-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Mezga Aladár #5013 üzenetére
Minden plazma paneljük japánban készül. Most már mind egyetlen gyárban (egy nagy maradt, a többit bezárták).
Szerelni több helyen szerelnek, és most már több alkatrészt vesznek majd kínai gyártóktól, mint régen, de állítólag kézben tartják majd a minőséget.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Ed Parker #5056 üzenetére
Alapnak THX
Aztán lehet próbálkozni pl. a HDTVtest.co.uk által közölt beállításokkal, esetleg meg lehet próbálni eltölteni egy álló napot egy ISF mód műszeres kalibrálásával, hátha jobb lesz mint a THX.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Ed Parker #5060 üzenetére
Általában kicsit zöldes a fehérpont, és túl meredek a tone response görbe a sötét környezethez, amiben legtöbben nézik.
De nehéz attól egyértelműen jobbat összehozni ISF módban záros időn belül.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Gabor970 #5069 üzenetére
D szériánál tuti más a main-board, mert a 8000 a Samsung saját chipsetjével van szerelve, a kisebbek pedig a „jó ár/érték a középkategóriában” címmel hódító MStar5 chipsettel.
Azon túl egyébként a nagy méretű Samu PDP-knél van kétféle üveg: hagyományos ITO-s és „ITOless”, utóbbin sokkal kevesebb az IR, de lutri, hogy melyiket kapod.
A logic board is más a különböző méretek és típusok közt (itt is lehet típuson belül kétféle is, random mit kapsz).
A low level driver (ami áramot ad a celláknak) is máshogy néz ki a D550-ben, mint a D8000-ben.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Ed Parker #5076 üzenetére
Ja, párszor leírtam már én is, hogy szerintem be kéne őket tiltani (geeks).
A Brightness amúgy nem a max fényerőt, hanem a fekete közeli árnyalatokat szabályozza. Az a Contrast, amitől érdemben fényesebb lesz. Utóbbit 2011-es Panákon feltolhatod akár 60-ig is, durván 36 felett már minden érték ugyan azt jelenti, ha YCC-vel eteted. Full RGB-nél más, ott valahol 25-ig szabad tolni, aztán vág a gradiensekből (ehhez olyan +7 fényerő társul, míg YCC-hez inkább ~0).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
50Hz-en fele lesz (ez most is igaz, innen az „50Hz bug”), de az is több, mint a 2011-es széria, és remélem hogy ha 60Hz-el etetjük az EU modellt (pl. játék közben), akkor ugyan úgy viselkedik majd mint az US.
A 2500-as téma viszont elvileg ugyan úgy meglesz (ez az új panel maghajtási elvre utal, ami rövidebb időt tölt fénykibocsátással egy frissítésen belül), és talán pont hogy az 50Hz esetére van kikalkulálva ez a szám (de ez amúgy is marketing, ha más jön ki 50Hz-re, az algoritmus elve szerintem marad, és arányosan ugyan azt jelenti, mint 60-on).
Nekem az nem tetszik, hogy elvileg csak a VT szérián nő érdemben a kontraszt, de nem lesz sokkal olcsóbb. (És lentebb is örüljünk, ha a GT50 közelebb lesz a mostani G-hez, mint a GT-hez, főleg ha nem lesz G).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Azt az 500 órát le lehet nyomni 200-ra és két hétre, ha üresjáratban (mikor nem használod értelmesebb dologra) fehér képet teszel ki rá magasra állított kontraszttal.
Ez jó megoldás ha nem sajnálod az áramot, de belátható időn túl akarsz lenni a dolgon (és pl. kalibráltatni szeretnéd, hogy utánna már úgy élvezd a képét, ne kalibrálatlan TV-t nézz hónapokig...).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Azt tudom, hogy a nyitóár nem, de remélem később picit még újragondolják. (Most már kénytelenek lesznek kicsit igazodni a Samsung-hoz, mert fogy a részesdésük is.)
Állítólag az a stratégia, hogy magasan indít, hogy egyrészt lefölözzék azokat akik az első nap rohannak érte, de még inkább azért hogy később lehessenek vaskos akcióik (elvileg szerintük jobb akár pár hónap után nagyot akciózni, mint kedvesen indítani...ők tudják... és majd meglátjuk mi lesz ebből a végén...).
Engem most a magasabb precizitás mellett az YCC 4:4:4 és ha nem is túl nagy de látható kontraszt javulás (pl egy VT30 kontraszt a GT50-en, ami nem valószínű) motiválna együtt cserére (az sem az első héten, csak az első árcsökkenés után).
Illetve csak jobb volt az 51" és egy fikarcnyit azért hiányzik a 3D, szóval ha G30 árakhoz közelebb lenne GT50, akkor cserélnék idén 42G30-ról 50GT50-re.
De így valószínűleg inkább másra költöm el azt a pént, és marad még a G30 egy évet.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Cypresss #5181 üzenetére
Pedig még egy TN paneles laptop kijelzőn is egyértelműen szebb a 720p, mint a DVD ISO, és ha nagyobb a felbontása a TN panelnek, még hoz egy kis extrát az 1080p.
Persze pl. egy G30 vagy D550 plazmán is élvezhetőek a DVD-k is, és többet adnak, mint az 1080p TN panel 1080p-s anyaggal...Azt már nem mondanám, hogy egy G30 plazma jobb DVD-vel, mint egy IPS panel DB ISO-val, de a 720p-s HDTV sorozatok már jobbak a plazmán, akkor is ha a színei kicsit butábbak, mint egy tényleg jól kalibrált IPS (a kontraszt hiánya és a motion blur azért bünteti az IPS-t...).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #5182 üzenetére
Egy valós 8 bites LCD-n nem látsz olyat, mint a PDP dither artifact-je. Ott csak motion blur van, ami hasonlónak tűnhet, de igazából más.
A Pana PDP-k érzékenyebbek erre, főleg 50 vagy 24Hz-en, mint a Samuk (de a legtöbb esetben a kontraszt kárpótol).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én utálom a zajt, bár persze a digitális zajszűrőket még jobban...
Ideális esetben a celluloid filmek tökéletesen homogének, a szenzorok pedig szintén homogének és elektromos zajtól mentesek lennének (ez utóbbi elvben még meg is oldható ha 0 kelvin köré hűtöd az érzékelőt, és digitálisan kompenzálod az inhomogenitást).
A zajos kép nem jó, hanem szükséges rossz, mert jobb, mint ha utólag maszatolod el a zajt.
Ha szabad szemmel nézel valamit megfelelő fényviszonyok közt, azon sincs egy szemcse se (kivéve a szem hibáit, de egészséges szemnél ez semmi a szokásos filmhez vagy szilícium szenzorhoz - vagy akár csak a plazma, de még 6-bites LCD ditherhez képest).
Én szeretem a drága digitális kamerákkal rögzített mozifilmeket, amiken minimális a zaj még sötét jelenetnél is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #5185 üzenetére
Az megint más.
30fps egyszerűen nem elég, ha diszkrét időpillanatokra renderelt képkockákról van szó, és gyors a mozgás. (Kamerával vett anyagon rajta van elmosódva az~1/24-ed másodpercnyi mozgás a képkockákon, így oda kevesebb is elég, de az is baromira ki van centizve).Sok ember lát még a különbséget 60 felett is videójátékokban. A ~60 az olyan „elégséges”.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A marketing anyagból úgy tűnik az ST50 azért szépen le lett butítva már a panelmeghajtó és a videó processzor oldalon is. A 24Hz-et is 48-on tolja, nincs YCC 4:4:4, kisebb a névleges precizitás és a focus field cucc is kisebb értékkel szerepel.
Ajánlott fogyasztói árakat látott már valaki a EU GT-khez?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #5251 üzenetére
Bár most látom 24Hz-hez a VT-nél is 2:2-t írnak, az akkor így nem mond semmit.
Nem semmi ez a Panasonic hozzáállás, hogy még a teletext memóríát is apró lépcsőkben skálázzák.
Ez már tényleg csak olyan, hogy minél több érték legyen magasabb a drágább modellnél...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Tomika1981 #5294 üzenetére
Sok közhelyes kritika vitatható a „fogyasztói társadalmat” illetően, de az nem, hogy bizonyos mértékben mesterségesen lassítja a technológiai fejlődést, hisz „jövőre is hagyni kell valamit”, illetve az utolsó garast is ki kell verni minden technológiából a jobb megtérülési ráta miatt.
Téves példa az űberplazma.
A Panasonic évek óta őrizgeti a fiókban a Kuro licenceket.
És az OK, hogy a Pioneer TV részlege sem véletlenül ment csődbe a Kuro-val, de voltak olyan technológiáik, amik a mostani Panasonic panelekkel is használhatóak különösebb erőfeszítés nélkül. Erre példa az, amit a VX300-nál csináltak a near-black-el. De azt még nem tudjuk, hogy a működő CMS algoritmusaikat (ami software, és ugyan kell alá hardware, de ami gyors CPU volt 2009-ben, az ma már sokkal olcsóbb...) vajon átveszik-e valaha, ha már maguktól nem tudnak rendeset összehozni (bár az idei iterációt még nem láttuk).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz bigdady #5330 üzenetére
Mondjuk azért esett vissza a fogyasztás, mert már nem tudnak az emberek több hitelt elkölteni (nem ad nekik többet a bank, mint amit betud majd hajtani rajtuk)?
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Neworder #5362 üzenetére
Semmi baj a 60-as kontraszttal TV adáshoz a G30-on, 30-valamennyitől semmit sem számít.
Valószínűleg egy i1d2-vek mérnek, ami kicsit már bizonytalanul méri a plazma feketéjét (a színeket pedig elég gázan ezeken a mostani megjelenítőkön, de az megint más).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem ilyen egyszerű. Sőt, lehet (nem tiszta még senkinek a Panán kívül) hogy APL-től függően akár kevesebbszer is frissül majd (fényes jeleneteknél jobban összetömöríti a fényt kevesebb sub-field-be, míg sötét jelenetnél finomabban bontja fel hogy ne legyen zajos és kis felbontású a sötét kép - de ilyenkor sem lesz annyira szétosztva, amiből kijönne a 2500Hz a korábbi 600Hz logikával, a 2500 máshonnan jön, elvileg ennyiszer kevesebb az idő egy-egy sub-field közt, de csak ettől még nincs több sub-field, az külön döntés).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én úgy néztem minden új technológiát megkap az ST50, csak mindent kicsit butítva (LOL->még a teletext memóriá is egyre kisebb minden modellen<-LOL), de papíron, a közölt számok terén így is lelépi a VT30-at is (MLL-t még nem láttunk, kétlem hogy meglesz a VT30 feket akár a GT50-en).
Amúgy ahogy mondod, egyértelműen széthúzták a pólusokat, már az ST-t szánják a visszafogottan költekezőknek, egyébként a nagy VT-k felé terelnek, a GT arra maradt, ha nem fér be az 50", vagy épp a kettő közt húztad meg a határt forintban, de nem ez az, amiből az árkategória arányaiban a legtöbbet akarnak elsózni.
Annyira nem értek hozzá, de néha nem tudom hol élnek ezek. 5 napig nincs kint napi 24 órában a hírcsatornák sarkában, hogy „economic crysis” vagy „euro zone crysis” és máris rögtön vadul próbálnak nyomulni, mint ha "minden a régi lenne".
Na jó a 65VT50 kicsit olcsóbb lesz a Sharp matt, de nem sokkal, és eddig csak az US MSRP módosult.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az idei szervízmenükben csak a 2 pontos WB-t lehet belőni (azt is macerás onnan), a 3D CMS-t nem. (Nem mintha G-VT-n olyan jól működne, de „valamit” azért javít...)
Van egy rejtett menü, amit pl. a THX és Cinema módok ptototípus fázisban történő kézi paraméterezéséhez használnak, csak fogalmam sincs hogy lehet oda bejutni.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én meg úgy 6-7 napja fullba PC monitornak használom, csak pár sorozatot néztem, a többi időben ablakok és szövegek áltak rajta határozatlan ideig. Így sincs vele semmi gáz (bár mikor kimentem a szobából rátoltam egy fehér ablakot, akkor voltak kis foltok, de mire visszamentem már semmi...).
Azt hittem március elejére már lesz valami hír az új szériáról, bár nem volt időm olvasgatni. Lemaradtam valamiről?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Na ezt az ST50 beszámolót vártam március legelejére, csak buta mód AVS-re néztem fel, nem HDJ-re.
Ami vicces, mert Robert-et rég kib@szták már a HDJ-ről mint a huzat (amit meg tudok értelni a HDJ részéről, de amúgy kedvelem őt a nyálas stílusával együtt is, mert aki átlát ezen az nincs „veszélyben”, viszont sok okos dolgot ki lehet szűrni a fátyla mögül + megértem miért ilyen, és meghajlok előtte hogy ilyen sikeres vele...).Jól hangzik, hogy VT30 feketéje lesz az ST50-nek!
Kár, hogy ez az Ed Jhonson az b@szik kevert színeket mérni (vagy ha megteszi titkolja), hogy megnézze végre elég additív-e a 3D színkeverés...
Tetszik, hogy már az ANSI táblán is megvan a ~100 cd/m^2, de azt még csak remélni tudom, hogy így ~80-ra állítva a peak white-ot már stabil lesz a kép ABL-től függetlenül (még valamivel az 50% ANSI felett is, ami bizony megesik néha...), mert úgy tűnik agresszívebb lett az ABL és abból jön a magasabb peak white, hogy tágabb skálával játszik, de erősebben visszavág (a 30-asokon 50% APL-ig nem vett vissza, most így hogy magasabbra tették a kontrasztot már igen...).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Csak elég hihetetlen amit írtál...
Az LG PDP két dologról ismerkszik meg: LG IPS LCD féle kontraszt és masszív IR hajlam. Ez igaz a 2011-es LG csúcsmodellre is, a 2011-es Samuk mellett is világít a feketéjük, pedig sötét szobában a Samu is fényesnek tűnik ha van mellette egy 2011-es Pana. Szóval nem tudom milyen régi lehet az a Pana, amitől jobb az LG, mert a pl. a 2009-es széria még megfelezte a kontrasztját pár ezer üzemóra alatt, és volt még kontrasztesés APL-től függően is, de...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #6069 üzenetére
Nekem is volt az első G30-nál ilyen inhomogenitási probléma.
Vagyis csak durván 1 nap járatás után jött elő, de utána elég látványos volt és nem látszott tovább változni.
A cseredarabon azóta nincs. Ha zavaró mértékű akkor talán próbálj meg kérni egy másikat.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #6084 üzenetére
Az első először olyan halk volt, hogy nem is hittem a fülemnek. Csak a ventillátorokhoz hajolva hallottam valamit fehér képpel is. Aztán másnapra elkezdett búgni is a zöldség mellé.
A cseredarab most is halk (normál körülmények közt semmi, csak közel hajolva búg picit világos képekkel).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz < CyberBob > #6098 üzenetére
Azért maradt még valami a plazmában.
Az én megítélésem szerint sokat fog vissza manapság a hibás színkezelés és más trükközések, amiktől ilyen-olyan (gyakran megkerülhetetlen) flukctuációk és egyebek kínozzák az embert.
Amíg nincs egy normális software-es színkezelésük, addig mindegy hogy PDP, LCD vagy OLED panel mögé teszik be a "gagyi".
A kontraszt a panel függvénye, de sok más a feldolgozáson múlik.Ezek a kis ARM CPU-k egyre gyorsabbak, csak hát úgy osztják szét azt a teljesítményt, hogy akkor sem fut magasabb minőséggel a színszámítás, mikor nincs bekapcsolva a képkockainterpoláció és hasonló "okosságok", vagyis aki ezt mind kikapcsolja, annak van egy mondjuk hasraütésre 20%-ig kihasznált ARM CPU a TV-jében, a színkezelés meg össze van csapva, mert a parasztnak elég jó lesz az úgy is (a chipnek pedig bírnia kell mindent egyszerre is...)
Ezen nem az OLED fog változtatni.
És akkor IR/BI.
Ezeket a plazmákat szerintem nagyon nehéz beégetni, mégis rettegnek tőle páran, és állítólag az OLED hasonlóan ézékeny erre (az első OLED-ek haosnlóak lehetnek e tekintetben, mint a régi plazmák, amik tényleg beégtek...).
Nameg biztos okosan ki van porciózva hogy milyen apró lépésekben neveli a Panasonic a kontrasztot évről évre. Ha bejön az OLED, majd előhúznak valami ECC féleséget a fiókból (valami közepesen költséghatékony de még mindig ütős változatát a Pio cuccnak, elvégre volt rá pér évük hogy tanulmányozzák) és meg van oldva.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én még csak egyszer láttam, de én is 9.5 köré pontoztam.
Tartalmilag (intellektuálisan) nem olyan mély, mint mondjuk Cronenberg saját filmjei, de érzelmi síkon tarol. Én pl. plátóian értve beleszerettem a főszereplőbe és lélekben átkaroltam, míg elvérzett a végén.És miután én is beoffoltam szólok, hogy van ám egy Filmvilág topic.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
De egy logic board update után jobb, mint újkorában.
Mondjuk nem ajánlom senkinek, hogy egyedül csinálja, ha nem jártas a Samu szervízmenüjében. Itt is jár köztünk olyan, aki megpróbálta és elvérezett (de olyan is, aki igazolhatja, hogy működik a dolog).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Skillet #6330 üzenetére
Synecdoche, New York érvágásra?
Az is elég mélyre vezet, de szerintem ide rossz példa.
Én épp hogy azt éreztem a végén, hogy előttem áll még az élet és „enyém a világ” (minden kínjával és szépségével együtt, de nekem kell megélnem).
Ezt is meg kéne néznem még egyer, mert errő is ódákat tudtam volna zengeni mikor láttam (és nem tegnap volt).Nálam ezek sem „érvágósak”, de talán közelebb állnak (erősen újraértékeled a világot és nem túl pozitív kicsengéssel): Videodrome, Crash (a '96-os!), Naked Launch, eXistenZ [csak az 1. és 3. jött ki eddig BD-n].
(Nagy David Cronenberg fan vagyok egy ideje...)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz fjanos951 #6332 üzenetére
Azokat a gradation értékeket kb. annyira vedd komolyan, mint a sokmillió az egyhez kontrasztarányokat.
Valahonnan le lehet vezetni őket, de megmérni vagy megszámolni nem...
Amúgy 12.5 bitből jönne ki, de olyan nyilván nincs.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz fjanos951 #6338 üzenetére
A /channel lépcsőket nem összeadni, hanem össze szorozni kéne, de lehet hogy most megfejtetted hogy hozták ki az ominózus értéket a marketingesek!
A 900 sor is tájékoztató jellegű.
Egy adott mérési módszerrel ennyi jön ki effektív értékre. Persze minél több, annál jobb, de ezt sem tudod így megszámolni hogy pont 900 és nem 880 hanem 920. Ez egy adott tesztábra egy adott sebességgel mozgatva és saccoltan kerekítve.50U30 Panákat én most tuti nem vennék az 51D550 árában. (Pedig megváltam a saját D550-től, de G30 lett helyette, nem U, és azóta mondhatjuk hogy normalizálódott a Samsung helyzet - még ha macerás is + 3D, stb... Ha ma kéne 42G30 és 51D550 közt dönteni akkor is gondolkodnék, de U50-en nem...)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz fjanos951 #6344 üzenetére
Nem, a 2011-es Panák effektív precizitása kisebb, mint a 2011-es Samuké. (Talán a VT30 már megüti a Samuk szintjét, de a G30 még elbújhat a D550 mellett az árnyalatok számával.)
Jut eszembe, ma délután ráérek itt Budapesten, ha van még itt valaki, aki nem merte magának megcsinálni Samukon a logic board update-t.
(Úgy rémlik többen kerestek privátban, mint ahány helyen jártam, csak elfelejtettük közben...)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz fjanos951 #6346 üzenetére
D550-től felfelé van CinemaSmooth ami 96Hz-es.
Kicsit rontja a kontrasztot, de szép sima a 24fps és nem vibrál.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz fjanos951 #6348 üzenetére
Én úgy láttam volt az már olcsóbban is valahol (nem a legnépszerűbb, de "normális"-nak tűnő webshopban), talán olvass vissza.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Senki sem tudja még.
Elvileg magasabb lesz valamivel a kontrasztja, de lehet hogy csak annyival, hogy egymás mellé téve vaksötét szobában 0% feketét bámulva is gondolkodni kell hogy melyik a 30 és melyik az 50...
Ez az FCD2500 is jól hangzik, de lehet hogy látványosabb lesz az, hogy jobban vibrál tőle, mint az amennyivel jobbnak érződik a mozgás.
Nő a precizitás. Hát... A VT30 nyers precizitása most is kiváló, de a színhelyesség gyakorlatban mégsem az. (Mindegy hogy 10 vagy 30 bites precizitással dobja ki a hibás algoritmus az eredményt...)
És elvileg várható némi javulás a színkeverés terén, de csodák nem (tökéletes nem lesz idén sem - legalább is az ST50-ről eddig azt mondta D-nice, hogy jobb de nem hibátlan és szerinte is megörükli ezeket az algoritmusokat minden modell ST és VT közt idén is...)
Összességében most is jó, élvezhető a VT30. Ha valamivel jobb is lesz a VT50, az még nem feltétlenül szentesít egy cserét.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #6355 üzenetére
Az US modelleknél emelkedett közel 20-30%-ot (a mért paca méretétől függően), de nem tudom összevetni hogy mennyi várható az EU modelleken, mert az US-ek eleve világosabbak (nincsenek lekorlátozva Low panel brightness-re, mint itthon, és a számok amiket láttam igencsak Medium vagy High beállítással értendőek, különben 100% emelkedésről beszélnének, nem 20-30-ról. )
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nekem nem hangzik jó ötletnek (a 10-es szérián elvileg még vadabbul ugrott meg a fekete úgy 1000 üzemóra után), de te tudod mennyire fontos a méret.
Na meg nézd meg az S10-et sötét szobában, hogy elég-e neked az a kontraszt (na meg akkor már a színeket és a mozgást is ).[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Hsanyika1 #6368 üzenetére
Aha, frankó kis bolt, még mindig 230k náluk a D550. Mi valami hasonló áron vettük 11 hónapja, de ma már olyan 170k lenne a jó ár...
De az E550 még akkor is borsos, ha arányosan levononok ennyit. Akkor tényleg megjátszotta a Samsung hogy idén árat emel?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz GeneraL_XTX #6376 üzenetére
Jó, mondjuk volt egy kis ÁFA emelés és talán forint romlás is azóta, illetve kicsit olcsóbban vettük mint a random webshop ár és itt a linkelt boltban minden drága egy picit, de akkor is sokallom azt az E550 árcimkét...
Tényleg, GT50E-kre van már ajánlott fogyasztói ár?
(Az rémlik mint ha múlt héten beszéltük volna hogy mostanában már lesz. Vagy már volt is...?)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Csökken a kontraszt attól, hogy emelkedik a fekete fényerő.
Persze idővel a fehér is fakul, de az minden kijelzőn és a mai plazmák ritkán élnek annyit, hogy ebből gond legyen (több 10000 órát bele kell vágni mire látszódhat).Szerintem lefelé ne lépkedj.
Esetleg várd meg az 50-es U szériát, bár az induló ár valószínűleg jóval több lesz mint most a kifutó 30-asok...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Ma újrakalibráltam a G30-at.
Mondjuk nem sokat kellett rajta pöcögtetni így az első három hónap után, de legalább kipróbáltam egy másik módszert CalMan helyett.
Itt a report.
Ez egyben a végső jelentés is, de menet közben is ilyeneket használtam a beállítgatáshoz, semmi más grafikont. (Tulajdonképp addig gyártottam ezeket sorba, míg elég jónak ítéltem és pontosan 1 perc lefuttatni egy ilyet és durván 10 iterációs lépcsőre volt szükség, tehát a távirányító nyomkodással együtt is megvan fél órán belül.)
Nem olyan csili-vili, mint a görbék és háromsögek, de többet mond.
Majd hétfőn megnézem hogy a sokpontos Samuval is gyorsabban lehet-e végezni így.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz pkaresz #6496 üzenetére
Az én böngészőm (Opera 12.0b x64) nekem sem szereti ha közvetlenül próbálom megnyitni a filemegosztó oldalról (most kipróbáltam ahogy szóltál), de ha lemented bárhova a gépeden és nyomsz rá egy duplaklikket/entert, akkor jó lesz. (Ja, Java az kell hozzá!)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz akisbandi #6504 üzenetére
Jaaa, hogy a link a szar. Bocs.
http://www.mediafire.com/download.php?f4xxdgfjiywrxtu[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz slick-adam #6509 üzenetére
Erősen túl van ez misztifikálva...
Én még mindig azt mondom, ha paranoid bejáratást akarsz, akkor feltolod a kontrasztot koppanásig THX módban és kiraksz egy teljes képernyős fehér képet, majd úgy hagyod ~100 órára.
Sőt, még egyszerűbb, ha elnavigálsz a szervízmenüben a fehér tesztábrára, mert ha USB-ről nyitsz képet, akkor visszaveszi a kontrasztot pár perc után, ezért kell egy 100% és egy 99% fehér slid-show-ba...Ha nem parázol, akkor pedig használd ahogy jól esik. (Ezekkel a panákkal szerintem nem kell.)
Ne bámulj olyan sötét panelt, amitől fáj a szemed (már csak azért se, mert minél sötétebb, annál lassabban járódik be!). A színkeverés pedig teljesen irreleváns (THX, kopizott prof CMS beállítások vagy standard --- nyugodtan nézhetsz monokróm filmet is 100 órán át a 0. órától, ha nincs rajta statikus logó és 16:9-es vagy úgy zoomolod).
A magas kontraszt is csak akkor árt, ha statikus képet hagysz rajta.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Hsanyika1 #6513 üzenetére
Nem egészen.
Az Infinite Black Pro az csak a tükröződésgátló bevonat.
A panelek elvileg újak, az ST50 is olyat kap, mint a VT50 (csak más elektronikával), nem a tavalyit használják fel újra (szerintem még a bevonatból sem, csak a márkanév öröklődött).De ha minden igaz (az US paletta átvetíthető lesz az EU-ba), akkor az ST50 összességében kicsit jobb készülék is lehet, mint a VT30 volt, ami azért nem lenne rossz.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz zapco1269 #6517 üzenetére
Dewayne eddig azt mondja az US ST50-ről, hogy a színkezelés jobb ugyan, de valamilyen szinten megmaradtak a tavalyi hibák, mert az ezért felelős hardware elem öröklődött, csak a programját tweakelték egy kicsit.
Ugyan így nem látja nyomát sem a beígért magasabb precizitásnak, sőt, állítólag látványosabb a ditherzaj a sötét árnyalatokon, mint a 2011-es modelleken.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz zapco1269 #6519 üzenetére
Ez a két hozzászólása az érdekes (offtopicban szabadfordítás azoknak, akik nem értenék, kapcsos zárójelben az én megjegyzéseim):
To be honest, I'm not seeing improvements with the additional graduation. If anything, it seems to be worse.
Őszintén szólva nem látom a javulást a gradienseket illetően. Esetleg talán még rosszabb is.the lower end of the grayscale on the ST50 was dithered with visible graduation steps out of black.
A szürkeskála alsó része látható lépcsőkben emelkedik ki a feketéből.The color accuracy of the ST50 is superior to the VT30 (albeit a little hot). However, color banding is still present.
Az ST50-en pontosabbak a színek, mint a TV30-on (bár kissé "melegek" a színek). A banding [poszterizáció, vagy ki hogy ismeri mikor összemosódnak az ányalatok] viszont még mindig jelen van. [Itt a fekete közeli színek alulszaturáltságára gondol, amit én is kiszúrtam első nap, de lehet vele élni...]Black levels are very good and on par with the VT30.
A fekete szint nagyon jó, VT30 szintű.Amazing what Panasonic can do with code updates within the same 2011 color decoding harware.
Bámulatos hogy mit képes kihozni a Panasonic a 2011-es szín dekódoló hardware-ből software frissítésekkel. [Már elegem van a "color decoding issue"-ból, amit folyton magyarázat nélkül emlegetnek, mert én olyat nem látok! Mást igen, ami félretolja a színeket, de dekódolási problémát nem!][ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Pedig fizikailag létező dolog.
Mutassak neked róla rövid záridős fényképeket, hogy nagyjából hogy rakja össze a G30 a képkockákat? Első ránézésre, főleg laikus szemmel elég "furcsa"...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz nightshadow #6582 üzenetére
Robaer, Robaert... Két dolgot kell tudni róla:
1: Ő egy valódi "marketingterminátor", a komolyabb HDTV fórumokról élből ki van tiltva eme kis vele született tulajdonsága okán. (Én mondjuk ettől még irigylem őt...)
2: De amúgy ért a témához, ha tudsz a sorok közt olvasni, akkor sok igazságra is lelhetsz a mondandóiban.
Én összességében kedvelem őt, de a "noob"-okra én is tényleg veszélyesnek ítélem. (Nem tiltanám ki a saját köreimből, de egy percig sem vitatkoznék a többiekkel, ha ők kitessékelnék.)A VT30 közeli fekete viszont tényleg erősen biztató, én azt már "elég"-nek ítélem. (Annyira, hogy nem is nagyon kell több vegyes kontrasztú szituációkhoz, mert csak akkor látod szürkének a feketét, ha a képernyő nagy része egy fekete paca, mely igen ritka - annyira, hogy azon szerintem már kár parázni vagy épp költeni rá, ha olyan lenne...).
we selected 2.6 and ended up with a flat 2.2
Ez hatalmas hiba!
Sötét szobába (ahol a plazmákat általában nézik) ~2.35-2.4 az ideális gamma, de az egyszerűen elérhetetlen az US ST50-el.
És félek, hogy a VT50-el is csak a 10 pontos cucc erőszakolásával lehet elérni 2.4-et, de ha melléteszem azt, hogy a VT30-on vége volt a józan észnek, ha megpróbálta korrigálni a gammát a halandó ember fia, akkor, nos...Samsung and LG still offers more features at even a lower price tag.
Milyen igaz... A Panasonic nevetségesen és pofátlanul szegmentálja a termékei funkcionalitását.
Míg egy Samsung-ot sokszor lehet hackelni, hogy többet tudjon, mint papíron, addig egy Pana kapásból kevesebbet tud, és az kőbe van vésve. És itt olyan dolgokról beszélünk, amiket fizikailag tudna a hardware, csak software-esen tiltják le, "mert csak", csak azért hogy "vegyé' VT50-et, ha kell akkor FIZESSÉ" HEEE FIZESSÉÉÉ!!!!!!".The ST50 design is not as modern and sleek as Samsung's, LG's plasma TVs or the ST50's big brother GT50 and VT50 series.
Kit érdekel?
Szerintem a G30 is ronda (majdnem visszasimogattam a műanyagfóliákat, mikor előbukkant alóluk az a szürke sáv, és kérdeztem magamban: "ez mégis mi a f@aszomnak kellett oda?") De sötét szobában semmit sem látszik belőle csak a kép, és ez számít.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic