Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29462 üzenetére

    Ez is szerencse kérdése. Én a D550-el is megúsztam a zavaró mértékű búgást, és láttam G20-at, ami mindenkit kifütyült a beszavazóshowból (adás közben is). :P
    Nagyobb külföldi fórumokon lehetett olvasgatni, hogy abból az évjáratból ezeken a modelleken volt ez gyakori "típushiba". Nem kötelezően, nem mindegyiknél, de saccra nagyobb esélyed lehetett rá, mint 3 találatra az 5-ös lottón.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #29465 üzenetére

    Nézegesd ahol csak tudod, aztán rendelt meg egy webshop-ból. (Ha csak az ár a gond.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #29520 üzenetére

    Rakd vissza TrueCinema-ba, annak általában jobbak a színei, a legnagyobb különbség pedig a Kontraszt csúszka alaphelyzete (ahogy magad is írtad). Állítsd inkább magasabbra a TrueCinema Kontraszt-ját, de sötét szobához amúgy épp olyan 36-40 körül érdemes tartani 2D-hez (3D-ben pedig a 60-as plafon is kevés). Az ECO/ÖKO szenzor beállítás is befolyásolja a fényerőt (sötét szobában le, világosban feltekeri a kézi beállításodhoz képest).

    A fekete fényerejét egyik plazmán sem befolyásolja a Kontraszt beállítás (esetleg ha túllövöd, de akkor is kompenzálható az alsó vég a Fényerő beállítással).

    Panasonic plazmákon nem tudod túllőni a Kontrasztot (szarrá vágni a dinamikatartományt rózsaszínbe olvadó világos árnyalatokkal), 60-al sem okozol agresszív képhibát. Viszont rohamosan növeled vele a panel igénybevételét. Egyre zajosabb lesz a kép és egyre könnyebben hagynak foltot a csatornalogók, feliratok, alsó/oldalsó sávok, illetve valamelyest elkezd torzulni a gamma görbe is (és ez a legkevesebb, de azért tény, hogy nő az áramfelvétel is).

    Amúgy elfogadott, hogy a plazmákon ,,sötétebb" a kép, mint a lcd-n?

    Az igen, hogy a legtöbb plazmát a közelébe sem lehet tekerni annak, mint sok LCD-t.
    De az UT50 maximális fényereje elég kell, hogy legyen egy sötétített szobába, és egy retinaégetésre alkalmas LCD-t sem érdemes bántóan fényesre tekerni. Az inkább addig jó, míg eladják őket a fényárban úszó bolt polcáról, vagy ha szereted, mikor egyenesen betűz a nap a szobádba.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #29527 üzenetére

    Benne van azért az is, hogy ki mit szeret, ami attól is függ, hogy mihez volt szokva.

    Én pl. ki akarok rohanni a szobából, mikor a referencia hangnyomásra kalibrált 0db master volume értékre tekerem az erősítőt, és elindítok egy akciófilmet. A fórumos megállapítások szerint legtöbben -15db körül néznek filmet, de nekem már az is sok, inkább -20, akár -25 a kellemes (hangerő szempontjából - az nem tetszik, hogy ezzel relatívan túlzottan elgyengül a mély hang).
    De részben ez is megszokás kérdése. Régen nem is tudtam volna elérni a referencia hangnyomást és moziba is ritkán járok, így a halkabb filmezéshez voltam szokva. Most szép lassan szoktatom magam, hogy ne menjek -20db, majd később -15db alá (hogy ne kelljen loudness EQ is, ami most nincs kéznél se :DDD)

    Fényerővel jól megvagyok a ~80cd/m^2-rel. Elviselek ~65-öt és ~100-at is, de általában inkább kérnék többet, mint kevesebbet.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanyyka #29538 üzenetére

    Az én itthon bevált gyakorlatom egyébként a napközben többszöri rövidebb fehér. Folyamatosan több órákra nem szoktam ráállítani (nem azért mert félteném a készüléket vagy sajnálnám az áramot), napközben viszont többször is 10-30 percekre, mikor csak úgy határozatlan időre kimegyek a szobából (ha tudom, hogy órákon át nem kell majd a TV, akkor kikapcsolom).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #29555 üzenetére

    Úgy értettem, hogy akkor gyengül el a mély, mikor jelentősen lentebb tekerem a hangerőt, mint ahogy azt a masterelő mérnök megálmodta, és amire az AVR beállította magának az EQ-t. 0db-en "megindul alattam a fotel", az úgy OK.

    Ennek a "javítása" a loudness equalization (ami az emberi fül különböző hangnyomásokon tapasztalt eltérő érzékenysége szerint kompenzálja a hangképet), amit javasoltak is nekem, hogy vegyek fontolóra modellválasztáskor, mint esetlegesen hasznos funkció, de végül olyat találtam összességében jó vételnek, ami nem tud ilyet, így ezzel most nem tudok kísérletezni. Illetve ha tudnék, először akkor is inkább azzal kísérleteznék, hogy mennyire lenne nehéz megszokni, hogy a referenciaszinthez közel tekerjem a hangerőt.

    Vagy persze van egy "dirty hotfix" is: crossover fel, mélynyomón potméter fel, MultEQ ki, manual EQ be, alacsony freki fel. :)) Aztán akkor kb. ott leszek, mint mielőtt legutóbb elköltöttem úgy 300k-t a hangra. ;] :P

    Szóval most majd próbálom megszokni a mozis hangerőhöz közeli szintet. Meglátjuk én és a kertes ház szomszédsága hogy tolerálja, aztán ha nem igazán, akkor majd elgondolkozom egy AVR cserén olyan modellre, ami tud loudness EQ-t.

    De az eredeti hozzászólásom lényege annyi volt, hogy nekem a saját megszokásaim miatt túl hangos a referencia hangerő. Ha sűrűbben járnék moziba, akkor pedig valószínűleg inkább hiányozna, hogy ha nem tudnám addig feltekerni a hangerőt itthon, mint ahogy ott megszoktam a filmekhez.

    Arra vonatkozott, hogy a fényerő is megszokás kérdése. Aki mozihoz van szokva, az inkább a sötétebb képet szereti, aki LCD-hez, az a világosabbat.

    Mindezt ugye úgy, hogy mindkettőnél tudom, mi lenne az igazság, ahol elvileg jó...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #29583 üzenetére

    Loudness equalization megoldásból is is van sokféle. Az egyik gyűjtőkategória, amikor vakon torzít érzés szerint. A másik, mikor kísérleteken alapuló érzékenységi görbéket és mikrofonos szobaméréseket kombinálnak.
    Ez az, amit esetleg kipróbálnék: Audyssey Dynamic EQ
    Ebben én hiszek annyira, hogy adnék neki egy esélyt itthoni tesztelésre (aztán vagy használnám, vagy úgy kapcsolnám ki, hogy többé eszembe sem jutna próbálgatni se).

    -> Csak megint kiemelném: Egyáltalán nem biztos, hogy a linkelt megoldás tényleg működik, főleg nem azt, hogy nálam is működne (függetlenül attól, hogy másoknál bevált-e), de a mögötte lévő elméleti tudomány az valódi. A hallásunk nem lineáris. Ez nem démon kultusz, hanem száraz tudomány.

    Boszorkányság ez akkor lesz, mikor csak próbálják, de nem sikerül a gyakorlatban is kivitelezni az elméletben még kiválóan eltervezett dolgokat, mégis azt állítják róla, hogy már pedig jó dolog.

    És érdekes hogy említed a TV kalibrálást. Az is ugyan ez: sötét szobába alacsonyabbra állítjuk a fényerőt és magasabbra a gammát. Mindkettőt átállítjuk, nem csak az egyiket. Épp azért, mert a látásunk sem lineáris. A képnél is figyelembe vesszük ez. A hallásunknál miért lenne ördögtől eredendő bűn?

    -> Megint csak nem a rosszul sikerült, kamu, hibás, "boszorkány" megoldásokra gondolok, hanem egy olyan loudness equalizer-re, ami tényleg úgy működik, ahogy papíron kéne neki. Azt meg tesztelni kell, hogy így van-e, mielőtt hiszünk, vagy épp nem hiszünk neki. De nem úgy, mint a boszorkányokat, hogy akit feldob a víz, azt mi öljük meg, aki elmerül, az pedig megfullad (magyarul mindenki boszorkány, akit egyszer megvádoltunk, és minden loudness megoldást megvádolunk). Ne rakj már rögtön máglyát, mikor valaki boszorkányt kiált.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #29584 üzenetére

    De hogy még nyomatékosítsam egy kicsit ezt az önvédelmemet...

    Nem az Audyssey marketinganyagban hallottam erről először. Ez csak az első olyan, ami meggyőzött annyira, hogy elhiggyem, talán működhet a gyakorlatban is.

    Szerintem fecsegtem már régen arról, hogy a BME-n elfecsérelt éveimben rendszeres vendégeskedtem a kognitív tudományok tanszék bizonyos órái. Itt ragadt rám az elméleti alapja sok olyan témakörnek is, amiből többek közt aztán a TV kalibrálást is kitanultam magamnak.

    Ők is imádnak kísérletezni (egyenesen kötelező volt kísérleti alanynak jelentkezni legalább három kutatásban, hogy kapjak év végén egy jegyet). Ha besétálsz, akkor biztos találsz ott valakit, aki egy tálca sörért szívesen kiméri neked a te saját hallástartományodat, de még a loudness görbéidet is.

    Az már persze más, hogy miután ők kimérik, azt nem teheted csak úgy egyszerűen be egy tetszőleges AVR DSP-jébe, de az Audyssey állítása szerint az ő görbéik is így készültek. Leültettek embereket, méricskéltek, aztán kiátlagolták az eredményeket, és ezt használja a Dynamic EQ.

    A színrendszerek is ugyan így születtek. A CIE 1931, és a többi hasonló színtér is pont így született (azóta többen is megpróbálták már elölről kezdeni az egészet, születtek is új rendszerek, de beton stabilan beragadt a gyakorlatba a CIE 1931). Leültették az embereket, és bámulták a színmintákat, aztán a végén átlagoltak.

    Fura ez most nekem, hogy míg az egyikben hiszel, a másiknál gondolkodás nélkül boszorkányt kiáltasz, pedig ez a kettő nagyon hasonló.

    Színkorrekciókból is vannak rossz megoldások, esetleg szerencsés vagy, hogy hozzád nem visznek szar TV-ket, amik össze-vissza keverik a színeket. A hangzásra is igaz, hogy attól még, ha hallottál 100 hibás loudness EQ-t, de még nem hallottál egy jól működőt sem, az azt jelenti, hogy nem is létezhet.

    Az lehet, hogy ma még nem létezik kereskedelmi forgalomban kapható és megfizethető megoldás (főleg nem egy AVR-be integrálva), de elvben nagyon is létezhet, és fórumozók tapasztalatai szerint a Dynamic EQ egész jól működik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mandju #29599 üzenetére

    LG-t ne nagyon. Ha kell a méret, akkor inkább Samsung 60E530, ami webshopból 270k bontatlanul, de még ott is feltűnhet, hogy kb. 2x világosabb a feketéje, míg egy ST50-en a fele a G30-hoz képest (tehát ez kb. három lépcsőfok, és így az ST50 és az E530 már egész nagy ugrás). De ha messze ülsz tőle, akkor fontosabb lehet a 60" (csak ne LG-,t hanem Samu-t...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ImpersonatoR #29653 üzenetére

    Persze, ezek egy LG OLED TV-hez is megfelelőek lesznek. :DDD

    A G30-at tedd THX módba. (A Prof mód műszeres kalibráláshoz való.)
    A Kontraszt-ot állítsd érzés szerint kellemes fényerőhöz.
    A Fényerő maradjon 0 (vagy -1, ha finom zajt látsz a fekete sávokon).
    Színtelítettség maradjon 30.
    Élesség legyen 0, semmi több.
    A fehéregyensúlyt és a színteret ne bántsd (ahhoz műszer kell).
    A gamma legyen 2.2 világos, 2.4 sötét szobához.

    De THX-ben az utóbbi paramétereket nem is tudod állítani.
    Viszont jobb híján THX-el kapod a legjobb eredményt (kiegészítve az előbbiekkel).

    A lejátszód állítsd YCC 4:2:2 vagy Rec709, esetleg Limited vagy Standard RGB módba (csak ne Full vagy Extended RGB-be). Már ha lehet.
    Ha csak Full RGB-t tud, akkor Kontraszt max 25, Fényerő durván +7

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29659 üzenetére

    Szerintem teljesen jó a logikája.

    Mi a valószínűsége, hogy 2. és 5. év közt következik be meghibásodás? -> 50%
    Várhatóan mennyibe kerül majd akkor egy javítás/csere: ~100000Ft
    Mennyibe kerül a garanciakiterjesztés ma: ~50000Ft

    Megéri kockáztatni? -> (tiszta logikával) -> IGEN !

    És ha akarom, akkor még megszorzom a kiterjesztés összegét egy banki betéti kamattal két évre, hisz ha nem fizetem ki a boltnak, akkor akár a bankba is bevihetem, és ott tarthatom lekötve, ahol kamatozik két éven át (mikor is legközelebb hozzá kellhet nyúlnom).
    Vagy másra költöm azt a pénzt, és nem hitelre veszek valami mást, ahol a hitelkamat még magasabb, mint a betéti kamat...
    Ez szerintem bőven elég, hogy a durva saccolással 50%-os kockázatot átbillentse oda, hogy megéri.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29675 üzenetére

    Ezek az indokok is a kiterjesztett garancia ellen szólnak, csak közben elrejted a buktatókat a %-os arányok mögé.

    Te tegyük fel, hogy 99.99% a hiba bekövetkezésének valószínűsége, te mégis kockáztatnál.
    Ha most terjeszted ki a garanciát, akkor már ma és biztosan elveszted azt a pénzt.
    Ha 4 év múlva következik be egy meghibásodás, akkor eldöntheted az akkori körülmények fényében, hogy veszel-e inkább egy új TV-t, mert sokat fejlődött közben a technológia, erős a forint, húzza lefelé az árakat a verseny, stb (szóval épp jó az idő vásárlásra, akár még akkor is megérné TV-t cserélni, ha nem is ment volna tönkre a régi), vagy minden gyártó egy helyben toporog és csak marketinggel sózza el ugyan azt évek óta, szarul áll a forint, már-már kartellnek tűnően be vannak ragasztva az árak, stb (tehát minden a TV vásárlás ellen szól), akkor inkább megjavíttatod a régit.

    Semmit nem látok, ami úgy igazán nagy súllyal nyomhatná a mérleget abban az irányba, hogy logikailag jó döntés legyen ma kiadni egy nagyobb összeget csak azért, hogy biztosítsd magad pár évre, mikor a kockázat legfeljebb úgy a duplája a biztonság árának, a valószínűség pedig nem tekinthető magasabb 50%-nál (50%-ot feltételezünk, ha nem tudunk semmit, de azért mégis sejtjük, hogy kevesebb az 50%-tól...)

    A biztosítás csak akkor éri meg, ha a befektetéshez képest magas a kockázat, nem akkor, ha szinte előre kifizeted az esetleg bekövetkező esemény költségeit. Erre pedig jó saccolás beszorozni a baleset költségét az esemény valószínűségével. Ha ez kisebb vagy egyenlő, mint a biztosítás ára, akkor én azt mondom téged egyenesen átbasz a biztosítási ügynök!

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29728 üzenetére

    99.99% hibaeséllyel akkor nem éri meg biztosítani, ha 4 év múlva már nem éri majd meg rákölteni annyit a TV javítására, mint amennyibe ma került a biztosítás 4 évnyi betéti kamattal növel összege.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #29740 üzenetére

    Hát mostanság valóban nem, de úgy 20 és 22 éves korom közt többet vertem el ilyesmire, mint 22 és 24 közt TV-re és hangcuccra, szóval nem tudom 25 és x közt mikor mi jöhet még. Nem biztos, hogy örökre haláldepis maradok, csak azért mert belecsöppentem. :D Sőt, ha mégis ebből extrapolálunk, akkor nem is lesz sok az x, mert kínomban kinyíratom magam valakivel. :))

    (#29735) DM-Fan

    Na, akkor vegyük át újra, mert ismét teljesen magad ellen beszélsz.

    Ha 4 év múlva nem éri meg ~100k-t költeni az akkor meghibásodó TV javítására, akkor miért éri meg ma fixen kifizetni ~50k-t csak azért, hogy ha esetleg javítani kell majd, akkor előre ki legyen fizetve ~50k ~100k helyett?

    A ~50k már ma, és fixen eltűnik a zsebedből, míg a 100k csak talán, és max 50% eséllyel.

    A ma kiadása mindig jobban fáj, mint az, ha tudod, hogy pár év múlva várható egy nem sokkal, de nagyobb kiadás. De nem is biztos, csak a kockázata áll fenn.

    Plusz ugye itt van az az oldal, hogy azt a pénzt ma befektetheted úgy is, hogy addig biztonságosan kamatozzon. Gondolom ezt a példám vetted figyelembe, hogy már 60 és 100k-t írtál 50 és 100 helyett.

    És ehhez jön még hozzá, hogy ezzel valós időben hozhatod majd meg a döntést. Nem ma kell kitalálnod, hogy mi éri majd meg neked a bizonytalan jövőben. Csak akkor kell döntést hoznod, ha bekövetkezett a meghibásodás, de akkor sokkal naprakészebb információk birtokában, mint ha ma tippelgetsz, hogy mi lesz majd 4 év múlva, és vajon mi mennyibe kerül és mi éri majd meg akkor.

    Ahogy már írták, a lakásbiztosítás jó dolog, mert katasztrófa, életek megcsömörlése a tét, nem egy vacak TV, amit egyáltalán nem fontos nézni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #29656 üzenetére

    Az a gamma beállítás, amit a menüben látsz, az (elvileg és többnyire gyakorlatilag is) az árnyalatok egymáshoz képesti relatív fényerejét adja meg egy egyszerű exponenciális matematikai függvénnyel: y=x^g

    A szem sem lineárisan érzékeli a fényt, a sávszélesség pedig általában szűkös, ezért is hasznának egy nem lineáris encode görbét. A 2.4 közeli görbe pedig onnan jön, hogy többé-kevésbé ez volt az akkor használt analóg CRT-k természetes karakterisztikája, így a tartalomkészítők oldalán történt a képfeldolgozás, nem egyesével kellett bepakolni minden TV-be egy alkatrészt, ami átalakítja a lineáris jelet a képernyőnek megfelelően.

    Ma már így van, az LCD-k inkább követnek egy S görbét, de van közte egy digitális korrekció. Itt helyeződött át még inkább a hangsúly a sávszélesség problémájára, mert ma már meg lenne az előnye, ha lineáris lenne az encode görbe, de akkor nem 8, hanem legalább 12, inkább 16 bites precizitással kéne kódolni a videókat (csatornánként).

    Mondjuk ma már lassan ezt is meg lehetne tenni egy jó (helytakarékos, de erőforrás igényes) tömörítéssel, de az ilyen dolgok nehezen és lassan változnak. Főleg, ha nehéz köré marketingkampányt építeni, mert nehezen és lassan lenne meg a hozadéka.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz anonym1s #29892 üzenetére

    Az ilyen "normál vastagságúak" néha csak attól vastagabbak, hogy be vannak burkolva még egy réteg műanyaggal (közte semmi szigetelés, csak néha levegő), amit lehámozva ugyan ilyen vékony kábelt találsz. ;]
    Nekem a csatlakozó sem tűnik biztatónak egyiken sem.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Borisz76 #30023 üzenetére

    Akkor talán ez is tetszhet: The Sunset Limited

    (#30025) kovadika

    Ránézek már lassan, de mostanában én már ettől vagyok előre rosszul, ha valahol afrikai törzslakók közé csöppenünk. (Mindegy hogyan és miért.)
    És LOL! Miért csomagolták ezt össze kombó DB kiadásban az Ultraviolet-el? :DDD Személyes kedvencem a bukott vámpíros sci-fi-k közt. Szeretem a képi világát.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #30092 üzenetére

    Utóbbit ugyan még nem láttam (az elsőt se, de azon gondolkoznom sem kellett :DDD), ezért csak annyit szoktam hozzáfűzni, hogy ugyan ennek a színésznek egyszer annyi keze is volt már, amivel elpusztított egy egész univerzumot: Mantrid. :))

    Ha már "horror" (de csak így idézőjelben), akkor szerintem David Cronenberg. 1981 óta minden "írta és rendezte" filmje ugyan arról szól (arról, ami engem is nyomaszt), de a körítés és a díszletek folyamatosan követik a társadalomszociológiai trendeket. A Scaners-ben szuperkatona kísérletek és hippi eszmék, a Videodrome-ban a médiatársadalom, a The Fly-ban a modern tudomány, a Naked Lunch-ban a tudatmódosító szerek és az információs társadalom csírái, a Crash-t a perverziók szabad felszínre úszása, az eXistenZ a virtuális valóság csapdája (Mátrix korszak), a Cosmopolis pedig az aktuális jelenünk, visszatérve a "valóságba", a pénzrendszerek összeomlásától való félelemhez.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Chrys_ #30120 üzenetére

    Bocs, elnéztem (kicsit sokat másztam visszafelé és közben eltévedtem).
    Neked adok igazat, így nem is elmélkedem felette (vagyis törlöm az eredeti hsz-t).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Kernel #30136 üzenetére

    Én is visszagörgettem azt a beszélgetést, és majdnem írtam is valamit tegnap.
    Azt mondtad (már önmagad helyesbítve), hogy az áram hozza létre a feszültséget.
    Bár itt már határeset lehet, hogy mikor érünk el a "tyúk vagy a tojás volt előbb?" kérdéshez, illetve addigra át kéne menni alkalmazottból hipotetikus fizikába (amihez már távolról se konyítok), de erre első körben én is azt mondanám, hogy tudtommal a potenciálkülönbség hozza létre az áramlást. A feszültség pedig potenciálkülönbség egy referenciaponthoz képest, tehát mondhatnánk, hogy a feszültség hozza létre az áramot. Nem?
    Aztán persze a kényszerített áramlás is hozhat létre máshol potenciálkülönbséget, ami majd egy másik áramlást hozhat létre, de... :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz buci30 #30167 üzenetére

    Minden plazma aktív szemüveges.
    Ha árban nem fér be a Panasonic, akkor inkább Samsung, pl. PS51E550.
    De az 51"-os Samsung most csak akkor javasolható, ha abszolút értelemben nem fér be a keretbe 50"-os Panasonic.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #30199 üzenetére

    Biztos?
    A Samsung.hu szerint van szűrő az E530-on és E550-en is.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #30296 üzenetére

    Ne vedd magadra, de fura, hogy régi topic látogató és korábban is Panasonic plazma tulaj a Fényerő beállítást emlegeti a fényerővel kapcsolatban. Minimum heti szinten ki van tárgyalva, hogy az a feketét hivatott a helyére illeszteni, nem a fehér fényerejét állítja. Az a Kontraszt... :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #30304 üzenetére

    Diszhomogenitás? Ez valami új dolog, amiről még nem beszéltünk? :C :W
    Ha nem, akkor miért honosítasz meg új kifejezést arra, amire meg van már szilárdulva az inhomogenitás, minden tudományterületen és a kijelzőkkel kapcsolatos szlengben is? :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lacos001 #30310 üzenetére

    Ha alkalmazod és nem esik szét / feketül ki utána a kép (mielőtt még OK-ot nyomhatnál, hogy véglegesítsd pár 10 másodpercen belül), akkor mehet, sőt legyen is úgy. Ha mégis, akkor első körben javaslok egy kábelcserét, mert a G30-nak is tudnia kéne, ahogy a Sigma-s lejátszóknak sem szokott vele gondja lenni.

    A forrás 8 bit, de azt úgy nem lehet 1:1 kitolni, a későbbi feldolgozás eredményét pedig érdemesebb átdobni a TV-nek, ami így is úgy is ditherel, mintsem a lejátszóban is beiktatni egy kerekítést/ditherelést 8 bitre.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz salapp #30316 üzenetére

    Oké! Mi a különbség az alábbi két példa közt:

    A homok kvarcinogenitását mindinkább egocentralizátumunk disztinogenifikálásával kéne asszimulálnunk, sempedig anamorfológikusan inzulálni a modális lebenyőbe.

    Ámbátortankondva ugyanakkortájt mégiscsakhogy kérdeztetném, ha netántalán előferdülhetne, hogyanis mégis, de csakazértislen kérettetne.

    A megfejtést privát üzenetben várom, a helyes megfejtők közt kisorsolok egy 32Mb-os MMC memóriakártyát (ha megtalálom valahol, mert mikor legutóbb pakolásztam, akkor olyan messzire dobtam azokból egy kazalnyit, hogy sohase kerüljön többször a kezem ügyébe, ha a fiókban turkálok).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz oncsi #30550 üzenetére

    Hát én is sokkal szívesebben néznék egy belépő Samsung FHD plazmát 15k-s lejátszóval és 2k-s HDMI kábellel, mint egy csúcs LCD-t 200k-s lejátszóval és 50k-s kábellel, pedig előbbi halmozottan olcsóbb.

    Viszont szándékosan nem akarok kibaszni magammal, hogy pár ezer forintot spórolok a HDMI kábelen a két nagyságrenddel magasabb értékű rendszeren belül, csak hogy aztán motoszkálhasson bennem, hogy az "ördög nem alszik".

    Pontosabban megtettem, mert apránként elajándékoztam a KÁCSA KCS kábeleimet (volt itthon pár 1 és 5m közt), és kicsit elhúzódott a pótlásuk. Azóta is motoszkál bennem, hogy mikor többet várnék a képtől/hangtól, hogy talán a pót HAMA kábel is beletesz most picit a dologba. De már a KCE kábelükkel is nyugodt lennék, a KCS csak a "biztos nem a kábel" nyugalom, és még ez is viszonylag olcsó. Sokkal több folyóméter árat már nem nagyon szánnék rá, csak ha >=5m hossz kéne vetítőhöz, mert az már megint más.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #30552 üzenetére

    Nem ismételgettem a szót, de eredetileg úgy értettem a mondatot, hogy a Samsung belépő FHD PDP-je és csúcs FHD LCD-je, pl. 51E550 és 50ES8000. Nem is gondolkodnék akkor sem, ha mindkettő ingyen lenne, de azzal a kikötéssel, hogy nem adhatom vagy ajándékozhatom el, csak itthon használhatom: plazma.
    De igaz lenne ez a Samsung PDP-jére és az LG LCD-jére is. Egy Sony LCD-n talán gondolkodnék. De csak ha ingyen lenne. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ja, ma délután Debrecenben leszek spektrométerestől.
    Ha valaki szeretné, hogy meglátogassam itt úgy 3 körüli kezdéssel (vagy Jászberényig útba eső helyen útarányosan később), akkor írjon privátot telefonszámmal, és felhívom, ha végeztem az első helyen.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bermi #30857 üzenetére

    A spórolás az, mikor közel egyenértékű dolgokat igyekszel lényegesen olcsóbban beszerezni, és elkerülöd a felesleges kiadásokat.
    Azt megszorításnak hívják, mikor az út mindegy, csak annyi a lényeg, hogy csökkenjenek a kiadások.

    Ez az összehasonlítás csak úgy igazságos, ha mindkettő azonos képminőséget produkál, és levonod a villanyszámlád költségéből azt az összeget, amivel drágábban kaptad meg a csoda LED-es LCD-t.

    És ezzel a "csoda" szóval nem az LCD-t gúnyolom úgy általában, hanem azt a gondolatot, hogy létezik PDP-vel azonos minőségű LCD egy nagyságrendű kategóriákban.
    Egy nagyon alap plazmát még nyilván le tud körözni egy fullos LCD. Talán még egy közepeske LG PDP-t is lehagyhat egy nem is sokkal drágább, de a maga nemében kiváló ár/érték arányú LCD.
    Ugyanakkor nem nagyon tudsz olyan LCD-t mutatni, ami ne szégyellné magát egy ST50 plazma mellett. Már az is sokkal drágább, ami legalább nem ordít, hogy ne kínozzák tovább, hanem lőjék inkább le. Többszörösen fizet többet egy ilyen LCD-ért, mint amennyit a villanyszámlán "spórolsz".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dexar007 #31135 üzenetére

    Hogy kérsz el érte akármennyit, ha minden TV-hez adnak egyet?
    Ez olyan, mint az LG passzív szemüvegeit árulni, amiből mindenki kap egy vödörnyit. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz kovadika #31188 üzenetére

    Én akkor próbáltam ki a ~70%-os alpha blending effektet feliratokhoz, mikor erről beszéltél, és nem a beégés miatt, de megszerettem, és azóta is használom. Sötét filmekhez akár ~50%-ra is lehúzom az áttetszőségét, így nem vakít. Nem tudom korábban ez miért nem jutott eszembe magamtól, de köszönöm a közreműködésed. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #31267 üzenetére

    Ha hajlandó vagy feláldozni a kontrasztarányból, akkor sok szerencsével sikerülhet.

    Most hétvégén is volt egy munkám, ahol a finom lebeszélő hozzáállásom ellenére (emailben is mondtam, hogy nem javaslom, direkt nem vittem se kinyomtatott szervizkönyvet, se motoros csavarhúzót, és a helyszínen is ismét elmondtam, hogy nem javaslom...) ragaszkodtak hozzá, hogy próbáljuk meg potméterrel lentebb tekerni egy 51E6500 feketéjét.
    Sikerült is egész sokat, de előjött rajta két sub-pixel hiba. Bizonyos árnyalaton nem mindig sikerült minden sub-pixelnek bekapcsolni egy pixelen belül. Fehér helyett magenta és kék színekbe villódzott át (csak egyetlen pixel). Tehát megint felesleges időkidobás volt a dolog, mert így vissza lett tekerve gyárira.
    Amúgy lement a kis 51"-os ~0.03-ra, ami inkább a 60"-os Samuk játszótere, csak két sub-pixel nem bírta.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz daniel2121 #31444 üzenetére

    Szerintem nem.
    A legfőbb különbségek a külső megjelenésük (a VT szerintem sokkal szebb, de ez is relatív, ahogy az is, hogy ez kinek mennyit számít, mert nekem forintban nem sokat érne), és a két ajándék szemüveg (amit igény szerinti mennyiségű és minőségű szemüvegekkel pótolhatsz a GT-hez, tehát ha nem is kell, vagy elég egy olcsó is játszogatni, akkor nem sokat nyom a latba).
    Szerintem többet játszik a környezeti fény, vagy épp placebó azoknál, akik még látnak képminőségbeli különbséget is GT/VT közt, mert az ST és VT közt sincs szakadék. Sőt, alaposan kell őket vizsgálgatni, hogy láss valamit. A GT pedig sok alkatrészben és a szoftverben is osztozik a VT-vel (az ST-ben is ugyan az a kijelzőpanel van, de a bevonata is más, ahogy az elektronika és a szoftver sem egyezik a GT/VT-kével, csak nagyon hasonló).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz WhiteWalker #31543 üzenetére

    Ilyenek mindig lesznek.

    Az egyik játék itteni topic-jában is megmondta már nekem kereken olyan, akiknek évek óta olvasgatom a hozzászólásait, és az alapján értelmes embernek tartottam, hogy én hülye vagyok, mert PC játékhoz márpedig LCD monitor kell (az LCD TV sem jó, mert túl nagy, a plazma pedig szentségtörés, hisz az még be is ég). De rohantak már nekem ezzel külföldi fórumokon is, ha szóba jött valamiről, és nem PDP-knek dedikált fórum volt.

    Nem értem miért hiszik azt, hogy meg tudják magyarázni nekem, aki tapasztalja azt, hogy egyrészt nem ég be, másrészt olyan élmény volt LCD után PDP-n játszani, hogy soha többé nem akarok itthon LCD-t látni. Illetve sajnos tapasztaltam már azt is, hogy 51"-on is nagyobb élmény volt játszani is, mint 42"-on. Még akkor is, ha közelebb tudtam ülni a 42-eshez.
    Ő, akinek még valószínűleg soha sem volt hasonló PDP-je, mint nekem, minden bizonnyal okosabb, mint én, aki látott már mindenféle megjelenítőt mindenféle képtartalommal, és el tudta dönteni, hogy neki mi tetszik. Ő nem hallotta, érezte, látta, vélte sejti, jósolja, saccolja, hanem tudja, és ez a vitathatatlan tény.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz rappit4 #31575 üzenetére

    Gyakorlatilag eddig is csak egy USB hosszabbító, és a hálózati követelmény választott el attól, hogy a laptop-ot használjam távirányítónak. (Az, hogy mindig egy LAN-on kell lennie a TV-nek és az én laptopomnak, ami necces, ha valaki nem kötötte még hálózatra a TV-jét, és akár még az infrastruktúra sem adott hozzá, ami nem olyan ritka).

    Pontosabban a ControlCal vagy egy újabb CalMan verzió ára is belejátszik, ami a fentiek miatt nem tűntek számomra jó befektetésnek. (Kvázi hurcolhatnék magammal egy WiFi routert is UTP kábelestől, amihez áramot kéne kérnem és bedugni a TV hátába, ha valaki nem kötötte még hálózatra a TV-jét.)

    Sőt, a v4-es CalMan, ami nekem van, az kezeli a VT30-at (az 50-est már nem), és próbáltam is használni, de nem jelent annyi kényelmi többletet a gyakorlatban, hogy komolyabb befektetéseket szentesítsen (mint pl a V5-ös CalMan).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #31664 üzenetére

    Nem kell tudnia semmit.
    Neked kell átméretezés nélkül (oldalsó fekete kitöltéssel, vagy levágással, ha nem egyezik a kép és a kijelző felbontása) kirakni a képernyőre (úgy, hogy lehetőleg annak a belső feldolgozása se nyúljon bele a képgeometriába) és figyelni, hogy mikor tudod felismerni a pontos geometriát.
    Persze, mindenkinek kicsit más lesz. Az sem mindegy hogy kipihent vagy nyúzott vagy már aznap.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sixer66 #31703 üzenetére

    HD5-től minden jó, amin van natív HDMI csati. A DP->HDMI konverter szorult helyzetben még jó lehet, de DVI-HDMI nem nagyon, azon még hang sem megy át, 3D-t pedig nem is próbáltam, de szerintem nem nyerő.

    HD7-től annyit nyersz, hogy azzal 3D-ben is lehetne 1080p60 képmódban játszani, de ahhoz még TV-t is kell keresned. A 2013-as Panasonic-ok sem fogják támogatni, a Samsung-okról pedig majd kiderül, de nem tartom valószínűnek

    (#31705) seria -> Tényleg, hová lett Eaglesas? :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz sixer66 #31714 üzenetére

    Biztos? Nekem a HD5850 gond nélkül vitte az 1080p24 3D-t, ahogy tudtommal minden HDMI-s HD5-nek kéne.
    Milyen szoftverrel próbáltad, milyen Windows alól? Nekem Win7 + akkor friss driver + PowerDVD szépen működött úgy egy éve.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #31732 üzenetére

    Van értelme a gyári kalibrálásnak. Sőt, elvben jobb is lehet, mint manuálisan újraparaméterezni a szoftvert pár előre felvett pont körül.

    Nincs gond a bemeneti eszközökkel.
    YCC a standard képformátum, amivel kompatibilis a Limited Range RGB is. Teljesen egzakt módon váltható át a kettő egyszerű mátrix szorzással. A range expansion/compression a veszélyesebb, mert mindkét oldalon azonos forrásanyag paramétereket kell feltételezni.
    Ha mégis makacsul Full RGB jön ki valamiből, akkor alapvetően csak a Kontraszt és Fényerő értékek változnak, amit egyszerűen szemre be lehet állítani. Sőt, Samsung-nál és LG-nél most is ott van RGB jelhez a "HDMI feketeszint" és hasonló elnevezésű kapcsoló, ami általában korrektül megoldja a digitális tartományok tömörítését/szétnyújtását. Nem nehéz a matematikája sem, és elég egzakt, hogy a Limited RGB 16-235, a Full pedig 0-255. Ha mégsem, az a lejátszó hibája, de ha már ennyi gáz van vele, hogy ezek közül egyiket sem lehet kicsalni belőle semmilyen beállításokkal, akkor úgy kell elhajítani a hátad mögé, hogy többé ne találd meg.

    A fényerőt pedig végső soron inkább ízlés szerint érdemes megállapítani, mint kicentizve beállítani xx cd/m^2-re. Ez pedig jól működhet egy szenzorral is, aminek be lehet állítani egy min és max értéket. Ilyenek pl. a Samsung plazmák is, ahol megadod a minimum Cellafényt, és bekapcsolod a szenzort.
    Igény szerint szoktam is így kalibrálni: Beállítom sötét szobához, megadom ezt a cellafényt, mint minimum, és bekapcsolom a szenzort, hogy nappal tolja fel ameddig akarja.

    Persze azért elvben beszélünk ezekről. A gyakorlatban változhat a színkeverés a Kontraszt és Fényerő tologatás hatására is, de minél komolyabban veszik magukat, annál kisebb lesz ez a hiba, és itt elvileg a studio minőség volt megcélozva, ami korrekt színkeverést jelentene.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz mayday00 #31774 üzenetére

    Az avatott szem azt azért rögtön kiszúrja, hogy Samsung, vagy Panasonic.
    Még akkor is, ha azonos fehér és fekete fényerőre állítjuk be őket, mert más a mozgókép kezelésük. Hiába, hogy alapvetően mindkettő "plazmás", mégis merőben más náluk a "a mozgás íze", főleg valódi 50 vagy 60Hz-es anyagokkal (én még mindig a Samsung megoldását preferálom, és kisebb már idén a különbség, de még mindig más).

    Abban már nem mernék veled fogadni 5k felett, hogy meg tudnám-e különböztetni a letakart kávás ST-GT-VT készülékeket. Az UT-t még talán, mert ha már négy kijelző világít felém, akkor azon már látom a saját tükörképemet a panelen (legalább is a 2.35:1 képarányú film világos jelenetei alatt az alsó és felső fekete sávokban). ;)

    Szintetikus tesztanyagok esetén hozzádobhatunk egy nullát a téthez ST és GT/VT közt. ;]

    A GT és VT vaktippelésére még 5k-ban sem mernék fogadni. Egyszerű BD filmekkel totál esélytelennek tartom. Bár sajnos nem volt lehetőségem egymás mellé sorakoztatni őket.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #31824 üzenetére

    Ja igen, GT-VT-t sötét szobában godnoltam.
    Ha nyári napsütésben felhúzhatom a redőnyt, akkor ott is mehetünk 50k-ért is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz liszi70 #31826 üzenetére

    Legjobb tudomásom szeriont így van, viszont élőben nem volt még szerencsém sötét szobában eljátszogatni GT50-el, csak 50 és 55"-os VT50-ekkel, illetve ST-vel és UT-vel "minden mennyiségben". A GT valahogy teljesen kiesett eddig.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Sanyyka #31830 üzenetére

    Valamilyen szinten igen, de nem ég és föld a különbség, és főleg 24fps filmekben ritkák az olyan jelenetek, amikben ez kiéleződhet annyira, hogy esetleg akkor is feltűnjön, ha nem direkt erre figyelsz.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #31841 üzenetére

    Ha mégsem fizeted vissza, akkor nem kedvezmény, hanem kamat lesz a vége.
    Ha vérszemet kapsz, és még tovább meríted a hitelkereted, akkor még valószínűbb, hogy még nagyobb kamat lesz a vége.
    Közben pedig oda-vissza marketingolják egymást, mert a boltoknak is jó, ha az emberek hitelkereteket is felemésztve többet vásárolnak, a banknak pedig az a jó, ha minél többen váltanak ki ilyen kártyákat. Aztán ha tetszik nekik, akkor lehet, hogy legközelebb emiatt már magán, vagy akár céges folyószámlákat is nyitnak náluk, mert szép emlékük van a bankkal kapcsolatban.
    Biztos lehetne még sorolni.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #31885 üzenetére

    PC-ből ma nehéz kijuttatni 10 bitet. Tudtommal jelenleg csak az MPC-HC féle EVR-CP képes rá, abból is csak egy külsős patchelt verzió, az is csak Radeon kártyákkal.
    Persze mivel ott, amire te gondolsz, 8 bites anyagot kódolnak újra 10 biten, így nincs ebből nagy gond, ha ditherelt 8 bitet küldesz a TV-nek. Csak a dekódolás trükkös.
    De ha valódi Hi10 4:4:4 képet akarnál, akkor erősen leszűkül a dolog erre az egy lejátszóra és rendererre, valamint ST-ről GT-re kéne váltanod.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #31891 üzenetére

    A dekóder gond nélkül kidobja a 10-bites YCC 4:2:0-t, vagy akár 4:4:4-et is. Kidobna az még 16 bitet is, nem az a szűk keresztmetszet, hanem a VGA hardware és az OS API-k.

    Ha nem fullscreen exclusive módban fut a renderer (mint pl. a valamire való PC játékok is), akkor a framebufferbe csak 8 bit kerül még akkor is, ha utána ismét (egyszerűen felszorzott) 10 bit (akár RGB, akár YCC) megy ki a HDMI kábelen (ez utóbbit csak azért írom, hogy a TV és AV erősítő kiírhat 10 bitet attól, hogy a VGA közben 8-ra kerekített, majd visszaszorzott).

    Ezeknél az animéknél meg ugye tök mindegy. Gyakorlatilag csak kompatibilitási problémákat generál, és esetleg minimálisan spórol a sávszéllel, de nem hoz olyan javulást, mint ha így kapnánk a BD filmeket.

    Nekem csak az nem tetszik, hogy legalább 12-bitre (akár 16-ra) és tiszta 4:4:4-re szerettem volna, ha ugranak, mert azzal sem nőne sokkal tovább a sávszél, mint a 10-bites 4:2:2-vel, viszont most már a színes TV hajnala óta megy ez a chroma subsample téma, és a 8 bitet is a digitális képmegjelenítők gyermekkorában lőtték be, legközelebb is minimum 10, de inkább 20 év múlva lehet majd hozzányúlni ahhoz, ami következőnek rendszeresítve lesz, így inkább a következő >=10 évre gondolnék még akkor is, ha a mai hálózatok sávszélessége miatt pillanatnyilag még nem hozna többet, mint a 10-bites 4:2:2, ami most is hozhatna egy kis előnyt 8-bit 4:2:0 után.
    -> Szerk: Kicsit túlbonyolítva fogalmaztam: Szerintem már a DB megjelenésekor kellett volna meglépni ezt a 10-bit 4:2:2-t, a nem túl távoli jövőre pedig már a 16-bit 4:4:4-nek kéne terítéken lennie, de nem is YCC-ben, hanem CIE XYZ-ben a 200Gb-os DB lemezekkel. Nem még azon agyalni, hogy a mi gyerekeink kapjanak majd 10 bites 4:2:2-t. :N

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Veyron #31934 üzenetére

    Megfontolandó.

    Amiben egyértelműen visszalépés, az csak a külső megjelenése. De az eléggé. Az ST50 sem ronda, de a VT30 azért könnyebben megy el szobadísznek, és a 65" már elég hivalkodó méret, nem lehet nem észrevenni egy szobában.

    Ha eddig sem volt, és nem is tervezed használni az extra HDMI bemenetet, akkor azzal nem sokat veszítesz.
    És ugyan így, ha nem volt / nem lesz kalibráltatva, akkor tök mindegy, hogy milyen kalibrálási funkciókat veszítesz, amik egyébként is elég sikamlósak a VT30-nál (és sajnos a GT/VT50-nél is, de az ST50-el nincs gond).

    Számszerűen az ST50 kontrasztja 40-180%-al magasabb (lehet). Durván 40%-al sötétebb a feketéje, és beállítástól függően akár kétszer világosabb lehet a fehér. Bár ez csak számszerűen, ránézésre nem lesz fele olyan világos a fekete, és ha most elégedett vagy a THX mód fényerejével, akkor az ST-n sem fogod magasabbra állítani a fehéret, hogy kiégesse a szemed. Tehát nem ég és föld, de azért látható mértékben jobb lenne a kontraszt. Viszont, ha sötétnek érzed a VT30 THX módját, akkor előny, hogy az ST50 TrueCinema módját világosabbra is állíthatod.

    Árnyalási precizitásban hasonló a helyzet. A VT30-é is jó, főleg a 2011-es modellek közt, de általánosságban sokat javult a helyzet 2011 és 2012 közt, így kb. az ST50 is behozza a VT30 szintjét.
    Sőt, ha túl messze ültél az 50"-tól, akkor még többet is láthatsz majd a képből, mint eddig. Túl messziről nézve egy 65G30 is többet adhatott volna, mint ugyan onnan egy 50VT30, mert elvesztek az apró részletek, amivel a VT30 többet jelenített meg Az ST50 pedig egyértelműen jobb, mint egy G30.

    A vitathatatlan választás nyilván a VT50 lenne, és még a GT50-be sem köthetne bele senki, mert egyedül szobadísz státuszban lehetne kevesebb, minden más tekintetben legalább egyenlő, vagy inkább egyértelmű előrelépés volna. De szerintem képileg egyáltalán nem csalódnál az ST50-ben sem.
    Sőt, ha esetleg nem is volt jól beállítva a VT30, akkor egy jól konfigurált ST50 is lehet egyértelmű előrelépés képminőség tekintetében is.
    Azt pedig csak te tudod, hogy milyen érzés lenne, mikor egy 65ST50 uralja a szoba látképét. A 65VT50-nek is csak a kerete szebb, a panel a hatalmas, ami nagyjából egyformán néz ki kikapcsolt állapotban (már egy TV-hez képes, mert vászonhoz képest kicsi...).

    Ha nem is adod el a VT-t, hogy később azon rágódj, mennyit buktál rajta forintban, akkor én meg merném próbálni az ST50-et.

    De azt is mondhatnám, hogy én személy szerint, ha felkínálnád nekem megvételre az 50VT30-adat annyiért, amennyiért más egy szintén használt 50ST50-et, akkor is az utóbbit venném meg magamnak. De nekem elég egy szem HDMI kábel, rajtam kívül nem sokan látják a szobámat, nekem pedig nagyságrendekkel többet számít az, hogy sötét szobában bekapcsolva hogy néznek ki. Ha lehetne ST50 áron rózsaszín kávás VT50-et venni, akkor már lenne egy pink TV-m. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz hunspikey #32097 üzenetére

    Az hagyományos BFI nélküli LCD-t sokkal egyszerűbb fotózni, mint a PDP-ket. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Csak engem izgat legalább annyira az F8500, mint sokakat a ZT60? ;]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák