-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füge007
senior tag
válasz tkazmer #4758 üzenetére
Szia!
Mivel a kocsid kopjutere be van állítva a 95 oktánszámra semmilyen külömbséget nem érezhetsz a magasabb oktánszám tankolásakor. Baja nem lesz tőle, de felesleges kiadás. A magasabb oktánszámú üzemanyaghoz, módosított beállítás kell, csak akkor tudja a motor kihasználni.
Nagy porhintés ez a "szuperüzemanyag" duma, ez van.
Én is kipróbáltam, 6 tankolást mentem vele, semmit nem vettem észre, azóta sima dizel megy a vasba
Füge
-
Ck.
addikt
válasz tkazmer #4764 üzenetére
Semmi, hülyeséget írtam. Úgy értettem, hogy a kiegyenlítőben lévő hűtővíz szintje ment feljebb.
A magasabb oktánszámú üzemanyag nem kéne, hogy többletfogyasztást eredményezzen, épp ellenkezőleg. A hűtővíz hőmérsékleti problémád egyelőre passzolom, menj még pár kört és nézd meg, hogy előjön-e ismét a jelenség, ha igen, akkor nekifutunk mégegyszer. -
ABE
őstag
válasz tkazmer #4764 üzenetére
Mennyit mentél tankolás óta? Kisebb táv után szerintem a fedcomputer is pontatlanabbul jelez, meg ha csak városban használtad, akkor még magyarázható ez az eltérés. Twinibe raktam párszor magasabb oktánszámú benzint, nem volt vele negatív tapasztalatom, sőt, talán jobban is ment vele (de lehet, hogy csak bemagyaráztam ). Mondjuk én nem is tudom ellenőrizni a hőmérsékletet, csak akkor riaszt, ha már gebasz van.
-
nemma
addikt
válasz tkazmer #4704 üzenetére
Tudtommal eddig is azonos padlólemezre épült a két autó, szóval ez nem nagy meglepetés
Amúgy szerintem egyáltalán nem ronda, amúgy meg alig látszik belőle valami, szóval szerintem nagyon korai volna temetni...csucsbicep: két hete még nekem is az volt... Fotó, leírás, stb?
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #4610 üzenetére
Mindegyik tipusnál előfordulhat,de az úgynevezett egyeni megrendelés kategoriában,mert a féket komplexen modositják,a gyárban az összhangot az egész rendszerre megtartva.
Ezenkivül utolagosan beépithető szettek is hozzáférhetőek,és felszerelhetőek,amivel,komoly fékhatásnövekedést lehet elérni.
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #4603 üzenetére
10lóerősnél 280mm, a 130-150lóerősöknél 296mm, a 180lóerősnél pedig 320mm-es az első féktárcsa átmérője, tehát nyilván növekszik is a fék teljesítménye az autó teljesítményével együtt.
Tekintettel arra,hogy a tömeg is növekszik,szerintem megközelitőleg hasonló értékek lesznek,azonos anyagot feltételezve,
A fékhatásnövelése,a jobb anyagszerkezet használata,valamint a többdugattyús fékmunhahengerek alkalmazása jelenti elsősorban/lásd a sport verziókat/ -
ABE
őstag
válasz tkazmer #4599 üzenetére
Őszintén szólva nem sűrűn szoktam látni fullra pakolt Astrákat, sőt, úgy általában elég kevés autót látok, amik a terhelhetőségük határán közlekednének. Ha például a konkrét Astrát nézzük, a tényleg viccesnek ható 1.2-es motort kivéve képes 1-2 személlyel (ami ilyen autók esetében elég jellemző használati mód) teljesen normális dinamikára az autó, amihez még nem is kell kitaposni a szemét. Az, hogy évente egyszer autópályára téved a marha, és ott jaszkarizik, az más téma. Talán jobb is, hogy nem erősebb autója van, akkor még veszélyesebb lenne.
Persze mindenkinek megvannak a maga igényei és lehetőségei, hogy milyen motorral és mekkora autót vegyen, de személy szerint egyáltalán nem tartom hülyeségnek, hogy nagyobb autókat lehet kisebb motorral is kapni.
[ Szerkesztve ]
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #4598 üzenetére
Ez azért nincs teljesen igy minden esetben,mert jelenleg is a különbözö autokhoz adott tipuson belül,van egy alapfelszereltség+eltérő motorválaszték,és a kiegészitő extrák,ami a futoművet,és fékberendezést nagy valószinűséggel nem érinti,ergo a nagyobb teljesitményű motor esetében a fékmár teljesitménye határán üzemelhet.
A szélesebb gumi használata,egyik oldalon előny,de ezt csak minimális határokon belül lehet és érdemes megvalósitani.
Az automatikák valóban fejlettebek.
A sofőrők az egy másik kérdés,mert ezekben a túlmotorizált autokban,sokan azt hiszik,hogy ők a menők. -
ABE
őstag
válasz tkazmer #4595 üzenetére
Szerintem meg nem túl gyakori, hogy a fullra pakolt autóval 160-nal, vagy még gyorsabban akarjanak közlekedni. Oké, van ilyen, akinek ez az igénye, vegyen erősebb motorral. De nem ez az általános, mert az autók többsége általában eleve sokkal kisebb terheléssel megy, mint amennyit bírna, és jellemzően még azt a teljesítményt sem használják ki a sofőrök, ami rendelkezésre állna.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #4584 üzenetére
"de elég kellemetlen, ha egy lagunával nem tudsz rendesen autópályán közlekedni"
Szerintem bármelyik motorral lehet autópályán rendesen közlekedni, túl van dimenzionálva a kérdés. Ez kb. valamiféle kisebbségi komplexusból ered, ha valaki elégedetlenkedik, hogy 160-nál már nem harap a Laguna. Mondom ezt úgy, hogy én is élvezem az erőt, ha van. De nem értem, hogy a nagy kasznihoz miért kell értelemszerűen tartozzon olyan motor, amivel nagyon megy az autó, miért nem elég egy Lagunához egy Mégane dinamikája? Nagy autó=nagy erő? Szerintem nem. Inkább azon kéne filózni, hogy minek olyan motorokat gyártani, amiket 99%-ban nem használnak ki az emberek, de azért legyen, mert az autóba az kell.
-
bnorci71
addikt
válasz tkazmer #4216 üzenetére
halo halo az Espace azért nem egy kategória a Sceniccel...
Ja és nekem még SI-van az még nem annyira műanyag és ki is látni belőle
a kesztyűtartó ebbe is egy vicc de a 100l egyéb rekesz azért nem rosz dolog
én 173 vagyok de kopp hátratolt ülés kopp előre tolt hátsó ülésnél is befértem hátra, azt nem mondom, hogy pestig elmentem volna, de városba belefér.
Az új nekem se jön be annyira, sok praktikumot elhagytak belőle, de azért beválalnám"If in doubt, flat out!" "Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers"
-
-
aero.
veterán
válasz tkazmer #4094 üzenetére
1-1,5km-ről tudja érzékelni a sebességet, de fényképet csak max. 150 méterről tudnak csinálni.
nemma: nincs szerintem semmi baj azzal, amit tibi mondott, attól, hogy sokan nem jelenthetik ezt így ki, meg kisebb autóval járnak attól ő még mondhatja, sőt, ez lenne a normális szerintem.
-
tibi666
senior tag
-
Fireman67
aktív tag
válasz tkazmer #3912 üzenetére
Én mindíg őrzöm a kocsim szervizét, mert a legmegbízhatóbb szerelő is szereti nem visszarakni a védő burkolatokat. Mondván, legközelebb megint le kell venni.
És azt is tudni kell, hogy ezen burkolatok eltávolítása, káros menetszél hangokat eredményezhet.
Az aerodinamikához, ezek a terelők is hozzátartoznak. Ezt sokan elfelejtik, nem szólva a szabaddá tett elemek sérüléséről, szennyeződéséről.
Fireman67Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
Fireman67
aktív tag
válasz tkazmer #3910 üzenetére
Mindenben egyetértek, az előttem szólóval!
De, ha a "megvan az oka, azt jelenti, hogy anyagi okok miatt, akkor azt kell mondanom, hogy szivesen vennék, ha megtehetném, egy vadi új Renault Lagunát.
Ahogy a telefonban Ericssonos vagyok, (véletlen sem Nokiás)
úgy a kocsiban, sohasem leszek németes, csak franciás.
És ez már nem csak anyagi kérdés.
Egyetlen rosszat tudok mondani a csigaevős kocsikról, az sem az én véleményem.
A szerelők útálják szerelni, mert aprólékos, túlzottan burkolt, kicsit körülményes hozzáférni.
Na ezért nem szerelem, csak vezetem.
Gondolom ezért is készült ritkánromlós anyagból.
Fireman67Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
Fireman67
aktív tag
válasz tkazmer #3907 üzenetére
ÓÓÓ!
Megint Renault írtam, a Ferrari helyett?
A csudába, bocsánat.
Ezt a két márkát mindíg összekeverem.
Eltévesztettem. azt hittem ez a Renault topik, és itt azt "fényezzük mindannyian.
Megyek a Merci topikba Renault cikizni!
Hi-hi!
fireman67Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
-
Fireman67
aktív tag
válasz tkazmer #3900 üzenetére
Az Ignis, csak kitérő volt.
Opelben, meg Volkswagen - ben sokat ülök.
A Mercedes az természetesen más kategória.
De azért meg kell itt jegyeznem, hogy mentem Merci 3000 - es turbóval, (sport változat)
Az olyan volt, mint Nagyapám lőcsös szekere.
De mentem a nagy testvérével is, az "úszik, mint a hajó.
Isten látja lelkem, nem sérteném meg a Mercédeszt, de csak kényelmi szempontból dícsérem.
A volt főnököm, a Mercijét haza vezettette velem a Balcsitól. Hát az, hogy egy sebesség olyan hosszú, hogy 3 dik fölé nem lehetett tenni lakott területen, mert ugrált kínjában, az megdöbbentett.
Én a renault 5. - be leviszem 30 km/ órára, akkor sem ugrál.
Sőt hosszú éveken át járőröztem a saját dízel Renault - ómmal és 2. ba, 3. -ik ba gáz nélkül, "lopakodott.
Fireman67Fórum- Fáradt gőz - "A tűzoltók és szimpatizánsaik topikja"
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #3794 üzenetére
A konkrét példa esetében amit irtam, kis sebbességű ütközés esetében 11 km/h ig az energialenyelőcsillapitó,olyan mértékben sérül,hogy csere szükséges,de ez a célja/egyszeri ütkőzés esetén kell tőkéletesen műkődni/
A nagyobb autoknál,ahol komolyabb fizikai távolság van,másképpen tudják kialakitani az energiaelnyelő gyűrődőzónát,valamint az anyagminőségen,vastagságán is,nagyon sok múlik,nem véletlen,hogy a komolyabb autók 1,5 tonnától felfelé kezdődnek,ezeknél,már picit más koncepció érvényesúl.
-
FRENK1988
veterán
válasz tkazmer #3723 üzenetére
Balesetmentes közlekedést és minden kilométer öröm legyen
Nah meggyüttem teszkocsikázásból. Hát mitmondjak az 1.5ös meglepett. Jól húz és a visszapillantóban sincs korom Sztem megvan. Erre még lesz egy kis finomítás és egy lefuvószelep (erre lehet tenni?) és máris kész álmaim kocsija.Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #3605 üzenetére
Azt hiszem, hogy már másik topicban is beszéltünk erről a témáról, és ott is eltérő volt az álláspontunk, nem hiszem, hogy ez bármelyikőnknél is változni fog. Egyébként igen, ültem már egymás után olcsó és igényes autóban, és ennek dacára is azt mondom, hogy sok olyan mesterségesen keltett igény van, amikre semmi szükség, és rengeteg olyan eset van, amikor a dizájn vagy a feltűnősködés (igényeskedés) alá van rendelve a funkciónak, amivel én nem tudok egyetérteni.
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #3603 üzenetére
Őszintén szólva rohadtul nem érdekel az újságírók véleménye. Nem érdekel sem a Volvo, sem a BMW, sem a Renault variációja a millió gombra, engem az érdekel, hogy egy autóba beülve ne tanulmányozni kelljen a műszerfalat az ezer gomb után, hanem egyből lehessen használni. Ne bogarászni kelljen a gombokat, az LCD kijelzőt, meg az anyámkínját, hanem legyen egyértelmű, könnyen kezelhető. Egy autóban a sok apró gomb egymásra ömlesztve az nem könnyen kezelhető, ezt ne akarja senki megmagyarázni, hogy de.
Ez a legyen mindenhol puha műanyag, meg legyen kiváló anyagból minden is az újságírók hülyesége. Jaaa, hogy miatta drágább lesz az autó, vagy elspórólják a minőségét az olcsóságért, és szét fog hámlani az anyag? Az már nem az ő gondjuk. Egész komolyan: nem tök mindegy, hogy egy eldugott helyen milyen műanyag van? Tudod mi a gáz? Az ezüst színű fóliával vagy festékkel bevont műanyagok, amikkel teleszórják az autók belterét. Na, az valóban gagyi.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ebit
addikt
-
Ebit
addikt
válasz tkazmer #3427 üzenetére
azt nem tudjátok esetleg, hogy ilyen balesetnél lehet-e az ő kötelezője terhére csereautót bérelni?
Kőtelező alapján, csak akkor adnak cserekocsit , ha a munkaköröd ellátásához szükséges/pl háziorvos körzetéhez stb/,és ezt igazolni is tudod.
viszont annyiban ciki a helyzet, hogy a baloldali lámpatest elmozdult, erőteljesen lefelé, kb 5m-re ha elvilágít a tompított...
A lámpatestben a foncsor az állitás miatt gömbfejeken fekszik fel,ez szokott sérülés nélkül szétugrani/cserére veszik fel,és minimum 30 k maga a lámpa,de némi szerencsével,házilag,szétszerelés nélkül,helyre rakható.
-
tibi666
senior tag
válasz tkazmer #3427 üzenetére
az ügyes. nem tudom a q5-ben milyen váltó van, de a legtöbbnél elég nagy bambának kell lenned hozzá, ugyanis p-r-n-d(-s) sorrendben vannak a fokozatok, plusz a féket is taposnod kell.
a kötelezőre nem tudok mit mondani, de ismerve a biztosítókat, gyakorlatilag kizártnak tartom.
-
bakterka
tag
válasz tkazmer #3282 üzenetére
Ilyesmiben gondolkodtam én is,csak nem tudom melyik illene hozzá.Meg azt se tudom hogyan kell összehangolni őket.Meg azt se gyári vagy utólag beszerelt riasztó van-e az autómban,Azt meg végképp nem ,hogy mia tipusa.Bár láttam egy taníthatót is.esetleg az?Egyébként elvittem egy riasztóshoz azt modta megpróbál hasonló érintkezőt tenni bele mert csak az egyik nyomógomb esett szét.Ma megyek érte.majd kiderül jó-e?Egyébként köszi a linket!
[ Szerkesztve ]
-
-
lajafix
addikt
válasz tkazmer #3261 üzenetére
'aki kupéba rakná a családot, még nem látott kisgyereket.'
naná, hogy nem látott kisgyereket, a kúpét is azon célból vette hogy csinálhasson kisgyereket! Aztán ha beüt a szerencse akkor lakás kell hitelre, a kupén is van még hitel, leesik az ára addigra, lecserélni nem tudja és kész a mutatvány: mehet a gyerek a kupéba... így láttam már kisgyerekes családot 206 háromajtósba...Már csak 1valamit kell kitalálnom: nekem miért nem volt ilyen kupém, amikor az első gyereket csináltam? Vagy legalább egy SC600...
Rock'n Roll
-
AMD Power
titán
-
tibi666
senior tag
válasz tkazmer #3230 üzenetére
a hangszigetelése sem túl jó, nekem olyan munkásautónak tűnt, mikor ültem egy 1.9-es dci-ben. faternak ugyanilyen motorral szerelt traki lagunája van, ég és föld a kettő. az espace meg egy hajó. ha körbe kéne autóznom a világot, akkor első helyen egy vel satis állna, második helyen espace, utána citroen c8, és csak ezt követően jönne mercedes.
-
tibi666
senior tag
válasz tkazmer #3226 üzenetére
szerintem az espace.
de napfénytetőt vegyetek bele, azzal az igazi!kanyarbavilágító fényszóró? olyan sokat csak nem közlekedsz, hogy ez létfontosságú legyen. bluetooth kihangosító? neked jó, de akivel beszélsz, az elég rosszul hall szinte mindig. a telefon maga is kihangosítható, az jobb szerintem.
egy autóban szerintem a legfontosabb extrák: klíma, napfénytető, tempomat, könyöklő. meg a multikormány.
a motor milyen lesz?
-
veterán
válasz tkazmer #3192 üzenetére
Igen, a téligumi legyen minőségi darab. Az én Dunlop SP Wintersport 3D-im idén futják majd a 4. telüket. 2006 őszén a tesztek alapján választottam. A másik jelölt a Godd Year UG 7 volt. A Michelin téliket akkoriban nem nagyon dícsérték...
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
ABE
őstag
válasz tkazmer #2510 üzenetére
Csak eszembe jutott, hogy nem egyszer hallottam/olvastam, hogy leszólták a Thaliát. Mert ronda, mert török, meg olcsó és gagyi, ésatöbbi... Most őszintén: hány alapfelszereltségű olcsó autót látsz az utakon? Nem sokat. Mert ha már újautó, akkor valahogy lehessen vele villogni, még ha belerokkan is az ember a részletfizetésbe. Erre akartam célozni a cikket olvasva, hogy itthon még a "csórók" is mennyire le tudnak nézni egy funkcionális autót. Szóval érted, csak ilyen felesleges szomorkodás...
[ Szerkesztve ]
-
Louies
aktív tag
válasz tkazmer #2316 üzenetére
Én és haver már installáltunk hifit új autóba. A 15e km-es szervízen, nem foglalkoztak vele. Mondjuk az egy VW volt. Lehet más szakszervíz nem veszi szívesen. De ez jó téma kiváncsi vagyok a tapasztalatokra.
''Okos ember leírja, ha érdekeset hall, a buta nem, mert azt hiszi, meg tudja jegyezni.''
Új hozzászólás Aktív témák
- Hisense LCD és LED TV-k
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen széket vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- BestBuy topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Gitáros topic
- Android szakmai topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- További aktív témák...