Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Silenzio

    addikt

    válasz FrozeN` #3 üzenetére

    Az, hogy hány giga egy játék, akkor érdekel, ha lerántod illegálban vagy kicsi a vinyód. Lényegtelen körülménynek vélem. Mivel a GTA IV motorja fut alatta, nagy lett, ahogy a Force Unleashed 1-2 vagy az L.A. Noire is - mondjuk utóbbi úgy tudom nem teljesen ua. a motor. Részemről már az Euphoria motor miatt érdemes megnézni. Ilyen kúlosan összecsukló srácok sehol máshol nincsenek, csak a GTA IV-ben, a Force Unleashedben meg itt.

    A hangulat, mivel végigtoltam, biztosíthatok mindenkit, hogy maradt a régi. A helyszín változott, de kit érdekel? Ugyanaz az ember, ugyanaz az egzisztencialista "mindenmindegy" világnézet és nehezen beazonosítható világfájdalom.

    Szerintem a probléma valóban a Diablo 3 meg a megváltozott játékos-attitűd. Manapság egy egyszerű single player csőjátékkal labdába se rúgsz, kell az erős multi, ld. CoD-sorozat. Sajnos még a MP1-ben és 2-ben is nagyobb szabadságot kapott a játékos. Rettenetesen frusztráló, amikor Max egy ajtó elé érve automatikusan átmegy rajta és nem mehetsz vissza rejtett extrák után kutatni. Szobáról-szobára. Nomeg az első két részben a számtalan apró geg, reflexió, lázálom ("Belém hasított a felsimerés: Egy ócska videojáték főhőse vagyok."). Fontos alapjai voltak a hangulatnak. Itt csak az ironizálás meg a nyílt gúny maradt, a fifikás utalások kevésbé jönnek elő. Ebben a Remedy nagyon jó, az Alan Wake-ben is sok ilyen van. A Rockstar is jó, ld. GTA-k, de itt valamiért földhözragadtabbak lettek. Kényszeredettek pl. a Captain Baseballbat Boy-epizódok, semmi keresnivalójuk itt.

    Szóval nem elég mély és szabados. A MP12 ritmusa sokkal jobb volt, itt szinte végig csak lősz, ami engem rettenetesen frusztrál.

    Gery9112: érdekes kérdés. Szerintem abszolút hű MP-hez és az első két játékhoz, más kérdés, hogy nem olyan izgi már a téma. Érdemes lenne ennek egy narratív stílustanulmányt szentelni, ugyanis a Rockstar elég furcsán oldja meg a játékai sztoriját. Már a GTA IV is bukástörténet volt, az L.A. Noire főhőse egy "mindig a betű szerint", arcoskodó, törtető kis bugris volt, ráadásul csinált vérlázító dolgokat, amikkel a játékos tuti nem értett egyet. A MP3 túl megy minden határon, teljesen irracionális. Max számtalanszor mondja, minek vagyok itt, miért csinálom, miért ilyen hülyén oldottam meg, mikor lehetett volna sokkal jobban satöbbi. Folyamatos önvád, öngyűlölet és önsajnálat, és közben nincs egy logikus gondolata vagy döntése a játékban szinte. Már a kilépő képernyők egyike is érdekes, hogyaszongyahogy: "Nem térült meg a befektetett energia." - mondja Max, mikor a kilépésre kattintasz. Hát nem, mert az egész játék egy delirium tremensben vergődő, megtört lélek kálváriája, akit egy dolog érdekel már csak: az ölés öröme. Persze annyira szar ember, hogy magának se vallja be. Érdemes lenne tanulmányt írni a Rockstar elidegenítő stratégiáiról, amiket már a GTA SA óta nyomat.

    [ Szerkesztve ]

    https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR

  • Manbal

    senior tag

    válasz FrozeN` #3 üzenetére

    "Meg nehogy már 26 giga legyen egy játék..."

    Inkább hogy legyen, sőt még nagyobb is, ha így megvan csinálva mint ez!!! Szerintem eddig az év játéka, a "szaksajtó" sírása meg szánalmas, azzal a párszar "rajongóval" egyetemben akik a mai agyhalott többségi társadalomból kerülnek ki! ;]

Új hozzászólás Aktív témák