-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
baluka6
aktív tag
válasz Geri19831208 #57401 üzenetére
Mennyi alaposan mostad ki?
Ami nálam bevált: Leszedtem a "B" oszlopon lévő műanyag borítást kompletten és teljesen kihúztam az övet. Így az egészet ki tudod mosni (ajánlatos utána átporszívózni, hogy hamarabb száradjon és ne csöpögjön belőle a víz). Ezen kívül így a felül lévő vezető részt is ki tudod takarítani, mert elég keményen tele tud menni porral, kosszal, zsírral. Továbbá ajánlották, hogy az övnek azt a részét, amit nem igazán látsz( kb tudod, hogy meddig szoktad kihúzni) érdemes óvatosan finom szemű csiszoló papírral megcsiszolni. Így kicsit kiszöszölődik és a csévélő rész jobban vissza tudja húzni.
Nálam így teljesen jó lett... -
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #57401 üzenetére
Nem bántásból, de akkor azt nem mostad ki rendesen.
Nekem 18 éves a kocsi és visszahúz mosás után.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Geri19831208 #57404 üzenetére
Kihúzom teljesen és ráakasztom a külső visszapillantóra, mejd én mivel leginkább zsjrt kell oldani jar mosogatószert használok a körömkefe perfect.
A lé ami kijött belőle, az elképesztő.
Páromén is megcsináltam az egy 2007 es corolla verso, abból is jött gány, de az a gyerekek miattRenault power
-
xuldar
őstag
Sziasztok! Ma ebben a bazi nagy esőben 2 óra autókázás után az első ablaktörlő egyszer csak megmakacsolta magát és nem működött tovább, akármelyik fokozatba kapcsoltam. Biztosítékra gyanakodtam, de a motorteret nem lehet szétkapni az út szélén, végül megoldottam egy viaszos vízlepergető réteggel az egyik benzinkútnál. A semminél mindenképpen jobb volt a következő 2 órában, míg felértünk Bp-re. Többször rápróbáltam menet közben, meg se nyikkant. Olvastam, hogy 0°C alatt gyárilag nem működik, de 7-10 között volt a kinti hőmérséklet. 3 óra állás után újra elindultunk, brahiból még utoljára megpróbáltam (5°C), és működött! Van valakinek ötlete, mi a kínja ennek a sz*rnak? Még vasárnapra is rossz időt mondanak, élvezet lesz így hazavezetni
Szerk: 2006-os megane 2 ph2 kombi az autó.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
Gabady
aktív tag
válasz Gabady #57396 üzenetére
Urak a helyzet a kovetkezo...
Ma nekialltam es kicsereltem a klimakompresszor szabadonfutojanak a csapagyat is. A hiba tovabbra is fennall... Tehat mar ott tartok hogy hosszbordasszij, generator, klima, hosszbordasszij feszito, vezerles is lecserelve es meg mindig sipol.....*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
-
Gabady
aktív tag
A jelenseg a hosszbordas csereje utan jelentkezett. Es nem azonnal jon hanem hosszabb ido jaratas porgetes utan.
De rob, azon ne muljek, meghallgathatod, sot meg is csinaljatod
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
válasz xuldar #57413 üzenetére
Olyat már halottam, hogy megfagyott a mechanika és a motor nem tudta meghajtani, de az amit írsz az számomra elképzelhetetlen.
Ha a mechanika nincs jégben meg van kenve a motor megy akkor annak törölnie kell.
Ilyenkor szokás lekötni a mechanikát és a motort direktbe megtáplálni.
Ha megy akkor mechanikus hiba ha nem mey akkor a motor cserés.
A rücnik szoktak még az erőltetéstől elkopni, ilyenkor a motor megy, csak nem tudja a hajtást a karoknak átadni.Egyszóval bontani kell és tesztelni.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #57412 üzenetére
Értem milyen kocsi ez pontosan 5 vagy 6 pk-s a szíj rajta?
Most végre nem mobilról vagyok és meghallgattam a youtube videót.
Amikor kicserélgettétek ezt a sok mindent.
Vezérlést, hoszbordás cuccokat etc.
A szíj egyenesfutását mértétek?
Nekem ez úgy tűnik, mint ha valamelyik szíjtárcsa beleverne szépen finoman az öntvénybe.
Ezt ugye alap, hogy ha vezérműtárcsát nem cseréltek akkor az egyenesfutását és a szífeszítő heggesztését ellenőrizni kell!
Ez megtörtént?[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
rsf
senior tag
Igen, igen jól mondod!
Ha automata állásban hagyod és beindítod a kocsit akkor nem indul el minuszban az ablaktörlő, de ha rányomsz hogy elinduljon akkor már onnantól működik.
De aki kitalálta azt, hogy spriccelés után töröl párat(3-at talán) az ablaktörlő magától aztán pihen egyet és még rátöröl egy utolsót fellógatnám.
A 2. törlés után már csont száraz a szélvédő erre rátöröl még egyszer aztán még egyszer és már csíkos is a szélvédő és izzik a törlő gumi a száraz menetek után.... Mindig Bosch lapátokat veszek mert azok váltak be, de szegényeket sajnálom sokszor....
Ezt a hülyeséget nem lehet letiltani vhogy??
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Yoshida
aktív tag
mégane2-nél én kb. a második, harmadik törlésig nyomom a spricnit, így csak 1-2-t töröl víz nélkül (mikor-hogy sikerül), és az utolsót kicsit később. Így nem szokott szárazon szenvedni.
Viszont a hátsó mosó az normális hogy kb 3-4 sec mire jön a folyadék? Zúg, zúg, de csak 3-4 sec után jön. És addig törölne szárazon, ha úgy próbálnám, nem lehet előre spricnizni, mint az előző kocsinkon...
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #57415 üzenetére
Megane 2, 2.0 16v f4r es 7pk szij van rajta. Olyan is volt. Nem tudom mit mertek rajta...
De ezt a belever az ontvenybe dolgot nem ertem...[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
rob210
Topikgazda
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #57422 üzenetére
Es ez a hang eloidezese miert random es miert fugg fordulattol? Miert nem allando?
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
xuldar
őstag
Esőszenzor van. Kikapcsolt állásban indítottam be az autót, ennek ellenére egyik állásban sem működött az ablaktörlő. Többször is leállítottam és újra indítottam, de csak a 3 órás pihenő óta megy. Ja, és eredetileg menet közben gondolta meg magát. A ritka törlés is sűrű volt, ezért kézzel kapcsolgattam fél percenként, míg egyszer csak nem törölt tovább, akármelyik fokozatra kapcsoltam.
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz xuldar #57413 üzenetére
Én írtam, de azt jó félreértelmezted és én sem tudtam, hogy így működik, csak utána érdeklődtem, mert furcsállottam, hogy a vizes ablakot, ahogy eddig is a motor beindítása után egyből letörölte, most meg nem. hát miért is nem töröl már? Ekkor a kijelzője szerint 0 fok volt.
Tehát. 0 fok és alatt, ha be van kapcsolva automatára a törlés és beindítom az autót, nem fog törölni, mert van rajta egy ilyen védelem, hogy esetleg havazott, ónos eső, valaki ráhugyozott etc... és az ráfogyott/megfagyott a törlőkkel együtt, emiatt leéghet a motor.
Ha elindulsz, akkor azonnal törölni fog, mert a "rendszer nyugtázta", hogy a szélvédőt és a törlőket is megtisztítottad, ha meg nem, akkor így jártál.... :-)
A te eseted teljesen más, menet közben nincs olyan, hogy hőmérsékletfüggően melózók, vagy sem...[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Egyetértek, Eleve xar az egész törlési procedúra, nevezzük így.
De nálam ötöt töröl, plusz egy hatodikat, amivel általában, inkább gyakrabban összecseszi a már valóban 2-3 törlés után a tiszta szélvédőt. Ebből az első, de néha a második még száraz szélvédőn fut, már ha az előttem lévő legalább annyira nem cseszte össze vízzel, latyakkal a szélvédőt, hogy ne szárazon induljon a tisztítás és legalább emiatt ne kopjon idő előtt a lapát. A hat törlés miatt, én általában a negyedik törlésig tolom rá az ablakmosót, tehát egyfolytában, mert így azt egynek számolja és marad annyi víz rajta, hogy megérje ennyit törölnie.
Egyáltalán miért kell a spricka előtt törölni? - kérdésem inkább ahhoz a rönüs bal...izé fékhez szól, aki a sok másik ökörség helyett ilyet is beletervezett ebbe a frankó autóba.
De olvastam, hogy van valami "bigyó", ami megakadályozza, hogy a mosólötty visszafolyjon a tartályba és így előbb indul, vagy egyszerre legalább a törléssel a tisztítás. Be kellene végre telepíteni.[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz molnarpeter #57419 üzenetére
Na, ez az a "bigyó", csak közben nem olvastalak.
-
Gabady
aktív tag
A plusz torlest diaggal ki lehet kapcsolni. Az a bigyo meg visszacsapo szelep. Autos boltba kb 400ft
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
xuldar
őstag
Akkor van valakinek ötlete, mivel van problémája az ablaktörlőnek?
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
AttyVin
aktív tag
Gyors kérdés.
A szerelő szerint K4M motornál cserélni kellene a főtengely szíjtárcsát.
Gondolom ezzel együtt az egész vezérlés-szettet is (+vízszivattyú).Ehhez mi(k) lenne(nek) a legmegbízhatóbb márka(k)?
Köszönettel.
Üdv, Vino
-
rob210
Topikgazda
válasz AttyVin #57433 üzenetére
Na állj ne keverjük a szezont a fazonnal.
Mi a gond?
A főtengely szíjtárcsa a segédszíj, azaz a hosszbordásszíj meghajtásáért felel. A főtengelyről viszi át az erőt, de a vezérlés a főtengelyen külön bordás kerékről megy.
A vezérlés meg teljesen külön a vezérlésburkolat alatt van.Így írd le kérlek mi a gond.
Ha ki van repedezve a főtengely szíjtárcsa gumiágya akkor valóban cserélni kell, de ahhoz a vezérlést nem kell piszkálni.Márka dayco, vagy ina.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz AttyVin #57435 üzenetére
Jah értem azt hittem a szerelő mondott baromságot akkor ok.
Ez csak hosszbordás szíj cserével jár meg a főtengely szíjtárcsa cseréjével.
A görgőket kortól függően kell cserélni.
A generátor szabadonfutót is.A szíjat mindenképpen cseréljétek.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Xantomas
őstag
Elkezdtem szétkapni a belteret, hogy a szokásos, meganos betegségeket, gumírozás kopásokat letakaritsam isopropil alkohollal (gyönyörűen oldja).
Meglettek a középkonzol alatt a hiányzó pöckök, meg gumi kéder, ami a kézifékkarnál kiesett, viszont találtam egy érdekes kis cetlit a könyöklő felhajtható fedelében, a zsanér takaró alatt.
Találtam még csillámpónis kártyát, meg hupilila számológépet is, és egy halom aprót.Ezek alapján, nekem úgy tűnik, hogy megvan a pontos gyártási dátum. 2005. December 19.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
golyós
őstag
Sziasztok!
Szépen letakarítottam a havat, elindultunk családlátogatásra, első fekvőrendőr a sarkon, átmegyünk lassan majd egy nagy fémes csattanás. Félreállok, a hátsó kerekhez szinte hozzáér a kasztni.
Mi adhatta meg magát? A lengéscsillapító max2éves, hátsó híd vagy felfügesztés?
A szerelőig (4km) elmehetek vele vagy szerintetek csak nagyobb kárt csinál?Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
baluka6
aktív tag
válasz golyós #57439 üzenetére
Milyen autó?
Ha Megane 2, akkor a hátsó rugó, ha 1-es Megane akkor a torziós rúd. Utóbbival valószínűleg el tudsz menni a szerelőig, ha nem ér bele a gumi a a dobbetéte vagy a kerékívbe.
Ha Megane 2, akkor necces, mert a tekercsrugó hozzá érhet a gumihoz, ami hamar defektet okoz. -
rob210
Topikgazda
válasz golyós #57439 üzenetére
Milyen autó?
Mert ez rohadtul nem mindegy.
Ha I es akkor a torzios rud elpattant hátul.
Ami azt jelenti szerelőhöz hiába viszed, vannak spec műhelyek akik ezzel foglalkoznak.
Mehetsz vele de bukkanóknál és amúgy is nagyon lsszel, mivel a lengéscsillapítón van a teljes suly.
Tehát csak a szerelőig menj vele aki elvállalja.
Valamint minnél kisebb súly legyen a kocsiba.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz diablo1984 #57445 üzenetére
A gyári felújítás 168ezer.
A hajam eldobtam amikor mondták.
70 ért van komplett felújított híd ilyenkor célszerű kompletten cserélni.
egyszerűbb olcsóbb gyorsabb.
Valamint ugyanúgy 1 év gar van rá, mint minden megoldásra.Renault power
-
golyós
őstag
válasz rob210 #57446 üzenetére
Jaj de jó hírek.
Most fizettem ki 140et mert szétdurrant a vízpumpa+ ablakmosó motor+ bordásszíj .
Megint kifizetek rá egy valag pénzt és amúgy sem ér egy forintott sem.Nyáron csere lesz mindenképpen. 2008 körüli Grand Scenicet néztem benzinesben.
Vannak róla tapasztalatok?Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
rob210
Topikgazda
válasz golyós #57447 üzenetére
Hát a vízpumpa nem magától durrant ki
Vagy nem megfelelő fagyálló, vagy a kilométer kor trió szokta ezt a hibát okozni.A 2008 as grandscenic egy más kategória az egy nagy családi hodály.
Van egy két hülyesége pl. az elektromos kézifék.
De szerethető nagy kényelmes családi autó.
Versenyezni nem lehet vele.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #57448 üzenetére
200kkm körül érdekes módon egyszerre több nyűgje lett, villany kézi volt már korábban problémás, IC kilyukadt, gázpedál érzékelő, váltógomb bőrözés... Illetve egy ideje hátul mindig becsatoltnak írja az öveket. Sajna egyik sem filléres tétel, persze nem is anyagi csőd, de néha költeni kell :/
[ Szerkesztve ]