Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz anonym1s #32116 üzenetére

    Elvileg ez lesz a Samsung utolsó dobása, amivel piacra is dob mindent, amit tudott a PDP-kből, aztán legfeljebb még egy átcímkézett év lesz az OLED előtt. Szerintem jóval olcsóbb lesz, mint a ZT60, és talán jobb, mint a VT60.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nos, eljött ez a nap is: láttam egy tökéletesen homogén kijelzőpanellel szerelt 50ST50-et. ;]
    Még keresve sem találtam rajta csekély sávosodást sem. Jobb volt, mint a 2011-es átlag (igen, 11-es, mikor nem is volt a szélsőséges esetek miatt felkapott dolog, hogy mindenki figyelgesse, és az is kiszúrjon valami kis hibát, aki amúgy sohasem vette volna észre).
    És eddig ennek volt a legjobb színhelyessége a TrueCinema mód alapbeállításaival. Igazi mintakészülék volt a rá kötött Pioneer lejátszóval.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz IrsaiOlivér #32435 üzenetére

    Ami átkódolás nélkül ráfér egy DB25-re, mert vagy eleve úgy jön ki (rövid, ~90 perces), vagy elég volt pár idegen nyelvű hangsávot, esetleg az extrákat (interjúk a színészekkel, stb) eldobni a BD50-ből, akkor maga a film eredeti nyelven nézve ugyan az marad.
    És mkv konténerbe pakolva is találsz ám ilyeneket. Az mkv kiterjesztés nem jelenti, hogy akár a kép, akár a videó újra lenne kódolva. Be lehet pakolni mkv-ba az eredetit. Ha közben eldobsz mindent a tényleges film képén és az eredeti nyelvű HD hangsávon kívül, az jelentős méretcsökkenést eredményezhet. Ezeknek szokott ott fityegni a nevében, hogy REMUX.

    Ha bármi mód van rá, én nem szívesen nézek újrakódol videót.
    Főleg az olyasmiket kerülöm, mikor ilyen potom 10-20%-os bitrátacsökkentés miatt nyúltak hozzá.
    Az ilyen átkódolás nem olyan egyszerű, a gyakorlatban mindenképp több veszteséggel jár, mint a fileméret %-os aránya, de a minimális fileméret csökkenésnek sincs sok értelme a mai világban (gyors internet és USB-ről is olvasó lejátszók).
    Dekódolni kell a veszteségesen tömörített anyagot, majd újra betömöríteni veszteségesen. Ettől még akkor is csökken a minősége, ha kétszer egymás után pontosan ugyan azzal a kodekkel és azonos beállításokkal csinálod végig. s e mellé még kinyílik az ajtó, hogy hibákat vétsen az illető, aki kódolgat.

    Persze attól, hogy valami BD50-en jön, még nem garantálja, hogy olyan minősége van akár a képnek, akár a hangnak, mint amit a bitrátája megengedne. Ilyen esetekben szabad szemmel nem feltétlenül veszed ezt észre, ha már a DB korongra kerülés előtti utolsó lépésnél is blokkos, homályos, maszatos volt az egész film, mert vagy direkt így szerette volna a rendező, vagy egyszerűen csak elbénázták, vagy ennyit tudott a rendelkezésre álló technológia.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #32803 üzenetére

    ST50 és ST60 közt szerintem nem lesz nagy különbség. Kevesebb, mint GT/VT50 és GT/VT60 közt, de még az sem lesz a közelében a 2011 és 12 közti ugrásnak, csak a ZT60 a VT50 mellett. Az ST60 nem kapja meg az új Hexa-nak becézett CPU-t sem, a panel sem változik. Leginkább egy ST50 - Revision 2.0 lesz. A VT60 meg mondjuk egy tuning-VT50. :D

    Az árak a forintárfolyamtól, a többi gyártótól, és megannyi mástól is függnek. Ha jól áll majd a forint és nem változik a gyártók árstratégiája, akkor egy 10%-al lazán olcsóbb lehet majd egy év múlva a 65ST60, mint most a 65ST50, de ha szerencsénk van, akár többel is. Ha tovább lazítja a Samsung a Panasonic torkára tett markát, aki komolyabban veszi, hogy vagy profitot termel a TV-kkel, vagy semmit, akkor akár egy gyenge forint is elmoshatja a különbséget.

    Cserélnéd a bútort is?
    Emlékezetem szerint érdekesen állna most ott nálad, blokkolna ezt-azt, vagy akár útban is lenne egy ekkora TV.

    Utána szerintem csak vetítőkben gondolkoznál. :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Úgy tűnik, hogy a ZT60 nem lesz gyárilag egyedien kalibrálva (csak THX profilt kap, ahogy a VT60 és a korábbiak is) és a példányszáma sem lesz limitálva (keveset gyártanak, de azért, mert nem számítanak magas keresletre, nem azért húznak határt, hogy emiatt "elit" terméknek tűnjön), csak túlbuzgó volt a marketingosztály az EU-ban. Irkáltak ezt-azt a japánok, aztán mondtak ezt-azt az EU-s prezentáción, megírtak valamit az újságírók, és ez lett a vége...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #32811 üzenetére

    Ez biztos?
    Először az US oldalukon is odaírták a VT60-hoz a DCI gamutot, aztán korrigálták. Később pedig mondtak pár, azóta erősen megkérdőjelezett dolgot az EU-s ZT60-tól is.
    De legyen igazad. :K

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kene84 #32831 üzenetére

    Ez szerintem jobban megérné ilyen áron: KÁCSA OFC 2m ~2k.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #32897 üzenetére

    Miért, melyikben ajánlják? :D Szerintem zárassuk be! ;]

    De viccet félre téve is, már potom 15-20k körül össze lehet kaparni használt sigma chipes lejátszókat, és már a legolcsóbb is sokkal jobb, mint a beépített.

    Bár az olcsóbb és kis LCD-knél, amik eleve nem tudnak egész*24Hz-et, kellő mozgóképfelbontást, és amúgy is túl kicsik, hogy ne legyenek túl messze, azoknál mindegy lehet, ha magukhoz képest egész jó a belső lejátszójuk (pl. a frissebb Samsung-ok), ott még elmegy. De egy Panasonic plazmát, amiben kifejezetten gyenge a lejátszó, a panel pedig járna 96Hz-en, és képes lenne mozgókép élményt nyújtani, ott ez egyenesen bűn.

    Akár azt is mondhatnánk, hogy ezzel kidobja az ember a TV vételárának úgy 30%-át, ami több, mint egy használható külső lejátszó ára.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #32948 üzenetére

    Helo Borg. (Bocs, már elfelejtettem az igazi neved, ha más, mint az enyém. :DDD)
    Nem emlékszem, hogy mondtam-e már neked, hogy én igen. Vagyis egy éven át volt 51"-os D550-em, most pedig egy éve 42"-os G30-am, de szívem szerint most 50"-os GT50-em lenne, ha úgy alakulnak a dolgok. LG-t még nem próbáltam így használni, de amúgy sem javasolnám, a Samsung PDP viszont nyugodtan mehet olyan szempontból, hogy alig égethető be és azokon még kis késésű RGB 4:4:4 mód is van (már az olcsókon is). Bár az általános képminősége a Panasonic-oknak jobb, még akkor is ha nincs 4:4:4 mód, illetve csak a drágábbakon, és nagyobb input lag mellett YCC 4:4:4, nem leegyszerűsített és gyors RGB 4:4:4.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz athalai #32969 üzenetére

    Ha 5m kell, akkor vegyél legalább egy ilyet, de inkább ilyet, sőt, ilyen méretnél akár még drágábbat. És hosszút vegyél, amilyen kell, feleslegesen ne legyen méterekkel hosszabb (de kisebből sem érdemes ezektől olcsóbb kábelt venni, ha nem akarsz miattuk aggódni).

    1: A plazma vibrál. Ez teljesen normális. Van, aki érzékenyebb rá, van, aki kevésbé.
    De ez nem csak veled született dolog (lehet az is, van akinél akár rohamot is okozhat egy stroboszkóp látványa), hanem megszokás kérdése is.
    Mikor plazmát kezdtem használni, akkor nem zavaróan, de láttam a vibrálást a Samsung plazmáin is. Most már a Panasonic-okon sem látom, pedig ezek még jobban villognak. -> Pontosabban emlékeim szerint, mert mint mondtam, ma már egyiken sem látom.

    2: VGA driverben is állíts be 0% alul/felül-pásztázást (over/under-scan), és ha elérhető, akkor YCC 4:4:4 kimeneti formátumot (AMD-nél pixel format). Ugyan ezt tedd meg a TV képopciói közt is, kapcsold ki az alulpásztázást. A képarány legyen Automata. Képélesség 0, zajszűrés, szuperfelbontás, miegymás kikapcsolva.

    3: Ez screenshot, vagy egy vázlat arról, amit a képernyőn látsz minden hasonló ablakkal?
    E így lehet plazmás line-bleed illusztráció erős túlzással, vagy szoftveres hiba is.
    Próbálj ki másik lejátszót, javaslom az MPC-HC-t, EVR-CP renderrel, vagy inkább madVR-el.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ez LCD teszt: Panasonic TX-L47ET60B, viszont annyi látszik belőle, hogy a színkeverés a friss szoftverekkel sem lett érdemben jobb a régi V-Real 3D Pro chipsettel, így valószínűleg az ST60 is nagyon hasonlóan keveri majd a színeket, mint az ST50, csak a GT/VT/ZT az érdekes, hogy vajon jobb lesz-e ilyen téren az új Hexa chipset, vagy csak smart funkciók terén lesz okosabb.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #33018 üzenetére

    Válaszoltam az eredeti kérdésre pár hsz-el fentebb:#33014

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz athalai #33038 üzenetére

    Ha film és/vagy játék nem megy rajta, csak logókkal teli videók vagy Visual Studio ablak naphosszat, akkor nem lenne rossz ötlet visszavinni, és egy LCD-t hozni helyette.

    Olyat szinte sohasem csinálsz, ahol lényeges előnyt mutat fel egy plazma, olyat viszont sokat, amire problémás, és ha egyedül ilyen dolgokra használod, az már tényleg veszélyes. :U
    Még az is más, ha legalább néha moziznál, mert akkor azt mondanám, hogy kockáztasd meg a plazmába beragadó szellemképeket az LCD beépített felhői helyett, de így elég egyoldalú a mérleg.
    Nincs miért kockáztatni, pedig így van azért kockázat.

    Az előnyeit így nem nagyon látod, a hátrányait viszont jóval nagyobb eséllyel tapasztalod. :(

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #33045 üzenetére

    A legtöbb Samsung-on van RGB 4:4:4 PC mód ~2010 óta, úgy általában alacsony a lag és PC léptékben is egész korrekt, éles a kép már alapbeállításokkal is.

    Ha kellően sok változó képtartalom közé vegyül, és elveszik közte a statikus képtartalom, akkor nem gond. Eleve nem tud makacsul beragadni, és a hasznos képtartalom alatt is elhalványul, mielőtt zavarni kezd.

    Én a játék HUD-okat is csak akkor kapcsolom ki, ha beláthatóság szempontjából zavarnak. Csak passzívan vigyázok a panelre egy fehér képernyővédővel, ami bekapcsol, mikor magára hagyom a gépet. Ha el is megyek itthonról, akkor kikapcsolom. Ezen a homogén képen láttam már Dragon Age karakterportrés karikákat, vagy ACII féle csíkos HUD elemeket, de mire legközelebb 16:9 sorozatot néztem, azokon már nem láttam. Esetleg 2.35:1 képaránynál látszik a feketén, ha keresed. De idővel eltűnik. Fehér képpel fakul a leggyorsabban, aminek "csak" annyi a hátránya, hogy rendesen issza az áramot, és dogoztatja az elektronikát. De a panel elmélet élete 100.000 óra, 2 év garid mindig van, és vehetsz pluszban még párat, mert a táp akkor is megdögölhet, ha folyton babusgatod, és mehet még 10 év múlva akkor is, ha egész nap fehér képpel futtatod.

    Nem mindegy, hogy 2000 vagy 400 üzemórából volt kint 200-at az RTL Klub logó.
    Ha jól szét volt osztva az a 200 a 2000-ben, akkor sohasem okozott igazi gondot.
    Ha pár nagy blokkban ment, akkor zavaró lehetett, míg kimosódott.
    Ha 400-ból ment majdnem egyben, akkor most úgy tűnhet, hogy az már sohasem jön ki.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Locutus #33049 üzenetére

    A Panasonic LCD-it nem nagyon ismerem, de a Sony-k jók. :K
    Bár input lag szempontjából még sohasem vizsgáltam őket.

    A Samsung-okban az a jó, hogy abszolút skálán nem a legjobbak, de viszonylag jó az ár/érték arányuk, és iyen PC-s kérdésekben valódi előny lehet a PC mód. Noha a Panasonic drágább modelljein is van már YCC 4:4:4 mód, annak nagyobb az input lagja, mint a Samsung féle RGB 4:4:4 módé, és utóbbihoz a VGA-nak sem kell tudnia valós időben YCC-be konvertálni a framebufferből (AMD-nél régóta nem gond, NV-nél csak valamivel későbbi, viszonylag új kártyákon megy, de ez is rádob pár ms késést).

    Most is megvagyok a G30-al 4:4:4 mód nélkül, de ha most váltanék, kifizetném emiatt (persze a többi előnyével együtt, de azok közt ezt magas súllyal kezelve) az ST50 és GT50 közti különbözetet. BD filmeknél gyakorlatilag szinte mindegy, de PC monitorként használva azért jól jönne. Színes betűkön azért meglátszik néha a hiánya.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #33076 üzenetére

    Na de buta is, mint egy darab fa! Se facebook widget, se dlna kliens, se youtube plugin!
    Ezek nélkül hogy lehet ma ÉLNI??? :Y Legyél már kicsit okosabb! :P

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33099 üzenetére

    Szerintem az ST50-re sem lehetetlen házilag felvinni azt a festékréteget, amit a faroslemez elhord.

    Mondtam már, hogy nekem alufóliából van a sötétítőm? :DD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #33116 üzenetére

    Nem, mert durván 40 körül (modelltől is függően) mindegy lesz hova tekered, még alacsony APL (teljes képernyőre átlagolt fényerő) mellett sem tekeri már tovább a fényerőt, és magas APL mellett elkezd dolgozni az ABL (az átlagolt fényerőt, és ezzel az elektromos teljesítményt is limitáló) algoritmus.

    Azért jó, hogy lehet még tovább tekerni ~40 fölött, mert az ECO mód is ezt tolja lentebb. Azoknak, akik nem tudnak rendesen sötétíteni, vagy ettől függetlenül is használják a TV-t napközben úgy, hogy nem szeretnének sötétíteni, azoknak olyan 50-55 közé szoktam állítani az ST50 kontrasztját, és bekapcsolom az ECO módot, így lesz ~80 cd/m^2 körül a fehér, ami egyébként durván 36 körüli kontraszttal jönne ki.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33156 üzenetére

    Hú! Na várjunk...

    Ez a funkció csak az interlaced formátumokra van hatással (576i50, 1080i60, stb). Azt próbálja betippelni, hogy milyen interlace eljárást használtak, és eszerint választja ki a megfelelő de-interlace algoritmust. (Alsó vagy felső sor jár előbb időben, illetve két fieled-ből egy képkockát kéne összerakni, vagy két képkockát interpolálni.)

    Nem emlékszem pontosan, de valószínűleg a set-top-box-od sajátossága miatt kellett nálad kikapcsolni, ha így tettem. Van ilyen, néhányaknál (általában T-home-os dobozok) zavart okoz, de ez az STB, és nem a TV hibája. Az STB hibás formátum infókat küld a TV-nek, és így csíkos lesz a TV adás, mert rosszul de-interlace módot választ a TV.

    De a filmritmus felismerés alapvetően jó dolog, ha tényleg jól ismeri fel.
    Amit gondolkodás nélkül szoktam kikapcsolni, az a "24p Smooth Film".

    Épp az előbb ettem függőlegesen rétegzett túrós zabszeletet. Így jó volt, de nem merném bekapcsolt Smooth Film-el betolni a másikat. :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33167 üzenetére

    De, akkor nézegettük az STB-t, míg a monitorral pöcörészett a PC.

    Amúgy itthoni TV adóknál nem nagyon tud mit variálni. Minden 50i, a 24p mozifilm fel van gyorsítva 25p-re, majd kettévágva 50i-re. Ez nem hagy játékteret, mint a 60i, amibe interpolált képkockákat is illesztenek a 24p mellé, hogy 30p legyen:
    2:3 pulldown és telecine judder, illetve inverse-telecine.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33191 üzenetére

    Ezek közül a kép közül szerinted melyik a helyes: 1 --- 2 --- 3 ?
    Annak tűnik, és valamelyest az is, de nem olyan módon beugratós kérdés, mint amilyennek esetleg gondolhatnád. Nem átbaszni akarlak vele. Több okból sincs valódi "jó" vagy "rossz" válasz. Ellenkezőleg, igazából épp információt gyűjtök, tehát más is szavazzon nyugodtan!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33209 üzenetére

    Egy alaplapcsere hivatalosan egyébként úgy zajlik, hogy egy SD kártyára lementenek minden, user- és szervizmenükből látható és ilyen formában nem is (csak RS232-vel vagy JTAG-el PC-re kötve) látható konfigurációs paramétert, amit a gyárban kapott az összeszereléskor, és elvileg jó lesz az alkatrészeknek így együtt (ebbe kár belemenni, hogy ott nincs minden egyedileg kalibrálva, és persze ott is tévedhetnek még azzal is, ami igen...), majd pedig visszatöltik mindezt az új alaplap memóriájába.
    Ezután ellenőrzik a készüléken a jelentett hiba fennállását alaplapcsere és a beállítások visszaállítása közt és az után is, így kiderül az is, hogy az SD kártyára mentett adatok okozzák-e a hibát. Ez esetben, ha a hagyományos reset nem segít (tehát nem a felhasználó által piszkálható értékek okozzák a hibát, hanem olyanok, amik esetleg csak a szervizmenüben, vagy grafikus menüből egyáltalán nem állíthatóak) elvileg egyben kéne cserélni a készüléket (egy olyanra, amiben helyesen össze van hangolva minden alkatrész minden konfigurációs paramétere, ami a standard eljárás része).

    Magyaráországon én még senkitől sem hallottam, hogy megtenné ezt bármely technikus, de még az US/UK területen is külön ki kell fogni az ilyeneket, akik végigolvassák és be is tartják az előírásokat, nem csak csavaroznak, alkatrészt rendelnek, csavaroznak, aztán viszlát.

    A hiba persze hiba, és valószínűleg olyan komponensek fizikai vagy szoftver reverziói is eltérhetnek az időben később gyártott alaplapon, amik eltérő működést eredményezhetnek azonos főszoftver verzióval is (amit látsz és netről is frissül, de az még nem minden, van amit csak SD kártyáról lehet frissíteni, van, amit csak szervizben kábelezéssel, vagy csak fizikailag cserélhető az alkatrész újabb revíziósra).

    De ha fizikailag minden alaplapod rendben volt, és mindig elvégezték volna ezt az SD kártyás backup/restore-t, akkor elvileg nem szabadott volna ilyen látványosan megváltoznia a képnek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #33219 üzenetére

    Még mindig látni egy hangyányi különbséget, ami nekem nekem bőven elég, hogy ne spóroljak kb. fél óra letöltési időt és pár Gb átmeneti HDD tárhelyet.

    Sőt, épp az ilyen magas bitrátával átkódolt videóknak nem látom semmi értelmét.
    Nem 10-25% különbség fogja megváltani a világot. Vagy csomagoljuk be ~700Mb-ba és nézzük táblagépen, vagy hagyjuk meg eredetiben és nézzük TV-n.
    De ez hova optimális? Tanyasi internet és középkategóriás TV kombinációjához? :C

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #33270 üzenetére

    Aki nem látta: A férfi haján, főleg a homloka körül a legkönnyebb kiszúrni, hogy az újrakódolt egy picit blokkosabb. A szinte homogén, jobbára egyszínű, és csak fényességben eltérő háttér nagyon jól tömöríthető, a sötét árnyalatoknál szívesebben mossa össze az x264 a szenzorzajos részleteket blokkokká, mert ez is a kódolás egyik alapfelvetése, hogy a sötét árnyalatokban érzéketlenebb a szem is, de még az is, hogy a legtöbb eszköz amúgy sem tudja ezeket megjeleníteni.

    Ezen a kép kiváló, mert rengeteg a jól tömöríthető terület. Az egész háttér egy homályos, közel egyszínű és fényességű foltnak tekinthető. Egyedül az emberünk éles, de neki is egyszínű az inge. Az arcán látni legtöbb geometriai részletet, de alapvetően az is végig bőrszínű. És gondolom viszonylag statikus jelent, jelentős mozgás nélkül. Nem csoda, hogy agyonfinomított encoder beállításokkal sikerült hatékonyan szétosztani a bitrátát. De a zajos sötét hajat így is sikerült bemosni egy kicsit.

    Kb. annyi elveszett azért, mint amivel kisebb lett a file. Csak épp semmi jelentősége nincs, amíg mindkettő elfér egy BD lemezen, tehát egyszerűen felesleges idő és minőségpazarlás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #33262 üzenetére

    Mindkettő B-frame, nem I- vagy P-frame, de ettől még nem ugyan az a két kép.
    Ráadásul épp a B-frame a "legrosszabb", vagyis ide nekünk a legjobb.
    Videocompression picture types

    A legtöbb ilyen képnél azért látsz mást, mert újrakódoláskor másképp osztja ki az egyes képtípusokat az encoder, mint az eredeti. Azért teheti meg, és ezért is rossz újrakódolni akár azonos bitrátával is, mert először folyamként dekódolja, így minden eredményt azonos értékűnek feltételez, és úgy gondolja újra az I és P frame pontokat, mint ha minden képkocka RAW-ból jött volna, pedig nem...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33282 üzenetére

    Tudom. Ismerek egy Samsung szervizest. Hozzá szoktam átjárni, ha valami olyat akarok forrasztgatni, amihez nem elég az egy eurós boltból szórt páka. Egyszer cserélt nálam is alaplapot, mikor nem fogta a távirányító jeleit. Természetesen egyszerűen kivette és betette. Illetve a változatosság kedvéért én adtam neki kölcsön egy jumper-t, mikor ő egy rugós nyelű csipesszel igyekezett rövidre zárni a tesztpontot, ahová a jumper való. Csak épp kétszer is elejtette közben. Akkor mondtam, hogy STOP, és szaladtam egy jumperért, ő meg mosolygott, hogy "Jaaa, hogy van ilyen kis pöcök, ami direkt erre való?". Én meg alig bírtam ki röhögés nélkül. Aznap bedobtam a laptoptáskámban egy jumpert. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Akkor elmondom hogy készült ez a három kép.

    A BD-n lévő anyagból született egy RGB képkocka, amit beszúrtam egy üres PhotoShop dokumentumba, aminek Rec709-es inverz kamera gamma profilt adtam (Adobe féle beépített színprofil), majd elmentettem háromszor beágyazott profil nélkül (hogy a képnézegető software ne piszkálja eltérően) úgy, hogy:

    1: eredetiben hagytam, ahogy a video renderer kidobta
    2: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Adobe ACE-el
    3: konvertáltam 2.2-es gammához, változatlanul Rec709 színtérhez Microsoft ICM-el

    Azért 2.2-höz, mert a legtöbb PC monitor és TV is azt célozza alapbeállításban.
    És ugye az is érdekes, hogy a 2-esnek és 3-asnak elvileg azonosnak kéne lennie.
    A chromaticitás tehát nem változott, csak a gamma, vagyis az árnyalatok közti relatív fényerő.

    I. Jelenlegi legjobb tudásunk szerint a Rec709-re masterelt filmeket 2.2 és 2.4 gamma közti karakterisztikával rendelkező megjelenítőn kellene nézni (környezeti fénytől függően alacsonyabb vagy magasabb gammával), hogy elfedjük a sötét részekben látható szenzorzajt. Elvileg ezt feltételezik a Hollywood-i mérnökök is, akik szintén ilyen kijelzőket használnak a BD mastereléshez.

    II. A szabvány másik lehetséges értelmezése szerint invertált kamera gammát kéne használnunk, így visszaállítva a lineárisnak feltételezett szenzorviselkedés szerinti eredeti képet. Vagyis, hogy úgy lássuk a fényerőt, mint a szenzor, zajos sötét részekkel együtt.

    A legtöbb filmnél jól működik az, amit az I.-es pontban írtam. Itt kevésbé, mert láthatóan másként kezelték a nyersanyagot, mint a legtöbb filmnél, illetve példás a képminőség. Ha itt kiemeljük a sötét részleteket, akkor még mindig értelmes dolgokat látunk, nem csak zajt, mint sok filmnél.

    Ezen kívül még egy példám van arra, mikor nem működik a 2.4-es gamma: Az eXistenZ Blu-Ray kiadása. Az sem pure-power 2.4-es pure-power gammához lett masterelve. És mivel eleve egyedi a képi világa (egy "művészfilm" féleség egy "álomvilágban", tehát nem szabad dokumentumfilmként kell vizsgálgatni), így nem is nagyon tudom eldönteni, hogy azt is inverz kamera gammához, vagy esetleg Apple féle 1.8-as pure-power gammához igazították. (Ott már tényleg csak Cronenberg tudná megmondani, hogy mennyire akarta sötétnek a filmjét.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33300 üzenetére

    Akkor megint -> #33274

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #33311 üzenetére

    rendelek magamnak egy 50ST60-at,megnézem, hogy milyen lenne az ,,igazi fekete"

    Ide nem ZT60-at akartál írni? ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33317 üzenetére

    Ennek a konklúziója inkább az, hogy ne ezzel a filmmel teszteld a gammát, hanem Hollywood-i látványfilmekkel, mert ez a film (legalább is ez a jelenete) inkább úgy lett BD-re vetve, hogy egy "Rec709" címkét kéne hozzá kiválasztanod Scurve vagy 1.8-2.6 közti gamma helyett.

    De egyébként igen, klappol a dolog, mert az általad említett LCD monitor egész szépen be van lőve a gyárban 2.2 közeli gammához, míg a TV-d 2.2-es beállítással megnyomja egy kicsit a sötétszürkék fényerejét, ami durva közelítéssel hasonlít arra, amit a Rec709-es görbe csinálna, vagyis a PhotoShop is csinált a 2-es képpel (és a 3-assal is, de a Microsoft ICM-ben kevésbé bízom, mint az Adobe ACE-ben).

    Mielőtt valakinek eszébe jutna: Nem, nem igazán lehetne lekövetni a Rec709 TRC-t a 10 pontos gamma beállításokkal. Még a 20 pontossal se nagyon, csak úgy durván. De nem is lenne sok értelme, mert a legtöbb Hollywood-i film 2.4-es gammával fest jól.

    Ja, és ha már itt vagy: Mi a helyzet a Prof mód feketéjével ismételt alaplapcsere után? :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33327 üzenetére

    Az le van írva a linkelt oldal tetején: fölé kell húzni az egeret.
    Aztán pedig (#33273) janos666: Aki nem látta...

    (#33338) Neszójábe
    Mi az a váltottsoros? Az kell a 3D-hez? Ott miért nincs 24 herc? Ott mire kell állítani?

    Interlace. Azt csak 1080i50-hez és 1080i59-hez használják TV-be készülő anyagnál (tölthetsz is le így sorozatokat, de azokhoz sem optimálisak ez a képmód, csak kompatibilitási célokat szolgálnak, érdemesebb szoftveresen de-interlace-elni és 1080p50-et vagy 1080p59-et kiküldeni).

    Létezik amúgy 1080i48 is, ami az 1080p24 rokona, de nem igazán terjed el, mert jelenleg nem kell semmire.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz nuke7 #33343 üzenetére

    Jó, ez azért tényleg necces volt egy kicsit, ami ezzel kapcsolatban lement.

    Az még teljesen rendben van, hogy kevesen vették észre azt a minimális különbséget, ami a képek közt van, így normális reakció volt feltenni a kérdést, hogy tényleg működik-e a képváltogató. Ez OK.

    Mikor határozott kijelentések születtek afelől, hogy márpedig két azonos képet, pontosabban csak egyet látunk, az már kicsit sikamlós ügy, mert alaposabban is megvizsgálhatták volna a hozzászólók, mielőtt egyértelmű kijelentést tesznek.
    De tévedni is emberi dolog, és csak kijelentések születtek, döntés még nem múlt rajta, vér nem folyt felette...

    Viszont, mikor páran azzal érveltek, hogy ők tudatosan B és P frame type-ok közti összehasonlítást akart látni ott, ahol épp így, azonos típusú frame-eket kiválasztva van legtöbb értelme az összehasonlításnak, de ha azonos képkockát választunk, akkor ebbe nincs is kézileg utólagos beleszólásunk... Na, ez azért füstölgött rendesen, mert ez elárulta, hogy akik ezt írták, és épp a videókódolásról diskurálnak, igazából nem sok fogalmuk van a H.264 kodek működéséről. :P

    Kételkedni egy dolog, hibázni egy másik, de "okoskodni" az ismeretlen témában már necces. Márpedig ez a B-frame vs. P-frame ez... mondjuk úgy, hogy én szégyelltem magam azok nevében, akik ezt írták, és mint láttad, azonnal linkeltem a wikipédiás oldalt a frame type-okról.

    Nem kell mindenkinek tudnia, hogy mi az az I-Frame egy H.264 videóban, aki hozzá akar szólni az ilyesmikhez, de nem feltétlenül kell magas lóról magyaráznia és markáns kijelentéseket tennie az ilyen kérdésekben. (Remélem így, hogy nem írtam neveket senki sem veszi magára olyan értelemben, ami nem volt célom.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33289 üzenetére

    A Normal móddal az a baj, hogy agresszív az ABL és a ditherelés is.
    Kicsit olyan, mint a Dynamic mód, főleg magasabbra tekert Kontraszt-al.
    Ezért sem (túl azon, hogy nincs színtér kezelés se) szoktam javasolni, csak olyan modelleken, amiken erősen korlátozott a kalibrálható képmódok fényereje, és ott is csak nappali fényviszonyok közti TV adásokhoz, ha az illető nem tud vagy akar ilyesmikhez tisztességesen besötétíteni. (Ott többet jelent a fényerő, mint a képminőség, hisz hiába szép a kép, ha túl sötét a környezeti fényviszonyok közt, és nem is nagyon látni belőle semmit.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #33421 üzenetére

    Hát ja, ha ránézésre nagyon hasonló kontrasztot nyújt egy ZT60 és egy KRP-600, akkor azoknak a használt piaci árak tekintetében befellegzett, hisz ma már legalább 3 évesek, ami veszélyes életkor (gari sehol, alkatrész gondolom már csak bontott készülékből, amiből viszont nincs több tucat, mert nem tömegtermék), plusz a ZT-nél ott van a 3D, és valószínűleg a kontraszton túl is le tudják már lépni szinte mindenben a Kuro-kat, hisz olcsóbbak már az erősebb CPU-k és volt jó pár évük a Pioneer mérnökökkel együtt dolgozva finomítgatni a dolgokat.

    De nyomott áron még jó vétel lehet. Mindig is akartam egy KRP-500-ast. :C

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #33325 üzenetére

    Igen, a saját G30-amat is 2.4-es gammára állítottam, ahogy a legtöbb TV-t is amikor házhoz megyek (kivéve ha egy képmódot nappali fényviszonyokhoz állítok be, akkor ahhoz 2.2-es gammát választok).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz polgcsabi #33488 üzenetére

    Szerintem ez csak úgy lehetne hibamentes, ha minden csatornalogóhoz külön kis profilja lenne a TV-nek, egyébként időnként rákattanna bármi másra is, de a logóra sem mindig.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #33788 üzenetére

    Szerintem tedd vissza 2.4-re és 0-ra.

    Ahogy már írtam, a Samsara ezen jelenete nem egy kalibrálási tesztábra!
    Ahogy hunspikey is mondta, a Hollywood-i filmekhez nem olyan beállítások kellenek, amikkel ott jól kivehetően látod a kavicsokat. Ez egy íratlan szabály, hogy Hollywood-i mozi sötét szobában (mint a mozikban) -> gamma 2.4.

    Nézegessétek inkább a Man in black 3 ügynökeinek fekete zakóit, az Avangers-es "Director" bőrkabátját a film eleje felé, az Avatar-os csaj haját, miután a gyerek fáklyát gyújt, de ő szétveri a vadakat, majd leszúrja az utolsót, és imádkozni kezd. Vagy esetleg javaslom még a resident Evil 4-et, ami sokszor jó sötét, de tiszta digitális felvétel, és az Avatar-hoz hasonlóan valódi 3D, de vannak benne élő szereplők is (meg zombik is :DDD).

    A Samsara szép, de nem egy Hollywood-i film. Emiatt ne tekergessétek el a TV-iteket. Főleg ne emiatt az egyetlen jelenet miatt, mert én még végig sem néztem, csak ide tekertem bele, ahová hunspikey kérte, meg néha össze-vissza, de úgy tűnik végig ilyen a transzfer.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Adok egy új tesztképet a Samsara vulkánja helyett inkább az Avatar-ból: RAW, Rec709 -> g2.2 @ ACE (a g2.2-est PC monitoron nézzétek, a RAW-ot TV-n 2.4-es gammával).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz 89Csabi89 #33999 üzenetére

    A monitorod 2.2-es gammára lett kalibrálva, ami PC monitorokhoz való fény mellé.
    A TV-d 2.4-esre, ami Hollyawood-i mozikhoz való sötétbe.

    Viszont elmondtam már párszor, hogy a Panasonic TV-k beépített lejátszója/képnézegetője nagyon béna. Próbáld inkább a lejátszódba dugni azt a pendrive-ot a PNG-kkel. Bár még az sem az igazi, hisz a PNG egy 0-255 RGB kép, míg a DB filmek 16-235 YCC videók. Nem minden eszköz kezeli mindet úgy, hogy a végső kimenet forrástól függetlenül egyforma.

    De a lényeg az, hogy a TV-den filmlejátszás közben jó legyen a kép, és azt hiszem ez sikerült. ;)

    Ne a PNG képet nézzétek a TV-n, hanem a filmet tekerjétek ide. A képet max a monitorotokon nézzétek.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WhiteWalker #34001 üzenetére

    Túl tág a kérdés, de talán megtalálod rá a választ ezekben a hsz-ekben: [link]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz baboss #33998 üzenetére

    Én a miniHDMI-HDMI csatit javaslom. Kompatibilitási szempontból jobb, mint a DVI-HDMI.
    Mitől megy szét? Ne helyezd el úgy, hogy mechanikus behatások érjék, és vegyél normális minőségűt, ami nem foszlik szét magától.

    Valószínűleg az EDID felismerésével akad probléma, vagy halottak azok a bemenetek a TV-n (nem írtad, hogy más eszközzel van-e onnan kép). De miért olyan nagy probléma ez, ha van ami működik?

    Amúgy indítsd el a Win7-et csökkentett módban, és nézd meg úgy is, hogy látod-e az alacsony felbontású képet a TV-n (bármelyik bemeneten bármelyik kábellel, ahogy szeretnéd).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Year #34008 üzenetére

    Nagyot nem buksz vele, ha tesztelhető, és hibátlan. De én nem rohannék érte, inkább vennék 50ST50-et, ha ki bírom fizetni.

    (#34028) Year

    Ha D és nem E, akkor felejtsd el, vegyél inkább UT50-et, vagy ha futja rá, ST50-et!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Year #34039 üzenetére

    Szerintem az csak az amcsiknak jár, de náluk is átbaszás szagú az S60!
    Régi panel, régi foszforral, régi meghajtóval. Kb. egy G30 szintjét, ha megüti majd összességében (úgy, hogy bizonyos téren jobb, másban rosszabb lesz), vagyis lazán lekörözi majd a kicsit drágább, 2012-ben bevezetett foszforral gyártott, FFD meghajtós ST60.

    Az amcsi S60 nem lesz egy jó ár/érték arányú készülék. Nem olyan lesz, mint a G30 volt nálunk (aktuálisan legjobb panel és meghajtó, csak kiherélt 3D képesség - az S60 olcsó alkatrészekből áll).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Year #34042 üzenetére

    A legfeltűnőbb különbség az ST50 tükröződésgátló bevonata. Ha nem tudsz besötétíteni, akkor zavarhat az UT tükröződése, de az ST-hez is illik besötétíteni.
    De ma már nem vnnék 50"-tól kisebb TV-t. Még úgy sem, hogy egyedül nézem, így szabadabban mozgatom a fotelemet ~1.5m-re. Jobb volt 51"-al. A ~50" most a cukorpont az ár/méret görbén. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz patakidr #34061 üzenetére

    Az alaplap csere még nem komplett TV csere.
    Bár nem örülnék annak sem, ha nem SD kártyás backup-restore módon zajlik.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Megint azt mondják, hogy az US VT60 is DCI gamutos foszfort kap, mint a ZT60.
    Fura, ha tényleg így lesz, mert ezek szerint akkor gyártanak majd paneleket ZT60-hoz és VT60-hoz azonos foszforral, de eltérő pixel struktúrával, emellett az ST-GT60 megkapja az idei paneleket, az S60 pedig még régebbi foszfort kap.
    Fura lenne ez így, hogy az utóbbi időben inkább egyre kevesebb féle panel gyártásával akarták megúszni (UT50-től VT50-ig, vagyis minden FHD ugyan azt kapta, most meg lesz 3 féle FHD).
    Szerintem olyan irányba tisztázódik még ezzel kapcsolatban pár dolog, hogy kiderül még sincs ekkora fizikai szeparáció az egyes modellek kijelzőpanelei közt. (A VT60 vagy nem lesz DCI gamutos, vagy 1:1 ugyan azt a kijelzőpanelt használja majd, mint a ZT, csak másféle filterrel és más meghajtóval, vagy legalább is szoftveres meghajtó paraméterezéssel. És talán az S60 sem kap olyan panelt, amit 2011-ben használtak utoljára, de 2012-ben nem volt vele termék, hisz ez is nonszensznek hat elsőre.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34065 üzenetére

    Esetleg papíron. A gyakorlatban ugyan az volt az UT50-ben, mint az ST50-ben, csak szűrő nélkül. Ez szerintem elég egyértelműen látszott. Az UT50-nek is olyan az ízvilága, mint az ST50-nek, ami látványosan más, mint a tavalyi modelleké (akár G30, akár S30).

    Amúgy nem stimmelhet, amit írsz, mert azt mondják a VT60 is DCI gamutos, tehát: ZT60 --- VT60 --- GT60+ST60 --- S60/UT60
    Ez már 4 féle FHD panelt jelentene, plusz a HD-Ready, ami valószínűleg copy-paste, mint az STxx, de mégis 5 féle. Kettővel több, mint 2012-ben.

    Vagy a DCI-os VT60 kell, hogy kamu legyen, vagy ha az mégis DCI-os, akkor egy-egy ugyan az a panel lesz benne, mint a ZT-ben, nem csak a foszforon osztoznak, de más pixelstruktúrával.
    Vagy esetleg még a GT-ST60 is megkapja a DCI gamutos foszfort, és csak szoftverből lesz úgy fixálva, hogy a gyakorlatban ne érje el azt szaturációt.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34067 üzenetére

    Nem, ezt inkább kifejezetten cáfolták. Csak azt tagadták, hogy egy-két éven belül leállnak a gyártással. Azt bevallották, hogy már nem ez náluk a húzóágazat, hanem az okos kütyü kijelzők és hasonlók, na meg persze az OLED. A plazma az, amit most még nem dobnak ki, mert egyrészt sok pénzük van benne, másrészt nincs még igazi utódja, de csodát már nem várnak tőle, csak kiporciózgatják vele az éveket az OLED-ig (már ami a TV-ket illeti).

    Szerintem kár erőltetni a Neo-PDP dolgot. Ez mindig is csak marketing, mint a Real Black.
    Szerintem ugyan ugyan az a panel van benne, int az ST-ben, csak szűrő nélkül, és ugyan úgy Focused Field Drive-os.

    Az FFD-t egyértelműen látni lehet rajta, mert nem olyan érzetű a mozgókép, mint a 2011-es modelleken, hanem pont olyan, mint a többi 2012-es FHD-n (sokkal jobb, kevesebb kontúrba tömörülő zaj, és lágyabb mozgás).

    A pixel struktúra kérdés végére pedig egy makro fotó tehetne pontot, amin látszik, hogy milyen a sub-pixel struktúra, mert 2011-ben azonos, 2012-ben eltérő méretűek a különböző színű alpixelek.
    -> UT50 tulajok? Kaphatok egy fényképet világos kijelzőről? (Amilyen közelre csak fókuszálni tud a gépetek?)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz gerolka #34071 üzenetére

    Igen, köszönöm. Szépen látszik rajta a 2012-es Panasonic cellastruktúra: a nagy zöld, kis piros al-képpontok.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #34151 üzenetére

    Digital Living Network Alliance @ wikipedia vagy dlna.org/
    Multimédiás tartalmak streamelése TPC/IP hálózaton, Windows vagy Linux filemegosztástól függetlenül.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák