-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
#47205632
törölt tag
válasz konyi79 #58600 üzenetére
[link] 6. oldal
Szervizkönyv nem tesz különbséget motorméretek között, bár gyárilag úgy szerelik ahogy írod.
Most 175/70 van rajta és két centi hely van még, fél centivel szélesebb a 185/70 kifele és befele, szóval mindenképp el kellene férnie. 2.3 Km/h csalás miatt én nem állítok semmit, ekkora pontossága még az órának sincs. Annyival azért nem nagyobb (2%), hogy megszakadjon tőle a hajtás vagy a gyorsulás rovására menjen. Gondolom épp ezért van meghatározva a 2.5% is, mint váltóméret és azon belül van.[ Szerkesztve ]
-
konyi79
addikt
válasz #47205632 #58603 üzenetére
Ami most van, az is rossz méret, ne ahhoz számolj.
Mivel szerelik 185/60R15-tel, biztos elfér amit írsz, meg a futóműnek se lesz baja vele.
Az, hogy magasabb a profilja talán nem sokat zavar majd, elvégre kicsit szélesebb is. Az úthibákat biztos jobban nyeli.
Viszont az órád ott már többet csal, de nem vagyok biztos, nem szólhat bele másba is. Bár ESP abban még biztos nincs, de pl ABS igen. Az meg jó ha tudja, mennyivel megy pontosan az autó. -
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
M3 1.5 dci (66kw, 90le) vezérlés csere mellett ez a fagyálló mehet bele?
A mennyiség 5 liter?
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58603 üzenetére
Na akkor a gumi mehet a 14 es felnire.
Az ABE féktárcsát viszont bazi gyorsan felejtsd el.
Ne akarj megölni senkit még ha csak rövideket mész akkor se! Az nem féktárcsa hanem felszolgálótálca.
Egyszer szereltem be valakinek, de akkor is könyörögtem ne tegyük be. De neki abhaverja megmondta, hogy ez jó lesz.
7es uton 90 ről nem fogta meg a kocsit.
190ezer kett a bűntetőpénz a haver zseniális tanácsa miatt.Párszor már leírtam a fék nem játék.
Ha jót akarsz: ATE, Zimmermann, TRW.Renault power
-
#47205632
törölt tag
válasz rob210 #58607 üzenetére
Ok.
Az idén erre nem lesz pénzem, úgyhogy marad a fék jelenleg ahogy van. Annyit meg még kibír biztonságos kereteken belül, bár lehet az ősszel neki tudunk majd állni még nem tudom.
Most muszáj a gumikat lecserélnem, mert azok szarabbak (14 éves repedt) és el is viszi a pénzt, meg akkor még pár apróság, váltóolaj, motorolaj.
És akkor jövőre lecseréljük a fékeket meg persze figyelemmel tartom az állagromlását bár szerintem nem lesz a használat kevéssége miatt. Zimmermann tárcsa nem vészesen drága, Valeo betétet néztem hozzá az se vészesen drága. Zimmermann betét az nekem kicsit drágának tűnik a tárcsa árához képest. De még egy év az odébb van, meglátjuk hogyan alakul. És akkor egyúttal cserélünk fékfolyadékot is, meg majd szervofolyadékot is. Gyanítom a hátsó fékek is cserések lesznek így 200 ezer Km-rel úgyhogy szét se szedetem, minek. Kivéve ha nagyon elkezd ragadni.Gumiból a Barum Polaris 3 mennyire vállalható? Ebben az árban (15k/db) Nexen Winguard, GT Radial Winterpro, Kumho van még. Illetve picit többért (17k) Toyo Snowprox. 15-nél többet nem tudok rákölteni, max a Toyora de csak akkor ha jobb is. Futás miatt nem használok nyárit.
Illetve hol tudom megnézni milyen váltóm van? A váltóolaj miatt. És muszáj Elfet venni vagy jó a specifikációknak megfelelő Motul, Eneos stb. is? Nem sokkal drágább az Elfhez képest.
-
rob210
Topikgazda
válasz #47205632 #58611 üzenetére
Apollo 4g 4 season
4 évszakos ár érték bajnok, nekem a nokianok után került fel és nem csalódtam benne, a vizes tapadása talán még jobb is kicsivel mint a nokiannak.
Az oldaltartása nem olyan , de a nokian XLes volt, tehát nem egy kategória.CSak ajánlani tudom, de ha a felsoroltak játszanak akkor azok közül a kumho.
Barumot én babakocsira se raknék föl, de ez az én véleményem, majd a gumimágusok megmondják.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gabady
aktív tag
Hétvégén megvolt a fék csere. Kb 5 óra alatt megvoltam a 4 tárcsa + betét + fékfolyadék cseréjével, úgy hogy a csúszkákat is áttakarítottam, bezsíroztam.
Sokkal fentebb fog a fékem, egyenlőre még nem érzem azt a hú hatást, de csak kb 150km-t mentem el vele.
Ezen felbuzdulva édesanyám is megbízott a kövi projekttel, az ő fékeit is kicserélhetném elől, mert már nagyon vállas a tárcsa, illetve a hátsókat is meg kell nézni, mert folyamat tiszta fékpor a felni. Valszeg az autószerelő, aki csak a hátulját 80ezerért cserélte, leszarta a csúszkákat....
Közel a 200e km-hez, most kellett cserélni a hátsó tárcsáim betéteim, mert a feliratokból elnézve, ez még gyári volt. A betéten még volt kb 3 mm réteg, a tárcsa meg már 6,3mm volt...*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
válasz baluka6 #58618 üzenetére
Elöl már volt nekem is cserélve betét, tárcsa nem. Tárcsa határértéken volt, betétek meg féltávnál kb.(Előző tulaj)
Hátsó tárcsán még rajta volt a renault embléma, SNR csapágy.... Szal jha...*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
#47205632
törölt tag
Tapasztalt már valaki olyan jelenséget a hőmérővel, hogy működik rendesen, majd gondol egyet és többet mutat +15-20 fokkal? És azóta olyan, hetek teltek el nem javult meg. Mérni mér rendesen, csak jóval többet.
Jobb oldali tükör alatt látom az érzékelőjét.Vagy egyszerűbb így megoldani? [link]
Sőt akkor már okosabbat ami páratartalmat is tud meg belső hőmérsékletet, ha klímázok vagy télen fűtök. -
eTrade
tag
válasz #47205632 #58585 üzenetére
Nekem is volt ugyan ilyen 1.4 16v motorral szerelt Megane 1-esem és csak alátámasztani tudom amit írsz.
A 95LE az csak pörgetve jön meg, alacsony fordulaton nagyon lusta szegény, 1-es sebességben az csak a bódét mozdítja meg, 2-esben felébred, az 1.6-os jóval harapósabb motor.Viszont ha az ember megismeri a motor karakterisztikáját (kötelező kinyomni a szemét), akkor teljesen elég majnem mindenre. Tartós 140-es autópálya tempó simán tartható vele, többször megjártam vele Horvátországot... csak ügye ilyenkor elég hangos a motor.
-
#47205632
törölt tag
válasz eTrade #58623 üzenetére
Én meg csak országúton járok vele, néha főúton, de legtöbbször village to village ahol a szar kátyús utak miatt a 80 a reálisabb tempó inkább. Ezért is mertem végül megvenni az 1.4-est, mert erre a dinamikára bőven elég az akkora motor is.
A marha nagy gyengesége az előzéseknél érződik, az hogy hiába gangolok vissza, ennek kettőt kell. 4000-re kell érkeznie a fordulatnak és onnan lehet csak előzni egy átlagosat is. Azért ebben egy egyszerű 8 szelepes sokkal jobb. 4000-ről viszont hamar elfogy, nem pörög el 7500-ig ahogy egy pörgős motornak kéne, ezért is írtam hogy se füle se farka az egész motornak, 6500 körül tilt, de már 6000 után nincs erő. De szerencsére használható és megbízható, elpusztíthatatlan, mikor kell van ereje is bár kicsit taktikázni kell vele, nem fogyaszt sokat. Így panasz nem érheti.
Nekem 100-nál kerek 3000-ret pörög, ott kezd megjönni a hangja. Szerencsére gyorsabban nem kell mennem vele.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Na srácok eljött ez a pillanat is.
Egy twingo ma sírba tett.
Hangosak voltak a szelepei, nem kicsit nagyon.
Amikor szétszedtem, hogy szelepállítás, akkor megláttam a vezérlést rajta a szíj konkrétan kereszt irányban nagyon sok helyen be volt repedve.
Akkor vezérléscsere.
Megtörtént, minden szépen jelen, beállítottam a szelepeket, de semmi olyan csúnya csattogó hangja van.
A motor egy D7F700 as 8 szelepes 1.2 es amit clioba is tettek.
Kérdés ez valóban ilyen hangos, vagy szét vannak verve benne a szelepek?
Emlékeim szerint nem lenne szabad ilyen csattogós hangjának lennie, de tavaly szereltem utoljára ilyet.El vagyok keseredve, félek ez már menthetetlen és feleslegesen cseréltettem meg dolgoztam rajta annyit.
Renault power
-
konyi79
addikt
válasz rob210 #58628 üzenetére
Az 1,2-es D motornak állítani kell időnként a szelepeit. Talán utána elhagyja.
De érdemes rákérdezni a tulajnál, nem-e csipegeti az olajat, ha már piszkálod a hengerfejet, a szelepszár szimeringeket érdemes cserélni, könnyű azokat kinyírni ha forgatva van a motor. Nekem Kangooban (!!!) volt ilyen motor, 50000 km-re már a 10k ciklus alatt megevett emiatt 2l olajat.
Na abban meg kellett tanulni lendületből közlekedni. -
rob210
Topikgazda
-
ilyenezalaci
tag
válasz ilyenezalaci #58605 üzenetére
Erre tudna valaki választ adni?
-
rob210
Topikgazda
válasz ilyenezalaci #58637 üzenetére
Jó bele.
De én total glacelfet használok a renaultokba
6.5 liter kell bele.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
orosziem81
tag
Te többet vagy a kocsiban, mint az otthonodban
Nemrég még 400 ezer volt.. huh. írhatod a könyvet: "életem az utakon" címmel.
Szóval akkor téged láttalak cikázni oda-vissza Pécs táblánál... <--- Ez csak poén volt, utoljára április elején voltan ott rokonlátogatóban.De komolyan valami felfoghatatlan számomra, hogy szárnyalod a km-eket.
Az biztos, hogy Te (illetve a sas) vagy az egyik legjobb "tesztalany" a kocsi használata, kopása terén.Nem untad még meg a gépet?
-
rob210
Topikgazda
-
eTrade
tag
válasz #47205632 #58624 üzenetére
Elôzéseknél én csakis 3-asba váltottam mindig, rögtön kinyomtam a szemét (üveg hang) és csak az elôzés után 4-esbe.
Ez nálam mindig bevált, rögtön megjött mind a 95 paci.
Emlékeim szerint a 100-as tempó esetén még finom volt a hangja, de itt lehet az olaj típusa is befoltásolhatja... de 110 felett már ordított.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Megnéztem most egy csomó youtube videót mindenki ezzel küzd, vagy legalábbis amiket feltöltöttek ott mindenkinek ilyen a kocsi hangja.
Pedig én úgy emlékeztem, hogy ezeket is be lehetett állítani szép csendesre.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #58641 üzenetére
Pontosan, ahogy írod, de ezen én nem tudok röhögni! És...
Hidd el, hogy kibaszottul unom már, hogy 3 éve majd 100 ezret megyek/év!
De ebben az évben ezt befejez(t)em, mert egyrészt konkrétan nem látom a családom, vagy alig, illetve a kislányaimat szinte nem látom felnőni, Ilyenkor könny szökik a szemembe... :/Másrészt csak is azért csináltam, mert összegyűlt annyi, hogy év végétől konkrétan tojjak bele az egészbe, ami úgy hívnak munka, vagyis a Laguna3 is megpihenhet, persze nem adom el, mert nagyon szívemhez nőtt és mint írtam tökéletes állapotban van, de karácsonykor az új elektromos autó ott fog állni (még nem döntöttem el, hogy milyet, de erőset akarok mindenképp) a már helyileg felszabadult garázsomban a többi autóval együtt. Mert otthon addig a feleségem intéz szinte minden építkezés, átalakítással kapcsolatos teendőket, nekem erre már energiám sem lenne, mire hazaérek egy-egy útról néha...
Talisman is megy a csába...év végén. Helyette az asszony is egy elektromost kap.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen