-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
PLaci58
őstag
Ha a gyertya is kapott vizet, akkor érdemes kivenni, megtörölni, megszárítani. A pipát is érdemes kitörölni, megszárítani. A víz a nagyfesszültségű részeknek árt. Nekem (igaz autóban) kellett már gyertyapipát cserélni mosás miatt. Vizesen átütött és utána úgy is maradt átégve.
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
Killing
addikt
válasz Nordik #16337 üzenetére
Semmi baj nincs vele, kényelmesen elfér. Először a bukót veszed fel, utána a szemüveget. Bőőven elfér.
Ha eső van akkor nagyon szar, párásodik a plexi ha lehajtod, ha nem hajtod le akkor meg tiszta víz lesz a szemüveged és azért nem látsz.
Nálam olyan kombinált szitu volt hogy eset az eső, szitált a köd, ráadásul éjszaka volt és lakott területen kívül 10 km-t kellett megtenni. A vége az lett hogy az autópálya felhajtó sávban találtam magam, és a kormányt az utolsó utáni pillanatban kaptam el.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
g@bo
nagyúr
urak, adjatok tippet mert valaki át akar verni...
egyik szerviz aszongya ( piaggio zip 4t ) hogy az 1000 es szerviz 10000 ft, a fojtás kivétele és meló - igy egyben- 16000.
a másik szerviz a kötelezőre mond 10000 ft, de a fojtás kivétele +16000, tehát összesen 26k.
az egyik csak elektronika cserét említ, a drágábbik meg új görgőket, fúvóka csere, etc....
melyik hihető?
vagy az egyik tényleg csak elektronikát cserél, a másik meg precízebb, görgőzik, fúvókázik, vagy kamuzik és lehúzna?
-
runner 125
nagyúr
válasz leroyclub #16363 üzenetére
Peugeot-ban nem 3500, hanem minimum 30.000km van. Kamu, én meg se nézném.
Katana Morini blokkos - azt azért ne.
Lehet mókás, de ezek közül a Dio tűnik a legkorrektebbnek, bár elég nagy szórásban kerested ki őket. A Dio 80k, míg a Pözsó majd kétszer ennyi.Ha nagy testűt szeretnél nézz F12-t, F15-öt, esetleg Piaggio - Gilera vonal, bár azok drágábbak.
gabo
Az a gáz, h a 4t-t, pláne ezt a típust ennyire típusspecifikusan nem ismerem, így nem tudom, h itt a cdi-vel korlátozták-e a motor teljesítményét.
Az tuti, h a 2t robogóknál kb nincs cdi korlátozás, mivel a gyári cdi-k is ~10.000 fölé engedik forogni a motort, 4t-nél tényleg nem tudom miként lehet.Itt van egy kis írás a cdi-ről, ha esetleg érdekel.
Viszont nekem a gyári színkód kapcsán segített e-mail-ben Piagigo-ék, úgyhogy dobj nekik egy e-mailt, miként lehet ebben a fojtás.
info kukac vespashop.hu - Boros Endrét keresd.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #16365 üzenetére
köcce.
elektromos "fojtás" tuti van, és lehet, hogy csak az van.
de a görgő és fúvókacsere és az abból adódó többletköltséget csak az egyik szerviz említette.másik fórumban amúgy a fojtás teljesen más formát kapott, variátor, karburátor, kipufogó hármasban volt 1-1 megoldás, de lehet, hogy az a 2T modellre értették. lehet, hogy a 4t csak elektromosat kapott.
aztán nem elképzelhetetlen, hogy a drágább szerviz valóban görgőt cserél, és fúvóka szettet, az esetben pöpecebb a tuning...... vagy csak egy elektronika, és a többi rizsa, és 10k lerántás befigyel.
-
leroyclub
senior tag
válasz runner 125 #16365 üzenetére
Köszi! Arrol viszont hogy télen mennyire használható tudnál valamit mondani? Drágábbat nem szeretnék. 100 a maximum. de ha lehet akkor olcsobb is jo, nem feltétlen nagytestű kell, csak megbizhato legyen, és ne legyen hangos
-
h1n1_900
senior tag
Melyik görgőre gondolsz? Mert a variátorba egy görgőszett nem több 1-2000Ft-nál!
leroyclub:
Télen sok embert látsz motorozni?
Én nem nagyon. Marha hideg van már most is. Gondolj csak bele télen a minuszokban milyen lesz?! Bár ha van még +150k-d megfelelő öltözetre akkor nyugodtan de csúszós/fogyas utakon tuti nem mennék protektoros öltözék nélkül. Motor menni fog azzal nincs gond.[ Szerkesztve ]
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
leroyclub
senior tag
válasz h1n1_900 #16369 üzenetére
Hát nem sokat látok, csak most pont ugy alakult hogy 6 év után nincs kocsim, és előreláthatólag nem is lesz kb nyárig. A munkahelyem pedig 3 km-re van ami nem sok gyalog sem, de inkább robogóval tenném meg az utat. Ugy nem lenne több 3 percnél. Az idő alatt csak nem fagyok szét
-
h1n1_900
senior tag
válasz leroyclub #16370 üzenetére
Ez meg a másik. 3Perc alatt nem melegszik be a robi. Nekem ebben az időben kell egy 2-3km, hogy elérje a víz az üzemi 70c-ot. És nem is nagyon húzom addig. Abban a nagy hidegben meg mire pont bemelegedne már állítod is le. Szerintem nem valami szerencsés?
Én napi 20k-t járok a roxival. Tehát kitapasztaltam már. Hónap végén el is rakom télire és áttérek bkv-ra
Bicó esetleg?
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
GrandeP
őstag
Sziasztok!
Adott egy robogó... olyat csinál h ha nincs rajta az aksija, kb 1 percig, majd rákötöd és indítod, akkor hibátlanul indul, jár húz, minden okés...
Ha leállítod, akkor többet az életben nem indítja be, egészen addig amíg megint nem veszed le az aksit 1-2 percig... szerk: még csak nem is tekertet az önindító, hiába nyomom a gombot!
Bevizsgáltattam, a gyári kulcs adja a jelet a gyári immónak... mi lehet vele?!
Látszólag, mivel h húz/megy, illetve a fedcomp sem ad semmilyen hibát, kizárnám az ilyen benzin pumpa, adagoló, gyertya stb. dolgokat.
Egyébként ez egy Piaggios nagyrobogó... 2001-es... pontos típust most nem tudom, de még megyek ki a garázsba, ha számít....[ Szerkesztve ]
NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!
-
h1n1_900
senior tag
válasz leroyclub #16373 üzenetére
Ez az én véleményem. Hétfő reggel volt nagyon hideg. Miután beindítottam a robit 2percig csak járattam alapjáraton aztán indultam csak el vele. De az elején amíg hideg alíg húz meg füstöl. Ha esetleg tudnád a motort 20c körül tárolni valami garázsban az jót tenne induláskor
Logitech X-530 eladó jó állapotban olcsón! http://href.hu/x/gkgr
-
DigitXT
félisten
válasz GrandeP #16372 üzenetére
Elég egyértelmű, hogy valami "logikai hiba" van a rendszerben, ami az
akksi levételével megoldódik - majd ha egyszer elindítottad újra előjön.
(Nem gondoltam volna, hogy eljutunk oda, hogy "bugok" vannak robogó
fedcompjában, amiket a "reset"-elés old meg... Természetesen most
egy meghibásodásról van szó, ez nem normális működés. Lehet, hogy
pont az említett lopásgátló rendszer "szórakozik". Nem lehet kiszerelni
az immobilisert egy próba erejéig? Ha úgy működik minden, akkor az.) -
mokus1
addikt
Pest környékén hol találok valami jó kis szerpentines izgalmas utat? Holnap úgy elmennék kicsit motorozgatni valahol. Visegrád, Dunakanyar arra fele valami ?
-
runner 125
nagyúr
válasz mokus1 #16377 üzenetére
Nem ismerem azt a környéket, de mindenesetre vigyázz. 10 fokban sokkal több idő kell, h a gumi elérje üzemi hőmérsékletét. Nem beszélve a nyirkos, párás időjárásról, ami egyszerre jelentkezik az útburkolaton is.
gabo
Erre sem tudok pontos választ adni.
Az tuti, (még újságban olvastam), h az új NRG viszonylag sok helyen volt fojtva, köztük a hézagológyűrű, görgők és a karbi.Nyilván ahhoz, h kicsit tempósabb gyorsulást érjünk el, ki lehet próbálni egy nagyobb fúvókát, s görgőkkel is lehet játszani. Egy biztos; szerintem szart egyik műhely sem fog kiadni a kezei közül. Úgyhogy mielőtt eltolod jól memorizáld a végsebességét és a gyorsulását. Majd szerviz elvégezte után, - de fizetés előtt - hajtsd meg.
leroyclub
Érdekes kérdés.
Az út járhatóságát neked kell ismerned - nyilván egy nagy városban jobban pucolják, mint egy faluban, így előbbi esetben nagyobb szerencséd lehet.
Viszont az is egyértelmű, h hóban baromi könnyen megcsúszik egy beton keményre dermedt robogó gumi.
Ha, bevállalod valóban érdemes fűtött helyen tárolni a motort, s minden indulás előtt járatni, mivel minden motor a hidegen való gyilkoláskor sérül a legjobban.
Illetve magadról sem feledkezz meg - öltözz be normálisan. Ilyen időben leginkább a térdízületek kapják a legnagyobb 'terhelést', úgyhogy a helyedben elgondolkodnék egy - a motorra elejére rögzíthető "zsákon", ami alá frankón be lehet rakni a lábat.De, továbbra is ott a B alternatíva - kerékpár.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
mokus1
addikt
válasz runner 125 #16378 üzenetére
Persze vigyázok
Egyelőre lehet átmegyek budakeszi fele az erdőn a hegyen a jánoshegyi ut izgalmasnak néz ki. Fel ott Dobogókőig-> visegrád és vissza -
DigitXT
félisten
válasz mokus1 #16379 üzenetére
A Jánoshegyi út különösebben nem izgalmas, gödrös,
viszont behajtani szabályosan nem is nagyon lehet rá.
(Dobogókő máris izgalmasabbnak hangzik - de ahhoz
meg már szvsz hideg lesz. Persze jól felöltözve: akár.)Szerk: ha már szerpentin, itt el lehetne szórakozni.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
-
g@bo
nagyúr
válasz Brogyi #16382 üzenetére
igen, őket is hivtam, ők voltak a legdrágábbak... /26k/
19k ért megcsinálják vecsésen, az OLd Riders-nél.
bár... valamié csak tukmálod a lurdis csapatot.
tuning nincs szinte 4T-nél.... csak a fojtások, meg egy pici más, max 70km ami kijön, a piaggio 2t amit széthúznak, de hengerszett itt is akadna, 70 km már nekem elég, összetörni magam.
[ Szerkesztve ]
-
GrandeP
őstag
válasz DigitXT #16376 üzenetére
Még másik fórumokon azt tanácsolták h taníttassam be újra mester kulccsal...
Erre írtak is 2 megoldást is.... de még nem volt időm őket kipróbálni, de nagyon szakszerűen leírták, hátha nátha...
Egyébként kb 1 évet állt aksi nélkül... lehet h nagyon dúrván elfelejtett mindent!
ui: nem tudom h milyen hibát kaphat, mert mint mondtam, minden működik úgy ahogy annak működnie kell..
NEMMEGY! Értem, de mi nem megy? EZ! De mi? EZ NEMMEGY?!
-
mokus1
addikt
Van visegrádon a Mátyás király út. Néztem azt az útat marha jól néz ki. Csak olyan mintha zsák utca lenne.Elfogy a térkép szerint.Pilisszentlászlótól nem messze. Tényleg vége van vagy van tovább valamerre út ?
-
DigitXT
félisten
válasz GrandeP #16391 üzenetére
Ezek a fedcompok alapvetően nem szokták szeretni, ha elvesztik a delejt.
Barátom mesélte, hogy a zsír új SEAT kisbuszukban lemerült az akksi az
első nagyobb kirándulásuk alkalmával (rajtafelejtették a hűtőládát éjjelre),
aztán alig lehetett bele életet lehelni: a fél elektronikai rendszer meghülyült
ettől a kis apróságtól, ez-az nem működött, stb. Örültek, hogy haza tudtak
jönni, helyi szervizlátogatás nélkül (az eset Franciaországban történt, LOL).
Ez a betaníttatás szakszerű leírás alapján jól hangzik -> remélem megoldja.
(Amúgy nekem is tetszettek az X9-ek, majdnem vettem is anno, de akkor
még inkább csak keresgélés fázisában voltam, végül "kisebbel" kezdtem.) -
Prohard22
csendes tag
üdv van egy aprilia Sr50 ditech em 2005 és nem ad szikrát .
volt gyújtótrafó csere de még mindíg semmivalami őtlet még mi lehet ?
esetleg csere feszültség szabályzó?
CPU: Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz Alaplap: Asus TUF Z390 Plus Gaming GPU: GeForce RTX 2070 SUPER RAM: KIngton HyperX Predator RGB32GB 3200MHZ M.2SSD 500GB Samsung EVO Vízhűtés: Cooler Master ML240L V2 RGB Cooler Master MB520 RGB Ház
-
runner 125
nagyúr
válasz Prohard22 #16394 üzenetére
Piaggio blokkos?
Típushibának nevezhető, h az állórész hajlamos beadni az unalmast. Újonnan elég drága ( 16,5k ). Bontottan is találni szerintem. Ha, Pigi blokkos szerintem ez szállt el.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Prohard22
csendes tag
válasz runner 125 #16395 üzenetére
CPU: Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz Alaplap: Asus TUF Z390 Plus Gaming GPU: GeForce RTX 2070 SUPER RAM: KIngton HyperX Predator RGB32GB 3200MHZ M.2SSD 500GB Samsung EVO Vízhűtés: Cooler Master ML240L V2 RGB Cooler Master MB520 RGB Ház
-
Prohard22
csendes tag
válasz runner 125 #16397 üzenetére
azt hogy tudom meg nézni ,hogy Piaggio blokkos e?
azt tudom hogy inyektorosnem nagyon értek hozzá!
CPU: Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz Alaplap: Asus TUF Z390 Plus Gaming GPU: GeForce RTX 2070 SUPER RAM: KIngton HyperX Predator RGB32GB 3200MHZ M.2SSD 500GB Samsung EVO Vízhűtés: Cooler Master ML240L V2 RGB Cooler Master MB520 RGB Ház
-
Prohard22
csendes tag
válasz Gergello #16399 üzenetére
itt van !
http://kepfeltoltes.hu/view/111013/20111013936_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/111013/20111013937_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
CPU: Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz Alaplap: Asus TUF Z390 Plus Gaming GPU: GeForce RTX 2070 SUPER RAM: KIngton HyperX Predator RGB32GB 3200MHZ M.2SSD 500GB Samsung EVO Vízhűtés: Cooler Master ML240L V2 RGB Cooler Master MB520 RGB Ház