-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
janos666
nagyúr
válasz Televan74 #14333 üzenetére
Érdekes lenne megnézni a korábbi Zen Fabric <vs> Game <vs> RAM hipotézisek árnyalására, hogy azonos fix órajelre állított 8/16-os Ryzen és ThreadRipper hogy szerepel játékokban ugyan olyan "Zen barát" modulokból különböző RAM frekvenciákon, de a TR-t 4 modullal is tesztelve, csak hogy egyértelműbben lássuk tényleg a RAM frekvencia a kényes pont, vagy a memória sávszélre is érzékeny a Zen (legalább is bizonyos feladatoknál, de köztük a játékoknál). Látott már esetleg valaki ilyen tesztet?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
A GA-AX370-Gaming K5 ezzel a ránézésre viszonylag laza VRM-el, de EK monoblock-al (bár passzív radiátorral, szóval mégsem annyira agresszíven hűtve) elbír vajon stabilan hosszabb távon egy ~4GHz-re húzott 8 magost (feltéve, hogy vízzel sikerült addig felrántani, még ha kicsit magas fesz mellett is)?
Vagy ezek alá van értelme / tényleg kell is a drágább, de több fázisos alaplap?Most még csak kíváncsiságból nézelődöm, és úgy látom ez az egyik legolcsóbb AM4 lap (van még a rokon K3, de pont jól jönne nekem az a PCI-E 4x 2.0 slot), amire van monoblock-ja az EK-nak (és épp a a sufni-vízhűtés a körbe-körbe toldozgatott CPU+2xVRM blokkokkal, ami kicsit zavar jelenleg, azon túl hogy hülye az alaplapi firmware is), a többi pedig árban ~1.5x (bár ~2x ekkora VRM-el).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Biztos? Régóta a CPU-ba van már integrálva a memóriavezérlő, így sokkal inkább az adott CPU-ra jellemző, véletlenszerű memóriavezérlő-specifikus "tuningpotencia" szab korlátot a hivatalosan támogatottól magasabb frekvenciák elérésében, ami szinte mindig függ attól is, hogy hány modul van egy memóriacsatornán, vagy akár az is, hogy hány chip van egy modulon (8 vagy 16, vagy +1/8 ha ECC-s).
Az alaplapon annyi múlhat, hogy sok modulnak is képes-e stabil feszültséget adni, esetleg a szabványostól magasabb feszültség és órajel (így nagyobb fogyasztás) mellett is, de ezzel szerintem ritkábban van gond, illetve hogy a firmware miként engedi/tuja programozni a memóriavezérlőt (és hogy mennyire tudja kitalálni, hogy milyen modulokhoz hogy érdemes), ami inkább csak kompatibilitási kérdés.
Példaképp a régi i5-2500K CPU-m is visz 2 modult 2133MHz-on, de 4 modult már csak 1866-on, de mindkettőhöz emelni kell egy kicsit a feszültségen, ami többek közt az integrált memóriavezérlőre is kihat.
Szóval szerintem egyáltalán nem véletlen az a lista, amit az AMD adott. Nem meglepő, ha tuning formájában túl lehet lépni azt, amit garantáltan tud, de nyugodtan lehet rá számítani, hogy a tuninggal elérhető értékek is hasonlóan oszlanak meg, mint a garantált értékek, tehát minél több memórichip-ed van, annál kisebb az esélyed a magas frekvenciák elérésére (és ez alapján szerintem valószínűtlen, hogy 4x16 chip-el túlléped a 3000-ret).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
"ha kifogáskeresés helyett játszani szeretnél bőven jó a Ryzen"
Ha nem veszed le a papírzacskót a fejéről, akkor hibátlanul néz ki.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Ragnar_ #3295 üzenetére
Te is imádjátok kisarkítani a dolgokat.
Benne van a hozzászólásomban, amire válaszolsz, hogy "nyilván lehet vele játszani". Szerintem csak kár erőltetni, hogy addig-addig nézegessük és csavargassuk a játékteszteket, míg végre azok is úgy kezdenének kinézni, mint pl. Cinebench vagy video encode tesztek, ahova egyértelműen jobb a Ryzen. Játékra szerintem nem egyértelműen jobb, hanem úgy tűnik picit gyengébb, de ez van, mégis megpróbálják tízszer is lemérni százféleképp, majd ezerféleképp megmagyarázni a számokat, hátha végre egyszer valami más eredményt kapnak (azt, hogy jobb a Ryzen játékra, mint a Kaby). Ez az, amit kezdek unni.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Sehol sem látok 30fps-t, szerintem egyértelmű volt az a rövid tőmondat, hogy "van akinek fix 30fps is elég konzolon" (tudod, XBox, meg ilyenek), ami arra utalt, hogy attól nyilván egyértelműen jobb a teszt összes szereplője (így példaképp ahhoz képest lényegtelen is az egész, hogy melyik mennyivel jobb).
Azt a 0.1% grafikonosdit átugrottam, de megkeresem.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Az a Fry Cry Pimal eredmény szerintem minden, csak nem jó. Házon belül is minden felállásban egyforma a Ryzen, ráadásul ezt játszva lehagyja az Intel (jobban, mint az órajelfölény) kevesebb magból. A Ghost Recon hasonló: betömörül egy szintre minden Ryzen, aztán core/thread arányban köré rendeződik az Intel (kivéve, hogy ehhez durván fele annyi magra/szálra van szüksége), ami kb. órajel-arányos mértékben vezeti a csúcsot is (csak fele magból).
A Maffia-ban 4/8-as Ryzen kell, hogy befogják a 4/4 Intel-t, és az órajel-fölénnyel még így is a 4/8-as Intel győz 8/16 Ryzen-el szemben is (megint: fele magból). Battlefiled: durván ugyan ez, csak még jobban húzza az órajel az Intel vitorláját. Az F1 is ehhez hasonlít.
A For Honor-nak minden mindegy.Nyilván lehet vele játszani (hah! van aki boldog fix 30fps-el konzolon! annyit meg tuti kiprésel a 2+2 Ryzen is), de néhány kirívó esetet leszámítva szinte mindig jobb játéktesztekben az Intel. Annyira, hogy erre én már lassan azt mondom, hogy kár erőltetni a játékteszteket, ez a Ryzen egyszerűen nem erre való.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Szerintem durván a CPU/lap>=2 arány az ideális egy asztali gépnél, de ez is felhasználás és szituációfüggő, magamnak is raktam már össze 'fordítva' (2 CPU kijött volna a deszka árából) "házi szervert" (workstation chipset ECC RAM-al Pentium mellé ).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Dilikutya #2874 üzenetére
Miért kell teljesen kitekerni az összetett mondatot? Felvázoltam pár dolgot a lap két oldalán, te pedig logikus helyett a legvalószínátlenebb módon kötögetted őket össze, aztán visszaadtad a lapot, hogy én vagyok a hülye. Grat.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Notebook-ba tuti pöpec lesz az 1 CCX-es APU, ahogy sok szerverbe is kiváló a CCX-saláta, és bizonyos workstation-be is biztos jó a 2 CCX-es CPU, de az enthusiast/gamer és bizonyos workstation (és talán pár szerver) alá szerintem jobb választás lesz az Intel desktop teteje (tuningolt 4 magos), vagy az Intel HEDT alja (6-8 mag CCX mizéria nélkül).
Szóval személy szerint én is kiesni látszom a Zen körből, mert pont azt nem csinálom, amiben erős.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz velizare #2858 üzenetére
Szóval a pofásan összehegesztett dual-quad után most kicsit puritánabb formában bedobnak még ezekből a monolit dual-CXX lapkákból kettőt egy kupak alá, és lesz dual-dual-quad core (dual-dual-dual-quad thread), dual-dual-channel vezérlővel.
Semmi más nem hiányzik már mellé, csak egy két foglalatos lap.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
-
janos666
nagyúr
Már kétszer is leírtam, hogy mi a kapcsolat (fix frissítésen egyszerű a BFI, adaptívval gyakorlatilag nincs, a BFI pedig jelentősen javítja a mozgásélményt és mozgóképfelbontás - ez szerintem nem olyan bonyolult), de már tényleg túl sok az off.
De ezek igazából lényegtelen dolgok ahhoz, amit eredetileg állítottam, hogy nehezebben hoz össze a PC, és nem csak a GPU, de a CPU is átlagosan ~120, mint fix 60fps-t. Ha megmagyarázod, hogy neked személy szerint nincs is igényed a magas átlagra, akkor vitatkozhatunk ilyesmikről, mint a mozgóképfelbontás, de nem így, hogy kvázi érzelmi alapra fut a vita és offtopic.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz #85552128 #2783 üzenetére
Azt mondtam 50 alatt. Nyilván arra gondoltam, hogy számottevően 50 alatt, nem 49.999-en.
Én játékban néha meg tudom mondani, ha véletlenül fix 50Hz-en ragadt a kijelzőm sorozatnézés után (nem váltott vissza a media player bezárásakor fix 60-ra). Nem is feltétlenül elsőre azt, hogy ez a baj, de volt már hogy éreztem "valami nem stimmel", aztán rájöttem ez történt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Nem, hanem azt, hogy ugyan olyan a mozgóképfelbontás adaptív, mint fix frissítés mellett, ha ugyan ott átlagol az adaptív, ahova a fix van rögzítve.
Az a következő lépés, hogy fix frissítés esetén pulzálhat a kijelző, be lehet iktatni fekete-időket, amiktől jelentősen folytonosabb lesz az élmény és élesebb lesz a mozgókép (UFO Test BFI szimuláció), míg adaptív sync mellett ez gyakorlatilag nem játszik (talán lehetne vele kínlódni, de csak bonyolultan és korlátozottan működne, ezért nem is erőltetik).
(#2780) Szaby59
Nehogy már azt hazudd nekem, hogy 30fps nem tűnik darabosnak, vagy elmosódottnak mozgás közben. Kérdezd meg bármelyik "parasztot", hogy látott-e már darabos mozgást 24fps moziban, ha oldalazó gyors mozgás volt, pedig ott nem diszkrét pillanatok vannak egy képkockán, hanem hosszabb idejű mozgás is "rákenődik" (záridő függvényében).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz #85552128 #2771 üzenetére
De összehasonlítottad már a 60 +/-10fps (50fps alatt szerintem már semmi sem segít, akárhogy pulzál, vagy adaptál, az egyszerűen túl kevés) tartományban mozogva mennyivel élesebb a mozgókép egy fix 60Hz-es impulzusos kijelzőn (olyanon, amin tisztességesen agresszív a BFI, nem csak bohóckodnak vele, hogy van is meg nincs is)?
A lényeg szerintem változatlan: az adaptív SaH mód durván kétszer akkora átlagos fps-t igényel, hogy mindenben hozza a fix impulzus mód minőségét (feltéve hogy <50% a duty cycle, különben kár kínlódni vele). Az input lag pedig ettől részben független, fix frissítéssel is le lehet vinni alacsonyra és adaptív mellett is el lehet b@szni.
Innentől melyiket az egyszerűbb megteremteni? Tartósan >=120fps átlag, vagy stabil 60? Mindkettő lehet nehéz, de szerintem kisarkítja a dolgot, aki megelégszik a 60-70 átlaggal csak azért, mert az lehet adaptív, részben lemond a mozgóképfelbontásról és folyamatosságérzetről.
(#2774) -Solt-
Azért van közük áttétesen egymáshoz, mert bizonyos dolgok kizárják, vagy előfeltételei egymásnak, így a gyakorlatban bizonyos dolgokat csak együtt "csomagban" kaphatsz meg. Ezt le is írtam.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
Láttam már, hihetetlen élmény, hogy >100Hz G-sync mellett hogy reagál egy >100Hz-es "játékos" egér, verhetetlen kombó az alacsony input lag és gyors frissítés, azonnal érezni a "közvetlen kontrollt" (legelőször olyan érzés volt, mint ha időben előbbre járna a kurzor, mint az egér, mert hozzá van szokva az agyam a laghoz ).
Csak aztán jön a probléma, hogy ha nincs Titan X-ed vagy 2db VGA-d CFI/SLI, és nem a Half-Life 2-t indítod el, hanem valami "modern" és erőforráséhes játékot, akkor baromira nem lesz stabil 120fps-ed, ha pedig 60 körül mozog, akkor csak az alacsony input lag marad meg (amihez nem előfeltétel az adaptív sync, csak "véletlen" egybeesés, hogy a Gsync rendszernél ezt is letornászták, míg sokszor szarnak rá a megjelenítők gyártói, még FreeSync-nél sincsenek kötelezve, hogy a végletekig letornásszák), de ugyan úgy előjön a hagyományos sample-and-hold LCD betegsége, hogy halál maszatos és darabos érzésű a mozgás (lesz vagy kvázi effektív 480p az 1080p-ből) ahhoz képest, ha 60Hz-en vibrálna a kép (akár csak a LED háttérvilágítás pulzálna az LCD mögött, nem kell ahhoz CRT, PDP vagy OLED, sőt a legjobb impulzos módot eddig LED-es LCD-n láttam...).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz #85552128 #2764 üzenetére
Ez már nagyon OFF, de a FreeSync meg csak sample-and-hold megjelenítőknél működik jól, impulzus elvűeknél nem, aminek az eredménye az, hogy durván 2x annyi képkocka kell, hogy hasonlóan folyamatos érzésű és főleg hogy éles legyen a mozgókép (avagy a "mozgóképfelbontás" is hasonló legyen a statikushoz). Ezért szavazok én inkább a 60fps impulzus módra, ami kellően folytonos érzésű és éles, ahelyett hogy szabadon futkározik, de ritkán van tartósan 100 felett, és amikor "csak" 60 körül átlagol, akkor kevéssé folytonos és elmosódik a mozgás.
A magas plafonértékű adaptív frissítés végeredményben "drágábban" (nagyobb erőforrásigény CPU és GPU oldalon, nagyobb sávszéligény a VGA és megjelenítő közti kapcsolatnál, és ugyan ez a megjelenítőn belül ahhoz, hogy elérhető legyen a magas plafon, illetve magasan lehessen tartani az átlagot is) hozza ugyan azt, amit az alacsonyabb fix frissítés egy apró trükkel (durván 25-50% közti duty cycle "fekete" időkkel).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
-
janos666
nagyúr
Mi a közvetlen hátránya annak, ahogy az Intel csinálja? Mondjuk 10+ mag esetén már lehet ötletelni róla, de 4-8 magnál szerintem nincs semmi hátránya, csak előnye, és egyelőre Ryzen-ből sem jött 10+ magos, hogy azokat nézegessük.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
janos666
nagyúr
válasz Citroware #2656 üzenetére
Tapasztalatom szerint a legtöbb "nagy" játékhoz (vagy ahogy a fotofóbia hiányos parasztok hívják egymás közt: AAA címek) durván 1 évig van aktív támogatás, utána körülményektől függően (ha valami távlati okból érdekükben áll megőrizni az imázst, akkor megeresztik a javítás, de ha a terveikben már végleg kinyírták a franchise-t, akár el is adták a jogait, akkor inkább sz@rnak rá) már a kritikus problémák kiküszöbölése (mint pl. hogy egyáltalán nem hajlandó még elindulni sem egy új Windows verzión, vagy friss hardveren, teljesen széthullik a kép szürke háromszögekre, stb) is abszolút opcionális, a pusztán csak esztétikai szempontból zavaró, vagy idegesítő, de áthidalható, a végigjátszást nem akadályozó hibák javításáról, de főleg az ilyen "optimalizálásról" már álmodni sem szabad (ha mégis megtörténik, az csak véletlen ajándék, nem olyan amire számítani lehet). Még olyan esetben sem szokott megtörténni, ha pl. egy nagy játékmotor van házon belül, és back-portolni kéne az újabb játékokhoz készült verzió egyes módosításait. Esetleg kisebb címeknél fordulhat elő, hogy éveken át patch-elgetik és pl. Windows XP korszakból származó játékkal is törődnek, hogy elinduljon Win8-on, vagy több magos CPU-n, stb.
A masszívan multi-player már kicsit más, de még ott is várható, hogy csak kritikus hibajavítás lesz 1-2 év után, ha már nem terveznek kiegészítőt/DLC-t, stb.
Sőt, sok játék eleve úgymond "optimalizálatlanul" jelenik meg, és az is marad, nem csak Ryzen-re, hanem Intel CPU-ra nézve is. Oda most miért várnád, hogy a Ryzen s¤ggét soron kívül is kinyalják?(#2697) HSM
Én ideális helyett szükségszerűen vállalható kompromisszumnak nevezném.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core I9 14900KF - 24mag/32szál - Eladó! 150.000.-
- Értékelés alatt - AMD Ryzen 5 7600 (3.8-5.1 GHz, 6 mag, 12 szál, 65 W)
- Processzor felvásárlás
- AKCIÓ! AMD Ryzen 9 7900X 12mag 24szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i7-6700K 4-Core 4GHz LGA1151 (8M Cache, up to 4.20 GHz) Processzor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest