-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Balcsix
senior tag
válasz radi8tor #35651 üzenetére
Én akkor vittem utoljára a volt szerelőmhöz az autót amikor mondtam, hogy ejtsen már meg egy üzemanyagszűrő cserét is. A válasz az volt, hogy "azt meg minek cserélni". Nagyon szajkóztam, hogy mindenképp szeretném ha kicserélné.
Elsődlegesen a tartó bakokat cseréltettem, de a végén kiderült, hogy a szűrőt csak "elfelejtette" cserélni.
Mondta, hogy a 130 ezer km-t futott Swiftjébe még nem cserélte soha. Ekkor egy kicsit kikerekedett a szemem.
Az ESS-ben nagyon bíztam, hogy oda figyelnek az autóra, de ezeket hallva már meggondolom inkább, hogy mi legyen.[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz Balcsix #35650 üzenetére
Én elfelejtem, de ha fentebb olvastad, nálam is alap volt, ha már szét volt kapva a kuplung miatt Én csak azt írtam, hogy elvileg, de most hogy említette radi8tor a leeresztő csavart beugrott, hogy enyémből is valami pumpálós cuccal csapolták le a régit
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
őstag
válasz troll81 #35648 üzenetére
Addigra már a kocsi is halott szerintem
darvinya: Igen, jogos a felvetésed Egy legyilkolt váltón már semmi nem segíthet az is tuti... Próbálom én is normálisan használni, de volt olyanra példa, hogy nagyon siettem és 5 helyett 3 ba raktam valahogyan
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #35630 üzenetére
Több mint félmillió F pickup megy el évente az USA-ban. Valószínűleg van piaci igény hagyományos stílusú műszercsoportra, olyan cégek is megélnek ebből amik csak ezzel foglalkoznak.
Szerintem olyan állam is van, ahol dedikált F logós M16 karabélyt adnak az autóhoz. Ha bejelölöd az extralistán.Apropo váltóolaj, már gondolkodtam azon hogy kipumpálom a régi olajat, fúrok a váltó aljára egy lukat (ahol jó a falvastagság), tekerek bele egy menetet, és kész a DIY leeresztőcsavar.
Érdemes lenne venni egy rossz váltót, csak azért hogy szétborítsa az ember és kitalálja hol legyen a leeresztőcsavar.
Radi8tor, a tiédet akár el is adhatnád erre a célra. -
darvinya
titán
válasz Csabex #35657 üzenetére
Ameddig reccsenés nélkül rakod be 3-ba 5-ös helyett, addig semmi gond.
Recsegéses, darálás pörgetéssel van gond, azzal aztán mindent le lehet írtani a váltóban.
Szinkron gyűrűk életét lehet növelni olaj cserével.
Az összes többire csak kis hatással van, normál használat mellett.
Azt is kell tudni, hogy milyen maga a váltó, mert a lassú váltó sosem fog gyorsan váltani.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
-
őstag
válasz #27070592 #35658 üzenetére
Igen, sajnos nincs nagy igény rá, mert digitalizálódott minden az ember körül. Szeretem én is a digitális dolgokat, csak nagyobb a hibalehetőség meg a sérülés, de valószínű gondolhattak erre és 6-os Gorilla van a kijelző előtt Már az újabb E-Class Mercikből is kihagyják az analog órát, pedig pár éve még nagy divat volt és jól is nézett ki szerintem.
darvinya: Nem volt reccsenés szerencsére Enyém nem tudom milyen az mk 2.5-be, de van olyan, hogy tempósabban váltok, mert sietek, vagy be akarok hamar sorolni valahova és egész jól reagál ilyen esetekben... Persze piros lámpás vadulásnál egy komolyabb ellenféllel azonnal elvérezne szegény szerintem
radi8tor: Az igeeennnn, szegény Akkor már amolyan I belive i can fly feelinged lehetett amikor felbőgött
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz subaruwrc #35667 üzenetére
Nálam Szerémi MOL kúton van aktív habos kefe, 200Ft-ból 2.5x megyek körbe Escort-on, Mondeo-n 2x.
Utána lehet sikálni kefével.
Csak 1 dolog ami ott rossz, hogy nem árnyékol rendesen a tető, emiatt gyorsan kell csinálni, különben leszárad és lefolyik.csabex2007
Gyors váltó után már megéreznéd a különbséget.
Mint írtam Escort nem tudta követni váltásomat, ami 2-ből 3-ba, kb. 1mp.
De ez ugyanígy igaz Mondeo-nál, azaz inkább, annak rudazatos bovdenes megoldása, alapból nem engedi a gyors váltást.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
subaruwrc
félisten
válasz ReFleXx #35670 üzenetére
no ez ilyen diy alvázmosás volt
csabex2007
még a 18-ba van dibo car wellness az is hasonlóan jó -
őstag
válasz ReFleXx #35676 üzenetére
Nagyon vigyáz az autójára minden esetre
darvinya: Itt nem konkrétan a kefével van a fő gond, hanem avval, hogy az ilyen érmés helyeken általában avval felniket meg ahogy Balcsix is írta az alvázat is mossák ami által teli van olyan kis kövekkel meg akár fém maradványokkal az alvázról és ezek miatt a fényezésed sérül.
[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Sys85
veterán
válasz Csabex #35679 üzenetére
Én pont ezért szoktam alaposan kiveretni magasnyomásúval használat előtt.
Sajnos a fehér autót kefe nélkül nyáron a bogarak miatt,télen az útról felvert dzsuva miatt nem lehet csak magasnyomásúval rendesen tisztára mosni.Hiába áztatom be aktív habbal.
Közel 1,5x annyiba kerül lemosni a fehéret,mint a korábbi sötétkéket.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35678 üzenetére
Nem, mind a 3 autó fel van kenve kemény viasszal, az sokat segít, hogy simán a magasnyomású lehozza a koszt. Még a műszálas törlőtől is tiszta karc lesz hiába mosod le előtte lándzsával, szóval azt is csak bogarak és kisebb szennyeződés eltávolítására használom.
Illetve ha annyira koszos, akkor se mosnám a mosókban lévő kefével. Néhol korom fekete... Vigyél inkább magadnak és azzal dörzsöld át.#35680Gixxer88
Érdekes nekem mindig lejön minden magasnyomásúval is (persze nem a legelhanyagoltabb helyre kell vinni). A bogarakat meg mosás után mikroszálas kendővel és bogáreltávolítóval tudod leszedni.
A mosókban lévő aktív hab meg jó kis parasztvakítás, látvány az egész, másra nem jó.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz Csabex #35679 üzenetére
Ahogy írja fórumtárs, hogy előtte átmosom, plusz megnézem milyen.
Amúgy túlzó vegyszer hamarabb hazavágja a fényezést, mint a karcolás.
Gondolom láttál már olyan fényezést, mintha bőrrákos lenne.
Fakó foltos, hámlik.
Úton haladva erősebb csiszoló anyaggal találkozik a fényezés, mint a kefe.Balcsix
Gondolom még szalonba kérted a kerámia védelmet, mert kemény wax pár hónap múlva nyoma sincs.
Ráadásul, ha előbb van úton használva mielőtt wax-olva lett, akkor a wax felvitele közben szépen felkarcolja a lakkot.
Utána szép hámlás indul meg.
Tükör fekete autó valójában szalon autó, mert csak ott mutat szépen, kinti használatnál akárhogy vigyázzák, a fekete fakul.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
Sys85
veterán
válasz Balcsix #35681 üzenetére
Hát elég komoly nyomású mosóban mosom,még a fényezést is megkezdte itt-ott,szóval nem slaggal locsolom mégsem szedi le az elejéről az összes bogarat.
Igaz a lökösöm így 320k km után elég érdes a sok apró kavicstól,ezért jobban megáll rajta a kosz,főleg a bogár,szóval nem egy tükörpolír kerámiás autóról beszélünk.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
ReFleXx
addikt
en erre az MPetrol kutra jarok leginkabb, nincs hab meg ilyen hulyesegek, helyette van rendes forró (kesztyűben fogom a lándzsa szárát annyira ) mosószeres víz megfelelo nyomással es 90%osra lehet mosni vele a kocsit egy ezresből igy.
egyebkent nagyon sokat segit ha a kocsin van egy legalabb gyorswax vagy valami tartosabb bevonat, azutan sokkal konnyebben lejön a dzsuva a fenyezesrol.
wax elott kell egy alapos ketvödrös mosás gyurmazassal, de megeri mert ha utana csak gyorsviaszozol akkor is sokkal könnyebben tisztithato a kocsi.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #35682 üzenetére
Kerámia csak a hobbiautón van, bár nem nagyon látom értelmét.
Egy normálisabb kemény wax ha kint áll a kocsi is legalább 2-3 hónapot bír. De a hétvégi gépen már 3 év rajta van.
A wax felvitele előtt nyílván tisztára kell mosni, nem pedig a koszra-porra kenni.
Na pont egy gyöngyház fekete Focusom van, 7-8 éve lett fényezve, és azóta csak találkozók előtt törölgetem át, de már így is jelenik meg rajta enyhén a mosókarc. Egyébként hiába nem mai, még elég "tükör" fényezése van, igaz nincs sokat használva, de azért nem is áll hónapokat nyáron.BTW mindegyik szín fakul.
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz Balcsix #35690 üzenetére
Mosópor, csak autósampon néven, felületaktív hatóanyaggal.
Escort-om kék gögyökkel, szögeben pirosas lilás árnyalatú, megspékelve zölddel.
Már megérett egy telifényre, mert közelről, főleg mikor poros látszanak az ajtózár körüli kulcs karcok, hátul egyéb tetőcsomagtartóról levett dolgok karcai.
Mondeo is gyöngyházas kékesszürke, piros porhóval.
Nem bemutató autók, így annyira nem izgat, hogy én látom a karcokat.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Ha már mosás a téma, egy 33 éves RS Turbo is kapott egy fürcsit.
már csak az iszonyat cockney miatt érdemes belehallgatni
-
zoger
tag
válasz Balcsix #35652 üzenetére
Nem mondott, hülyeséget az a szerelő, őszintén szólva én soha nem cseréltem egyik autómon se. Persze dízel az más dolog ott kell akár minden olajcserénél. Benzinesen ha csak 200ekm elteltével cseréled akkor se történik semmi. Ezt nem kitaláltam, hanem 2 sokat futott autó tapasztalatai alapján írom. Én is mikor legutóbb a kocsi alatt voltam már gondoltam lehetne cserélni nem nagy összeg, van benne 175ekm meg 14 év, tudom nem fog tőle változni semmi, de majd megejtek egy cserét.
-
Balcsix
senior tag
Hát valaki olajat sem cserél, csak amikor már nagy a baj. Láttam már olyat, hogy hasonlított inkább valami gumiszerű valamire mint folyékony halmazállapotú dologra.
Na az ilyen autóknak nincs gazdájuk, aztán meg panaszkodnak a tulajok, hogy " így meg úgy szar a kocsi" 150 ezer után...
Az automata váltók nagyrésze is ebbe hal bele, hogy figyelmen kívül hagyják az olajcserét.
Mind1, én karbantartom az autóimat, és eddig mind meghálálta (még a megbízhatatlannak titulált modellek is). Egyébként szervízkönyben ugyanúgy elő van írva az üa szűrő csere is, és nem 200 ezer km a csereperiódus, végképp nem dízeles autónál.
Olajat sem 30 ezrenként cserélek, mint a csereperiódus előírja.
Itthon meg hatványozottan komolyabban kellene venni az üzemanyagszűrő cserét legalább 50-60 ezrenként, bár én már azt is sokallom.
Ja nyílván egy Swiftnek, vagy egy régebbi autónak nem annyira érzékeny az üzemanyagrendszere mint egy újabbnak, de abban is erősen ajánlott a csere.
Az meg, hogy felesleges a csere elég nagy baromság. Főleg ha 2-3 ezer forintról beszélünk 50-60 ezer km-enként. Láttam már gyári üzemanyagszűrőt szétvágva 200 ezer kilométer után, és enyhén szólva sem volt tiszta.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz Balcsix #35695 üzenetére
Igen. Ha egy autóban bizonyos helyekre, rendszerekbe szűrőt terveztek, azt egyáltalán nem véletlenül tették.
Azzal hogy kicserélsz egy szűrőt, kárt biztosan nem fogsz okozni az autóban (ha szakszerűen van a helyére rakva) Egy új, tiszta szűrő mindig jobb, mint egy koszos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- DJI topic
- Trollok komolyan
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- További aktív témák...