-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
Ha már minden rossz for the record: Grand Scenic 1.9 dci gázpedál 198 ezret élt, elkezdett hidegben lent maradni, nem tért vissza alaphelyzetbe (csak nagyon lassan/akadozva).
-
gooool
őstag
Sziasztok!
Elkezdtem nézelődni és szerintem maradok a Lagunánál, csak nyilván egy 3-asnál.
Mágus ajánlotta, hogy 2010 előttit nézzek, mert nincs DPF, mondjuk én országúton megyek, nem városozok, így talán ez a legkisebb gond.
Két szimpatikus gépet találtam, Ti melyiket vinnétek?Az egyik egy 2008-as modell, végig vezetett szervizkönyves, egyszer volt javítva a karosszéria, oldalt szarvast fogott, az is dokumentált javítás. 310 ezer van benne, 2,0dCi láncos motorral.
A másik egy 2014-es, szintén szervizkönyves, makulátlan a gép, magasabb felszereltség (nagy navi, tolatóradar...bár nem bi-xenon, mint a másik), ebben 290 ezer van, viszont csak 1,5dCi motoros.
Melyik lenne egy 4 éves időtartamot nézve megbízhatóbb és élhetőbb megoldás?
Nekem a 2 literes azért imponál, mert híresen jó és ha kevés lenne chippel bőven van még benne kakaó.
Viszont a kis 1,5-ös meg nagyon fiatal autó, bár van benne szépen km...és oda szinte tuti kéne az optimalizálás, hogy egyáltalán a 2-es Lageszom szintjét hozza, és nem tudom ennyi km után mennyi van még a kis motorban.Köszönöm a segítséget előre is!
Üdv, Balázs
-
gooool
őstag
válasz Mágus2 #55404 üzenetére
A keret valóban nem olyan nagyon magas, ezt jól látod. Sajnos korlátozottak a lehetőségek, nem akarom minden pénzem autóba fektetni év elején.
Amúgy aktívan nézelődök, csak eddig ez a két autó, ami szimpatikus, az Alfa 159-ről gyorsan letettem ( ), az S60-as Volver meg nekem túl papás még...majd legközelebb...ungawa:
A Laguna 2 kombim 120 lovas 1,9dCi volt, ez meg ugye a 110 pacis 1,5dCi.
Elvileg kicsit könnyebb az 5 ajtós L3, mint a kombi L2, ez talán előnye lehet, viszont tényleg a kérdés, hogy a közel 290ezerrel a háta mögött és egy chippel meddig bírná még, ha megkapja a kötelezőket.Üdv, Balázs
-
-
#32577792
törölt tag
válasz gooool #55406 üzenetére
Ezt nem tudom megmondani, hogy meddig bírja. Én ezt 8 évre terveztem legalább.
Az én mentalitásomnak megfelel az 1.5-ös, chipelve, anélkül túrázáshoz lepakolva már nem.
Nézz szét kinti, flottás autók között, leinformálhatóak, szervizeltek, ez is az volt. Az L2 -m is az volt, franciából, az L3 meg belga. -
speedydb23
senior tag
válasz salieri. #55409 üzenetére
Új autót? Magyarországon kik engedhetik meg maguknak az új autót?
Nem azért, de én ma pont terveztem magamnak egy M4 Berline-t, és a nagyon kedvező 4,7M indulóár egyből felugrott 7M-ra, szóval az új autót inkább hagyjuk szerintem...
Törlesztőt is alig lehet fizetni az átlag fizetésből, szerintem új autó venni itthon nagyon nagy hülyeség...
Nem beszélve a garanciális szervízről, ami nem olcsó, míg egy használt autót ahhoz képest fillérekből fentartasz ha a kötelező szervízeket nézzük...L3 simán jó lehet, de csakis 2.0dci motorral, 1.5dci az biztos, hogy kevés oda, és nem is annyira jó konstrukció mint a nagyobb motor.
Viszont ahogy Rob is írta, mivel már a korai példányokban csoda ha 300k alatt van a km, így nagyon meg kell gondolni, hogy mit és kitől veszel!
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz speedydb23 #55399 üzenetére
Lehet hogy engem is megköveznek itt páran, de én sem nevezném a Megane 2-es szériát a megbízhatóság szobrának. Igaz facelift után javítottak pár dolgon, de akkor sem.
-
eTrade
tag
válasz baluka6 #55400 üzenetére
2012-ben gyártották az autót? Nem...
Én is csak arra tudok gondolni, hogy valóban nem annyi km van benne, sajnos sok szélhámos van a világon.
Ahogy olvasom a kopó alkatrészek és az olajcsere téma már kivesézve, de hidd el kérlek, semmivel sem olcsóbb a német, vagy japán autóba az olaj és a fékeket is cserélni kell egy idő után.[ Szerkesztve ]
-
salieri.
őstag
válasz speedydb23 #55411 üzenetére
Most nem konkrétan renaultra gondolok, hanem más márkára, használod 10 évig majd eladod féláron,mikor jönnek a bajok. Lehet 0% THM -re venni . Egy kötelező szerviz szerintem pl. olajcsere 15K -ért nem sok szűrőkkel. Renaultoknak elég nagy az értékcsökkenése. Igaz én használtan vettem ,így bukni nem fogok rajta annyit ,de elgondolkodtam,hogy most kormányművet kell cserélnem, miért nem fizettem be egy új S crossra.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz eTrade #55412 üzenetére
Hát megkövezni senki nem fog, mert valóban így van.
Az MI 1.6 16v egy elnyűhetetlen kocsi, ha a trafókat kicseréli az ember denso, beru kombora.
Valamint elfogadja azt, hogy a hátsó kutyacsont néven elhíresült motortartó bakot évente két évente cserélni kell. Illetve a torziós hátsó híd bármikor megadhatja magát a 17-20 év miatt amit már megtett az úton.Az MII ezzel szemben új kaszni, teljesen, az már nem a 19 utódja, és nem is sikerült olyan jól, a ráncfelvarrás előtti példányoknál igen sok hiba volt.
Amik közül némelyikből gyári visszahívás is lett.Ezek után a renault mivel az LII nagy bukás volt, nagyobb mint az MII elhatározta le kell tenni valamit az asztalra, ha piacképesek akarnak maradni, így megszületett az LIII és MIII, ami mind mind sikersztoriba végződött. Kevés tulaj panaszkodik a III-ik generációra, sok is belőlük a taxi.
(Az se véletlen van)A IV ik generáció még nem ad sok tapasztalatot, de gyönyörű lett.
Mindig utána fordulok, ha elmegy egy mellettem.Ez tapasztalati és mások hibáinak (kocsi hibalista) javításából leszűrt eredmény.
Renault power
-
rsf
senior tag
válasz rob210 #55415 üzenetére
Ezt én is meg tudom erősíteni. A Renaultnál a minőség a 2000-es évek eleje óta folyamatosan javul. Sok pl. német márkával szemben. A M3 alig van panasz. Amikor a kocsim a közeli Renault szervízben volt az utolsó kötelező szervízen faggattam a főnököt, hogy mik a hibái. Erre azt mondta, hogy ezekkel az újakkal nem nagyon van probléma nem tud mondani semmi említésre méltót.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz gooool #55403 üzenetére
2010 előttit nézzek, mert nincs DPF
Ez nem így van és ezt már kitárgyaltuk.
2010-es ben is van/volt még FAP nélküli és 2008-2009-esben is van/volt már FAP-os, tehát a kinézett autó, ha az 2008-as egyáltalán nem biztos, hogy euro4-es (még). Erre mindenképp kérdezz rá, ha nincs feltüntetve.
Most is azt mondom, hogy ne a km-rel törődj, hanem a bizonyítható számlák, könyv etc..., hogy az előtte lévő tulaj gondos gazdája volt, tehát cserélt mindig, mindent időben.
Egy főleg városban autókázott "női tulaj", aki csak 50-100 ezret rakott bele, de tojt is a szervizelésre, hát azt nagy ívben kerüld.
Azt, hogy Renault mi alapján dobálta ki a FAP és a nem FAP-os verziólat, "600 féle" motorkóddal, ami lényegében szinte ugyanaz (itt-ott apró eltérésekkel, vagy még az sem volt) szerintem ők maguk sem tudják.[ Szerkesztve ]
-
szasanyi
félisten
Üdv mindenkinek! A napokban vettem egy 5 éves Fluence 1.5dCi-t ezért gondoltam benézek ide tapasztalatok, esetleg nem nyilvánvaló okosságok miatt. Nem túl sok, 88.8k km van az autóban, és nem tudom: érdemes-e (vagy egyáltalán lehet-e) a Ford DPF Static Regeneration-hoz hasonló motortisztítást végezni?
-
szasanyi
félisten
válasz gixxergabi #55420 üzenetére
Értem. Ezek szerint neked is ilyen autód van? Azért kérdezem, mert tavasszal aktuális lesz egy időszakos szerviz, és sem azt nem találtam meg pontos mit és mikor, illetve milyen alkatrészre kell cserélni?
Konkrétan most ezek érdekelnének, hát tudsz / tudtok segíteni:
- milyen motorolajat érdeme bele tenni? Ha jól tudom 5w30 no, de melyik?
- üza szűrőt mikor kell cserélni ebben az autóban, ill. abból melyik a jó?
- fékbetétből melyik az ajánlott és jó ár/érték arányú?Bár felvettem a kapcsolatot a Renault oldalán chat-en, ahol szívélyesen fogadtak a miben segíthetünk-kel de végül semmi érdemlegeset nem mondtak. Szerintem ott csak marketingesek ülnek, akik új autó eladásával foglalkoznak mert minden ilyen kérdésemre csak azt a választ adták, hogy fáradjak be a helyi márkaszervizbe. Viszont annak meg nem látom értelmét, mert 10k+ÁFA horror óradíj mellett nincs miről beszélnünk (arról nem beszélve, hogy a szükséges kenőanyagok és alkatrészek szintén dupla árúak).
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
előszöris: Boldog Új Évet kívánok minden kedves fórumtagnak,másodszor: fél év együttélés után végleg úgy döntöttünk, hogy nem tartjuk meg a twingót, mert kell egy nagyobb autó.
Hátha valaki pont egy ilyenre vágyik.A használtautón egy ideje már csak "tesók", "haverok", "bátyják" jelentkeznek próbakörre, és ahhoz valahogy nincs kedvem.
Ha valakit érdekel, keressen privátban, linket is tudok küldeni.
u.i.: 2000-es évjárat, 1.2-es, 58 lóerős, D7F motorkód. Mióta az elektromos AC meg lett csináltatva, és olajat cseréltünk benne, csak vezetgettük, semmi érdemleges. Szervó nincs benne.
Köszönöm, sziasztok!
-
gixxergabi
senior tag
válasz szasanyi #55421 üzenetére
MIII 1.5dci-m van , nekem 160-nál kell vezérlés, ez még előttem áll, egyedül üzemanyag szűrőt cseréltem mert azt legutóbb nem cserélték, az az előtti életét meg nem ismertem csak német számlákból...
Myrenault.com oldalon regeltem vázszám alapján, ott van hozzá "egyszerűsített" szervíz lista. -
szasanyi
félisten
válasz gixxergabi #55423 üzenetére
Nemtom mi az azMIII, ill. a vezérlés 160k km vagy 6 év, asszem így pontos. Éppen ezért nekem is jövőre lesz aktuális a vezérlés, hiába van messze a 160k-től.
A myrenault.com nem tartalmazza Mo-ot (nem is tudom miért vok meglepődve ) és az én autóm hazai márkakereskedésben lett vásárolva 5 évvel ezelőtt, nemtom ez számít-e ebből a szempontból. -
válasz szasanyi #55421 üzenetére
Szia.
DPF direkt regenerálást gyári diaggal lehet csinálni (CAN CLIP). De felesleges, ha nincs vele baj és használod hosszabb távon is, ahol le tud regenerálni.
Olajból ELF Evolution Fulltech FE a gyári olaja.
Szíjat 160k km-re írja, olajat 30k km (ezt nem kell tartani, sűrűbben érdemes cserélni). Go. szűrőnél én 60k km-re emlékszem, én annó az 1.5dci-nél 2 olajcserénként cseréltem go. szűrőt is. Ebből márkát nem tudok ajánlani...vegyesek a tapasztalatok. (purflux, mann)
Fékbetétet, majd ajánlanak a többiek.Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
szasanyi
félisten
Köszi mindenkinek az infókat! Hogyan lehet eldönteni azt, hogy a legalább 8 gyártó szűrőből melyiket érdemes választani? Nyilván nem mind egyforma mint ahogyan az áruk sem az. Számomra nem nyilvánvaló mitől jobb vagy rosszabb egyik a másiknál.
-
forceberg
veterán
válasz szasanyi #55430 üzenetére
(régebben egy Mecafilter engedett el nekem 1,5l olajat...
szerencsére a digitális mérő jelzett, hogy tölteni kellene)
Minden indításkor érdemes megnyomni a gombot, hogy lássa az ember, hány pöttyön áll az olajszint.Mindenki másra esküszik. Én egy ideje csak Mann-t veszek.
Pontosan milyen 1.5-ös?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szasanyi
félisten
válasz forceberg #55431 üzenetére
Fluence Z Comfort (2012.11.30.) 1.5dCi 66kW (90LE) és nem Renault Card-os, asszem ez az alap kivitel. Ebben szerintem nincs olyan gomb amire gondolsz, de ha lenne szvsz már észrevettem volna.
Én is hallottam már, hogy többen a MANN termékeit preferálják, ami messze nem a legdrágább és ez jó. Ha nem lesz konkrétabb infóm akkor lehet én is abból választok.[ Szerkesztve ]
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a dpf regenerálás érdekes dolog, egy sz@ros J astra is ki bírja írni, hogy ne állítsd le, mert regenerál, itt meg semmi....max a pillanatnyi fogyiból észlelhető, hogy valami történik.
Ismerősnél láttam, hogy egy gusztusosan beépített piros kis led (ESP kapcsoló mellett) világít, ha regenerál.
-
-
-
szasanyi
félisten
válasz rob210 #55446 üzenetére
Így van, én fogalmaztam pontatlanul. Így pontos: ez nem kérdés, hogy azt választom. No, időközben megnéztem az olajszint visszajelzést az előzőekben leírt módon:
- motorindítás (értsd: hidegindítás) után közvetlenül a jobboldali kar végén lévő gombot megnyomva ezt láttam 000000
- később, már melegebb (közel üzemi hőfokú) motort indítva ugyanezen módszerrel ezt mutatta 00000-Ez mit jelent pontosan? Mert a korábban linkelt képen nem (pontosan) így néz ki a kijelzés.
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Politika
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Formula-1
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen