-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsv
újonc
sziasztok. segítsetek. néha gázadásra torpa. fordulat leesik 800 alá és fullad visszaengedem a gázpedált és ujra normális. késöbb ujra letorpap de van mikor semmi gond. mi lehet a gond? megane 2 1.6 16v köszönöm.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
A 2.0dci, amennyi van a közelemben, mindenkinek ilyen....
Akkor a közeledben lévőké, egytől-egyig javításra szorul, köztük a tied is. Én, évente lecseréltetem a váltóolajat, (ami egyesek szerint hülyeség, hát nem az, mert egyrészt félóra alatt megvan és kb xadoval együtt 20 ezer/év ló...sz, ha tényleg emiatt ilyen frankón működik még mindig) pedig pályán nagyon nem kell váltogatni, de ahogy Forceberg is írta az elmúlt extrém hidegekben is szinte magától ugrik/ugrott simán és könnyedén minden fokozatba. Amúgy egyre jobban utálok váltani
Egyébként a sas 1 hete lépte át 400 ezret, illetve már most 405k van benne, a bakokat és a gané futóművet leszámítva, vagyis cserélve, amit kell, minden gyári. Kettős, lánc, kuplung, solenoid meg mittomén még csak a hangját sem hallatja...Pedig, és ezt már sokszor leírtam, nálam rúgva van, szinte mindig.
A múltkor sajnos telibe kaptam 170 körül egy csurit , ennél a sebességnél az már sajnos üt, nem is kicsit. Akkorát koppant, hogy biztos voltam benne, hogy valami sérült, de a rendszámtáblával találtam el szerencsétlen, ami be is horpadt és szinte felkenődött rá. : -( Ezek a kis madarak buták, berepülnek a pályára (követve a vezért) és az egyik általában pórul jár. Egy varjúnál ilyen soha nem lesz, nem hiába az egyik legokosabb madár. Sózóval, próbáltam egyengetni, de még rosszabb lett, szóval azt majd cserélnem kell, mert nagyon hülyén áll és mutat.
Ha lesz időm rá majd elugrok az egyik kormányablakhoz. 12k valamennyi lesz a cseréje, ha minden igaz.[ Szerkesztve ]
-
Steven
addikt
Nekem volt olyan, sose fogom elfelejteni , hogy régi 7 esen kb 10-15 éve mentem Balcsira és és nem akarok hazudni ,de kb az egész út alatt vagy 6-7 db macska futott át előttem... Aznap ilyen rajzás lehetett vagy nem tudom... kb a 7 . et nem sikerült ki kerülnöm szvl az telibe kaptam, kocsinak semmi baja nem lett macska valszeg nem élte túl...
Azóta se futott egy macska se át előttem se semmilyen állat ... nem is értem... furák ezek a dolgok
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Steven #57256 üzenetére
A hideg meg hó miatt volt ez, mert a pálya ugyan tök száraz volt, de mellette még teli havas volt minden.
Ilyenkor meg ezek a szerencsétlenek, nyilván az élelem és/vagy már megolvadt víz miatt kijönnek a száraz útra, illetve az út szélén tanyáznak, aztán mikor megy arra az autó, akkor hirtelen nem tudják eldönteni, hogy merre és berepülnek. 90-100 körül kivédhető lett volna, de 170 körül nem fogok kormányt rántani satu fékkel.
Sajnálom, sajnáltam nagyon, mert nagy állatbarát vagyok, de nyilván ebből ő semmit nem érezhetett szerencsére. Ez van. Nagyon régen, több, mint 20 éve egyszer elütöttem egy kutyát, mert a tejföl ködben átszaladt előttem, de tényleg csak annyit láttam, hogy épp az orromig, szóval ott sem tudtam mit csinálni, de azóta semmi ilyesmi nem volt.
Mint írtam, figyeljétek meg a varjú(ka)t, az mennyire kicseszett okos már. Elképesztő mennyire "átlátják". -
meroly
veterán
válasz meroly #57250 üzenetére
Elmentem egy vizsgaközpontba és kimérettem a CO értéket, ami alapjáraton jó 0,3 alá megy, fordulaton viszont 0,5 körül van. Lambda 1 az jó.
Úgy olvasgatom a neten, hogy a katalizátor e szerint jó, gyújtás gondok lehetnek.
Gyertya csere óta csinálja, rob210, nem lehet hogy ezt a densot se szereti?[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
LamerGyuri
senior tag
válasz rob210 #57262 üzenetére
Denso szerint belevaló, de a 0.9-et nekem is be kellett szerelés előtt lőnöm az Iridiumokon.
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
zaskar
senior tag
Ezt csak megerősíteni tudom, mert Megane2 6 sebességes és Laguna3 2.0 dci is van itthon, felváltva használom őket. Egyszerűen nem érdemes összehasonlítani a két váltót, annyival finomabb szerkezet a Megane váltója (vannak, akik szerint japán eredetű, nem tudom, ez igaz-e). Éppen ezért a Lagunát főleg hosszú utakra szeretem használni, a Megane-t pedig főleg városi forgalomban, ill. közeli célpontok megközelítéséhez. A Megane-ban a váltás szórakozásnak tűnik, míg a Lagunában inkább munkának.
-
-
-
polonic
félisten
Ez a keramiabevonat és a fusso érdekelne engem is.
Írnátok pár sort róla? -
Newlachka
őstag
válasz polonic #57275 üzenetére
Fórum erre szakosodottak tömkelege van itt ph-n a linkelt fórumon.
Fusso: ebayről 7k egy 180gr-os doboz, ha lehelet vékonyan kened fel,és keveset kell visszatörölnöd akkor 4-5 kocsira elég, de tapasztalatlanok,mint én készüljenek fel egy vizes spriccolóval,mert hamar felszárad,és akkor simogathatod órákig a kocsit.Kezdőknek Softcoat,Soft99 ajánlott.
Jó cucc, a világos,és sötét között nem sok különbség van,a fórumban is kiemelik,hogy nem fontos megvenni a te színednek valót,mert kb "marketing" a sok fajta anyag.
Kentem ezt is már fel, az első két elem után ráérez bárki.
Jó minőségű 6-900gsm-es kendő kell+megfelelő szivacs,és megfelelő előkészítés.Kerámiához kapcsolódó:
Én rendeltem kintről "noname" kerámia bevonatot, ami áll egy zsírtalanítóból 30ml meg egy kerámia löttyből.
Magamnak raktam fel,mert én sokallom az itthoni 90-130k-s ársávot amiért feltesznek egy adagot a kocsira.
Szeptember környékén tettem fel,és most kezdem azt észrevenni,hogy majd kennem kell újra.
Egy rendes kerámia felrakása úgy kezdődik,hogy full polír,majd zsírtalanítás,és felvitel 2 napig "szárítják" az autót.
Ezzel ellentétben nekem nem volt polír,illetve nem is volt fűtött helységem 2 napig,így 15 fok körül kentem fel.
Képet linkelek majd.
Tapasztalat:
Karcok "feltöltődnek",nem áll meg semmi a kocsin, hajnali pára sincs.Ha összekoszolod(sár,homok,stb)akkor sima nagynyomásúval sokkal könnyebben lejön a mocsok,jég.
Viszont a gyári kezeléssel szemben, ez nem tart 5 évig...
kezelés előtt
kezelés után
Remélem látható a különbség.
Még mindig megkérdezik,hogy mi van a kocsin,mert a legtaknyosabb időben is szinte lefolyik minden róla.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #57272 üzenetére
Servfaces lett rá rakva. Meg az ablakokra is került (mittomén már milyen) bevonat. Egyik hétfőn leraktam, pénteken kaptam vissza. Alapos tisztítás, a legutolsó kis karc eltüntetése, kerámia rétegek felvitele, polírozás és szárítás, ami egy helyiségben körbe spéci lámpákkal állt a vas. Majd a végén megint polírozták. És igen, így ráment 5 nap Az unokahúgom (aki német), barinőjének férje, ők csinálták, kedvezménnyel, de így is ott hagytam 600 ojrót, 1000 helyett.
Csak ép az autó most úgy néz ki, és ezt a képek sem adják vissza, hogy tényleg a napba lehet nézni, de az autóra nem, mert elképesztő lett látványra. Meg van egy olyan papírom, hogy 5 évig bármikor visszavihetem, ha esetleg úgy érzem vesztett a fényéből. 5 év múlva volvo-ban akarok ülni, mert egyszerűen gyűlölöm a lagesz 3 futóművét. Nagyon frankó autó, de ezt nem magyar utakra tervezték. Érdekes azért, hogy a Talisman 19-ces kerekkel is szinte már-már billegős hajó ehhez képest, mikor azzal megyek.
Nem értem ezt mi a lófütyiért kellett ennyire brutális keményre hangolni, ráadásul valami már megint hupog, persze sima betonon, ami alap lenne 2018-ban, ott siklik, mint annak a rendje, de hát itthon egyszerűen amíg ki nem érek városból, inkább le sem írom, hogy miket szoktam közben ordibálni erre az egész "rendszerre".
Nonszensz az egész...Hétfőn viszem kideríteni, hogy megint melyik alkatrész lehet az, aminek nem tetszett ez a frankó magyar üt. Lengéscsillapítóra tippelek, de akkor nem bírták sokáig, majd kiderül..
[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
-
meroly
veterán
válasz meroly #57264 üzenetére
Van egy gyanúm, csak olyan mélységében nem értek hozzá, hogy pontosan alá tudjam támasztani, de megírom.
Kb egy évvel ezelőtt bosch platinum prémium gyertyákat vettem benne (pusztán jóndulatból meg mert minőséget akartam), amit akkor minden katalógus ajánlottnak írt (azóta már kivették). Namost állítólag ennek a gyertyának nagyon erős áram kellett, ezért is volt magyarázat arra hogy magas fordulaton néha meg-meg torpant, aminek hátterében a szikrakésést gyanítottuk. Valamilyen szinten igazolást is nyert ez, hiszen sima egyszerű mezei denso gyertyával nem produkálta a hibát.
Nade, most jön az elméleti feltételezésem.
Az ECU folyamatosan tanul, állít, finomhagol. Mi van akkor ha a platina gyertyákhoz állítódott a befecskendezés és a dúcsítási arány? És mi van akkor ha ezekhez az új gyertyákhoz már régen nem az az érték kell, ergo túldúsít emiatt, ami persze a katalizátorban jelentkezik pluszban. Fogyasztás emelkedést nem vettem észre, ugyan tök más időjárás volt az elmúlt hónapban, de szerintem nem fogyaszt kiugróan többet. Ez most télen szinte 75% város 8,4l/100km.
Az is alátámasztja mindezt, hogy a gyertya csere után két héttel jelentkezett a károsanyagkibocsátás jelzés. És úgy tanultam mindig ott kell keresni a problémát először amihez nyúlva volt, mert nagyobb az esély hogy el lett baltázva valami minthogy egy tök másik alkatrész csak úgy elromlik.Az Clip-el az adaptív adatokat nulláztam, utána rázkódosan is indult és újra fogja tanulni a dolgokat, csak nem tudom a fojtószelepen kívül még mi az amit ilyenkor nulláz a cucc.
Impossible is nothing
-
Predator2
addikt
Helló
Sajnos a mai napon elhasalt a kocsim (Clio2 2004-es 1.5dci 82HP) a műszaki vizsgán annak ellenére, hogy pont ezért elvittem egy szerelőhöz átvizsgálásra. A hátsó fékeim rosszak, a jobb hátsó ereszti az olajat. Tönkremehet ez az állástól? Ritkán használom a kocsit.
Ha netán a dob is cserés (nem lehet felszabályozni) akkor milyen márkát ajánlotok helyette?
Mennyiben fájhat egy ilyen felújítás, és milyen alkatrészeket rendeltessek hozzá? Mi az amit ilyenkor rögtön cserélni kell? Bármi apróság fontos lehet amit ilyenkor mondjak a "szerelőnek" vagy nézessek át vele.Soha nem cseréltem ilyet, és inkább kérdezek minthogy megint megszívjam.
THX
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
Gabady
aktív tag
válasz meroly #57279 üzenetére
Ennyire azért nem okosak ezek a gépek. Ha biztosra akarsz menni, akku le, akku vissza.
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
válasz Predator2 #57280 üzenetére
Na most akkor.
A trw fékdob hátra ami integrált csapágyat és ABS gyűrűt tartalmaz, az 29.000.- darabáron szerezhető be.
Ha van olyan szerelőd aki átrakja az ABS gyűrűt és a csapágyat. (én nem vállalnám és más se nagyon szereti, főleg használt csapágyat kipréselni, bepréselni. ) Akkor megúszod LPR dobbal 11.000.-
Ezeket a márkákat nyugodtan rendelheted bevállt, kipróbált darabok. A TRW-t amúgy sem kell minősíteni.
Kell egy teljes rugószett a pofákhoz, ez 1400.- nem tétel. (TRW)
Érdemes a fékfolyadékot cserélni, mert ki tudja milyen folyadék volt benne, és rátölteni nem szerencsés.
Ebből DOT 4 es kell a kocsidba, 0.5 liter a minimum, hogy a légtelenítés tökéletes legyen.
A munkahengernél számjt, hogy Bosch vagy Lucas/TRW a rendszer. De alapjában az ABS es munkahenger, 4.000.- körül kezdődik, és 15500.- a dúrván túlárazott ATE Én itt is az LPR-t javaslom.
A pofakészletből a MEYLE jó, 4.800.- (ez mind a 4 darabot tartalmazza) De itt is figyelni kell az ABs es vagy nem ABS es mivoltára.
No és akkor erre jön a szerelés, számolj.
Még egy fontos dolog, mind a 2 munkahengert cseréld, mert ahogy az új elkezd dolgozni a másik oldal is elfossa magát, ráadásul fékben egyszerre illik cserélni mindent!!!Renault power
-
forceberg
veterán
Múltkor volt szó a DPF regenerálásról.
90km-rel ezelőtt tankoltam, 80km körül még 4,2-t írt addigi FC átlagnak, ekkor elkezdett regenerálni, bár furcsa, hogy tizenlitereket nem láttam pillanatnyinál sem, csak jól 1l-rel többet a megszokottnál, megálláskor is emelt volt az alapjárat, amikor az alapjáratot visszaejtette a szokásosra, akkor állítottam le a kocsit.
A 4,2 felment 4,5-re, szóval van látszata a regenerálásnak, de ugye nem is biztos, hogy befejezte, mert megálláskor emelt volt az alapjárat, amit tartott egy ideig, lehet, hogy azért, hogy hátha még továbbmegyek?
+ a számokból látszik, hogy az 1.5-ös még egy kombi 3-as Lagunát is simán visz 5l alatt, ha nincs mínusz.
20km-es etapokkal, tempó 100 körül kint + külváros.
A mínuszokban is alig 5l felett. Tankolás ürügyén számoltam is valós fogyasztást, 5,2 jött ki(FC 4,8-at írt), de ez most ugye végig hidegben járás volt -10-0°C között. Lukoil Nitro-t tankolok.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
forceberg
veterán
válasz diablo1984 #57289 üzenetére
Holnap lesz 2x55km, csak elég lesz neki.
Én is arra gondoltam, hogy kicsit vár, melegen tartja, hogy hátha továbbmegyek...http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
válasz forceberg #57288 üzenetére
Nekem is visszacsökkent a visszajelzett átlag 1 literrel.
Mondjuk már a mínuszok elmentek ugye. De szerintem nekem is regenerálás ment meg a mínuszok is közrejátszottak. Egyébként 900 volt az alapjárat akkor. Most 800 szokott lenni.
Nálad mennyi az alap és regenerálásnál?
Most nálam maxxmotion van 2 teletank óta, előtte én is lukoil nitrot tankoltam.Van egyébként üzemanyagok között is észrevehető fogyasztás különbség?
Egyébként ezt a nagy dögöt az 1,6 dci elviszi országúton 5 alatt, pályán 6 alatt. Ez nagyon tetszik.
-
Steven
addikt
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
forceberg
veterán
-
rob210
Topikgazda
-
Yoshida
aktív tag
Szétszedtem a bal hátsó lámpatestet, ugye az a baj, hogy fékezés közben gyorsabb az index, illetve tempomat is indexre kikapcsol. (csak a bal oldal ilyen)
Ezt találtam:
A 3-as melegedik/ett, meg is van olvadva picit, ettől szerintem simán lehet hogy áthúz a többi érintkezőre.
Azt hiszem itt nem elég a felületek megcsiszolása (bár lecsiszatoltam, de ugyanúgy szar összerakás után)
Leteszteltem mi van ha fékezek: folyamatosan ég picit az index, meg felette a tolató lámpa
Néztem Bárdi, Unix, meg ezt az autóalkatrészed.hu-t, de sehol se találok ilyen fekete "foglalatot", csak a lámpatestet, foglalat nélkül.
Lehet ilyet valahol szerezni? Bontón kívül?