Új hozzászólás Aktív témák
-
gyenesmartin
őstag
A szemem sarkából talán hamarabb észreveszem, ha világít a lámpája az autónak. De ha irányt változtatok, vagy kanyarodok, akkor úgyis odanézek, és akkor már nem a lámpát nézegetem, hanem az autót hogy ne menjek neki.
De egyébként igen, szerintem jól néz ki egy lámpába integrált menetfény. Nem vagyok én a menetfény ellen egyáltalán, jó az ha van, de enélkül is észre kell venni egy autót.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
sajnos nem lesz jó, azóta írt a srác, hogy 56.6 a közép, nekünk 54
esetleg valakinek lenne 4db eladó szép állapotú lemezfelnije Swift2-re?
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
2ozzmexy
aktív tag
Van orvosság ellene, csak lusták vagyunk...
A sok automata kütyü ellustit minket. Belekényelmesedünk hogy majd automatan megoldja, aztán átül az ember fia egy másikba és már el is felejti felkapcsolni. meg ugye ezért nem büntetnek soha senkit, így nem kell foglalkozni vele. Naponta látok legalább 2 embert új Vitarával kézben telefonálni,na az milyen!?
Annak idején amikor tanítottak vezetni a család hím tagjai, akkor azt mondták hogyha más világít, nekem sem ártana. De mint tudjuk vannak emberek akik ha beülnek az autóba akkor teleport van, csak nem értem ki engedte át forgalmi vizsgán ezeket...
Abban van igazság hogyha előre betették akkor már hátra is illett volna, ez kicsit olyan mintha csak jobb oldalt cserélne valaki fékbetétet, mert a bal még jó... Vagy csak az egyik oldalon lenne téligumi, a másikon jó a nyári ott úgyse ül senki."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zola007
veterán
1 télre kell, jövőre eladjuk az autót
annyira nem ritka a Suzuki, hogy ne találjak hozzá gyáritMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
támogatnám az ötletet, többek között ezért is várom a (részben) önvezető autókat, én speciel rühellem figyelgetni a sebességkorlátozó táblákat
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
mindegy hogy a navit figyelem vagy a táblát, ugyanúgy zavaró ha 1 km-en belül 5 különböző sebesség van megadva.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
2ozzmexy
aktív tag
Nem erre gondoltam, hanem a sebesség korlátozásra, példa :
Ismeritek az Erzsébet - híd budai hídfőnél a kanyart ami a BAH csomópont felé vezet? Abban ott a 40es tábla a '70es évek óta és hát azóta van ABS meg ESP meg EBD meg minden ilyen csoda kütyü, mégsem merik feljebb venni, pedig a Volgaval is bevettuk 40el...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
El kell hogy keserítselek, 20 perc töltés után sem.
Hiába a Vitara akkuja 600A-t tud és a Caddy akkuja csak 540A-t, nem tudta bebikázni. Szomorú voltam, mert segíteni akartam szegény fickón, de nem tudtam.
Az okára még nem derült fény, de remélem sikerült beindítania..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Montesantos
senior tag
Ebben igazad van, csak nem kell csodálkozni ha huzamosabb használat után eszünkbe jut vékonyabb olajat belerakni-rakatni és a motor hozzákezdi szépen csipegetni az alajat......
Nagyobb futásteljesítményű motornál ami már csipegeti a vékony olajat meglehet próbálni váltani vastagabb olajra (hátha) , de új kevés km futott motornál nem kockáztatnám meg.
Amúgy olajfogyasztásnál nehéz érvényesíteni a garanciát.... apró betűs részt ha olvassátok akár 1l/1000km belefér a gyári előírásba..... (röhej)2005-ös swift-be (sajátunk volt) 150000-et raktunk bele gyárilag előírt 10-40-est 10000km-ént valamint váltóban 50000-te olaj csere és nem volt semmi baja..... (hogy-hogy nem nyelestengely csapágyat se kellett cserélni)
Opel astra f (8 szelep) szintén 10000km-ént olajcsere 227000 km ment bele.
Minden autónknál a gyári szervízciklus 2/3-nál végeztem el a cseréket és hosszú távon meghálálták.....[ Szerkesztve ]
Gabi
-
Motion_Blur
félisten
Üzemanyagból és olajból a legjobbat kell az autónak adni
10W hidegoldalival van a probléma..
Én turbósba is 0W40-et raknék. Sőt 0W30 megy a TSI-be nálam.
Egyszerűen semmi nem szól a 10W mellett, de még az 5W mellett se.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Montesantos
senior tag
Lehet, a mienknek nem volt baja 2005-ös 1.3-as swift ami 2017-ig volt meg 150000 km-el adtuk el. 50-100-150-nél váltóólajcsere 10000-ként motorolaj+ szűrők.... és nem volt szétszedve.
Az is igaz hogy az ABS kockát 11 évesen cseréltem, behullott a pedál....
[ Szerkesztve ]
Gabi
-
Tigerclaw
nagyúr
Sajnos amíg garanciás, addig komoly kockázat másnál szereltetni bármilyen utólagos extrát. A másik sajnos az, hogy van hogy a Suzuki szerviz nem is szerel ilyesmit, vagy csak méregdrágán. Volt már hogy 100 ezret mondtak a GL-ből hiányzó első ködlámpák pótlására. Ha ez ennyi, akkor mennyi lehet mondjuk pár komolyabb szintén hiányzó extra utólagos szerelése, mint tolatóradar, riasztó vagy tempomat. Volt hogy ők beszéltek le arról, hogy náluk csináltassam. Akarat se volt rá, meg mondták hogy úgyis drága lenne.
Amúgy nem értem a Suzuki hozzáállását. Ahelyett hogy még behúzna némi - nem kevés pénzt - az utólagos bővítésekért - mint a fentiek, vagy épp a tartozékkatalógusukban szereplő extrák felrakása - mind az anyag, mind a munkadíj úgy van megszabva, hogy kifejezetten elriassza a vevőket. Az ilyen műanyag vackokat is szinte olyan áron adják, mintha aranyból lenne.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
2ozzmexy
aktív tag
Jah, az fotnos h legyen "ütve" a szervízkönyv rendszeresen (kihagyások nélkül) és az összes visszahívást (ha volt rá) teljesíteni kell...
1év/15.000km amelyik hamarabb teljesül, tehát attól h évi 6ezret mész, még ugyanúgy kell vinni évente egyszer... ezt mindenki benézi. Az egy hónapos átvizsgáláskor leszarták hány km van a kocsiban, akkor is megcsinálták és lecserélték az olajat... Ez decemberi történet, szóval egészen friss. Mellesleg minden autóval ha garis ha nem évente egyszer a szerelőt illik meglátogatni és átnézetni az egészet. Ami nem garis arra kb. 15ezer (munkadíj) BP-en ez az átnézés márkafüggetlen szervízben olajcserével együtt plusz ugye az anyagszükséglet...hozzá tartozik az autó fenntartásához.
Pro gari esetén is ez van! Magyarul 10éves koráig márkaszervíz évente 1szer minimum és a kötelező cserék amik elő vannak írva legyenek is kicserélve.
(a teljesség igénye nélkül persze)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Semmit, nem írja mikor állíthatom le, mint fentebb írtam a környezetvédelem oltárán képesek feláldozni a turbót és a hengerfejet...
Szoktam hagyni alapból egy picit melegedni (olyan 15-20 másodperc) és amíg nem ért középállásba a vízhőfok addig nem forgatom 2000 fölé, ha bemelegedett utána hagyom alapjáraton ketyegni 15-20 másodpercet és csak utána állítom le. Ha ez elégséges, akkor nyugodt leszek, csak félek nyáron már kevés lesz...@Napfénysüti: A 2019-es Vitarában még vacakol, néha összevesznek a telefonnal, de egy leállítás és újra beindítás megoldja.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Helios
csendes tag
"Óvintézkedés turbófeltöltővel ellátott motor leállításakor
Közvetlenül emelkedőn vagy nagy sebességgel történő közlekedés után ne állítsa le a motort, hanem a turbófeltöltő, illetve az olaj lehűtése érdekében előbb hagyja még legalább egy percen át alapjáraton járni (amennyiben ez nem tilos). Ez meggátolja a motorolaj túlzott elhasználódását.
Az elhasználódott motorolaj tönkreteszi a turbófeltöltő csapágyait." (Manuál 3-15)[ Szerkesztve ]
-
z0l1ka
aktív tag
Elég baj az Mondjuk,baja valószínűleg nem lesz ,de az ajánlott a gombóc swiftbe az az 5w-30 as.. lehet bele tenni 10w-40et is ..csak nem értem h miért tér el pl egy "suzuki szervíz" is az ajánlottól ?
Ez épp olyan hogy gyújtógyertya is az NGK Iridiumos a belevaló (ersően ajánlott) így is írja aszem kézikönyv de lehet bele tenni ugye a másik sima nikkel NGK gyertyát..menni megy vele,de elég szarúl minkettőt kipróbáltam és tényleg ég és föld a különbség.[ Szerkesztve ]
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
z0l1ka
aktív tag
Nem úgy értetettem,valóba félreérthető volt --> az 5w30-ra írtam h ajánlott,a márkát azt azért írtam mert hogy én ilyet vettem bele tavaly,.de lehet castrol vagy shell ,sőt utóbbiból a kézi könyv is ajánl ,most lehet kipróbálom shell-est rosszat nem mondtak róla..
Egyébként meglestem a kézikönyvet,ajánlott az 5w-30 de,van egy diagramm és utána leírják hogy az "olaj viszkozitásást a fenti diagramm alapján válassza meg" -20 alatt kifejezetten ajánlott az 5w30
Ugyhogy szabad választás van ezért lesz 5w -40 es ami bele megy.[ Szerkesztve ]
<-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->Célom .: Egy olyan rádió csatorna üzemeltetése, ahol a nap 24 órájában adásszünet van !!
-
dethroner
veterán
Kikérem magamnak Rönőm is van, 24 éves, nem hiba nélküli, de a bőven használható kategória. Volt egy subaru is a családban fél évig, na ott tényleg az volt, hogy minden nap vártam mikor nyújt valami drága számlát be a kocsi. Ennél az öregnél el is felejtem hogy van autóm, csak beülök és megyek, és szerintem ez a természetes. Egyenlőre a suzukinál is ez van, 2 jó autó, boldogság
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
manya777
tag
Nem, nem vártam tőle olyan sokat. Annyit talán hogyha a kopó alkatrészeket kicserélem, kicseréltetem, néhány évig mondjuk 3-4 még elgurulgatok vele melóba meg vissza. nem viszem autópályára, nem rallizok vele, csak napi 20-25 km heti 5 ször. Ehhez képest 4 hónapból 2,5 hónap használat után úgy áll hogy lehet nem éri meg csináltatni már. Lehet a mai világban 270 ezer nem pénz, de azért ennél többet vártam
i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.
-
Pist@bácsi
őstag
Igazad van, volt szerencsém nekem is, sőt teherautókon a mai napig alig találsz téli gumit. És valamilyen okokból nem is kötelező. Mármint idehaza.
De ettől még neki is igaza van, a biztonságot (vagy biztonság érzetet) nehéz forintosítani. Ellenben a közlekedésben annyi változó van, hogy önmagában egy jó gumi nem garancia semmire. Baleset megelőzésében/elkerülésében az emberi tényezőn múlik a legtöbb. -
2ozzmexy
aktív tag
Pont ezért nincsen cascom, mert elolvastam az apróbetűs részt is, lopáskárra csak úgy fizet ha a garázsból lopják el vagy ha őrzött parkolóban áll, elemikárra is, ha kint áll az utcán akkor fújhatod...
(Allianz, K&H, Aegon, Groupama)[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Nekem most a Vitarára ilyeneket dobott az élet, megkérdeztem egy alkuszt és a korábban említett 4 biztosítóból a BP XV.kerületre mindegyik ezt az ajánlatot adta, hogy vagy őrzött parkoló vagy zárható garázs, ha az utcán áll és ellopják nem fizetnek. (gondolom az M3 közelsége miatt)
Akartam én kötni, de havi 16ezer alá nem ment egyik sem... úgyhogy amennyit gondoltam casco-ra fizetni, azt most dobálom egy üvegbe és reménykedem benne h nem lopják el..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
Annyi pénzért amibe a pajzs kerül... főleg nyomkövetéssel... Na annak van értelme, a többit hagyjuk, annyi csak hogyha áll egy másik nem túl messze amiben nincsen pajzsvédelem, akkor azt viszik el. Autómentővel minden autó lopható... a corolla riasztóját egyszer szereltem az utcán több mint 3 órán keresztül, szerinted oda jött vki a szines vezetékekkel játszó fiatalemberhez hogy lopom vagy szerelem? Senki bakker, szóval erről ennyit, ha el akarják vinni elviszik, egy trükk indításra még befizetnék, de annyi.
@laca891: Én sem látok benne ilyet, de az alkusz ezt az aggályomat megerősítette, én meg hiszek neki mivel nem vagyok biztosítási szakértő. Havi 16ezret meg nem fogok fizetni egy casco-ért értelemszerűleg mivel a vezetéknevem nem Csányi és nem is Mészáros.
@eami: Nálam igen, mivel a havi 16ezres casco-hoz képest a 20ezres nem ad semmivel sem többet. Csak az egyik K&H a másik meg Allianz, ennyi. Én is utána néztem, sajnos ennél olcsóbb nincsen, ha megállt volna havi 10k alatt akkor lenne...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Apple notebookok
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Futás, futópályák
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- További aktív témák...