-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ReFleXx
addikt
kettöstömegűt nem cserélnék, nem olyan mint egy időzített bomba, azert vannak előjelei a fáradásának, meg ált. nem olcsó a csere sem.
azt javaslom vigyél el minél többet egy próbakörre, jókat/rosszakat egyaránt, ne csak neten nézegetsd, azután már többedik után tudni fogod melyik lesz a neked megfelelő.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
embe
nagyúr
-
Jenne
senior tag
Szia!
pl most utoljára is csak a termosztát ment szét (40k volt a javítás),
Fiam 2006-os 1.4 TDCi fiestájában a termosztátcsere került borravalóval 16 ezerbe összesen. Febi termosztát és abból is a drágábbik, 11.580 Ft volt (Partnerutónál), plusz 4 ezer forint (25 perces) munkadíj, független szervizben. Termosztátot én vittem, előzetes megbeszélést követően. Szerviz csak a munkát adta. Autót bevittem, ittam egy kávét és már készen is volt.
(megjegyzés: a Febi gyárival megegyező minőség, mert egyike az európai Ford beszállítóinak)[ Szerkesztve ]
A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
nagyúr
-
Zola007
veterán
Spritmonitoron a benzines Megane-okra is 8-8.5 litert írnak
Meg is lepődtem, azt hittem azért ezek már jobb motorok és kevesebbel beérik
Chevrolet Lacettik is ilyen sokat zabálnak, nem értem miértMegane 1.5 és 1.9 dízelre meg 5-5.5-et
Előzés és esetleges csomagszállítás miatt gondolkodtam én is az 1.9-ben
de nem vezettem még dízeles autót, nem tudom mire elég az a nyomatékTegyük fel megyek évi 25 ezret, akkor a különbség egy 5.5 literes dízel és 8 literes benzines között ~250 ezer Ft
Azért az már elgondolkodtató[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
én nem megyek túl dinamikusan, inkább amolyan safety módban
átlagos vezetőnek tartom magam, valószínűleg nem igazán profitálnék egy 120 PS feletti autóból.
90 lovat a klíma mennyire fogja meg?
mert az 26-28 fok felett menne szinte mindigMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
A másikat is kintről hozták be még 2016-ban, azóta évi 20k km pörgött bele.
Lehet, hogy akkor vadászok tovább szívó benzinest, elvégre a megbízhatóság lenne a fő szempont.(#19980) bajnokpityu: olvasgattam utána bőven, alig esznek többet mint az 1.6os szívó benzinesek. Sőt, gyári adatoknál pl. városiba és vegyesbe is kevesebb van megadva az ecoboostnál. Állítólag inkább autópálya tempóban eszik kicsit többet.
-
Decemberben cseréltem aksit, akkor elvittem ráméretni, igazából jó volt, emlékeim szerint nem vette a töltést. Mondjuk hozzá tartozik, h 90%-ban városban használom.
Szerelő szerint lehet immo vagy benzinpumpa is.Kösz a linket!
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
+kcsa
Gondoltam. Így nincs kompromisszum és még 3 év múlva is gumi lesz.
Egyet bánok, h tavaly augusztusban nem tudtam megvenni a 2007-es faces 2 lityis fókát a helyi kereskedő ismerőstől. Olaszból behozott kocsi volt jó áron. Utólag említette, h ha mondtam volna neki akkor odaadta volna csak nekünk két részletbe is. (akkor még 300k hiányzott a vételárából)
A jószág amit viszont megvettem mo-i céges kocsiként kezdte (2 cégnél volt), utána két magánszemély használta (egy idősebb férfi, majd egy női tulaja volt), utána kereskedő majd én. A kilométeróra passzol, az állapota meg olyan, amilyen a Pest környéki utak (Biatorbágy-Tárnok-Pest vonalon mozgott)./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Chereiose
addikt
Köszi!
Ma megnéztem, kipróbáltam egy 1.4 Ghiat, meggyőzött egyébként, automata klíma, vajbelső és bőrkormány egészen igényessé teszi ezt a kis kocsit, városban végül is elég ez a motor, fogyasztása gondolom azért nem kevés akkor, de most nekem inkább az állapota a lényeges. Másik, hogy úgy néztem nem egy vagyon fent tartani, elég olcsó hozzá minden, meg hát nagy meglepetések sem érhetnek az egyszerűsége miatt. Helykínálata kifejezetten jó, még hátul is. Nézegetek még Opel H astrákat is, de mindenképp elgondolkodok ezen, de csak ghia felszereltséggel.
-
#31733248
törölt tag
"Az komoly. Nekem az 1.6 TDCI Fóka 7.4-ből járta meg, a 2600 km-t, bár sztem a fos gázolaj, meg a nettó 15 óra dugóban állás miatt."
Nagyon sokat számítanak a körülmények és a sofőr is. Ha az ember sokat megy folyamatosan azonos sebességgel (pl. tempomatozik), nagyon jó átlagok jönnek ki, országúton így például teljesen normális, ha a műszer folyamatosan 4-5 literes fogyasztásokat mutat.
-
darvinya
titán
-
#31733248
törölt tag
"igen, tudom, de sokat számít az üzemanyag minősége is."
Én csak a 95-ös alapáras MOL-benzint használom, kint INA kútnál tankoltam. Próbáltam prémium üzemanyagot is, de semmilyen különbséget nem láttam.
"szerintem én nem fogok összehozni ennyit sosem, pedig törekedni fogok rá, ha lesz kedvem majd."
Nem kell rá odafigyelni, én sem tettem. Egyszerűen csak sokat mentem kényszerűségből a szerpentines szakaszokon a lassabbak tempójával, autópályán pedig szinte végig tempomatoztam.
"a 47e km is egy év alatt szép "
Hozzátartozik az igazsághoz, hogy elég sokat motorozom, pontosabban robogózom is. Értelemszerűen munkára is használom mindkettőt.
"a kipuf. végén, az alján, ahol kicsöpög a víz, ott neked kormos?"
Most néztem csak, hogy rákérdeztél, meg is lepődtem kissé: a Mondeo hátsó dobja keresztbe van fordítva és két vége is van. Mindkettő korommentes.
-
-
Rádió engem annyira nem érdekel. Navihoz viszont alkalomadtán jobb lenne az 5 hüvelykes telónál nagyobb kijelző.
Na ezért kerül normális helyen alapjáraton 140-150k-ba egy komplett alváz és üregvédelem. Azért én szeretném megőrizni legalább ezt a mostani állapotot vagy valamicskét javítani rajta, h 5-7 év múlva is még kocsi legyen.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
kcsa
veterán
Abszolút adom, Kléber téligumi nekem is volt (első és utolsó újautó vásárlásomhoz adták), és rendesen veszélyesnek tartottam, és tartom ma is: Kléber Krisalp HP2
Michelin gumikra egyébként jellemző a felkeményedés, pl. Energy Saver, 6-7 év után se kopik el, cserébe csúszik.
Téligumiknál a Barum saját tapasztalatom és mások véleménye szerint is (olyanok véleménye, akik véleményére adok is ) az árkategóriájában általában a legjobb, így bátran vettem idén a Focusra is.
-
Ja, plusz felraktam a motorháztető burkolatot is (gondolván, h most aztán majd jöhet a tartós hideg de elnézve az omsz előrejelzést... ) de szomorúan konstatáltam, h nem kaptam hozzá megfelelő darabszámú rögzítő karmocskákat.
Utólag is elnézést a nem túl jó minőségű képekért, talán jövőre én is beruházok egy jobb fotós képességekkel megáldott mobilra. Asszonynak nem túl rég vásár't Redmi Note 7-ese minimum kétszer jobb, mint az én Lenovo P70-em.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zoltan.bagi
csendes tag
Én klímát mentem töltetni hozzájuk (Kerepesi útra). 20 perc szerencsétlenkedés után kijön, hogy nagy a baj, nincs nyomáskülönbség, nem jó a kompresszor, még a ventillátor sem indul...
Adott egy kontaktot, hogy ők megcsinálják, de zsebbenyúlós. Írtam nekik, kaptam is egy kb 300ezres ajánlatot.
Utána elmentem Czako-hoz fordfocus.hu-s ajánlások alapján, aki 20 perc alatt megcsinálta. Mint kiderült valamiért kiszedték a töltőcsonkot, amit utána betekertek ferdén és szivárgott is. Ezt Czako kicserélte (ragasztani kellett az elcseszett menet miatt, legközelebb valószínűleg klímahűtővel lehet csak cserélni), feltöltötte és ment a klíma.
Kwikfit mellett szóljon, hogy csak egy nyomáspróba árát számlázták ki, ami 2-3 ezer volt. Többet ode nem megyek. -
laci laci
addikt
Hordtam hozzàjuk,de nem vagyok megelégedve velük és még szépen is lakás átalakítással foglalkozom és vállalnom kell három évet a munkámra.A váltó felújítás után másnap visszavittem,hogy nem jó, sőt ross zabb lett,mint volt és a váltó szerelő azt mondta,hogy sz@rul vezetek,nesze neked gari és 180.000fz
[ Szerkesztve ]
Xiaomi mi3-4-5-6-8-pro8-9-9t-9tpro,mi note 10,10,10pro,redmi k30/4g,pocof2pro,mi 10 ultra,mi11 ultra,11pro,11t-pro,11 lite 5g,12x,12s
-
oliwire
őstag
Sajnos az a 2008-as év utáni Facelifthez jó csak, annak a fejegységében van hátul USB csatlakozás. Megvehetném én is azt, de akkor maga az AUX és az USB csatlakozók nekem nem működnének.
(#22143) kcsa A bontóból való nem lenne annyira egyszerű nekem, Nyíregyháza és környékén vagyok, és nincs olyan gyakran ilyen autó bontóban errefelé, de egy esélyt megadok neki megnézni.
-
Dißnäëß
veterán
Köszi, akkor totál kerülöm őket. Nem kell a baj.
Köszi a többieknek is, lehet átnézetem ezt a C-Max-ot, aztán beleülök, véleménytől függően. És még a ventillátor blokkot is meg kell nézetnem, alig fúj 4-es fokozaton, hiába csak előre (arcba) fújást állítok be neki, vagy csak ablakot, csak lábat ... Valszeg egy teljes szellőző rendszer és klíma tisztitás, minden egyéb kell neki.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Az az immo ledje ->
Sokat nem akarok költeni ilyen védelmi célra, talán veszek egy kormány vagy pedálzárat. Újabban egyébként mintha vidéken is vinnék már a kettes fókákat, de ne legyen igazam.
Egy millás, 15 éves kocsira nem kötünk casco-t szerintem. Biztosítóknál is kábé ez a küszöbérték.
Tudom, amit el akarnak vinni azt el is fogják, de megkönnyíteni nem fogom senki dolgát az tuti. Ha már van egy váltózáram amihez csak 5 új csavar kell, szerintem kár lenne kukázni.Mihez kezdjek a rajtam maradt egy liter váltóolajjal? Üregvédelem?
Nincs ötletem. Eladni nem érdemes, felhasználni nem tudom oda ahová való.../// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#31600896
törölt tag
Most azt vettem észre, hogy a kézifék lágyabban behúzható, továbbá a fékpedál keményebb, de nehezebben állítja meg az autót. Remélem ez pár 100 km után helyreáll. Olvastam egy helyütt, hogy kb. 500 km-ig kímélni kell a féket, és nem is fog tökéletesen egy ideig.
[ Szerkesztve ]
-
lizakattila
senior tag
Ez már jobban hangzik. Én is úgy számolgatok, hogy 50-60k az alkatrész+munkadíj. Meg akkor már úgyis aktuális az olaj+szűrők cseréje, az is megcsináltatom.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
(Amúgy egy 2007-es, 1.6 benzines, 100 lovas gépről van szó.)
Hívtam a szerelőm, jövő héten sajna nem dolgozik elvileg, de megpróbál segíteni."Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln