Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9249 üzenetére
Attól is függ, hogy mikori a radiátor, mennyit volt használva a gép és milyen folyadék volt benne.
Szerintem ezt te is tudod.
Lehet hogy az ő gépében már van némi lerakódás
De a hűtőt cserélni nem érdemes ha a vantivel még elvan.
Főleg ha egy 2000.- os gombára nem telik.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9244 üzenetére
A hűtőkőr zárt rendszer.
Ha nem kapcsol be a ventilátor akkor a hőleadó felület azaz a radiátor mérete nem elegendő a passzív hőleadáshoz.
Eleve nem így tervezték, hanem légáramlatra, azaz vagy mész a kocsival és hűti vagy a ventilátornak kell a levegőt átnyomni a sűrű nem passzív hűtésre tervezett bordázaton.Én hőleadók, hőcserélők és anyaguk, ellenállásuk, hőleadási tényezőjük, kiszámítását tanultam.
Élelmiszer ipari technikus vagyok és ott sok technológia van ami szárításhoz, hűtéshez, porlasztáshoz, különböző hőleadó felületeket alkalmaz.Illetve a pc-m is vízhűtéses
Teszem hozzá nem véletlen.Tehát meg kell különböztetni aktív és passzív hűtést.
A kocsik hűtő rendszere mind egytől egyig aktív, azaz álló helyzetben levegő áramlat nélkül simán fel tud forrni.(persze ettől még lehetne hengerfejes, termosztátos és még kismillió hiba, de mint írta a direktbekötés megoldotta a gondját)
Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9135 üzenetére
Autó és beálljtás függő. Csere után nekem fél állás alatt fog valamivel. A régi teljesen lent fogott, majdnem a padlónál. A felicián, meg pont fordítva volt, ott meg majdnem teljesen fent fogott. Amíg teljesen kiköt, és nem csúszik meg, addig csak kényelmi szempont, hogy hol fog. Legjobb középtájon, így kiköt rendesen és elengedett pedálnál pedig fogja a lendkereket ahogy kell.
A gyertya NGK megfelelőjét megnézem neked a szervizkönyvben. Lehet, hogy benne van.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9133 üzenetére
A zavarszűrőt és az ellenállást ne keverd össze.
Nagyon sok félét gyárt az NGK az én gépembe például 5 féle NGK gyártmány van ebből kompatibilis 3, mert a másik két típus már nem az egy trafóshoz készült.
Szóval nagyon meg kell nézni mit vesz az ember, de a zavarszűrős kivitel valóban a rádió recsegésének és pattogásának megszűntetése miatt került be a kínálatba.Legjobb tudásom szerint.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9119 üzenetére
Az ilyen aladin féle csodalámpa soha nem kellemes. Sajnos én is átéltem a nagyobbik skodával, de nálam tényleg nem kent.
Akkor gondolom most világít rendesen ha ráadod a gyujtást és elalszik, ha beindítod, ahogy kell. Csak most 3 henger életképes, mert a gyertya közepe azért jó ha hozzá van nőve az elektródához.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Retro DJ
aktív tag
válasz Retro DJ #9115 üzenetére
Na, tőlem szerencsétlenebb valakit...
Ma reggel elvisz asszony másik kocsi, megy autósbolt (utcánk végén) vesz gomba (Viká - 1100), örül, feltép motorházfedél, néz kulcsnyílás, zárhídon otthagy gomba, elmegy ház kulcs, visszatér, gomba sehol. Hív bolt: "hhááá lenne másik? elvesztettem... nincs", megy másik bolt (elvileg kedvezmény van) van ugyanaz vikáááá 1290 , mindegy kell. Megy otó, tép fedél kicsavar régi, becsavarNA új, nemlehet dagibb a menet... aztaĐ&]@||]Ä]@|Ä]ˇ^°^˘]Đ[@#&@>, féktisztító lepucol, visszacsolmagol, elmegy újból utca végén ótósbót: "ez nem jó, van másik? hááá a 120-é! Mutassa, ez kell!!!" 1690! OTK!!!!!! Hazamegy, becsavar, indít, örül nem világít. Elmegy tankol, hazatér, ellenőríz 4. henger gyertapipa kézben marad OOOOOO beletört a gyertya közepe a gyertyába
Lecsap motorházfedél, eljön munkába (ja és nem sikerül venni másik gyertya ).
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9112 üzenetére
Ez egy teljes olajpumpa. A mint látod a főtengely meghajtja a gyújtáselosztó tengelyét ami egyenesen az olajpumpának a meghajtásáért is felelős. Az olajpumpában darab fogaskerék van csak, semmi más a belső fogaskerék egy perselyen forog, a másik ezen a tengelyen van. Ezekre a fogaskerekekre van alulról felszerelve a szívókosár a határolóval.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #9112 üzenetére
Hallanád a motor hangján, ha nagy lenne a baj, szerintem csak a gomba lesz.
Szombaton készülök szelephézagot állítani, már izzítom a kamerát. Lent lesz a szelepfedél, csinálok egy alapjáratos videót is fedél nélkül, mert ez elengedhetetlen, ahhoz, hogy meg tudjátok ítélni nyomásmérő nélkül, hogy van e valami olajnyomás.
Ha nem a gomba, akkor olajnyomást kell méni.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9109 üzenetére
Asszonyt meg kéne kérdezni illetve alá kéne menni és megnézni, hogy az olaj dekli nincs-e megütve?
Könnyű meg padkázni és ha a cső amin keresztül felkapja az olajat a pumpa eltörik akkor tud ilyet produkálni van némi kenés de nem elegendő.Ha nem ez a baj, akkor a nyomás határoló és a pumpa lehet a baj, valóban.
Renault power
-
lepke74
csendes tag
válasz Retro DJ #9079 üzenetére
Én is kinlódtam a fűtéssel a végén kiderült hogy annyi baja volt csak , hogy nem légtelenitettem le a rendszert. A radiátor van a rendszer tetején és bele tud ragadni a levegő.Járó motornál le kell a tömlőt húzni róla, de csak annyira hogy egy kis rés maradjon felül, mikor tisztán jön a viz visszadugni.
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #9040 üzenetére
Jó már látom telefonon néztem most értem haza, így már világos.
De ezt egyáltalán hogy tudtad megvenni?
Nem nézted meg, én a műszaki cuccokat mindig kicsomagolom.
Érdemes esztergáltatni bele egy vastagabb pofát és meg van oldva a dolog.
De azért tényleg pofátlanság így eladni valamit.Renault power
-
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #8777 üzenetére
90-es volt a favorit.
97es a megane.
Mind a kettő trehány gazdától van.
Sajnos a meganon is látszik és a favoriton is látszott.
A favoritot nyugodt szívvel úgy adtam el, hogy tudtam mindene hibátlan a külcsínyen kívül.
A megan szintén hibátlan most már, csak ezen is vannak esztétikai hibák.A favorit majd 600.000.-be került de tényleg olyan lett a motorja is, hogy nem akarták sokan elhinni, hogy favorit motor van benne. Jól ment jól fogyasztott és csendesen duruzsolt.
A meganom eddig 510.000.- ben van és mindene tipp topp a külsejét kivéve.
Tanuló autó volt szegény a rózsadombi úricsemeténél, parkolási sérülés és egy két horpadás rondítja, nem vészes csak a szépérzékemet zavarja.
Amúgy ez a kocsim is megkapott mindent amit kellett vezérlés csere fékcsere szűrök olajok, és most hibátlan és teszi a dolgát.Kényelmes és minden reggel ha beülök, tudom el fog indulni------
Renault power
-
Marczi80
tag
válasz Retro DJ #8734 üzenetére
Röhögni fogsz, de van. A motor helyén akkumulátorok, és a tulaj szerint megy, mint a versenyparipa...
Skoda Eltra ill Skoda ElcarIn a world without fences and walls - who needs windows and gates ?
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #8710 üzenetére
Hát őőő kérem szépen, le a kalappal a Favi előtt kb 32 cm szűzhóban nem akart elakadni. Pedig adtam rá neki okot mert, nem takarítottam el a havat a garázs elől. Viszont a jégbordás úton izgalmas volt Veszprémig az út, azt nem szereti se a kocsi se a téligumma. Én viszont mazochista vagyok mert, én élveztem Remélem lesz még ilyen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #8704 üzenetére
Én meg annyira beleszerettem a megane-ba, hogy nem veszek mást.
Csak frissebb évjáratból ugyan ezt a kasznist.
Egyszerűen annyira a szívünkhöz nőtt nem csak nekem a gyereknek meg a feleségemnek is, hogy nem veszek kettes megane-t az egyes kasznija ezerszer szebb.Szóval 2002-es megane I-full felszerelt 1.6 107 lóerő vadászat van.
Az minket még 5-6 évig ki fog szolgálni.Renault power
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #8676 üzenetére
Na ja, de ezért egy métert kapsz
Rob: Azt mondta a Gabi hogy, Szamaráé van nekik ami 40-es viszont az valami 16 centi. Amit mondtam a Trabié felejtős mert az 48-as átmérőjű. Azt hiszem reggel 9-től vannak este 6-ig, de lehet hogy csak 10-től. Nem emlékszem mert régen voltam náluk most meg elfelejtettem megkérdezni.
[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #8669 üzenetére
Többször is megnéztem a videót, de érdemben men tudok hozzászólni, mert nincs lambda szondám. Max. szagolgatni tudom a kipu végét. Viszont ez a meleg levegős dolog szerintem sima benzinnél az eredeti karbival ennyire látványosan nem befolyásolja a keveréket(tipp, nem mértem soha, cső fent van a kipu fölötti lemezen, működik rendesen). Amikor találkoztunk, mutattad, h ezt neked a gáz miatt kivették, ha jól emlékszem.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Retro DJ #8666 üzenetére
Miért, most már nem megy? Vagy megy, de nem simán, hanem erőlködik. Érezhetően gyengébb volt gázzal mint az enyém(ennek ellenére meglepően jól megy gázzal, rosszabbra számítottam), benzinnel, meg olyan szegény volt a keverék, h nem lehetett objektíven értékelni.
Viszont az a sima ketyegés. Hmm... Szereznem kell magamnak egy 50 ezret futott motort.
Ha valaki esetleg le szeretne bontani egy hasonló példányt, akkor gondoljon rám, a mocit megveszem.
[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
-
Darkmind
csendes tag
válasz Retro DJ #8569 üzenetére
Köszi Retro, de ne menj, ilyet nem kérhetek, hiszen nem tudom, hogy milyen valójában. Nem akarok senkit potyára odaküldeni, csak gondoltam, hogy ha városon belül van vki, akkor esetleg.
Már azt többször beszéltük itt a fórumon, hogy milyen Feliciát érdemes venni, de nincs előttem. Honnan ismerem fel a hirdetésben? 1.3 benzin 68 LE?
-
Atyus77
csendes tag
válasz Retro DJ #8552 üzenetére
...A mondókád második felével egyetértek teljes mértékben.
Nézelődök már egy ideje hogy mire lehetne lecserélni a Formant . 3-400 ezer körül nézelődök kombi autót .
Jópár Opel Astra 1,7d-t megnéztem ,de mind szétrohadt ,széthajtott szar volt. Mostanában néztem pár Ford escort,mondeó kombit 1996-tól ,1,6 benzinesbe is,,de azokba már tényleg sok az elektronika ,..el is ment a kedvem tőle.Ahogy elnézetem az árakat a Formant meg legjobb lenne szétbontani mithogy 80-100 ezerért eladni.
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
válasz Retro DJ #8552 üzenetére
Szerintem nincs semmi lehúzás .Reális amit mondanak .(Na jó a Corollás duma az nem illett oda)
A motor már akkor is gyenge volt. Elég csak a többi 1,2-1,3 -as keleti típusok közt nézelődni.
Az 1200-as zsiguli amit 71-től gyártottak erősebb motorral rendelkezett ,az 1,3.asról már ne is beszéljünk.
A Samara is erősebb,pörgősebb és kevesebbet fogyaszt.
===============================
89-es a videó ,akkor még itt voltak az oroszok.SKODA FORMAN
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #8547 üzenetére
Jaja, mikor megvettem körülnéztem a neten hogy, milyen anyag van fenn. Jó kis "film" lenne csak nagyon lehúzza a Favit. Jó mondjuk ma megállná a helyét, de a '90-es évek elején ez nagyon lehúzós volt. Nyaltak az oroszoknak a Szamara miatt, pedig mekkora egy hulladék az. És azt se értem miért kellett nyalni mikor már nem is voltak itt pffff.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
Atuska75
tag
válasz Retro DJ #8407 üzenetére
Negatív vagy Retro,negatív!
ESP azt mondod vicces lenne egy Q7-est évente vizsgáztatni. Miért mi az a szent Grál? Az is csak egy autó ami a magyar utakon ugyanúgy szarni mehet a 7 év alatt, ha úgy és olyan használja.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
KisCobiii
aktív tag
válasz Retro DJ #8378 üzenetére
Én is hasonló cípőben járok, nekem is 88°-os termosztátom van, de ha megyek a kocsival üzemire nem nagyon melegszik fel és érzem hogy még közel sincs 70-80°sem de már nyitva van valamenyire a termosztát és ezért nem fúj olyan meleget csak langyosat.
Most gondolkozom valami megoldáson...
"nincs olyan hogy lehetetlen, csak tehetetlen.."