-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz robertka #27868 üzenetére
Azon a motoron vezérműszíj van. Ha minden számla a legutóbbi cserét illetően, akkor azonnal teljes szett csere, és használhatod évekig nyugodtan Adott készlet gyártóját kérdezném (magyar support mail), hogy szerintük mennyi a periódus, nem feltétlenül egyezik a gyárival, lehet kevesebb esetenként
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz robertka #27868 üzenetére
8év/160000km
Ford szerviz 5+ akcióban 127900 ebben benne van a 2 új hosszbordás is, plusz vízpumpa + természetesen új hűtőfolyadék, új csavar a főtengelybe, plusz én kaptam ingyen szimeringet a főtengelyre és a szelepfedél tömítést is kicserélték.
Ezekkel az alkatrészekkel 8év/160000 km-re le van tudva a kérdés újra. -
ngaba
aktív tag
válasz robertka #27994 üzenetére
Nem adnék egy 15 éves autóért 1,1 milliót. (Max. ha Magyarországon forgalomba helyezett, és leellenőrizhető a km, és jó állapotú.)
Mindenképpen Ford kell? Ha nem, akkor gyere át a milyen autót vegyek topicba?[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz robertka #27996 üzenetére
Sokat kellene alkudni, mert igaz, hogy gyújtó trafót cseréltek, de kábeleket nem.
Klíma nincs, ez hirdetés szövegéből kiderül.
Hasonlót néztem én is pár hónapja(írtam is), annál egy tesztkör alatt eltűnt a víztartályból a víz, digi klíma inkább fűtőtt.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
DeFranco
nagyúr
válasz robertka #28805 üzenetére
"A kereskedés lecserélt nekem elvileg minden szűrőt és motor olajat "
oh, my sweet summer child...
"Illetve ha üresben felengedem a kuplungot és úgy próbálom hátramenetbe tenni akkor recseg de ha sebességből egyből teszem akkor nincs hangja,"
mk2-nél nem vagyok benne biztos, hogy mi a helyzet, de az mk1-nél a hátrameneti fokozat nem szinkronizált, így ha nem ideális helyzetben állnak a fogaskerekek, akkor az okozhat ilyen recsegést, és ezt jobb el is kerülni, viszont nem olajfüggő.
annyi a dolgod, hogy hátramenet kapcsolása előtt egyszer kinyomod a kuplungot majd felengeded és úra kuplungolsz (tehát egyszerűen kettőt nyomsz a pedálon) vagy még jobb, ha szinkronizált fokozatba teszed, pl. 3-asba és onnan hátramenet.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz robertka #28808 üzenetére
Hátramenet kapcsolásánál nagyon ritkán, de nálam is recseg az mk2.5 be... Olyankor 1-be rakom és nagyon picit mozdítok az autón, utána már okés... Néha az is be szokott jönni, hogy egy nagyobbat (nem 6000) pöccintek a gázon és utána próbálom újra miután visszaállt alapjáratra. Lehet semmi köze a kuplunghoz, nem tudom, de működik néha
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
-
oliwire
őstag
válasz robertka #29215 üzenetére
Szerintem hívd fel a kereskedést, illetve látogasd meg őket, 2 hete vetted, egy csapágy nem 2 hét alatt kopik meg úgy, hogy ilyet produkáljon. Az a hiba már vásárláskor is benne volt, és ráadásul téged (szándékosan vagy sem?) megtévesztettek, hogy csak párakicsapódás. Első körben kereskedő, hogy ezt illene orvosolni.
-
oliwire
őstag
válasz robertka #29217 üzenetére
A féket is megpróbálhatod, de az ha eléri a minimumot, és még működőképes, arra simán mondhatja, hogy ugye ez kopó alkatrész, vásárlás pillanatában még szabályos méretekkel rendelkezett, és azóta kopott le. Nem tudom milyen méretekkel kell rendelkeznie a fékbetéteknek vagy a tárcsának, így ilyen mélységben már nehézen tudok neked segíteni.
-
#27070592
törölt tag
-
molnarpeter
nagyúr
-
darvinya
titán
válasz robertka #32006 üzenetére
Hát ez dobozból megmondani nem nagyon lehet, csak ha rá van írva a tartalma.
Pedál rugó csak a pedálra hat, de olyan kis mértékben, hogy azt cipőn keresztül nem érezhető.
Viszont kuplung nyomólap rendesen ráhat mindenre.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz robertka #32009 üzenetére
Komplett szett kuplungtárcsa, kinyomó lap, kinyomó csapágy.
Ha kinyomó lap nélküli és a régi hajlott lamellára fekszik az új kinyomó csapágy, akkor az érezhetően ugrik kinyomáskor/felengedéskor.
Persze, távolról csak találgatni lehet.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz robertka #32016 üzenetére
Hát ez nagyon érdekes.
Olyan a hang, mikor a feldült lamellák nyomaték hatására helyére billen, ugrik.
Fékrásegítő sima guruláskor is hangot adna, de itt pont nyomaték/fordulatszám emelkedéssel együtt jön a hang.
De távban nehéz meg mondani.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz robertka #32019 üzenetére
Üresben gázt adtál, s felpörgött a motor, vagy üresben gurultál?
Ha fék gond lenne, akkor mindegy milyen helyzetben vagy jelentkezik.
Teszt, hogy biztosan motor felől jön a hang.
Nem járó motornál tedd 1-es és vissza üresbe, kuplungozásokkal.
Ezután indítsd be a motort, s ha egyből csattan, akkor biztosan kuplung cserével lett elrontva valami.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
kcsa
veterán
-
darvinya
titán
válasz robertka #32039 üzenetére
Szerintem nem normális, hogy kattog.
Ezek szolenoidok, mikor megy tönkre, akkor ad ki ilyen hangot.
Lánctalpas markoló teli van szolenoiddal, de nem kattog, mint az UV villamos.
Mint írtam, újabb autók tamagoccsik, mikor magára hagyják elhalálozik.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz robertka #32060 üzenetére
Bár nem vagyok autószerelő, de ha kiveszik a gyertyát és rá önindítóznak, akkor a gyertya helyén kispriccel a benzin, nem? Ezek szerint nem.
Ugyanakkor azért célszerű kivenni a gyertyákat, mert lehúzott indítókábellel frankón benzintől fog tocsogni a gyertya elektróda, ami nagy pukkanást fog eredményezni első rendes indításnál.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
-
darvinya
titán
válasz robertka #32908 üzenetére
Szinkrongyűrű haldoklik.
radi8tor
Lendkerék már túl kopott, emiatt hamarabb nyírja ki a csapágyat.
Nálam is ez a gond, pedig 7500km ezelőtt volt teljes kuplung szett csere Luk-kal.
Csak a lendkereket nem tudtam szerezni.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32962 üzenetére
Több leírás és érték is van a neten.
Számít a csavarok meghúzási sorrendje is és van ahol eleve két körös az alkalmazott módszer, első kör 2Nm, második 7Nm. Ebben a videoban pl 6 footpounds vagyis cirka 8Nm a végső nyomaték. Ezek nem túl magas értékek, de nem is a megtépés a cél, sőt, azzal lehet leginkább elrontani a cserét ha túl vannak húzva a csavarok és szétnyomják az új tömítést. Plusz számít a tömítés anyaga is, utángyártott tömítés nem feltétlenül azonos a gyárival. De ha a sorrendet betartod és nem húzod túl a csavarokat, jó lesz az. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32965 üzenetére
Hasznos dolog egy ilyen kis nyomatékkulcs. Ha az adott dologgal szervízbe mennél, csak a munkadíj több lenne mint egy alkalmas nyomatékkulcs ára. És a saját kulcsot később is használhatod amikor akarod.
Érdemes időt szánni a felület letisztítására, ha kosz marad az új tömítés alatt, ott kezd majd szivárogni.
De itt ki is szálltam mára, még azt mondják az olvtársak hogy belepofázok mindenbe. -
#27070592
törölt tag
válasz robertka #32970 üzenetére
Ezek elég szigorú képek, gyakorlatilag a gyertya áll az olajban. Jogos a tömítés csere. Ha már egyébként is lekerült a szelepfedél ne sajnáld az időt és néhány tekercs papírtörlőt a gyertyák helyének kitakarítására. De gondolom ez nálad is alap és eszedbe sem jut így kicsavarni a gyertyákat.
Ez már a "jujjb+!" kategória.