-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nekem 1.6 focus kombim van és néhol elfogy a 100 lóerő... Klíma + 4/5 személy és vége. Főleg ha a futót is felcsapom hátra... 😁 Az ST170 kéne leginkább. 😋
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
bajnokpityu
félisten
szivóbenyát 85-120között tuningolják + eleve nagyon minimális eredménnyel kecsegtet.
viszont olyan jól viselkedett a mondi full pakkal lopar odavisszaban, hogy szerelembe estem, megsimogattam
mellesleg jobb időt mentünk, mint ismerős 240@500Nm es 4kereskese.lehet megnézem újra az 5ös mondeot, hátha már nem nyomja annyira a térdemet a középkonzol
5ös mondit 2.0diesellel éppen mennyire tudják biztonsággal húzno PFék? pár hónapja még csak gyári program volt, a 180@340Nm.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
nagyúr
És?! Azért mert erre volt pénzem, műszakilag meg állapotilag úgy mond tökéletes volt, még nézgelődök sti meg evo fronton is.
Meg lesz is valamelyik a kettő közül."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Mi5u
tag
Ezen a szabályon mindig is jót röhögtem. Én úgy voltam vele, hogy minden a rendszeres karbantartáson múlik, és ez be is vált az elmúlt 25 évben. Sosem a márkát néztem, hanem hogy az igényeimnek a legjobban megfeleljen az autó. Pl: a Skodát sem sz@rozom le, vennék is újra pedig abból még a hajtókar is kilépett(BXE motoros volt). Most ugye Ford-om van PSA származék dízelmotorral, úgyhogy a legtöbb ember szemében halmozottan hátrányos a helyzetem.
-
-v-
addikt
Aki megteheti vegyen új autót, bár én sosem értettem a miértjét
Pl.: [link]
Én szeretem érezni ha tekerem a kormányt, hogy attól fordul az autó, nem attól, hogy valami elektronika rásegít. Lehet az autózás azért kell, hogy élmény legyen nekem, mert sosem volt saját, amire vigyázhattam volna, ez benne van a pakliban, de egyszer ha megtehetném én bizony bejárnám Európát kocsival. Igaz azt valami GT-vel tenném akkor, nem kombival. Talán.
Ez az egyik álmom.
Imádom a kacskaringós hegyi utakat, szeretem ha a havas-jeges úton (egyedül vezetve persze, nem forgalomban) kicsit odaléphetek neki és kipörögnek a kerekek, picit meg is csúszik. Az élvezetes autózáshoz nem kell háromszázzal repeszteni, persze az is adhat nem kevés adrenalint, de a kettő szerintem nem ugyanaz.Az egyes focus akkor sokkal jobb. Abból már az 1.6-ossal is jókat lehet nyomulni, ha találsz egy értelmes állapotú 2 literes benzineset, még jobb.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Milyen focus?
1?2?3?
Árban kb. hol helyezkedik el?Azért kérdezem, mert én mondjuk egy 1-es 5-600 ezres focust nem vinnék márkaszervizbe átvizsgáltatni, de egy 2-est vagy 3-ast mindenképpen, ha van rá lehetőség.
Az átvizsgálás szerintem 10-15-ből megvan, időben szerintem max egy óra.
Ha a márkaszervizben rendes az ember akár a futásteljesítményről is ad infót.Megnézik a fényezést hol volt javítva, átnézik a futóművet, meg az egész autót, kiolvassák az esetleges hibakódokat, és kapsz egy komplett állapotlapot az autóról.
Szerintem egy drágább autónál megéri ezt kifizetni.
Pl, ha kiderül, hogy a két első lengőkar nagy sziilent, vagy szervószivattyú vagy hátsó lengőkar szilent cserés ami tipikusan minden focuson előbb-utóbb cserés lesz, annak az árát le tudod alkudni.
De ettől függetlenül kérd le a nyilvántartóból vagy/és a voltetörve.hu- ról is az adatait, ha magyar a kocsi.Az az ötezer már nem számít, annyit úgyis le fogsz alkudni az árból.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Na, kimentem a garázsba csináltam pár képet hátha segít majd a döntésben, bár a kormány kopásból nagyon nagy következtetést levonni nem lehet, az enyém így néz ki[kép] a pedálgumik meg így [kép].
És 140.000 van benne.A kuplungon már kicseréltem a gumit mert el volt kopva a sarka de gyári vettem rá, ha egyszer eladom ezt nézheti bárki, nem kopott.
Hátsó ívek peremét nézzétek meg, hogy rozsdásodik-e, az első sárvédő alját, a műanyag doblemez mögött, ezt úgy is meg lehet nézni, ha nyitott első ajtónál átnézel a sárvédő mögé.
Ha magyar akkor ugye van szervizkönyv amit valameddig vezettek is, remélhetőleg nem 10w40 olajjal jártak vele, hanem a gyárilag előírt 5w30-cal.Ha benzines akkor 10évesen vagy 160.000 km-nél cserélték a vezérműszíjat és a hosszbordás szíjakat is erre is érdemes rákérdezni.
Nagyon nagy baja nem tud lenni egy szívó benzinesnek, nem sok dolog tud benne elromlani.
Ha dízel, az más, azzal kapcsolatban nincs tapasztalatom.[ Szerkesztve ]
-
Mi5u
tag
"10w40 olajjal jártak vele, hanem a gyárilag előírt 5w30-cal. -> Na ennyire azért nem vagyok képben. Ennyire nem mindegy?"
A viszkozitást elhagyva is teljesen mások a tulajdonságai. A motor nem erre a típusú olajra(illesztések, hőtűrés) van tervezve, de a"szakik" előszeretettel öntik minden "korosabb" autóba "kopottezmártizvéénegyvenkellbele" felkiáltással. A gyári ajánlás nem véletlenül van, és az olaj sosem fog esetleges mechanikai hibákat gyógyítani.
Ellenben csak a lerakódások mennyisége nő, és a kopást gyorsítja fel.[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Nekem szerencsére az szép, csak a kormányon csúnya (amit elméletileg légzsákkal együtt lehetne cserélni ), de miért nem veszed le a csomagtartó kárpitot? Nem annyira nagy dolog, és akkor Te magad is látod, hogy van-e bármi. Ámbár két dolgot van, ami bátorságra ad okot, egyrészt ezeket szinte kivétel nélkül ragasztani szokták, amit egy vékony damillal ellenőrizni is tudsz, és egyúttal le is tudod szedni a csúf jelet onnan, másrészt ha már úgyis kicseréled, amikor Nálad az új embléma, akkor látod a hátulját, hogyan kellene rögzíteni, és tudod, hogy kell leszedd a régit.
-
kelly416
veterán
Mondjuk ez a második fele a dolognak kissé kétséges, mert az eredeti lehet, hogy pattintós, az új meg mondjuk mert kínai (ne haragudj, nem tudom honnan rendelted, én magamból indultam csak ki), lehet, hogy csak ragasztós. De nyugi, nem szokták megfúrni a lemezt, csak jófajta ragasztót használnak szinte mindig. Én a motorom tankjáról az emblémát is damillal szedtem le, sírtam volna, ha bármi baja lesz a fényezésnek, de semmi maradandó, csak a ragasztót kente szét kicsit amit le lehet mosni.
-
kelly416
veterán
Én sem pecázom, úgyhogy nyugi, nekem is kéregetnem kellett. A ragasztót meg utólag le lehet mosni szépen. Az autóm is eléggé szép állapotban van szerencsére (2006 Fóka kombi), de a motoromról írtam, hogy ott rozsdás bökővel szúrtam volna meg magam, de semmi baja a fényezésnek a damiltól, úgyhogy Neked is bátran ajánlom.
-
kelly416
veterán
Szerintem ez a teljes márkajel egyben. Ragasztva van az eredeti is, ezért hívja sticker-nek. Nem csak egy hagyományos értelemben vett matrica, hanem egy ragasztós műanyag embléma, csak nekik erre külön nincs szavuk, ugyanúgy hívják mint a matricát. Úgyhogy nem úszod meg, szedheted le az egész jelet, ami azt jelenti, mehetsz kilincselni a kollégákhoz damilért.
Szerk.:
Majd amikor megérkezik, akkor meglátod, de náluk ez is sticker néven futna, pedig van vastagsága rendesen, nem az kimondott matrica.[ Szerkesztve ]
-
Valaki tud mondani valami hasznosat az előző hsz-emre, mit lehetne kezdeni az utas oldali ülés rögzítésével kapcsolatban?
Illetve rendelt már valaki könyöklőt ebayről? Idehaza kicsit drágák, 27k környékén vannak, ebayen már fele árban lehet találni.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kelly416
veterán
Én könyöklővel vettem az autót, kb. ugyanilyen eBay-es utólag beszerelt darab. Előtte 626 Mazdám volt gyári könyöklővel, szinte mindig használtam, a Fordban felhajtottam mindig, ameddig ki nem szereltem. Túl rövid (ki lehet húzni, de szerintem hamar letörne), túl magas, kényelmetlen. Bár én a haverok szerint 169 mély vagyok, mert ezt a méretet még magasságnak nem lehet nevezni.
-
galoslac
tag
Eladó Bosch IXO nyomatékadapter 1500/db egy-több-sok mint a kínainál
-
patomi
őstag
ha nincs tető alatt akkor se kelljen kapargatni
Nem is kell szélvédőre teszed a szabályzót, meleg állásba a másikat 3-4 fokozat a venti(nyilván manuális klímás kocsiban). Nekem pár perc alatt leolvasztja a jeget, még nagy hidegben is. Van fűtőszálam is de sajna az elég hézagosan megy és annak sem rövidebb az ideje. Egyébként a gépkönyv is leírja.
[ Szerkesztve ]
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
kelly416
veterán
Az aprópénznek én vettem egy pohártartóba rakható hamutartót. 4 dodóból megoldva.
patomi:
Melyik évben volt az a sok -20? A Cliora úgy ráfagyott az elméletileg vízhatlan méretpontos ponyva, hogy 2 napig szedegettem le róla esténként hajszárítóval. Mindezt kb. ugyanennyi nap alatt tette meg. Azóta inkább nem takarom le az autót ilyen esetben. -
gabor9991
őstag
Hátsó szilenteket nézted?Szakadt mind?Egy lengőkar van amelyikben szakadni szokott a többi lehet jó is.
Írtam is ezt neked, hogy vásárlás előtt nézesd meg a típushibáit, és ahogy elnézem meg is van lassan mind Még kellhet esetleg egy fagydugó vagy gyújtótrafó, esetleg egy törött spirálrugó csere jöhet meg egy szervószivattyú vagy szervócső és utána jó leszLengőkar készlet 60-ért nem sok, ha nem kínai és benne vannak az új csavarok.Külön csak a csavarkészlet ~13-15k.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
Állítólag az utóbbi időben kigyulladó bömösök a rozsdás és átrozsdásodott részecskeszűrő ház miatt gyulladnak ki. Azért figyelj oda, hogy az auspuff ne nagyon legyen rozsdás. Egyébként sejted, mennyibe fáj azt cserélni? Merthogy az a 32 nagyon karcsú, vagy a Tiédben nincs DPF? Vagy én vagyok eltévedve? A rezonátortól a hátsó lökösig egyetlen cső, amiben benne van a DPF is, és így ez az enyémre állítólag 200 körül mozog (bár tény, még nem néztem utána, mert szerencsére nem kell cseréljem).
Ja? Hát így azért jelentősen bővebb a lista, így már értem az árat. Sőt, talán még keveslem is. Gyertyát, lengéscsillapítót, ilyeneket nekem nem kellett cserélnem, de mondjuk egy motortartó bakot illene, a bal felső elengedte az olajat, és néha meg-meg remegteti a bódét valami, gyanítom, ez az. Majd ha cserélték, kiderül, hogy tényleg-e vagy nem.
-
nagyúr
Vízpumpának külön van a szíj. Nekem is úgy van megcsinálva. Nekem feszítő görgök is lettek cserélve mert kb 1,5 hónapja a vízpumpának már hangja volt.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
A vízpumának hangja van, csapágy hangja és egyre hangossabb lesz. Ha nem hallassz ilyet, akkor hagyd.
Kerékcsapágy? Annak is van hangja. A féknek akkor szokott hangja lenni, ha nagyon kitekered a kormányt és akkor cicereg, vagy a tárcsa meg a pofa meg van égetve. Esetleg ha rossz minőségű tárcsa van fent és hullámos. Akkor beleér a fékbe és akkor is cicereg.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
gabor9991
őstag
Egybe cseréltesd a pumpát a szíjjal.
Ennyi km/év után már biztos nem a gyári van benne és ugye senki nem tudja mi lett beszerelve helyette.
Most kicserélteted csak a szíjat, spóroltál egy vízpumpát, örülsz, de ha a pumpa elkezd szivárogni akkor annak a cseréjéhez le kell bontani újra a vezérműszíjat is mert a pumpa és a vezérműszíj feszítője a blokkra egy közös csavarral van felfogatva szóval csak úgy egyszerűen nem lehet vízpumpát cserélni.A cserekor az árban pedig a nagyobb részt a munkadíj fogja adni. -
patomi
őstag
Trend plus? Hááát.. fényezetlen tükrök, fekete hűtőrács? Ezek inkább az ambiente jegyek. Egyébként nem csak a 4 elektromos ablakosnál működik ez a funkció? Aszem a 2 állású kapcsoló is feltétel. (mármint, hogy minden ablakot egy gomb nyomásra lehet le-fel húzni)
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)