Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
1. Van 5-10 év különbség a modellek közt, azóta válthattak alkatrészbeszállítót, ami jobb minőséget ad.
2. Nem ugyanaz a váltó van a Vitarán/S-Crosson és a Swiften, előbbinek nagyobb nyomatékot kell elviselnie, arra is van tervezve.
3. Az olajok is fejlődnek az évek során, többet kibírhatnak az újabbak.
4. Kevésbé gyakori olajcsere = környezetvédelem, de előfordul, hogy mindezt a technika bánja.Kihagytam valamit?
[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Én megértem, ha valaki csalódott, hiszen Te szenveded el ezeket a hibákat.
Nyilván, ha Neked mindez összejött, akkor nem vigasztal, hogy pl. unokatestvérem "vasalója "(talán 1-2évvel fiatalabb a Tiednél) az általad soroltakhoz hasonló hibák közül csak egy sebességmérő jeladó hibát produkált. Úgy rémlik kicserélt valami pár ezer Forintos cuccot a motortérben azóta jó az is.
Az igaz, az egy alapmodell, nincs benne pár dolog ami nálad elromlott (pl. forulatszámmérő sincs).
Központizár utólagos, azzal volt már baja (nekem gyári van, sosem volt gondom).
Futóműben lengéscsillapító csere volt műszaki előtt és ennyi, más rendkívüli esemény nem történt eddig... ABS-hez nyúlva nem volt még, pedig fékolajat nem sűrűn cserél, bár tudja hogy kéne, mindig átbeszéljük... Kuplung, váltó, motor (motorbak) bontatlan, gyári.
Na de most viszont valamilyen "néha felpörög a motor" problémával küzdenek, az is valami jeladó/érzékelő dolog lesz, de hol az asszony, hol a gyerek viszi az autót, sosincs idő nézegetni... És persze megmutatni sem könnyű szerviznek, mert pont akkor nem csinálja. :-)Ha van ötleted, mondhatod. :-)
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
Hát. Elég sok órát voltam autó alatt, de nem akarok vitatkozni. Majd cserélj/javíttass váltot, ha olyanod van. én inkább olajat cserélek.
A leengedő csavar nemléte számomra arra utalna, h a gyártó nem akarja, h sokáig jó legyen a váltó. És, h tehetek rá magam. Szerencsére ilyen autóm még nem volt. Tudod, fogyasztói tásadalom, fogyassz, vegyél másikat, ne használd soká. Én ezt a mókuskereket nem szeretem.
Amúgy meg fentről ki lehet szívni az olajat ezekből is.
De fordítsuk meg: ha kicseréled az olajat, akkor azzal biztosan nem ártasz neki. Ha nem, akkor azzal már árthatsz.[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
A váltódra már leírtam korábban. Tudjuk, Suzuki elcseszett egy sorozatot, rossz minőségű csapágyakkal szállította. (Suzuki is szeret spórolni, nyilván a legolcsóbb beszállító ajánlatát fogadta el, ez lett a vége.) Kinek hamarabb, kinek később, másnak még most se ment tönkre. Úgy tűnik neked pont nem segített az olajcsere, mert nem az volt a fő baj, mint ahogy valószínűleg másnál se akinek tönkrement.
(A régi SX4 szériánál jegyeztem fel valami évszámot, hogy mikor módosítottak rajta, utána elvileg már nem volt ilyen baj.)[ Szerkesztve ]
-
ViZo72
tag
Húúú sosem lesz vége pedig próbáltam türelmesen, szerintem érthetően, még csak nem is kötözködve.
1. A #65630-at nem direktben neked írtam, úgy általánosságban költői kérdés volt: a gyártónak hinni vagy nem hinni témakörben.2. Írod most:
"Én nem az olajdoki véleményét írtam egyszer sem és nem is igazán érdekel"
Ezt csak azért is cáfolom, bár tudom, megbánom majd. (bár ezek régebbiek):
#36400
"Nem is értem mért kell okosabbnak lenni a gyárnál,bár pont multkor oovastam,olajdoki irta"#14384
"Viszont szerintem és például a totalcar olajdokija szerint is kompromisszumot kell kötni.Ha megfelel a gyári olaj a motornak..."3. Írtad:
"A másik amit nem értek a vasaló swift ben 45000 km után kötelező az olajcsere mégis szétmegy, és milyen fontos az olaj csere."
Nem tudom hányszor írjam le (szerintem volt már 3x is érthetően): a rossz minőségű csapágyon nem segít az olajcsere, mint látjuk a gyakorlatban is.
Nem azért írták elő az olajcserét, mert szándékosan rossz csapágyat tettek bele és majd ez hátha megoldja (ha így lenne utólag írták volna elő, mikor már jöttek a bajok).
Többször írtam, japán autóknál ez a szokás. Össze kellene ereszteni egy japán meg egy német/usa mérnököt, hogy vitatkozzanak el ezen, mi is tanulnánk valamit.4. A motorhibás Fordokat nem én hoztam fel de ha már szóba került a magyar mérnöki vonatkozás miatt valóban belinkeltem egy ilyen cikket, ami egyébként műszakilag érdekes szerintem.
Valamint feltettem a kedvedért (mintha írtad volna hogy vettél egy Focust) egy saját gyűjtésű Ford hibalistát pdf-ben, forrásmegjelölésekkel amit nem a bosszantásodra készítettem hanem mert nézegettem a Focusokat, hogy tudjam mire számítsak ha venni akarok. (Amúgy meg szívesen, munka van abban, Neked csak olvasgatnod kell...
(Emellett van 3db Ford céges autónk +1totálkáros, ráadásul húgomék a 2. Focust nyúzzák, szóval nem vagyok annyira sötétben ez ügyben. )5. Írod:
"A ford, opel, fiat tud olyan váltót csinálni amiben nem kell olajat cserélni, mégsem hullik szét."
Mivel említettem, hogy a Forddal vagyok képben valamennyire erre tudok válaszolni.
Húgomék Focusa most 10éves, használtan vették, 1éve van náluk, eddig jó volt..
Panaszkodnak, hogy búg a váltó. Mondom mutasd, próbáljuk ki. Szinte pontosan olyan hangja van mint a 20éves Suzukimnak, amolyan trolibusz hang. (Csak az enyém mindig is ilyen volt, neki most lett ilyen.)
Mondom utánakérdeztél valahol? Szervizben még nem járt vele, de a Focus klubban/fórumon írták, hogy igen előfordul, valami megadja magát odabent (mintha a repedés szót használta volna).De tessék olvasgass még arról, hogy a Ford nem tud hibázni váltóügyben (sem).
"Botrány a Fordnál: Tudatosan dobták piacra hibás váltóval a Fiestát és a Focust?"
Vagy kereshetsz 1-2 Ford-os fórumot, biztos vagyok benne hogy lesz váltóról szóló téma bőven, vagy akár külön váltó topik is. (De gyanítom minden márkánál megvan ugyanígy.)Lehet, hogy a Suzuki hibázott ennél a váltónál (ami azért fődarabnál elég ritka náluk
) de mint látszik nem egyedi eset, más is hibázik, sőt nagyobbat, többször.
Az általad felsorolt gyártókat pont nem lehet etalonnak hozni, elég nagy bakikat követnek el azok is. Szóval pont az élettartam váltólajat higgyük el nekik?Persze ha mindezt úgysem olvasod el csak a "szar a Suzuki váltót" mantrázod, feleslegesen írogatok...
[ Szerkesztve ]
-
roti86
őstag
Na ja, mikor Magyarországon törvényileg nincs szabályozva a téligumi használat... [link]
Már tavasz van amúgy naptár szerint, nem tél, még a csillagászati tavaszi dátumba (március 21) se tudnának belekötni
Írom ezt úgy, hogy még én is télivel járok, nem szoktam csak májusba cserélni.
[ Szerkesztve ]
-
burgatshow
veterán
Koszonom, tudom mi az ABS es hogy mukodik. Nem azt mondtam, hogy nincs hatasa a fekutra, hanem azt, hogy nem annak csokkentesere talaltak ki, hanem az iranyithatosag megtartasara. Mert blokkolt kereknel te aztan telerheted a kormanyt akarhova…
De mondhatnam azt is,hogy helyetted pumpalja a feket…
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
-
dethroner
veterán
Na ez a mire tervezték kérdéskör foglalkoztat engem egy kicsit. Pár hete olvastam egy cikket, miszerint létezik utólagosan, legálisan [link] Igaz, nem H4 hanem H7, de lényeg, hogy nem reménytelen. Szóval ha pár típushoz már beszerezték az engedélyeket, akkor felmerül bennem egy kérdés. Amikor bemegyek a boltba, és berakok egy tökmindegy milyen H7 izzót a kocsimba, akkor ez miért ne működhetne leddel bármilyen kocsival? A H7 egy szabvány szerint készül, akár halogén, akár led. Ha egy tök random bármilyen kocsiba jó egy tökrandom bármilyen H7 halogén, akkor mi a lószart kell vizsgálni minden létező kocsira a H7 ledet? Kipróbálták valamiben, ami halogénre volt tervezve, ennek ellenére jó volt a led, akkor szerintem minden H7 halogén helyén ugyanúgy jónak kell lennie a bevizsgált, letesztelt, engedélyeztetett lednek. Nem?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Gyöször
senior tag
Az én zsigámba most cseréltem fék és kuplung folyadékot is, mert mindkettő fekete színű volt a gumialkatrészek illetve a fémek kopadéka miatt. Amúgy kb 4-5 éves lehetett bennük a lötty mert kuplung és fék fő meg munkahengereket is cserélgettem. És nem. Nem vettem a fáradtságot, hogy a régi sz@rt feltegyem a rezsóra kiforralni belőle a vizet, meg esetleg harisnyán átsuhintva leválogassam belőle a zaccot. Bakker ez milyen hülyeség már? Nekem van még eredeti prevent ilyen pattintós sapkás kis kanna alakú fékfolyadékom, mert azt a cocializmusban is lehetett venni újat. Ki volt az a hülye aki ezt forralgatta??
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Labor körülmények között igen, de pont a mostani sztorinál jól jött mert nem sikerült a kisnyúlnál barkácsolni semmi okosat csak álltam a féken és azt hittem megállunk simán. De nem. Így viszont nem tettem árokba, szalagkorlátnak a gépet. Ladában ülve biztos visszább emeltem volna a lábam mikor elkönnyül a kezemben a kormány meg elindul valamerre a kocsi. Itt ugye meg ilyen élmény nem volt ami kiváltja a sok a fék reflex dolgot.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
A szuzkóban ahogy most másodjára cseréltem csak annyi volt, hogy az újénál egy árnyalattal sárgább volt ugyan az a márkájú ate olaj. Ami nem olaj :-) a ladában ugye vannak a kritikán aluli gumialkatrész és anyagminőségek amik a színét adják.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Hülye volt aki leírta, felejtsd el nyugodtan az egészet. Szimering nem találkozik olajnyomással, de ha mégis, az ígyis úgyis a csúcson van hidegindításkor, amit a végnyomáshatároló szelep vezet le. Tehát ugyan annyi normál, meg kicsit túltöltött olajjal. Az, van, hogy kicsit magasabban áll a szint a tekknyőben. De nem kalimpálnak a hajtókarok az aljáig.
Mondjuk az nekem sem tűnik reálisnak, hogy 1dl=6mm. Az nem lehet, hogy "elfelejtett" szűrőt cserélni a szerelő?
Mexy: Qtyának 1.6 szívó eskrossza van.[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
tboldi
nagyúr
-
dunc
nagyúr
Álltalános felhasználásra szuper, de nem conti., vagy Michelin, viszont kb fele ár!
Természetesen a Sebring kínálatában is megtalálhatóak a négyévszakos abroncsok, egyelőre elsősorban személyautókra. A Sebing All Season a vásárlói vélemények alapján egy jó abroncs minden szezonra, ugyanakkor nem árt figyelembe venni, hogy egy alacsony árkategóriás abroncsról van szó, vagyis inkább a hideg időkre való, a havas-jeges utakon gyengébben teljesít, mint egy átlagos téli abroncson. Ám ha viszonylag keveset közlekedünk, elsősorban a városban, akkor a Sebring négyévszakos gumi is jó lehetőség lehet.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Nekem csak Michelin CrossClimate+-szal van tapasztalatom, de ezekre az olcsóbbakra eléggé jellemző, hogy eleinte még mondhatni, hogy jók, de nagyon hamar leromlik a teljesítményük. A Michelint már 5 éve nyúzom, és bár érezni rajta, hogy ez is öregszik, de még mindig messze van a életveszélyestől.
Évi 5-6000 km-t futottak, még mindig van rajtuk ~4,5 mm minta. -
dethroner
veterán
Téligumi, vagy télen használt gumi? Mert nem mindegy. Ugye itthon nem kötelező a téligumi használat, vagyis ha a nyári gumit használom télen, akkor a nyári gumira érvényes 1,6mm a kötelező minimum decemberben is, míg ha téligumit használ valaki, neki 4mm alatt már cserélnie kell. Ezért nem mindegy hogy téligumi, vagy télen használt gumi
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
Sebring Snow a Vitara télije és a téli ebben az arsavban hamar bakelit lesz, de ez 3 szezon után sem az...
Pusztán az ára miatt valamit leirni nem túl bölcs dolog.
Ha annyira olcsó akkor nem fáj 3 évente újat venni, vagy 2 évente... Vagy lehet venni dupla árért "jót" ami kibir 4-5 évet, széle a hosszát."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Vigneau
félisten
Elég meleg volt aznap, a szivacs pedig csapvíz hideg volt. A szélvédősök szerint a kerti slagtól is meg szoktak repedni. Mindenesetre nem voltam elég ügyes...
Egyébként ahol megrepedt én nem láttam nyomát előzetes sérülésnek. Vagy ha volt, akkor nagyon ügyesen titkolta magát.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
Vigneau
félisten
A szaki ezt mondta, én meg jól meghallgattam.
Én is értetlenül állok előtte. Nem kellett volna megtörténnie, mégis megtörtént. A jelek szerint ennyire peches vagyok.
Mint írtam, korábban álltában is repedt már meg szélvédőm, csak az meg német volt, nem japán. Sajnos ez van...
[ Szerkesztve ]
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
TommyY2
tag
Már majdnem megörültem, hogy nem kell bajlódnom a nappali menetfény beszerelésével, de aztán megláttam az árakat (40e-60e-határ a csillagos ég / db).
Kíváncsi leszek a véleményekre. Egyik oldalon a következőket írták:
"Ritkán, de előfordulhat, hogy az izzó cseréjét követően a gépjármű ellenőrző elektronikája „kiégett izzó” hibajelzést mutat a műszerfalon. Ebben az esetben úgynevezett „CAN-BUS” modul használata szükséges, amivel kiküszöbölhető ez a probléma.
A Sirius OELED H1/ HLG fényszóró közúti forgalomban való használata nem engedélyezett, kizárólag közút vagy közforgalom elől elzárt magánúton, vagy zárt pályás rendezvényen közlekedő járműre szerelhető fel!"
TommyY
-
dethroner
veterán
Ó, régi szép idők. Volt a faluban egy manus, műszaki vizsgát szerzett még a gereblyére is. Ahogy korábban írták, odaadtad a forgalmit, ő elvitte Debrecenbe a megfelelő vizsgaállomásra, és megfelelő kp-ért belepecsételtek. Volt amikor kocsit is vitt, ha nagyon jó volt minden rajta, mert akkor azon mértek co szintet és az került a többi forgalmiba is. Egy idő után szigorúbb lett a rendszer, nem volt elég a forgalmit elvinni, a kocsit is oda kellett cipelni, de a művelet továbbra is kp alapú volt. Volt szerencsém bérezésért autót vinni neki, ha egy napra több megrendelés is volt és nem tudta egyedül vinni, akkor fizetett pár gyrost a kölyköknek (ezek voltunk mi), hogy vigyük talicskákat. Voltak köztük tényleg érdekes masinák
Másik sztori. Falusi szerviz, foglalkoztak műszakizással is, nem ment ki vizsgabiztos, szintén még a 90-es évek második fele. Tél volt, hideg, a kutya se akart autót szereltetni, műszakiztatni meg pláne nem. Vizsgáztató embernek kellett már egy kis mellékes, rég volt kuncsaft. Egyszer begurult egy zetor, pótkocsival. Mondja a paraszt, kéne mindkettőre vizsga. Rámutat a trakira, azt mondja 3, rámutat a pótra azt mondja 2. Vizsgáztató ember nagyon csóválja a fejét, jóval magasabb díjazáshoz van szokva, de hát mit van mit tenni, kell a pénz kenyérre, belemegy. Másnapra odahívja a parasztot hogy kész a papír, erre a faszi az egyik kezébe rak 20 ezret, másik kezébe 30 ezret. Vizsgáztató haver mesélte később majdnem felröhögött, ezek szerint a manus 10 ezrekben számolt, de ő megcsinálta volna sima 5 rugóért is[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
burgatshow
veterán
Amerikában mindenkinek van jogsija
Nope, barki vizsgazhat, nem kell tanfolyam se ha ugyes, de vizsgazni kell. Extra, hogy 16 evesen kaphat az ember jogsit de csak a lakhelye es az iskola kozotti utvonalra.Például ha jól tudom a németeknél se jár le a jogsi…
Rosszul, ugyanugy lejar mint itthon, csak nem 10 evente hanem 15.De nem a jogsi szerzes lehetoseget irtam, hanem azt, hogy nem kell mindenkinek. Itthon szerintem tul laza a feltetel rendszer / konnyu megszerezni, foleg penzzel rasegitve. Valamint sok az “alvo” jogsis (30 eve nem vezetett, most hirtelen kell) es a kepessegeit be nem lato.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
Muterom amikor vizsgázni ment, mondta volt egy nő, legalább ötször meghúzták forgalmi vizsgán. Könyörgött a vizsgabiztosnak hogy engedje át, megesküdött hogy csak a házuk és a szántóföld között fog vezetni. Gazdálkodtak és mindenképp kellett valaki, aki hordja a melósokat. Persze nem engedték át.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!