-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
robertka
tag
Sziasztok, MK2 101 lóerős focus vásárlásán gondolkodom. Azt szeretném kérdezni, hogy ennél a motornál van a vezérlésnek valamilyen csere periódusa vagy ellenőrzés után lehet ezt eldönteni? Olvastam más motornál, hogy 120e km vagy 6-8 év, itt van esetleg ilyen?
-
robertka
tag
válasz molnarpeter #27869 üzenetére
Köszönöm szépen, neked is gabor9991.
Van még valami olyan amit vétel után érdemes kicserélni, ránézetni olajpumpa, trafó ilyesmi?
-
robertka
tag
Sziasztok, elkezdtem keresgélni mk2 focus-t. Találtam egy elég jól felszereltet, szerintetek érdemes elmennem megnézni, nem "túl" olcsó az állapotához és felszereltségéhez képest? Felhívtam és németből van behozva elvileg rozsdamenetes. Az autó.
-
robertka
tag
válasz SECTORnooB #27992 üzenetére
Én írtam, hogy a többi hirdetéshez képent olcsónak tűnt de csak egy két hete kezdtem el nézegetni. Mit javasolnál inkább 1-1.3 között? Most ezt mentem el megnézni JWP068 a rendszám, minden számla megvan hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Kinéztem ezt az autót. Ausztriából van a motorja szépen jár én nem láttam rajta rozsdát, elég komoly alvázvédő van rajta. Kívül bellul tetszik úgy látom egyben van. A kereskedő azt mondta, hogy most csak lefoglalni tudom 10% ért és majd 27. én tudom elhozni mert akkor kap rendszámot és lesz rajta új műszaki. Ez így rendben van szokás így három hetet “váratni”? A kereskedés 2006 óta üzemel. Ha lefoglalózom kell valamire figyelnem abban a szerződésben?
-
robertka
tag
válasz molnarpeter #28093 üzenetére
Köszönöm, ez [link] eket a képeket csináltam az aljáról szerinted aggodalomra ad okot?
-
robertka
tag
válasz Zoli-bácsi #28096 üzenetére
A hídon friss a többi régi, de felhívtam az osztrák Ford markaszervizt azt mondtak alvazszam alapján valóban náluk volt vegig szervizelve és meg 2019.06an is volt náluk 180 nal volt vezérlés csere és semmi baleseti javítás csak az általános dolgokat cseréltek mindig.
-
robertka
tag
MK2.5 Focusban az akkumulátor tartó lemezen látok kis rozsdát szeretném rendbe rakni.
Ha azt szeretném kivenni akkor elég megemelnem a váltónál egy picit a motort, kivenni az aksik, meglazítani a váltótartó bakot és a lemez csavarjait? Van itt még valami amire figyelnem kellene? -
robertka
tag
Mai napon egy 2008 as 1.6 101hp focus tulajdonosa lettem, mad kitöltöm a google formot is
A kereskedés lecserélt nekem elvileg minden szűrőt és motor olajat de a kis cimke szerint Eneos 5W40 került bele, a kezelési útmutatóban csak az 5W30 at látom, ezt ugye érdemes inkább lecserélnem pl a Ford Formula F 5W30 ra.
Illetve ha üresben felengedem a kuplungot és úgy próbálom hátramenetbe tenni akkor recseg de ha sebességből egyből teszem akkor nincs hangja, gondoltam lecserélem a váltóban is az olajat érdemes ilyenkor?
Illetve még a kormány szervó olaj is elég sötét barna érdemes lehet lecserélni vagy amíg nincs baja ne piszkáljam? -
robertka
tag
A csomagtartóban két oldalt a kalaptartó sínnek az idomjánál allulról látok 3db kb 10x5 cm nagy nyílást oda valamilyen szellőzőrács menne vagy mi hiányozhat onnan?
Felhívtam pár bontót, hogy van e nekik csomagtartóba hungarocel, hogy elférjen a rendes pótkerék de azt mondták esélytelen hogy kapjak, ilyen rossz ebből a helyzet? -
robertka
tag
Még csak egy hete vettem át a kocsit és úgy hallom ha benyomom a kuplungot akkor fémes sípoló hangot hallok gondolom a kinyomó csapágy a ludas de akkor már a kuplungot is cseréltetném meg az adóhengert. Van Budaesten többek részéről ajánlott szerviz/márka szerviz ahogy olvasom néha még az az olcsóbb. Jól kalkulálok ha kb 120 körülire tippelem a javítást? Illetve azt vettem észre hogy a 3 ast nehezebben veszi be ha "balról" tolom ha picit inkább jobbról akkor nagyon jól beveszi, bocsi nem tudom máshogy körülírni
Aztán ha már nem esik lemosom és teszek fel képet! -
robertka
tag
Több órán át keresgéltem de a ráncfelvarrott 2-és focus szerelési útmutatóját sajnos nem találom neten, meg van esetleg itt valakinek? Szeretném kicserélni a vezérlés oldali motortarto bakot és nem tudom a meghúzási nyomatékokat.
-
robertka
tag
Most kaptam egy 280e Ft os árajánlatot kuplunk cserére, pedig sima 1.6 benzines bár márkaszervízből. Sajnos ez nekem elég magas összeg.
Tudtok esetleg ajánlani megbízható szerelőt Budapesten? -
robertka
tag
Az előző hozzászólásokat olvasva szerintetek ha én két hete vettem az autót és azt mondták hogy valószínüleg csak a párakicsapódást hallom sípolni most kiderült hogy a kinyomócsapágy sípol és feltehetően a generátor szabadonfutó akkor írjak a kereskedésnek én is ne javítatsam még meg?
-
robertka
tag
válasz oliwire #29216 üzenetére
Köszönöm írok neki, hogy legyen nyoma. Gondolom ha a fék minimumon van konkrétan 23.01mm de nincs válla (én csak azt néztem első körben nem vettük le a kereket) és szép sima, gondolom fel lett szabályozva azt is érdemes beleírnom? Amúgy én nem tudom mit szigorítottak ezen a műszaki vizsgán de ez most lett honosítva 2 hete.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
válasz oliwire #29218 üzenetére
Azt én is elengedném de a kuplung picit zavar főleg hogy rákérdeztem a sípolásra azt mondták hogy a hosszbordás csúszik picit mert nyirkos idő volt ami igaz is volt. A fék min. 23mm az nem gond nem is annyira drága mint a kuplung.
Csak úgy alkudtunk meg hogy teljes szervizelést kap műszaki előtt ha valamit cserélni kell akkor azt ők álják, egy hátső ablaktörlőt cseréltek.[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
válasz gabor9991 #29223 üzenetére
A fékre gondoltam, hogy nem lesz de ez a kuplung kinyomó sípolás szerintem rejtettnek betudható ők azt mondták hogy a szíj csúszott pára miatt aztán most meg egy komolyabb költség derült ki de tudom ez is kopó alkatrész csak ha mondják hogy ez rossz akkor tudok róla. Sok reményt nem fűzök hozzá de ha felesbe beszálnak jobban esne.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Most kaptam árajánlatot kuplunk cserére Valeo szettel, váltóolaj cserével és féltengely szimeringekkel együtt 150 ért, ez nekem meg is felelne. Érdemes ilyenkor még valamit cseréltetni? Azt mondta a szerelő, hogy a kuplung felső munka hengert ami a pedálnál van nem szokták cserélni mert nem problémás és hogy a kinyomócsapágynál nincs szimering, jó lehet így szerintetek is?
-
robertka
tag
Valaki újított már fel mk2 focus hátsó fékmunkahengert? Jópár videót megnéztem a neten de ilyet nem találtam. Van egy csap rajta ami azt a lemezt fixálja ami a kézifékrugóhoz kapcsolódik, nem tudom eldönteni, hogy azt ki kell préselni vagy menetes lenne? Illetve a féknyeregből a menetes középrészt kivenni speciális szerszám kell? Úgy látom a dugattyúban lévő szerkezet sem sima zégerrel van megoldva hanem több menetes spirál rugóval.
-
robertka
tag
Sziasztok, most két hétig nem használtam az autóm így nekiálltam a fék felújításnak cseréltem a tárcsákat és betéteket elől háltul. Ha már leszedtem mindent gondoltam a nyergeket és a konzolokat is rendbe rakom bár nem néztek ki nagyon rosszul. Lehomokszóróztattam mert drótkorong meg sem kezdte é egy hőálló festékkel 3 rétegben lefestettem, meg lereszeltem az öntvény hibákat mert zavart:). Elsőknél elég egyszerű dugattyút cserélni meg a gumirészeket de a hátsónál azért picit megszenvedtem a dugattyú belső szoknyás rugó visszahelyezéssel egy műanyag csővel lehetett megoldani. Gondoltam megosztom kedvcsinálónak és hogy otthon milyen eredményt lehet elérni.
[kép] [kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
Valaki cserélt már 2 es Focuson kuplunk visszahúzó rugót? Egy hónapja kapott a kocsi új kuplung szettet és a napi első elindulás után kb 1 perc múlva hallok és érzek a pedálon egy rugó pattanást. A gázpedálon szoktam érezni de gondolom, hogy a kuplungról érződhet át. Előtte nem figyeltem fel erre. Ma pollenszűrőt cseréltem és megnéztem, hogy mennyire lehet hozzáférni a kuplunghoz de nagyon el van dugva ha jól láttam két rugó is van ott.
-
robertka
tag
válasz darvinya #32000 üzenetére
Szervizbe vittem, annak nem álltam neki én, elvileg kompletten cserélték a beszerelt szett dobozát is elhoztam (valeo) meg amit kiszereltek azt is. Elképzelhető lenne, hogy onnan a hidraulikán keresztül érzem a visszahatást?
Nehéz így átadni de olyan mint ha egy rugót feszítenék meg és utána visszaugrana a helyére.molnarpeter
Ettől azért félnék. Lehet beteszek oda egy régi telefont hogy felvegye mi történikÉs az a furcsa, hogy amire előjön kiállok a mélygarázsból és megyek is vele kb 200m-t utána van egy pattanás ezidáig kuplungolok kb 4-5-öt, addig semmi és utána sem.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
válasz darvinya #32008 üzenetére
A doboz cikkszáma rendben volt tényleg szett volt benne, én is kikerestem, meg a kinyomócsapágynak volt már rendesen hangja, nem gondolnám hogy ott régi maradt benne, persze saját szememmel nem láttam amikor szerelték.
Most befeküdtem rendesen a pedálokhoz és azért ami ott van rugó az elég masszív kb 2,5mm átmérőjű az anyaga hang alapján az lehet szerintem a ludas de még majd vizsgálgatom. -
robertka
tag
válasz darvinya #32012 üzenetére
Sikerült levideóznom, már szerintem sem az a rugó adja ki a hangot ahogy gondoltad bár én még mindig nem gyanakodnék a kuplungra. Esetleg fékrásegítő? Talán erre a 2-3perc-re épül fel a vákum benne? A videóban 9mp nél hallható akkor már régen összezárt a kuplung és kb 10 váltás is benne volt. Videó.
[ Szerkesztve ]
-
robertka
tag
válasz darvinya #32017 üzenetére
Volt már olyan, hogy álltam a pirosnál és akkor is előjött üresben. Esetleg elküldöm a szervíznek akik cserélték 1 év garit kaptam rá.
Viszont az érdekes hogy amikor kiállok a garázsból akkor ott lenne nyomaték átvitel jobban mert elég meredek. Esetleg van ötleted, milyen tesztel mehetnék előrébb? -
robertka
tag
válasz darvinya #32024 üzenetére
Üresben álltam a pirosnál gázadás nélkül. Megcsináltam amit írtál de indítás után nem volt hang, pedig már mezítláb figyeltem minden pedált
Kivettem a rádiót mert arra gyanakodtam, hogy esetleg valamilyen fűtés terelő lamella rugója vagy ilyesmi adja a hangot. Garázsban járattam 15percet de nem jelentkezett a hang, meg meg indítottam egyesben mindig újra kuplungozásokkal meg tolattam is de akkor sem. ritkán használom a kocsit kb kéthetente így még nem tudtam megfigyelni. -
robertka
tag
válasz darvinya #32026 üzenetére
Pont tegnap előtt emeltem fel mind két oldalt és forgattam meg, hogy van e valami baja abszolút nem fogott semennyire illetve mostanában nem is húztam be a kéziféket és sebességben sem hagyom mert sík a terület. Lehet, hogy a bowden csak egy része akadt meg vagy ilyesmi?
-
robertka
tag
Szeretnék szervó olajat cserélni a focusban és visszaolvastam ki hogyan cserélte itt.
Neten egy olyan leírást találtam ahol ugyan úgy visszafolyó csövet kötik le a tartályról de kiveszik a gyertyákat és a tőtengely pozítció érzékelőt is lekötik és így önindítózás közben kell tekergetni a kormányt. Tényleg ki kell venni a gyertyákat ehhez nem elég a pipát lehízni és önindítóval forgatni a motort/szivattyút? Gondolom azért jobb ez mert nem kap akkora fordulatot a szivattyú mint alapjáraton? Ez a leírás.
Az jó ötlet ha veszek 1l pl mannol olajat ami amugy meg is felelne szabványosan de azzal csak átmosom és utána a gyári ford olajjal újra átmosom és az marad benne vagy felesleges? -
robertka
tag
Mikor megvásároltam a focusom Ausztriából a szervizkönyvben lévő márkaszervizt felhívta egy német kollégám visszaigazoltak minden megjelenést ami a könyvbe volt írva.
Szerintetek van rá valami mód, hogy kikérjem a munkalapokat esetleg? Azt elmondták, hogy törés nem volt és csak általános dolgokat javítottak de jó lenne tudni mindenről. -
robertka
tag
válasz darvinya #32907 üzenetére
Nekem kb 3 hónapja volt kuplung szett cserém (Valeo) és olajat is cseréltek benne de továbbra is a hármas fokozat akad ha "balról" kapcsolom de ha középről teszem akkor simán veszi. Kolléga Fiestája is pontosan ugyan ezt produkálja és egy másik fórumon is olvastam, hogy többeknél ilyen.
-
robertka
tag
Reggel kihúztam a gyertya pipát és olaj volt a gyertya körül, így előrehoznám a szelepfedél tömítés cserét. Valaki tudja a fedélcsavarok meghúzási nyomatékát esetleg? MK2.5 1.6b 100hp