-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jotzo01
tag
Sziasztok, remélem van itt valaki, aki gyorsan tudna segíteni. Külföldön vagyok és a klíma egy megállás után nem működik. Ford Focus 1.6 benzines. Megnézné valaki, hogy a klíma biztosítéka hanyas számú a biztosítéktáblán? Remélem, csak az lesz a gond, eléggé meleg van.
-
Gergőke88
addikt
válasz molnarpeter #20007 üzenetére
Korrekt fogyasztás.
Kiváncsi leszek nekem a focusban mennyit fog enni.
Most az mk3 1.6tdci 6.3 körül van.
M0 120-140 között, városban a határok+10, pályn 150.
Nagy részt m0(napi 80).[ Szerkesztve ]
-
Tony21
tag
Sziasztok!
Mk3 fóka, rádiót álló helyzetben (garázs) bekapcsolta gyerkőc, majd kb. 2-3 perc után lekapcsolt.
Utána nem tudtam bekapcsolni, gyújtás rajta vagy nincsen, tökmindegy volt neki.
Ha elindítottam a kocsit (motor jár), majd leállítottam akkor újra bekapcsolhatóvá vált, majd megint lekapcsolt és megint nem lehetett szóra bírni.
Menni azóta nem mentem vele, tehát nem tudom, hogy járó motor mellett hogyan viselkedik, garázsban meg nem akartam járatni.
Találkozott már valaki ilyennel, illetve tud rá valamilyen vajákolási technikát, vagy teszteljem tovább? (pl. menet közben végig szól-e) -
vasimnbt
csendes tag
Üdvözlet!
Segítséget szeretnék kérni! Ford focus kombi,2012-es 1,6 TDCi 114 LE hatodik fokozatban,főleg gyorsításkor "csak" gondol egyet,s kiugrik sebességből.Nemrég kuplungozták,új "szett" lett belerakva.,Elötte kb 1 évvel,már volt a váltó javítva első-hátsó csapágyak cserélésével.Mire számíthatok a továbbiakban?Ja és amikor gyorsítok,remeg a váltógomb a kezemben.
köszönettel. -
nagyúr
Jajj ne... most beszéltem a Forddal, és hát bizony megint pofáraesés néz ki...
Először ugye az volt, hogy anyjuk 7 személyese egy C-Max Grand lesz. Erre annak a gyártása befejeződött, nem rendelhet, nincs már készlet.
Most meg a ma reggeli telefonhívásban arról számoltak be, hogy ez év végén kivvezetik az 1.5 Ecobootsot az S-max motorpalettájából, és csak dízellel kínálják. Készletről még van néhány, illetve még rendelhető limitált mennyiségben, oszt' annyi... VW lesz ebből?Most vagy a környezetvédők nem elég hatékonyak, vagy mivan?...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #20018 üzenetére
Á, akkor (csak hogy összeálljon nekem is a kép) az új ecoboost 3 hengeres lesz, és ezért nem adják majd az S-max-hoz.
Jól értem?Ezért van az, hogy a készletet meg még néhány limitált mennyiséget 4 hengeressel gyártanak, és 3 hengeressel már nem adják a soványság miatt.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Goose-T
veterán
válasz cappa72 #20019 üzenetére
Szerintem meg azért nem adják már a 3 hengeressel, mert úgyis befejezik az egyterűek gyártását, és már arra sem akartak fejlesztési költséget allokálni, hogy belefaragják az új motorokat.
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
Goose-T
veterán
válasz cappa72 #20021 üzenetére
Elég régóta lóg már ez a levegőben, ez a hír pedig már tényszerűen közli.
Szerk.: én mondjuk abban reménykedem, hogy 2-3 év múlva, amikor majd lecserélni szándékozom a mostani MK4 Mondeót, akkor vennék egy új Mondeót helyette, hátha lesz valami raktársöprő akció. Vagy új Focus lesz belőle.
[ Szerkesztve ]
Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar
-
nagyúr
válasz Goose-T #20022 üzenetére
Szeptembermen még cáfolták.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-ford-cafol-marad-a-mondeo-es-a-ket-nagyobb-meretu-egyteru-is/
(nem tudtam beszúri link-ként)De a totálkáros hír az ledöbbentett. Oké, hogy 2021-ig megy a kivezetés...
Hát változnak az igények...De legalább addig marad a dízeles S-max (a környezetvédők meg majd dobáják rám a követ).
Érdekes szegmens lesz akkor a nekem való autó... lehet, hogy nem is lesz olyan szegmens, hogy nekem való?
(3 gyerek, középső sor teljes értékű ülésekkel, nem francia, nem olasz, nem kisáruszállító megjelenésű)
Hja... maradi vagyok...Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
A Zéé
addikt
válasz cappa72 #20023 üzenetére
nézd meg a friss eladási statisztikákat:
https://www.vezess.hu/magazin/2019/07/24/uj-kedvence-van-a-magyar-autovasarloknak/
Magán vevők közt az Sx4, a Vitara, meg a Duster megy, aztán meg a kis autók. A Top10-ben a Ford a Kugával szerepel.
Modeot régóta a cégek tartják fenn, de lassan teljesen átveszi a helyét a Focus mind méretben, mind árban és szolgáltatásokban is.Just a simple Lineman...
-
Tony21
tag
válasz molnarpeter #20011 üzenetére
Köszi, nem vettem le, ma ránéztem és teljesen jó volt ...
Valószínűleg a rádiócsapágy négy sarkában indukálódhatott antisztatikus feszültségi rugóáram, ami negatívan befolyásolhatta a 2 ionos pigmentlerakó nádiröcsöge billegetési ekvivalenciáját és a mágneses tér passzívan transzformált moduláris diffúzióját a kvantumfuturációjának geodetikus görbületéhez viszonyítva.
Gondolom ez okozhatott anomáliát. Vagy valami ilyesmi ...Legközelebb rendetlenkedik, lekapom a sarut
-
#31600896
törölt tag
Sziasztok!
Váltóolajat akarok cserélni az autómon. Óra szerint 115e km van benne, lehet sosem volt még cserélve benne az olaj. Mennyire macera ezt cserélni? 2005 Mk2 Focus 1.4 benzin -
-
7Sony7
addikt
Sziasztok. Egyébként van valahol ilyen karbantartási ütemterv, vagy ilyesmi?
-
-
kcsa
veterán
válasz 7Sony7 #20029 üzenetére
ETIS (linkelés valamiért nem megy: https://www.etis.ford.com/)
Jé, mégis link lett belőle
[ Szerkesztve ]
-
7Sony7
addikt
Kcsa és molnarpeter: köszönöm.
Még egy kérdés: toronycsapágy vagy rugó cserének mi a technológiája? Tudom, hogy többféleképpen is lehet, de mi a gyártó által ajánlott?[ Szerkesztve ]
-
-
Tamagocsi123
tag
Sziasztok. Az lenne a kerdesem a hozzá értöktöl hogy mi a vélemény a 2009 es év Ford focus 1,6 ti vct típusról? Mennyire megbízható? Mire kell fokozottan figyelni vásárlásánál? Köszönöm
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
gergobaby
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #20034 üzenetére
Ugyan C-max de ugyanez a típus, motorikus tapasztalatai:
Minimális olajfogyasztás jellemző (tudtommal másnál is), jelenleg nálunk ez olyan 0.5-1L/10 000km (365 000 km a futás)
lambda-szonda csere 1x, AC pumpa csere 2x volt
Állítólag a változó szelepvezérlés? javítása tud még nagyobb összeg lenni, eddig erre nem került sor -
mtade
aktív tag
válasz Tamagocsi123 #20036 üzenetére
Igen, talán most olvastam, hogy 2008ig. (Mk2,5)
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tamagocsi123 #20034 üzenetére
Inkább 101 lovasat keresnék.
-
Tamagocsi123
tag
válasz molnarpeter #20038 üzenetére
Annyira necces? A ti vtc?
Felhasználónak - 114 pozitív 0 negatív értékelése van az oldalon.
-
tailor
őstag
válasz gergobaby #20035 üzenetére
2005-ös Ti-VCT: gyári lambdaszonda és AC pumpa (150 000 km). A VCT kerék volt cserélve kb. 3 éve, az egyik legelismertebb, nem hivatalos Ford szervizben, kb. 50 volt, munkadíjjal - és ez már "örök élet".
Csak, hogy legyen "másik oldal" is#20039 Tamagocsi123 Annyira necces, mint bármelyik más használt autó... Ha vigyáztak rá, és karbantartották, akkor jó. Ha nem, akkor meg nem. 9 éve van meg a fentebb írt Focus, és a mai napig jól szuperál. Nem VCT-jellegzetesség, de a rozsdás küszöbök szoktak gondot és költséget okozni, ezt jó alaposabban megnézni vásárlás előtt.
[ Szerkesztve ]
-
Attól h leveszed a váltót h töltöd fel friss olajjal? Tényleg nem tudom de bennem is felmerült már korábban, h cserélni kéne, szerintem már kérdeztem is korábban. Annyira nem jár finoman szerintem mint kellene, de ehhez ki kéne próbálnom egy másik focust is, h legyen viszonyítási alapom. Ja és már átléptük a 245 ezret.
Leeresztő csavaros megoldás miért nem jó?[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Én gyanítom h az enyémben soha nem volt cserélve a váltóolaj és hát az is csak elfárad egyszer nem?
245 ezer alatt ha jól karban IS volt tartva megért már pár tucat motorolaj cserét, akkor épp a váltó ne kapjon friss anyagot és fáradt volna el? Oké, h ilyen "élettartam" szöveggel jönnek ezzel kapcsolatban, de hiszi a piszi.
Tutira fekete az már...Ha befelé fúrsz kifelé jön a forgács. Egyébként valóban kerülhet bele némi nemkívánatos fémszilánk, nem praktikus de ettől még sokaknál alternatíva azt hiszem. Vannak váltók amiken gyárilag van ilyen leeresztő? Akkor mégsem mindenhol tart olyan sokáig a lé mint mondják?
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kcsa
veterán
Ford esetén pl MTX75 váltón van, IB5-ön nincs.
Párszor már leírtam itt is asszem: nekem (MTX75) komoly javulást jelentett váltási érzetben az olajcsere. Szerintem is jót tesz neki, nincs olyan, hogy élettartam olaj, állítson bármit is a gyártó.
Szerk.: a leeresztő fúrásnál kifelé jön a forgács valóban az olajjal együtt. De amikor már a menetet vágod a lyukba (ami ugye azért kell :D) már gond lesz az apró forgáccsal
Apró érdekesség: a mostani Focusomban 4F27E automata váltó van, ezen sincs leeresztő, más automatákon meg van - automata ugye elég más, teljesen leereszteni sem igazán egyszerű, szóval a leeresztő inkább "frissítésre" használható.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
zoger
tag
válasz #31600896 #20027 üzenetére
A váltó elején lepattintod a fekete műanyagot (amibe a bowdenek mennek). Az alsó csavaron kiengeded az olajat a felette lévőn pedig betöltöd.
Napokban cseréltem féltengely szimeringet egy 2005-ös kintről behozott kitudja mennyit futott autón és teljesen rendbe tünt az olaj. Nem volt se fekete se krémes állagú. Nem láttam értelmét cserélni az egészet csak egy flakon újat raktam bele. -
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #20047 üzenetére
Erről a gépről van valami leírás? Mondjuk én személy szerint a leereszt-feltölt módszerben jobban hiszek, citromból és olajhűtőből is le lehet ereszteni, még ha szenvedés is.