-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
Focus MK1.5 rejtélyes hang nyomában.
Jobb oldalt minden ki lett cserélve (tőcsapágy, lengőkar kompletten). Csendesebb lett, a csapágy meg szilent tropa volt.De a másik hang ami magasabb tempónál jelentkezik (érdekes módon van amikor már 50-nél is) megmaradt. Eddig azt vettem észre, hogy gyorsításnál jön elő. Üresben vagy kikuplungolva nem. Emiatt váltóra vagy kuplungra gyanakodtam, amikor ma bevillant hogy ez a kerékcsapágy lesz. Másik oldalon is ilyen rejtélyes volt. Nem zúgott kézzel forgatásnál, csak nagyobb tempónál. Akkor felemeltettem a Fordnál és mondtam öljön be valaki és tekerje meg 100-ig. Zenélt is rendesen.
⭐ Stella
-
troll81
addikt
Az s max hűtő ventilátor nem kapcsol be...
Elvileg abban van a vezérlés is, van valakinek információja erről. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34704 üzenetére
Az az igazság hogy soha senki nem ígért "örök" működést. Tizenx éves, napi szinten használatában lévő kapcsolótól gyári állapotot várni:
Viszont meg lehet próbálkozni egy óvatos tisztítással, karbantartással. (feltéve hogy nem akarsz másik, bontott darabot beszerezni) -
darvinya
titán
válasz #27070592 #34705 üzenetére
Ezeknél nem nyák megy tönkre, hanem az érintő záró gumitappancsok.
Most már megy, de nem garantált, hogy 1 hónap múlva is működőképes marad.
Tudom, miért, stb., de Escort mikrókapcsolói mai napig gond nélkül üzemel, pedig 23 éves, és már rég megkopott.
Van 1db, olyan kopott is, hogy már csak a féhér alap látszik, ahol az ujj kikoptatta, de még.mindig működik.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #34706 üzenetére
Ha rákeresel a problémára fordos fórumokon, ismert, köznapi dolog. Általában az érintkező felületek szakszerű tisztítását szokják javasolni (a csere előtt).
Tizenévesen már messze kiszolgálta a gyártó által tervezett élettartamát és olcsóbban lehet gyártani mint egy bonyolultabb tartósabb kapcsolót. És itt már centeken folyik a vita. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Csabex #34709 üzenetére
Nono. Ez azért nem ennyire fekete vagy fehér. A régi Omron nem a mai Omron, ezt ne felejtsd el.
Nekem a Logitech egeremben 3 évet bírt az Omron mikrokapcsoló pedig nem is használtam lövöldözésre. (lehet pont ez volt a baj mert nem ütöttem le róla az oxid rétegeket )⭐ Stella
-
darvinya
titán
Azért a mikrókapcsoló és mikrókapcsolónak mondott pillanat kapcsoló között különbség van.
Felhozott példámnál a mikrókapcsoló, akkora érintkezője van, hogy simán elmegy normál kapcsolónak.
Itt a kétállást a dupla billentő adja, erősen érezhetően.Legyen, hogy centek harca, de nem má ilyen occó kínaisként.
Ha meg, a komplett vezérlést rátolják a kapcsolóra, akkor a legrosszabb kivitel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz ReFleXx #34708 üzenetére
Minden gyártó kényszerhelyzetben van. Profitot, részvényosztalékot kell termelni, mert ha nincs profit akkor a részvényes kiszáll és megy oda ahol több a haszna a befektetett pénzének.
Tehát gyártsunk egy terméket olcsóbban mint az előző terméket. Ha a fogyasztó hajlandó érte ugyanazt az árat kifizetni, akkor a különbözet már a mi profitunk. Sőt, ha a fogyasztó az olcsóbb beker árú termékért még többet kifizet, az még szebben mutat az éves üzleti jelentésben. Ezért tartjuk a marketing-osztályokat.
Ezért szüntették be a Sierra rwd awd koncepciót. Csináljunk fronthajtásos családi szedánokat, nevezzük mondjuk Mondeonak és adjuk ugyanannyiért (vagy drágábban) mint a Sierrát. Ha az fwd gyártása ezer dolcsival olcsóbb, mint az rwd gyártása, az a mi profitunk. Évi egymillió legyártott autónál az mennyi is? Az annyi.És minden gyártó ezt tolja, a teljes piacon.
-
-
Kephamos
addikt
Üdv!
1.6 tdci Mk 3 Focus alapjáraton lefulladd, ráadásul néha ezután a mutatvány után nehezen indul. Van valami ötlete valakinek, hogy mitől lehet ez?
-
Kephamos
addikt
válasz molnarpeter #34722 üzenetére
Hol kellene látnom?
-
#27070592
törölt tag
válasz Kephamos #34723 üzenetére
Pl egy ELM327 olvasó és telefon segítségével. Hasznos kütyü, aprópénzért kapható, kesztyűtartóban is elfér.
Fojtószelep állapotát érdemes lehet csekkolni. Egyébként nemrég akadtam erre a TMK checklist-re. A FordUSA szerint a szokásos és ajánlott olajcsere intervallum 7500 mérföld (12k km) VAGY 6 hónap (!!!), amelyik hamarabb bekövetkezik.
WTF??? Hogy is van ez az európai autóknál trendinek számító harmincezres olajcserékkel? Jóvanaz hülyéknek? A polgári perek országában viszont egy fáradt olaj révén tönkremenő motor miatt a szahart is kiperelnék a gyártóból. (lásd "csalós" fauvé dízelek) -
válasz #27070592 #34724 üzenetére
Az olajcserék illetve a kötelező szervizek előírása széria függő.
Európában minden tekintetben szigorúbbak az előírások mint Amerikában.
A cégnél volt egy Tranzit, amelyik amelyik négy év alatt egyetlen egyszer sem jutott el az olajcseréig. Az évi 10 ezer km volt meg volt az autóan Az utolsó napokban dobta be a motor, hogy olajcserére lenne szüksége.
A Fiesztákban százalékot saccol az elektronika, az olaj állapotára. (Talán mér is valamit, nem tudom.)A kétéves kötelező szerviz ritmus ellenére javult a Ford autók állapota. Négy - hat évig hajtunk egy autót, utána csere. Az utóbbi időben a munkatársak állandó gondatlansága mellett, a visszahívásokon kívül nem volt soron kívüli javítást igényló probléma.
A korábbi generációkban volt időközi meghibásodás.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#27070592
törölt tag
válasz Hieronymus #34725 üzenetére
Igazából nincs rálátásom az európai viszonyokra sem, csak ez a hat hónapos amerikai olajcsere ajánlás ütötte meg a szememet. És ez nem széria függő hanem általános Ford ajánlás. Hat hónapos ciklusról európai autónál nem is hallottam. Amiről már hallottam Offtopic Corsa gyári ajánlás: 50k km vagy 2 év. Amit aztán a kifingó motorok miatt módosítottak.
Plusz szintén Ford ajánlás: 2008 és fiatalabb autóknál 7500 mérföld, 2007 és öregebb autóknál 5000 mérföld vagy hat hónap.. lehet hogy megfogadom a FordUSA szavait és átállok féléves olajcsere ciklusra.Nem tudom egyébként ez mostanában egy selling point, hogy nem kell olajat cserélni egy autóban? Mit vár az ember egy belsőégésű motortól, amiben több a mozgó mint a nem mozgó alkatrész és minden része állandó hőterhelést kap? Olajpárával is nagyszerűen működik? Mindegy, szerintem megváltás lesz a villanyautók hatalomátvétele. Kis túlzással azoknak csak annyi karbantartás igénye lesz mint ma egy telefonnak.
-
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #34726 üzenetére
gyorsan rákeresve a témára a neten, olvasni sok cifra dolgot, onnantól kezdve, hogy az amerikai olajok minősége erősen szór, addig hogy ott a gyakori olajcsere peródushoz társul az hogy eladnak ezt-azt a szerviz mellett és így maximalizálják a profitot...
távol álljon tőlem hogy netről szedett hülyeségeket tényként állítsak be mint az egyszeri furijankó topikbohóc, de bizsereg a pókösztönöm hogy nem feltétlenül az európai kereskedő- és szervizhálózatok imperokapitalista összeesküvése állna a háttérben.
nyilván a 3 év 30k kilométer a másik véglet, az meg a flottaszállítások miatt kell, mert azok 5 éves teljes költségben számolnak, aminek a szerviz is része, én sem tartanám be.
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz DeFranco #34727 üzenetére
Ne fesd az ördögöt a falra
De tény hogy a szervíz jó bevételi forrás Nyugaton, viszont kiadás a tulajnak/lízingelőnek.
De egy példa arra amit nem nagyon értek: a start/stop rendszerek. Fél liter fogyasztás csökkentés, cserébe tízszer annyi indítás, kétszer annyiba kerülő, fele annyi ideig működő akku, gyorsabban kopó motor, több veszélyes hulladék. Kinek jó ez? Legföljebb annak, aki kiszámlázza.
Nincs itt semmi összeesküvés. Mindenkinek kell a pénz. Lehetőleg most, lehetőleg sok. -
DeFranco
nagyúr
válasz #27070592 #34728 üzenetére
szerintem (vélemény) a startstop nem azért van, mert direkt el akarják rontani az autót, hanem mert úgy jön ki az euro6, anélkül meg nem.
én is szívok vele, ki sem kapcsolható tartósan (csak mókolással, de az most nálam nem játszik) így vagy elfelejtem induláskor vagy sem.
a költségcsökkentést elhiszem. azt is, hogy amilyen követelményeket támasztanak adminisztratív úton, az a tartós működéssel összeegyeztethetetlen, de szerintem itt vége van a történetnek, a villanykörte összeesküvés szerintem kamu.
-
nagyúr
válasz #27070592 #34730 üzenetére
Valahol félúton lehet a tényleges középút.
Az biztos, hogy közvetlen hatása jó az e-autóknak, a városon belüli szmog nem csak fél százalékkal csökkenne. De mire azt mindenki megteheti... ölég magas luxus kifizetni még egy Dacia-t is...
Szóval nagy a hype az e-autózás körül, de a fizetőképes kereslet még eltörpül;Meg hát a teherautókat is át kéne állítani. Persze, van már furgon. Kérdés, hogy mondjuk egy Kamaz van-e e-type-ban.
#34731patomi
Igen, leáll, ha épp úgy ítéli meg a szoftver. Ha viszont nagy a terhelés, akkor nem áll le.[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
DeFranco
nagyúr
válasz patomi #34731 üzenetére
elvileg nálam talán nem, de nem nagyon teszteltem, induláskor, de legkésőbb az első leállítás után kikapcsolom.
sok mindent figyel, olajhőmérséklet, akkutöltöttség, leállítások száma (araszoláskor bizonyos leállításszám után nem állít le többet még gyújtás levétele és indítás után sem amíg x métert meg nem tett az autó egyben), de nekem akkor is kellemetlen érzés, hogy tüsszög alattam az autó meg jót biztos nem is tesz neki, így kikapcsolom.
-
Rendeltem egy klíma panelt bontóból, remélem a héten megkapom és berakom. Remélem ezzel megoldódik a probléma.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
xmad
őstag
Hogy lehet kiprobalni hogy mukodik-e a szelvedo futes? Eleg ha az uvegre teszem a kezem és figyeljem hogy meleg-e vagy sem?
-
tomszli11
tag
Sziasztok!
A véleményetekre vagyok kíváncsi, ugyanis az egyik ismerősömmel kicsit vitába keveredtünk.
Ismerősömnek vagy egy 2014-es Fiesta ST 1.6 Ecoboostja és bizonygatja hogy pályán 150-es tempóval illetve Bp. belvárosi 10-20 km/h araszolásban egyaránt 7 liter körüli fogyasztása van.
Nektek erről mi a vélemény, szerintem ez erősen valótlan. -
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34732 üzenetére
A fél százalékot az össz globál kibocsátásra értettem. A városi levegőn érezhető lenne ha minden autó (és minden tömegközlekedés) zéró emissziós, ez tiszta sor.
Ez a fél százalék is csak egy becsült adat. Amíg összesen három kattintásba kerül hogy konkrétan a bolygó másik oldaláról megrendeljünk egy akciós akármit és ennek a keresletnek a kiszolgálására működtetnek cirka ötezer (három éves adat) konténerhajót, ami még csak nem is gázolajjal hanem a finomítókban összegyűlő semmi másra nem jó nehézolajjal működik, egyenként sokszázezer euro6 autó emissziójának megfelelő füstöléssel, miről beszélünk?
Megmentjük a bolygót a startstop autókkal?
Amíg Kínának annyi kőszene van, hogy évszázadokig működtetheti a (jelenlegi) iparát, nem fognak átállni másra. Akkor sem ha mi a fejünkre állunk. A fehér ember azt mondja, hogy a CO2 rossz? De.. mi az a fehér ember?
Hallottam az euro7-ről egy mémet. Állítólag a **rsche már kész van az első euro7 blokkal. Ami annyira tisztán működik, hogy kirakod az autót Pekingben és azt a szmogtól szürke városi levegőt beszívja, benzint fecskendez hozzá, elégeti, és a kijövő kipufogógáz konkrétan tisztább lesz, mint az a városi levegő, amit az autó beszívott.. -
xmad
őstag
De reggel csak 10 volt
-
nagyúr
válasz #27070592 #34745 üzenetére
Megmentjük a bolygót a startstop autókkal?
Kizárt.Amíg Kínának annyi kőszene van, hogy évszázadokig működtetheti a (jelenlegi) iparát, nem fognak átállni másra. Akkor sem ha mi a fejünkre állunk. A fehér ember azt mondja, hogy a CO2 rossz? De.. mi az a fehér ember?
Sajnálom, hogy egyet kell értenünk. És nem csak ebben, hanem ebben is: "Mindenkinek kell a pénz. Lehetőleg most, lehetőleg sok." Ezért pedig sokmindent beáldoznak. Majd a fölld regenerálódik, ha mi már nem leszünk.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz subaruwrc #34746 üzenetére
Ez a jármű vezetőjén múlik leginkább, nem a járművön.
A Fiesztákban 3 liter eltérést képesek összehozni a munkatársaim városi forgalomban.
Én 8 liter körül nyomom. Inkább több, mint kevesebb. De 10 fölöttit nem sikerült még összehoznom.
Van egy személy, aki 10 alá képtelen csökkenteni a fogyasztását. . Digitális a lába. Padlógáz - padlófék.Autópályán is lehet rosszul vezetni. Vannak még bőven akik a nyolcvanas évek vezetési stílusára szocializálódtak. Beállnak az előzendő jármű mögé 1 méterre. Időnként kidugják az autó orrát szabad utat várva. Amikor jónak tűnik a dolog, kettő visszaváltva, nulla sebesség eltérés mellett kezdik el az előzést.Nagyobb távolságot tartva, visszakapcsolás nélkül, előzési sebességgel lehet elkezdeni az előzést.
Biztonságosabb és a járművet is kíméli. Főleg autópályán ahol nem a szembejövőkre hanem a gyorsabb járművekre kell figyelni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34748 üzenetére
"Mindenkinek kell a pénz"
Topikhoz kicsit visszakanyarodva, (mielőtt Radieightor ránk szól ) szerintem ezért indult részben az egymás alá licitálás a gyártók részéről az olajcsere és egyéb szervízigényt illetően.
Mert egy lelkes hobbista harminc euróból megold egy olajcserét.
Ugyanez céges flottánál mondjuk 150euro/autó/év márkaszervizben. Amire a cégtulaj reakciója: öt évre, és száz autóra az annyi mint.. nézzünk egy másik ajánlatot.
És az újautó-eladások cirka hatvan százaléka cégautó az EUban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EA Sports WRC '23
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Spórolós topik
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- További aktív témák...