-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
albiosz
őstag
válasz radi8tor #34944 üzenetére
Az lehet, bár elég sok csúnya sztori van a márkaszervizekről is. Ez ráadásul pözsó is, Forddal csak 2018 óta foglalkoznak.
#34950 csabex2007:
itt írtam róla: [link] A szakértelmet nem vonom kétségbe és az is lehet, hogy kevesen járnak hasonlóan, de rossz a szájíz. Azért ha valami komolyabb műtét kell hozzájuk vagy a Kállayhoz viszem. -
#27070592
törölt tag
válasz albiosz #34941 üzenetére
Tényleg vicces árak.
Olaj picit több mint 5k/liter?
Gyújtáskábel 50k? (??? a Bosch készlet sincs 10k és az már nem a legalja noname)Különben máshol is ezzel találkozik az ember. Jenki fékfolyadék-cserés video-t néztem nemrég, a srác aki csinálta, elmondta közben hogy korábban márkaszervízben dolgozott, tök általános volt hogy fékfolyadék-csere jeligére csak kiszívták a tartályból a régit, föltöltötték új, tiszta folyadékkal, kicserélték a gumisapkákat a légtelenítő csavarokon és.. lehet a kasszához fáradni..
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Dißnäëß
veterán
Ha már bontott cucc: S-Max (2007) vezető bal térdnél lévő "szervizajtót" hol tudnék szerintetek lőni ? Ami fentről billen le. Tönkrement az enyém nyitója .
Bármi játszik (Bp környéke 100km sugárban).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz sparta2 #34955 üzenetére
Uh, minden várakozásomat felülmúltad ezzel a linkkel. Hát ezt elteszem, nagyon köszi.
Pontosan. Alulról van szükségem a 06064-es nyitó bigyóra, ami a 46441-es ajtóba van egyébként bepattintva. Megnézem, eltört-e az ajtó nyitó-befogó pontja, ha ép, akkor nyitó elég lenne és valahogy beleapplikálom, csak könnyebb talán, mint a fedelet + nyitót megrendelnem (vélhetően összeszerelve) és majd a fedelet cserélnem valahogy a műszerfalban, összevissza hajlítgatva vagy nem is tudom.Köszi, életet mentettél. Már hülyét kapok tőle, hogy random le-le nyílik.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz sparta2 #34957 üzenetére
Lenyelem a békát, nincs választásom. Nem vennék bontottat, pontosan amiatt, amit írsz Te is. Hol néztél árat, említett webshop-ban ? Na erre kíváncsi leszek nagyon, meg tudom-e oldani egyedül. (Csak tán).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#27070592
törölt tag
válasz cappa72 #34953 üzenetére
Nem szégyen az ha egy autótulajdonos nem ért az autója műszaki hátteréhez, mert miért is kellene? Csak ebben az esetben arra van kényszerítve, hogy bizalmat adjon általában tök ismeretlen embereknek. Akik aztán vagy korrektek, vagy visszaélnek a helyzettel..
Ránéztem az oldalra amit sparta2 fórumtárs linkelt a #34955 ben, mert tavaly amikor hátsó csillapítókat cseréltettem, ki akartam cseréltetni a rögzítőcsavarokat is. De a szerelő úr élből azt mondta hogy ne cseréltessem, az úgysem szabvány menetemelkedésű..
Megnéztem: M12x100mm.. Európai autó, európai összeszerelés, miért lenne más egy futóműcsavar, mint metrikus?Dehát ez van. Mindenkit annyira lehet átverni, amennyire hagyja magát. És ez szerintem már félmillió éve is így volt, amikor még Afrikában tébláboltunk a szavannákon.
Egyébként ez az említett link akár a topikösszefoglalóban is helyet kaphatna, más hasznos linkekkel együtt.
-
nagyúr
válasz #27070592 #34959 üzenetére
Nem szégyen az ha egy autótulajdonos nem ért az autója műszaki hátteréhez, mert miért is kellene?
Teljesen egyetértek.
A gond ott van, hogy ha nem értesz hozzá, akkor bármit lenyomnak a torkodon; miért kell érteni az autóhoz ahhoz, hogy ne vágjanak át? Ezért írtam, hogy "A becsületesség és a jószándék nagyon hiányzik"Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
sparta2
tag
válasz Dißnäëß #34958 üzenetére
Igen, amit írtam Petrányi alkatrész. Bárhol megrendelheted listaáron, de csak ők adnak kedvezményt netes rendelésre.
camelferr
A hócipőm tele volt/van, hogy a 7zap.com állandóan vacakol, nem akar betöltődni (nekem legalábbis) és ezt túrtam alternatívának, ha jól emlékszem valami német fórumról.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Az s max is hűtőventillator és vezérlése feladta a szolgálatot.
Már meg jött a új, csak le kell bontani a fél világ elejét.ugy néz ki.
Valakinek ötlete erre h kevesebb melóból meglegyen? -
őstag
válasz #27070592 #34959 üzenetére
Vigyázat, mert metrikusban van több féle menetemelkedésű, szóval nem az M12 a lényeg, hanem utána az x1 ; x1,5; x2 stb.... illetve a végén pedig a tűrés ami H4-től talán H8-ig terjed ki, de függ a szelvényszögtől (metrikusnál ugye 60 fok) is meg a menetemelkedéstől.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
-
#27070592
törölt tag
válasz Csabex #34967 üzenetére
Ez így van. Lehet hogy végül gyári csavarszett rendelés lesz a dologból (vagy utángyártott javítókészlet, annak is illik stimmelnie)
De holnap hajnalban, ha még nem lesz száz fok, próbaképp kihajtok egy futóműcsavart és összemérem egy "sima" M12 csavarral. Kíváncsi vagyok. -
troll81
addikt
ez menyire sikerült jól szerintetek [link]
-
őstag
válasz patomi #34975 üzenetére
Nem, az M12x2 csak példa volt éppen Beírhatok bármilyen menetemelkedést oda, ha nem felel meg a szabványnak, akkor hibaüzit dob, vagy másik szabványhoz igazítja. Kereskedelemben ahogy írtad, ezek nem igazán vannak, inkább egyedileg gyártják le őket.
Ha kell van kontakt"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
#31600896
törölt tag
Gyors kérdés:
Jobb első dobbetéten olajfoltok vannak (több apró), kerék tiszta, illetve a sárvédőlemezt megfogtam alul és olajos lett az ujjam.
Focus II
Mi lehet vajon? Motortér porszáraz és tiszta.[ Szerkesztve ]
-
subaruwrc
félisten
válasz radi8tor #34972 üzenetére
troll81
hát igen. hiába szeded ki mondjuk roncsolva a régit, az új nem nagyon fog bemenni akkor se.nekem meg júli 10 a nagy nap.
ez a cuccok fele + hátsó híd már a beépítés helyszínén várja a sorsát. ha már kikaptuk alóla akkor korrózióvédelem is befigyel. nem várom 34 fokba a szilent csavarok flexelését
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
-
őstag
válasz #31600896 #34981 üzenetére
Hasonló jelenség volt nálam az off topic autónál és ott a lengéscsillapítóból kezdett el szivárogni az olaj és menet közben szét fröcskölte a dobbetétben, csak nehezen vettem észre, mert tél volt és ilyen latyakos idő ráadásul. Ha jól rémlik, akkor nálam is a sárvédőlemez rögzítőcsavarjánál (alváz résznél) alul olajos volt.
Amire még tudok tippelni az talán a motortartó bak, mert abban is van olaj, na de azt nem tudom hogy eljut-e odáig, annyira nem ismerem még az autót, de a többiek majd megírják"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
szekra
őstag
Sziasztok, céges autó mellé kellene egy városban szaladgálós, sima szívóbenzin, min. 80 ló, max. 2-3 évig maradna. Fiesta méretben gondolkozunk, a keret 1-1,5m. Vannak ennek a típusnak gyerekbetegségei? Mire érdemes figyelni? Köszi szépen.
-
n1nja
tag
Sziasztok.
Mióta bejöttek a meleg idők, megint felütötte a fejét a jelenség (nem minden alkalommal): beindulás után dadog, aztán vagy beáll az alapjárat vagy lefullad. Ha leáll, akkor másodikra pöccre indul.
Üzemanyagszállítás rendben, alapjárati- és fojtószelep tiszta, hőérzékelő nemrég cserélve, gyertyák rendben, gyújtókábeleket cseréltem, vákuumcsöveknél nem találtam hibát, akku pár hónapos, jó állapotú.
Trafó probléma lehet? Esetleg próbáljak meg másik kutat/benzint?Köszi a tippeket! (Focus mk1.5 2002 1.6b)
[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34982 üzenetére
Éppen magát keresem
Megoszthatnád az infókat a beszerzett cuccokról. A KYB rugó méretei és tipusa kifejezetten érdekelne, de az egész projekt is helyet kaphatna itt a topikban.Reggel kivettem a gátló alsó rögzítő csavart, úgy fest "normál" M12 menet van rajta. (a képen fölül a gátló csavar, alul egy háztartási M12 imbuszcsavar)
-
H0r1
tag
Sziasztok!
2 hete vettem át egy 2019-es MK4 focust. A cég ahol dolgozom rendelt még 14-et amiket most szállítottak le. Ez utóbbik már B oszloptól sötétítettek, ledes fényszóró (de a foncsoros verzió) tolatókamera, sötétedő tükör és ami nagy bánatom, ami nincs benne az 1 évvel előttiben, az az esőszenzor.
Szemre pont ugyan úgy ott van a kamera (nekem csak rezgeti a kormányt, az újabbakban ez már adaptív tempomatos sávtartós) és az az egyetlen szenzor is, sőt, "szemre" ugyan úgy is néz ki.
Intervall kapcsoló mindkettőben ugyan az, csak az A betű nekem nincs.
Ja érdekesség, hogy mindegyik autó Automata 8 gang, de az enyémben vannak váltófülek a kormány mögött, újabbakban nicns. És igen, elég jó, hogy vannak, ugyanis ennyire hitvány automata váltóval még soha életemben nem találkoztam mint ezzel, de mondjuk egy jó autózáshoz (pl szlovéniában volt benne részem most) sokkal sokkal jobb a kormányváltó, főleg ha megszokod azt a 2 másodperces késést is. De még a városba is vagy sport mód van és akkor ideges a gázpedál, vagy manuál, mert az, hogy 30nál már húzza az 5-et, nonszensz. Fogyasztásába bele se megyek Előző fóka (kombi mk3) 5 alatt hozta, 6 gang kézi, amit ez most 7 alatt éppen. Pályán persze jó, az is a legfőbb felhasználási területe amúgy.
Szóval, csomó forscan fórum olvasása után sem tudom eldönteni, hogy ez most csak szoftveresen letiltott dolog lesz (mert egyébként 60 rongy a rendelős extrák között, de az tükörrel együtt van) vagy tényleg hardveres különbség is van közöttük
Van valakinek ezzel tapasztalata?
Illetve gondolom van eldugva jó pár funkció ami "x"-elős extra volna. Van valaki aki, természetesen megfelelő anyagi juttatásért cserébe, végigtudja zongorázni a dolgokat?
Az autó még garis, de meglepődnék ha ezek miatt menne el. Inkább attól félek, hogy a márkaszerviz mindig visszaállít majd mindent minden egyes szervizeléskor
Nagyon köszi!
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #34997 üzenetére
Köszi
Néztem ezt a KYB rugót, lehet hogy az oldalon írnak hülyeséget de 348mm a megadott hossz. Más gyártók, 410mm körül szoknak lenni.
Vagy ez egy spec ültetőrugó?A csavarokat át kell nézni nálam is, de lehet hogy semmi bajuk, inkább egy komplett szilent készlet kell. És ha már egyszer darabjaira van szedve, kaphat minden rész egy alapos rozsdátlanítást, festést.
-
subaruwrc
félisten
válasz #27070592 #34999 üzenetére
gyárinak kellene hogy legyen, remélem nem lesz centikkel rövidebb mert akkor szomorú leszek
csavar amúgy bírni szokta, hiába tűnik csúnyának a vége
nagyobb probléma hogy rárohad a szilent belső fém része és csak kiflexelni lehet a helyéről
fotón lévő lengőkart már cseréltem az enyémen, 7 óra volt mire a két alsó csavar maradékát kiműtöttem a csonkállványból ...
ez így most hülyén áll, meg biztos ki is van már nyalódva, de amikor földön van a kerék,ennek akkor kell jól állnia