Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138488 üzenetére
Pontosan. Itt mar nincs jovanazugy megoldas, pl huvelyezes, stb, mert lassan minden koppon van. Persze meg mindig nem annyira, mint 200 loeronel. Viszont a kiegyenlitotengely a fotengellyel ellentetes iranyban forog, tehat az nem adodik hozza.
Kethengeres ezrest es negyhengeres ezrest hasonlithattam mar ossze, oszinten dobalasnal nem ereztem kulonbseget, pedig mindenhol azt olvastam, hogy a v2 keskeny, kisebb fotengelye miatt sokkal jobb. Hat a sornegynel is valahogy megoldjak ezek szerint.A szenszallal mar a 90 es evek ota kiserleteznek a motoroknal. Nem jo. Nem a gyartas miatt. Az acel sem jo. A legjobb az aluminium vaz anyagnak, mert az rugalmas elegge es a csillapito tulajdonsaga a legkedvezobb. Nem csupan merevnek kell lennie.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138485 üzenetére
A csapszeg eltolasaval, azaz dezaxialassal csokkentik azt az erot, de ez eleg rovid loketu motor, akkorat nem billen.
A 2t nel a dugattyupalasttal zarnod kellene a henger reseit, ott marcsak amiatt sem lehet ilyen dugattyuszoknyat kialakitani. De inkabb abba a rengeteg resbe belebillenne a dugattyu. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
csongi #138483 üzenetére
Nem huvelyezheto, nikaszilos. ~180loeros hengert mar nem lehet huvelyezni, bar a regebbieket ~150 loeroseket megprobaljak magyarorszagon, aztan van meglepetes, ha egyszer kiforgatja a tulaj.
A dugattyu az ilyen, nincs semmi baja, csak szorulasnyom van rajta. Felkent egy keves alut a hengerfalra. Megnezem, hogy honolassal lejon-e, ha nem, akkor fel lehet ujitani a hengersort, ujranikaszilozassal.
Szabad venni proba nelkul, csak legyen olcso. -
Topiccsendőr
addikt
Csak ugy infonak megosztanam a kovetkezo tortenetet.
Kb 2 eve vettem egy crossplane R1 blokkot, termeszetesen olcson. (Szart csakis olcson!) Most jutottam el odaig, hogy szetszedjem. A tulaj elvitte szervizbe, hangos volt a motor, azt mondtak neki (hallasra) hogy hajtorudas.
Nezzuk, ez a fajta diagnosztika mennyire megbizhato:A 4 es henger dugattyuja megszorult. A tobbi tokeletes allapotban van. A dugattyun semmifele hoterheles jele nincs, olajat kapott boven. Ezt a motort nagy valoszinuseggel a gyarban rosszul raktak ossze, mert a dugattyu tul nagyot tagult abban az egy hengerben, anelkul, hogy nagyobb hohatas erte volna. Tehat meretproblema lehet a dolog mogott.
Egy ilyen motornak a blokkjat csak szetszedni 110€. Mivel a forgattyushaz csavarjai egyszer hasznalatosak. Ha ossze lesz rakva, ezt azonnal el kell kolteni, anelkul, hogy barmi meg lett volna javitva.
Ezeknel a motoroknal a koltsegek miatt krvara esznel kell lenni, es egyaltalan nem fer bele az, hogy hallasra diagnosztizalnak valamit.
A 6. Sebesseg kapcsolokormei kisse el voltak verve, a fotengelycsapagyazason kavitacio jelei vannak, nem mindegyiken. Kimerni ki fogom, de csak a hajtorud kiegyenlitotengely es fotengely csapagyak koltsege kozeliti a 400€-t.
Ez egy ~18e kmt futott blokk. Ez latszik is minden alkatreszen. A fotengely gyonyoru allapotban van, akarcsak a valto, a tobbi 3 dugattyu, es a 3 hengerben egy meghuzasnyom sincs.Szoval 20e km alatt is vannak mar csodak egy alapvetoen jol kitalalt, es megbizhato blokkban.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138477 üzenetére
Karbis sv vel mar nagyon reg mentem, nem emlekeszem az mit csinal 3000 nel. Legutoljara sv650x el mentem, az sehol nem rangatta a lancot. Szoval sztm alul hasznalhato ovatos gyorsitasokkal, ha mar valasztani kell.
Ha gyorsitani akarsz normalisan, ahhoz fordulat kell, szoval ezt a szituacio donti el. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138467 üzenetére
Hangbol nem lehet megallapitani, hogy milyen szelephezagod van. Tulajdonkepp hangrol azokat a dolgokat tudod megallapitani, ahonnan mar nincs visszaut. Ez nem olyan szakma, hogy csak hallgatozol, aztan tudsz mindent.
Ha messze allsz a sporolastol akkor az is lehet, hogy mashogy mesz mostanaban, bar te nem igy erzed. Ez igy nem eleg egzakt, tehat lehet user error is.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138465 üzenetére
Igy van, amikor mar fekete lesz a kipufogod/ valamit eszlelsz gazreakcioban, vagy folyik a karbi, vagy inditasi nehezsegeid vannak melegen, vagy tenyleg extrem, 6,5- 7 literes fogyasztas kezd lenni, ugy, hogy semmit nem csinalsz vele, nem forgatod.
Feltetelezem, a karbantartasok korabban el lettek vegezve, tehat en abbol indulok ki, hogy a szelephezaggal nem lehet baj, plane ilyen sporolos hasznalatnal tenyleg eleg a szervizkonyvben eloirt km nel kontorllalni a hezagokat.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138463 üzenetére
Ezert en nem vinnem vissza, mert egy szelephezag ellenorzes penzben fajni fog, es ez a koltseg elenyeszo lesz a tobbletfogyasztashoz kepest.
Karbiszinkrontol nem lesz jobb a fogyasztas, azt csak azert kerdeztem, hogy ekkor hatha hozzanyultak az alapjarati keverekcsavarokhoz is, amikor szinkronizaltak, ami ilyen sporolos uzemmodban talan beleszolhat a menet kozbeni allapothoz.
Annyit tudsz nezni, hogy tulfolyik-e a karbi, mast nemigen.Karbiszinkron teljesen felesleges olyan esetekben mint: fogyasztas, gazreakcio. Tulajdonkepp semmire nem jo, csak szep lesz tole az alapjarat, bar tudom, hogy probaljak ugy eloadni, mintha ez valamilyen alapveto hibaforras tudna lenni, vagy hatalmas fontossaggal birna.
En arra gondolnek hogy valahogy maszik el az uszoszint szep lassan, hogy mitol, azt nem tudom.
A karburator felujitasa ezert veszelyes, amennyiben nem rohadt bele a benzin, vagy teljesen jol mukodott akkor, amikor "tisztitva lett". Gyari tomitesszettet nem fogja senki megvenni, mert horror az ara, es az utangyartott tomites es tuszelepek ki tudja milyen minoseguek, de egy biztos: annyit nem fognak birni, mint a gyari. A karbihoz addig tilos hozzanyulni, amig normalisan mukodik minden.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
pepucs #138461 üzenetére
2.5-2.9 a gyari eloiras, bar ez nem okoz 4 deci tobbletet, de valamennyit hozzaad. az meg plane nem, ha egy alsopolcos repsol utan egy api sn normalis olajat raknak bele. (Ha olajokrol beszelsz, ne csak a markat add meg, hanem annak pontos tipusat es viszkozitasat is. Csak a markaval semmilyen informaciohoz nem jut az ember, mert egy markanak tobb fajta olaja van) Hacsak nem 50- es ment bele a 40- es helyett, es a hidegebb idokben az amugy is suru olaj visszafogja a motort.
A munkalapon tehat nincs odairva, hogy milyen olaj ment bele, vagy azt te vitted oda?
Lehet a karbiban kezdi vmi elfosni magat, es megemelkedett az uszoszint.Ezt igy nem fogjuk sajnos netrol megfejteni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Somatom #138436 üzenetére
A kulonbseg itt az, hogy ő nem hivatkozik bizonyos helyzetekben a kreszre/nem hazmesterkedik.
Ez az onkenyes lezaras csak a te esetedben volt furcsa, abban a kontextusban. Mivelhogy neha megkoveteled mindenkitol hogy szorosan igazodjon a szabalyokhoz, de neha meg - pl most is- ha valami olyasmirol van szo, amit te kovettel el, akkor az teljesen rendben van.
Hamar felejtesz, es tudom hogy meg mindig be vagy serulve, dehat ez nem a kreszrol szol, hanem arrol, ahogy te gondolkodsz. Es milyen logikai bukfencek vannak abban.
Nem a szabaly a lenyeg. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138429 üzenetére
Jo otlet, amennyiben nem lesz sozas, es szaraz ido lesz.
A so por formajaban is ramegy a hutodre, rakodik az alu alkatreszekre, vagy vas alkatreszekre, es korrodalja ezeket. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138418 üzenetére
Igy lassan kezd ertheto lenni a kerdes.
En 2 motort hasznalok: Egy r1-est, amin supercorsa sp gumik vannak- csak orommotorozasra. ezt 20 fok alatt mar nem hasznalom szivesen, mert bemelegiteni azt a gumit rendesen nem lehet ilyenkor, vagy ha lehet is, az mar veszelyes, amugy meg ilyenkor csupa szar az ut. tele van sarral, tragyaval az oszi mezogazdasagi munkak miatt. A hegyekben pedig az arnyekban vizes minden. Szoval azzal a motorral minek koptatni a lancot olajat? Arra van a hetkoznapi ducatim, amin sima rosso 3 van. Az egy sokkal gyengebb motor, igy elvezeteseket lehet menni hidegebb idoben is, es az a gumi nem erzekeny annyira hidegre. Es ha tul optimistan veszek be egy kanyart, nagyon olcso hozza minden. Meg az idomok kb 2x olyan vastagok, mint manapsag, tehat egy csuszas alig latszik meg azon a szaron.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138402 üzenetére
Azert nem talalsz semmi ertelmeset, mert a kerdes fura.
Milyen homersekletben biztonsagos motorozni?
Eleve biztonsagosan neked kellene motoroznod, nem pedig a homersekletnek kell biztonsagosnak lennie. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138385 üzenetére
Persze, hogy masik vegen vagyok (???) Ha leirod, hogy, tiszta minden, egyetertesz, majd a vegere ugyanazt a hulyeseget irod le, amibol a vita kiindult.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138383 üzenetére
Persze, hogy teljes tevedesben vagyok, ez egyertelmu.
Szoval tegyuk fel, te ennyire raalltal az olajtemara, hogy tulajdonkepp akkor atnezted az elf egesz kinalatat, majd osszevetetted a piacon levo osszes olajjal, majd nem emlekszel, hogy ennyi melo utan, vegulis mit raktal a motorba?
Jolvan lapozzunk.A mondandom lenyege, amit korabban ugyan elolvastal, de akkor leirom mashogy:
ne csak markakat soroljatok, hanem a markanak a konkret tipusat is, es viszkozitasi osztalyat is, amivel birtokunkba kerul az az informacio, hogy milyen besorolasu volt az olaj. Es tulajdonkepp ez a legfontosabb. Nem a marka.
Lehet egy marka akarmilyen jo ar/ertek aranyu, ha az alsopolcos szar olajat veszed meg belole. Az az olaj egy olcso olaj lesz. Nem a marka szamit, hanem annak az olajnak a konkret specifikacioja. Mindegy mibe van csomagolva.Ha nincsenek smile-ik, az mar rage kommentnek szamit?
mert most nem szarakodnek hogy utolag kitegyem, kepzeld oda. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138379 üzenetére
Jo, en ezt most ugy ertekelem, hogy tul koran volt, csak a vastag betus reszt futottad at, es azonnal reagaltal.
ha meg azt sem tudod, milyen api besorolasut raktal a motorodba, akkor hogy vontad le a kovetkeztetest, hogy jo az ar/ertek aranya? Egy markanak.
Emelle egy markanak en bloc megnezted, hogy a piacon a hasonlo api besorolasu olajokhoz kepest mennyivel olcsobb/dragabbak a termekei?
megneztel teszteket, hogy hogyan teljesitenek az olajok ugyanazert a penzert, vagy ezt a kijelentest most hogy kepzeljem el? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
V.Stryker #138368 üzenetére
Barmilyen markat lehet ajanlani.
A kuplung csuszas az a regi motorok eseteben a jaso ma vagy ma2 problemakore, tehat nem mindegy, hogy a mannolbol epp milyet raktal bele, mert a motul 5100 az egy igazi alsopolcos, amire mindenki panaszkodik, hogy csontos lesz a valto. Ha 5100 at raktal bele akkor tenyleg barmilyen olcso olaj is mehetett volna bele.
Ettol meg lehet, hogy a kuplungoddal tovabbra sem stimmel valami egyebkent.Nem. Nem kockazatmentes az 5100.
Es nem, a 7100 nem felesleges.A repsol megintcsak egy marka. Ha eszi egy motor az olajat, akkor nem egy bizonyos markat fog enni. Hanem egy bizonyos viszkozitasu olajat.
Legfokepp attol fugg, hogy mennyire tolta tul a biciklit a tulaj az olajvalasztasnal, amikoris mindig a leheto legsurubbet akarja a motorba onteni mindenki, mert attol kussol a motor, es mindentol megved. (Nem) es attol is fugg, hogy epp mennyire sikerult felmelegitenie az olajat, vagy mennyire nem, mennyire forgatta epp azzal az olajtoltettel a motort, mennyire nem, satobbi.Es kerlek, ne markakat mondj. A markak semmit nem jelentenek. Konkret olajtipusokat mondj, minden jellemzojevel.
Peldamondat:
motul 300v jaso ma 10w40 api sn-t ette a motorom, de a castrol power1 jaso ma2 15w50 api sn-t nem.
Kerek mindenkit, keruljuk a markanevekkel dobalozast, mert rettenetesen dillettans, azonnal kukazhato lesz a hsz tole, mert lerí: tokeletesen nem tudja az iro, hogy mirol is beszel, es csak tovabb erositi a felesleges sztereotipiakat, felreinformalja vele az olvasot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
vlevi #138349 üzenetére
Bocs.
a Jaso MA osztaly nem a viszkozitasi indexet jeloli.
A jaso ma vagy ma2 a kuplung csuszasi karakteret meghatarozo harom tulajdonsagot jeloli.Tobbszor kitargyaltuk itt a topicban. Meg veled is.
Ha egy gyarto nem adja meg konkretan, hogy melyik jaso MA kell a motorba, az azert van, mert annak a motornak mindegy. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Predator2 #138348 üzenetére
Ha a legjobbat szeretned a motorodnak, akkor 5W40, api SN besorolasu olajat vehetsz bele, ez a legdragabb olaj a viszkozitas es a teljesitmenyszint miatt.
Nem csak motul van a vilagon, mas markaju olaj is teljesiti az api sn teljesitmenyszintet. A lenyeg, hogy a hidegoldali viszkozitas a leheto legalacsonyabb legyen (ez az elso szam a W-vel) a melegoldali (a masodik szam) pedig a gyarto altal megadott, ebben az esetben 40. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138343 üzenetére
Osszefoglaloba mehetne
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138341 üzenetére
Meg tipp, hogy ne nezd a visszapillantot, es ne udvariaskodj, tehat ne engedd el a mogotted jovot/ne figyeld a mogotted levo forgalmat. Abbol lesz a baj, ha megvaltoztatod az ivedet, mert vki jon mogotted. Majd megoldjak.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138336 üzenetére
Menj ki.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
KoVee84 #138335 üzenetére
Egyebkent jo motor az, csak ebben a sporttura betegsegben szenved, mint mindegyik, hogy hatul nagyon puha a rugoja, a labtarto meg leer, ha kanyarodsz vele lenduletesen.
A fek viszont kivalo, es a sulya is nagyon lent van ezzel a monocoque vazzal, szoval a hazifeladat jol el lett vegezve. -
Topiccsendőr
addikt
Letomitettem az oninditot, es visszaraktam a helyere. Kozben lattam, hogy a hovedo gumiszonyeg el van erve eleg rendesen, szoval azt is megrendeltem egy valag penzert. Japanbol jott, szep lassan. Gondolom mert en vagyok az egyetlen hulye europaban aki ilyet egyaltalan rendel.
Ahogy szamitottam ra, 2 ora munka volt. viszki-kolaval ugyan, de km-re vetitve azert eleg combos koltsege van egy ilyen 180 lo feletti sportmotornak.
Aztan megneztem az 530 as lancot. Kicsit kevesebb, mint 15e km utan szakaszosra van nyulva.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138294 üzenetére
Az csak gumicso
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #138266 üzenetére
Ez 90 ben volt divatos. Akkor egyaltalan nem hatott rondanak, ez a ducati pasoval egy ívású, de izlesekrol ugye nem vitatkozunk. Nem mintha tetszene nekem. Bar elegge erteke van manapsag, es az a 2T blokk 30 feletti loval, a mai napig finom.
En vettem mar par motort, a lenyeg sosem a szovegen van, csupan annyit figyeltem meg, hogy aki nagyon sokat ir a hirdetesbe, az altalaban nem konnyu eset. Ha regi, olcso es szarul nez ki, en megveszem es hasznalom nagy orommel, amennyiben muszakilag jo.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
dellfanboy #138260 üzenetére
Tulajdonkepp csinaltak egy moto morini dart 250 et.
A 350 esben is levegos v2 volt freccia ruhaban.
De a terv mi volt? Beleraksz egy 2T 125 sportmotorba egy csopper v2 ot, es azzal turazgatsz? Hogy meg jobban tokon szurd magad, igy kenyelmetlen is lett, meg gyenge is.
Nem ertem... Nem ertem. -
Topiccsendőr
addikt
Egy ujabb csoda.
Freccia, 250 es virago blokkal, mert az a legmegbizhatobb.
"Az előző műszakin is már a 4t blokkal ment át"
MI a FHSZ VAN AZ EMBEREKKEL?? -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #138249 üzenetére
Utcai hasznalatnal minden motor jo. Palyahasznalatnal nem. Hamar eleri az ember egy motor hatarait. Meg akkor is, ha te utcan ezt nem tapasztalod. Minel magasabban van a labtarto, annal kenyelmetlenebb egy motor, ez vilagos. Epp ezert rakjak tulsagosan le. forszirozott tempohoz viszonyitva persze.
Attol, hogy leszarod, ezek a dolgok problemat tudnak okozni. Valoszinuleg nagyobb dolesszogre van szuksege vkinek, mint neked kozuton. Attol ez a problema a legtobb motornal letezik.
De peldaul nemelyik sportmotorhoz kulon verseny generatorfedelet kell vegyel palyahasznalathoz, kulonben leer az is. Ha amator vagy, sosem er le. Ha normalis koridod van, akkor viszont ez megint problema. Ez egy ilyen dolog. Egy artatlan velemeny, nem a marka vagy a valasztasod elleni tamadas. -
Topiccsendőr
addikt
A motul kinalataban megjelent vegre a 0W30 300V.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138189 üzenetére
Lehet hulyeseget valaszolok, mert nem ertem a kerdest.
A kettes alatti fogaskerekhez nem kell valtovilla, ott van felette a nem fix parja, amit fixalsz, ha beletolod a mellette levo fix, 4. sebesseg kapcsolokereket.Szerk:
Ja igy mar ertem a kerdest, hogy a tobbiek megvalaszoltak :D -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138180 üzenetére
Manualisan nem lehet, csak tehermentesited a valtot- ekkor kiugrik a sebessegbol, ha labbal nyomod a kart, majd a kukactengely es a valtomechanizmus miatt azonnal atmegy a masik fokozatba. Amiatt a programtarcsa miatt nem tudsz felig valtani, mert azonnal tovabbnyomja a kukactengely vegen levo- nepies neven- tesztavago a kovetkezo fokozatba.
Ilyenkor kap pofont a kapcsolokorom, de alacsony fordulaton nincs akkora erohatas. Persze alapvetoen nem csinalnam, plane nem nagy fordulatszamon. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Burt1793 #138183 üzenetére
Huh. Ez most nagyon ossze-vissza van nekem. :D
H valtonal sem a kerekek csusznak szet, legalabbis ebben az animacioban a lenyeg az, hogy a szinkronos valtonal kulon van tengely rogzitett fogaskerekekkel es kulon van nem hajtottal, ahol a fogaskerekeket a szinkrongyurukkel rogzited a tengelyhez.
Mig motornal vannak ugyanazon a tengelyen fix es nem fix kerekek. A fix fogaskerekekhez kapcsolokorommel rogzited a nem fix kerekeket.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Burt1793 #138174 üzenetére
A H valtonal ugyanaz az elv, csak ott van szinkrongyuru. Csak a szinkrongyuru a kulonbseg.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Teasüti #138173 üzenetére
Eleg nagy hulyeseget mondott. Nincs szetbarmolva a kapcsolokormod, ha ezt meg tudtad csinalni. Mert ha ez lenne gazra, terhelesre azonnal kodobna azt a fokozatot.
attol hogy elcsukod a gazt, nem tehermentesited a valtot, mert akkor a kerek hajt vissza. ha eleg alacsony fordulaton mesz, nagyon kis ero tartja ossze a kapcsolokormoknel a kapcsolokerek parokat. Ezeket konnyeden ki tudod pockolni, anelkul, hogy karosodna a valtod. Nagy fordulaton, nyomatekcsucsnal termeszetesen semminek nem tesz jot, arra valo a blipper. Az tehermentesiti a valtot, majd felporgeti arra a fordszamra ahol csatt nelkul tudod berakni a fokozatot.Pontosan. Kuplungbovden nelkul csak ugy tudsz elindulni ha betolod. Oninditoval 90 es evek utan 1 ben nem indulsz el, csak ha kuplungot behuzod. Bar van nehany motor, amelyik megengedi az inditast 1 ben is, azert eleg ritka, es 2000es evekkel ezek teljesen eltuntek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
LógaGéza #138131 üzenetére
Ha ezeket a felteteleket beirod a hasznaltauto hu ba, elegge atlatni, mi a kinalat. V2-t felejtsd el, ha nem szereted a sor4 et, akkor viffer 800 abs v4.
Mindennek megfelelni, tehat hogy v2 legyen, sporttura legyen, es abs legyen, a ducati st3 es st4 tud, ami egy nem letezo motor magyarorszagon, es az st3 sztm szar volt, az st4 meg... meg szarabb,
legalabbis szervizintervallum es szervizkoltseg tekinteteben. Meg az a blokk egy sportmotorblokk, amit ertelmetlen egy turamotorba belerakni, de egy hardcore motoros biztosan orul neki, de abbol van a vilagon velem egyutt 3-4 db.
A kinezetet ugye nem tudom eldonteni. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #138089 üzenetére
Azt akartam ezzel mondani, hogy ilyennel talalkozhatsz kozuton is, atnezel az osztrakokhoz Mariazell re, pl. tehat ezt osszemosni a palyamotoros kepzessel sztm nem kellene.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138090 üzenetére
Egyaltalan nem ez volt a celom, elnezest.
Nah, ezert nem ertem. :D
Ha vki nem tud motorozni, de kritizalja a masikat, plane egy kep alapjan, attol ki lesz tobb? :D
Kruger-Dunning effekt. Minel hulyebb vagy valamihez, annal magabiztosabb vagy benne. En szeretnem, hogy ha vki hozzabofog valamihez, akkor legyen kepben. :D
En ertem, hogy lehetosege mindenkinek van ra, de akkor meg lesz egy agyzsugorito kommentozon, amit altalaban fb-on olvashatsz az emberektol. Akik rettenetesen bunkok.A hasonlat nem pontos.
a helyesebb az lenne, ha valaki szinvak lenne es valaminek a szinet kritizalna. Holott nem tudja hogyan keszul a festek.
Tehat valamilyen tudas hianyaban nem tud helyes kovetkeztetest levonni.
Mert ha valamihez hulye vagy, akkor ez all fenn. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138083 üzenetére
nem teged akartalak kostolgatni, szoval akkor legyen az, hogy mindenki, kiveve te. :D
Mondjuk eselye volt, hogy valaki igy nez ki, akinek turaenduroja van, mert altalaban a turaendurosok igy neznek ki. :D (sztereotipizalok, szuper)De mivel nem k*rtad fel magad, szerintem erted, mit akartam ezzel mondani. Nem azt a reteget sertegetni, aki kover es turaendurozik, hanem a jelenseget irtam korbe egyaltalan nem pc modon. Mert arra ugysincs igenyetek :D
A zenes-eves hasonlatot nem ertem.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #138076 üzenetére
Szerintem igen. attol motorozik jobban vki, ha jobban ledonti a motort. DE. Nem csak ettol. Ez azert ennel bonyolultabb, es mar megint kisse kognitiv disszonanciaba csuszunk. Amikor a szoke szilikoncsocsos not fikkantjuk, hogy megis hogy nez ez ki, de azert mindenki vagyik ra, hogy eltoltson egy ejszakat vele, mikozben a sajat igenytelen feleseget magasztalja vele szemben.
Szoval nemar. Ha vki levezetett 1M kmt az ne kanyarodjon benan. kakucsring...azt nem neveznem annyira palyamotorozasnak sem, mert nincs nagy tempo, tulajdonkepp egy normalis hegyi uton kb ezt megkapnad, ha lennenek magyarorszagon utak. Meg hegyek.
Engem mondjuk inkabb az zavar, (senkit nem akarok megserteni, egyszeruen a jelenseget probalom leirni), hogy elkezdjuk magunkat magasztalni olyan dolgokert amik mindenki szamara konnyen megugorhatoak, sok melot nem kell beletennk.
Peldaul legyel dagadt, igenytelen, emelle menj 500kmt egy turaenduron autopalyan, ahol kb semmit nem kell tornaszni, es ha mindezt pössentés nelkul megoldod, akkor mar lehet kommentelni minden ala teljes joggal, illetve olyan kbaszott sarkos lesz ilyenkor az ember velemenye mindenrol. Motorszerelesrol, motormarkakrol, tipusokrol. es megingathatatlan emelle.
Na sztm ez egy idegesito jelenseg. -
Topiccsendőr
addikt
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138025 üzenetére
Nem kell mindent vakon elhinni. ez azert annyira nem nagy marhasag. Ertem en hogy tekintelyelvu japanos rendbe nem fer bele megkerdojelezni ha valami ertelmetlen. :D
Nem hiszem, hogy az oriasi baj lenne, ha rajta van az elso feken 2 ujjad. Ez is amolyan hitvita, sztm nem ezzel kell eloszor foglalkozni, van mas, ennel joval fontosabb dolog is.
A hatso fek felett tartani a labat. Na az faszsag es faraszto is. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Oppenheimer #138023 üzenetére
Sportmotoron, viszonylag tempos kozuti kanyargaszasnal, amikor tornazol a motoron, van kulonbseg.
Nem rad vonatkozik, de sportmotoron a tank elott egy okolnyi hely-et is kritizalta Troy, ami ebben a videoban is elhangzik. azt mondta, hogy tudja: szinte az osszes iskola ezt tanitja, de allando kontaktnak kell lennie az ember es a motor kozott. Bar valoban, leginkabb palyamotoros tanacsok ezek, nekem jobban tetszenek akar kozuton is.Xero
Igazad van, cbf, nincs tempo, nincs is annyi torna. -
Topiccsendőr
addikt
Erdekes mondon nem mindig ez a jo. Vagyis nem mindket labadon.
Troy Corser azt tanacsolja, hogy csak az ivbelso labat kell spiccelni, mivel a spicceleshez azt az izmodat hasznalod, ami a labadon a legkisebb, es a legkevesebbet lehet terhelni.
a gyors faradasnak is tobbek kozt ez az oka. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #138013 üzenetére
Inkabb a gyar oldalarol nezz adatokat, ez az oldal nagyon sok esetben teved, vagy fel van cserelve a kW a Le vel. Nem biztos, hogy ebben az esetben is, a lenyeg, ha adatra van szukseged, mindig a gyartotol vedd.
-
Topiccsendőr
addikt
Nagyon ritka lehetoseg a mobile-n.
Thorsten Durbahn epitett RC30 asa.
A fejidom a cagiva 594 gp 500 asé, verseny generatorral, sok karbon alkatresszel, karbon segedvaz, titan kipuff rendszer, nagyhuto, siktolattyus keihin fcr, ohlins mindenhol. Melyebb olajtekno. Pvm magnezium felni.
Eeeez, hsztakurva. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #138001 üzenetére
Egy nemet tuningceg irt errol a problemarol, ok nagyon sok ilyet lattak, ok megfejtettek, hogy elreped ebben a crossplane-ben a hajtorud szem, amikor lassan megy a motor nagy megeroltetes utan, es le van allitva egybol, amint beer a boxba.
Nem tudom ezt hogyan kell elkepzelni, ok annyit irtak, hogy vagy levezeto kor kellene, vagy a boxutca utan meg kellene menni vele egy keveset, hogy visszahuljon, de egy 40 fokos napon ki kene menni az utcara ezzel a ring ele, mert a ventillatorok amig allnak, akadalyozzak az amugy is keves hutest.
Es nem tudom, honnan kapja a hosokkot a hajtorud. Vmi tarolja magaban a hot ott, es ezzel van a baj, ha leallitod. -
Topiccsendőr
addikt
Vegigbirna nemelyik, bar sokkal tobb verezne el, mint gondolnad. 0-1 es uzemmodban eleg hamar kopnak, plane 200 lo kornyeken. Es ha ugy hagyod ahogy van, eleg szar koridot mennel.
Ilyenkor rendesen kijon a szarragas minden gyartonal. A yamaha rn32 elso szeriai (most a 65 az aktualis) egy szeleprugoval jottek ki, ezek palyan peldaul behullatjak a szelepeket, utcan semmi gond, az rn49 ota visszavaltottak 2 rugora, azota szelepek jol birjak, de a hajtorud a hősokktol reped, ami furcsa mod boxutca kiallasnal problema, nem nyelgazon. A vas es a titan Pankl egyarant (mt10/r1m) Tehat a hutes nem megfelelo alacsony sebessegnel a szalon motornal, ha egyszer meghajtottad. Most legutobb errol olvastam, ezert ez van hirtelen a fejemben, de mindegyik gyartonal vmi kijon, ha egy profi vagy profi kozeli versenyzo raul. ha normalis koridod van, akkor bizony mas problemakkal talalkozol, mint a hetkoznapi jaro-kelok."must hit a minimum weight limit of 175 kilograms"
Ugye mar ez elarulja: itt nem gyari dolgokrol van szo, mert teletankolva, szalonbol kitolva minden gyarto 200 kilo kornyeken van. Talan a full karbon vazas es felnis bmw 190 kornyeke, a ducati sp2 karbon felnivel 195 kilo 17 literes tankkal, es ezeken altalaban 20 liternel joval nagyobb tank van.
the fork, damper, swing-arm, brakes, radiator and exhaust can be modified. Teams are also permitted to work on increasing engine performance. All bikes feature a quick wheel change system to help ensure faster pit stops.
Szoval a formula ewc eleg messze van a gyari allapottol.
Superstock for the FIM World Endurance Cup with bikes almost identical to production models. Limited engine modifications are permitted (injector jets and fuel mapping, clutch reinforcement, a different exhaust silencer, etc.). Wheels must remain as homologated, so teams need a good wheel change strategy during pit stops.
Superstock bikes use a red number background, yellow-light headlamps and must also hit a minimum weight limit of 175 kilograms.
In both Formula EWC and Superstock, the fuel tank is modified to a maximum capacity of 24 litres and fitted with a quick refuelling device.
ezt se neveznem szalonbol kitolt allapotnak, es valoszinusitem egy ilyen stock kategorias motort is darabokra szednek, es mindent alaposan kisulyoznak, utanamunkalnak, amit a sorozatgyartasnal koltsegek miatt nem tudnak rendesen megcsinalni. -
Topiccsendőr
addikt
Vegre beirattam a forgalmiba a 200 as gumimeretet, 10 perc volt es 15€. Elotte Tuv-on nem rugtak vesén, hogy takarodjak az anyámba a kivansagaimmal, es marpedig itt csak gyari motor megy at, egy szakvelemenyt kellett kernem ~40€-ert, a pirelli oldalarol le lehet tolteni, miszerint a 200 as gumi engedelyezett ehhez a tipushoz es mehettem a hivatalba. teljesen legalisan motorozhatnék az R1 el, ha az onindito szimeringje nem adja meg magat, most darabokra kellett szednem egy 3 euros alkatresz miatt. A motorolaj elarasztotta az oninditot, ami kinyirta a szimmering utani kovetkezo o-gyurut is, mert az nem olajallo, a kommutator tiszta mocsok volt, az is az olaj miatt. Mondjuk lehetett volna igy hasznalni tovabb, de idegesitett, hogy csopog az olaj belole.
A hutovizet is le kellett engedni, termosztatot levenni. osszerakni lesz vagy 2 ora, az osszes tomites 2 het mire megjon. De legalabb nem hengerfejes. Mert eloszor azt hittem, attol folyik valami, ennel az elso generacios crossplane-nel jellemzo. Szoval osszesegeben orulok.A ducatiba beleszaladt a 20 ezredik km amiota nalam van, iden tobb mint 10e ment bele, azzal legalabb semmit nem kell csinalni, abbol ugyanugy folyik az olaj, mint uj koraban :D
A garda toi turanal azt hittem blokkcsere lesz a vege, mert 83 loerovel 0-1 uzemmodban kellett menni a 140 lovas motorok tempojaban, becsszora. Szoval az ember szeret nagyokat mondani, a sztori kedveert, de itt amit kapott... az nyélgaz-fék-kanyar-nyélgáz-fék-kanyar volt. Egy zx 12 lenyomott egyenesben, hogy rohaggyon meg :D gondoltam veszek majd ~500 € ert uj blokkot, ugyis nagyon olcson vettem a motort, de semmi. Utana hazajottem vele, es csinaltam egy magyarorszag turat. Szoval ez jo vetel volt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137976 üzenetére
Arra gondolok, hogy ezeken a lengescsillapitokon nem latok semmilyen erzekelot amibol adatot kapna a vezerlo, hogy mennyire van osszenyomva pl.
A felaktiv amikor a csillapitas merteket valtoztatja, az aktiv csak autoknal van, ez olyasmi lenne motoroknal szerintem, hogy mondjuk gyorsitasnal hatul nem csak a csillapitast babralna, hanem valoban a rugoerot valtoztatna, az elofeszites valtoztatasa helyett, amitol nem lesz nagyobb a rugoero.
Egyebkent meg nem tudom, ehhez nem ertek. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
bacus #137959 üzenetére
Kozben megtalaltam, semiactive futomuvek ezek, az imu alapjan allit csillapitast pl gyors iranyvaltasoknal, vagy kigyorsitasnal bekemenyiti a hatuljat, szoval rosszul tudtam, valamennyire beleszol, de nincs visszacsatolas, tehat csak egy elore megirt program alapjan csinal valamit.
-
Topiccsendőr
addikt
A SFv2 mar panigale v2 blokkos, az mas, mint a testastretta, el lehet porgetni szepen, ugyanugy tele mindennel, gyorsvalto, stb. A futomu az nem ohlins, nincs belole S verzio, de jol mukodik. ha mar valogatni lehet, en inkabb 4 hengerest preferalom, a 2 hengereseket annyira nem szeretem, szoval nalam a tuono lenne a nyero, vagy a v4 SF :D
-
Topiccsendőr
addikt
Hat nehez kerdes, mert nem nekem veszunk motort, hanem neked. :D
A jelenlegi motorkinalattal nem vagyok tisztaban, azaz amit en szarnak talalok, vagy nem tetszik, en azzal egyaltalan nem foglalkozok, tehat nem ismerek egy csomo motort. De ugyis csak gondolatkiserletezunk :DEn ezzel az okos futomuvel nem tudok mit kezdeni, az, hogy egy kepernyon kell potyognod a csillapitas ertekeket, vagy a mode- okban kivalasztanod, ez nekem szimplan kenyelmi felszereles krva dragan, mivel ez nem okos futomu, csak kepernyon allitasz mindent, ahelyett, hogy tekergetnel a kezeddel. Azzal nem lesz jobb a motor. Amitol jobb lesz, az az, hogy milyen futomure szerelik ra ezt a kramancot. Nekem ez feleslegesnek tunik.
Mivel a ktm ek kiesnek, tul sok nem marad :D
Korabban irtam, hogy a supersport 950 en magasitott csutka kormany van, en azzal az ulespozicioval egy seggel lenyomtam 1170km t. Szerintem azzal barmennyit ki lehet birni, van hozza softbag rendszer, ket oldalra, hardbag is, annyira nem vagja haza a kinezetet, es az S verzion minden ohlins. Nagyjabol beleferne a keretrendszerbe, de nem "okos" a futomuve, mode-ok vannak. Kanyar abs, TC, gyorsvalto fel-le. 30e km desmo intervallum. Es az a testrastretta blokk nem rossz. 110 lo. Benzinszinterzekelo gyakran beszarik, amugy sok baja nincs azoknal, amik nalunk vannak. Ugye a lanc itt nem fog csorogni :DAmugy meg ha maradnal az olcso szervizelesnel, es screamer sornegynel megis, akkor suzuki katana. Az a forma jo, mert klasszik. Amugy unalmas szar lenne, de a forma nagyon jo, es mindig, azaz mindig ugy veszunk motort, hogy mi az ami tetszik, nem pedig ugy, hogy mi a jo.
Nemreg voltam itthon, es pont gondolkodtam, milyen motort kellene ide venni, es mindig oda jutottam, hogy vmi enduro/supermoto kellene, mert rettenet szarok az utak. Ide normalis futomuvet utcai hasznalatra... Hat nemtom. Arra emlekszem, hogy nekem Bp rol mar regen is 100km eket kellett menni, hogy normalis uton tudjak motorozni, hacsak nem vmi gokartpalyara mentem vagy euroringre, szoval en fognek egy ~100 kilos 2T- endurot 30-50 Le kozott, supermotositanam utcara, melle meg vennek egy barmilyen ezrest csak palyara 2008-14 kozott, amig euro3 volt. Turara meg 640 adventure. Ezek egyszerre talan kijonnenek a supersport s arabol :D
Ja igen. Ezek melle csak ugy egy TL 1000 R t is beraknek a nappaliba. Kek-feheret. Szigoruan. RG500 féle jo formaval.Segitettem? :DDD
-
Topiccsendőr
addikt
De miert racionalisabb? mert olcsobb? Ennyi az egesz?
arra emlekszem, hogy nehany eve 3 napig voltam probamunkan a bmw nel, es az osszes R nel, amit szervizeltem (nehany darab) zorgott a vezermulanc beinditaskor, mar 20e km kornyeken. Raadasul egy felejtheto screamer sornegy blokk, szamomra legalabbis. nem fog atugrani a vezerles, de akkor is, ilyet ne csinaljon mar ilyen koran.
En nem latom azt a kokemeny befektetesi alapot ebbe sem, ezt is eszi az ido es a km. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #137936 üzenetére
Esoruha nelkul, es vizallo bakancs nelkul en nem vagnek bele ilyenbe.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
norbert1998 #137924 üzenetére
95mm csapadek az nem köd, es horvatorszagban tudnak nagyon nagy viharok lenni, szoval esoruhat 2 db-ot es szaraz zoknit raklappal vigyel, ha nem mondod le
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
duni84 #137908 üzenetére
Sztm mar suket. :D
Amikor a durrogas ugyanolyan hangos, mint alacsonyabb fordulaton, az mar tul van a versenypalya hanglimiten is(Egyebkent az akra rendszeremet egy magyar fickotol vettem, aki utcara hasznalta, kilyukasztott db eaterrel. Ha mar arrol beszeltunk, hogy a romanoknal csodakat lehet latni :D )
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #137895 üzenetére
Mar regota szenvedsz ezzel az orrtolassal, nem sikerult rajonni mitol csinalja?
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #137902 üzenetére
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
yodamastah #137891 üzenetére
Ez se mai kep, az a mez racetec minta mar reg nincs :D
-
Topiccsendőr
addikt
Ez azert nem aktiv futomu, es tudtommal az ilyen felaktiv futomunek nevezett dolgok, peldaul az elektronikus ohlins sem baszkuralja ut kozben a csillapitas-elofeszites ertekeket, mert megis hova tudna azokat allitani, mi alapjan? Nincs kamera benne, ami figyelne az utat, gps rendszer, hogy melyik kanyarba hogyan tudsz beszallni. A csillapito palcat tekeri a villanymotor, az elofeszitest se minden modellben es nem utkozben. Csak a muszerfalon lathato elofeszitesadatokat, csillapitas merteket allitja be, miutan kivalasztottad a mode-ot amiben akarsz motorozni. Utana semmi. amit az ember a kis kezevel meg tudna tenni egy nem elektronikus ohlinsen/barmilyen villan.
Az, hogy te azt a kanyart nem tudod bevenni egy japan nakeddel, legtobbszor a tul puha rugoktol van. Egy normalis rugoszettel eleg szepen lehet motorozni barmilyen motorral. Meg allithatatlan villa eseten is. direkt csinaljak meg ilyenre, a celkozonseg nagyja nem akar tempot motorozni ezzel a nakeddel, igy fo a kenyelem. Meg tudnak csinalni nem elektronikos futomuvel olyanra, hogy ugyanugy el tudd valallni azt a kanyart. Te magad viszonylag kis penzbol meg tudod valositani.
A kigyorsnal valoban rengeteget segit az elektronika, ha lapon vagy, de itt mar eleg sok epitesbeli kulonbseg is van, mert hosszabb a villa, a lanc-lanckerek mashogy huzza a lengokart, de alapvetoen ezek kozuton nem annyira nelkulozhetetlen dolgok.Csak hideg allapotban kuldi be a levegot, ez a szekunderlevego. Nem ettol durrog. Katalizatoros motor nem nagyon durrog, csak ha epp ugy irjak meg a terkepet, teljesen feleslegesen.
Csak a teljesen nyitott rendszerek durrognak motorfeken, csak ott tud valahogy elegetlen benzin oda kerulni, racing map miatt. -
Topiccsendőr
addikt
Hmm. A fizikat meghagni, - meg ilyeneket - azert en nem erzek ilyen motorokon. Ezt a reszet nem ertem az ilyen velemenyeknek, de mar tobb embertol is hallottam, hogy elhiteti az emberrel, hogy... na azt nem tudom, hogy mit.
De azt hiszem nagyjabol ertem a durrogasnal es a varazslatnal mire gondolhatsz. Az a korites. A pozerkedes. Peldaul amikor egy 1199, vagy 1299 es panigalet melegit kint az ajto elott a kollegam, akkor azt erezni szoktam bent a muhelyben a padlon. De most komoly. :D
Es nem tudok szijfeszesseget sem merni, mert olyan hangos, hogy a Hz mero nem tud mit kezdeni vele. Gyari dobbal.Igazi felesleges fssagok, amitol nem leszel gyorsabb.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
bajnokpityu #137836 üzenetére
Egy sima lakkreteg mar nem engedi at az uvt.
Ezert lakkozzak a matricakat, kulonben kifakulnanak nagyon gyorsan.
Mindket fajta sisakra irjak az 5 evet, a froccsontottre es az uvegszalra is. Az uvegszal kotoanyaga pedig szerintem ugyanaz, mint a karbonnak.De ez nem csak az uv-tol fugg, mivel az energiaelnyelo reteg sosem kap uvt. Mint az elet minden teruleten, itt is kell egy egyszeru, mindenki szamara megjegyezheto, ertheto tomondatot sulykolni, mert ez is, mint minden az eletben bonyolult, es nem lehet mindenre rahuzni, ugyanazt, amit az emberek nagy tobbsege nem tud feldolgozni.
Ahogy zgospel irta, a teli gumik peldaja tokeletes.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest