-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
polonic
félisten
válasz molnarpeter #57670 üzenetére
Igen. Szerencsés volt. Annyira akartam, hogy meglegyen az 1000 km egy tank gázolajjal.
Egyébként én meg apámat szívattam be, szegényt. Mentem a puntojával, 1,2 benzin, igazi erőgép , aztán letettem a garázsba. De mondtam neki, hogy a mutató vízszintesen áll már. Kút legyen az első utad. A garázstól egyébként 4-500 méterre volt a kút. Aztán ő jött. Az autó szépen beindult, el is indult utána, olyan 300 méterre jutott, motor dadogott, le is állt.
El is küldött a halál szerszámjára és mondta, hogy legközelebb tele tankkal kéri az autót. Ami teljesen jogos.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz orosziem81 #57696 üzenetére
A féktisztító jo cucc de nem mindenre elég.
Le kell drótkefézniba csúszkapályát.
Amiben a betét fut a nyeregben ott van egy profil, azt ki kell takarítani, különben nem ér semmit a csere.
Mindent amit lr a fékpor át kell drótkefézni.
Megjáratni a dugattyút, megnézni, hogy a betétek könnyen mozogjanak. Én a zsírozés híve nem vagyok az csak arra jo, hogy összeszedje a port és be tudjon tapadni.
De ez persze az én véleményem, én így szoktam csinálni.A hátsó munkahengert csak csavarva és nyomva lehet visszanyomni, a kézifék miatt.
Tehát, ha nincs hozzá semmilyen eszközöd, akkor csak barkácsba lehet visszanyomni, ami macera és akár sérülhet is a dugattyú, ami meg nem móka.
Vegyél egy visszanyomót pár ezer forint.
Nem kell készletet venned ! Azok horror drágák.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz LamerGyuri #57694 üzenetére
Azért nem veszem magamra, mert szóltam!
Nem mismásoltam.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
orosziem81
tag
válasz molnarpeter #57700 üzenetére
Ezen a videón ugyan L3-ban cserélnek fék alkatrészeket, de jól látszik, hogy porvédő a csúszószáron nincsen. Akkor egy gyárilag "gagyi"?
https://www.youtube.com/watch?v=-9h_lW-z4JQ[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz orosziem81 #57704 üzenetére
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
hotibi
aktív tag
Üdv a fórumlakóknak! Hátha tud nekem valaki tanácsot adni! clio 2002 es 1.5dci hez be lehet szerezni kormány kardánt? Az is lehet hogy elég csak azt a kis kardánt cserélni vagy felujjítani ami a motortében csatlakozik a kormányműhöz. Köszönöm előre is!
-
z00li
senior tag
Sziasztok!
Van pár zavaró esztétikai hiba az autómon, amiket szeretnék kijavítani.
1. "A" oszlop belső borítása:
Ezt hogyan tudnám leszedni, hogy újrakárpitozzam?
2. Napfénytető belső árnyékolója:
Szintén a kiszedés menete érdekelne.
3. Ajtón lévő vízvető gumi eláll:
Gondolom bontóból tudnám pótolni.
4. Napfénytető külső gumitömítése:
Honnan tudnék újat venni?Valamint elkezdett a fényezésen lévő lakkréteg a motorháztetőn, és a tetőn feljönni. Mióta nálam van az autó szabad ég alatt áll télen-nyáron, de a külső műanyagok állapotából ítélve javarészt így lehetett tárolva előtte is. Szerintetek megérné fényeztetni, vagy nézzek utána a karosszériafóliázásnak? Melyik lehet a költséghatékonyabb?
Segítségetek előre is köszönöm!Üdv: Z
-
rob210
Topikgazda
A oszlop lepattint
Napfénytető nem tudom sose mernék nekiállni, pedig nem egy autót láttam már belülről.
Ablak gumi bontó, vagy ők
Napfénytetőhöz is náluk.Az ajtónál a bontottal jobban jársz, mert ez profilos.
Csak kezeld le glicerinnel.Lakkozás hát az cumi, azt az isten se tudja javítani csak teli fénnyel.
A fóliázást én nem támogatom kb. annyi mint a a fényezés.
Valamint nem olyan tartós mint egy rendes fény.Renault power
-
supperduck
csendes tag
Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni! A helyzet a következő: a szüleim szeretnének venni egy renault captur-t újonnan, 1.2 TCE 118 lóerő. Tudnátok segíteni, hogy mennyire megbízható ez a motor? bármiféle tapasztalatot szívesen fogadok, érdekel, hogy mennyire ajánlott, vagy hogy inkább lebeszéljem-e őket róla -
eTrade
tag
Trafókat érdemes megnézni, mert ha világos szürke kupakosak (Sagem/Valeo), akkor cserések, mert azoknak silány a szigetelése és emiatt kihagyhat egy-egy henger. Javasolt trafó a Denso és Beru márkájú.
Hosszbordás szíj legyen szemügyre véve, mert nem mindegy, hogy hány bordás (5pk a javasolt), párszor már belinkeltem a Gates dokksiját ezzel kapcsolatban..
Alapjárati motor és a pillangószelep szokott bekokszolódni, tisztitás nem árt neki. Tömítô O gyûrûk cserések amennyiben ingadozik hidegen az alapjárat. -
rob210
Topikgazda
válasz supperduck #57713 üzenetére
Kifejezetten tiltólistás.
Nem érik meg a 100ezer kilómétert!
Nem viccelek nemrég pont erről beszélgettünk itt.
Legendásan halott motor.
Szeretem a renaultokat, de az a motor egy hányás.
Mint a 0.9 es is.
1.4 TCE viszont ajánlott csak ritka.Renault power
-
LamerGyuri
senior tag
válasz molnarpeter #57716 üzenetére
Elég lenne 1 másodperces videó is, abból jobban meg tudnánk tippelni
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
madmike
őstag
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem.
Megane 2/1 kombi.
Ma nekiálltam, hogy kicserélem a csomagtartó ajtó átvezető kábelének azt a szakaszát ami megtörik.
A kérdéseim a következőek. van 6-7 fekete kábel, mindenféle jelölés nélkül. Ezek mindegyike gondolom test, szóval mindegy melyiket melyikkel kötöm össze, ugye?
Van két fekete-fehér csíkos, két barna. Ezek között sincs különbség, viszont itt tuti számit hogy hova kötöm, mert pl az egyik barna a pótféklámpáé, a másik pedig a bezárógombbé. Mivel nem tudom melyik melyikbe kéne menjen, így összekötöttem próba szerencse alapon. Az autó azt jelzi, hogy nincs becsukva a csomi, így gyújtást se tudtam ráadni és nem tudom kipróbálni mi működik és mi nem.
Tud valaki segíteni, merre induljak el?"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #57716 üzenetére
Gyanús hang alapján, hogy a lámpa állító motor adja ki.
Ha elektromos hang, ha rezgés, akkor ez alapján fogalmam sincs.
Utoljára amikor a szintező mechanikája eltört egy lagunánál akkor hallottam ehhez hasonló hangot.
Folyamatosan tekert az állító motor mert nem tudta hova kéne állítani a lámpát.Renault power
-
FRENK1988
veterán
Rob!
Te hogy tetted fel a tető díszlécet?Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
madmike
őstag
válasz rob210 #57720 üzenetére
Igen, szétvágtam. Mivel a 6-7 fekete kábelen kívül ugy tünt mindegyik különböző, így gondoltam nem lesz gond.
Azt a darabot cseréltem ami mozog a csomagtérajó nyitásakor, egy kb 30 centis darabot kellett kivágjak. Nem is igazán tudtam volna ugy szétvágni, hogy előtte összejelölöm,mert ez a kábel a csomagtérajtón belül is fut, össze van badázsolva, csak egyben lehet kiszedni. 21 eres
Közben Facebookon írták, hogy a feketék nem testek, hanem mind más.
Most egyelőre úgy gondolom nem fogom tudni kibogozni melyik hova való. Akkor lenne egy kis esélyem, ha megtalálom hogy honnan indul ez a kábelköteg és találnék a csatlakozójához egy lábkiosztást.Aztán lehet néznem kell egy bontott kábelt...
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
forceberg
veterán
-
Tegnap felkerültek a nyári kerekek az új szenzorokkal.
A gumisnál picit túlóráztak a szenzorok hozzáadása miatt, de meglett.
A franciák ismét bebizonyították, hogy egy egyszerű dolgot hogy lehet a végletekig túlbonyolítani.
A lényeg, hogy diag kell hozzá + egy külön kütyü ami az inaktív szenzorokkal kommunikál.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #57721 üzenetére
Nem értem a kérdést.
Vettél egy régi típusút a műanyag sínes helyett?
Mert akkor azt műanyag patenttal lehet feltenni.A gyári a 16vsen maga a lécben lévő műanyag sín pattan fel, de az idővel kitágul és akkor felhullámosodik.
