Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz Motion_Blur #44550 üzenetére

    A Baleno könyvében a K10C-s motorba (1000cc turbós) 5W-30 az ajánlott, a K12C (1250cc szívó) esetén meg a 0W-16. Ez eléggé meglepő.

    Az most jutott eszembe, hogy a téli hideg számít, mert a hideg motor úgy kénytelen azon a hőmérsékleten elindulni, de a nyári meleg viszont nem, mert ameddig a hűtési rendszer bírja, addig a motor üzemi hőfok körül állapodik meg. Vagyis pl. kinti 10 fok esetén is ugyanolyan meleg lesz a motorolaj maximális hőmérséklete bemelegedés után, mint nyári kánikulában, ha a hűtés teszi a dolgát.

    Szóval a nyári klíma minimálisan számít abban, hogy milyen olajat választunk. Annak gondolom kicsi az esélye hogy az üzemen kívüli motorban az olaj hőmérséklete mondjuk 90 fok felé emelkedjen a tűző napon a motorháztető alatt. Akkor már a hűtővíz hőmérséklete is érdekes lenne.

    Talán az számít hogy lokálisan minden motornak van egy kritikus pontja, ahol kell a kenés, hűtés, és annak a hőmérséklete számít a motorolaj második paraméterénél. A turbós motorban talán vannak melegebb pontok a szívóhoz képest. Persze ez csak spekuláció a részemről.

    [ Szerkesztve ]

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák