Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ragnar_
addikt
Na igen, de ahogy előzőleg írta fórumtárs is, az AR-nél látni kell a környezetet is, a VR-nél viszont általában nem. Pl. azt el tudom képzelni, hogy AR-ben megvan egy lakás alaprajza 3D-ben és úgy vetíti a cuccokat a megfelelő helyre a térben persze az is igaz, hogy az AR is sztereo3D-ben lenne ütős, mint a VR.
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
.DLL
veterán
Az AR-nek is csak VR-rel együtt látom értelmét, legalábbis VR sisakot fel, és úgy nézelődni a valóságra rápakolt objektumok között. Ezt egy lapos képernyőn megtenni nem egy olyan dolog ami lázba hozna, csak annyiban különbözne a filmekben látott CGI-tól, hogy valós idejű... wow... Egy VR szemüveggel viszont más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Ragnar_
addikt
válasz Necroman_Mk2 #49 üzenetére
Attól még mindkettő fejlesztése pénzbe kerül, és lőfordulhat, hogy választani kell a kettő közül..
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Necroman_Mk2
őstag
Izé, a VR és az AR kb. az alma és a körte, vagy még inkább motor és autó összehasonlítás esete. Hasonlítanak abban, hogy mindkettőt a fejedre kell húzni, de már alapjaikban más filozófiával kezelik a "mit látsz" kérdést: amíg az AR a látható valóságot bővíti ki vagy manipulálja, addig a VR-t az utóbbit teljesen kizárja.
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
nubreed
veterán
válasz janeszgol #12 üzenetére
Az otthoni 3D -t sokan zsigerből elutasították és utálták és felesleges dolognak tartották, szerintem teljesen jogosan, ezért halt meg. A gyártók meglovagolták a hype -ot és ennyi.
Viszont a VR más lesz, ezt még olyanok is imádni fogják, akik az otthoni 3D tv-t utálták. Tömeg cikk lesz és nem csak egy 1-2 éves hype.We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Fejvadi
nagyúr
Jó lett volna kipróbálni.
-
flexxx2
őstag
Egy hullámvasút programnál több kell ide, hogy ne unják meg, mint a 3D-t.
-
BiP
nagyúr
Nekem sosem volt gond a szemüveggel a 3D tévé, 3D mozi, bár most VR alatt nem volt jó, mert párásodott ,de belefért a kütyü alá.
A nagy átlagot szokta zavarni, legalábbis a 3d-nél panaszkodtak sokan (lehet, hogy nem tapasztalatból, csak zsigerből).
Meg gondolom főleg azokat, akik a manapság népszerű (de szerintem ronda) baromi széles kereteket hordják. -
Ragnar_
addikt
A film 3D azért nem akkora ugrás, mint a síkképernyő->VR. Mindkettőnek az immerzió lenne a célja, de azt azért szerintem kijelenthetjük, hogy a VR töbet nyújt egy játékban egy sima stereo3D-nél. Ez persze nem jelenti azt, hogy megfelelő tartalom nélkül életképes lesz, vagy életképes marad a VR. Erőforrásigénye a VR-nek nagyobb, PC játékok esetében, ezért drágább is lesz, mint egy síkképernyő 3D-s felára, főleg, hogy VGA-ból sem elég neki a középkategória, ami egy sima strereo3D-hez már elég lehet.
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
ribizly
veterán
LoL! Ez a kép hatalmas.
Hogy én is hozzászóljak egy kicsit:
Nekem volt szerencsém kipróbálni a DK2-t otthon és el tudom képzelni, hogy mennyivel jobb lehet egy végleges verzió. Akik ma szimulátorral szertnének játszani, azoknak kötelező! Hihetetlen valósághű élmény egy Project CARS mondjuk, ha VR headset-el és megfelelő kormánnyal tolja az ember. A 3D-s TV/monitorok sem halott téma, csak nem minden játékban van előnye, de én például egy verekedős meg tps játékoknál el tudnám képzelni, mert valóban érezhető lenne, hogy valami előtt zajlanak az események.
Egy dolog biztos: mindegyik mai technológiának megvan a létjogosúltsága, csak van amelyik most bontakozik ki (VR) és van amelyik már igazából készen van (adaptív szinkronizációs eljárások, magas frekvencia, stb.). De jó világ van nekünk, játékosoknak.|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|
-
.DLL
veterán
+1 szerintem is.
VR filmeknél is halott ügy, már két mozikamerát is nyűg 3D rigre szerelni, precízen beállítani prallaxist állítani a fókusszal, gyutávval együtt... nyűg a filmeseknek is. Játékoknál egyszerűbb a dolog mert a 3D-s tér már adott, csak a nézelődés egér helyett néhány gyro-szenzorral van megoldva, és a két szemre is könnyebb eltolni a grafikát, mint nagy kamera rig-ekkel. Számolni lejátszásnál viszont egyszerűbb a filmnél, mert "csak" egy videót kell lejátszani, nem kell textúrázni, poligonokat, effeketeket számolgatni, ami már ma is elég erőforrásigényes ha a csúcskategóriára gondolunk...[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
Joshi
titán
Filmeknél a 3D is népszerű lehetne még mindig, de ahhoz minőségi alkotások kellenek. Szerinted a VR önmagában is eladható lesz minőségi játékok és alkalmazások nélkül? Szerintem nem.
ui.: nem tudom mit gondolnak az emberek, de a VR sokkal bonyolultabb technológia mint a 3D, de hogy erőforrás igényesebb az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
Ragnar_
addikt
7 év alatt 1 film az tök jó felhozatal, azért már érdemes 3D cuccot venni Én úgy vagyok vele, ha van stereo 3D verzió, azért azt használom film és PC játék esetében is. Egyébként egy játék esetében szerintem többet ad a játékélményhez a stereo3D mint egy filmnél a moziélményhez, (főleg ha konvertált 3D a film.)
[ Szerkesztve ]
Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming
-
Joshi
titán
A virtuális valóság is csak egy állapot, amíg újdonság addig tök jó meg minden, de miután megszoktad már nem is figyelsz fel rá mert természetesnek veszed. Ami probléma lehet az a több energia amivel egy VR játék esetleg járhat. Ez még nem annyira van letesztelve és nincsenek tapasztalatok. Ha a 3D-hez kellett volna a jó minőségű anyag, akkor a VR-hez még inkább kelleni fog.
-
BiP
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #31 üzenetére
Én ezt mindig is úgy értelmeztem, hogy a személyt illették vele. Mert akinek volt mobilja, (hordozható telefonja), az általában úgy is viselkedett, hogy ezt mások is lássák/hallják.
No meg az utca embere furcsállta ezt a viselkedést (utcán telefonálni???), szokatlan volt, és persze némi irigység is társult az érzésbe, de jogos is volt a bunkózás.
(meg a jelzőt még akkor is bőven használták, amikor a mobil már nem volt akkora bumszli, de a bunkó viselkedés még indokolta)(#28) Necroman_Mk2: a VR-hoz is kell szemüveg, nem is kicsi. A szemüvegeseknek szintén problémás a használata. Az egész cucc baromi drága, drágább, mint a 3D tévé egésze.
(amúgy a passzív szemüveg nem volt drága sosem. Ma meg már az aktív is olcsó).
Ugyanúgy több cég állt be mögé, ugyanúgy sok tartalmat ígérnek (ezen fog múlni az egész, no meg hogy normalizálódnak-e az árak)
A lényeg az, hogy felhasználói szemmel hasonló paraméterekkel/körülményekkel indul, bár az élmény szerintem is 100x ütősebb, mint a 3d tévé, és tartalmat is "könnyebb" rá csinálni, ill. nem csak a néha igencsak furcsán működő filmipar érintett a VR-ban, széleskörűbb a felhasználási lehetőség.Tehát sok szempontból több esélye van. Viszont 1személyes móka (míg a tévét többen is nézhetik), és még mindig az a félelmem, hogy megmarad a geekek játékszere. Szuperjó játékszere, a többiek meg le vannak sz*rva, ha őket nem érdekli
Szerintem a tömegtermékké válásban az AR-nek több esélye van. Az jobban beilleszthető a mindennapokba, az utcán is használható, nem helyhez kötött, stb.stb.(félreértés ne essék, irgalmatlan módon szurkolok a VR-nak, csak próbálok realista maradni)
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Necroman_Mk2 #28 üzenetére
"A 3D tévé igazából azért nem volt sikeres, mert egyrészt speciális szemüvegben kellett hozzá nézni az adást (amiket szintén borsos áron kínáltak),"
Miért a VR szemüveg az mi ha nem speciális? Ennél speciálisabb és nagyobb szemüveget eddig még nem láttam. -
Necroman_Mk2
őstag
De az ugye megvan, hogy akkoriban inkább a készüléket illették ezzel a kifejezéssel, mostanság meg inkább a felhasználókat minősítené a dolog? Amúgy értem a dolgot; egyik-másik ismerősöm is túlságosan rá van kattanva a mobiljára.
[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
BiP
nagyúr
válasz Necroman_Mk2 #28 üzenetére
"v.ö. "bunkofon" kifejezés a kilencvenes évekből - ma már senki se használja"
Pedig újra aktuális lenne. Mindenki a nyomkodja, mint egy zombi, és nem lát. Metrón nem áll félre, nem adja át a helyét a terhes anyukának, mert észre sem veszi, ki van körülötte.
A sok paraszt még olyankor sem hagyja abba, (arra a 10mp-re), amíg belép a szerelvénybe. Biztos k* fontos , halaszthatalan dolga van, de közben mindenkinek a képernyőjén ott virít kéken a facebook messenger.
Utcán is úgy sétálnak, mint a zombik. -
Necroman_Mk2
őstag
Szerintem a VR kütyü a mobiltelefonokhoz hasonló evolúciós utat fog bejárni, azaz eleinte luxuscikknek fog számítani a tehetősebbek számára (v.ö. "bunkofon" kifejezés a kilencvenes évekből - ma már senki se használja), de aztán a technikai fejlődéssel szépen le fog menni az ára, és előbb-utóbb az átlagemberek számára is megfizethető lesz. S szerintem nem fogják otthagyni, mivel elég csak minden jövőben megjelenő FPS-hez meg más belső nézetes játékhoz (sőt, nem csak azokhoz, pl. izometrikus perspektívájú stratégia, istenszimulátor, CRPG vagy MOBA) egy VR patchet készíteni, és már meg is van oldva a támogatottság.
Szóval, szerintem ez itt csupán a kezdet - főleg, ha megoldják a telefonos VR címeknél a kontrollerrel való kompatibilitást.(#23) BiP A 3D tévé igazából azért nem volt sikeres, mert egyrészt speciális szemüvegben kellett hozzá nézni az adást (amiket szintén borsos áron kínáltak), másfelől nem volt ugyanaz az élmény, mint a tökéletesen elsötétített moziban, nagy képernyőn, harmadrészt meg nemigen volt rá tartalom.
A VR azonban már a kezdet kezdetén másfajta élményt kínál, ráadásul hivatalosan (vagy sem) igen jelentős támogatottsága van már most, a megjelenés előtt. Ahogy valaki jól fogalmazott: nem tv, hanem új platform.[ Szerkesztve ]
"Élő gondolkodó lény vagyok, aki az információ tengeréből született!"
-
Segal
veterán
Összefoglalom neked a lényeget.
4K képes megjelenítőm van itthon meg az Oculus DK2 verziója és elsősorba a Project Cars játékhoz használom.
4K-ba tűélesen fut a játék míg a DK2-vel értelemszerűen ugyanúgy pixelrácsos mint neked a dinós demónal volt a kiállításon de mióta megvan a DK2 csak azzal játszom a játékot mert eszméletlen plusz tartalmat nyújt játék közbe hogy mozoghatsz az autóba.
A végleges verzió ennél ugye jobb de az igazi áttörés szerintem is a következő verzió lehet mert abba már tutira 4K felbontás lesz csak ahoz előbb videókártyákat is kéne csinálni ami bírná a 90fps-t."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
hugi0
őstag
evolucio
[ Szerkesztve ]
"Az arnyekom gyorsabb a noverem fenyenel."
-
Mister_X
nagyúr
Augmented Realityben is rengeteg fantáziát látok, de a VR-ban is van potenciál. A témával kapcsolatban van is három anime, ami baromi kidolgozott: Dennou Coil és Sword Art Online. Előbbiben az AR az emberek mindennapjaiba olvadt bele, vannak AR kedvencek, a világ is gyakorlatilag le van modellezve, vírusok és miegyebek is elszabadulnak hébe-hóba. Sword Art Online kicsit magasabb kategóriába emeli a VR-t, ott már a test motoros funkcióit vezérli el a sisakba, ami a program által testet ölt (mész, jársz, beszélsz, gesztusokat alkalmazol, lélegzel, eszel, stb.) és még szépen kapsz is egy pszichopata fejlesztőt, aki bezár a játékba A harmadik sorozat a Psycho-Pass, egy vérbeli krimi, ahol egy utopisztikus(nak tűnő) fejlett társadalomba tekinthetünk bele, avagy mi lesz a világgal száz év múlva - nem akarok lelőni sok poént, az első évad sok helyen veri az edzett élőszereplős sorozatokat is. A VR ott megragadt sisak + vezérlők szintjén, az AR meg éppen minden egyéb kiegészítő nélkül van jelen hologramok formájában: komplett öltözetek (a viselőre!), ház belső dekorációja, utcai hirdetmények, rendfentartó droidok "cuki" hologramjai... perfect, igazi cyberpunk csemege.
"Most kell szerénynek lenni, mert most van mire." --- "All dreams eventually disappear when the dreamers wake."
-
.DLL
veterán
Egy tipp a fejlesztőknek: általában azt láttam, hogy a perspektíva túl közeli volt, túl "teleobis", nem sokkal, csak egy kicsivel széleslátószögűbbre kéne venni a point-of-view-t a szoftverben. Tudom sokat próbálgatjátok, ez a munkátok, ezt fejlesztitek, de szerintem a perspektíva nem volt tökéletes.
Hardverileg: még mindig pixeles. Ráadásul pentile-matrix volt az összes amit próbáltam, elég gányul nézett ki a kijelző. Csak a kijelző, mert a tartalom szép volt, és meggyőző, a dínós falmászós, meg a Split VR kínai kert is látványosan igényesen lett megalkotva.
Ez nagy élmény lehet a következő dekádban, ha elterjedhet az otthonokban is, de most sajnos kevés hozzá a vas, az erőforrás, és drága a felszerelés. Majd amikor egy középkategóriás házimozi szett áráért hazaviheti a család a bolondbiztos, könnyen összeállítható VR szettet amit felszerel a nappaliba, akkor venni fogják, mint a lapos TV-ket...
Ha azt vesszük, hogy egy 4K/UHD TV képe már nem pixeles, ha kb. kitölti a látóterünket, akkor belátható, hogy szemenként minimum UHD felbontás fog kelleni, olyan hardverrel alápakolva, ami ezt akadás és latency nélkül képes kiszolgálni, mindezt vezeték nélkül továbbítva, egy könnyű, kényelmes fej-egységbe.
Hajlított 4k-s mini képernyő egyenként, mindkét szemnek (hogy szemmozgással is nézelődni lehessen mint a valóságban).Mindez ma még álom kategória, így a virtualitás megvan, a valóságot még nem annyira érezni, noha ezek a kijelzők, és félvezetős gyro-szenzorok messze jobbak, mint évtizedekkel ezelőtt. Nem is értem régen hogy lehetett hype-ja az minden, csak nem valóság lehetett. Ez már emlékeztet rá, csak a pixelrácsot és a latency-t kéne eltüntetni.
De akkor aztán baromi veszélyes eszközzé fog válni mert amúgy még így is a hatása alatt vagyok, és vissza akarok menni a dínókhoz...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
BiP
nagyúr
A Samsung standján nem volt Oculus, hanem GearVR volt. Egy 360°-os videó ment egy S7-en.
(ami meglepő volt, hogy akadt )
Az ASUSnál volt 2 DK2, az egyiken a Dino1, a másikon a Dino2 demó ment. (értsd: Back to Dinosaur Island part1-2). Az 1 nézős, a 2 kontrollerrel fal mellett "mászós", gyakorlatilag mozi az is, csak interaktív.
A SplitVR-nál volt egy DK2 meg egy Vive a 2 szobában.
Ill. a Possible Games-nél volt 2 samsung GearVR (amin valami 3D-s ugrálós saját játék ment) meg egy Oculus (talán dk2) a midi szintihez csatolva.(#18) troller: Persze, én is milliószor hallottam, hogy na majd most, de mégis úgy érzem, hogy most sokkal nagyobb tőke van mögötte, sok fejlesztő, sok cég. Korábban nem éreztem ekkora lendületet mögötte a marketingígérgetéseken túl.
Ettől függetlenül félek, hogy ahogy a 3D tévé mögött is ott állt sok cég, marketing, mégsem fogta meg az embereket. És így a VR sorsa is később az lehet, hogy az átlagember csak annyit lát majd, hogy ott egy kényelmetlen bumszli szemüveg/sisak, baromi drága, erős gép kell hozzá. Szóval egy nagy kezdőlendületű, de végül mérsékelten sikeres széleskörű consumer hódítókörút után majd a geek-ek játékszere marad.
Viszont ők (azaz mi) baromira fogjuk élvezni(#20) Matada2.3: Én is próbálkoztam a mobilos VR-ral, de nekem is ez a konklúzió. Mozinézésen kívül nem jó. (vagy még nem láttam jófajta felhasználást ezen kívül.
Itthon akárhogy próbálkoztam, nem lett élvezhető. WP-s telefonom van, arra kb. semmi nincs. Meg van egy Androidos középkategóriás telefonom, amiben gyenge a gpu és nincs giro, = lenne program, de használhatatlan. Cumi.(#21) Game-over: Volt lista?
(#22) petipetya: Szerencsére gyorsabban ment. (Asusnál kb. 4-5perc/ ember, a Samsung meg a Vive gyorsabb is volt) Én is megijedtem, de azért haladt a sor.
-
petipetya
nagyúr
Negatív. Egy ember / 10 perccel számolva 2 óra alatt sem jutottam volna hozzá a sor alapján.
"nincs rá lezsóidő"
-
Game-over
aktív tag
Én bekerültem a TOP 10-be a HTC Vive-os lövöldében
Egyébként jó volt, majdnem minden gyártónak volt saját VR megoldása, jó volt kipróbálni őket.
-
Matada2.3
veterán
Régen mondogatták nekem, hogy nem ér semmit a mobilos VR, nem hittem nekik. Most pedig, hogy kipróbáltam, csakis a géphez kötött komplexebb VR-t látom használhatónak és értelmesnek, minden más csak erőfitogtatás
Finn the human
-
csizo13
tag
Ezek szerint hatalmas üzletember lehetsz, mert látod a jövőt és milyen technikai fejlődés várható, vagy fut zátonyra.
Két kézzel kapkodnának utánad a nagyvállalatok, csak ne rejtsd el a tehetséged.
Jó üzletek is csak fejlődéssel érhetőek el. Bocs, ezt neked nem kell magyaráznom.
Kérlek, mesélj még a számunkra ismeretlen, de általad már ismert jövőről, aztán beszállunk a tuti bizniszekbe. -
troller
senior tag
"Mégis mist áll a legközelebb ahhoz, hogy egy epfigadott piaci termék legyen. "
Szerintem ezt minden egyes alkalommal el lehetett mondani, amikor bepróbálkoztak vele...
Nyilván túl öreg vagyok, mivel én elég jól emlékszem, hogy anno a '90-es évek elején is mekkora hype volt körülötte, aztán minden egyes alkalommal mikor újra elővették jöttek a lelkes szakmai cikkek, hogy ez most már teljesen más, sokkal jobban használható, de most már tényleg mindenki rá fog kattanni....
Persze ettől még lehet, hogy tényleg a mostani alkalom lesz az áttörésAsus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
Segal
veterán
A dk2-őt próbálhatta ki. Valóban pixeles a kép ez tény és való de ez még a második fejlesztői verzió. A végleges jobb de természetesen azon is van pixel csak kevésbé látszik. Arra még nagyon sokat kell várni mire ugyanolyan éles képet kapjon az ember mint egy monitoron.
A videó meg egyértelműen a T-Rex-es.ez"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Nojbee
tag
válasz salytmasztor #15 üzenetére
Az egyik a samsung standján oculus, a másik pedig Asusnál volt, de azt nem figyeltem, hogy mi. Az asusos pc-re volt kötve.
A felbontással volt valószínűleg a baj. Nem akarok hülyeséget mondani, de mint valami kinagyított 640x480. És a színek is elég fakók voltak.
Én csalódtam, de örülök, hogy volt lehetőség kipróbálni. Igy legalább tudom, hogy nem veszek ilyet egy jódarabig még.
[ Szerkesztve ]
-
Nojbee
tag
Kipróbáltam. Biztos még gyerekcipőben jár, de egyelőre nem több mint egy pixelhalmaz. Ronda.
Amíg ez nem változik 1 Ft-ot nem adnék érte.
A crytek tojásszimulátora sokkal ütősebb normális pc-n értelmes hanggal. A hullámvasút meg szóra sem érdemes...
De ez csak egy egyéni vélemény[ Szerkesztve ]
-
#52815360
törölt tag
válasz salytmasztor #11 üzenetére
Mivel 1-2 hónapra senki sem adja ide kipróbálni, hogyan próbálnám már ki?
-
janeszgol
félisten
válasz salytmasztor #11 üzenetére
"Fogadjunk, hogy egyikőtök sem próbált még ki egy komolyabb VR szemüveget sem...
Sajnos én sem próbáltam még, de higgyétek el, nagyon ütős az élmény. "Lol? Miért gondolod azt, hogy én nem olvastam semmit erről? Oké, tömegcikk lesz. Meddig? Pont erről beszélgettünk feletted.
A 3D is így indult. Fű de kalssz. A következő filmet már sima kettő dimenzióban néztem.
[ Szerkesztve ]
-
salytmasztor
aktív tag
...látják, tudják, sejtik, hogy ez nem lesz így ilyen formán egy nagy valami...
...A google máris "elkaszálta"...
...4-5 év lazán kell neki, hogy tömegcikk legyen, aztán majd elkaszálják valami más javára, mint most a 3d -t....
stbFogadjunk, hogy egyikőtök sem próbált még ki egy komolyabb VR szemüveget sem...
Sajnos én sem próbáltam még, de higgyétek el, nagyon ütős az élmény.
Azért írom ezt, mert elég sok infót és élménybeszámolót olvastam és láttam a témáról az utóbbi egy évben.
Tömegcikk lesz, abban is biztos vagyok, csak persze valószínű nem a csúcs kategóriás verziók, hanem a közepes / olcsóbb árú, valamiben csökkentett / hibrid tudásúak.
Támogatottság és szoftverek lesznek rá bőven, mivel sok nagy cég állt be a VR sorba és amint már írtam, az élmény nagy, már egy sima olcsó cardboarddal + telefonnal is, ha egy jobb programot tölt le az ember.
De hogy nagyon el fog terjedni 1-2 (max 3) év alatt, az számomra már nem kérdés, az eddigi infók és tesztek (és nem a reklám / marketing / hype) miatt!Azért látatlanban én sem venném meg egyiket sem. Az eddigi 3 nagyobb és komolyabb termék (rift/vive/psvr) közül kipróbálás után döntöm majd el melyiket lenne érdemes megvenni...és kb 150k-nál nem szeretnék többet fizetni, így ezt az árat próbálom majd kivárni.
Az esély persze megvan, hogy nem lesz igazam...de szerintem ez a lehetőség nagyon kicsi.[ Szerkesztve ]
-
Segal
veterán
Meg tudják csinálni tehát megcsinálják. Naná hogy elájulnak tőle hogy ez mekkora dolog de teljesen egyértelmű hogy a megfelelő tartalom fogja eldönteni hogy életképes e vagy sem.
Egyelőre elég gyér a tartalom rá de majd júniusba az E3 alatt tutira a VR lesz a fő téma és sok mindent bejelentenek rá.
Egyelőre még az előrendelés szám sem mérvadó mert azok többsége a vér istvánok meg az üzleti lehetőséget látó felhasználók.
Az a félő hogy ha egyszer a boltok polcaira is eljut a termék akkor ott fog porosodni mert aki már szerette volna az előrendelte a többségnek meg drága és várják az akciózást."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
BiP
nagyúr
-
troller
senior tag
A '90-es évek eleje óta olyan 6-7 évente előveszik VR-t, akkorra megint felnő egy "újszülött" generáció, akiknek újdonság. Eddig 1-2 éven belül (és akkor még sokat mondtam) mindig megbukott. De most újra bepróbálkoznak hátha végre tarolhatnak vele. Ha nem akkor majd 2021-22 táján újra előveszik.
Asus P8H67M-LE; Xeon E3-1270v2; 2x8GB DDR3; PNY GTX 1660 super 6GB
-
janeszgol
félisten
1-2 év múlva is így fog tombolni?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Autós topik
- Milyen videókártyát?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen monitort vegyek?
- Politika
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest