-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
válasz xuldar #56149 üzenetére
Ember +/- 0,5%-ra hitelesítenek !
Ez ugye 1% azaz 100liternél 1 liter 50liternél 0,5liter is lehet az eltérés ami még belefér a mérésügyi hivatal szerint. A kutasok sem hülyék mindig a felső határra hitelesítenek aztán a különbséget meg kiveszik.
Vagyis megkérik a hitelesítőt hogy oda lőjön a kút, de ugye ez a szállítónak és a MOLnak is jó. Szóval nem nagyon kell kérni.
Tegnap tankoltam pont 50,8litert a kocsi szerint 50,2 liter volt az elhasznált üzemanyag mennyisége..
Enyhén érdekes....
Ja és mindig ugyanarra a kútoszlopra állok!
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz OPiiPO #56154 üzenetére
Igaz, a kocsi által számolt sem szentírás.
De én is hülyeséget írtam, mert a +/- 0.5% az azt jelenti, hogy a legkisebb és a legnagyobb tévedés között van az 1%. Szóval úgy jön ki a 0,5l hogy nekem 50 literre 49.75l a következőnek meg 50.25l-t ad a kút.
De abban biztos vagyok hogy nem fognak maguk ellen csalni. Szóval simán elképzelhető, hogy az engedélyezett 1%-ot mind a maguk hasznára használják fel.
Nem beszélve hogy mi történik, hogy jön egy ellenőr és 2%-ot mér...
Gondolom semmi.. Adnak neki vmit aztán szépen elbattyog a plonba csere után...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Yoshida
aktív tag
Hi, Megane II Grand Tour, csomagtartó: a széleken a kárpit alatt van csomagrögzítő fül? Amiatt kérdem, mert a gyerekülésünk isofixes- és van egy felső heveder (top tether), amit régebbi kocsiknál a csomagtérrögzítő kampóba is be lehettett akasztani (újaknál meg az ülés hátán középtájon van erre direkt kampó). Annyi a szerepe, hogy ne bukjon előre az ülés ütközésnél.
köszi
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56160 üzenetére
Ha tolom neki, akkor igen, de mi ebben a meglepő? Kint egymás valagába érnek a kutak. Bemegyek a kutas megtankol (a legtöbb még a parkolóba is beáll, ha megkéred), fizetek, mosdó, utána leülök olvasok, nézek mailt etc...
Egyébként meg legalább 3 kávé ilyenkor lemegy, meg szerintem kurvára nem árt pihenni 3-400 km után egy negyed órát legalább, amit 200-zas átlagsebességél toltál.[ Szerkesztve ]
-
speedydb23
senior tag
válasz orosziem81 #56160 üzenetére
1500 km Te egybe levezeted megállás nélkül?
1400km-t vezettem tavaly nyáron, magam miatt 3 szor álltam meg (összesen 6szor kb), de 3nál kevesebb pihenő már fizikai fájdalom lenne nekem 1400km-en...
[ Szerkesztve ]
-
xuldar
őstag
Nem akarok kötekedni, de amennyi időt eltöltesz a pihenéssel és az állandó tankolással, azt egy nyugodtabb tempóval autózva simán visszahozhatnád. Én is jónéhányszor vezettem már egyszerre sokszáz vagy ezer km-t, tudom, miről beszélek. De persze mindenki úgy vezet, ahogy akar, meg ahogy a szabályok engednék. Tudom, Németországban nincs sebességkorlátozás.
speedydb23: Én is vezettem már le többször is 1400km-t, és elég volt csak pisi- és kajaszünetre megállni. Az utasoknak fárasztóbb volt az út mint nekem
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
rob210
Topikgazda
válasz speedydb23 #56162 üzenetére
Hát nem tudom ki mennyit vezet le, milyen tempóval, nekem a 800 kilométer, oda vissza 1600 as Horvát etap nyáron, 2-2 pihenőt igényelt.
Kb. 300 kmént illik megállni még ha nem is a tankolás miatt, mert az nekem egy tank volt oda egy vissza sok ottani kocsikázással.Renault power
-
orosziem81
tag
Értelek. És mi a helyzet a turbó hűtésével?
Legjobb tudásom szerint pláne ezen a tempón átizzik a cucc rendesen és 15 perc egy minimum ajánlott hűtés idő. Addig meg nem hagyhatod ott akocsit se nem tankolhatsz mert még elviszik, vagy belenyúlnak.Speedy: Nem, természetesen apróbb pihenőkkel. Ilyen pisi, evés, kis testmozgás.
Jah meg a jobb vállam baromira szoktt fájni, azt nyomkodom ki. biztos rossz pózban tartom.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56166 üzenetére
15 perc? Ezt a hülyeséget meg honnan szedted? Felejtsd el. Egyrészt bőven elég 1 perc, de ezekben az autókban hirtelen leállítás után sem sülhet meg a turbó, ugyanis van benne ilyen védelem. Egyébként meg, a francot se érdekli, ha cserélni kell, akkor cserélve lesz. Nem én vagyok az autóért...
Lassan 350K, ebből 300 ezer pálya nagy sebességgel lesz az autóban és soha nem volt baja a turbónak, sőt a motornak sem, de semmi, olyan vadállaterős, mint egy új. És soha nem érdekelt ez a hűtési mendemonda.
Se lánc, se kettős tömegű nem volt még cserélve...[ Szerkesztve ]
-
kirjak
aktív tag
válasz speedydb23 #56147 üzenetére
Szerintem a 100 km pontatlan mérést eredményez mert alig fogyott a tartályból. Több kilóméter után sokkal pontosabban vissza lehet számolni. Minél nagyobb ez a szám annál jobb. Az elméleted többi része tökéletes és jó ötlet.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
polonic
félisten
Megvan a grand scénic. Kb 50 km-t mentem vele.
Elsőre azt mondom, hogy k...a jó. Nem volt még ilyen komoly autóm és nem is vezettem még.
Ez a renault nem az a renault, mint aminek én hallottam. Belseje tök szuper, puha anyagok, bőr, na meg a tárolórekeszek.[ Szerkesztve ]
-
-
forceberg
veterán
Olaj témában hiánypótló Gajdán Úrtól, amit már emlegettem, a bővös HTHS...
[link]http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
polonic
félisten
válasz rob210 #56175 üzenetére
Köszönöm!
Legelőször furcsa volt, hogy milyen puhán kell vezetni. Le is fulladtam vele háromszor. És ilyenkor tök jó, hogy a start stop rendszer beindítja egyből a motort.
De aztán ráéreztem és most már tetszik nagyon. A váltója is tök jól pakolgatnak. Alig várom, hogy újra menjek vele.A szerelhetőség és pozitív. Ez mondjuk nem feltétlen nekem.
[ Szerkesztve ]
-
kirjak
aktív tag
A gyári elf olajat senki sem használja ?
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
-
Sanyo77
tag
válasz forceberg #56182 üzenetére
Enyém is ilyen, de fogalmam sincs hogy csinálja.
Kérdezősködtem erről, de csak találgatás volt, konkrét alkatrészt senki nem tudott mondani.
Szerk.: Valaki tudja milyen turbó védelem van a Laguna-ban, ami megvédi a leállítás után, ha túl meleg? Én mindíg hűtöm.
Egyértelmű, hogy semmilyen, és mindenki bölcsen átsiklott eme mondat felett, csak én voltam ilyen balga, hogy rákérdeztem?[ Szerkesztve ]
-
forceberg
veterán
válasz Sanyo77 #56183 üzenetére
Gondolom ebben fűtőszál van:
[link]szerk.:
szerintem nincs, de pl. talán a 178LE-sben vízhűtés is van a turbón. Ha jól tudom, vannak autók, amik a motor leállítása után még keringetik az olajat egy ideig.
Ha autópályán úgy állsz meg, hogy pl. 130-150-nél elengeded a gázt, aztán 6-ban kigurulsz úgy 70-ig, majd szépen beállsz, akkor a kigurulás alatt a menetszél szerintem épp eléggé visszahűti a rendszert. Én inkább pl. hegyre 2-3-ban erőltetett felmenet után szoktam feléréskor járatni a motort, mert olyankor nincs menetszél, ami visszahűtene.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Phone1980
újonc
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni!
9 éve nyúzok egy Clio-t 1,5 dCi 65LE 190e km.
Tavaly óta brutálisan megnőtt az olaj fogyasztása.
Lényegében nincs kék füstje, van alatta tócsa de mindenki motort akar felújítani.
Próbálgattam olajcserénként váltogatni az olaj fajtákat, Elf,Castrol,Liqui Molly,stb de ugyanolyan.
Na elvittem egy Bosch szervízbe turbót felújították na most szuper lesz.
Hát kifizettem egy csomó pénzt és 4L/10.000km a rátöltés periodusonként.
Esküszöm már vagy 10 szerelőnél voltam de mindenki ilyen 2-300k javításról beszélt.
De közben meg sem néztek semmit
Igazándiból mindig friss olaj van benne
Valaki valami ötlet?2. Clio IV 2013 55kw/75LE motorjában van kettőstömegű avagy nincs?
Mert egy ilyet szemeltem ki,csak nem találtam róla infot. -
forceberg
veterán
válasz Phone1980 #56185 üzenetére
10 szerelő után mondja meg a fórum látatlanban?
Hol van a tócsa?
a, azért mondhatnak nagy összeget, mert a hozzáértés hiányában kb. teljes motorgererált akarnak csinálni rajta.
b, vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy ha már szétszedik, akkor érdemes minden megcsinálni rajta...(#56186) speedydb23: az előbb írtam, csak az épp egy Lagunáé, de lehet, hogy ugyanaz való a M3-ba is.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Plero
tag
válasz Sanyo77 #56183 üzenetére
A fűtöradiátor előtt a belépő vízkörben van 4db izzítógyertya. Ezzel segítik az utastér fűtését. Laguna1Ph2
Turbo védelem nincs, de sok autoban a napellenzőben van egy figyelmeztető felirat, hogy erőltetett menet után 1-2 percig kell járatni alapjáraton megállás után.
Ha leállítják az autót hogyan keringtetik az olajat a turbo-ban? Turbo Timer a megoldás! Utolagos beépítéssel."Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
Zsírkréta
csendes tag
sziasztok.lenne egy kérdésem, olyan csavarra lenne szükségem,ami az 1.4 8v thaliánál rögziti elöl a légszürőházat.hogy találok olyat és milyen cimszó alatt? ránézésre torx-nak tünik
-
Az két különböző dolog.
Amit forceberg linkelt, az egy elektromos kiegészítő fűtés az utastér fűtésére, dieselekbe rakják. (valahova a beáramló levegő útjába) Amíg nem meleg a hűtővíz, ez segít be az utastér fűtésébe.
Ilyen volt a megane2-ben is pl.
És még mintha itt lenne egy csavar, hogy csak auto. módban kapcsol be, vagy manuálban akkor, ha maxra van állítva a hőfok.Amit te írsz, hogy a vízkörben el van helyezve ~4db "izzító gyertya", az egy másik megoldás. Viszont ez nem széria a dieseleknél, megane2/scenic2-nél felszereltség függő volt. (pl. dynamique-nél még nincs). Ez valóban a hűtővizet melegíti, hogy minél hamarabb meglegyen az üzemi hőfok.
A turbónál, ahogy írod én sem tudok gyári megoldásról a visszahűtésére. Amit szintén forceberg írt a 17x lovas 2.0dci-k vízhűtéses turbóval vannak szerelve, de gyakorlati haszna ennek üzem közben van.
Az a baj a turbóval (amennyire én tudom), ha melegen van leállítva, akkor az olaj/olajfilm elpárologhat a csapágyak környékéről és az igazi baj a következő beindításnál jön, amikor X ideig szárazon fog futni, amíg ismét fel nem telik olajjal és ki nem alakul az olajfilm.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Phone1980 #56185 üzenetére
Az csúnya ügy.
Miért újították fel a turbót?
Bosch szervizről annyit, hogy tavaly leírtam mi a véleményem róluk, kokler hozzá nem értő társaság.
Maximum babakocsit javíthatnának.Én arra gyanakszom, ha valóban tócsa van alatta és ilyen mértékben fogy az olaj, hogy a főtengely szimeringed még soha az életben nem volt kicserélve és ott fossa kifelé.
Milyen felhasználású az autó minden nap mész vele, mekkora távokat?
Vagy van amikor 1-2 napig áll?Renault power
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- LEGO klub
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vallás
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC