatok, hogy ne kötekedjenek, mert kötekedni lehet, mindig.Renault power
-
Fireman67
aktív tag
-
mycso
Topikgazda
Na a gépet beadtam. nem messze egy szerelôhöz, majd délután hívom, hogy mit találtak. Picit félek, bár így elsôre amennyire tudott belenézett a szerelô, aszmondja lehet csak valami flexi csô csúszott szét vagy ment szét, az meg nem vészes. Na majd megírom mi a végeredmény.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Fireman67
aktív tag
Néhány napja hátsó kerék csapágy cserére szorult a Renault Megane Classic-om.
7000Ft körüli bruttó lett volna, de a szerelőm kedvezményével 5500-at fizettem és 2000-ért kicserélte. Ez még most is "kockalada" alkatrész ár.... Szeretem a Renault-omat!Ui: Sűrűbben szeretnék ennek a topiknak a hozzászólója lenni, de a 99.es évjáratú, 145000 Km-t futott 1.6-os, Ecotec motoros Franciskám, nem ad okot arra, hogy panaszkodjam rá, vagy tanácsot kelljen kérnem.
Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
vallas
őstag
Én holnap megyek a gépért, és alkudok egy kicsit a szerviz díjakon
remélem , azért a beázást megcsinálták....
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
benvolio
őstag
Biztatót nem tudok írni, csak az én esetemet. Még a Fiatommal volt, hogy rátolattam egy kapukitámasztóra és a blokkról leszakította az öntvényt /mondjuk egyébként is már repedt volt/. Nekem a leömlő öntvény csonkot kellett cserélni, de reméljük nálad nem ez a helyzet. Esetleg az öntvény utáni első összetoldásnál jött csak szét vagy ezeknél már van flexibilis toldócső asszem és az ment szét.
-
mycso
Topikgazda
válasz benvolio #6896 üzenetére
Én kb. a negyedik garnitúra fém szelepsapka vásárlása után elégeltem meg a dolgot, azóta mûanyag van az alufelnin is.
Más, balatonon nyaralok, ma belementem egy orbitális kátyúba, jó nagyot zakkantam pedig még gyorsan sem mentem, majd 15 másodpercre rá olyan feature törtènt, mintha a leömlônél szètszakadt volna a kipufogó. Hangja traktor lett, a kipufogógáz a motorháztetô alatt távozik és az autó alig megy, mintha a turbo nem is töltene.
Sajnos itt a környéken csak hétfôre találtam szerelôt, természetesen addig az autó pihen. Így látatlanban tudna valaki valami bíztatót mondani vajon csak valami szétcsúszott esetleg hegeszteni kell, vagy valami komolyabb dolog mehetett szét? Hiába próbáltam alánézni és a kipufogócsövet megmozgatni, minden olyan mintha jó lenne.1,5dci
“The Night is Dark and Full of Terrors”
Új hozzászólás Aktív témák
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Segway ninebot Kickscooter Max G2 roller
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Üveg tolóajtó RS 120 85x205 cm
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával