Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz #56573440 #27455 üzenetére

    Az alapkiépítésben az áram a tűzkapcsolón is keresztülmegy. Két vékonyka réz érintkező tol be az elsütőbillentyű rugó ellenében egy éket. Van ott Amper bőven, húzza a szikrát, a töketlen húzás miatt kis felületen érintkezik, olvad, kormozódik... Ezt küszöbölöd ki egy FET-tel. A FET csak egy hajszálvékony vezetékkel megy a tűzkapcsolóhoz, gyenge árammal. A tűzkapcsoló zárja az áramkört, akkor a relé behúz és a az akkut a motorral direktbe köti össze.
    Másik előnye a FET-nek, hogy teljes ciklusokban vezérel, illetve programozhatod is a ciklusokat.

    Egy ciklus kiinduló helyzete, hogy a dugattyú elöl van, a rugó nyugalmi állapotban. Meghúzod az elsütőbillentyűt, az áramkör zár, forog a motor és a fogaskerekek, az utolsó kerék fogai belekapnak a dugattyúba, a dugattyút húzod hátra, rugót nyomod össze, majd a fogaskerékről elfogynak a fogak, de forog tovább. Ahogy a fogak elfogytak, nincs ami tartsa a dugattyút, a rugó előre löki és megtörténik a csoda, a BB kiröppen a csőből! Közben az utolsó fogaskerék majdnem megtett egy teljes kört, a tengelyen lévő bütyök meglöki a lecsapókart egyes lövésben, és az éket kihúzza a rugója a tűzkapcsolóból. Illetve az adogató lapot hátrahúzza ugyanez a fogaskerék, hogy a nózit hátrahúzva bemessen a BB a csőbe. Az első fogaskeréken pedig ott a visszaforgásgátló.

    Na, egy sima fegyvernél ha tökéletlenül húzod az elsütőbillentyűt, a motor nem kap annyi ideig áramot, amennyi a ciklus befejezéséhez kell és ott marad a dugattyú félúton, a rugó pedig összenyomva. Eközben a rugó gyengül, a motornak pedig sokkal nagyobb erőt kell kifejtenie, hogy nulla lendülettel ebből az állásból elinduljon. Marui EG 700-as motor kis akkuval egy 110-es rugóval nem is bír, míg nagy akkuval egy Guarder Infinity Toeque Up motorral mindent megrángat.

    A FET tűzkapcsolótól csak egy jelet vesz a ciklus elindítására, és azt végre is hajtja. Ha sorozatot lősz, a tűzváltó elmozdítja a sector plate-t, ami elemeli a lecsapókart a fogaskeréktől, így az nem a kapcsolókés nem jön jön ki az érintkezők közül. Tehát folyamatos a motor felé az áram, illetve folyamatos a jel a FET irányába.

    A hátraakadó dugattyú és a csőben maradó BB elkerülésére mondja azt a szakma, hogy tár nélkül 2-3 egyes lövéssel kell zárni az eseményt.

    Az okosabb FET pedig programozható, például egyes lövésre, 3-as rövid sorozatra, adott tűzgyorsaságra (a rendszer korlátain belül), fix 30-es tárkapacitásra akármilyen tár esetén, stb...

    A Li-Po esetében például van egy 2.000 mAh 11,1 V akkud 20/40C értékkel, az azt jelenti, hogy üzemszerűen a kapacitás 20-szorosával terhelhető, míg rövid ideig a 40-szeresével. Tehát az a dög folyamatos használat mellett 40 Amper áramot is le tud adni 11,1 V mellett, míg 80 Ampert rövid ideig. (kb 450 W és 900 W) az, amiről szó van. Ha ezt a motor fel is veszi, akkor nem mindegy, hogy milyen keresztmetszetű vezetőn keresztül teszi meg. Az airsoft fegyver egy rendszer, van egy sor egymással összefüggő elem benne. Mint az autótuning: megpiszkálod a motort, de széthajtod a váltót. Bírja a váltó, de a futómű gyenge. A futómű is bírja, csak épp a fék nem állít meg. A fék is pöpec, akkor már csak a kaszni nem véd meg, ha baj van... Régen azért volt sikeres a Classic Army a márkás és a noname fegyverek között, mert a 110-es, 120-as rugót elbírta, csak egy csapágyazott rugóvezetőt kellett mellé tenni. Egy Maruhoz a GB-ot és majdnem mindent, ami benne van, ki kellett cserélni. Egy Cyma, JG meg annyira nagyot szórt minőségben, hogy összetört valami az ilyen fapados tuning után, vagy nem.

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák