-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
SP4C3
veterán
válasz molnarpeter #35050 üzenetére
right to repair - ez csak elektromos kütyükre vonatkozik, nem?
Céges - Köszi az infót, valahol ugyanebbe az infóba botlottam, ha magamnak vennék, akkor valami 74kw-tal szerelt gépet kerítenék, céges berlingokban az van, sokkal élvezhetőbb velük közlekedni.-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
SP4C3
veterán
válasz darvinya #35052 üzenetére
Sajna nem ennyi, de ez is probléma volt...
Az injektorok lesznek a következő vizsgálat alanyai, lehet nem kap elég üzemanyagot?Magasnyomású pumpa ok, szervizen valami 2200 bar-t mértek pörgetve, üresjáratban simán felszalad a fordulat 5k rpm-re.
Van a szomszédban 2 bontó is, előbb le kellene mérnem multimeterrel őket, hátha egyik döglődik.
Ahogy nézem 40 eu körül mennek a bontottak...-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
darvinya
titán
Legtöbbnél a porlasztó csúcs hal be.
Abból csak újat szabad venni, ráadásul mind a 4-et.
Bontottal is ugyanott leszel, megy 1000km, s behal.
Magasnyomás jó, különben nem lenne ekkora értékű.
Fix cső lehet horpadt/eltömődöt, de azt a nagynyomású szétvágná, persze a túlnyomástól nagynyomású is tönkre menne, mert 10000-t az sem bírná.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #35047 üzenetére
Plusz az a fajta humán faktor amikor a szerelő pontosan tudja hogy nem kellene azt a csavart/anyát tizedNm-re pontosan gyári értékre húzni, ha "érzésre" stabilan meg van húzva, akkor semmi gond nem lesz vele.
De ha lazán hagyja, akkor garantált hogy X idő/használat után vissza fog jönni az ügyfél mert rejtélyes körülmények között beszahart az autó..
Tehát számlázható munka lesz vele, tehát profit lesz belőle.. -
gabor9991
őstag
-
molnarpeter
nagyúr
Flotta alapján szvsz jól sikerültek a HDI motorok, taxis körökben is kedveltek a Focus/Mondeo dízelek, hogy a topikhoz is kapcsolódjunk Ford egyszerűsített amíg lehetett, hogy adalék ne kelljen (kivéve talán Focus mk2 és társai, amibe kellett Eolys), a PSA meg a kezdetektől fogva adagolt plusz anyagot a gázolajhoz, ezért is meglepő kicsit az AdBlue témakör - szóval szurkolok, hogy ne legyen baja, vagy legalább garancia ideje alatt.
Right to repair: szerintem tulajdonképp arról szól az egész, hogy ne csak a hardver legyen a user tulajdona, hanem a szoftverhez is kapjon hozzáférést, de felmerült már alaplap javítás is, mosógép alkatrész ellátás, vagy például szerviz leírások is autókhoz, elég széles szerencsére a spektrum Pl a híres villanyautó gyártó szinte nem is ad el alkatrészt csak úgy, de iparági szinten engem is kiakaszt a terjedő "komponens védelem" és társai. Az megint a spektrum másik vége, hogy egy MTZ-hez (ha már a szarvasos traktorgyár volt az egyik cég a R2R ellenében) neten fent van ingyen az alkatrész katalógus, használati útmutató, és különböző szerelési könyvek, az alkatrész meg fruttiért megy (nyilván a minőség rovására). Érdekes folyamatok ezek, szerintem tolódik minden a szolgáltatási modell felé, centralizáltabb tulajdonlással, majd a piac eldönti a végén (és emiatt is tetszik a R2R, mert megadja a döntés lehetőségét, hogy csere vagy javítás, mert mindenki más viszonyok között tevékenykedik). Kicsit hosszú lett, bocsi
-
molnarpeter
nagyúr
Turbó csőre kell gondolni? (Végülis logikus, még hiba határértéken felül maradhatott, így akkor egyszerűbb az élet, jó eséllyel nem lesz más gond.)
A HPFP nem lehet, hogy a Bosch-ról kapta a népi nevét?
Plusz egy kérdés, a vezérlésben minden cserélve lett? Csak az rémlik, hogy összetett megoldás, húzósabb a csere is, remélhetőleg megszolgálja az árát a karbantartásnak. -
darvinya
titán
válasz gabor9991 #35058 üzenetére
Mindkettő egy nagynyomású egységből áll.
Öreg mechanikusan ossza az hengereknek, újabb elektronikusan.molnarpeter
Ha turbó lenne, akkor még alapjáratról gyorsítás sem lenne.
troll81
Látom sok szabadidőd van.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #35063 üzenetére
A régi adagoló tudott 150bar nyomást az új rendszer meg 2000-et.
Szerinted ez ugyanaz?
Szerintem nagyon nem [tddi porlasztó] [TDCI porlasztó]
[Tddi adagoló] [TDCI nagynyomású szivattyú]
Látod ugye mi a különbség? -
Joker88
őstag
Jelentem, a múltkori légzsák-visszajelző probléma megoldva..
Hiba elhárítása: Az ülés alatt ugye van a csatlakozó, onnan a vezeték a biztonsági öv alá megy. Na ezen részen a vezeték volt meglazulva, a két tüske nem érintkezett a biztonsági öv paneljével.
(Illetve a sárga csatlakozó ott már meg van repedve,ez orvosolva lett.. )
De hogy legyen egy kérdésem is..
Tavaly ugye volt lakatolva a kocsi.. Pár helyen javította is,viszont szerintem ott nem lett normálisan lekezelve (lefestve ? ) belülről a kárpit alatt.. Legalábbis az ülés csvarja körül full fekete trutyi van,nem nem mocsok,hanem a javítás után valami cucc.. Namost,illendő lenne esetleg kiszedni a kárpitot és valamivel lefesteni a kocsi alját a kárpit alatt?In loving memory of Garrett Lockhart
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Joker88 #35070 üzenetére
Lehet karosszéria tömítő ha az, akkor nem kritikus, alulról/kívülről kell védve legyen, belül már nem esik az eső normál esetben. Esetleg alapozót lehet rá kenni mondjuk, ha zavar a tudat, de szerintem nincs különösebb jelentősége, hogy kap-e festéket. Szóval olyan ez is, mint hogy a műszerfal váza nincs festve - senki nem látja, és nincs jelentős korrózió.
-
Alg
veterán
Sziasztok,
Valaki meg tudja nekem mondani/mérni a jelenlegi Focus kombi csomagtartó ajtónyílás méreteit és a csomagtartó belső magasságát padlótól tetőkárpitig? Neten sehol nem találok ilyen infót...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
SP4C3
veterán
válasz molnarpeter #35060 üzenetére
Semmi gond, jól esett olvasni.
Köszi mindenkinek az infót-véleményt.
Fejlemény: Megnéztem az üzemanyagfiltert, (motortér bal fent) és mázlimra megtapogattam az alját, amin van egy kupak?! és mit ad Isten, illetve hogy-hogy nem elvtársak, laza volt, ahogy hozzáértem "buborékhangokat" adott ki a szűrő, megszorítottam, elmentem tankolni, meglőttem plafonig "Expert Diesel"-lel (mindig prémiumot tankolok bele, fosok, hogy a sima diesel szutykos a kutakon) és most ez a 30perces úton kihúzattam a másodikat, egyenletesen húzott. Még ma lemérem, drukkoljatok, hogy "csak ennyi" baja volt.-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
SP4C3
veterán
Pedig az egyik legdícsértebb szervíz a közelben, és még 1 év garanciát is vállaltak a munkájukra...
-JNA- Yugoslav National Army // ⍟T-34-85⍟ // MSI H81M-P33 / Intel Xeon E3-1220 v3 @ 3.5GHz / 16GB DDR3 @ 1600MHz / Gigabyte RX470 4GB. sp4c3.speedtestcustom.com
-
SP4C3
veterán
-
darvinya
titán
Hát, nem biztos.
Ez csak tételes számla mondja meg mit csináltak.
Mert, ha csak kis+nagy szerviz van ráírva, akkor ezt letagadható, mint ennek nem része.
Mert mit takar, a kis szerviz, pl: megnézik a folyadék szintet.
Nagy szerviz, pl: lecserélik a folyadékokat.
Tehát nem csináltak semmit, de lett 2 vaskos számla.
Ez egy egyszerű kibúvó, hogy bármilyen garanciát adjon.Én csak olyan szerviz papírt veszek át, amin fel van tűntetve mit csináltak, ha többet is, akkor tételesen, és ennek költsége, számla végösszeg.
Ha tételek nem stimmelnek a végösszeggel, akkor jön kérdés, hol van a különbözet tétel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
SECTORnooB
addikt
Sziasztok
Autó vásárlás előtt állunk újra, Ford Focus 2-t vagy Cmaxot, 2004-2007 közötti modellt szeretnénk, dízelt DPF nélkül 1,6 vagy 2 literes modellt.
Kérdésem az lenne, hogy fenntarthatósági, és anyagi szempontból melyiket lenne érdemesebb választani?
Jöhet pro kontra is.
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #35084 üzenetére
1.6 90 LE
-
SECTORnooB
addikt
válasz molnarpeter #35085 üzenetére
Kifejtened, hogy miért?
Esetleg van az 1.6 109Le az már nem ajánlott? -
molnarpeter
nagyúr
válasz SECTORnooB #35086 üzenetére
A 90 lovas volt az, ami részecskeszűrő és kettőstömegű nélkül létezett, azért ajánlott első helyen mind közül Az erősebb 1.6 és a 2.0 tudtommal megkapta mindkettőt, de ha nem így van, valaki remélem kijavít Azt passzolom, melyiken milyen befecskendező rendszer van.
-
SECTORnooB
addikt
válasz molnarpeter #35087 üzenetére
Kettős tömegű az lehet benne, DPF az ne legyen.
Mi kis 1.8 Dizelunkbe se volt DPF.
Mindegyik 1.6 os PSA motor igaz? -
ldn218
tag
válasz SECTORnooB #35084 üzenetére
1.6 TDCI 90 LE. A lachipnél meg hagyítanak rá egy stage1 -et oszt 200-ig meg se áll
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #35087 üzenetére
plusz emlékeim szerint sima turbó van benne, nem változó geometriás. Összességében egyszerűbb szerkezet, használtan emiatt előnyösebb.
-
válasz radi8tor #35092 üzenetére
Belülről?
Hát mondjuk 36°C-ot mond árnyékban, szóval hamar meg fog száradni.Nekem meg vizes az anyós ülés előtt a szőnyeg alatt a padlólemez. Gondolom klíma kondenzvíz. De azért fura, mert a kocsi alatt mindig van víztócsa ha megy a hűtés. Lehet, h csak a fele folyik ki, a másik fele meg benn marad? Van olyan, h valami félig el van dugulva?
Az anyós ülés alá tettem be még a télen páraelszívót. Egy műanyag kancsó, a tetejében meg egy kis zsák nedvesség gyűjtő golyó. Pár napja porszívóztam ki a kocsit, 2-3 deci vizet öntöttem ki belőle. 1-2 havonta szoktam üríteni, de év elején nem volt benne ennyi.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz troll81 #35093 üzenetére
Így már látom mi gond.
Az bizony törött, s rázkódásra meg-meg szakad a kapcsolat.Én közepes zihereis tűt hasznnálok saru kiszedéshez.
Sokkal jobb, mint készlet csavarhúzó formában, mert az ajtónál lévő kör alakú csatlakozót azzal a készlettel szétszedhetetlen.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz radi8tor #35095 üzenetére
Csináltatod? Én is gondoltam rá, talán majd ha annyira dzsuvás lesz, h a kedvem is elmegy a takarítástól, de eddig még sosem került olyan állapotba.
Vettem a tecsóba egy ülés szellőztetőt, ha már sosem jutok el odáig, h magam megcsináljam a kiszedést és a szivacs kivágást, visszaépítést, pedig minden anyagot megvettem már a művelethez...
Egész jó amúgy, viszont jól megemelte az üléspozíciót. Igaz az ülésen eleve van egy huzat, egy melegítő (ezt lehet inkább eltávolítom, nyáron úgy is felesleges), a szellőztető és mindennek a tetejében még egy golyós retró ülésfeltét is./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
ReFleXx
addikt
Egész jó amúgy, viszont jól megemelte az üléspozíciót. Igaz az ülésen eleve van egy huzat, egy melegítő (ezt lehet inkább eltávolítom, nyáron úgy is felesleges), a szellőztető és mindennek a tetejében még egy golyós retró ülésfeltét is.
Ez azert mar nagyon eros2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
válasz ReFleXx #35098 üzenetére
2-3 cm is sokat számít. A szellőztető ennyivel biztos megdobta a magasságot.
Muszáj volt valamit lépni, mert bármennyire is megy a klíma, a seggem és a hátam közepe egy kellemesen fülledt nyári napon, picit hosszabb távon vagy a városban autózva is csurom víz lesz. Alapból izzadós vagyok, az ülés vastag szivacsa meg nagyon nem enged át egy deka levegőt se.(#35099) radi8tor: My super sweet sixteen! Az enyémre is ráférne. De félek nem tetszene a látvány ha mondjuk fel lenne szedve az összes kárpit. Pedig az lenne az igazi pucolás. De ha már ott tartanék akkor ráférne egy full telifény is, mert szegényem kopik, mint a cipőm talpa. De annyit már igazán nem akarnék rálocsolni.
Időközben elértem a 260e km-t. Cirka 21e km ment bele így a 2,5 év alatt. Évi 10e km-re tippeltem anno mikor elszántam magam a juhocska megvásárlására, de eddig még nem jött össze. Talán majd most, h nagyobb a gyerkőc és lehet menni végre neki való helyekre meg kirándulni.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Új nyomógombos Nokiák érkeztek
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...