Új hozzászólás Aktív témák
-
bringasisti
Topikgazda
válasz KisCobiii #16235 üzenetére
Van egy törvény hogy a kartel gázt nem lehet a szabadba engedni, ezért megy vissza a motorba. A szívócső vákuum azért van az elosztóra kötve mert ha gyorsan forog a motor és elveszed a gázt akkor a motor rész terhelésen üzemel és a gyújtást az égési sebesség változása okán módosítani kell.
BENEFON DELTA--------N8
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #13052 üzenetére
Mert ha karburátoros autóra teszed fel ezt a kábelt, akkor cserélni kell az elosztó fejben a rotort. A kábelhoz való kell oda, mert különben nem jó lesz a rendszer ellenállása, ami alacsony fordulatszámon gyujtáskimaradást okoz. Többször ki lett itt tárgyalva, keresd vissza.
Vagy a gyertyákat kell cserélni R jelölésűre, amiben + ellenállás van.
Nálam az egész szett át lett alakítva:eredetileg 115093592 -kábel volt benne, de lehet kapni 115093593 -at is, de ahhoz más rotor(115911401) való,
[ Szerkesztve ]
-
wladymir
csendes tag
válasz KisCobiii #12946 üzenetére
Én is eljátszottam a gondolattal,de ténylegesen csak úgy éri meg hozzákezdeni,hogyha van egy komplett feliciád és át tudod pakolni a dolgokat.
VISZONT! Jó dolog,ha a favoritod kényelmesen autózható ,mindíg indul,és nincs gond a rohadék autómata szivatóval,és ami még jó,hogy eszik 5-6 litert a 8-10 helyett és még megy is.
35 ezer pénzért csippelik a mpi-t és úgy már tud 85 lovacskát kis kipuff tuning,sport szűrő,és megvan a 95 ló,ez már baráti egy favibanés nem fog többet enni 7 liternél még így sem,szóval csináld meg -
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #12944 üzenetére
Akkor fognék bele, ha ott áll a másik autó a teljes kábelozással szétrohadva az udvaron. Nem olyan egyszerű az, mint ahogy kinéz.
Csak a kisebb szívásokat említem. Kell egy másik tank, mert a karburátoros faviéban nem fér el az AC. Sok kábellal van több a motortérben, amit 1 az 1-ben át kell tenni a másikból, ha nincsenek meg a kábelkötegek, máris keresztet vethetsz a mutatványra.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #12942 üzenetére
A váltón nem csak a szilentet kell cserélni, hanem az egész takaró elemet a szilenttel.
A favorit váltón alul is van egy támasztó szilent, ez helyettesíti a motor támasztóját.
Ez a favoritos váltó befejező eleme.
Ez a feliciás.
A feldán ez van a váltón a favoritos fagyiskanál helyett. + van egy ilyen villa, ami a bölcsőhöz csatlakozik.
Remélem látszik a képen, oda csatlakozik felicián a váltó alsó szilentjének támasztó villája.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #12940 üzenetére
A favorit váltónak át kell teni szilentjét a váltó végén az egész váltót befejező elemmel, mert a felicián más a szilent a váltón. A favorit motoron meg van egy alsó szilent tartó, ami a feldánál a váltón van, nem tudom, annak van -e hely a favorit bölcsőn.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #12009 üzenetére
Sajnos jól emlékszik Mágus ÚR
A favorit váltórudazata kulisszán kívül, nem rendelkezik semmilyen rugóval, csak kulisszán belül.
A váltókar lötyögés szokott lenni, ami a csuklónál lévő persely kikopása miatt van, de a visszahúzós dolog az rugó és bizony váltó szét.Renault power
-
rob210
nagyúr
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #10705 üzenetére
Ha mással nem lehet baj, már pedig azt írtad, hogy alulról minden fel lett újítva, akkor csak felül mehet el az energia.
Ez egyébként szokásos hiba, ha szét van kopva a motor és alul megcsinálod utána elmegy a hengerfej is.
Meg persze fordítva is, ha megcsináltatod a hengerfejet és a dugattyúkhoz nem nyúlsz akkor rövid időn belül neki kell állni megcsinálni.
Egy blokk ha elkopott akkor azt kompletten kell felújítani.
Legalábbis az én tapasztalatom ez.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #10701 üzenetére
Kompressziót nem a szelepekre mérünk.
A kompresszió az a dugattyúk és gyűrűk állapotát méri a hengerfalhoz képest.
Azaz mennyire vannak szétkopva.
A szelepeket csak hengerfej leszedés után lehet mérni, manuálisan.
Mekkora a lógása mennyire van a szelepvezető és a szelepülés kikopva.Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #10184 üzenetére
A nyomáspróbát feleslegesnek érzem, ha nem fogy a víz.
A síkolást szintén, ha fémvonalzó hézagmérő segítségével megnézed és nincs benne eltérés, akkor az is felesleges, bár az 4.000.- meg szokott lenni.Itt a szelepfészek és szelepvezető megmunkálás ami drága esetleg szelepcsere, ha bemaródott, vagy elkopott.
Ezeket viszont szakműhelyben kéne csináltatni.Renault power
-
Elvagyok
senior tag
válasz KisCobiii #10184 üzenetére
Valahogy így.A szétszedésnél figyelj mert ha jól tudom akkor nem szimeringes a szelepek szára hanem a régifajtájú,vagyis a szelepszár illesztése tömít.A szétszedésnél arra figyelj hogy a szelepszárcsészék kivételénél a szelepszár fel van 0.01-0.015 század milliméternyit fel van verődve a félcsészéktől.Ha csak úgy kihúzod a helyéből akkor kitágíthatja a szelepszár furatát és az már csak szakműhelyben,szakember tudja helyrehozni,feldörzsárazni.A szelepek fészkét ha rászánod Magad,Te is megcsinálhatod,ha akarod.Egyébként ha nem szánod rá magad,akkor szakműhely,szakember.Laci.
Soha többé ...
-
Elvagyok
senior tag
válasz KisCobiii #10181 üzenetére
Szia.Szerintem a szelepeknél lesz a gond.Le kellene venni a hengerfejet és a szelepeket meg kellene nézni.Lehet hogy valamelyik nem zár rendesen,lehet hogy a szeleptányérok a kipufogószelepeknél el van égve.Az is lehet hogy elfogyott a szelephézag és a szelepek nyomás alatt maradnak.Laci.
Soha többé ...
-
rob210
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #9695 üzenetére
Olajgomba nem olajos? Ha átszakad olajos lesz a kábel csatlakozásnál. Mérni kellene egy olajnyomást, ha biztosra akarsz menni. Nem híg az olaj, a benzinpumpa mebránja OK?(az szokta telenyomni benzinnel az olajat, felhígul, és kezdődik a tánc)
Mindenképp ellenőrizni kell, mert kár lenne a motorért.
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8799 üzenetére
5000-re szerintem számíts nyugodtan. Egyébként ez a fogyasztás nem olyan sok ha figyelembe veszed hogy, tél van és sokat megy a szívató. Az enyémbe 83 ezer km van és 9 körül eszik télen városban rövid távokon.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8797 üzenetére
Egy frissen generálozott motortól ne várj alacsonyabb fogyasztást! Annak idő kell hogy beálljon a rendes fogyasztás, mivel jelenleg még nagyobb a súrlódás. Ha veszel egy zsír új autót akkor is az a történet hogy, a bejáratás ideje alatt soha nem fogod elérni a gyári értékekhez közeli értéket (a gyári értéket meg utána se mert, az meg laboratóriumi érték) Ismerős vett egy zsír új autót szalonból és egy hónap múlva ment reklamálni hogy a gyár 6.2 adott meg azt tudja hogy, ezt sose fogja elérni, de mégis azért a 8.4 az nem 6.2. Aztán közölte vele egy szerelő a fent leírtakat és mondta hogy türelem, azóta eltelt másfél év kb 16 ezer km és a kocsi fogyasztása 6.8 literre beállt
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8786 üzenetére
Bosch Mono motronic:
Másik üzemanyag tartály elektromos szinattyúval, kipifogó labda szondával, vezérlő egység a kábelozásal, szívótorok folytószeleppel, befecskendezővel, hőmérővel, aktív-szén szűrő, fordulatjeladó.Az MPI csak annyiban különbözik, h nem kell elosztó a gyertyákra, hanem egy trafósor van helyette, más a szjvótorok, 4 injektor van + egy kopogás érzékelő(ehhez kell egy MPI blokk, mert nem lehet belefaragni a karbis blokkba)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8782 üzenetére
Szerintem nem sok értelme van. kb. annyiba van mint az MPI, és az már finomabb technika.
A közpoti injektorostól a karburátoros is nyomatékosabb, bizonyos fordulatszám tartományokban az MPI-től is nyomatékosabb. Persze fogyasztásban nem tud versenyezni az MPI-vel.
Ha már alakítod, és lesz benzinpumpa, vezérlő, lambda, akkor érdemes egy MPI vezérműtengelyt betenni, meg szívósort.
-
Atyus77
csendes tag
válasz KisCobiii #8753 üzenetére
Üdv.
Tapasztalatom szerint akkor rángat így ahogy írod ,ha túl nagy az előgyújtás . Ilyen esetben egy picit fordítok a gyújtóegységen az óramutató járásával ellentétes irányba .
Egyszerre csak éppen egy picit fordíts és próba .Teljesen ki fog jönni ez a kis-fordulaton jelentkező rángatás.Igazából én így végzem a finombeállítást. ...Amikor megszűnik ez a rángatás akkor tudom hogy fasza lett a gyújtás.
SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8753 üzenetére
A bosch gyertya nem a barátunk. Biztosan jól van beállítva a gyujtás??
Sima brisk gyertyát neki, gyujtást 5 fokra, és mennie kell, ha a hozzávaló kábelek vannak, mert egy párszor már említettem, h a kábelek ellenállása létfontosságú a favorit gyujtás szempontjából!!! Nem lehet legózni az alkatrészeket, a gyujtás rendszerben biztosan nem.
VIKA elosztófedél és rotor nem jó ötlet, ha ez van benne, akkor ezeket is dobd oda a kutyának, h játsszon vele.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8751 üzenetére
2 tippem van: kuplung, vagy gyújtás.
A gyújtást ki lehet zárni, ha valami meredek lejtőn leengeded motorfékkel a kocsit, közben lekapcsolod a gyújtást. Ha megszűnik a rángatás, akkor valami a gyújtással van, ha marad, akkor a kuplung a ludas(vetemedett tárcsa, görbe lamella).
Óvatosan azért, ha lekapcsolod a motort, akkor csak annyi fékrásegítés maradt, amennyi vákum van a rendszerben, ha elhasználod a vákumot, tiporni kell a féket rendesen.
-
Retro DJ
aktív tag
válasz KisCobiii #8617 üzenetére
Egészen pontosan van egy visszacsapó szelep az olajszűrőben, azért mert a motor leállása után maradjon olaj a rendszerben.
Ez a visszacsapó szelep nem zár, vagy nem jó nyomáson zár, akkor gáz van...
Más: Megjött az olajam (Q8 5w40) úgy hogy hétvégén olajcsere (és szűrő cserék).
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8611 üzenetére
Alapjáraton minimum 0,75 bar(ennyire van belőve a gomba is), 2000-es fordulaton minimum 2 bar, 4000 körül kapcsol a kiegyenlítő szelep és nem lehet több mint 7 bar.
Minden értéket üzemmeleg motoron mérünk az olajgomba helyén. Ha az olajgomba csatlakozója olajos, akkor már cserélheted is, mert átszakadt, ezért jelez. (el is dugulhatott a gomba, de ezt majd meglátod, ha kiveszed.)
Még egy kérdés, olajszűrő milyen márka?
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz KisCobiii #8590 üzenetére
113 094 900 ez a papír kell alá.
vecsepapa Elnézést, ATS Classic, a többi stimmt.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
-
Atyus77
csendes tag
válasz KisCobiii #8498 üzenetére
Üdv.
Először nézd meg az alapjárati ""elektromos csap" kap-e áramot ,,a karburátor hátulján van és henger alakú ,ha ráadod a gyújtást akkor hallani lehet egy kattanást (akkor nyit). Másodszor az alapjárati fúvókát pucold ki (azt könnyű kitekerni felűlről).
SKODA FORMAN
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8495 üzenetére
Ne kezd mindjárt szétszedéssel. Próbálj meg vákuumot csinálni. Leveszed a légszűrőházat valaki üljön be és indítsa be, pörgesse fel a motort 3500-ra és tartsa ott. Te meg fogd be a karbi torkát (nem lesz egyszerű mert, nem sík a teteje) Ha sikerül akkor a keletkező vákuum kiszippantja a dzsuvát. Ha nem javul akkor sajnos bontás.
Ui.ehogy valami fóliával próbálkozz mert beszívja és baszhatod a motort
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
vecsepapa
csendes tag
válasz KisCobiii #8491 üzenetére
Nekem akkor produkált ilyet mikor M9 en tartósabban megkergettem, kiértem a körforgóból egyenes uton normális fordulatszámtartományban rángatott meg le akart állni visszakapcsoltam magasabb fordulatszámért utána szép fokozatosan engedtem visszaesni . Pár km a városban és helyrejött a kicsike.
"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8351 üzenetére
Igen, ugyanerre szoktuk használnia teflonszalagot is aminek nagy előnye hogy bármikor könnyű cserélni. Míg a szilikont nem minden esetben könnyű eltávolítani, arról nem is beszélve hogy hidegben nehezen akar kötni.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Retro DJ
aktív tag
válasz KisCobiii #8317 üzenetére
Látod ez jó kérdés (mármint a darálás). A miénken is észrevettem, hogy amikor picit csúszik darálos a hangja, plusz a menése is rángatós.
Sajnos az asszony nyúzza, szóval minden elképzelhető (sajnos nincs USB port rajta, hogy megfrissítsem a szoftvert, és beletöltsem a hátam mögött lévő "tudományt). Sajnos nem tudom leszoktatni arról, hogy ne a kuplung csúsztatásával érje el a megfelelő sebességet kanyarban, hanem a kib**szott gázpedállal. Áh... nők...
Majd ha véget ért a tél, akkor megpróbálom kicsit okítani!
Retro
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8336 üzenetére
Az 5000 olajcsere előtt ne nagyon húzasd meg mert nem szereti. Utána olyan 6-7 ezerig finoman lehet nyúzni, aztán már ami a csövön kifér. Viszont 5ezer után néha meg kell zavarni mert, különben ellustul.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8298 üzenetére
Hol vetted az castrol olajat? Ha tesco és társai akkor az 90% hogy, újraülepített olaj. Azt mindenképp cseréld maximum 2-2.5 ezer km után, de inkább 2. Ha jobb helyről származik akkor kihúzhatod 3 ezerig, utána hasonlóval csinálsz egyet 5 ezernél. Onnantól már mehet bele az 5w40 minőségi olaj 10ezrenként.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
rob210
nagyúr
válasz KisCobiii #8293 üzenetére
Ahogy atus is írta a sűrű olajcsere az elején kötelező.
A finom fémpor amit az olaj lemos a forgácsolódás után tönkre is teszi a friss gépet, ha nincs kicserélve az olaj.És mivel a felújítás után passzentosak az illesztések minden képen 5W40, mert jobban beszivárog a résekbe.
Így jobban ken, ezzel csökkented a kopás esélyét.
Olcsóbb a 10W40, de a végén drágább lesz.
Legalább az első 3 csere 5W40-el legyen!!!!
Ezeken nem szabad spórolni, mert drágább lesz a lé mint a hús.Renault power
-
Atuska75
tag
válasz KisCobiii #8293 üzenetére
Ne tartósságban gondolkozz hanem viszkozitásban és szennyeződés szállítási képességben. Mindenképp cserélj olajat maximum 3 ezer km után,de inkább ezer. A felújított motor ez alatt kopik a legtöbbet. Ha hosszútávra gondolod használni az autót akkor ezek olyan dolgok amit nem szabad sajnálni tőle. Egy piacvezető gépműhely ajánlása szerint motorfelújítás után 1 ezer km aztán 5 ezer km, utána meg be lehet állni egy 10 ezer km-es intervallumra. Ha nem akarsz túl nagy kopást ezt mindenképp tartsd be.Hosszútávon kifizetődő.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple notebookok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- iOS alkalmazások
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szivat a ONE. Digi és követeléskezelő (Második rész)
- Hálózati / IP kamera
- Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...