-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaktib
tag
Nézem a hirdetéseket mert, mint fentebb írtam motort szeretnék venni. Itt azt tanácsoltátok, hogy napi 30 km-e 125-s négyütemű az ideális. Csak B-s jogsim van. Megnéztem a motor jogosítvány árakat, hát nem kevés 65-84 -ig kategóriától függ. Néztem 125-s hirdetéseket rengeteg a forgalomból kivont motor. Ez azt jelenti, hogy a jelenlegi tulajdonos nem használja,vagy szabálytalanul használja? Mit jelent az hogy ötvenesként használható? Ha ellenőriz a rendőr azt kell mondani, hogy ez bizony ez ötvenes, és ha mázlim van és nem ért hozzá békén hagy? A Piaggio Liberty 125-s viszont pont olyan mint egy 50-es, ha jól tudom, azt megéri így nézegetni? Ha beiratkozom motoros tanfolyamra, és veszek egy olyan 125-t ami nincsen rendszám annak mik lehetnek a következményei közúti ellenőrzéskor. Mert bizony a forgalomba helyezés igen drága. Viszont anélkül elég jó áron is kapni 125-t. Némelyik jónak tűnik, és robogó árban van. Mikor érdemesebb venni tavasszal, vagy télen, mikor nyomottabbak az árak? Szóval rengeteg a kérdés, nem is gondoltam volna mikor elhatároztam, hogy veszek egy kis robogót. Köszönöm a válaszokat.
-
runner 125
nagyúr
válasz jaktib #16151 üzenetére
"Néztem 125-s hirdetéseket rengeteg a forgalomból kivont motor."
A fogalmazás nem minden esetben pontos az apróknál, ugyanis tapasztalataim alapján ez is több élű. Egy részből; eleve semmi eredeti okmánya nincs a motornak, azaz 50-esnek elsütve használták - másik, nyilván jobbik eset, h ki van vonva ideiglenesen a forgalomból, s úgy használták 50-esként. (Biztosítás lemond, rendszám levesz, hivatalnál kijelent.)
Harmadik eset, h import robogó, minden gyári okmánnyal, de még nincs itthon forgalomba helyezve. (Megjegyzem, h egy 125-ös robogónál is ez ~ + 100k!)"Mit jelent az hogy ötvenesként használható? Ha ellenőriz a rendőr azt kell mondani, hogy ez bizony ez ötvenes, és ha mázlim van és nem ért hozzá békén hagy? "
Igen, valahogy így kell elképzelni.
..de, párszor ecseteltük már, necces így használni manapság, pláne egy nagytestűt, amiből nincs is 50-es.
Viszont a minap írtam én is, h ha nem lenne A jogsim, egy ilyen 100-as, 125-ös Scarabeo-t, Liberty-t simán bevállalnék. Mivel ezek kb olyan erősek, mint egy jobb 70-es vas hengeres robogó. Nem mellesleg alig van különbség az 50-eshez képest. (Talán még az órájuk is csak 90-ig van skálázva.)Következménye sok lehet; - jogsi hiány, biztosítási csalás, okirat hamisítás (fake adás-vételi), adócsalás (reg.adó), s esetleg amiért megállítottak.
Összeszedtem mindet, de szerintem Mo.-n nem vágtak még senkit minden egyes jogsértést figyelembe véve.
Párszor Runner fórumban olvastam, h 30-40k-ra bírságolták őket, "mer ez biztos nem 50-es, fizetsz vagy KPM vizsga" - Fizettek.Egyértelmű, h az árak késő ősszel, télen a legnyomottabbak.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
jaktib
tag
Ma voltam egy kereskedésben ahol egy Gilera Stalkert ajánlott az eladó. 2004-s azt mondta hazai motor náluk vásárolták ők szervizelték. Garantált kilométer óraállással 3200 km sokat állt mielőtt eladták nekik. ők átszervizelték, mindene működik. fél év garanciát is ad hozzá, mindene eredeti és 170 pénz. A neten igazándiból csak jókat írtak erről a robogóról. De furcsa az a vastag kereke...hajlok a megvételére
-
Samus
addikt
Segítséget kérnék a kollégáktól.
Nemrég elszakadt a varió szíj (menet közben, szépen le is darálta...), vettünk újat (szélessége és hossza megegyezik az előzővel, típusa: Dayco Booster), de a következő a probléma:
A motor, ahogy gázt adok, alacsony fordulattal azonnal indul, nem pörög föl. Olyan, mintha autóval háromból akarok indulni. Nyögve, de megy így is (jó mély hangon), rövid időn belül elkezd ugrálni a fordulat hallhatóan, de a motor nem rángat, lassan gyorsul. Amikor óra szerint eléri a 60at, akkor felszökik a fordulat (hirtelen), és úgy pörög, ahogy kell neki, egész 75-80ig. Hidegen sokkal durvább a fordulat ugrálása (emlékeztető: kézi szívatós, csak indításkor használok szívatót, menet közben nem), melegen is hallható, de nem ennyire.
Ebből annyi állt fent az előző szíjjal, hogy felpörgött, így indult (nagy fordulaton), majd 30nál hirtelen visszaesett, és 50nél újra felszökött, és húzott. Ez körülbelül a görgőcsere után egy hónappal jött elő (görgöt azért kellett cserélni, mert az egyik nagyon elkopott, a nagy rezonancia miatt a varió csavarja lecsavarodott, és a külső tárcsa lesett). Próbáltuk először 6.5ös görgővel (gyári méret), de nagyon durva volt, majdnem lefulladt indulás után, de még így is felpörgött), jelenleg 5.5ös van benne. Ami nem gyári: Malossi vario és kuplung, sárga rugókkal, a kontrasztrugó rózsaszín/lilás, annyit sikerült kiderítenem, hogy ez DR vagy TOP gyártmány. Jelenleg arra gondoltam, hogy 4.5ös görgőket bele, új kuplungrugót (elvileg van piros, az a legerősebb), és új kontrasztrugót, így látatlanban egy kéket. Ezzel talán elérem azt, hogy a lehető legkésőbb induljon a motor, legyen meg a megfelelő fordulat.
Én a kontrasztrugóra tippelek, mint hibaforrásra, de nem értem miért van ez a jelenség az új szíjjal...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
runner 125
nagyúr
válasz jaktib #16153 üzenetére
Max. esztétikailag zavarhat, mert gyakorlati hátránya nincs a "ballonos" guminak.
Nagyon jók a Pigi blokkok, nyilván tartós darab. S, ha valóban 3700km van benne, az új motor, pláne 170k-ért, mivel 400 körül mennek ezek is újonnan.
Azt azért hozzátenném, h 3700km-től semmi használati nyom nem lehet rajta! Értem ez alatt a kapcsolók, markolatok kopását, ülés "kiülését", csavarok megnyitását, stb..
A legjobb lenne, ha pár nagy felbontású fotót feltolnál róla vétel előtt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Brogyi
senior tag
Hát egy kis tapasztalat megosztás, és figyelem felhívás céljából írogatnék egy kicsit.Tegnap a Vámház körúton láttam egy fajta balesetet amit melegen ajánlok a rendszám nélküli fiatalságnak a figyelmébe.Ott az útesten van a kerékpárút amit előszeretettel használnak a rendszám nélküliek.Igen ám de az anyós ülésen ülő gyökér hátranézés nélkül kivágta az ajtót, és bizony jöttek.Akkor egy bringás akad fent, de robogós is simán lehetett volna.
Mai napi szívásom a ContiTwist nevű sz@r.Ha tehetitek kerüljétek. Egy lukas garast se ér.
Csúszik.Ez még magában nem lenne baj.A gumis közölte velem, hogy gyári hibás. Garancia, és a többi nyalánkság.Mondtam, én ebből a sz@rból még egyet nem akarok.Nem egész 1 hónapos a guma.Állítólag a vietnami termék. -
g@bo
nagyúr
válasz Brogyi #16157 üzenetére
kerékpárúton nem döngetünk segédmotorral, csak lakott területen kivül, ha tábla nem tiltja.
nekem ugatott egy autós paréj, persze leszoritani azt tud.
ami még veszélyes, pl jászberényi úton -duplán lerakott- vonatsin keresztezi az utat, csúszik, kis kerék be is szorulhat...nem megfelelő ráhajtási szögnél.
ma egy busz által felnyomott aszfalrész dobott meg finoman, gyors vérnyomásugrás után csak pislantottam egyet. -
Tothgera30
Ármester
válasz runner 125 #16158 üzenetére
...attól függ kinek mennyi a határ...
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
jasszer
senior tag
válasz runner 125 #16158 üzenetére
Ebből is látszik mennyire szubjektív a gumikérdés.
Egyébként meg bármiféle személyeskedés nélkül mindenkinek azt tanácsolom hogy mielőtt taknyozza a motorját/alkatrészét gondoljon bele hogy mennyire tud motorozni/robogózni, egy kis alázat sosem árt. Látatlanban is szinte biztosra merem mondani hogy az esetek 99%-ában a motoros a szűk keresztmetszet. (igen, nyilván rám is vonatkozik)
P.S.: a gyári hiba természetesen más kategória.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
őstag
válasz runner 125 #16164 üzenetére
Köszi srácok! Holnap elmegyek meglesem, bármi típushiba amire odafigyeljek? Nyilván alap dolgokon kívül, féktárcsák, első teló, ne legyen ferde váz, stb.
-
őstag
Jól beszopattak. Korán, reggel fél 10kor már felhívtam, de azt mondta csak 2-3 fele lesz otthon, majd csörögjek délután. 2kor hívtam, azt mondta visszahív egy fél órán belül mert éppen nézik, természetesen azóta is hív, eladta. Egyébként nepper volt...
Sajnálom mert nem tudom mikor találok ismét egy ilyen állapotút, ilyen fiatalt, ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz dave93 #16166 üzenetére
Ne sajnálod, ha nepper az eladó, akkor ott több is volt a dologban. Ismerősöm úgy vett csili-vili motort nagyon olcsón hogy el volt állítva a vezérműtengely, és így nem jött rá hogy a 9700km már legalább 40-50 ezer km. Persze egy nyarat használta, azután teljes blokkgenerál.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
őstag
válasz Tothgera30 #16167 üzenetére
Én is ezzel nyugtatom magam
-
r-chee
őstag
Ma hallottam olyasmit, hogy 2012-ben be lesznek vizsgálva a segédmotorkerékpárok, hogy megfelelnek-e a kategóriájuk követelményeinek, értve ezalatt, hogy nem nagyobbak-e 50ccm-nél. Szerintem ez kamu, de gondoltam megkérdem: hallot-e valaki hasonlót...?
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
r-chee
őstag
válasz runner 125 #16171 üzenetére
Azért kíváncsi vagyok, mit szólnak majd a rendőrök, ha egyszer meg találnak állítani . Két km-ről hallani, hogy közeledem, s elinduláskor sem túl feltűnő az a csipetnyi hang, amit a kipuff kibocsát .
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
Tothgera30
Ármester
válasz r-chee #16172 üzenetére
Szerintem ha a fordulatszámot lejjebb tornászod, és a puffot egy széria valamire cseréled akkor nincs olyan aki kideríti hogy az nem gyári. Azért az enyémnek is van hangja, pedig full origi, de gyorsulásnál, mondjuk 9 ezres fordulatnál olyan hangja van mint egy versenyrobinak, azután ha 50-60körül gurulok és visszaengedem a gázt, de nem teljesen, hanem egy picit rajta tartom, akkor 6 ezer körül csak úgy pattog, tényleg olyan hangja van mint egy pályára szánt gépnek, de ugye ehhez nyüstölni kel, én pedig általában 7 ezres fordulttal használom, az meg ugye elég alacsony, tehát nem igazán van akkor hangja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Brogyi
senior tag
válasz jasszer #16162 üzenetére
Alázat az van, én személy szerint imádok motorozni.Soha nem zavart ha egy kicsit rossz a motor. Mindegy csak menjen. Többször töröltem már fel a flasztert mint fogad van.Ezzel csak arra akart rávilágítani, hogy nem ma kezdtem, és ha neked az jön le ebből , hogy béna vagyok, mi több nem tudok motorozni, akkor csak sajnálni tudlak, mert ha valaki még nem esett el az a béna , hétvégi motoros.Semmi vér nincs a pucájába.Soha nem próbálta a tudása, és a motorja határait.Ezért nem lesz gixerem.
A gumis véleménye sugárzik a beírásomból, és ha valami rossz akkor azt soha nem veszem meg még egyszer. Ennyi, és nem több.Részemről nincs harag, csak szeretem tisztázni a dolgokat. -
jasszer
senior tag
válasz Brogyi #16174 üzenetére
Nem rád gondoltam személy szerint, de ez szerintem ki is derül a hozzászólásomból (megtoldva azzal hogy ha vmi hibás, akkor az külön kategória). Csak már kikívánkozott belőlem a frusztráció, ami miatt már csak néha olvasom a PH!-s motoros topikokat, miszerint mindenki fostartályozik mindent, alap, tudás és tapasztalat nélkül.
Ha már itt tartunk egyébként én még sosem estem ( ), leszámítva azt amikor jégre esett havon mentem robival és kitolatott elém egy kombi egy kisebb utcából körülnézés nélkül. A hétvégi motoros kategórián szerintem bőven túl vagyok, évek óta ez a fő közlekedési eszközöm, hatodik motoromnál járok, de nem hiszem hogy közúton kellene esésig nyomatni. Pályázni sajnos csak kb. ötször jutottam el életem során, ott többször sikerült esésközelbe kerülni, de nem hiszem hogy ezen múlna bármi is...
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
g@bo
nagyúr
asszem ha lemegy a gari, kap a piaggio 50 4t egy ilyent... [link], de ha most, az 1000 es első kötelező szerviznél meghívom a mocit egy malossi sport variátorra, az pénzkidobás, vagy érne valamit? ( ennél a típusnál.. )
-
g@bo
nagyúr
válasz Gergello #16177 üzenetére
hát, öntöttvas blokk, / fórumokban/ elég pöpecnek írják. konkrét adatom nincs, de tuti hogy nem 50 km/h lesz a motor vége... lehet, inkább egy "kiszolgált" motort érdemes felújítani vele, nem egy 0 kilométerest.
de nekem, egyszerűen nem elég az 50 es végsebesség nem kell 100, de legyen tartalék.inkább a "tuning" variátor beruházása érdekelne, megéri e... ( az is 16 pénz )
-
runner 125
nagyúr
-
g@bo
nagyúr
válasz runner 125 #16179 üzenetére
szerintem, akinek nem mai a motorja, esetleg kevesli a lóerőket, érdemes lehet egy ilyen hengerszettet meglesni, persze nem olcsó mulatság /ahogy a pc bu.ulás se/ de hát ez is hobby...
a vario-ra valami tipp, ott érdemes tolni, ha a henger még komoly falat?
-
Samus
addikt
Valaki esetleg valamit az én problémámra? Röviden újra: variszíj csere után a motor rögtön elindul egy pici gázra is. Jelenleg 5.5grammos görgők vannak benne, sárga kuplungrugó és rózsaszín/lila kontrasztrugó. Valahol itt lesz a probléma. Még a szíj szakadása előtt is, régi szíjjal is olyan gond volt, hogy a motor megindult, majd a fordulat visszaesett, lassan gyorsult, és 50nél megint elkapta. Jelenleg az a tippem, hogy 4.5ös görgők, új kuplungrugó (elvileg a sárga a legerősebb) és kék kontrasztrugó...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
runner 125
nagyúr
Elsőre a variátor megfelelő hézagolására tippelnék, mivel az új szíj szélessége is más, így elképzelhető, h nem teljesen lentről tud indulni.
..a görgőkkel - rugókkal meg próbálkozni kell. Senki nem fogja megmondani, h a 4,5-esekkel tuti jó lesz. Venni kell egy kitet, és kipróbálni mindegyikkel.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Samus
addikt
válasz runner 125 #16182 üzenetére
Az új szíj szélessége elvileg azonos az előzővel. Lehetséges, hogy az előző elkopott, és emiatt úgy viselkedett, mint egy vékonyabb? Azt mi okozhatta, hogy elkopott az előző görgőszett, a nagy rezonancia pedig megviselte a variátort, a csavar lejött, és menet közben lesett a külső tárcsa (szerencsére a ház nem sérült). Ekkor először gyári 6.5ös görgőket pakoltunk bele, de ezzel nem ment, elindult, megvolt a fordulat, de a gyorsulás helyett visszaesett, és alig akart menni. Kicseréltük az 5.5ös-re, itt beindult, elérte a fordulatot, és gyorsult. Egy hónap múlva pedig kezdett úgy viselkedni, mintha nehezebb görgők lettek volna benne. Visszaesett a fordulat, és csak 50 felett lódult meg. A netet bújva az egyetlen, amit találtam, az a kontrasztrugó, mert ha semmit nem változtatunk, akkor a kontrasztrugó befolyásolja a görgőt...A nagy problémám, hogy nem tudom, milyen volt benne. A lila/rózsaszín nem malossi, hanem TOP vagy DR, viszont nem tudom milyen erősségű...alapjában véve nem sok egy darab, ahogy a görgő sem drága, de ha sok kell, akkor elég sok lesz összességében...A gyári után nem tudok menni, mert sem a kuplung, sem a variátor nem gyári...
A varitárot hogy tudom hézagolni? Ehhez mi kell? Elöl van kontrasztrugó a variátorban?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Gergello #16184 üzenetére
...hát igen, 50 4T-be pénzt ölni felesleges. Ha annyira akarja az ember, vehet bele 70-es vagy 90-es 4T vashengert, ilyen-olyan variátort, stb. de akkor sem fog 70-80km/h-tól többet menni. Szerintem egy takarékos 2T jobb megoldás, a miénk is megy mint állat (gyári 50-es robogók között) és maximum 3 liter tudok letolni a torkán, de átlagosan 2-2,5 litert eszik.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Sandrew
őstag
Tegnap elszakadt a variatorszijam. Ha valakit erdekel holnap bovebben leirom...
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16186 üzenetére
Szerintem elég azt leírnod, mennyit kellett tolni, és mekkora gépről van szó (kis, nagytestű), a többit hozzá tudjuk képzelni, tapasztalatból Ha az első eset, jól nézd meg mennyi maradt a szíjból (nekem szó szerint majdnem porrá aprította, csak egy darab drót, pár apróbb gumidarab, és a szíj tetején lévő textilszerűség egy része úszta meg).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Gergello
addikt
Ajjaj, olyan cuccot láttam meg, amit már régóta keresek.
Remeg a lábam, hogy megvegyem-e. kell a még egy pénznyelő -
Samus
addikt
válasz Sandrew #16189 üzenetére
Eléggé nehéz meglazítani kézzel, de meg lehet, viszont meghúzni még nehezebb megfelelően (ezen van a hangsúly, mert hát elég jól pörög üzem közben, és a frászt hozza az emberre, ha menet közben lejön a helyéről a csavar...(tapasztaltam). Ha van légkulcsod, az lenne a legjobb...Nem nehéz kicserélni. Nekem például a vario is szétugrott, de azt könnyű összerakni. Csak most szívok az utóhatásokkal, és fizetésig várnom kell az alkatrészekre...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Sandrew
őstag
Csak a baj van...
Nem tudom, hol vegyem a szíjat illetve görgőt is cserélek csak nem tudom hány g-ost vegyek?
Légkulcs van
[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16194 üzenetére
Miért akarsz görgőt cserélni? Görgőből érdemes akkorát venni, amekkora volt benne, kivéve ha a tuning a cél. A könnyebb görgő később indítja be a váltási folyamatot (a motor jobban gyorsul, egy határig), a nehezebb hamarabb (a motor elindul, de nem fog gyorsulni rendesen).
Ha van a közeledben motorosbolt, ott vehetsz, ha nincs, akkor webshop (pl.: Egümotors). Vagy vehetsz görgőszettet, és próbálgatva megtalálod a neked megfelelőt.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
kkrisi
senior tag
sziasztok!
Végül nekiláttam a kis bestiának, méregettem végignéztem minden kábelt, és megvan az eredmény!
Ugye végigmértem, hogy gyújtikapcsoló működik, gyújtáskor ad a trafónak vill. energiát, de ugye a hiba még továbbra is fenn áll, hogy tesztlámpával mértem, és a zöld/piros egyaránt felvillan... Szépen mentem továb, mire kiderült, hogy már a mágnestől jön a + - egyszerre!
Komolyabban nem mentem még bele, ezt tudtam kihozni hírtelen, de nem tudom szerintem akkor valami tuti a mágnesnél lesz...esetleg csere? (megjegyzem, hogy 2 évet állt egyhelyben a vas, tehát nem tudom az idő mikre képes...)Ugye berúgásra pórbálom beindítani, de akksiról sem akart... tekerte az önindítót, de nem pöccent be! Tehát a trafóhoz is + - megy de ugye gyertyához már semmi. Gondolom ez azért lehet, mert lényegében csak + kén menni a trafóba ha jól tudom.
Esetleg egy-két jótanácsot tudnátok adni?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16197 üzenetére
Elviekben kevesebb lesz, de én ezt nem vettem észre. Azt, hogy gyárilag mekkora van benne, csak akkor lényeges, ha minden más gyári. Nekem semmi sem volt az. Beleraktam a gyári 6.5ös-t, és a motor felpörgött, indult, és kis híján lefulladt. A gyárinál erősebb kontrasztrugó érzékeltette a hatását...én is 5.5-el használom, de lehet 5 grammost rakok bele, az új szíj miatt így is nagyobb a végsebesség jó 10 km/h-val (sík úton eléri a 70km/h-t GPS szerint, óra szerint pedig majdnem a 90-et...), egy picit nyerek a gyorsulással, városban egyébként is elég a 60-65. Viszont rájöttem, miért "rángat" hidegen. Visszavettem a bezin arányát a keverékből, hogy ne egyen annyit. Nyáron nem is volt baj, de most, mikor éjjel alig 10 fokban indulok, szívató nélkül nem nagyon akar menni...). Mérd meg mekkora van benne (digitális mérleg jó a célra).
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Sandrew
őstag
-
Samus
addikt
válasz Sandrew #16199 üzenetére
De tud, de ha nagyon kopott, azt lehet hallani, és hatása is van (könnyebbként viselkedik). Ha megméred, látni fogod. Az "alap" súlyok 0.5 grammonként nőnek, de vannak kifejezetten tuning szettek, ott 0.25grammonként (jobban lehet finomhangolni). Ha szétszeded, először is takarítsd ki (szép fekete porréteg lesz a szíj miatt). Takarítsd le majd zsírozd be a berúgókar tengelyét és fogasívét és a közdarab tengelyét (de arra figyelj, hogy a kis tárcsa, ami érintkezik a főtengelynél lévő fogaskerékkel, ne legyen zsíros). Más érdekesség elöl nincs. Hátul, ha a kuplungot is szétszeded, megnézheted az állapotát (mennyire kopott, a pofákban lévő barázdák mélységéből látszik, hasonlóan, mint gumiknál. Ha nincs barázda, elkopott.). Igazából szerintem ennyi. Ha nem akarsz tuningolni, akkor más teendőd nincs. Esetleg lehet, hogy szükséged lesz a varió hézagolására, mint nekem. (Ha felrakod az új szíjat, és indulásnál azt tapasztalod, hogy olyan. mintha autóval háromból akarnál indulni, akkor hézagolás).
A hézagolást azért kell csinálni hogy ha van egy új szíjad akkor elég széles és nem biztos hogy hézagoló alátétek nélkül a variátor hüvely közeléből indulna a szíj, és ha nem akkor már alapból nagyobb áttételről indul és rossz lesz a gyorsulásod. Azt kell elérni különböző vastagságú hézagoló alátétek segítségével hogy a szíj minél közelebb induljon a variátor hüvelyhez, de lehetőleg ne érjen hozzá.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...