-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
golyós
őstag
válasz Gombinyó #57450 üzenetére
Miért kéne évi többszázezret rákölteni egy 2 milliós autóra? Akkor megy a levesbe, ha ennyi pénzt igényel akkor az nem más csak egy hulladék.
10 éves autó azért nem egy leharcolt cégeskocsi, mi sem rakunk bele évi max 9000 km-t. Nyilván tekerik az órákat sokszor, de vannak magánszemélyek is, főleg ennél a tipusnál inkább gyerekesek akik azért nem csak hajtják, hanem átnézetik legalább a viszga elött.
Ez is megvan 7 éve most vagyok kb 400-nál úgy, hogy volt vezérműszíj szakadásom is.
Vízpumpa meg nem szerette az éjszakai minusz 20-at, pedig -35-ös fagyálló volt benne, tény, hogy nem mértem ki a tél elött.Grand Scenicbe 2000ccm-et néztem mindenképp, de nagyon kevés benzines van sajna.
Még a C4 Grand Picasso van befútónak esetleg.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
FRENK1988
veterán
Urak hazafelé jövet előzni akartam és ahogy sávot váltottam és átmentem a havon felbukkant a SERV+ABS piktogram. Visszasoroltam, megálltam le és újraindítottam a kocsit elmúlt. Ezt még vagy 2x eljátszotta. Korabban is csinálta de akkor az első fék csere megoldotta a gondot.
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
-
rob210
Topikgazda
válasz FRENK1988 #57453 üzenetére
A hossznyúlványnál van egy csatlakozó, ha az beázik akkor csinálja ezt. Illetve hátul is van az alvázon egy csatlakozó.
Érdemes lenne leszigetelni egy kiszárítás után, mert minden nedves latyakos útviszony mellett ezt fogja csinálni és az nem egészséges. (egy idő után le fog kontaktolni) Akkor pedig folyamatos hibát fog dobni.Ezt keresd:
Kb. itt:
Olcsóbb vele foglalkozni, mint utána kicserélni mindent.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
polonic
félisten
Megjártuk Zakopane-t. 700 km volt kereken, 35 liter üzemanyaggal. Még majdnem a fél tank gázolaj megvan. Ez a benzines autók után még mindig elképesztő nekem.
[ Szerkesztve ]
-
Uriziel
újonc
Üdv
2 hete vagyok egy 2009-es 1,2-es Renault Twingo II tulajdonosa. A megvétel után pár nappal vettem észre, hogy a kocsi néha nehezen indul be. A kulcs elfordítása és a gyújtás ráadás után nehezen áll be az alapjárat. Felpörög 1200 fölé majd vissza esik 800 alá egy picit dadog a motor, de azért csak elindult.
Ezután megcsináltam haverommal a kis szervizt: gyertyák, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, kabin szűrő csere. Majd Nagy szervizt rendes szerelővel: Fagyálló csere, Vezérlés csere vízpumpával, első fék betét és tárcsa csere, első toronycsapágy és gumibak csere, illetve a kis szervizelés alatt észre vettük, hogy a motorba bele van törve a beszívott levegő szenzor. Ennek a cseréjét is szerelőkre bíztam.
Sajnos a hiba nem szűnt meg! Azzal próbálkoztam még, hogy indításnál elkezdtem várni 4-5 mp-t a gyújtás után. Hátha az üzemanyag szivattyú haldoklik és több idő kell neki. Ezzel elértem, hogy aránylag könnyebben indult az autó, de még nem volt tökéletes.
Viszont 2 nap múlva, (ma reggel) -6 fok volt, szakadó hóesés, 15cm-es hó és épp késésben a reggeli melóból sietve beültem, hogy irány a munka. Beakartam indítani, hogy amíg melegszik letakarítom a sok hót a kocsiról, de ez nem jött össze ilyen könnyen. A 4-5 mp-es módszerrel próbálkoztam, de miután beindult az alapjáratot nem bírta tartani és egyből lefulladt, aztán még vagy 3x eljátszottam ezt. Ezután megpróbáltam újra, de most abban a pillanatban, amikor beindult a motor rátapostam a gázpedálra és 2000-es fordulatszám fölött tartottam a motort. 30 mp után megpróbáltam elengedni a gázt, de 1000-es fordulat alatt megint neki állt bedadogni és lefulladni, úgy hogy újból eljátszottam a gázpedállal. Kb 4-5 perc után, meleg motornál tudtam kiszállni a kocsiból és letakarítani, mert ekkor már nem akart lefulladni a kicsike. Sikeresen hiba nélkül bejutottam a melóba vele. Menet közben semmi furát nem észleltem. Este pedig haza indulásnál -3 fokban megismételte a reggeli játékot elölről. Most már rutinosan eljátszottam a gázpedállal 5 percig. Aztán sikerült vele haza jönnöm. Otthon még letakargattam éjszakára majd beszálltam és ráindítottam, de persze pöccröffre indult. Autó előéletéről nem sokat tudok. 1,2 benzin 58 Le 2009-es. Osztrákból behozott kis pénznyelő egyelőre. Annyit tudok, hogy az autóneppernél több mint 1 évet állt, mielőtt haza hoztam.
Valakinek bármi ötlet, hogy milehet, vagy mivel érdemes kezdeni a hiba keresést? Természetesen beviszem szerelőhöz, hogy hiba kódokat kiolvassuk meg ilyenek, de majd csak szerda, csütörtök fele tudom bevinni, addig is érdekel, hogy esetleg mekkora beruházás lesz ez kis probléma. A válaszokat előre is köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
válasz Uriziel #57459 üzenetére
"Azzal próbálkoztam még, hogy indításnál elkezdtem várni 4-5 mp-t a gyújtás után. Hátha az üzemanyag szivattyú haldoklik és több idő kell neki. Ezzel elértem, hogy aránylag könnyebben indult az autó, de még nem volt tökéletes."
Akkor szerintem elég esélyes, hogy nem százas a benzin szivattyú... bár ezen kivul lehet más baja is.
Akksi hány éves? Én azt méretném be elsônek, utána ha okés mehet a saru csiszolás, kábelek ellenôrzése.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Uriziel #57459 üzenetére
Szia.
Téged is elért a szokásos renault betegség.
A folytószelep házat ha már úgy is ott kell tevékenykedni takarítsd ki és pasztázd át a gumikarikákat.
Valamint a szívósor 5 darab ovál gyűrűjét, vegyél egy alapjárati motort, és meg fog szünni a hiba.
2 hete volt nálam egy ugyan ilyen twingo, csak az 2008 as volt
Már mindent kicseréltettek vele, mire eljött hozzámRenault power
-
golyós
őstag
válasz rob210 #57463 üzenetére
Az alapjárattal 1 éve szivok én is.
Elsö inditásnál ( mindegy, hogy tél vagy nyár van) 1500-2000 között túráztatja. Ezt csinálja a végtelenségig, nem érdekli ha elérte az üzemi hőfokot.
Üresben vagy kuplung kinyomásnál felpörög, túráztat.
Leállítom, bemegyek mondjuk vásárolni, a motor visszahűl egy kicsit. Beindítom és ilyenkor már a normál 750en forog.
Alapjárati motor cserélve lett, diagnosztikán 2x is volt, nem javul meg semmire.
Utolsó ember szerint vagy a szívósornál vagy a vákumcsőnél fals levegőt szívhat
Nem tudom,
Ma megy a szerelőhöz a torziós rúd miatt, kiváncsi vagyok ezt is megcsinálják-e végre.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
eTrade
tag
válasz golyós #57464 üzenetére
Halgass Rob-ra. Az alapjárat ingadozással anno én is szívtam sokat a régi 1-es benzines Megane-val, a végén kiderült, hogy 3 ezer forintos gumi "O" gyûrûk (pillangó szelep) nyomódtak össze és falsot szívott a rendszer. Ki kell cserélni és kész.
Uriziel: Én azért megcsiszolnám a sarukat, nem kerül semennyibe, szintén meghalgatnám az üzemanyag szivattyút is. Az autódban van alapjárati motor/szelep?
[ Szerkesztve ]
-
golyós
őstag
válasz eTrade #57467 üzenetére
Hallgatok én, remélhetőleg most megcsinálják.
Most értem be melóba, elgurultam óvatosan a szerelőhöz a torziós rúd cserével.Nem ők csinálják, valahová elviszik majd, de végülis ez mindegy.
A lelkükre kötöttem az alapjáratot, elmondtam minden infót amit itt is adtatok, O gyürűk pillangószelep, bánja a tököm cseréljék ha kell az 1 éves alapjárati motort is ha ezen múlik csak legyen végre jó
Bemelegedett motorral pörgött 1500-t a szerelő elött.
Mondtam, hogy ne most kapják szét mert 2. indításkor már hibátlanul indul 750 fordulattal.kihűlt motorral indítsák mondjuk ebéd után, egyből érteni fogják a gondot.
Némelyik szerelő ( nem itt ahová most mentem) próbálta megmagyarázni, hogy az emelt alapjárat teljesen jó ilyen hideg időben. AHA. És 30 fokban mi indokolja? 1500as fordulat sosem volt az autón elötte, még minusz 10ben se, tehát ne ködösítsünk.
Nem volt kedvük szarakodni vele, ennyi.
Sok a szerelő de kevés a jó szerelő sajnos.
Talán péntekre meglesz, a torziós rúd fügvénye a javítás.
Majd jelentkezem.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
polonic
félisten
4000 km megtétele után az olajszint a nívópálcán max 2 mm-t csökkent.
Ezzel nem nagyon kell foglalkozni, gondolom.[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
Az un. PCV szelepről hallottatok-e már ?
Ezidáig rossz helyen tapogatóztunk, mert sem a szíjak sem pedig a csapágyak nem rosszak. (hiába a csere, hiába a szíjlevétel.... )Nem olyan sokkal a sípoló hang beállta előtt, - ne kérdezzétek milyen perverzióból - csak nehezen tudtam kinyitni az olajbetöltő sapkát. Ez a PCV szelep hivatott ezt a vákumot szabályozni, amiben egy gumimembrán van. Több fórumon is írták erre a motorra és erre a szelepre, hogy ez bizony sipákol ha szar, kiszakad a gumi .
Szeretném kérni a véleményeket, felhomályosítást a témával kapcsolatban.*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz polonic #57472 üzenetére
Elméletileg az 1 liter is belefér kategória még, már nem is tudom hol olvastam annó. Gyakorlatilag ez egy oltári nagy baromság. Nálam semennyi olajveszteség nincs, pedig 400 ezer km felett vagyok. Kb ennyit számít a km és a valós törődés egy autónál. Na meg az sem mindegy, hogy milyen olaj van benne. Némelyiket "elfogyasztja", vagy a turbónál, vagy környékén kiköpködi...
[ Szerkesztve ]
-
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #57476 üzenetére
Akkor emiatt volt az olajbetöltő sapkánál vákum ?
Milyen árba van ez a sz*r?*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
zibo73
aktív tag
Sziasztok!
Megane 2 cserélnék hátsó kerékagycsapágyat,melyik gyártó megbízható minőségben?
Köszi! -
rob210
Topikgazda
válasz Gabady #57477 üzenetére
Simán lehet.
Nem tudom hozta a tulaj.
De látszik a cikkszám a képen ha a tiédhez való rá tudsz keresni. Ezt a képet csak bedobtam, de szerintem ez nincs is másikba csak a 2.0 ben.
Most nem tudok rákeresni jövő hétig szögre akasztottam a kesztyüt. De ha addig nem sikerül megoldanod, akkor segitek.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
-
polonic
félisten
válasz rob210 #57487 üzenetére
Jó, igaz. Lehet, túlaggódom.
De nem volt még ilyen komoly autóm. Ezért kérdezek inkább kb mindenről. Szóval bocs a spamalésért.Az élvezettel nincs baj, nagyon bejön egyébként a járgány. Megváltás volt a hegyi utakon egy erősebb autóval menni a kisautókhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #57484 üzenetére
1, vagy 2,-es helyen húzzam le a csövet ? Ha lehúzom és úgy járok vele még ki nem derül hogy ez -e a baj, történhet bármi probléma ?
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
válasz rob210 #57492 üzenetére
Az előző gondolatmenetemhez visszatérve. Megpróbáltam most ismét járó motor mellett az olajbetöltő sapit kinyitni, meg a nívót kihúzni és ismét vákuumot tapasztaltam. Ettől a szeleptől lehet vákuum ??
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
LamerGyuri
senior tag
válasz molnarpeter #57498 üzenetére
Most mi van? Tarzan erős. Vagy van neki kalapácsa
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Geri19831208
csendes tag
Sziasztok
Milyen gyertyát ajánlanátok 1.4 8 v clioba?
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer