-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34047 üzenetére
Akkor gondold végig, állandó nyomáshoz nem kell folyatosan működni a pumpának, mikor 1 fecskedezéskor 1 ezred nyomás veszteség keletkezik.
Amit te állítasz, hogy mindig menjen a pumpa a nyomás fenntartása miatt, akkor annyi nyomás veszteség kell, hogy újra indítsa nyomás növekedést.
Amikor folyamatosan pumpál, akkor addig emeli a nyomást, ameddig akkor ellennyomás keletkezik, amit nem tud leküzdni.
Csakhogy, ekkor elektromos polaritás megfordul DC motor esetén.gabor9991
Akkor hogyan kell számolni, mester?
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
őstag
válasz ReFleXx #34050 üzenetére
Bolond Már megint kezdődik
Darvinya, egyébként tényleg nem elírás, én voltam egy ilyen üzemben az országban ahol befecskendező rendszereket gyártanak és ott beszélgettem az egyik mérőeszköz felügyelővel aki mesélt ezekről a rendszerekről. Itt egy videó is éppen egy 1.8-as Ford nyomásáról indítózás közben. Olvasd végig a szöveget is, mert írja, hogy a teljes terhelésnél még 1500 bar nyomás is lehet
[ Szerkesztve ]
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
gabor9991
őstag
válasz sparta2 #34053 üzenetére
Komolyan szeretném amúgy tudni, honnan szerezte be ezt a sok fals infót szinte mindenről.
Van jogosítványa tehát alapból valamilyen képzést kellett kapnia műszaki ismeretekből.
Magának szereli az autót erről tett fel képeket is szóval nagyjából képben van mi micsoda.
De ezeket az agymenéseket el nem tudom képzelni honnan szerzi minden nap -
darvinya
titán
válasz Csabex #34054 üzenetére
Azért ne keverjük a dízelt a benzinnel már.
Dízel 2 része van az üzemanyag adagolásának, míg benzinnek elég 1.
Dízel külön működő nagy nyomású rendszer 300-1800bar-ig dolgozik, sok összetett résszel.sparta2
Lemaradt, hogy kíváncsi lennék ezen, a új fajta motorokhoz való csövön, hogyan préselsz át 150bar-t.
gabor9991Tudom, hogy 10 a váltószám, de akkora tankkal egyik autó sem rendelkezik, mert ugye 180L 900-as ciklus alatt elfogyna.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz darvinya #34056 üzenetére
Valahonnan kerítettél egy 20 bar-os benzincső fényképet, ami ki tudja minek az alkatrésze valójában, így egyáltalán nem hiteles.
Azonban én linkelek neked két cikket: [link] [link]
Mellesleg a gugli a barátod, de megkérdezheted a Ford-tól közvetlenül is!
Mindenesetre Nélküled sivárabb lenne a fórum![ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34059 üzenetére
Link 1:
A befecskendezés az elvét tekintve common rail dízel is lehetne, közvetlenül az égéstérbe történik akár 150 bar-os nyomással egy mechanikus, nagynyomású pumpa segítségével.
Link.2: angolul ugyanez
Ezek a EcoBoost izék, amik bízeles elven nyomatják tönkre magukat, downsizing jegyében, hogy minnél hamarabb vegyél új autót.Nem random kép, ezt én lőttem, még dátum is van rajta.
Ez való 2005-ös Mondeo-hoz is.gabor9991
Na…ezért nem mehet egy zárt rendszerben, állandóan az AC pumpa.
Nincs nyomás kiegyenlítés, mert minek, hogy legyen még egy dolog ami elromolhat?[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
ReFleXx
addikt
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
sparta2
tag
válasz darvinya #34061 üzenetére
Megintcsak nem értem mit nem értesz!
Most akkor 150 bar vagy 150 bar?"Ez való 2005-ös Mondeo-hoz is."
Milyen meggondolásból hasonlítod össze a két rendszert? Gondoltad, ha 2005-ben ilyen volt egy Mondeo-ban, ugyanilyennel szerelték az EcoBoost-ot is?
A nyomásszabályozást itt említettem én is: [link]
[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #34062 üzenetére
De van, mikor leállítod az autót, ez engedi vissza lassan a cső rendszerből a benzint, semmi köze nincs üzem közbeni nyomáshoz.
Vagy olyan lesz, mint a Lada.sparta2
Azért nagy különbség van, hogy Ecoizénél tanktól a motoron lévő nagynyomásúig tartó üzemanyag ellátó körről beszélünk, vagy nagynyomású befecskendező körről beszélünk.
Itt két különböző nyomásról és rendszer körről van szó, mint a dízelnél.
Amúgy tök felesleges ilyen rendszernél a gyújtó gyertya, mert nagyon sűrített levegőbe porlasztott benzin, ugyanúgy begyullad.
Az más kérdés, hogy motor 100ekm lesz, mert addigra totál szét megy.
Bár benzines sem bírja sokáig.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
sparta2
tag
válasz darvinya #34069 üzenetére
Én idáig pont arról beszéltem (ahogy mindenki más is), hogy a benzinszivattyú ( AC, nem nagynyomású), a gyújtás ráadása után folyamatosan üzemel és az állandó nyomás fenntartását egy szelep szabályozza. Ez hengerenkénti, közös nagynyomású csöves rendszerekre igaz. Kérlek olvasd vissza miket írtam!
-
darvinya
titán
válasz sparta2 #34070 üzenetére
Ok, abban igen, mint dízelnél.
De konkrét motor típusról nem írtál, csak annyit, hogy 150bar.
Mivel csak EcoBoost motor ilyen, így ez csak rá igaz.
Amúgy nem szelep szabályozza, hanem a nagynyomású pumpa szabályozza, ami nem egyszerű szelep.Amit gabor9991 fórumtárs egyszerűsítésként írt, hogy a nem EcoBoost motoroknál van szelep szabályzás, ami ebben formában nem igaz.
Mert már '91-es Escort-ban is van borulás kapcsoló szelep vezérlő, ami leállításkor is nyit(nem komplex nyitás, ami boruláskor más zárást is jelent), s ezzel a tankba nyomja vissza cső, stb. rendszerből az üzemanyagot.
Lehet, túlzásnak írtam, hogy fél nap alatt megy el a nyomás a rendszerből, miközben alap leállításkor 45 perc alatt kell ezt megtennije.
Igaz, a visszafolyó csőben mindig marad valami, de ez alig 1dl.
Én tank szereléskor nem vártam ki, emiatt jött ki a 2-3dl összesen a csövekből.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #34082 üzenetére
"megszakításos visszajelzés, és vész program futtatásos Mágnes szelep vezérlés.
Erről eddig nem volt szó , borulás kapcsoló működését tárgyaltunk, amit a jóember egy ütéssel bemutatott hogy is működik, de figyelek hogy a vészprogram ez után hogy vezérli a mágnesszelepet.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #34083 üzenetére
Szerinted hol van Escort-ban a borulás kapcsoló? Hmm…
Mert már '91-es Escort-ban is van borulás kapcsoló szelep vezérlő, ami leállításkor is nyit(nem komplex nyitás, ami boruláskor más zárást is jelent), s ezzel a tankba nyomja vissza cső, stb. rendszerből az üzemanyagot.
Már írtam…[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #34084 üzenetére
Na
Találtam neked borulás kapcsoló működését bemutató videót amiben egy 95-ös Ford az alany Nem Peugeot, Ford!
[link]
Nincs a videóban semmi olyan amit írsz ezt te is látod.
Sőt miután kikötni a srác a kapcsoló nélkül simán indul a motor.
Azt nem mondja hogy vészprogramon működik vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #34078 üzenetére
"hagyjunk holnapra is dolgokat?"
A Ford topik nagyjából most tartana a 10k hsz-nél. De négy éve történt valami, ami a (jelentős részben offtopic) kommentek elburjánzásához vezetett. Épp ez zajlik most is.
összefoglalva
ugyanez ongololHa az ember releváns információt keres a Fordjához, túrja föl a YT-t. Ha flamewar-t akar látni, nézzen be a PH Ford topikba.
-
troll81
addikt
Ki mekkora nyomatékkal húzza le a 16 os alufelni? Mk1 1.8.
-
petyus_
senior tag
sziasztok!
Szüleim tavaly vettek egy 2016os Ford Kuga-t. Apám szeretné a telefonját rákötni az autóra, de a mostani fejegység nem támogatja az android auto-t. Feltelepítettek neki valamilyen kínai appot, amivel megy a mirrorlink, de nem túl kényelmes a használata.
Szeretnék venni neki egy androidos fejegységet, azt szeretném kérdezni, de nem tudom merre induljak, melyik kompatibilis vele, milyen márkát érdemes nézni ,stb. Tudnátok ebben segíteni? -
Sys85
veterán
válasz petyus_ #34094 üzenetére
Hivatalosan a legtöbb androidos fejegység nem támogatja az AA-t ha amiatt kéne,azt is külsős appal és adapterrel oldja meg a legtöbb gyártó,de a stabilitás és a megbízhatóság kérdéses.
Plusz a legtöbbnél bukod a gyári kihangosítót (ha van benne),saját mikrofont adnak,aminek a minősége is változó,plusz azt valahova el is kell dugni,tehát kábelezni is kell.
Nagy gyártóknak (Alpine,Sony,Kenwood) vannak AA/Carplay komptibilis eszközei,azok megbízhatóan működnek,de áruk is van,plusz kell venni azokhoz gyári kormánytáv adaptert.Ha önállóan is működni képes androidos fej kéne,amin önállóan fut mondjuk a navi online is,ahhoz 4G képes fej kellene (hozzá másik sim/multisim)amikből a megbízhatóbb típusok szintén nem olcsók.
Ezekkel a 20-30-40ezres droidos csodákkal én nem erölködnék,sokszor több vele bosszúság,mint az öröm.Viszont akármit is vesztek,ahhoz még hozzájön a beépítő keret is,ami szintén nem 2doboz cigi ára.Persze vannak a típusba való fejek amik gyárilag ilyenbe vannak szerelve.
Jobbára kínai barátaink gyártanak mindenféle fejet,de a jobbaknak húzós az ára.Alin nézz körül (áfával és vámmal számolj ha nem eu raktárból jönne).
Focusba én is sokat gondolkodtam,de a használható verziókkal mindig olyan összeg jött ki a végére,amire azt mondtam inkább hagyjuk,annyit nem ér meg.
Jó lesz a teló a műszerfalon nekem.Esetleg annak kéne utánanézni,hogy maga a fej (gondolom a nagy LCD-s Sync fej) amúgy tudná e,mert lehet egy szoftver frissítés és egy gyári aa/carplay-es usb csati megoldaná a problémát.
Ha kis lcd-s,akkor nem opció a fenti.
Esetleg Ebay-en körbenézhetsz egy újabb aa/carplay-es Sync 3-s fejegység után,de ez sem lesz olcsó,viszont kevesebb vele a szívás.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
Sys85
veterán
válasz radi8tor #34096 üzenetére
Navi miatt én jobban szeretném,Focusban alig lenne messzebb mint a telefon,plusz akkor a telefont elrakhatnám és nem sütné a nap töltés közben,de amennyibe a gyári Sync 3 fej kerül…
A kínai komolyabb fejek meg bőven 100felett vannak (+ áfa és vám),a komolyabb Alpine-ok ára meg nevetséges.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#