-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsoltee10
addikt
Végülis a kormány nincs kifényesedve, lehet, hogy tényleg 75ekm van benne.
Én is tervezgetek, nyár elején vennék valami kombit. Nagyjából 1-1,5M között szánok rá, második autó lesz, családi járgány. Kritériumok: Kombi karosszéria (egyterűektől irtózom..), dízel és automata váltó..
Asszony fogja javarészt használni, ezért az automata váltó. Egyszer vezetett ilyet és mióta tudja, hogy lehet kuplungolás nélkül is vezetni, hallani se akar manuális váltóról.
ezen kívül lehetőleg max 10 éves legyen, maximum valós 200ekm, első kerék hajtás.Franciáktól kissé óvakodom ilyen korban, láttam több Citroen C5-öt 200ekm felett, elszomorítóan el tudnak használódni, Peugeot 406-ból 1-2db-os a választék..még esetleg a Renault Laguna, bár ekkor azok se voltak a megbízhatóság szobrai.. Volkswagen Passat nagyon nem jön be, nálunk vidéken wannabe audisok veszik és úgy közlekednek, mintha legalább A6ban ülnének, tolnak le mindenkit.
Jelöltjeim:
Opel Vectra C 1.9 CDTI 2004-től
Ford Mondeo 2.0 TDCI 2002-től
Audi A4 1.9 TDI 2002-től
Opel Astra H 1.9 CDTI 2004-től
Renault Laguna 1.9-2.2dci 2004-tőlVan valakinek személyes tapasztalata a fenti típusokkal?
-
zsoltee10
addikt
-
zsoltee10
addikt
válasz MunezXBK #32108 üzenetére
hátha valakinek van közületek és beszámol róla, hogy alig költ rá..
[rvilike]: igen, ez sarkalatos hibája lehet a típusnak, viszont abból pont van egy ismerősnek, aki gyári új porlasztókkal fogja eladni jövőre. Jelenleg nem használja, többek között pont azért, mert a porlasztók megadták magukat 170ekm alatt. A kérdés pont emiatt merül fel bennem, hogy vajon a vectrában lévő porlasztók mennyit bírnak?
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz MunezXBK #32112 üzenetére
Akkor tiéd még a gömbölyű? 2.5, 150 pacis? Mennyit mentél vele eddig? Váltóval volt már gond?
neduddki: Még nem ültem A4esben, csak olvastam róla, hogy passzentos az utastér. Végülis a méret annyira nem fontos, mert van egy Opel Vivaro-m, ha nagyon sok cuccot kellene bepakolni...
Igazából nekünk egy Opel Astra kombi méretű autó bőven elég lenne, a gond az, hogy az alsó-közép kategóriában nem jellemző az automata...
-
zsoltee10
addikt
válasz neduddki #32116 üzenetére
Hát mondjuk a családot első sorban a kombiban szállítmányoznám, a Vivaro inkább a vállalkozásban használatos, ki szoktam venni a második üléssort...
Valójában komolyan a Vectra és a Mondeo között gondolkodom. Tetszik a Toyota Avensis, de nincs automata.
hobizoli: Eeeeez durva...
[ Szerkesztve ]
-
-
zsoltee10
addikt
Köszi, érdekes, hogy pont ezeket néztem már.
A Volvo V40 csábítóan olcsó, de oka van. A két literes turbómotor rönó és akinek volt, senki nem dícséri....
A Honda tetszik, de ekkora benzines a gatyámat leeszi, amikor majd a feleségem 10km-re hordja a gyereket oviba minden nap. A Mazdát is néztem, az is tetszett, de szintén benzines.A Vectra és a Mondeo kategóratársak, bizony. A Vectra kicsit jobban tetszik, mert a váltója modernebb. A Fordban régi vágású 4 sebességes van, a Vectrában 6-os.
A dízeleknél viszont bárdként lebeghet a fejem felett az üzemanyagellátó rendszer összeomlása és a kettős tömegű lendkerék hibája... Ezért azt csak megbízható forrásból lenne érdemes...
-
zsoltee10
addikt
Volt valakinek Laguna?
-
zsoltee10
addikt
-
zsoltee10
addikt
válasz !Overdose! #37985 üzenetére
1,4 D4D? Több ismerősnek van 2.0 TDCi Mondeo 150-200ekm között mindnek cserélni kellett az injektorokat. Igaz, azok még a Delphi injektorok, a 140 lovas újabb motorok megbízhatóbbak elvileg.
-
zsoltee10
addikt
-
zsoltee10
addikt
válasz Typhoon47 #38785 üzenetére
Nem tudom, hogy ti hogyan autóztok, de nekem az 1,8 tonnás Vivaro 7L alatt eszik,és a Tuareggel megjártunk 300-400km-es utakat 12,4L átlagfogyival nem egyszer. Mindenesetre nekem mindegy, te mit olvasol és hol. Meg nem vennék 5L-es dízelt se, sőt még tuareget se. Értelme nincs, semmilyen racionális érv nem szól mellette. Én majd egy ótómata, frissen felújított dízel mondeot veszek...
-
zsoltee10
addikt
válasz KonzolKartel #38902 üzenetére
Érdekes, hogy ez fordítva szokott lenni. Általában Alfa felirattal szokott drágább lenni.
Elvileg ugyanez a blokk van a Suzukiban is, 1.9 DDiS néven.. meg a Fiatnál JTD néven. Szóval van választék, a motor ugyanaz. 8 szelepes, 120 lóerős, vagy 16 szelepes, 150 pacis? -
zsoltee10
addikt
válasz KonzolKartel #38908 üzenetére
Hát én az ilyeneket a szerelőre szoktam bízni. Ő vágja fejből, hogy milyen néven kell kérni, hogy olcsóbb legyen. Az enyém egyszerű mondjuk, Opel vivaro, 1.9 renault dízel...
-
zsoltee10
addikt
Sziasztok!
Asszonykámnak szeretnék autót venni kb. 2M-ig.
Elvárások:
- Ne legyen túl nagy, de legyen praktikus, csomagtere nagyobb legyen egy sporttáskánál..
- Könnyen átlátható dimenziókkal rendelkezzen (ne egy bunker, amiből lőrésen figyel ki az ember..) és fordulékony legyen
- Automata váltó és benzin motor, mivel sokat nem fut a második autó. Automata váltóból pedig én nem szeretnék robotizált szutykot, legyen inkább CVT netán dupla kuplungos, esetleg hagyományos, de akkor már legalább 5 sebességes, ne a 30 éves 4 sebességes technika.Milyen típusok jöhetnek szóba szerintetek? Vidéken lakunk, gyermeket kéne vinni ide-oda, bevásárlás, családi használat. Kicsit később tervezzük a második porontyot is, úgyhogy nem baj, ha két gyermekkel is még vállalható a kocsi..
Előre is köszi az ötleteket!
-
zsoltee10
addikt
válasz neduddki #81338 üzenetére
2. szavazat a jazznek.
Auris, Astra, Civic mind robotizált manuális váltós. Pontosabban Astrából van hagyományos automata 1.9 dízelhez..
Bdanyy: Képzelj el egy hagyományos kézi váltót, amelyben egy szerkezet kinyomja helyetted a kuplungot és rakja a sebességeket. Rángat, bólogat.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz runner 125 #81339 üzenetére
Ja igen, közben lejárt a szerkesztési idő. A Note csak újan kapható automatával, az előző generációban nem volt, legalábbis nem látok egy db használtat sem.
-
zsoltee10
addikt
válasz neduddki #81494 üzenetére
Őőő, mermér? Kifejtenéd? Sőt, akkor már kérdezek a Jazzről részleteket, mert az indexes Jazz fórumban nem voltak túl segítőkészek egyelőre...
- Jobb-e annyival a 2. generáció, hogy érdemes esetleg megtoldani a keretet jelentősen?
- Mennyi a CVT váltó várható élettartama felújítás nélkül? Mennyibe kerül a felújítása kb., illetve mi mehet tönkre?
- Volt az 1. generációban modellfrissítés?
- Amennyiben volt, melyik év melyik hónapjától és mi változott?
- 2. generációnál mikor hagytak fel az i-Shift váltóval és tértek vissza a CVT-hez? -
zsoltee10
addikt
Kicsit elkalandoztam a Jazzről más típusok felé gondolatban, és elméletben a vásárlásra fordítandó keretet is jelentősen kibővítettem.
A kérdésemet ápdételve így tenném fel hozzátok:
Mit vennétek családi kocsinak automata váltóval 4-4,5M-ért? (ennyi egy zsír új Honda Jazz...)
-
zsoltee10
addikt
válasz capulet75 #81696 üzenetére
Jajjmár
Runner 125: Az új autónak is megvan a varázsa és ha hosszútávon akarja az ember megtartani, akkor az értékvesztés párba állítható egy használt magasabb fenntartási költségeivel. Most még azt se tudom eldönteni, hogy vegyek egy használtat 4-5 évre, hátha nem nyúlok bele egy betegágyba (nincs szerencsém a használt dolgokkal..), vagy vegyek újat 10+ évre?
-
zsoltee10
addikt
Ez k jó!
Scenic "LEGÚJABB EDC FOKOZATMENTES TIPTRONIC AUTOMATA VÁLTÓVAL"
-
zsoltee10
addikt
válasz dabadab #81703 üzenetére
Én azt nem értem, hogy ha valaki megvesz egy autót újonnan, 2 évesen miért adná el, ha amúgy hibátlan? Nem nagyon hiszek a mesékben, vettem már új autót, most lesz 10 éves, az égvilágon semmi baja. Amit használtan vettem/vettünk a családban, azokkal mindig volt valami gebasz. Van olyan autó a családban, amit újonnan vettünk, most 430ekm van benne, futóművet kivéve minden gyári, most kapott új kuplungot és ennyi.
Az a titka, hogy 10-12ekm-es olajcsere periódust tartunk. Aki meg 30e-ként hordja szervizbe, azzal már minden baj volt, 3. turbó van rajta, csak hogy egyet említsek.
Szóval én újautó párti vagyok.DeFranco: A kockázat kezelhető Casco biztosítással, a műszaki kockázatra meg ott a gyári garancia, ami egy használtnál nincs.
Stafni: Hol kerül egy alapmotoros Astra, Megane 5MFt-ba? Orrba-szájba akciózzák 3,6-3,7M-ért őket. 2004-ben egy 1.4 H Astra 3,6M volt. Akkor hol van itt emelkedés? Ha jól megnézed, inkább egyre olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltee10
addikt
válasz dabadab #81773 üzenetére
Én is ezt mondom. Vettem tavaly egy 4 éves cordobát első tulajtól, 60ekm-rel. Szinte új. Szinte. Karcolások, horpadások javítása, 4db gyertya, komplett vezérlés, olajcsere mindenhol, téli gumi szett, nyári szintén kopott, de még jó lesz. 300k. ÉS ez tényleg ennyit futott, és nem pesti autó volt, futóműhöz hozzá se kellett nyúlni.
-
zsoltee10
addikt
válasz Dany007 #81784 üzenetére
Ezzel nincs semmi gond. A gond az, hogy ilyet kifogni a hasznaltauto.hu-n nem nagyon lehet. Ez a Cordoba se volt hirdetve, csak rákérdeztem az eladónál, mert nem láttam vele járni. Azt mondta, ja igen, eladó lesz. Ennyi. Az igazán jó vételekre lecsapnak a nepperek, mert ők azonnal kapják az infót a portáltól, az egyszeri júzer meg csak reggel az előző napi termést.
-
zsoltee10
addikt
válasz Mr.Grincs #82090 üzenetére
Sztem DPF nincs benne, de a régi 1.6hdi szerintem a végét járja, ennek még kicsi volt az olajteknője, folyamatos kenési problémák voltak, 80-100ekm-ként széthulló turbóval, stb. erről a CVT-ről az ótómataváltó szervizek amúgy sincsenek jó véleménnyel, szóval veszélyes.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Dell notebook topic
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Politika
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- DIGI internet
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...