- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Nyakunkon vannak a Microsoft új Surface mobilgépei
- Házimozi belépő szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- NVIDIA® driverek topikja
- Házimozi haladó szinten
- TCL LCD és LED TV-k
Új hozzászólás Aktív témák
-
sumsang
aktív tag
-
Doki16
addikt
válasz
MongolZ #173497 üzenetére
2-3 éves korukban dobálják ki a hollandok a hibrideket mintha muszáj lenne. Az ég világon semmi gond nincs velük, de ők ennyi idő után már ülnek is át egy újba. 2015/8 hó utánit nézzél, onnantól van már ráncfelvarrott modell.
Az 1.4T Vitara nagyon jó az automatával. Én GLX Vitarából ültem át Auris-ba és nagyon durván a Toyota a minőségibb minden szempontból.
Tényleg annyi, hogy a pénzedért Suzukiból újat kapsz, míg a Toyotából 1-2 éves használtat. A Vitara 5 millió körül van, az Auris pedig 9.5 újként. És azért tapintható a különbség.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MongolZ #173494 üzenetére
Utóbbi időben több Ford lopást látok fb-n, pedig figyelem a Prius csoportot is. Ilyen értékű autónál úgyis illik azért némi pénzmagot ilyen célra fordítani, annyi, hogy érdemes típushoz értő brigádot felkeresni. Hibrid hajtásra meg ott a gari, hosszabbítható (való igaz, hogy a Suzuki alapáron adja). Neki kéne ülni az Excelnek, melyik éri meg jobban
-
MongolZ
addikt
válasz
vzsryl #173489 üzenetére
vzsryl, eami, molnarpeter, Doki16
Köszi a tippeket mindenkinek, mindegyikkel egyetértek. Természetesen nem kötelező a 6MFt, a Vitara pl. ezért bejövős nagyon (volt több Suzukim is, de kivételesen most a Dacia formája is jobban bejön náluk).
(Használtat azért nem zárom ki, mert relatív sok az 1-2 éves, gyári 5 év garis autó hahun, ezekben úgy-ahogy megbízok, de igazatok van, az új a biztos).Talán a Prius lóg ki a sorból, a lopás/rongálás miatt nála tartok egyedül. Hagytam már nyári éjszakán a VIII. ker közepén az autómat lehúzott ablakokkal - véletlenül... még a kifüggesztet bekapcsolva hagyott GPS-hez sem nyúltak
Egyébként a legjobban egy Hyundai Ioniq tetszene, de az összegben nagyon kilóg...
-
Doki16
addikt
válasz
MongolZ #173488 üzenetére
Toyota Auris Hybrid
Minden stimmel rá amit leírtál. Ha executive felszeltségben veszed akkor egy "fullos" modern kocsid lesz. Nagyon megbízható, imádja a várost és hosszútávú utakra is alkalmas. Na nem autópályán ott egy kicsivel többet fogyaszt mint egy CR dízel. Gyárilag ledes minden és B oszloptól gyári sötétítés van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MongolZ #173488 üzenetére
Prius. Ha belefér több km, plug-in. Lopás ellen vannak bevált módszerek, lehet nyugodtan aludni
Ja igen, ha a kasztni forma a probléma, ott az Auris. Ezen felül én pofátlanul azonnal rakatnám bele a gázt, mivel kb. bontóig hajtod, sokszoros megtérülés várható, csak legyen a közelben töltőállomás. Plug-in meg kényelmes a zöld rendszám kedvezményei miatt, nameg otthon tudod tölteni, kútra sem kell menni annyit.
-
vzsryl
nagyúr
válasz
MongolZ #173488 üzenetére
Ha fontos a megbízhatóság, és ekkora a keret, akkor mindenképp új autóban gondolkodnék, minél több garanciával, hogy ne kelljen semmin se aggódni. Rengeteg lehetőség van.
Ha nem akarsz a p*csájára verni mind a 6 millának, akkor Suzuki Vitara vagy SX4 S-Cross 1.4T. Ezek 5 millió alatt kijönnek, de összkerekes, automata váltós kivitelben is megvannak 6 alatt.
Kicsit feljebb K Astra 1.4T, Kia Ceed 1.4T, Hunyadi i30 1.4T, Corolla 1.6. A felhasználási módra a hybridek lennének a legjobbak, de abból újat ennyiért nem kapsz a kompaktok közül, és nagyon lopják őket az akksi miatt.
Dacia-k híresen rohadósak, meg a Renault motorok között nagyon körbe kell nézni a megbízhatóság miatt.Egyik új autónál se a listaárból indulj ki, hanem csekkold le hahu-n a kereskedések akciós árait, mert azok a valósak. Opelnél és Suzukinál nem ritka az 1 milliós különbözet sem.
Így hirtelen ennyi, de még biztos van néhány tuti tipp, amit a topiktársak majd kifejtenek.
-
MongolZ
addikt
Sziasztok!
Feladnám a leckét, mert konkrétan én sem egészen tudom, hogy mit vegyek, de azért van néhány szempont:
- max 4 éves, de új is lehet
- benzines (gáz, hibrid, szóba jöhet)
- presztízs nem érdekel
- ne nagyon lopják
- megbízható legyen (japán/dél-korai preferált)
- max 6 MFt
- elektromos ablakok mindenhol
- tempomat (távolságtartó előnyben)
- digit klíma, ülésfűtés
nem kötelező elemek: ledes nappali fény, sőtétített ablakok B-től hátraEgy ezer éves 4 ajtós 1.6 benzines Hyundai Elantrából ülnék át (sajna kirohadt alólam, műszakin már nem megy át), nekem nagyon fontos a megbízhatóság, a kinézet nem fontos, presztízs nem érdekel, sőt.
Abszolút vegyes használat, sok város, aztán sok hosszútáv, így dízel kizárva. Van már egy 7 személyes nagyobb autónk, egy 4 ajtós, vagy kombi lenne az ideális.Amit eddig néztem:
Használtan: Hyundai i40 1.6, Toyota Avensis 1.8-2.0, Kia Carens 1.6, Hyundai ix35 2.0
Újonnan: Suzuki Vitara 1.0T/1.4T (a 3 hengerestől azért tartok), Dacia Dokker 1.6Akármilyen tippet, javaslatot megköszönök, teljesen elakadtam gondolatilag, már én sem tudom, hogy mit akarok...
-
Itsu
tag
és millióért milyen benzinest érdemes venni? néha 100kmeres utak meg kis városi közlekedés.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
LuckyL #173483 üzenetére
Ami olcsóbb, pl B5.5 Passat, Golf 4, C Vectra, C Corsa, Yaris.
Azért össze lehet hasonlítani, ha van az egyik országban 5000 eladó 1.9 TDI Octavia klímával, a másikban meg 2600 ugyan ilyen alap követelményeknek megfelelő autó, az egyik helyen az átlagár 1950€ a másik országban 2230€.
-
-
gzbotii
nagyúr
válasz
LuckyL #173481 üzenetére
Felvidéki emberke is mondta, hogy ott is olcsóbb. Román piaccal van még tapasztalatom, az is olcsóbb jóval (frissen, nepper által behozott autókat nézzük, hogy ne legyen az, hogy a román nem költ rá, így mind roncs - pedig nem roncsabb az átlag, mint itt).
Használt autókról beszéltem amúgy. -
válasz
gzbotii #173480 üzenetére
Az autók árában is van egy szolid 15-20% plusz, gondolom a regadó miatt.
szerintem rosszul gondolod
inkább azok az autók érnek nálunk többet amiket jobban adóztatnak nyugaton
új autónál pedig a bruttó árakat kb egy szintre hozzák az importőrök
tehát a nettó ár még alacsonyabb is nálunk -
gzbotii
nagyúr
válasz
MarioAna #173472 üzenetére
"Szlovákiából ingáznék haza, de mivel csak tartózkodási helyem van itt, nem tudok kocsit regisztráltatni (pedig a díjakat nézve 150k-val olcsóbban megúsznám itt a kinti rendszámot
)"
Szerintem Ausztriát* leszámítva, nincs olyan szomszédos ország, ahol ne lenne egy ekkor különbség
Az autók árában is van egy szolid 15-20% plusz, gondolom a regadó miatt.*ahol azért nem annyiból élnek.
-
-
válasz
MarioAna #173472 üzenetére
20 éves felső kategóriás autót ha veszel 600k-ért és azzal te ingázni szeretnél szlovákiába, akkor legyen úgy 1 milla még zsebben a javításokra szvsz
egy gumiszett az autó értékének 25% a
teletank 10% al emeli az értékétde inkább ne vegyél iylet sztem
talán egy dízel passatot, az se lesz olcsó, de legalább értenek hozzá sokan -
freeknight
őstag
válasz
MarioAna #173472 üzenetére
600k-ből szerintem ne nagyon akarj felső-középkategóriás autót venni. Ennyiért még G Astra sincs nagyon normális, és Lacetti is kevés van. Inkább ezek is 800k-től felfele indulnak a normálisabb darabok.
B Vectra az tipikus dzsipó-mobil, szerintem a hazai kínálat 97%-a a kezükben van, a műszaki állapotukat ehhez kell mérni. Mindenképpen kerülném a típust.
1-es Octavia jó lehet, de ezt mindenképp valami sdi-vel (amivel menni nem fog), vagy valami tdi-vel nézném, de ez utóbbiak azért drágábbak ami normális. B5 Passatból is csak a nagyon alja van 600 alatt. És mivel ezek is már 20 éves autók, a rohadásra nagyon oda kell figyelni.
Ezért én mindenképp minél fiatalabb típusokat céloznák meg, G Astra nagyon jó (F-et hanyagold), vasaló Swift, vagy Fabia 1.9 SDI-vel, esetleg egy Cordoba, Toledo vagy Golf. Ezekből azért kis szerencsével ki lehet fogni ilyen szűkös keretből is jót. Én még ránéznék pár Lacettire is, én is azt hajtok most, bár szerencsém van, mert apától örököltem, úgyhogy karban van tartva. A vállalhatóbb típusok ott is 800k-1M között vannak, de ki lehet fogni jót.Arra is gondolj, hogy az okmányirodában is ott kell majd hagynod kb 60 ezer forintot, illetve egy olajcsere és teljes vezérléscsere is kelleni fog azonnal (az ilyen árkategóriájú autók gazdái nem arról híresek, hogy eladás előtt költenének erre), ez is benne lesz 70-80 ezerben egy szíjas autónál.
-
-
válasz
MarioAna #173472 üzenetére
Az a baj az idősebb jó karban lévő középkategóriás autókkal, hogy egy ideje már felfelé megy az áruk így az adott keretből csak a legalja pénztemetőket lehet megkaparintani. Annak pedig nincs sok értelme. Peugeot 406 nem tetszene? Azoknak nincs semmi áruk pedig egyáltalán nem olyan rossz autó mint amilyen a hírneve és a kétliteres HDI motor is marha jó ami bennük van.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
MarioAna #173472 üzenetére
1.9 TDI esetén lendkerék, turbó felújítás ára ha készenlétben van, megéri. Vagy nézd úgy, hogy lehetőleg számlával bizonyított kuplungcsere után legyen, 300-400k futástól nem kell megijedni. Itt 1.9 SDI van, abban egytömegű a kuplung (kb 40k), turbó sincs, cserében 120-nál magasabb utazóban nem érdemes gondolkodni
-
MarioAna
senior tag
Ránéztem most a kínálatra (Szabolcs+Hajdú Biharra szűkítve, mert valószínűleg onnan venném meg hazautazáskor).
2000 utáni, benzines motorral 2L alatt, 600k keretig nagyrészt G-F Astra, VW Polo, Suzuki, Fiat és Fabia a kínálat, ezeket nem nagyon akarnám (családban van Daewoo Lacetti, előtte Kalos, sok Suzuki... ezektől egy kategóriával feljebb valót szeretnék. Lehet rossz felfogás (sőt!) de inkább egy 20 éves felsőbb-középkategóriásat szeretnék, mint egy 15 éves alsó-közepet. 4-5 órás utakra nem szeretnék egy 6-700 kilós dobozban ülni (legyen kényelmes és ne fapados az ülés, tempomatról már lemondtam - mert az nagyjából megtizedeli a keresési eredményeket).
Azok közül ami tetszene, van 1 B Vectra 1.6 benzin, egy S40-es 2.0 benzin (ezeknél még problémásabb a futómű úgy tudom, ezért néznék facelift utánit, mert ott már ehhez is hozzányúltak) és egy 2002-es Octavia 1.6 benzin.
Dízelből nagyobb a kínálat valószínűleg, de mivel a 15-20 év körüli vonalon mozgok azt mondtátok, hogy ne nagyon reménykedjek abban, hogy egy normális állapotú VAG 1.9/2.5 TDI-vel szerelt modellt kifogjak és ne költsem rá az első komolyabb szervíznél az autó vételárát.
szerk: Szlovákiából ingáznék haza, de mivel csak tartózkodási helyem van itt, nem tudok kocsit regisztráltatni (pedig a díjakat nézve 150k-val olcsóbban megúsznám itt a kinti rendszámot
).
-
válasz
Csabroncka #173470 üzenetére
minden évben előkerül itt ez a téma. Vicc h egy tizen-huszon éves autónál meg 2-3 millió alatt is vagyont szerzel pedig csak költséget veszel a nyakadba.
-
Csabroncka
addikt
válasz
molnarpeter #173469 üzenetére
Azért az adminisztrációs költségek részleteibe sokan nem nagyon gondolnak bele.
Elég abszurd módon hangzik, de jó (vagy inkább nem jó) eljátszani a gondolattal, miközben egy gyorsforgalmi új elkerülő aszfaltját élvezed:
Adózott pénzed után, vagyonosodási és átírási költséget fizetsz autódra, majd megtankolod üzemanyaggal, melynek minden literje után a 60% az állam zsebébe röppen. Ezután elfordított a kulcsot, de mielőtt elindulnád befizeted a biztosítást és súlyadót, valamint megveszed a pályamatricát. Párszor kerülgeted a méteres kátyúkat az alsóbbrendű utakon majd örülsz, hogy végre új szakaszra érsz, majd azzal szembesülsz, hogy ez meg a németek adózott pénzéből épültez ám a perverz helyzet
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #173464 üzenetére
Nem mintha rendes C4 lenne ennyiért, rulettkerék szerencsére számokat kiírva zajlott (többi cikk is tanulságos).
-
válasz
MarioAna #173457 üzenetére
Első autónak hat kilóért negyed évszázados sokadik gazdás dízelt venni szerintem nem annyira jó ötlet. Pláne Volvót nem mert ahhoz minden drága. Egy újabb modernebb autóban nagyobb biztonságban lennél és azért a benzinesek is tudják a nyolc literes autópályás fogyasztást úgy pedig pláne, hogy a saját bevallásod szerint sem vagy egy nehéz talpú sofőr.
-
-
-
thefreeman
aktív tag
törölhető
-
Voltam ma szervizeltetni a kocsit. Beültem a
- 508-ba
- C5 Aircross-ba
- DS7-beA DS7 belseje szerintem fasza, tök egyedi hangulata van. Az 508 szintén király, meg élőben a GT verzió tényleg nagyon szép, szuperül eltalálták. A C5 AC nem jó.
-
-
MarioAna
senior tag
-
-
MarioAna
senior tag
Sziasztok!
Nagyjából 1-2 hónapon belül megvenném az első autómat.Keret: 600k
Mire használnám: havonta hazautazásra (500km, szinte végig autópálya) + hétvégi utazgatások ritkábban, szerintem évi 15000km alatt maradnék. Fontos lenne, hogy legalább 120-130 utazót kényelmesen tudja tartani autópályán nem szétforgatva és ne legyen nagy fogyasztású. Nagy részben egyedül utaznék, frissjogsisként nem vagyok száguldozó (inkább a nagypapás tempó felé húzok szerintem, sem mint a boyracer kategória), a kombikat részesíteném előnyben.Nagyon tetszenek a Volvo-k a hosszútávú kényelem+biztonság miatt, ebben a kategóriában S40-V40 amiket nézegettem + 850/V70 2.5TDi-k (a benzinesek fogyasztása sokban lenne nekem, hogy egy út majdnem 50k-ra jön ki). 850 kombi/V70 2001 előtti lenne az "álom" ezekből 600ezer körül szokott lenni 1-2 példány már hahun és az Audi 2.5TDI motorral úgy tudom különösebb probléma nincs (a magyar dízelálom 1.9TDI+henger tudtommal. Ezzel a nagy kasztnival is 7L körül megy pályán, ami 430-as dízellel számolva éves szinten +120k spórolás. A kérdés, hogy ez vajon javításokban megtérül-e, plusz eléggé ritkák lettek és azért 25-20 éves koncepcióról beszélünk, eléggé lutri már az állapot és mivel havonta 1-2 értelmes darabot látok hirdetve, nagyobb a valószínűsége egy pénztemetőnek (és ritkább hozzá az alkatrész is, mint egy népszerű típushoz).
S40/V40 faceliftes verziója is egyre jobban tetszik és itt akár 10 évvel fiatalabb is kapható ennyiért, bár ezek már nekem nem igazi svédek.A logikus választás valami VW B5 Passat, Opel B Vectra dízel vonal lenne az olcsó alkatrészárak + fogyasztás miatt úgy gondolom.Nem zárom ki egyébként a benzinest sem, ha pályán 8 alatt el lehet vele járni.
Részemről 173cm magas vagyok, szóval még egy Swiftben is kényelmesen elférek szerintem, viszont fontos lenne hogy ne legyen halálfélelmem vezetés közben (jó lenne, ha legalább 1tonna védelem lenne körülöttem).A Volvo választás szembemenne az olcsó fenntarthatóságra alapozott logikámmal, ezzel tisztában vagyok, de húz a szívem az igazi svéd kockakombik felé és erősen közrejátszik az, hogy ha most nem veszek meg egy 25 év körülit, akkor következő autóvásárlásnál már a veterán kor miatt ritka+rohadt drágák lesznek (lásd 740-760-as vonal).
Előre is köszönöm az ajánlásokat
.
-
freeknight
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Gigabyte AORUS 16X (2024) Gamer notebook - i7 14650HX 16GB RAM 1TB SSD RTX 4070 8GBWin11
- Quadro FX 570 eladó
- Realme 7i 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell D6000 univerzális dokkoló USB-C/ USB-A, DisplayLink & Dell WD15 (K17A) USB-C + 130-180W töltő
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 5900X 32/64GB RAM RTX 4070 Ti Super GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest