Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
st6969
őstag
Esőben jöttem szombaton az M5-ösön, majd országúton (Corolla TS 2023). Többször tapasztaltam meglepődve, hogy a távolságtartó tempomat bizonytalankodik. Eddig mindig tökéletesen működött. Tehát pl. beállítottam 130-ra, utolértem valakit, aki mondjuk 110-zel ment, belassított, és 110-zel követte. Most is ez történt, de volt, hogy elkezdett gyorsítani, mintha "kihagyott volna" a funkció, miközben ugyanúgy ment előttem az utolért autó 110-zel (tehát elkezdtem közelíteni). Országúton ugyanez, csak tempomat nélkül: ha motorfékkel közelítek egy előttem lassabban haladóhoz, akkor észleli, és fékez. Na, hát ezt most nem mindig csinálta
Remélem, csak az eső (ami egyébként nem volt extrém nagy) miatt zavarodott meg
Ti tapasztaltatok már ilyet? -
st6969
őstag
Sziasztok,
2023 Corolla TS 1.8 hibrid
Nem rossz dolog, hogy leállításkor figyelmeztet, hogy figyeljek a hátsó ülésre (gondolom, hogy bent ne maradjon a gyerek melegben, vagy nem tudom...). Azt vettem észre, hogy extrém alacsony tömegű dolgokat is érzékel (pl. 1db üres műanyag ételhordó...talán van 100g), tehát elég érzékeny szenzorok vannak benne.
Azt tudja valaki, hogy ezek valóban tömeget érzékelnek, vagy mi alapján riaszt? Nálam elég gyakran (mondjuk 5-ből 2x) riaszt akkor is, ha semmi nincs a hátsó ülésen. Másnál is van ilyen fals riasztás? (amikor a kilincshez hozzáérek kívülről, hogy lezárjam, hangos sípolással jelzi, hogy ott hagytam valamit...szerinte) -
st6969
őstag
+polonic
Srácok, azt hiszem, elkiabáltam Bár ez az eset pontosan így történt délelőtt, ahogy leírtam (direkt kipróbáltam: indítottam egy hívást, amit kihangosított, majd rögtön rádugtam kábelre és el is indította is az AA-t).
Csakhogy! Ma délután, vagyis a soron következő alkalommal, ahogy beültem, nézem, hogy nem csatlakozik BT-n. Várok egy kicsit, semmi. Bemegyek a beállításokba, és ott látom, hogy csak az AA van engedélyezve (délelőtt pont fordítva volt).
Tehát, ahogy rádugtam a kábelt, felülírta a beállításokat és engedélyezte magának (!) az AA-t
Bugos, mint a xar -
st6969
őstag
válasz polonic #19646 üzenetére
Na, csak jól emlékeztem! Meg mertem volna esküdni, hogy nem álmodtam, és év elején még működött az, ha az AA engedélyezve van, attól még BT-n csatlakozik, és ki is hangosítja, ha hívást indítok vagy fogadok (akkor is, ha nem megy az AA, mert pl. nem dugtam rá kábellel).
Aztán egyszer csak ez nem ment: Ha az AA nem volt engedélyezve, csak akkor kapcsolódott BT-n, így viszont nyilván kábellel való csatlakozás esetén sem indította el az AA-t. Vagy AA-t engedélyezni kellett ÉS kábelre kellett dugni, ilyenkor minden (telefonbeszélgetés is) AA-n keresztül zajlott. De így viszont BT-n nem is kapcsolódott, tehát ha kaptam egy hívást, de nem volt vezetékkel rádugva, akkor nem hangosította ki. Ha nagy ritkán használtam az AA-t, persze, hogy elfelejtettem a rejtett menüben kikapcsolni, és csak pislogtam, hogy BT-n nem kapcsolódik.
Ma visszaállt a rend: BT-n kapcsolódik, ki is hangosítja a hívásokat, de ha rádugom a kábelt, már indítja is az AA-t.
Lehet, hogy csak én örülök ennek, de most már végre megont működik normálisan. -
-
st6969
őstag
A Toyota Corollában most már tényleg vicc ez a profil szinkronizálása nem lehetséges hibaüzenet...
A hét első felében minden nap ez volt. Szerintem valahogy csak összefüggésbe van ez a távoli beindítással, mert hét elején többször hűtöttem le távolról.Azon is gondolkodtam már, hogy kell nekem ez a profil szinkronizálás? Milyen előnye van? A kulcs alapján úgyis felismeri, hogy én vagyok...Kikapcsolható ez egyáltalán?
-
st6969
őstag
válasz Flashback #20672 üzenetére
Arra gondolsz, hogy a 4 csíkot lehet változtatni (mennyire engedjen közel az előttem haladóhoz)?
@-szabi-
"A szalonban mikor elhoztam próbáltuk a droid auto telefon párosítást de nem ment.
Eladó azt mondta régi a telefonom és én elfogadtam mert tényleg 5 éves, de ezek szerint nem az a gond. Mondhatta volna."
Jogos a megjegyzésed, mondhatta volna, de valószínűleg fogalma sem volt. Sok mindent ilyen mélységben a felhasználók tesztelnek. Ahogy ncc1701 fórumtárs is írta. -
st6969
őstag
válasz -szabi- #20633 üzenetére
Persze, többen lefutottuk már itt (is) ezt a kört:
- Vezeték nélkül nem megy az Android Auto a 2023-as modell év facelift Corollában Én is nehezen engedtem ezt el.
- Apple megy vezeték nélkül (emiatt nem veszek almát)
- Ha veszel dongle-t (~50$) lesz vezeték nélküli Android autódDe mondok "még jobbat": Ha a menüben az van beállítva, hogy a telefonod bluetooth-on keresztül csatlakozzon induláskor, hogy a hívásaidat tudd kezelni, akkor hiába dugod rá mégis kábellel, nem fog elindulni az Android auto. Ha viszont azt állítod be, hogy kábeles csatlakozás esetén induljon el az Android auto, de te rövidebb, ismert utakat teszel meg napközben, és emiatt nem akarod rádugni a telefont kábelre --> bluetooth-on SEM fog csatlakozni, így ebben az esetben a hívásaid sem lesznek kihangosítva
Remélem, megkapta az év embere kitüntetést, aki ezt ilyen intelligensen leprogramozta. -
st6969
őstag
"a magyar neveket gőzöm sincs hogyan kéne neki mondani, hogy felismerje."
A legnagyobb vicc, amire nem is számítottam, hogy normálisan, magyarul kell felszólítani tárcsázásra.
Tehát: "Hey Toyota! Hívd Kovács Józsefet!"
Ha van olyan, hogy "Kovács József" meg "Kovács József új", meg "Kovács József kőműves", akkor kiírja mind a hármat, és megkérdezi, hogy "Melyik számot tárcsázzam?", ilyenkor még 1x elmondod, hogy "Kovács József", és tárcsázza.
Ha meg bejövő hívás van, elmondja, hogy ki hív és megkérdezni, hogy fogadod-e a hívást. Ilyenkor a szavába vághatsz egy "igen"-nel, és azonnal fogadja.
Nálam meglepően jól működik a telefon hangvezérlése.
Ellenben, nem tudom, mi mást lehet még vezérelni. Egyszer lehúztam mind a 4 ablakot, az anyósülésben ülő meg a sajátját, mert érzékelte, hogy honnan jön a hang. Útvonaltervezés az még jól jönne, majd azt is kikísérletezem. -
st6969
őstag
Sziasztok!
Toyota Corolla 2023 FL: rádió hallgatás közben már többször tapasztaltam (leginkább akkor, ha kezd romlani a vételi minőség), hogy megjelenik egy "IP LINK" felirat kékkel, és ilyenkor hirtelen megjavul a minőség. Ez teljesen automatikus? Vagy mi is ez pontosan? Radio 1-nél vettem észre többször is (főleg Szeged-Hódmezővásárhely között).
Más is találkozott ezzel? -
st6969
őstag
válasz dragon1993 #20440 üzenetére
"a Corollás vezeték nélküli töltő elég használhatatlan"
WTF? Ez komoly? Szomorú vagyok...főleg emiatt szerettem volna indukciós töltésre képes telefont venni#20445 g0dl
"egyszer csak megszólal, hogy torlódás előttem"
Nekem ezt úgy is szokta csinálni, hogy egyáltalán nincs használatban sem a gyári, sem semmilyen egyéb navigáció Először azt hittem, hogy valami csak megy a háttérben, hiszen másképpen honnan tudná, hogy merre megyek, mivel be is mondja, hogy 1km-re előttem torlódás van. De nem, többször is megtörtént, igaz, főleg ugyanazon a szakaszon. (Szegedi rakparton haladtam a belváros felé, és mivel egy darabig csak egy felé lehet menni, így jogosan figyelmeztetett a torlódásra, aktív navigáció nélkül is ) -
st6969
őstag
válasz dragon1993 #20417 üzenetére
+20418 g0dl
Én nem matattatok az applikációban? Ha nem is a klíma bekapcsolás, de szerintem valahol az applikáció használattal lehet összefüggésben a hiba. Abból gondolom, hogy össze-vissza módon indul: nálam van, hogy csak ujjlenyomatot kér és indul, van, hogy rá kell nyomni a bejelentkezésre, majd ujjlenyomat és úgy indul, de olyan is van (ritkán), hogy ott is be kell jelentkeznem... -
st6969
őstag
válasz polonic #20407 üzenetére
Az elmúlt 2 hétben 2-3x is kijelentkezett. Legutóbb pont tegnap, amikor klímát indítottam távolról. Először hibát dobott, sokáig homokórázott (itt már sejtettem, hogy baj lesz), de aztán elindította. Ahogy beültem és indultam, nem sokra rá kiírta, hogy nem sikerült a profil szinkronizálása.
Javíthatnának már ezen valamit, mert összességében elég gyakori ez... -
st6969
őstag
válasz dragon1993 #20213 üzenetére
Mi az a Corolla MY2024? Idén is van facelift, vagy valami új applikáció? Ha utóbbi, 2023-as gyártásúra rátehető, vagy ez valami hardveres különbség?
-
st6969
őstag
válasz pècsimunkás #20074 üzenetére
Nem tudom, mitől függ ez...Renault Megane IV-en is 16-os gumik voltak, és 2,0-ra, elöl meg 2,1-re kellett fújni. Így sem volt elég lágy.
Ez alapján a Toyotánál én is sokallom a 2,6-ot, de hát ez van a címkén is az ajtónyílásnál. Ez még így is lágyabb, mint a Megane, de még egy kicsit, ha lágyabb lenne, az tökéletes lenne -
st6969
őstag
válasz polonic #20047 üzenetére
Csináltam egy képet (még takarítás előtt ), szerintem ezen látszik a pukli. Utána felszedtem a gumiszőnyeget, és az a durva, hogy a pukli mellett jobbról-balról ha próbálom taposni a kárpitot, süpped be , nem ütközik padlólemezbe a lábam ameddig a kárpit engedi, tehát ott egy légüres tér van. A kárpit tartja a lábam Olyan puha, mintha egy ágyon lépkednék...OK, mivel ülök nincs nagy súlyterhelés, de akkor is... Nekem ez nagyon fura.
-
st6969
őstag
válasz polonic #20045 üzenetére
2023-as Corollánál nálad sem sík a vezetőülésnél a padló? Valami cső megy a padló alatt, amit nem sikerült síkba fektetni. A gumiszőnyeget rárakva is ugyanúgy kidomborodik középen, könnyen kitapintható. és szemmel is jól látható.
El se tudom képzelni, hogy ez így normális -
st6969
őstag
válasz dragon1993 #20000 üzenetére
"A távoli fűtés és az erősebb motor azért nagy extra.
A legtöbb kolléga másnap cserélne velem a régiről."Dettó, nem is kérdés Ha naponta 3x kidobna, akkor is a 2023-asat választanám.
-
st6969
őstag
válasz dragon1993 #19848 üzenetére
Laikusként azt gondolnám, hogy a benne lévő DCM-on keresztül lehet rá frissítést küldeni. Az udvarban még wifi-re is tud kapcsolódni.
Tehát szerintem a körülmények adottak (de lehet, hogy nagyot tévedek ).
Mindegy is, ha ilyen, hát ilyen. Attól még szeretem.
Mondjuk a vonóhorog az hiányzik, de azt sajnos wifin nem lehet rá küldeni -
st6969
őstag
válasz JóGéza #19846 üzenetére
Igen, a bal térd környékén (de keresni kell a gombot, sötétben, vezetés közben elvonja a figyelmed --> veszélyes lehet). Ehelyett jobb lenne, ha az automata mód gomb után még a kart is előre kellene billenteni, ha aktiválni akarod. Hátha lesz egyszer egy frissítés erre, mivel ez szoftveres kérdés
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz polonic #19841 üzenetére
"Én azt nem értem, hogy korábban miért kellett? Az a lényege az automata fényszórónak, hogy egyáltalán ne kelljen a kart csesztetni."
Talán a működési bizonytalanság miatt. A Megane ennél rosszabb volt, mégis lehetett használni az automata megoldást, ugyanis egy idő után érezted, hogy melyek azok a helyzetek, ahol nem fog jól működni és nem kapcsol le (2 ilyen volt: ha hosszú egyenesben szembe jött egy autó, de még relatív messze volt, vagy ha utolértem valakit mondjuk 100m-re). Ilyenkor csak alapállásba visszahúztam a kart és ezzel felfüggesztettem az automata üzemmódot, hogy véletlenül se kapcsolja fel, majd ha elment a szembejövő, vagy megelőztem az előttem lévőt, újra előre toltam, és a következő ilyen helyzetig ment automatában (egész jól működött a szembejövőknél, kivéve a hosszú egyenesben, de ott is csak messziről hibázott), valamint a városokban sose kapcsolta fel (1-2 ritka kivételtől eltekintve). Szerintem ez a rész GPS alapú lehetett, mert jól érzékelte a település eleje/vége táblát. Egyszóval használható volt, mert a karral könnyen felülbíráltam, és nem kellett lent gombot keresgetni.
De OK, elfogadom, hogy ennél ilyen Ha a városban kapcsolgatás nem lenne, talán tudnám használni nagy átlagban. -
st6969
őstag
válasz polonic #19466 üzenetére
Szia!
Visszatérnék erre a témára (automata fényszóró), mert úgy tűnik, hogy a facelift-nél tavaly változtattak ezen. Ugyanis a kollégámnak fl előtti Corollája van, és neki nem így működik, mint nekem.
Most volt egy pár hosszabb utam, és próbálgattam. Egyértelműen meg tudom erősíteni, hogy miután a kormány alatt balról megnyomtam az automata fényszóró gombot, nem kell az indexkart előretolni ahhoz, hogy felkapcsolódjon a fényszóró, innentől kezdve ő dönti el, hogy mikor kapcsol fel vagy le, nem lehet befolyásolni. Szerintem ez így nagyon gáz , gyakran hibázik: van, hogy későn kapcsolja le, ha jönnek szembe, vagy éppen nem kapcsolja le, ha utolérek valakit, akinek esetleg gyengébb a hátsó lámpája. Le kell nyúlnom kormány alá és megkeresni a gombot (elvonja a figyelmet). De ez még a kisebbik baj: városban is felkapcsolgatja (pl. egy mellékutcában) akár 10-20km/h sebességnél is, amit egyszerűen nem is értek.
A kollégámtól kérdeztem, nem is értette, hogy miről beszélek: fl előtti Corolla az automata fényszóró gomb megnyomása után is csak akkor kezeli automatán, ha az indexkart előretolja (így gyorsan korrigálható, ha hibázik). Pont így működött a Megane-om is, és ez szerintem így jó.Tőled kérdezem, mert ha jól emlékszem, neked is fl utáni Corollád van: neked előre kell tolni az indexkart vagy nem az automata fényszóróhoz?
-
st6969
őstag
Szintén...2023-as Corolla, kipróbáltam: a megtehető km számláló a 0 állást eléri, akkor tankoltam (már több alkalommal is). Kollégám mondta, hogy ő is így szokta, és 33l-nél többet még nem sikerült beletöltenie. Nem hittem el, de sajnos igaz. Kicsit bár túlteljesítettem, az én rekordom 34l
Ja, és tegnap megint ezzel szopatott
-
st6969
őstag
válasz polonic #19631 üzenetére
Lehet, hogy félreérted. Azt tudom, hogy madzag nélkül nem megy az AA. De most nekem madzaggal sem ment.
Megkerestem az eszközök menüt: ha ott bekapcsolom az AA-t, akkor kábellel felmegy, de így a kábel nélküli sima BT kihangosítás nem megy. Ha viszont kikapcsolom az AA-t, akkor kábellel sem indul el az AA, viszont a sima BT kihangosítás működik. Ez eddig szerintem nem így volt, ennél intelligensebben kezelte: nem kellett a menüben semmit nyomkodni, kábellel indult az AA, de ha nem raktam kábelre, BT-n akkor is felkapcsolódott és működött a kihangosítás.
Nem tudom, mennyire érthető -
st6969
őstag
válasz Theodorci #19629 üzenetére
Nekem nem egyszerűbb kábellel, zsebben hordom a telefonom (de nem is tudom elképzelni, hogy bárkinek az legyen). Naponta 5-6x vannak városi kis utaim. Aztán, havonta 2-3x nagyobb, ahol esetleg kellhet az AA. Ha minden alkalommal elő kellene vennem és kábelen kellene csatlakoztatnom, meg is őrülnék
-
st6969
őstag
válasz Tom1939 #19619 üzenetére
Volt már ilyen nekem is, de most teljesen kidobott. Kompletten hozzá kellett adni újra... Sőt, angol nyelvű lett. Plusz, a műszerfalat is visszaállította alapra (újra ki kellett választanom, hogy fordulatszám mérős legyen a számlap, és mi legyen látható a 3 blokkban).
Facebookon olvastam, hogy szoftverfrissítés volt (hangvezérlés ill. navi), talán ez okozhatta, bár nekem frissítést egyelőre nem írt, szóval nem tudom...Más:
A napokban észrevettem, hogy hiába csatlakoztatom kábellel a telefont, nem indítja el az Android Auto-t. Eddig még nem használtam, de kipróbáltam egyszer és gond nélkül működött. De most egy másik kábellel kísérleteztem, és azzal nem ment, mondom, akkor a kábel a baj. De nem, mert visszatettem az előzőt, és most azzal sem ment.
Most, hogy újra kellett csatlakoztatnom a telefont, megtaláltam azt a beállítást, ahol ki-be lehet kapcsolni az Android Auto-t a fejegységen. Ha bekapcsoltam, akkor működött, viszont így nem csatlakozott bluetooth-on (ha nem dugtam rá kábelen). Ha kikapcsoltam, akkor nem működött az AA, de BT-n felcsatlakozott.
Szerintem ez előtte nem így működött De már nem vagyok biztos semmiben...
Megerősítené ezt valaki: ha be van kapcsolva a fejegységen az AA, de nincs kábellel rácsatlakozva a telefon, az attól még BT-n kapcsolódik? Én ritkán használom az AA-t, de akkor ilyen esetben nem elég csak simán rádugni, még a menüben is kotorászni kell, hogy elinduljon... -
st6969
őstag
Én is itt tanultam, hogy egy DCM (data communication modul?) van benne, mobilnetet használ. Többféle határidő van, parancsokat talán üzembe helyezéstől 4 évig adhatsz ingyen (fűtés, ajtó zárás/nyitás), lekérdezéseket 10 évig adja a Toyota. Lehet, hogy tévedek, de nekem ilyesmi rémlik, de meg tudod nézni az alkalmazásban. Én most ki vagyok dobva, nem tudom megnézni.
Előfizetéssel valószínűleg hosszabbítható. -
st6969
őstag
Ma arra ébredtem, hogy a MyToyota alkalmazás küldött egy push üzenetet, hogy "a gépjárművet sikeresen eltávolítottuk az alkalmazásból"...
Hát a jó k....
Nem kértem ilyet, sőt, napok óta meg sem nyitottam az alkalmazást. Remélem, azért történt, mert innentől kezdve elkezd megbízhatóan működni végre.
Csak engem dobott ki, vagy mást is? -
st6969
őstag
Bocs, de amikor azt írjátok, hogy "így kell működnie", akkor az mire értendő? Amit a Megane működéséről írtam, vagy amit tapasztaltam (tehát alaphelyzetben álló indexkarral is felkapcsolhat és városon belül is)?
Bocs az értetlenkedésért, de nekem nem egyértelmű -
st6969
őstag
Múltkor sötétben mentem országúton, és nem kapcsolt fel automatikusan a távolsági fényszóró. Aztán másnap megtaláltam a gombot a bal oldalon, nem volt benyomva, így benyomtam. Azóta nem voltam országútom, ma viszont ahogy jövök haza munkából, éppen sötétedett, és észrevettem, hogy az utcánkban (alföldi kisváros majdnem városközpont) elkezdi fel-le kapcsolgatni a távolsági fényszórót (fel-fel villant a kék visszajelző lámpa is), úgy, hogy nem is nyúltam az indexkarhoz Mondom, megnézem, nem-e előretolva maradt, de nem.
A Megane-ban úgy működött, ha menüben be volt állítva az automata fényszóró, akkor is csak úgy kapcsolta fel, ha előretoltam az indexkart, és nem volt szembejövő jármű és városon kívül voltam (gondolom, GPS alapján figyelte, mert elég pontosan a város táblánál le ill. fel kapcsolta (attól függően, hogy kifelé vagy befelé haladtam).
Hogy kellene ennek működnie 2023-as Corollában? -
st6969
őstag
válasz st6969 #19405 üzenetére
Szerintem ez az applikáció kissé bugos . Már máskor is észrevettem, hogy pl. ha belépek, mutatnia kellene a főoldalon a távvezérlés menüpontot, alatta a klíma, és az ajtó zárás gombokat. Van, hogy ezek egyáltalán nem látszanak ott. Ilyenkor lefelé csúsztatva az ujjam frissítek, és általában megjelenik, de pl. az időpontot nem frissíti. Az autó állapota részre, ha rányomok, ott is egy korábbi állapotot mutat, frissíteni kell, és van, hogy még akkor se az aktuális állapot jön.
Belépéskor random kéri vagy nem az ujjlenyomatot...
Most ugye az "utasoldali ablak nyitva" miatt kezdtem vizsgálódni. Többször frissítettem lefelé csúsztatással (addig, amíg kiírta valóban a mostani időpontot) és még mindig nyitva mutatta az ablakot. Hát csak odamentem az autóhoz (kerítésen belülről ráláttam, kb. 8-10m lehetett), és az ablak zárva volt. Mindenesetre azért nyomtam egy kinyit, majd bezár gombot a kulcson, le is reagálta az autó (villant az index és kinyílt-visszazárt a visszapillantó). Utána még azt is megcsináltam, hogy nyomva tartottam a záró gombot, hátha csak rosszul látom az ablakot (de nem, tényleg fel volt húzva). Na, erre elkezdett pittyegni egy kicsit. Ez vajon mi lehetett?
Visszaérve az irodába, az applikáció már zárt ablakot mutatott. Fura. -
st6969
őstag
Corolla 2023. Applikációban kaptam az üzenetet (sajnos későn láttam meg), hogy nyitva az utas oldali ablak (valóban lehúztam reggel, ismerőssel találkoztam még az utcában, de fura, hogy nem húztam fel, és az utasokat sem zavarta 5 fokban reggel ).
Jól gondolom, hogy ezt távolról nem tudom felhúzni?!...nem találok ilyen gombot
Esetleg slusszkulccsal működési távból (drótkerítésen át talán meglenne a hatótáv, nem akarnék a munkahelyen portán kijelentkezni emiatt)? -
st6969
őstag
válasz polonic #19365 üzenetére
"Nem vetted észre, hogy a sűrű városi használatnál felhígul benzinnel az olaj?"
Nem igazán értek a motorok működéséhez, de ez még egy 20 éves autónál is komoly műszaki problémát jelentene, nem hogy egy zsír új Toyotánál, vagy rosszul gondolom?
Ráadásul, a hibridek tudtommal leginkább pont, hogy sűrű városi használatnál jelentenek igazán előnyt, ergo erre vannak tervezve (?).
De őszintén szólva, most néztem meg először az olajszintet, hogy kérted, de majd figyelem. -
st6969
őstag
válasz polonic #19324 üzenetére
Majdnem a maximumon áll (kb. 90-95% a nívópálcán). 1 hónapja használom, ~1200km van benne. Fele-fele város és vidék (pálya is).
#19345 polonic
Igen, sajnos ez ilyen (nem értem, miért nem maradhat a guminyomás kijelző).#19363 polonic
Szerintem is jó De a hang az valami borzalom, azt azonnal kikapcsolom
Biztos rájöttél már, de ha a navigáció megy, a középső kijelzőnek van olyan állása, hogy a következő kanyart az is mutatja. Szerintem ez is egy jó feature...[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Én is a leállítás körülményeinél keresem a hibát De szerintem nem a terep lesz, mert az udvar térkövezve van, szinte teljesen vízszintes (csak a vízelvezetés miatt lejt oldalra minimálisat).
Én inkább azt próbálom tesztelni, hogy leállításkor a P-be tolás, fékpedál felengedés és a leállító gomb megnyomása (főleg ez utóbbi kettő) hogyan kell, hogy kövesse egymást. Mert hogy leállításkor is néha rúg egy kicsit, néha meg nem -
st6969
őstag
válasz polonic #19324 üzenetére
Persze, csak el ne felejtsem...
Most hétvégén amúgy raktam bele 5-600-at. Autópálya odafelé 120-szal, tojással a lábam alatt ~5,7l átlagfogyasztással, visszafelé 130-cal, itt is óvatosan, nem pörgettem, még csak tatásan, szintén 5,7l átlaggal. Ez ennél csak magasabb lesz, mert szeretem azért, ha lép, végsebességre a 140 nemigen lesz átlépve, de a kigyorsításoknál viszont amit bír...Erre leszek nagyon kíváncsi, hogy milyen egy 1.5dci Renault Megane után. Katalógus adat szerint 2,3s-al jobb a Toyota, úgyhogy azért szerintem érződnie kellene. A Renault nem volt egy vadállat, de igazán kevésnek sem mondanám, élhető volt. Egyedül az országúti előzéseknél kellett "tervezni". Valahogy az a 80-90 körüli tempó volt olyan, hogy 6-ban még nem volt ereje, 5-ikben sem túlzottan, 4-ikben ugyan meglódult, de hamar el is fogyott az ereje. De ezzel a gyorsulási próbával várok még 2000km-ig (most 1200 körül vagyok). A dízelben az volt a jó, hogy alacsony fordulattól már húzott elég jól, lehetett vele dinamikusan haladni, meglátjuk, ez milyen lesz... -
st6969
őstag
Egyszer volt ilyen piros ablakos, gyorsan eltűnő szöveg nekem is, nem tudtam elolvasni.
Illetve többször volt olyan, hogy induláskor P-ben, nyomva a féket, indítok a gombbal. Bekapcsol, de amint váltok D-be, kiírja, hogy hibrid rendszer leállt. Olyankor vissza P-be, kikapcs, bekapcs, és jó. Átlag heti 1x csinál ilyet.Na meg ami fura még, és nem tudom hová tenni: indítás P-ben, közben állok a féken, és miközben áthúzom a váltókart D-be, "rúg" egyet a motor (? vagy valami) talán az R vagy az N állás környékén, nem figyeltem pontosan (nem a benzinmotor beindítására gondolok, az van, hogy már P-ben elindul). Kb. heti 2x csinálja. Egy ismerősömet kérdeztem, (facelift előtti Corolla, az enyém fl utáni), neki is csinálja. Találkozott már más is ilyennel?!
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Igen, reddit fórumon is erre panaszkodnak, hogy ez már safety probléma. Engem személy szerint vezetés közben nem zavar, illetve zavarni zavar, de a figyelmemet nem vonja el, szimplán bosszant. Bár működő navigációnál kérdés, hogy kidobná-e a hibaüzenetet... egyszer mentem eddig navival, de előtte beírtam a jelszót, szóval aznapra békén hagyott. Ha akkor is kidobja, akkor az tényleg gáz, zavaró és veszélyes is lehet.
Megcsinálom majd a teljes resetet, de nem várok tőle csodát.
Érdekes ez az egész. Biztos, hogy csak nagyon kis %-át érinti a tulajoknak, mert sokkal nagyobb "hangja" lenne, ha mindenkinél ez lenne. Van, aki azóta "Guest" módban használja, de az sem 100%-os (nem merültem bele nagyon, nem volt még időm). -
st6969
őstag
válasz dragon1993 #19317 üzenetére
Nekem minden egyes indításnál feldobja. Kivéve, ha beírom a kódot, akkor legközelebb csak másnap. A leghosszabb idő, amit hibaüzenet nélkül kibírt, az talán 4 nap volt. 3 hete van meg az autó...
-
st6969
őstag
válasz st6969 #19286 üzenetére
Nos, hát nyomoztam egy kicsit és egyáltalán nem fényes a helyzet
Erről a hibaüzenetről van szó: A hibaüzenet ellenére egyébként a profil szinkronizálásával nincs gond: ott a nevem, kedvenc rádiócsatornák, meg nem tudom, mi van még, de látszólag semmi gond ezzel. Mégis itt ez a hibaüzenet. Először azt hittem, hogy azért van, mert nem vittem magammal a telefonom egy útra, de nem. Kulcs is hozzá van társítva.
Ha megjelenik, 3 dolgot lehet tenni:
1. mégse gombra nyomni: semmi sem történik, 2mp-re eltűnik az ablak, majd visszajön.
2. tovább gombra nyomni: ekkor felugrik az email cím + jelszó ablak. Ha beírom a jelszavam, akkor eltűnik az ablak. Ha csak ennyi lenne, akkor jó lenne, de a következő indításnál újra előjön és újra be kellene írni, és így tovább...nagyon idegesítő (ráadásul, ha ülnek mellettem, látják a jelszavam, mondjuk ez a legkisebb baj).
3. mellényomni az ablaknak, ilyenkor lehet mozogni a menüben (rádió, navi, beállítások...bármi), viszont 1-5perc elteltével újra megjelenik (természetesen menet közben is).
Jó pár Reddit fórumot találtam, sok érintett Toyota felhasználóval a világ minden tájáról (nem csak Corolla, van CH-R is és talán Yaris is). A facelift óta van ez. Állítólag a Toyota nem foglalkozik vele (látszólag legalábbis). UK-ben vettek fel hibajegyet, ott azt a "megoldást" javasolták, hogy az appból az autót el kell távolítani, a fejegységről a BT-t és a profilt eltávolítani, és mindent újra hozzáadni (gondolom, ilyenkor minden eddigi megtett út statisztika törlődik...aminek nem örülnék, de még mindig jobb, mint ezt a hibaüzenetet bámulni és bejelentkezni naponta ).
Ez a "megoldás" volt akinek bejött, volt, akinek nem. Akinek "bejött", annak is a napi bejelentkezés helyett havi lett, de arra azt mondom, vállalható, legalábbis sokkal jobb, mint most.
Kafa...[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
-
st6969
őstag
válasz fokukac #19272 üzenetére
"-nem csak a mobilodat tudod hozzárendelni a profilodhoz, hanem a kulcsot is (a menüben keresd) így akkor is fel fog ismerni, ha otthon hagyod a mobilt."
Nem volt mit tenni, újra bejelentkeztem a profilomba az autón, miután kidobott tegnap, és ma sem állt helyre magától. Én úgy gondolom azért, mert tegnap otthon hagytam a mobilomat. De már ebben sem vagyok biztos, mert miután bejelentkeztem, első dolgom az volt, hogy hozzárendelem a kulcsot...vagyis csak lett volna, ugyanis már hozzá volt rendelve
Szóval, nem tudom, miért dobott ki, de ez a harmadik eset 2 hét alatt -
st6969
őstag
válasz fokukac #19275 üzenetére
"...van egy trip gomb..."
Ezzel még nem találkoztam, köszi"rendkívül sokfélén be lehet állítani a műszerfalat, hogy mit mutasson, nem tudom, arra rájöttél-e már?"
Azt hiszem, hogy igen, igaz csak pár napja találtam rá, és biztos van, aminek a jelentését még nem tudom, meg hogyan is kell navigálni benne, kicsit komplikáltnak tűnik még... elég sokat bolyongtam a menükben, és ha jól értem, akkor 3 felé oszlik a kijelző, és többféle információ állítható be a 3 részen. Összesen 3 ilyen beállítást lehet összelegózni, és talán a bal oldali nyíl gombokkal lehet váltani közöttük.
Ezeken felül lehet még a számlap stílusát is változtatni, 3 féle van, itt lehet beállítani, hogy legyen fordulatszám mérő is.
De még koránt sem mozgok otthonosan a menüben, sok minden még nem világos. A vezetéstámogató rendszereket sem ismerem még egyáltalán.Sőt, szégyen-nem szégyen: mivel automatám még soha nem volt, pár nap után mondta a cimborám - miután említettem, hogy még szokom, még mindig keresem a kuplungot, ezért magam alá húzom a lábam - hogy ja tök jó az automata, bal láb a pihenő lábtartóra és lehet menni...Basszus, nem is tudtam, hogy van az ajtó mellet egy rész a bal lábnak, így aztán extra kényelmes
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz fokukac #19272 üzenetére
"- a sípoló hang az elektromos motor és a visszatöltés sajátja, én is hallom. amúgy szinte mindig hibrid mód van, amikor megy a benzinmotor, az elektromos akkor is rádolgozik, azért is hallhatod akkor is..."
Első gondolatom ez volt, de van olyan is, hogy csak a benzinmotor megy (és közben tölti az akkut, energiaáramlás ábrán látom épp, hogy mi megy), direkt figyeltem, és olyankor is hallom. És azért is furcsa, mert pl, 50-60 között és 90-100 között eltűnik a hang, pedig ott is van mindenféle mód. De oké, ez ilyen, nem a világ vége
Köszönöm a többi tippet is, rémlik a kulcs hozzárendelése isDCM modul: nekem december 19. a kezdő dátum, nem tudom, hogy kapott-e azóta frissítést...
A trip A/B-t nem tudom, hogy mi, de utánanézek.
5l-t csak a tegnapi ~120km alatt fogyasztott, de majd figyelem, rajta leszek...#19273 polonic
"olyan utazás számláló van, ami egy-egy utazást mér csak."
Ültem már pár autóban, de olyat, hogy tankoláskor ne lehessen nullázni egy számlálót, még életemben nem láttam. Tehát az, hogy egy tankkal mennyit megyek, csak úgy tudom meg, hogy felírom az óraállást tankoláskor (mondjuk azt így is felírom, de akkor ez csak offline adat) Furán gondolkodnak japán barátaink.[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Tegnap megvolt az első "hosszú" (~2x55km ) vidéki utam a Corolla hibriddel (eddig csak városban pár km-eket mentem, így jött ki, január-február ilyen nálam). Tojással a lábam alatt közlekedtem, 5l átlagfogyasztást írt. Meglátjuk, ez hosszabb távon hogy alakul nálam (nem tatásan vezetek, de nem is vadállat módjára, sebességhatárokat +10% kb. tartom, de azért viszonylag dinamikusan tolom...majd a kezdeti időszak után). Pár észrevétel:
- teletankoltam, amikor 100km körül írta a hátralévő távot. 31l ment bele. Valamilyen algoritmus alapján ő úgy becsülte, hogy így 851km-t tudok majd megtenni. Mentem tegnap összesen 125-öt és most 689km-t ír még. Eddig is úgy láttam, hogy gyorsabban fogy a megtehető km-ek száma, mint amennyit valóban megyek. Kicsit pontatlannak tűnik egyelőre, de hosszabb távon majd kialakul, hogy egy tank az én felhasználási szokásaimmal mennyire elég. 1.8 Corolla hibrid tulajok: nektek mennyire elég egy full tank átlagban? A könyv szerint 43l a tank, ez ennyi volt facelift előtt is?
- kerestem a napi km számlálót, de nem leltem. Van benne ilyen?
- este mentem még egy kört a városban, és elfelejtettem magammal vinni a mobilomat. Ki is írta, hogy a felhasználó bejelentkezése sikertelen (nem pont ezt, de valami hasonló). Beírhatom kézzel az email címem és a jelszavam. Mondom sebaj, majd legközelebb nálam lesz, és akkor kapcsolódik. Hát nem. Ez komoly, hogy minden egyes alkalommal, miután otthon felejtem, be kell gépelnek az email jelszó párost? Az applikáció is kb. 2 naponta kidob (be van pipálva a maradjon bejelentkezve), sőt tegnap olyan is volt, hogy hiába vártam, nem volt hajlandó csatlakozni az autóhoz (elő akartam melegíteni), udvarban állt, ahogy eddig is, jó a mobil lefedettség. 1x volt ilyen a 2 hét alatt eddig. Ez mennyire gyakori, nálatok előfordul?
- Sajnos egy problémát is felfedeztem: bizonyos sebességtartományban (pl. 40-50 között, 60-90 között, de leginkább a 80-90km/h tartományban) hallok egy magas frekvenciás sípoló hangot. Elég halk, talán nem is hallja mindenki, de rádió nélkül közlekedtem, és a vezetőülésről elég jól lehetett hallani. Nem számít, hogy hibrid módban, ev módban vagy csak a benzinmotor megy, gyorsításkor és motorféknél is lehet hallani. Halk rádió mellett is hallottam (főleg így, hogy tudom, mire kell figyelni), normál rádió hangerőnél viszont már nem hallottam. Meglátjuk, hosszabb távon hogy alakul.
Összességében egyébként nagyon élvezem vezetni.
-
st6969
őstag
Sikerült esetleg azóta összehozni az Android Auto-t vezeték nélkül? Milyen verziós Androiddal próbáltad? 5GHz-et tud a telefonod?
Én is úgy sejtem, hogy a fejegység tudná, mert pár amerikai videóban láttam, hogy megy...szóval, ha itt nem megy, az talán licensz probléma lesz... -
st6969
őstag
Pont egy Zs betűvel kezdődő nevet tárcsáztam, igaz, visszakérdezett, hogy melyiket, mert 2 ilyet is talált (egyikhez volt vezetéknév is), utána nehezen léptünk tovább, mert a "melyiket" kérdésre nem értette, hogy "az elsőt", hanem újra ki kellett mondani a nevet. De utána tárcsázta.
És magyarul beszél, és minden parancsot magyarul fogad. Én ilyet még nem láttam (Google assistant-ot használom pl. okosotthon vezérléshez, de az csak angolul ért, ezért is lepődtem meg a Toyotán ).
Neked milyen és mikori autód van? Te is magyarul beszélsz hozzá? -
st6969
őstag
Hangvezérlést próbálta valaki a 2023 utáni facelist-es Corollában? "Hey Toyota"-ra elkezd hallgatózni, és ami a legdurvább, magyarul (!) érti a parancsokat. Nem sok mindent sikerült eddig csinálni, de pl. lehúzattam vele az ablakokat, rádió hangerőt csökkent, növel, hívást indítottam...Bejövő híváskor felolvassa a nevet (magyarul) és megkérdezi, hogy fogadom-e a hívást. "Igen"-re felveszi...jópofa Az is vicces, hogy ha az anyósülésből adja ki a parancsot az ablak lehúzásra, akkor a jobb 1-et húzza le. Viszont abból az ülésből kezdeményezhet hívást (figyeli, hogy honnan jön a hang )
Viszont nem tudom, miket lehet még, a manualban nincs lista az utasításokról. Tudja valaki esetleg? -
st6969
őstag
válasz polonic #19203 üzenetére
Ezek a lökhárítóban lévő szenzorok lennének szerintem. Az szerencsére van benne elöl-hátul, plusz még ott a
VGA felbontásúkamera (ami ilyen takony időben hamar elkoszolódik), ezek nekem elegendőek parkoláshoz. Szenzor volt a Megane-ban is (igaz, csak hátul), de a kamera az remek találmány, sokat segít.Írtad ebben a postban, hogy bár bejáratás nincs, de a eleinte ne használjak tempomatot. Miért? Nekem pont az lenne a logikus, hogy inkább azzal menjek, hiszen ő egyenletesebben adagolja a gázt, mint én.
-
st6969
őstag
Egy kollégámnak ugyanilyen felszereltségű (Comfort Tech) Toyota Corolla 1.8 TS hibridje van, viszont 2021-es, tehát facelift előtti. Azt állítja, van benne automata parkolás (bár nem használja, csak kipróbálta). Szerintem én sem használnám túl gyakran (szerencsére tudok parkolni), de az azért érdekelne, hogy vajon miért vette ki a Toyota ebből a felszereltségből ezt a funkciót Nem volt megbízható? Persze ebben meg egy csomó minden van, ami meg abban nincs (pl. kulcs nélküli nyitás, távoli vezérlés, nagyobb kijelző), szóval nekem ez így jobb...de azért na.
Más: olyan funkció esetleg beállítható-e, hogy indulás után ~20-30km/h sebesség elérésekor automatikusan zárja az ajtókat? Nagyvárosban, lámpáknál pl. így nem tudják kívülről nyitni az ajtót és lenyúlni a laptop táskát a hátsó ülésről (hasznos funkció, a Renaultban tetszett).
-
st6969
őstag
Részlegesen megfejtettem
"Világítás be-/kikapcsolása
Ha az első utastéri világításhoz kapcsolódóan az „ajtó” helyzet be van kapcsolva, a hátsó utastéri világítás felkapcsol, ha egy ajtót kinyitnak és kikapcsol, amikor az összeset becsukták."
"Ajtó helyzet be van kapcsolva" = van egy "DOOR" feliratú gomb a belső első lámpaszett gombjai közt a plafonon. Ez kell benyomni, és ezután már tényleg felkapcsolja, ahogy közelítek a kulccsal, ahogy írták többen is És akkor is, ha kinyitom az ajtót.Ezt, ha hülyére vertek sem értem: "Ha a hátsó belső világítás az első belső
lámpák „ajtó” helyzetéhez van kapcsolva, nem fog kikapcsolni, még ha a
kapcsolót meg is nyomja."Ez viszont baromira érdekelne:
"Automatikus ajtózáró funkció aktiválódásáig eltelt idő,
ha az ajtózár nyitását követően az ajtót nem nyitja ki"
Akkor mégis elő lehet hozni valahogy ezt? Van benne automatikus ajtózár[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Köszönöm
És pdf-ben is fent van itt.
Nyomtatva ennél rövidebbet kaptam, de ez így rendben
680 oldal -
st6969
őstag
válasz ddsteel #19170 üzenetére
Nincs külön kapcsoló hátul. Magát a lámpabúrát kell megnyomni (2 van hátul középen egymás mellett, jobb és bal oldali utasnak).
#19169 dragon1993 + Senhi
Én, ha kulccsal megközelítem, semmi nem történik. Csak, ha benyúlok a kilincshez, akkor nyitja a zárakat, de a lámpát sem elöl, sem hátul nem kapcsolja fel...
Megnézem akkor a menüt, rémlik valami a világítással kapcsolatban.
Köszönöm -
st6969
őstag
válasz ddsteel #19166 üzenetére
Teljesen egyetértek, olyan vezetési élményt ad ez az autó a hibrid hajtás+futómű+eCVT váltóval, hogy szerintem nekem is sokáig lesz Toyotám
Most az volt, hogy leparkoltam, leállítottam, kiszálltam, és hátulról ki akartam venni a táskámat. Így kinyitottam a vezetőülés mögötti hátsó ajtót, és vak sötétség. Nem kapcsol fel a lámpa Szerintem pedig ezt még a 120-as Skodám is tudta 25 évvel ezelőtt
Más: a használati utasítást megtaláltam a weboldalon a 2023-as Corollának. Létezik ez vajon pdf-ben is, megvan esetleg valakinek?
[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
válasz polonic #19155 üzenetére
Kipróbáltam, tökéletesen működik. Távolról klíma be, hőfokot meg lehet adni (talán még a légáram irányát is). 10 percig járatja, utána leáll (nem tudom, ezt lehet-e módosítani, de szerintem elég ennyi, így biztonságos
Azt esetleg tudod (vagy valaki), hogy az ülésfűtés tényleg bekapcsolva marad, miután az autót P-be teszem, lezárom és elhagyom? A Renaultnál pl. nem billenőkapcsoló volt, hanem csak nyomógomb, és leállítás után deaktiválódott.
Egy kolléga említette most, hogy állítólag valaki úgy járt, hogy a karácsonyi szünetben úgy maradt az ülésfűtés, az leszívta azt az akksit, amiről a kézifék is működik, így trélerrel kellett elvinni Furának tartom, hogy erre ne lenne valami biztonsági "retesz". -
st6969
őstag
válasz polonic #19147 üzenetére
Nem volt szó az appról (de ez valószínűleg nem a kereskedő hibája, nem én vettem át személyesen).
Nálam a navi azt írja a képernyőn, hogy előfizetés szükséges. Úgyhogy én arról le is mondtam...de appal ezt lehet valahogy aktiválni?! Mondjuk, most, hogy nézem, az appban szépen hozza az eddig megtett útvonalaimat Lehetséges, hogy most már a navi elindulna az autóban is? Meló után kipróbálom.Milyen kapcsolatot használ az autó a távoli vezérléshez? Én most pl. itt ülök az irodában, az autó tőlem ~200m-re parkolóban. Innen be tudom indítani, lezárni, kinyitni?
-
st6969
őstag
válasz polonic #19136 üzenetére
Köszi
Én már 1000nél le akartam padlózni...
Nem tudom, mennyire gyenge, egyelőre 50-nél még nem mentem gyorsabban, csak városban mentem vele összvissz 20km-t
Comfort Tech felszereltség.
Bízom benne, hogy elég lesz, elvileg 140LE, 9,4s gyorsulással. A Megane 110LE volt, 12,7s gyorsulással. És azzal is elvoltam, bár az dízel volt, nyomatékos, de országúton nagyon meg kellett fontolni, hogy mikor előzök.
Remélem,ez jobb lesz.[ Szerkesztve ]
-
st6969
őstag
Sziasztok!
Üdv mindenkinek, ezennel csatlakoznék a táborhoz egy Corolla 1.8 TS hibriddel
3 napja gurult ki a szalonból, egyelőre úgy tűnik, jó barátok leszünk
Egy 6 éves Renault Megane Grandtour 1.5dci modellből ütem át [kép] , ami azt gondolom, formailag egy gyönyörű autó (főleg így bordóban) és jó benne a zene és nem olyan gagyi a beltér...kb. ezek a tulajdonságok, amik így 3 nap távlatából úgy tűnik, hogy hiányozni fognak. Ezekben szerintem lemarad Corolla.
Nagyon élvezem viszont, hogy a Corolla automata, jobban tompítja a kátyúkat érzésem szerint, nagyon jó vezetni, sokkal jobb, mint a Megane-t Még az ismerkedés kezdeti fázisában vagyunk, sok mindent nem tudok még rajta...Pl. a rádióhoz az EQ-t csak ma találtam meg, aminek nagyon megörültem, azt hittem, nincs benne, de minden hangszínt (még a közepet is ) fel kellett venni maxra, hogy szóljon valahogy.
A kérdésem (tudom, nagyon amatőr... ): Van-e még olyan, hogy "bejáratás"? Ha igen, hány km-ig, és pontosan mire figyeljek? Böngésztem a kezelési utasítást, de nem találtam erre vonatkozó részt.
A másik kérdésemre is veszem a bátorságot, ami az automata váltóval kapcsolatos. A P állásban beállítható, hogy kapcsolja be a kéziféket. Ez ajánlott (így -10°C környékén is)? Ha nem aktív a kézifék, akkor a P anélkül nem fogja meg az autót? Az N állás mikor használandó? Automatánál mi értelme az üresnek?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest