-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
deicide
veterán
válasz aero. #100954 üzenetére
Az első 2 tank szinte azonos eredményt mutat a computer szerint, 10.2/100km. Tekintve, hogy ebben volt több 150km/h-s pályázás és városi ökörködés is, egész jó. Ennél több csak akkor lesz, ha meglesz a blokkoló, mert addig igyekszem tartani magam a megengedett + 20km/h-hoz, hogy ne szopjak be sok csekket. Meg persze ha majd 4000 fölé is sűrűbben pörgetem, az is jelenthet pár deci pluszt.
Munez: Az már a múlt, ha az Astra is annyit fogyna (%-ban), amennyit én az elmúlt 2.5 évben, akkor igazi versenyautó lenne.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
zsoltee10
addikt
válasz runner 125 #100950 üzenetére
Igen, meg is untam egy kicsit az egészet.
-
Bigemperor
senior tag
válasz Tsebacsi #100887 üzenetére
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
Nem rántok én kardot, nem is vagyok hithű, sem elkötelezett egy márka iránt. Egy automata váltónál ugyanakkor első a megbízhatóság és a viszonylag egyszerű szerkezet, mert a gatyád leeszi a karbantartása, ennyi. Minél "modernebb" és bonyolultabb, annál korábbi és drágább lehet a várható javítás.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Bigemperor #100959 üzenetére
Nálunk pont a 2 kőegyszerű Ford és Mercedes váltó szált el, szóval itt az okfejtés máris bukik
A modern dolgoknak meg ez a hátránya: Drágább szervízelni, de én egy ZF váltótól nem várnék általános ordenáré hibákat, se egy olyantól, amit pont a ZF ellen vet be a Mercedes. És hol vagyunk a Jaguar-Jeep 9 sebességesétől!Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Sátán44
addikt
Egy barátomnak van egy Opel Astra G 1.6 16v autója. 200.000 km van benne. 1000 km / 1 L olajat eszik. Folyás nincs. Mit tanácsoltok, gyűrűzni kellene?
Kis bohóccal is lehet nagy cirkuszt csinálni... :-)
-
Viszlát
addikt
válasz Sátán44 #100961 üzenetére
Azt nem tudom mit kellene vele csinálni, de ugyanezzel a motorral van hajtva a családban egy F Astra, 19 éves, 480ezer km körül és körülbelül 6-7 decit csipeget el két olajcsere között. Igaz, koránál fogva már 9-10k kilométerenként van cserélve benne. Szvsz egyáltalán nem normális ekkora olajfogyasztás, vagy annakidején én fogtam ki az egyetlen kivételt.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Zola007
veterán
válasz Viszlát #100965 üzenetére
egyik barátomnak is F astra van 1.6-os mocival, szintén nem sok olajat fogyaszt két csere között
azért az 1L/1000km az elég durva, még ha sokaknál is előfordul, én nem nyelném le a dolgot, hogy gyakrabban töltsek olajat mint ablakmosótMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
TaaT
veterán
válasz Zola007 #100966 üzenetére
Az 1L/1000km a gyártók beteg agyszüleménye. Mindenkinek más az ingerküszöbe, szerintem ha 2csere* között 1L-t kell rátölteni az még szódával elmehet.
Az ideális persze az lenne ha 2csere* között nem érné el a minimumot.
*ha egy mód van rá ne 60.000mérföld legyen.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
a_tesz
Korrektor
82-es király, h a nincs busz, kamion, vagy motoros , Zirc-Bakonyszentlászló közti rész az igazán élvezetes, és ha erre jár, akkor Zirc-Mór-Bokod-Oroszlány is jó, a Mór-Oroszlány részen elég új az út is. Kiváló még a Tótvázsony-Pécsely-Dörgicse, ott is elég nagy részen új a burkolat. Zirc-Bakonybél is jó lenne, de ott sajna az út minősége elég rossz, bár kanyarból van elég
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Zola007
veterán
A sok gyári hibás kocsit megpróbálták ezzel megmagyarázni, aztán a fórumok miatt a használt autó piacon is elfogadott lett, hogy "ezek az opel mocik így eszik az olajat, ez töknómális"
Szerelő ismerős szerint is max az 5-7 deci utántöltés elfogadható az átlag 12-15ezres csere periódus alatt, akármennyit is futott az autó előtte.
Ha többet eszik, akkor nem töltögetni kell, hanem szétszedni ripityáraMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
válasz Sátán44 #100971 üzenetére
Szerintem nem normális
Csak gyakori
Sokan úgy vannak vele, hogy egyszerűbb töltögetni apránként, mint keresni egy rendes szervizt és megcsináltatni. Illetve az "amíg náluk van jó ez így" mentalitás, utána meg legyen más gondja egy nagygenerálMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
kenguru99
aktív tag
válasz Zola007 #100966 üzenetére
Az általatok említett F astra 1.6 jó eséllyel a hengerenkénti 2 szelepes C16NZ(75LE) vagy C16SE(100LE). Az ecotec motoros, hengerenként 4 szelepes X16XEL újkorában is rendesen ette az olajat, 200 ezer kilométer után meg főleg. Ezek sajnos ilyenek. Gyűrűzés és hengerfej felújítás segít ezen a problémán de nem feltétlenül gazdaságos. Egy pályafutása vége felé tartó autónál valószínűleg egyszerűbb öntögetni az olajat.
[ Szerkesztve ]
-
VegyesTamás
senior tag
válasz Zola007 #100970 üzenetére
Azért az nem kevés pénz, és nem szívesen vágnak bele a szerelők sem, mert mi lesz ha 100k-s javítás után még mindig valami góc van, és eszi tovább? Ez akkor éri meg, ha tudod h 10 évig még veled lesz a kocsi.
Tiktokpomfrit /VTMDrifting/ Youtubeon és Facebookon és tiktokon - Drift, Vlog, Sztorik Dániából, tiktokon dánul, magyar tiktok - DánKrumpli
-
Viszlát
addikt
válasz kenguru99 #100974 üzenetére
X16XEL a motorkód amiről beszéltem. Nem állítom természetesen, hogy nincs sok példány amelyik zabálhatja az olajat, de akkor is kitartok amellett, hogy ez nem normális és nem kéne elfogadni azzal, hogy ez van. Nyilván függ az éves futásteljesítménytől, hogy érdemes-e rá költeni...
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Zola007
veterán
válasz kenguru99 #100974 üzenetére
Azt nem vágom neki milyen motorkódú van, de gondolom a szerelőnk látott már X16XEL-t is a 20 éves pályafutása alatt, és ennek ellenére mondja hogy nem normális dolog.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
kenguru99
aktív tag
válasz Zola007 #100977 üzenetére
Egyértelmű, hogy az 1l/1000km olajfogyasztás nem normális és javításra szorul. Ez az érték a gyár által megengedett maximum. De ez nem változtat azon, hogy ezek a motorok jó állapotban is az átlagosnál magasabb olajfogysztásúak. 15-20 évesen kopott állapotban meg főleg.
-
Zola007
veterán
-
Viszlát
addikt
válasz Zola007 #100977 üzenetére
Nem számít itt az mit látott a szerelő, meg a 15 évnyi testközeli tapasztalat sem. 5 éves korában 70ezer kilométerrel vettem, akkor persze nem ette még egyáltalán az olajat. De ez olyan dolog lehet mint a rozsda, érthetetlen módon egy csomó már 10 éves korában szétdőlt a rozsdától, de vannak példányok, amik közel 20 évesen is csak sérüléseknél, pöttyökben rozsdásodnak.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
deicide
veterán
válasz a_tesz #100969 üzenetére
Bokod-Pusztavám-Mór vonalon bringáztam idén, arra emlékszem, hogy vadiúj aszfalt van és jó pár kanyar, illetve a Csákvár-Oroszlány utat is újraburkolták, na, ez egy egész jó karika lesz, Fehérvár-Zámoly-Gánt-Oroszlány-Mór-Bakonycsernye-Dudar-Zirc-82-es Veszprémig, aztán Fehérvárra vissza.
Zola007: X16XEL-em van (270.000km), ellenőrzöm a szintet sokszor, de 10K km alatt szokott megenni egy liter olajat. Ha 1000/1L lenne, nem is kellene olajcsere szinte, hisz 10K alatt több, mint 2x annyit beletöltesz.
[ Szerkesztve ]
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
Zola007
veterán
válasz deicide #100983 üzenetére
attól, hogy eszi az olajat, a beoldódott kosz még nem feltétlenül arányosan távozik vele
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
veterán
válasz Sátán44 #100971 üzenetére
Elég sok Opel 1.6 16v eszi az olajat új korától kezdete, nekem is volt egy ilyen '95 végi Vectram, garanciában cseréltek benne 4 dugattyút, utána nem ette.
Úgy tudom, az volt a gond, hogy olyan dugattyút tettek bele ami - szándékosan - enyhén háromszög keresztmetszetű volt (asszem a Lotus fejlesztette a GM számára), igy kisebb súrlódással működött, de eleresztette így az olajat. Cserekor normál, kör keresztmetszetű dugót tettek bele, így az olajfogyasztás megszűnt, de az autó észrevehetően lustább lett.
@100981, Zola007: X14XE: kezdetben könnyen szakadt a vezérműszija, később módosítottak a görgőkön. Ha betartod az előírt csereperiodust (60 vagy 90 e.?), akkor nyugodtan alhatsz.
[ Szerkesztve ]
-
MunezXBK
nagyúr
Az előbb elrúgta előttem egy Maserati...az a hang...
-
veterán
-
runner 125
nagyúr
-
Bigemperor
senior tag
válasz Tsebacsi #100960 üzenetére
Na pont a Te okfejtésed bukik, amikor azt írod:
"Nálunk pont a 2 kőegyszerű Ford és Mercedes váltó szált el..." -ez két példa, finoman szólva sem reprezentatív. Jóval többféle automata váltóval kellene nagy számban találkozni ahhoz, hogy ilyet kijelenthess. Az viszont tényszerű, hogy egy egyszerűbb automata váltó szervizelése nagyságrendekkel kisebb költség, mint a bonyolultabb szerkezeteké. Ne az élményfaktort alapján akarjunk már rangsorolni!Ja és a modern szót nem véletlenül tettem idézőjelbe, itt a nem kellően átgondolt újításokra utaltam, mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Bigemperor #100998 üzenetére
Jó oké, Te jobban tudod. Nem írom le mennyibe került a 2 kőegyszerű szerkezet javítása, és hogy utána milyenek lettek, mert biztos azt se hiszed el. Legyen jó napod!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Filmgyűjtés
- Tőzsde és gazdaság
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen egeret válasszak?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Modding és elektronikai kérdések
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Milyen pendrive-ot vegyek?
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000