Új hozzászólás Aktív témák

  • Morden24

    nagyúr

    válasz Nordic #17 üzenetére

    Hát, fene tudja. Az egydimenziós good/evil skála és a brutálisan antiszerepjáték intimidate/charm képzettségek eltűnése szerintem üdvös.
    Szóval valójában az "rpg" része a játéknak, a párbeszéd és a cselekedetek alapján egymás melett gyűlő paragon/renegade pontok és az ennek függvényében megnyíló újabb lehetőségek talán a legjobban megvalósítottak, amit eddig ilyen téren láttam.
    A "crpg" része, azaz a tradicionális karakterfejlesztés pedig semennyi, gyakorlatilag nada. De itt azért hozzátenném, hogy a karakterfejlesztés a DAO-ban is szar, gyenge és kidolgozatlan volt, olyan főképességekkel, mint Magic meg Cunning, ami rpg körökben száni kategória. Ennél a D&D, vagy a SPECIAL (ami GURPS-derivatív) ezerszer jobb - a saját véleményem szerint ezutóbbi talán a legjobb a számítógépes szerepjátékokhoz, még az eléggé baltával faragott dolgai ellenére is. A D&D-t személy szerint nem szeretem, bár crpg kapcsán ez általában csak a mágiarendszerben tűnik fel, p'n'p-ben viszont sosem kedveltem.

    Végkövetkeztetés: a DA és ME játékokban ami lényeges, jó és eredeti, az a karakterfejlődés, illetve a dialógusok lebonyolítása, a mély rpg-dolgai mindkét játéknak gyengék. Igazából csak azért örülök a DA2 változtatásainak, mert ha minden igaz, akkor ezeket előnybe helyezi a többi rovására - ami az én szememben nem nagy hátrány, hiszen a "többi" eddig sem volt valami nagy szám. Fentebb írtad, hogy a DAO még valamennyire lehet a BG szellemi örököse, míg a DA2 egyáltalán nem.
    Ezzel a mondattal nagyon nem értek egyet, én inkább így fogalmaznék: ha a DAO-ra a BG szellemi örököseként akarnék tekinteni, akkor egyetlen percig sem élveztem volna a játékot, és Kanadáig repültem volna, hogy kiverjem a cégből a 30 fontomat.

    Az már csak személyes vélemény, hogy az ME szotrija sci-fiben jobb és a lore-ja konzisztensebb, mint a DAO fantasy kategóriában.

    [ Szerkesztve ]

    Sectumsempra - For Enemies

Új hozzászólás Aktív témák