-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
Hát ez ismételten egy adagoló generál/porlasztó csúcs lesz, még rosszabb esetben, egész motor.
Ilyet én 1.6 szívó benzinesnél tapasztaltam, de azt már tudtam, hogy ilyen autót nem szabad megvenni.
Mert kuka a motor.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Legtöbbnél a porlasztó csúcs hal be.
Abból csak újat szabad venni, ráadásul mind a 4-et.
Bontottal is ugyanott leszel, megy 1000km, s behal.
Magasnyomás jó, különben nem lenne ekkora értékű.
Fix cső lehet horpadt/eltömődöt, de azt a nagynyomású szétvágná, persze a túlnyomástól nagynyomású is tönkre menne, mert 10000-t az sem bírná.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
molnarpeter
nagyúr
Flotta alapján szvsz jól sikerültek a HDI motorok, taxis körökben is kedveltek a Focus/Mondeo dízelek, hogy a topikhoz is kapcsolódjunk Ford egyszerűsített amíg lehetett, hogy adalék ne kelljen (kivéve talán Focus mk2 és társai, amibe kellett Eolys), a PSA meg a kezdetektől fogva adagolt plusz anyagot a gázolajhoz, ezért is meglepő kicsit az AdBlue témakör - szóval szurkolok, hogy ne legyen baja, vagy legalább garancia ideje alatt.
Right to repair: szerintem tulajdonképp arról szól az egész, hogy ne csak a hardver legyen a user tulajdona, hanem a szoftverhez is kapjon hozzáférést, de felmerült már alaplap javítás is, mosógép alkatrész ellátás, vagy például szerviz leírások is autókhoz, elég széles szerencsére a spektrum Pl a híres villanyautó gyártó szinte nem is ad el alkatrészt csak úgy, de iparági szinten engem is kiakaszt a terjedő "komponens védelem" és társai. Az megint a spektrum másik vége, hogy egy MTZ-hez (ha már a szarvasos traktorgyár volt az egyik cég a R2R ellenében) neten fent van ingyen az alkatrész katalógus, használati útmutató, és különböző szerelési könyvek, az alkatrész meg fruttiért megy (nyilván a minőség rovására). Érdekes folyamatok ezek, szerintem tolódik minden a szolgáltatási modell felé, centralizáltabb tulajdonlással, majd a piac eldönti a végén (és emiatt is tetszik a R2R, mert megadja a döntés lehetőségét, hogy csere vagy javítás, mert mindenki más viszonyok között tevékenykedik). Kicsit hosszú lett, bocsi
-
molnarpeter
nagyúr
Turbó csőre kell gondolni? (Végülis logikus, még hiba határértéken felül maradhatott, így akkor egyszerűbb az élet, jó eséllyel nem lesz más gond.)
A HPFP nem lehet, hogy a Bosch-ról kapta a népi nevét?
Plusz egy kérdés, a vezérlésben minden cserélve lett? Csak az rémlik, hogy összetett megoldás, húzósabb a csere is, remélhetőleg megszolgálja az árát a karbantartásnak. -
darvinya
titán
Hát, nem biztos.
Ez csak tételes számla mondja meg mit csináltak.
Mert, ha csak kis+nagy szerviz van ráírva, akkor ezt letagadható, mint ennek nem része.
Mert mit takar, a kis szerviz, pl: megnézik a folyadék szintet.
Nagy szerviz, pl: lecserélik a folyadékokat.
Tehát nem csináltak semmit, de lett 2 vaskos számla.
Ez egy egyszerű kibúvó, hogy bármilyen garanciát adjon.Én csak olyan szerviz papírt veszek át, amin fel van tűntetve mit csináltak, ha többet is, akkor tételesen, és ennek költsége, számla végösszeg.
Ha tételek nem stimmelnek a végösszeggel, akkor jön kérdés, hol van a különbözet tétel.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
aszti75
senior tag
Az a gondom,hogy sehol nem látok gázolaj szivárgásra utaló jeleket.
Gyárilag van a magasnyomású szivattyú visszatérő ágán visszacsapó szelep. Az enyém nincs és valószínűleg ott már régebben le is cseréltek a csövet,mert nem a gyári cső van,hanem gumi.Gondolom akkor kidobták a visszacsapó szerepet is. Le cseréltem már majdnem az összes gyors csatit,kivéve a visszatérő ág magasnyomású szivattyúra csatlakozót nem. 3 hónapos gázolaj szűrő van fent(annak cseréjekor kezdődött az egész) .Ki cseréltem a tankból jövő csövet gumira,ami a szűrőre megy,cseréltem a visszatérő ág szűrőn lévő csövet gumira+T elágazó. Az összes helyen bilincsel lefogatva. Tettem be egy visszacsapó szelepet is a tankból jövő ágra,a szűrő ház elé.
Amit lehetséges problémának tartok,az a szűrő alján lévő víz leeresztő,mert húztam rá egy kis csövet,aminek a végét be ragasztottam,de a múltkor lehúztam és volt benne gázolaj. Tehát át engedhet. Pedig ennél jobban meghúzni sem tudom már. Lehet így is túl húztam már...[ Szerkesztve ]
-
aszti75
senior tag
Le nem fullad,de kb 12 óra pihi után már érezhetően tovább kell indítani. 24 óra után már nagy eséllyel fel kell pumpálni az üa-got.
Vákuum pumpával szoktam,mert a beépíthető kézi pumpa nem szívja fel.A rendszerben lévő levegőt meg ugye nem tudod kiengedni,csak ha bontod a rendszert. Így viszont beépíteni sem tudom a szűrő és a tankból jövő csőre.
Marad a vákuum szivattyú,viszont ahhoz meg állandóan szét kell szednem a rendszert. Azt nem tudom beépíteni. Melegen semmi gond,indul. Bár az sem olyan,mint a szűrő cseréje előtt. Kicsit tovább hajt,kb 1~2 mp-el.[ Szerkesztve ]