A régiben acél sín van az nem vetemedik el, de kell hozzá a közbünső patent.Már ha erre gondolsz.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
E E E
Elárulom ezt nem a franciák bonyolították túl, hanem az a buzer.ns aki kitalálta ezt a kimagaslóan fontos biztonsági funkciót. Magát a TPMS-t, nem csak a renaultnál van így.
A corollában is így van, sőt a BMW ben is.
Itt maga ez a töketlen rendszer az ami ennyire szervíz és eszköz igényes.
A funkciója meg kb. nulla.Mire megyek vele, hogy mutatja, ha leereszt a kerék, fel nem pumpálja.
Cserébe bazi drága és sok vele a macera.
Azt hiszem 12500 csak a felprogramozása a szenzoroknak.
Nekem a 4 szenzor és a felprogramozás árából megvan a 4 gumimCserébe ha leereszt akkor felteszem a pótkereket és megcsináltatom a gumissal.
Az új vasakban meg kimagasló biztonság ide vagy oda sok esetben már pótkerék sincsRenault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #57729 üzenetére
Hát ez így nem az lesz.
De nem kell kidönteni semmit.
Elég ha a csatlakozót leveszed a motorról.
Ha megszűnik akkor az, de kétlem ez más hang.
Viszont nem tudom miből jön.
Ilyenkor kell a sztetoszkóp.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz molnarpeter #57732 üzenetére
CSak a egy kép elé egy hossz vékony fém pálca is.
Én egy hosszú csavarhúzóval oldom meg az ilyen hibakeresést.
Mindenre rárakom a nyelét meg a fülemhez szorítom és azonnal megvan minek van nyűgje.Renault power
-
dethroner
veterán
Hali!
Van egy R19-em, amin fűtőradiátort kellene cserélni. Annyit szeretnék kérdezni tőletek, hogy radiátorban vannak-e nagy különbségek a gyártók között, elsősorban minőségre, mert ahogy nézem az árak elég is szórással mennek. Szóval mik az ajánlott és mik a kerülendő márkák, ha vannak ilyenek. KösziA hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz rob210 #57728 üzenetére
A gumis azt mondta, hogy mondeo, opel, audi pl.: bepakolják a szenzort, reseteli a műszerfalon, ha kell, majd mennek pár métert, felismeri az újat aztán kész.
4000-et kértek el érte.
Meg ugye műszakin szopás lehet ha nem működik, így ezért vettem a nyáriba is. (akár diaggal ki is lehetne iktatni, de jóvan ez így).Hogy mire jó?
Nem kell guggolgatni, ha kíváncsi vagyok a keréknyomásra, hanem írja középen.
Meg szól alacsony nyomásnál.Pótkerekem nekem sincs.
Gondolkozom, hogy veszek egy szükség pótkereket, az talán befér a kialakított helyre. Bár első defektnél nekem azzal is nagy legózás lenne.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #57728 üzenetére
Nekem széria volt ez a guminyomás mérő/mutató, ha van egy kis gond rögtön hibára vág frankó f...ág funkció és lehet rohangálni a diag után, de kitelepítettem a fenébe. Ahogy írod, csak a macera van vele.
Ha valaki érzi az autót, azt is megérzi, hogy mikor kell guminyomást ellenőrizni.
Nem is értem, hogy Mycso-nak miért kellett ez, hiszen lényegében majd mindenki szidta/szidja, biztos túl nyugodtak a napjai. -
eTrade
tag
válasz forceberg #57737 üzenetére
Az ukrán eredet miatt megértem, hogy a Xado nem nyert, de a LM TopTec 4400 és a Motul Specific 0720 miért esett ki? Pedig EAGLE sokszor dícsérte azokat, hogy nagyon minôségi olajak.
Amúgy nagyon érdekelne az, hogy a kolléga csak placebó hatást érez, vagy ezek (LM & Motul) tényleg ennyire jól eltalált kencék.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #57740 üzenetére
Hát ott (is) gyártják a xado-t. [link] Minden xado termékemre made in ukrain van írva, ha más lenne az volna a hamisítvány. A xado hivatalosról sem kapsz olyat, amire usa lenne vésve.
Nálam nincs olyan, hogy placebó. Ami rossz azt rögtön érezni és azt még jobban, ami nagyon jó.
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #57740 üzenetére
Még annyit, hogy már írtam, nálam nem átlagos az autó használata, ahol lehet ott rúgva van, emiatt pl az elf sxr konkrétan 3-4000km bír, utána mintha kicserélték volna a motort egy traktorra. Ezeket az LM és a motul röhögve teljesíti, mármint azt a 10-max12 ezer km, amikor olajat cserélek. De, ha tatásan vezetnék se raknám bele az elf-et. Minden gyár a saját olaját kényszeríti rá a tulajra, függetlenül attól, hogy lecserélés után avval is tud szépen járni, de a fentebb írt km-ig maximum.
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
"Tudományos" kísérlet, összehasonlítja az almát a körtével. Előbb a normál olajat, aztán egy adalékot és és lőn csoda, az adalékkal sokkal nagyobb terhelés alatt is fut az izéé. Aztán felesbe önt adalékot a motorolajhoz és már így a motorolaj is szuper. Életszerű, hogy felesbe kell tenni gondolom..
-
eTrade
tag
Bocsi ha megsértettelek a placebó kifejezéssel.
A te autód az chipelve van ha jól rémlik, itt már a gyári ajánlás már nem igazán mérvadó. Te esetedben valóban szükséges valami "spéci" olaj.Nekem amúgy az Elf olaja bevált, igaz mindkét autóm benzin és nem diesel motoros volt/van.
Én azt elhiszem, hogy nem az Elf gyártya a legjobb olajat a világon, de alap olajnak több mint elégséges.Az elôzô régi benzines 1.4-es 16 szelepes Megane motorba egyszer 5W40-es Castrol olaj lett beleöntve és nagyon tré volt a hangja tôle, rá egy évre kapott Elf SXR 5W40-et és duruzsolt mint egy cica.
Utána volt már benne 5W30-as Elf és 5W40-as Mobil olaj is, de nem tapasztaltam hatalmas künönbséget, max. annyi volt hogy az 5W30-ast picit csipegette.
A jelenlegi 1.6-os benzines motorban most 5W40 Elf van, idei olajcseréhez már megvettem az Elf SXR 5W30-ast... jövôre meg lehet hogy megnézem a Motul olajat. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz eTrade #57745 üzenetére
Dehogy sértettél meg, csak annyit írtam, hogy van fülem és persze érzékem, hogy egy motor mikor jár szépen.
A Motul+VT páros nagyon "ízlik" neki. Most majd kiderül, hogy a Xado "luxus" olaja tényleg még jobb-e?
Illetve április végén, addig szerencsére alig kell mennem bárhova is. -
eTrade
tag
Lehet hogy itt páran megköveznek azért amit leírok (fôleg Rob), de én nem hiszek a Xado csoda cuccokban. Én úgy gondolom, hogy az olajgyártók nem hasraütésre adalékolják az olajaikat és ebbe nem szerencsés "belepiszkálni".
Az Xado olaja meg szerintem minôségben visszalépés lesz, de ne legyen igazam.Motul olajai viszont minôségiek, mindenképpen letesztelem majd, de semmi adalékot nem rakok pluszba bele.
Idén amúgy majdnem 0W40-es Mobil1-et vettem de a végén inkább 5W30-as Elf lett, mert 0W40-as Mobil1 nem volt a Kauffer-nél. Jövôre meg lehet Motul lesz. -
#32577792
törölt tag
válasz eTrade #57748 üzenetére
Az, hogy mi a "minőségi" nagyon sokszor reklám kérdése.
Én nem hallottam még eddig erről a xado nevű olajról, ahogyan előtte a Forse nevű akkuról sem. Igaz, hogy ukrán, de nekem eddig bejött.
Ahogy olvasom elég sok taxisnak is hasonlóan.
Adalék: ez megint érdekes kérdés. Az a gyártó, amelyik nem készít adalékot, az tuti azt mondja, hogy attól pocsék lesz minden. De ha azt veszem, hogy több minőségi szintű olajat gyártanak, mivel is érik el, hogy az egyik mezei, a másik prémium lesz? Adalékkal?
Ha csak adalékolt olajat adnának, drága lenne. Ha konkurencia adna mezeit, azt vennék, és akkor nyakukon maradna. Nem hiszek én abban, hogy annyira jót akarnak nekünk, alapáronAztán lehet tévedek. De alapból nem adalékolok én sem.
-
eTrade
tag
válasz forceberg #57747 üzenetére
Nem hinném hogy annyira jó lenne az a koktél a motornak.
ungawa: Xado olaj lehet jó, de nem valószínû hogy veri minôségben a többi neves gyártót, akik már jóideje a piacon vannak.
Amúgy minden olaj tartalmaz adalékot, Gajdán Miklós videói elég részletesen kivesézik ezt a témát.[ Szerkesztve ]