Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
válasz simonjoe #49328 üzenetére
Van gyári, gyári dobozban. És van az a gyártó-beszállító, akitől a gyár is veszi, ez általában olcsóbban adja ugyanazt, max a gyári logó nincs benne. Vagy ki van csiszolva, mint plö a ford fiesta hátsó lámpából. Természetesen ugyanaz. De a bárdi/unix is jelöli, h milyen minőségi kategória az alkatrész.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49328 üzenetére
Azért ezugyben tudnék kötözködni, mert a Splash Aisin (gyári) kuplungszettje beszerelve 140k, a Valeo szett meg 90k,nem tudom hogy másfélszer annyit tud e az Aisin és kevésbé lenne biztonságos tőle az autó... De tboldi majd nyilatkozik az EBC fekbetet szett áráról én meg leírom hogyha H+B-t vagy Japán Parts-ot rendelt volna bele akkor 10k és kétlem hogy az EBC annyival tovább bírná...
Karosszéria elemből én a bontottra esküszöm ha nem rozsdás, olcsó és tuti passzolni fog ha még gyári..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Gyöször
senior tag
válasz simonjoe #49337 üzenetére
Én minden szirszaromat magamnak szerelek, a lehető legnagyobb gondossággal. Akkor jöttem rá miért nem szabad szerelőhöz vinni semmit, mikor haverom rámmelegítette a motorját, hogy szereljem meg. :-) egyből más lett a hozzáállásom a dologhoz. Aztán meg akkor is világossá vált ez, mikor az esztergályosnál találkozom a szerelőkkel. Amiket azok kérnek, pfú a halott cserés alkatrészeknek adnak még egy esélyt.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #49337 üzenetére
Én ezért megyek olyan szerelőhöz akihez vihetem az alkatrészt és a szemem láttára szereli be ha kérem, szájhúzástól mentesen. Azért szoktam néha velük rendeltetni, mert ha én veszem meg pl a kuplungszettet akkor 48ezer a Valeo, ha ők rendelik akkor 36ezer, a munkadíj ugyanannyi, és amit ők rendelnek bele az ha nem passzol - mert mondjuk 212mm-es helyett 214mm-eset rendelt - , akkor 12 órán belül hozza a jót a futár, csak egy telefon és délután hozza a jót vagy másnap délelőtt ha a délutános járat már elindult és elviszi a rossz méretűt... ha én veszem akkor rohangálhatok utána a számlával last minute az autó meg darabokban. Volt már olyan is h megnéztük és megmondták hogyha én bemegyek érte akkor olcsóbbra jött ki pl a fékbetét, mert pont akkor nem volt raktáron ott ahonnna ők kapják olcsóbban. Úgyhogy elmentem én megvenni és beszerelték a szemem láttára.
Mondok másik példát is, a régi autómba 4 féle olajszűrőt írt az összes adatbázis, de abból csak 1 olyan volt ami passzolt hozzá, a többit nem tudtad rátekerni, mert nem stimmelt a menet... Amikor először vittem hozzájuk olajatcserélni (próbavásárlás ) akkor rögtön húzták a szájukat h "biztos rávaló az olajszűrő!? tuti elég lesz bele az olaj?", na ezért nem szeretik ha Te viszed az alkatrészt, plusz néhány "olcsójános" képes lenne bevinni mindenféle kukázott szemetet, h szerelje be és még garanciát is vállaljon rá... hát egy frászt, igazuk van. Mert ő nem rendel meg akármit, csak azt amiről tudja h jó lesz bele... különben járhatna a bíróságra állandóan és az ügyvédek fellépi díja sem olcsó..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
ncc1701
veterán
válasz simonjoe #49578 üzenetére
Nem kötekedésből írtam. Insigniámhoz nekem is el van dugva egy ebay link, abban még hagyományos izzó a nappali menetfény, annak a helyére kell spec led, amire nem ugat a vas elektronikája. Majd valamikor megrendelem, bár nem csicsázás végett, csak abban a kocsiban katasztrófa égőt cserélni. Nem is értem, h akkora motorháznál erre nem tudtak figyelni tervezésnél...
-
salieri.
őstag
válasz simonjoe #49596 üzenetére
Lekertem én is az adatbázist, kereskedő megvette valakitől.Eleg kevés a km.kerdes volt e évenkénti olajcsere,fekfolyadek csere 2 évente,ABS kocka hiba volt e? rejtett hiba ennél igazán mi lehet? Egyik legmegbízhatóbb motorja a suzukinak.klimat ilyen időben kb próbálni nem nagyon lehet.
-
tboldi
nagyúr
válasz simonjoe #49612 üzenetére
Gyere el hozzánk, mutatok egy 16 éves WagonR-t, amin egyedül az utólag felszerelt vonóhorog rozsdás, más nem. Igaz, újkora óta garázsban tartjuk, de napi ingázós autó, találkozik eleget sóval.
-
ncc1701
veterán
-
-
őstag
válasz simonjoe #50057 üzenetére
mondjuk meglepődnék, ha nem lenne lehetőség jobb ülésfűtés beépítésére, mint amit 15 éve egy Suzukiba beledobtak, de ezen nem veszünk össze
csak arra akartam utalni, hogyha később igény lenne rá, akkor azért van lehetőség (akár bontottan is, ha tényleg a gyári kell)"... and I hope you have a great day!"
-
válasz simonjoe #50057 üzenetére
Ülésfűtés pár ezresből van szivargyújtós, teljesen jól használható. Max a madzag lehet zavaró, de azt el lehet vezetni szépen. Többit nem tudom milyen az utólagos.
[ Szerkesztve ]
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
őstag
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #50064 üzenetére
Már korábban is leirtam (lehet nem neked) hogy amikor használt autót vesz az ember akkor két kategória van a hibákra: 1. Lehet élni nélküle mert az autó használati értékéből nem von le ha nem megy az ulesfutes például
2. Meg kell csinálni de rögtön, ilyen a kopott fekbetet, a búgó csapágy,az atrohadt padlolemez vagy egy lehalt akku.
Hogy kinek mi hova tartozik az már a saját szája íze, amíg műszakin atmegy és biztonságos addig (na ez a relatív része h kinek mi a biztonságos) bőven jó."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz simonjoe #50064 üzenetére
Ugyan ilyen 10 éves autoknál lásd KIA Ceed/I30 szinte mindegyikben hegyekben áll az extra. 8 légzsák, elektromos minden féle csoda. Árban ugyan az mint egy SX4. Csak 99% külföldi, Isten se tudja hány millió km van benne, elöző tulajok és hamis szervizkönyvek stb....
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50067 üzenetére
Amikor mi is megvettük a Splash-t (igaz, hogy ez csak GLX-es és nem volt olyan szerencsénk, mint neked, kapásból 8 gumival kezdtünk), egyből a szerelőnél kezdtünk, Ő sajnos a motorolajon kívül nem cserélt ki semmit (se hűtővíz, se fékolaj), más egyebet elvileg renben talált.
Köztudott, hogy a márkaszervizben legalább kétszer annyiba kerül minden (és akkor még nem beszéltünk a felszámolt, de el nem végzett munkáról), az S-Cross autónkat is csak addig viszem oda, amíg garanciális.
Kicsit ugyan későn kezdtük, de kb. 10 éve visszük csak az autóinkat magán szerelőhöz (igaz, hogy abból is ki kell fogni a jót), ők talán több felelősséget vállalnak a munkájuk után, mert tudják, hogy legközelebb is oda viszem.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50082 üzenetére
Hát én ezt nem értem. Mindig úgy tudtam, hogy csak azt kell cserélni, ami hibás (kivéve gyertyák, szűrők, folyadékok és gumi szíjak). Mi 8 évesen vettük, 47e km volt benne, most van bent közel 100e, még a fékbetétek is gyáriak (jövőre lesz majd csere). Eddig volt rajt cserélve a bal első kerékcsapágy (valószínű, hogy gyári hibás volt), és most kell majd ugyan ennél a keréknél cserélni a torony csapágyat (még nem biztos). Érdekesség képpen nemrég elvittem futómű ellenőrzésre, minden rendben volt (még a toronycsapágy lötyögést se mutatta ki a gép).
Köszönöm a segítség felajánlást, de valószínű, hogy távol lakunk egymástól (Nagykanizsa).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50187 üzenetére
Hogy jobb kedvvel induljon a mai nap, én is leírom, amit az autószerelőm mesélt egyszer.
Egyszer csak beállított hozzá egy bácsika az 5-6 éves vadiúj autójával olajcserére, mire a szerelő megkérdezte, hogy mikor volt vele utoljára olajcserén. A bácsika mondta, hogy még soha.
Mire a szerelő: mi az, hogy soha, le van írva, hogy 20e km, vagy 1 év!
Mire a bácsika: igen, de én a km-t választottam.😂Nem tudom, hogy igaz volt-e, vagy csak a szerelő találta ki, de van ilyen is.
TommyY
-
válasz simonjoe #50209 üzenetére
Van olyan, az sem egy nagy eresztés.
Bár aki támogatva megvette, városba vállalható.„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz simonjoe #50218 üzenetére
Nyilván, de nem is oda való, helyén kell kezelni. Czero/ion/IMIEV sem alkalmas pályára, mégis megveszik. Aki full városba használja, annak szerintem nem rossz támogatással. Alapáron már drága.
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
dethroner
veterán
válasz simonjoe #50327 üzenetére
Nemcsak nem haragszom, hanem nem is értem, miért nekem, miért ezt írod és úgy általánosságban, mit akarsz közölni a kommenteddel. Számomra se füle, se farka
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
válasz simonjoe #50327 üzenetére
"A végén azért odaszúrják, h ez "csak" egy Suzuki!"
Amikor már nincs más érv. Ha jó a kocsi, nem mindegy mi van az orrán?„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #50360 üzenetére
"Hülyeséget én is tudok írni" azt látom... Amit leírtál annak kb a 10%-a igaz, a többi nettó baromság. Amelyiknek van nyomáskiegyenítő az oldalán, az "csapdás" rendszerű, de azt sem lehet a hagyományos áramkorlátos töltővel tölteni. Hogy miért nem robban fel útközben és a töltőn miért? Ha ez kérdésként felmerül, akkor ott a baj már nem kicsi... A záródugót nem a gőz miatt kell kivenni, hanem a hidrogén gáz miatt, köznapi nevén durranógáz... ugyanis amikor töltöd a kénsavból hidrogén gáz szabadul ki, ami lerepíti a fedelet ha elég nagy a nyomás benne. Ezért is kell utántölteni és méregetni a savszintet benne. [link] ez csak csepp a tengerben, de idézek: "A töltés megkezdése előtt vegye le a cellákról a sapkát vagy a záródugót, hogy az elektrolitban töltés közben fejlődő gáz elszökhessen; szűk vagy szellőzetlen helyiségben ne töltsön akkumulátort -egy szikrától is begyulladhat a gáz!"
Neki egy regeneráló töltő kellene, de az nincsen otthon ezek szerint... Mellesleg szeretnek emberek kínlódni ilyen 8-10 éves alsópolcos akkukkal, nekem a Bosch S4 akku ugyanilyen használat mellett (sőt, még rövidebb utakat is ment gyakran, 1-2 km) 3 évesen pöcre indította a kocsit 1 hét utcán állás után, az elődje meg vasárnap még pöcre, hétfőn meg már az önindítót sem tudta megforgatni... elmentem, vettem újat, 4-5 évente kukázok egy akkut, de kb 10 éve akkutöltőm sincsen, nettó pénzpazarlás volt megvenni is a CTEK töltőt, úgyhogy elajándékoztam..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz simonjoe #50383 üzenetére
Valószínűleg igazad van, és nem történne baj 1-2 óra töltés során, de ha mégis, vállalod a (akár büntetőjogi) felelősséget dethroner anyjáért!? Én nem, az biztos...
Más farkával a csalán verése... ha magadnak megcsinálod otthon és rosszul sül el, akkor így jártál, de fórumban ne adjunk már olyan tanácsot amiből vagyoni vagy egészségügyi károsodás lehet.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
csiga8
senior tag
válasz simonjoe #50387 üzenetére
Nem kell levenni semmit, még a kupakosnál sem. ( már amúgy is alig akad ilyen)
Amelyik nem kupakos, mind gázrekombinációs. Mindig a víz párolog, nem a sav, ezért kellett a régi, kupakosokba csak deszt. vizet tenni. ( Azok (jobban) hagyták elpárologni)A ma kapható töltők szinte mind processzorvezérelt, valamilyen ( lépcsős, IUu, stb) töltési karakterisztikával rendelkeznek. Ahogy emelkedik a feszültség, csökkenti az áramot, sokkal kíméletesebb ( és ezért tovább tart) a töltés így.
Nem fog felrobbanni az akku, az akku ( rövidebb) oldalain a tetejénél van egy-egy kis kiöntés. Az egyik zárt, a másik egy dugó, zárdugó. Amikor recondicionálást csinálsz, ( attól függ mivel, 15,5-16V, a deszulfátorral tán 20V-ig el lehet menni) azt kell kivenni. Sokszor elfelejtettem, akkor sem történt semmi. Ha nagy a nyomás, kilövi, azt csókolom. Egyet nem lőtt ki....
Amire oda kell figyelni, hogy modern, kapcsoló üzemű tápegységes töltőt tegyél rá, ( ha autóban hagyod) ne trafósat. A trafós tüskéi akár 17V-ig is felmennek.
A kapcsolóüzemű tápegységek 2-3 ezer Hz-en tüske nélkül, viszonylag pontos feszültség határokkal és kicsi árammal töltenek. Jól néznénk ki, ha tönkre tenné az akkut.
Kínai oszcilloszkópon is jól látható. Az akkukraft feszültsége szinte állandó, a munkaterület négyszög alakú, míg a trafós töltő munkaterülete a csúcsok területe, azok átlaga adja ki 14,4V-ot.
Akkukraft töltő:
A trafós az 50Hz tüskéivel szulfátot bont, karbantart. Ez az igazi karbantartó töltő...
Global CH611 töltő ( toroid tekercses)
Regenerálni, recondícionálni öreg akkut háááát..., a kb 3 évesnél idősebbek szinte mind feladták a harcot tőle. ( A CH611-el csinálom, 16V-ig engedi 2A-el) A karbantartó töltés-merítés ( trafós töltővel-kapacitásmérővel, autóból kivéve) viszont kifejezetten jó az akkunak, ha mondjuk évente egyszer megcsinálod. A cseptöltés meg pláne... ( 13,2-13,6V között szulfátosodik a legkevésbé az akku) Mindjárt kimegyek rámérek az autóban lévő 4 éves Exide-ra ( O2 PDTD) kíváncsiságképp. Az amikor napokat áll, lóg a csepptöltőn.
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz simonjoe #50480 üzenetére
Épp most kérdeztem meg a jelenlegi szerelőmet, hogy mit melegít az állófűtés, a motort, vagy az autó légterét? Én is szerettem volna az S-Cross-ba valami motor előmelegítő eszközt, mivel nagyon rövid távokon járok, de azt mondta, hogy csak a légteret melegíti. Igaz ez?
TommyY
Új hozzászólás Aktív témák
- Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
- Milyen NAS-t vegyek?
- Formula-1
- Robot fűnyírók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen okostelefont vegyek?
- Kupon kunyeráló
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest