-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoger
tag
válasz #31600896 #13742 üzenetére
Nekem 3-as focusnál van ilyen. Fémes koppanás volt lassú sebességnél olyan helyeken ahol aránylag nagyot tudott esni a kerék. Lengéscsillapítókat kicseréltem elől. És megszűnt a dolog. A kopogós oldali egy kicsit már eresztette az olajat, de még jó volt, csillapított.
Egy minimális ugyanolyan mértékű tompa kopogás maradt mind a két oldalról, de ezt úgy olvastam a focus klub oldalán, hogy ilyen. Kicsit zörgősebbre sikerült mint a 2.
Más is így érzi? 2014 év végi 1.0 kombi focusról van szó. -
zoger
tag
Ki miből űl át. Én 1.4 mk1 focust ill. 1.25 mk6 fiestát váltottam 1.0 kombi focusra. Ég és föld. Annak ellenére, hogy nehezebb sokkal jobban megy minden körülmények között és kevesebbet fogyaszt. Minden utazás egy élmény sima vele az előzés s mindig van benne tartalék még 150-nél is. Nyilván ha nagy td autóm lett volna elötte legyintenék rá.
-
zoger
tag
Akkor írok egy 3. variációt. Úgy tudom az alapvető problémát a az okozza míg a szívósor befecskendezéses motoroknál volt ideje a benzinnek tökéletesen elvegyülni a levegővel ez a közvetlen befecskendezésnél nem tud megtörténni s mindig maradnak apró üzemanyagszemcsék amit nem párolognak el s így az égés során korom szemcsék lesznek belőle.
A dízelnél pedig az apró részecskék amit az emberi szervezet nem tud kiszűrni a nagyon magasnyomású befecskendezésnek köszönhető. Finom porlasztás --> apró szemcsék.
Azt nem tudom, hogy egy részecskeszűrős dízel mennyit bocsájt ki. De azt tudom, hogy egy szűrő nélküli benzines a töredékét egy hasonló dízelnek. -
zoger
tag
válasz bajnokpityu #18492 üzenetére
1.0 ecoboostban sincs egr, s gondolom a nagyon hasonló 1.5 ben se.
-
zoger
tag
válasz bajnokpityu #18492 üzenetére
Igen ez így van. Érdekes dolog a fórumtárstól ez az "összepréselt levegőben létrejövő részecskékről". Ez az új 1.5 szívómotor se véletlenül szívósorbefecskendezéses. Így nem kell rá részecskeszűrő.
-
zoger
tag
2007-es fiesta, pár hete a bal első rugó tört el 150ekm-nél. Alsó karika tört le. Szerencsére nem csinált bajt.
-
-
zoger
tag
válasz SPeti1984 #19066 üzenetére
Én is azt tapasztalom, hogy a kisköbcentis turbós motoroktól inkább félnek az emberek. Volt aki megkérdezte, hogy nem visít mint egy wartburg mert neki volt és a 3 henger tudja, hogy milyen. Meg aztán szét is kell pörgetni mert csak 1000-es. Meg persze a fotelszakértő aki sose látott szerszámot is tényszerűen közölte velem, hogy 100ekm-nél mindnek széthullik a motorja. Szóval én azt tapasztalom, hogy eléggé ismeretlen ez a kategória.
-
zoger
tag
válasz egyedülülő #19291 üzenetére
Igen gyáriak.
-
zoger
tag
válasz #31600896 #20027 üzenetére
A váltó elején lepattintod a fekete műanyagot (amibe a bowdenek mennek). Az alsó csavaron kiengeded az olajat a felette lévőn pedig betöltöd.
Napokban cseréltem féltengely szimeringet egy 2005-ös kintről behozott kitudja mennyit futott autón és teljesen rendbe tünt az olaj. Nem volt se fekete se krémes állagú. Nem láttam értelmét cserélni az egészet csak egy flakon újat raktam bele. -
zoger
tag
válasz Chereiose #20317 üzenetére
Nekem egy hasonló évjáratú 1.25 fiestám van 160ekm-el. Újonnan vettem s azóta a kopó dolgokon felül bal hátsó kerékcsapágyat, hátsó kipufogódobot ill. egy gumigyűrűt kellett cserélnem a termosztátnál. Nem tudok róla, hogy lenne valami típushibája amire figyelni kell.
-
zoger
tag
Szisztok!
Milyen helyet tudtok ahol rendesen megcsinálják az alváz és üregvédelmet? -
zoger
tag
Nekem eddig 20 év és 5 autó tapasztalatai alapján nyáriban a nexen n blue hd, téliben a pirelli winter 160 snowcontrol volt az ár-érték bajnok.
-
zoger
tag
válasz darvinya #21264 üzenetére
Aha, sok a fotelszakértő aki a közelében sem járt ilyen motorú autónak. Az enyémben közel 90e km van és 0 az olajfogyasztása.
Azt, hogy egy autó miért kormol azt meg múltkor sem értetted. Emlékszem rá mert én (is) próbáltam elmagyarázni s persze a végén én voltam aki nem tudja.
Kicsit járj utánna mielőtt "széttőri a részecskéket a szűrő"😄😄 -
zoger
tag
válasz bajnokpityu #21366 üzenetére
Azért van pár amiben nincs egr. Az 1.0 is ilyen.
-
zoger
tag
válasz egyedülülő #21398 üzenetére
Nekem febi csavarok vannak mind a két fordomon és teljesen jók.
-
zoger
tag
válasz nfsu17 #21403 üzenetére
Nem ismerem pontosan az autódban lévő motort de nekem úgy tűnik hogy nagyon hasonlít az ezres ecoboostra. az ezreseknél van egy kis gumi tömítés eldugva a vízpumpa alatt ami nagyon sok korai modellen szivárgott. A cseréje felér egy vezérműszíj cserével sok munka van vele. https://youtu.be/RaM_acrirZU
Csak egy tipp.
Ehhez nagyon hasonló tömítést már cseréltem két szívó benzines fordon is igaz ott az egyik 9 a másik 16 éves volt. Azoknál a termosztátház alatt használták ezt a tömítést. -
zoger
tag
válasz littleguy00 #21568 üzenetére
Nekem már újkora óta ilyen a 2007-es 1.25-ös fiestám, nem foglalkozok vele. Most 160ekm van benne. Többnyire akkor csinálja ha nincs túl hideg jellemzően ilyen mostani időben, olyan mintha a vezérlő nem tudná eldönteni hogy mennyi dúsítást adjon a motornak.
-
zoger
tag
Tudtomon kívül nekem erre volt egy jó megoldáson: termosztát hiba miatt folyamatosan valamennyire nyitott termosztáttal jártam sokáig a hülye vízhőfok mutató miatt. Ez csak akkor derült ki mikor télen meg jártam vele a mátrát és lefelé a hegyről mindig visszament a hőfok mutató alapra. Ebből látszott, hogy valami nem stimmel, de a víz hőfokom garantáltan nem ment föl. Kicsit utána járva akkor kiderítettem, hogy a vízhőfok mutató már 40 pár fok fölött bemegy középre. Ebben a formában tényleg nincs sok értelme.
Mint minden autómon ezen is néha felnyitom a motorháztetőt ellenőrizni a dolgokat, de azért nyugodtabb lennék ha az ezres motor is megkapná a hűtőfolyadék szintjelzőt. -
zoger
tag
válasz Tsebacsi #21649 üzenetére
https://www.ford.hu/erdeklodoknek/valasszon-extrakat/garancia-es-biztonsag/ford-extra-garancia
Tuti.
Volt egy rejtélyes futómű kopogásom, valószínű hogy az első tulaj meg padkázta. Konkrétan egy kicsit kotyogott az első kerék. Nem tudtak rájönni hogy mi lehet a baj de azt mondta a szerelő hogy kicseréli a kerékcsapágyat mert az még úgyis garanciás, 4 éves volt akkor az autó.
Aztán utána rájöttem hogy a lengéscsillapítóval van a baj. De az már nem tartozott akkor a garancia körébe. -
zoger
tag
Sziasztok!
Ilyen ablaktörlőt használ valaki mk6-os fiestán? https://ablaktorlo-lapat.arukereso.hu/bosch/ablaktorlo-lapat-3-397-118-427-p356071483/#velemenyek