-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz robertka #34597 üzenetére
Hátul nincs szivar gyújtó aljzatod? A lámpáknál nincs folyamatos táp, csak ha működtetve van valami, mint pl. ahogy írtad a helyzetjelzőt is. Van olyan, hogy a gyári kábel korbácsban benne van, csak ha nem kérték vásárláskor, akkor nincs bekötve, le van szigetelve és ott a kárpit mögött. Nálam pl. a napellenzőben lévő tükör világítás is elő van készítve gyárilag, ott vannak a csatlakozók.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34583 üzenetére
Úgy tűnik van egy kis problémád a valóság-érzékeléssel..
Ez nem is volna gond, sokan élnek így különösebb zűrök nélkül, de amikor ez a probléma már a mindennapi kommunikációba is belekavar, az nem egészséges. Gondolok itt többek között arra hogy rendszeresen hangoztatsz itt a fórumon konkrét példával vagy akár csak létező elmélettel alá nem támasztott dolgokat miközben bármilyen, a tiédtől eltérő véleményt, érvet, példát, magyarázatot egyszerűen nem létezőnek tekintesz (vagy nem is érzékelsz, ezt egy fórumtopikból nem tudjuk kideríteni)Hogy ne csak offoljak: témába vág és passzol az Escort utolsó éveinek legendásan pocsék minőségéhez amit az arcoskönyv Escort csoportokba lehet olvasni a gyakori motorproblémákról. Mert azokat nem huszonx év használatra tervezték. Ezért bukott az Escort és indult a Focus.
És itt kellene hangsúlyozni hogy Escort Zetec nem= Focus Zetec blokkal, de ezt neked hiába írom. 2002-es 1.8 Zetec blokkot hajtok, 310e km van már benne. Bő két éve van nálam, eddig egy PCV szelepet cseréltem és egy lukas vákuumcsövet. Kapott új gyertyákat, új kábelekkel (trafót nem!) és.. ennyi. Olajcsere évente, szűrőcserével, légszűrőcserével, foJtószelep takarítással. Benzin kell bele.Amit sajnálok a nyolcvanas évekből az nem az Escort hanem a Sierra. Hosszában beépített blokk, kardán, RWD. Ahol a váltókarral még nem bowdeneket rángatott az ember hanem a kar belenyúlt a váltóba. Egy kombi kasznival az akkor a kertvárosi emberek ötszemélyes dobozos családi pickupja volt. Ez a konstrukció ma már szinte eltűnt a piacról, talán még az offtopic bajorok gyártanak hasonlót.
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz darvinya #34599 üzenetére
De nem csak mostanról, minden más esetről is szólt a kérdés.
Pedig amúgy mindenkinek segítenél, ami teljesen jó arc dolog, full konstruktív. Csak a fals infók hangoztatása visszás a végén. Csak annyit kérek, ha valakik többen cáfolnak, fogadd el, hogy nincs mindig igazad.
Peace!
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
robertka
tag
válasz Csabex #34601 üzenetére
Szivargyújtó nincs benne de elkezdtem leszedni a hátsó műanyag idomot reggel folytatom.
Olyan áramforrásra lenne szükségem ami csak akkor aktív ha gyújtás rá van adva vagy jár a motor. Abban nem vagyok biztos, hogy ha pl a jobboldali helyzetjelzőre kötöm nem okoz e gondot, hibakódot. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #34602 üzenetére
Konkrétan DOHC/OHC dízel motorokról tudsz olvasni.
Ha felhozod, hogy DOHC Zetec már nem az DOHC Zetec, akkor miben más?
A műanyag alkatrészekkel feltűzdelve.
Pontosan ugyanazzal küzd mindegyik, ha nincs karbantartva.
Mint ahogy fórumtárs írja, és hangsúlyoza karbantartva.Siera blokk CVH, vagy V6-os Cologne.
De szépen terelted a kiinduló írásomról, hogy ugyanazt a felfüggesztést kapta a Focus RS, mint az Escort Mk 3-4.
Kérdem, miért baj, hogy a jót tovább viszik?
Név választásról annyit, hogy kb. 2 év múlva EU-ba is visszahozzák Escort nevet új kategóriában.
Kínában a Focus név bukott meg.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
troll81
addikt
válasz darvinya #34606 üzenetére
Anyit hozzá fűznék ha mk1 rs a fordnal nem lett egy bomba biztos dolog anno.
Sok ismerősöm csak hmm jó jó de nem lett az igazi jelző t pakolja rá. A mai napig.
Escort ki maradt teljesen xr3 i fiesta st volt anno azt szerettem.
Igen vissza hozza a nevét, de általad favorizált minőség tartósság megmarad?
Mint az mk3 rs szép jó összkerekes,.... Erre az angol bele faragja vissza az 5 hengeres motort mert jó... No komment.
Ja a csoda 2. 3 sornegy kikonyokolt.
Nézőpont kérdése minden.
Ha az mk1 karosszéria jobb védelmet kapott volna maradtam volna az st 170 kombi nal... De nincs kizarva keresek egy szépet belőle.. -
őstag
válasz robertka #34605 üzenetére
Figyelj, akkor szerintem jobban jársz ha mondjuk hátsó ablaktörlő biztosítékáról viszel hátra egyetlen egy darab vezetéket, mert a test az ugye adott pl. a lámpacsoporttól. Én a bal oldalon vittem végig a tolatókamerám kábelét úgy, hogy a kédert lehúztam és bedugtam a tetőkárpit alán végig mindkét ajtónál, majd a kesztyűtartó oldalán lévő díszelemet lepattintva ott is szépen le tudtam hozni teljesen észrevétlenül. Raktam be a kontaktházhoz egy ilyen piros ledes kör alakú gyűrűt és a tápot a hátsó ablaktörlő résztől kapja biztosítékkal szakszerűen, nem sodorgattam a vezetékeket. Irányjelzőre semmiképp, azért panaszkodni fog a GEM modul, de attól még lehet működne, viszont fő a békesség
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz troll81 #34607 üzenetére
Tudom miről írsz, mert attól hogy új dizájn és a jókat belepakolják, még nem lesz jobb.
Konkrétan Fokus Mk1 RS-sel a Escort Cosworth RS akarták lenyomni, aztán nagy bukással még a '95 utáni XR3i-t sem sikerült.
(Fiesta XR2 volt, XR3 Escort, XR4 Siera)
Eddig azt hittem anyag mozgást ismerik, mert hát büntetlenül nincs vékonyítás, súly csökkentés.
Hiába dugattyú hüvely, ha maga a blokk anyaga annyra mozog a hőingadozás miatt, hogy anyagban fárad el, tömítés nem tudja kompenzálni rövid időn belül.
Tudom, hogy egyáltalán nem szuperlatívusz az Escort, de még is azok futnak, miközben hasonló korosztályú más gyártoké, már csak fehér hollók.
Sorolhatnám, hogy karosszériájának szar pontjai vannak, de azt karbantartva ugyanúgy tovább tartható.
Azt viszont tudom, hogy Escort-omat sokkal megbízható, mint a Mondeo.
Miért mondom ezt?
Örülök, hogy árnyékos helyen álló Mondeo klíma kompresszor kuplung nem húzott be, pedig tegnap még igen.
Mi szép, hogy, amikor kell nem működik.
Szelepfedél tömítés javítva, erre máshol kezdet el ereszteni.
Lassan tényleg generál lesz, de akkor meg anyagban engedi el magát.Erről az olajcsöpögésről jutott eszembe, hogy anno WheelerDealers részben mondta Edd, hogy amelyik angol motor nem csöpög, abban nincs olaj.
Egyáltalán nem az a Escort lesz, mint anno.
Csak nevet hozzák vissza, mert ráuntak.
Meg lehet nézni milyen a fő választék a honlapon.
Puma, Mondeo, stb.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Earl_Muttley
aktív tag
válasz darvinya #34609 üzenetére
"Erről az olajcsöpögésről jutott eszembe, hogy anno WheelerDealers részben mondta Edd, hogy amelyik angol motor nem csöpög, abban nincs olaj. " - imádtam még az Edd-es részeket belőle, tényleg informatívak voltak.
A két autód között szerintem az a különbség, hogy az Escortnak gazdája volt előtted is (mesélted feljebb), a Mondeo meg ki tudja milyen ridegtartásból jött ez alapján. Szerintem valós különbségeket a két típus között 1-1 hasonló állapotú gépezetből lehetne levonni.
Kíváncsiságból, hogy áll a visszavásárlásos/kártérítéses ügylet?
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
darvinya
titán
válasz Earl_Muttley #34610 üzenetére
Escort gazdi túlzás, mert eredeti olajszűrő nem erről tanuskodott.
Rideg tartáson volt Escort is, mert csak olaj csere volt, fékekkel együtt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34606 üzenetére
Ismét csak elbeszélünk egymás mellett (de már nem csodálkozom).
"Terelek".. aha.. Mi a különbség az Escort és Focus motorok között? Próbálj bele egy Escort főtengelyt egy Focus blokkba. Sok sikert. De szerinted ugyanaz..
Mutass egyetlen alkatrészt mk4 Escort hátsó futóműből amit bele tudnék rakni a mk1.5 Focusom hátsó futóművébe. Szerinted az egész ugyanaz..
És azt várod a topik olvasóitól hogy kételkedés nélkül elfogadják: az Escort blokkodról 22év használat és félmillió kilométer után te vetted le az eredeti első olajszűrőt.
Fölvázolhatnád, miért jó neked ha baromságokat hangoztatsz abszolút komoly arccal.
Szerinted létezik ma a piacon olyan Ford alkatrész amire éveket kell várni.. és a gyártó cég még működik.. persze egyetlen példát sem tudnál mutatni, de fogadjuk el hogy ez így van ahogy te állítod. Mert te azt állítod..
És sehol nem írtam hogy gond lenne ha egy jó konstrukciós elvet tovább visznek, de egyáltalán nem "ugyanaz" a két dolog. Hogy miért nem "ugyanaz" ? Azért nem mert változtattak a geometrián, a méretezésen, a hangoláson. Még a facelift közben is, nemhogy modellváltáskor.
De próbáld meg ezt a hozzáállást bringavázak tekintetében előadni. Minden bringaváz tökugyanaz, hiszen csövekből készül.. tíz percig fog röhögni rajtad bárki, aki látott már bringavázat. Ahol a milliméterek is számítanak és egy komolyabb versenyvázat a tulajdonosra méreteznek. -
darvinya
titán
válasz #27070592 #34613 üzenetére
Videóban lévő RS volt szó, nem az általánosról.
Akkor írt félre?
Főtengely, még azonos típusba sem tudod berakni, hát még régebbi verziót.
Komplett motor már más, mert újabb csak anyag spórolásban tér el, de teljen ugyanaz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
robertka
tag
Megcsináltam rendesen a kapcsolót, elfért mind az 5 gomb be is szereltem.
A szoftveres résznél elakadtam, a GEM és HEC modulokból mind a három részt lementettem és aktiváltam a tempomatot viszont a PCM modult még olvasni sem tudtam mert azt írta ki, hogy lassú a készülékem. Olvastam neten olyat, hogy át lehet állítani az olvasó sebességét, ez igaz lehet vagy felejtsem el és másik kábel kell hozzá? [kép] [kép] [kép] -
-
#27070592
törölt tag
válasz troll81 #34618 üzenetére
Nálam nyilván gyári, de nem vagyok vele boldogtalan.
Került most hátra egy Lemförder stab.kar, amire raktam egy plusz egy centis gumibakot, így még feszesebb a hátulja. Toltam is vele ma reggel egy tesztkört.
Ha van reális opció, szólj, lehet hogy érdekelne a tiéd tartalék donorautónak. -
troll81
addikt
válasz #27070592 #34624 üzenetére
ahogy kész az ezüst... ez másnap ki van forgalomból vonva azonnal.
nekem ennyi opcióm maradt.pénteken haza úton meg tiportam,majd nyugtáztam még mindig patentul megy.
egyszer toltam meg 3 éve akkor tudta az órát.
mi a reális opció 2002 autónál.408 000km.azt tudjuk meg import. -
őstag
-
őstag
-
Gyors kérdés.
1.6 TDCI Peugeot motor.
A Forscan P0490-61 és P042F-61 hibát dob.Gondolom beragadt az EGR szelep egy pozícióba. Lehet ezzel valamit kezdeni?
Tisztítani, mozgatni, ...Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hieronymus #34643 üzenetére
Ez alapján érdemes tenni egy próbát - csavarokkal óvatosan, be tudnak rohadni elvileg, illetve diag fog kelleni újra tanítani.
-
troll81
addikt
Alufelni javítás szimterezesben jártas valaki erre, vgy hova érdemes menni. Kicsit leharcolt felniket tennem rendbe a sérülés hasonló mind a 4 en[kép]
-
Joker88
őstag
igen,csavar (volt) benne, de el volt törve. Nehezen,de sikerült beletenni egy újat, alátétettek,meg gumis bizbasszal hogy ne rezegjen.. Lehet hogy már mikor ősszel helyrerekták a festés/karosszériázás után,azóta volt így,csak nem 'löbögött' .. Most már helyén van minden.. jöhet a következő
In loving memory of Garrett Lockhart
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen alaplapot vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Horgász topik
- További aktív témák...