-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#32577792
törölt tag
Igen, ennek hatására mozdult el a bal oldala, addig meg se mozdult. De amit linkeltem, azon az 5-6. képen, az látszik, hogy a kesztyűtartó felső széle, az lentebb van a műszerfal aljától, na nekem az ott van alatta közvetlen.
Olyan, mintha még valami tartaná. Volt YT videó, ott 8 perc alatt cserélte a srác. Gondoltam nekem majd 30 perc elsőre akkor.
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #58302 üzenetére
Nem nem ott le kell venni a díszlécet.
Sokkal nagyobb szívás, mint a megane és laguna cseréje.
Scenicnél nem is vállalom, rövid határidővel, ott van, hogy csak a díszléc 20 perc mire leimátkozom.
Nem véletlen keresett nagyon sokan eltörik, akik nem tudják mi a leszedésének a menete.
Mert előre is kell húzni meg oldalra is.
Jól ki van találva.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #32577792 #58303 üzenetére
Azért írtam, hogy elvileg, mert ha esetleg buherált (láttam már rá nem egy példát, mikor a paraszt úgy szedte ki, hogy ami csak lehetett az tört, ezért buherálta meg végül), akkor esetleg még tartja valami, de ott csak gyárilag 4 csavar tartja és ide-oda mozgatástól ki kel(ene)l jönnie. Ma én is kicseréltem, de nekem visszaszereléssel együtt nem volt 15 perc. Igazából, csak elsőre, vagy másodikra k anyázik mindenki. Utána, ha megvan a technika, már szinte gyerekjáték, de így is gyülölöm...
Én ezt mindig bosch-ra cserélem, mert hiába mann meg a többi nagy, egyedül ennél nem éreztem soha kintről érkező bármilyen kellemetlen szagot.[ Szerkesztve ]
-
válasz #32577792 #58303 üzenetére
Nekem is mozgatni kellett, ahogy előttem a kolléga is mondja, olyan nehézkesen jött ki.
De én nem is ezzel trükköztem sokat, hanem a két filtert, mire sikerült beszenvedni pontosan a helyére....Amúgy én is most állok előtte, valószínűleg hétfőn megveszem, aztán valamelyik nap cserélem is.
Meg ablaktörlőt kellene még vennem, de nem tudom, hogy mit vegyek....a prémiumabb márkákról mindenki lebeszél, hogy felesleges, mert azok is hamar megadják magukat. Itt nálunk a bosoko-t (amit mindenki dícsér a gagyik közül) is aranyárban adják az autósboltok.Nekem a megane-nál annó nagyon bevált a valeo silencio xtrm, tudom viszonylag drága is, de hátha ezen is jó lesz.
ΞΔGLΞ : neked tapasztalat laguna3 ablaktörlőkkel???
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Az egyik filtert felnyomod, ha az pontosan a helyén, akkor ott is marad...ekkor másikat csak becsúsztatod alá. Az meddő hülyeség, hogy az alsóval kell felnyomni a felsőt, mert akkor valahol gyűrődni fog.
--------------Bosch aerotwin, bőven megéri a pénzét szerintem. Egyszer bevállaltam egy maxgear-t, mert ajánlották, hogy az milyen jó feleannyiért, hát kb annyit is ér.
[ Szerkesztve ]
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Pontosan leírná nekem valaki hogyan kell légteleníteni egy 2000 évjáratú Cliot.
Ki lett cserélve a vízhűtőm és azóta magasabb fordulaton hallom a víz hangját hogy csobog.
Előre is köszönöm. -
rob210
Topikgazda
A cserénél sokkal egyszerűbb ha ezekkel a fülekkel dolgozol.
Az elsőt berakod közben a fület fogod, a másikat pedig alátolod.
Ha szép lassan tolod be az felnyomja valóban az elsőt a helyére.
Nem gyűrődik!
Már ha nem úgy csinálod ahogy a szervízesekErről gooool tudna mesélni
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #58312 üzenetére
Beindítod az autót, vársz míg beindul a hűtőventillátor, mert az azt jelenti nyitott a termosztát.
Ekkor leállítod a kocsit és leveszed a kiegyenlítő tartály kupakját kesztyűben, vagy ronggyal, mert forró lesz!!!
Ekkor a gőz távozik.
Ezt még kétszer megcsinálod és jó lesz.Vagy használod és a kiegyenlítő tartály kupakja szép lassan kitermeli a levegőt belőle.
Ez akár 2/300 kilométerbe is tellhet.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz polonic #58316 üzenetére
Nem mégnagyobb, hanem az, egy agyrém, a megane, lagu az nem probléma. 10 max.15 perc.
A scanicét nem szoktam senkinek házilag otthon javasolni.
Eleve nekiesnek csavarhúzóval, ami rögtön sorjázza karcolja is a zongoralakk díszlécet.
Meg mondom, sokan eltörik, mert nekiállnak húzni magukfelé.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #58313 üzenetére
Robibá!
Én...
Nem tudom milyen fül, lehet a valeo-n , de amiket én eddig beraktam, azon semmi ilyesmi nem volt.
A szarviz, amíg ők rakták be, konkrétan szerintem berugdosták ahogy esett úgy puffant alapon.
Mint írtam, van egy pont, amikor a felső megáll pontosan a helyén, a másikat meg szépen csak be kell csúsztatni. Aztán úgy jön a levegő már hármason is, hogy bőven elég, nyolcason meg leszakítja a fejet. -
polonic
félisten
Nézegetem az adatokat a xado c4-nek és a fulltech fe-nek.
C4:
Műszaki információk
Sűrűség 20 °C-on kg / : l 0.847
Viszkozitás 100 °C-on, mm2 / s 12.1
Viszkozitás 40 °C-on, mm2 / s 69,7
Dinamikus viszkozitás -35°C, mPa: s <5190
Viszkozitási index: 172
Lobbanáspont, °C: 201
Folyás pont, °C :<-42
Szulfáthamu, tömeg%: 0.51Fulltech Fe:
Density at 15°C 0,855
Viscosity at 100°C 12,2
Viscosity at 40°C 72,8
Viscosity index 165
Flash point °C 240
T.B.N. 7,4
CCS @ -30°C 6450
MRV @ -35°C 24850Ezek alapján nagyon hasonló a két olaj karakterisztikája, sőt az FE-nek magasabb a forráspontja. Bár a CCS-t, MRV-t nem tudom, mi.
Nem biztos, hogy rossz olaj ez az elf. -
Johnny_vT
senior tag
Sziasztok!
Megane III-at próbálom elhelyezni fejben a többi olyan modell között amiket kinéztem. 2008-2011 közötti kupé 180 lóerős kivitelben érdekelne.
Egyrészt: vannak jellemző meghibásodásai, amire figyelnem kell? (Van még valosagalapja a "három F szabálynak", hogy Fiatot, Fordot, franciát nem veszünk?)
Másrészt 2005-2007 körüli Volvo S40 és S60, illetve E46-os 325i-vel összehasonlítva hogyan tudnátok értékelni a Megane-t? (Tudom, tok más kategória, de úgy adódott, hogy mind passzolna a felhasználásunkhoz.)
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Johnny_vT #58325 üzenetére
Fiatot, Fordot, franciát ...
Azt a f..szt, aki kitalálta, jól fel kellene rúgni az égbe.
Egyébként anyámnak van egy 2001-es 1.2-es 82le fiat bravo-ja. Na most abba konkrétan csak tankol, az autó soha büdös életbe nem hagyta ott sehol. A kötelező olaj, szűrők csere, vezérlés és egyszer a fékrendszer felújításán kívül azon semmi nem volt csinálva 270 ezer km alatt! Mindig pöccre indul, kis 1.2 létére vidáman száguld és száguld és száguld...Ennyi idő alatt erre az autóra szinte nem is volt költve...Egy k...va izzócserét nem kellett még benne csinálni, az index is csak azért lett kicserélve, mert lehámlott róla a sárga szín és már-már fehéren villogott, de az olaszokon sok az elektromos probléma...állítólag. Vagy anyám fogott ki egy nagyon jól összerakott példányt.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #58324 üzenetére
Én meg arra lennék kíváncsi, hogy mit mutatna egy olyan mérés, amikor mind a két olajjal mentek 4 ezer kilométert? Na ott valószínűleg a xado még mindig hozná a gyári értékeit, az elf meg mehetne a csába...
Ezt is írtam már többször, hogy olajcsere után nincs nagyon különbség drága ( xado, motul, l molly etc..) és elf között, de egy idő után nagyon hamar elkezd döglődni az elf olaj nálam, míg a többi röhögve tudja tartani a minőséget a következő olajcseréig. -
Johnny_vT
senior tag
Duplikált komment[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Gombinyó #58333 üzenetére
Ez a kioktató hangnem nagyon nem adja. Úgy gondolom, hogy a kommentem egyáltalán nem volt támadó jellegű, sőt, inkább tartom magam fogalmatlannak a mai francia autópiaccal kapcsolatban és ezért kértem segítséget.
Az E46 sorhatosa nagyon jó konstrukció, amivel ott gond szokott lenni az a futómű. Mivel Németországban használnám, ezért ez sem akkora probléma, mert itt ritkábban talál a ember felsőtest méretű lyukakat az úttestben. Válaszodból az jön le, hogy ennél olcsóbb a Megane karbantartása, bár a gyúnyolódásod nem tudom mennyire megalapozott ismereteket takar. Örömmel venném, ha részleteznéd.
A Volvo-kkal ezek szerint nincs tapasztalatotok? Személy szerint engem inkább azok érdekelnek a BMW rossz arculata miatt és azokról is gyűjtöttem a legtöbb infót eddig. Csak ahogy írtam, nem tudom belőni a Megane-t hozzá(juk) képest.
Ami S40-re és S60-ra egyaránt igaz, hogy fejdelemi üléseik vannak, szétüthetetlen és csodálatos hangú sorötös motorral (szívó 2.4i 170 lóval világverő, a turbósok nagyon hasonlók, csak hát ugye a turbó egyszer tuti elromlik...), a futóműve sokkal jobban bírja a megpróbáltatásokat a BMW-nél, cserébe a belső tér korához képest nagyon csúnyán tud öregedni. Az S40 Focus alapokon áll, ezért hátul szűkösebb.
Ezen szempontok hogy néznek ki a Megan-nál?- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Gombinyó #58336 üzenetére
Köszönöm a választ!
Ha a topikgazda Robra gondolsz, aki nagyon segítőkészen csak annyit reagált, hogy erre inkább nem is ír semmit, akkor a köszönöm, belőle nem kérek. Úgy tudtam ez egy szakmai topik segítőkész emberekkel. Ismereteim hiánya miatt épp csak megemlítem a régi 3F-szabályt, erre azonnal antikrisztussá válok.
Nem neked címezve: ha további savazásra vágyom majd benézek a Hondások Facebook csoportjába. Aki nem tud konstruktívat írni az őszinte érdeklődésemre, arra inkább nem is reagálok.(#58335) salieri.: Értem és elhiszem. Semmi okom ellenkezni veled, mint ahogy a Fiat Bravo-s kollégával sem. Viszont amit ti írtok nem ad választ a kérdésemre, mert sem az évjárat, sem a típus nem az, amiről érdeklődtem. Ellenben mindkettőtök üzenetében tök értelmetlen feszültségkeltés van, aminek nem értem az okát.
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #58337 üzenetére
A TOP TEC 4400, ami egyenlő az FE-vel (Renault RN 0720) elméletileg nem az én autómba való és a Motul, Xado előtt én csak azt használtam, meg sem kottyant neki a több 10 ezer km nagy sebességnél, full sima csendes járás és érzetre is erősebb (korábban meginduló) nyomaték.... Most is csak áradozni tudok róla, egyszerűen fantasztikus az az olaj (is)!
[ Szerkesztve ]
-
#32577792
törölt tag
válasz Johnny_vT #58338 üzenetére
Szakmai topic. Renault szakmai. Akik itt vannak, döntően ilyen márkával vannak. Én speciel ki nem állhatom a kék-fehéret. Bátyámnak, unokaöcsémnek olyan van. Egyik 530D aut. Jó hangú. Megy is, már ha éppen nem váltóval, vagy hűtéssel küzd, vagy nem vár arra, hogy valaki állapítsa már meg, hogy mi a szar van vele. Nagy autó. Átülve a LAguna II-ből, meg azt néztem, hogy hova lett belül a hely? Másik egy 2000-es diesel. 2 év alatt 4-5 alkalommal jöttek haza vele Bécsből. Egy alkalom volt, mikor a távot megtette, és nem kellett szervizbe húzni, vagy javíttatni.
Fiamnak Megane 3 van fél éve. 1,4Tce. Baromi jó kocsi, megy mint rakéta és fogyaszt is. 9-10L. Szinte csak városban. Futómű ülések remek. De nem egy kategória árban sem.
-
Johnny_vT
senior tag
válasz #32577792 #58340 üzenetére
Köszi, az utolsó bekezdésed hasznos volt A fogyasztásra nem izgulok, legyen jó, kényelmes, és kellően dinamikus az autó, akkor örömmel tankolom. Nomeg ne rohadjon le persze. (5-ös BMW nem érdekel, pláne nem az E60 és főleg nem dízelben, de köszi ezeket az élményeket is. Egy húron pendülünk a témában.)
Szakmai topic. Renault szakmai. Akik itt vannak, döntően ilyen márkával vannak. Én speciel ki nem állhatom a kék-fehéret.
Az eredeti kérdésem (a szapulás előtt) kifejezetten a Megane III-ról szólt és hogy azt hogyan tudnátok összehasonlítani a számomra felmerült másik modellekkel. Örülnék, ha nem mindenki azon pörögne (jogosan vagy jogtalanul), hogy miért pont azt a másik két-három típust választottam, hanem az utolsó bekezdésedhez hasonlóan végre értelmes, személyes, első kézből származó tapasztalatokat osztana meg a kérdésem témájául szolgáló Renault-ról.
[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Johnny_vT #58341 üzenetére
Vegyél Talisman-t, illetve ajánlanám azt is nézegetni, ha esetleg belefér a keretbe. A feleségem azt használja és az az autó amit kap és ezzel most teljes mértékben a párom hozzá nem értéséről és végletekig balfaszkodásáról vezetni nem tudásáról adok tanúbizonyságot, szóval....hát basszus én csodálkozom a legjobban, hogy annak az autó(m)nak még mindig úgy jár a motorja, mint amikor kihoztam a kereskedésből.
Egyszerűen szörnyű amit csinál vele pff de semmi probléma, mintha a talisman-t full hülyéknek készítették volna, szerintem kimegy a világból, ha van benne olaj, víz meg üzemanyag...Félre értés ne essék, én szeretem a párom, csak épp ami autó meg vezetés, meg hogyan bánjuk egy ilyen szerkezettel, az nonszensz kategória, illetve fentebb ecseteltem, de már nem is érdekel...Az biztos, hogy a Laguna-ba max beleülhet utasként, a többi számára tabu! Gondolom nem vagyok egyedül...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #58344 üzenetére
Sajnos, illetve muszáj kicseréltetnem az első rendszámtáblát, mert a múltkor telibetrafált szegény kis csuri, szóval rendesen össze-vissza áll már és szinte nagyon lerondítja az elejét. Ha az egyszer elgörbül, akkor csak rosszabb lesz minden kijavítási próbálkozástól. Tiszta hullám, göröngy az egész már...
Ha jól olvastam 13 ezer körül van a csere... -
speedydb23
senior tag
válasz Johnny_vT #58341 üzenetére
Nekem Megane 3 1.5 dízelem van, már 1 éve, és eddig a tankoláson kívül meg az olaj+szűrők cseréjén nem igazán volt gondom, csak a hátsó rugót kellett cserélni, mert az típushiba és eltörik bennük sajnos. Ezen kívül viszont nincs olyan típushiba ami miatt félni kellene tőle.
Az ajtóhatároló szokott még kattogni ezekben, ami elég bosszantó, de nem befolyásolja a működést.
Megjártam vele Görögországot oda-vissza, 5,7 literes átlaggal, 4+1gyerek tele csomival, végig klímázva a 35-40 fokban, és köszönte szépen mint az óramű tette a dolgát.
Nem mellesleg az én szubjektív véleményem, hogy a M3 a kategóriájában a legcsendesebb utastérrel rendelkezik.
Mentem már vele tartósan 170-180at, és még akkor is simán beszélgetni lehet, nem kell túlkiabálni a szélzajt vagy motorzajt.
Mondjuk benzinesben nincs tapasztalatom, de maga a konstrukció szerintem bőven kimagaslik a régebbi Renault között. Ez már egy teljesen más filozófia szerint gyártott széria, ahol a Renault megtett mindent, hogy az addig elvesztett ügyfeleket vissza tudja hozni, és ezt a minőséggel akarták elérni...
Amennyiben engem kérdeznének, én bármikor vennék újra Megane 3-at, mert nekem eddig mindenben nagyon kellemes meglepetést okozott!
-
#32577792
törölt tag
Nem, feladtam, menni kellett kocsival, bár inkább szauna most
Nagyon minimális langyos levegő jön be automatán, de érdekes, hogy a venti állandó magas fordulaton pörög, gondolom nem tudja lehűteni adott hőfokra.
Holnap már munkanap, keresek klímást aki kiméri a nyomást, aztán léphetek tovább.