Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • manya777

    tag

    Sziasztok. Van egy 97 es 3 ajtós 1.3 as Swiftem. Sajnos az alja elég szépen rohad. A bal első taposó az konkrétan olyan hogy a hüvelykujjammal átbírnám lassan nyomni. De nemrég volt féltengely csere és a szerelő azt mondta mindkét taposó kuka, + egyéb helyeken is lát rozsdát. Mire számíthatok árban egy lakatos munkánál.? Úgy nagyjából? Abból indulok ki hogy csak taposó lemezt kell berakni újat, bár fogalmam nincs ha a régit kivágják az újat van e majd mihez hegeszteni. Nyilván ha több százezres tétel akkor nem éri meg mivel 270 volt az autó. Csak nem tudom mennyiért szokták ezt általában.

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    válasz pjen #45146 üzenetére

    Igen, valószínűleg ez lesz. Csak gondoltam hátha van itt valaki aki már megjárta ezt az utat, esetleg húzósabb volt mint elsőre hitték, és az nagyjából mennyibe fájt végül.

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    válasz 2ozzmexy #45150 üzenetére

    És hogy mehet át egy autó műszakin ilyen állapotban egyébként? Ez mennyire törvényes? Tavaly októberben vettem az autót. Nem vagyok autószerelő, kellett egy autó melóba járni egy autó kereskedés udvarán álltunk, nem másztam alá, szerelőm sincs akit magammal rángathattam volna, pláne egy 270 ért vett autó miatt. Kívülről semmi rozsda, indult működött. A célnak megfelel alapon vettem. mikor olajat cseréltünk sem tűnt fel , mert nyilván én nem szakember szemével néztem. Levolt kenve alvázvédővel. Előtte eredetiség vizsgán is felemelték, kérdeztem a tagot azt mondta nem lát különösebb bajt. Most ráálltam pár hete aknára váltóolajat csere miatt akkor tűnt fel hogy ilyen centi vastag gipsz darabok vállnak le a baloldali taposó alatt, a fekete máz takarásából. Most volt szerelőhöz és akkor már Ő is mondta hogy Ő még több helyen lát rozsdát. október közepén vettem, azóta nagyjából 2,5 hónapot használtam heti rendszerességgel. Raktam bele durván 1200 km-t... Nem hiszem hogy ennyi idő alatt ment tönkre minden, pláne hogy az a centi vastag gipszet vagy mi az nem én kentem alá. Októberben friss műszakival vettem meg az autót ezét is nem gyanakodtam nagyon...

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    válasz manya777 #45152 üzenetére

    Meg is van a videó, nem tudom mennyi látszik belőle. Ez kb 2 hete készült. [link]

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    válasz ncc1701 #45154 üzenetére

    Előbbin gondolkodom erőteljesen. Csak nemtudom ez hogyan működik pontosan. Kinek kell bizonyítania először hogy eladáskor így volt már vagy nem volt még így. És mik a lehetőségeim. De egy próbát talán megér. Persze figyelmeztetett az autó hibáira, ezt alá is írtam. Pl arra hogy a féltengely baloldalt cserére szorul. Ami azóta orvosolva is lett, de természetesen az hogy szétvan rohadva az alvázvédő alatt arról kuss volt. Sőt, ha jól rémlik még bizonygatta is szóban hogy ez bizony teljesen rendben van ez az autó korrózió szempontjából. Amit nyilván már nehezen bizonyítanék mert csak szóban hangzott el.

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    válasz pjen #45155 üzenetére

    Nem, nem vártam tőle olyan sokat. Annyit talán hogyha a kopó alkatrészeket kicserélem, kicseréltetem, néhány évig mondjuk 3-4 még elgurulgatok vele melóba meg vissza. nem viszem autópályára, nem rallizok vele, csak napi 20-25 km heti 5 ször. Ehhez képest 4 hónapból 2,5 hónap használat után úgy áll hogy lehet nem éri meg csináltatni már. Lehet a mai világban 270 ezer nem pénz, de azért ennél többet vártam

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    Szóval ha csak 270 k egy autó és elakarom adni teljesen rendben van ha kikenem az alját gipsszel, lefestem és eladom úgy? Vagyis szándékosan elrejtem a hibát, aztán a másik csináljon vele amit akar, mert a 270k már nem pénz? Ha úgy veszem el hogy látom itt ott rozsdás azt mondom ok, de ha ott helyben hanyatt vágtam volna magam sem láttam volna semmit rajta max ha csavarhúzóval kezdem el böködni az alját random helyeken. Az meg hogy ez így átment a műszakin. Az a hely is megérne néhány kérdést ahol ilyenekben partnerek. Két 6 év alatti gyerekem van. Velem voltak mikor az autót vettem is. Jó hogy ha későn is de már tudom hogyan néz ki az autó alja, biztos bele többet nem ülnek. Kb összecsukódna mint egy papír ez az autó ha belém jönnének... Szóval nem hiszem hogy a 270 k itt a nagyobb kérdés, inkább ez a mérhetetlen embertelenség, hogy pénzért bármit.

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

  • manya777

    tag

    Üdv. Nemrég lecseréltem a váltó olajat az 1.3 as Suzukin. Nem nagyon bonyolódtam bele hogy szétszedjek emiatt bármit is. Leeresztő csavart kivettem, régi kifolyt, majd a szintjelző csavar helyén egy slagot bevezettem és ott töltöttem vissza 2.3 liter olajat. Sajnos első nekifutásra túl vékony csővel próbálkoztam, ami egyszer ki is ugrott a lyukból, és mire ezt fentről észrevettem valamennyi olaj elfolyt, talán egy deci, max másfél az aknában lévő tócsából ítélve. Emiatt végül kicsit megpótoltam, és a 3 ik flakonból is kiöntöttem még 4 decit a tervezett 3 helyett. Ezután sor került egy féltengely csukló cserére, (ez durván 2 hete lehetett) a baloldali külső kopogott kanyarodásnál, szét is volt szakadva a gumiharang, (de ezt legalább már az autó vásárlásánál is tudtam, ezt még elmondta a kereskedő, nem úgy mint a rohadást amit fentebb írok másik hozzászólásomban :) ) Nem én cseréltem a féltengely csuklót hanem szerelő. Előtte beszéltük is hogy a váltó oldalán talán nem kell ott elvileg nem kap akkora terhelést sem, nincs is szétmenve a gumiharang, meg hát előtte cseréltem váltóolajat jó lett volna ha nem ereszti le. Megcsinálta, panaszkodott egy sort hogy mennyit szívott míg a régi csuklót leszedte, a belső meg ki sem jött (a belső amiről beszéltünk hogy inkább ne is piszkálja elvileg)...
    Na mindegy, ma más okból ráálltam aknára hogy feltérképezzem merre hol rohad az autó alja, ekkor vettem észre hogy az akna fedele ami akkor még a helyén volt a váltó alatt tenyérnyi folton csupa olaj, és az friss... Letörölgettem valamennyire. csepegni sehol nem csepegett, nem szivárgott, valahogy mégis odakerült az az olaj az autó alá olyan 3 óra alatt. Megmozgattam és az alábbi videón látható kotyogást/mozgást tapasztaltam. Ez így normális? Kell hogy legyen ennyi "játéka" vagy valamit elbarmolt a szerelő és amiatt kezdett elszivárogni a váltó olaj? Vagy lehet hogy csak simán túl öntöttem olajcserénél , és kifolyik a felesleg valahogy? [link]

    i5 12600k - Asus Maximus VI Hero , 2x16 Gb ddr4 3200 Ram.

Új hozzászólás Aktív témák