Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz spiky03 #10770 üzenetére

    Én látatlanban annak hiszek, hogy veri a G30-at az ST50 és az mondott ilyet, aki rendesen beállította, az pedig az ellenkezőjét, aki valamilyen bolti beállításokkal látta őket.

    De még nem láttam egyiket sem az 50-es szériából. (Várni várom az alkalmat...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz norral #10999 üzenetére

    Menu, setup, network setup, software update
    Itt nekem jelzi az új verziót (1.322 a G30-ra) és van changelog is, de azt hiszem a TV mindig azt mondja mindenre hogy "peaks soft update", úgyhogy ezzel nem vagyunk kisegítve.

    A legutóbbi Samsung esetem után most én sem szeretném csak úgy feltenni. :N
    Bár jó indok lenne ST50-re váltani, ha szétkúrná a képet. ;] (Csak vicc. :DDD)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fsb1000 #11072 üzenetére

    "tesztlemez" lehet egy szinhű nyomat (másolata) is

    Csak akkor, ha van mellé egy olyan fényforrásod, ami pont olyan fényt ad ki magából, hogy a színes nyomatról visszavert fény pont olyan spektrális jellemzőkkel bírjon, mint a TV-d. És még ez is csak nehezen ad ötletet a Hue és Saturation jellemzőkről, a fényerő (Luminance) nem lesz meg (akár a tone response görbe, de TV-knél a három alapszín fehérpontból visszaszámolt relatív fényereje még kevésbé).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #11073 üzenetére

    Viszont vannak olyan filmek is, amit nem lehet végignézni bekalibrált "állapotban"
    Két dolgot tehetsz vagy végignézed úgy, ahogy van, vagy belenyúlsz a képbe. Én biztos belenyúlok. Máris lőttek a müszeres beállításnak.

    Ez hülyeség!

    Nemrég néztem a Take Shelter (eredeti, újrakódolatlan anyagból!) és nem akartam elhinni, hogy nincs valami elbaszva a lejátszómmal, mert az alsó-felső fekete sáv korom fekete volt (amennyit a G30 tud), a sötét jelenetek mégis rosszabbak voltak, mint egy festéktakarékos nyomat filléres matt papíron. Mint ha tejet locsoltak volna szét az elborult korom sötét égbolton.
    De ez a film egyszerűen ilyen volt. (Moziban nem láttam, így nem tudom, hogy túlexponálták-e a filmet is, vagy csak a BD kiadást szúrták el egy "picit".)

    De megfordult itt nálam a Frequently Asked Questions About Time Travel egy 1080p-be újrakódolt HDTV-s felvétele is.
    Na, ott viszont egyértelmű volt, hogy el van kúrva a release! Az mkv konténerben a stream info szerint full range-nek volt felcímkézve, de valójában limited range-ben volt az. Itt át kellett böknöm a lejátszót, hogy a metaadatoktól eltekintve vegye úgy, hogy limited range az anyag és már nem is volt többé szürke a HBO films mögötti háttér. (És élvezhető is volt a képminőség, ahogy a film is.)
    > De itt nyilván ez volt a megoldás, nem az hogy idióta módon nekiesek a TV Contrast/Brightness beállításainak! Azzal nem is lehetett volna maradandóan elérni a kívánt eredményt!

    És szaturáció... igen, vannak filmek, amikénél be vannak égve a színek. Még olyan jó családokban is előfordul, mint például az Inception (egyes jelenetei). Van ilyen ahogy alulszaturáltság is előfordul bizonyos szűrők használata miatt.

    Viszont nem a mi dolgunk eldönteni, hogy az operatőr, rendező, stb választott meggondolatlanul filmtekercset, világítást, kamerabeállítást, szűrős, stb. Lehet hogy ő pontosan úgy álmodta meg, ahogy végül a kezünkbe került és keményebb munka volt mögötte, hogy ezt elérje, mint úgy fényképzeni/masterelni, mint ahogy a nagy könyvben megírtak szerint ideális lenne a színvisszaadás.

    És vegyük még hozzá azt is, hogy ennyi erővel minden jelenethez vagy kameraváltáshoz újra kéne állítgatnod a TV-den érzésre a színeket!

    Megbízható, lehetőleg nem újrakódolt forrásokból kell filmet nézni megbízható és jól beállított lejátszóval, kalibrált és jól viselkedő megjelenítőn, és akkor nem is kell azon gondolkodni, hogy mikor mit hova tolj, mert minden olyan, amilyennek lennie kell. (Még ha egyszerűen baki is, hogy beégették a színeket, akkor is úgy adták ki a filmet, az az eredeti!)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #11073 üzenetére

    Öregedéssel kapcsolatban pedig elég jól állnak a PDP-k. A kezdeti időszakon túl 500-1000 óra már alig kottyan meg nekik. Szinte biztos, hogy kisebb lesz az eltérés az első kalibrált, illetve öregedett állapot közt, mint a gyári alap és a kalibrált állapot közt.

    Az már csak extra, hogy a műszerezésen túl legalább biztos rá lesz fogva, hogy egyszer végig legyen nyálazva a lejátszó beállítása is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dgyuri0123 #11096 üzenetére

    Nem azt mondtam, hogy te vagy idióta, hanem azt, hogy az a kijelentés, amit abból a hozzászólásból kiemeltem, az szerintem hülyeség. De ha most ezt a hsz-t emelem ki, akkor már igen, idiótának kell nevezzelek téged is.

    Nem az a baj, hogy a kezedbe veszed a távirányítót, hanem hogy melyiket és mit milyen megfontolásból csinálsz vele. De egyébként igazad van, és használd nyugodtan a saját eszközeidet úgy, ahogy neked tetszik, csak ahogy te terjesztetted az igét, hogy szerinted hogy kell ezt csinálni, úgy leírtam én is, hogy nekem mi erről a véleményem. Hogy ebből aztán melyik olvasó melyikkel mennyire ért egyet, az már az ő dolga.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11132 üzenetére

    amig felcsavarozzuk a hatara a tarto sineket, addig lefektethetjuk?

    Minden további nélkül. Csak sík felületre tedd, ne az üveg támaszkodjon fel, hanem a káva, és ha durva a felület (pl kőburkolat), akkor talán teríts oda valamit a káva épsége miatt. (A szőnyeg sörtéi nem okoznak gondot, max összeporolják a képernyőt, a piszkos parketta pedig esetleg összekarcolja a kávát, ha erősen nyomod lefelé és/vagy csúszkál rajta - nagyobb por, apró homokszemcsék...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Pekin #11138 üzenetére

    Alapvetően két megoldás van. Én azt preferálnám, hogy toldjuk ki fekete pixelekkel a felesleget, vagy lehet nagyítani a képet (egyszerű vagy bonyolultabb resample algoritmusokkal).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #11116 üzenetére

    Nem is kell, csak szabad, ha valamiért akarod. Alapvetően jó, ha látszódik a WTW rész, de nincs rá szükség. Vagyis LCD-n, ahol fizikailag is limitált a kontrasztarány (a plazma elvileg mehetne szinte a végtelenbe, csak technikailag sülne meg, robbanna fel, stb :DDD) vagy plazmán, ahol olyan a digitális vezérlés, hogy ilyenkor világosabb lesz a kép, ott addig is szabad tolni a kontrasztot, hogy elég ha a 235-ig villog. Felette nem szükséges, de egyáltalán nem probléma, 2011-es Panasonic plazmákon nem is tudod addig tolni, míg lenyesi a teljes WTW részt (Samsung-on igen).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Pekin #11185 üzenetére

    A legtöbb üveglap előtt ott van a műanyag bevonat. :DDD
    Véletlenszerű, hogy melyik mennyire cirreg. Van amelyik zavaróan, van amelyik teljesen elhanyagolható. De attól is függ, hogy veri vissza vagy nyeli el a hangot a mögötte lévő fal/polc/ablak/függöny (hátulról szokott jönni a tápból).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Pekin #11190 üzenetére

    Kikapcsolva és megvilágítva szerintem kevésbé szépek a plazmák, mert színes és fakó a panel, AR filter ide vagy oda, az LCD általában sötétebb ilyenkor.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #11183 üzenetére

    Ja, az nekem is tetszett külsőre, de a Samsung ES8000 mellett már nem rúgna labdába. (Persze falra szerelve, miután lehámoztad róla azt a terepjárós krómvadrácsot, mert az már egy kicsit túl jól sikerült. :DDD).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz t-bali3 #11259 üzenetére

    Nekem is csak valahol az első pár száz órán belül sikerült beleragasztanom egy játékHUD-ot a Samsung-ba, ami pár percnél tovább maradt ott. A G30-ba 1400 óra környékén is sikerült úgy, hogy órákig nyomattam neki a fehér képernyőt, mire nagyjából kifakult (tovább tartott kikoptatni, mint a fiatal Samuból).

    Samsung-on az a feltűnőbb, hogy kivilágosodik a fekete ott, ahol aktív a panel, mint pl. szélesvásznú filmeknél a "vászon". És igazából megvan ugyan ez Panasonic-nál is, csak ott a sötétebb feketén sokkal nehezebb észrevenni (de ha ki-be kapcsolod rögtön egy film után, akkor bekapcsoláskor előviláglik ott is a "vászon" ugyan úgy, mint Samun).

    Szóval a Samsung-on a fekete és sötétszürke jeleneteken látszik leginkább és ott lehet zavaró az IR, míg Panasonic-nál a világos képeken könnyebben is megjelennek a szellemképek, amik el is színeződnek, majd esetleg makacsul ott is maradnak. (Nekem eddig csak egy fekete-fehér játékHUD maradt ott, ami a Samuba nem is nagyon ragadt be, itt órákig nyomattam a fehér képet és még úgy is tiszteletét tette halványan pár napig.)

    Tehát összességében nekem is ilyesmi volt a tapasztalatom a 2011-es modelleknél is, hogy a kis apróságok megvannak mindkettőn (csak egyiknél feketén, másikon világos képen jönnek elő, majd tűnnek is el gyorsan az átmeneti dolgok), de ha makacs dologról van szó (hosszan "felejtünk" ott valamit), akkor a Panasonic-nál lesz hamarabb gáz a dologból, mert az könnyebben kapja be úgy, hogy nem ereszti és nem csak feketén lesz feltűnő, hanem világos képen is (és nem csak halovány lesz, még színes is).
    Bár láttam már RTL Klub logó nyomát Samsung D550-en is, de az legalább csak halovány, nem rikítóan színes, mint mikor nekem ragadt be hasonlóan fekete-fehér játékHUD Panasonic-ba.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11294 üzenetére

    Minél nagyobbak a pixelek, elvileg annál könnyebb stabilan tartani, mint a PDP-t is. Elvileg tudna ~0 feketét és ~0 lagot, de a kis kijelzők tényleg se nem matt feketék és olyat tudnak csóvázni, mint egy xVA LCD panel. De ebből nem vonnék le következtetést egy monitorra se, nem még egy TV méretű megjelenítőre.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #11298 üzenetére

    Igen, a HDMI-n érkező kép megjelenítésén (legalább is Prof módban) semmit sem változtatott. Gondolom csak Smart cuccok jöttek, esetleg CI+ kártya vagy egyéb tunerbugok lettek elsimítva.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz pkaresz #11311 üzenetére

    Minden Panasonic plazma panelt Japánban gyártanak, itt csak összeszerelik a TV-ket. És most lassan már minden panel egy gyárból is jön, mert bezárták a kisebbeket.
    És vásárolnak már kínai alkatrészeket is. (Azt mondják megvan a minőségi szabályozás, de miden esetre már nem minden Japán gyártmány az idei TV-ikben.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Bodor #11321 üzenetére

    A leg drasztikusabb az, ha belépsz a szervizmenübe ugyan úgy, mint mikor az üzemidőt szeretnéd ellenőrizni, csak az "Aging"-et választod.

    Bekapcsolt állapotban megnyomod és nyomva tartod a Vol- gombot (a TV oldalán), majd lenyomod 4x a 0-t a távirányítón, míg kiírja a bal-felső sarokban, hogy tölti a menüt. Ha megjelent az ablak (pár másodperc), akkor megnyomod 2x a 2-es gombot (távirányító). Ekkor elfehérül a képernyő (pontosabban kékes árnyalatú fehér lesz az, de nem baj).

    Ha eléggé elhalványult vagy meguntad, akkor megnyomod az 1-es gombot és az EXIT-et (mindkettőt a távirányítón, egymás után).

    Pár óra biztos kell neki, hogy elkezdjen halványodni, ha makacsul be van ragadva. Hogy tényleg eltűnjön, ahhoz akár több tíz óra is kellhet.

    A lényeg viszont az, hogy itt kopik a leggyorsabban, tehát ha üresjárat helyett van rajta fehér kép, máskor pedig hasznos képtartalom, akkor összességében sokkal hamarabb végzel.

    Vagy beteheted végtelenített oda-vissza lejátszásba ezt a videót a TV oldalába pendrive-on, majd állítsd Kiemelt képmódra és 60-as kontrasztra a képbeállításokat ehhez (a beépített lejátszóhoz). (A többi lényegtelen.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11358 üzenetére

    Én is ugyan ezt szoktam mondani. Minél fényesebbre állítod, annál hamarabb járódik be. Szóval azzal, ha nem tekered fel ameddig a szemednek jól esne, azzal csak magad kínzod és át is vered, hogy te bejárattad a panelt, ha igazából alig járt nulla kontraszttal. ez az, ami így szerintem senkinek sem jó.

    Azért szokták mégis az alacsonyabb kontrasztot javasolni, mert akkor nem lesz olyan könnyen baleset az apró figyelmetlenségekből (pl. csatornalogók), hisz azok a slide-ok azért teljesen homogén képek. (De abból meg lesz, ha igazából nincs is még bejáródva, mert túl volt kímélve, aztán mégis hirtelen odacsapnak neki, amint átlépte az óra a bűvös 100-at, mondván most már mehet bárhogy bármi...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    A beégés téma szerelmeseinek mesélném el, hogy épp most lélegeztem fel, mert azt hittem, hogy alig 5 perc alatt sikerült beleégetnem egy PLS (Samsung féle IPS) paneles EIZO LCD monitorba egy villogó szürke téglalapot.
    Potom 5 percig volt a képernyőn és több mint fél óráig kellett mosnom teljes képernyős vibrálással, hogy eltűnjön (most jól jött az a vibráló videó, amit legutóbb poénból dobtam össze :DDD).

    Nagyon durva volt, plazmán még még csak úgy láttam ilyen éles és kontrasztos szellemképet, hogy rögtön váltás után, mielőtt elkezdett fakulni. De itt vibráltattam fél órát és még mindig makacsul megvolt. További 40 perc után tűnt csak el.

    Eddig nagyon tetszett ez a PLS, de így veszélyesebbnek tűnik, mint a plazmák. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Samsung D -> Aki még gondolkozik rajta, hogy felrak(at) egy logic borad software-t, az inkább ne frissítésen most software-t hivatalos friss verzióra, mert letiltották azt a szervizfunkciót, amit erre lehet használni! (Pontosabban Top Debug Menu-ből továbbra is megy, de az jóval macerásabb és már az eredeti szervizmenüs módszer sem gyerekjáték.)

    -> Persze hacsak nem frissít magától logic-ot is az új software, de erről még nem tudok mit mondani.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11450 üzenetére

    ha valakinek naponta 2-3 órája van tévézésre, az mit csináljon 2-3 hónapig?

    2-3 órát TV-t néz, a többiben ezt loopoltatja (pl. egy TV oldalába dugott apró pendrive-ról). Vagy nem veszi a keleténél komolyabban.

    Mondjuk ha jól rémlik neked VT50-ed van. ÉS a 2012-es szériáról még nem tudok mit mondani, de a 2011-es Panasonic-oknál nem sok változott az első pár 100 órában sem.
    Samsung-nál igen, ott érezhetően kényesebb volt az elején -> igaz, aztán még stapabíróbb is lett, mint az 1500+ órás Panasonic.

    -> Ezt pedig neked kell kitapasztalni!

    Szerintem első perctől kezdve használd, ahogy jól esik, csak eleinte még rendszeresen ellenőrizgesd, és ha vannak problémák, akkor először próbálkozz úgy leküzdeni, hogy ne a hasznos jellegű használati szokásaidat korlátozza (ne zoomolj, ha nem tetszik, ne a kontrasztot vedd vissza, ha nem esik jól, hanem nézd ahogy tetszik és mosasd fehér képernyővel, mikor épp nem akarod használni).
    Illetve ha sok a gond, akkor talán nyomasd szándékosan a fehér képet olyankor is, mikor nincs mit mosni vele, csak hogy járódjon és hátha pár 100 órán túl már nem lesz baj.
    Ha még mindig érzékeny, akkor is vagy használs, mosol, használsz, mosol... vagy kitalálod mit szeretnél...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #11478 üzenetére

    emlékeim szerint még tavaly is úgy volt, hogy tán csak VT-széria tud natív 96 Hz-et (4 x 24 Hz), a többi modell meg 100 Hz-en megy minimális interpolációval

    Biztos nem 100Hz. Vagy 48 vagy 96Hz-en mennek (erről sajnos nincs megerősített adat), interpoláció csak "24p Smotth Film"-el van.

    Én annyit tudok hozzátenni, hogy az i1d3 colorimeter nem épp erre való, de az 96Hz-re méri nálam a G30-at (24 be, smoothfilm OFF), 60Hz-el pedig 60-ra, 50-el még nem néztem.

    (#11481) RandomPJ

    A C-net cikk itt nem mértékadó. Mások az US és EU modellek.
    Amennyire én tudom 2010 óta van EU-ban 96Hz G20 és afelett, az USA-ban pedig máig a VT kiváltsága.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #11486 üzenetére

    A Samsung is nyilvánosan nekilátott már ennek (USA price fixing) és így együtt tényleg képesek is lehetnek felnyomni az árakat (ha nem egymás alá próbálnak licitálni, hanem együtt megemelni az árszintet). Szerintem sem árthat majd idén megejteni még egy cserét annak, aki akar, aztán csendben ellenni, míg el nem terjed a 4k2k tartalmastól és/vagy beválik és megfizethetővé válik az OLED.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Dorian #11515 üzenetére

    Illetve csiripelik a madarak, hogy némelyik lejátszó nem szereti a 2TB-nál nagyobb vinyókat.

    Ja, azt nehéz MBR-el egyben partíciónálni...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Weareus #11523 üzenetére

    Én konkrétan 24/7 PC monitornak használom és nem mondom, hogy így nincs vele több macera, mint egy LCD-vel, de még ez is megoldható.
    Ha nem csak játszol, de filmet is nézel, és figyelsz rá hogy van-e makacs szellemkép a HUD-ből, akkor nem lesz semmi gond.

    Viszont az egyhuzamban értelmezését azért kezeld óvatosan: ha mindent nap 2 órát játszol, de csak ugyan azzal a játékkal játszol egy hónapon át, az gáz. Ha napi 4 órát játszol, de közben megy 4 órán át valami más, vagy legalább felváltva játszol 2-2 órát más-más játékokkal, akkor még jó lehet. Szóval nem csak egy-egy bakapcsolás, vagy egy napon belül akkumulálódik a dolog, hanem folyamatosan.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Weareus #11530 üzenetére

    Most egy Panasonic LCD-t és egy Samsung PDP-t linkeltél.

    Elsősorban PC játékra szerintem jobb választás lehet a Samsung D550, mint egy hasonló árú 50"-os Panasonic plazma.
    Bár Pana G30-on sem rossz játszani, de D550-en ez kicsit jobb volt. És nem hiszem hogy találsz még 50G30-at és be is fér a keretedbe, a kisebb Pana modellek pedig már nem NeoPDP-k.

    A Samu jobban kezeli a gyors mozgást. Filmezni viszont a Panasonic-on a jobb, mert ott fontosabb a kontraszt. (Úgy általánosságban és összességében, mert vannak túlnyomóan sötét játékok, ahol nyer a kontraszt és filmeknél is észrevehető néha a mozgás kezelése is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11600 üzenetére

    Kivéve, ha ez az érzékenység csak egy tünete valami rendellenességnek, ami máshol eddig nem volt ilyen mértékben feltűnő, de ettől függetlenül sem ártana kezelni

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #11613 üzenetére

    Akkor a teljesség kedvéért a Panasonic G30 képmódjai:

    Progressive 23.976Hz input
    Refresh rate = 95.878782 Hz
    Refresh wampling period = 41.719345 msec

    Progressive 23.976Hz input + 24SF MAX
    Refresh rate = 59.882973 Hz
    Refresh wampling period = 33.398476 msec

    Progressive 50Hz input
    Refresh rate = 100.031217 Hz
    Refresh wampling period = 49.984396 msec

    Interlaced 50Hz input
    Refresh rate = 100.102070 Hz
    Refresh wampling period = 49.949017 msec

    Interlaced 50Hz input + IFC MAX
    Refresh rate = 60.002803 Hz
    Refresh wampling period = 49.997664 msec

    Progressive 60Hz input
    Refresh rate = 59.995815 Hz
    Refresh wampling period = 33.335659 msec

    Interlaced 59.94Hz input + IFC MAX
    Refresh rate = 59.967917 Hz
    Refresh wampling period = 33.351167 msec

    Megjegyzés: Az i1d3 colorimeter eredetileg nem erre való, szóval semmi garancia, hogy ez igaz is, de gyanúsan hihetőnek tűnik...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #11706 üzenetére

    24p Smooth Film és Intelligent Frame Creation és ezek fokozatai
    A Panasonic fantázianevei a köztes képkockákat interpoláló funkcióra.

    Ja, a teljes képernyő vibrál. Bár én már hozzá vagyok szokva, csak akkor látom, ha direkt elfordítom tőle a tekintetem hogy csak a periférián lássam.
    Mondjuk a 2009-2011 Panasonic PDP-ken fura, mert a pre-discharge az váltottsoros ditherelésben megy, így alacsony APL és fekete területeken olyan, mint egy interlaced CRT (látni is a sorokat, főleg ha fel-le mozgatod előtte a fejed), magasabb APL mellett viszont tényleg "FullHD Progressive Neo-PDP". Innentől már csak a sub-field drive okozhat trükkös dolgokat bizonyos esetekben (főleg finoman rácsozott vagy pöttyözött mintákon és/vagy ha gyorsan rángatod a szemed).

    Majd egyszer átfutom, amiket linkeltél.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #11708 üzenetére

    PDP-k terén a Samsung már leszokott róla 2011-ben, a Panasonic máig csinálja.
    De ez csak opcionális, tehát az interpoláció ki-be kapcsolható minden bemeneti formátum esetén.

    Azért 60Hz, mert elsősorban erre optimalizálják a panelvezérlést. Ez elég kevés frissítési ciklus ahhoz, hogy beleférjen 10 sub-field, így elég jó lehessen a térbeli és időbeli effektív precizitás és felbontás. -> Innen jön a 600Hz = 60Hz * 10 sub-field.

    Hiába plazma, még mindig élesebbnek és persze folyamatosabbnak hat az interpolált kép. Medium fokozaton egyébként 48 képkockát interpolál és 96Hz-en jeleníti meg. (-> Abbló kisakkozva, hogy 96Hz marad a frissítési frekvencia, de még nem tűnik olyan folyamatosnak a mozgás, mint 60Hz-re interpolálva - már amikor épp sikeres az interpolálás és nincs baki...)

    Pontosabban a Panasonic plazmái lassúbbak is voltak 2011-ben, mint a konkurencia (a 24Hz-et még egész jól kezelték, de a valódi 60Hz-es mozgás néha már túl gyors volt nekik). Most a 2012-es modelleknél a marketing szerint 2500-szor gyorsabb a vezérlésük és a tesztoldalak beszámolói szerint ez már elég jól visszafogott egy látható kellemetlen hatást, amit nehéz leírni, de a motion blur-ra is hasonlít. Szóval (saját szemmel még nem láttam, de ígéretek és tesztek alapján) a 2012-es Panasonic plazmák már kevésbé profitálnak az interpolációból ezen a téren, de a "szappanopera hatás" kedvelőinek még meghagyták az interpoláció lehetőségét.

    Én egyébként üdvözlöm az ötletet, hogy 48fps-el rögzítsenek mozifilmeket. Nem az akadozás ízét hiányolom, ha bekapcsolom az interpolálást, hanem a véletlenszerű de gyakori hibáitól mászok a plafonra. (Amikor épp nem hibázik pár másodpercig, addig még tetszik is az interpolált mozgás is.)

    A sub-field az árnyalatok kikeveréséhez kell, azok halmozódnak egymásra a szemben, hogy kirajzoljanak 1-1 képkockát. A sub-field-ek közti idő sokkal kisebb, mint az egyes képkockafrissítések ideje és nem lehet mozgáskövetésre használni, mert így is épp csak hellyel-közzel elég, hogy felrakja az árnyalatokat.

    A több ezer már onnan jön, hogy egy-egy sub-field is több felvillanásból áll. A sötétebbek csak tizen akárhány, míg a a világosabbak már több száz vagy akár ezer is lehet, nem tudom pontosan és lehet dinamikus jellege is a komplikáltabb vezérlőknél (alacsony vagy magas APL szerint optimalizálhat).

    A "bizsergés" az már a 60Hz-es temporális dither lehet. Mivel elég kevés a valódi árnyalat, így ez is elég szofisztikált, de azért nem nehéz néha elkapni a térben és időben is változó mintát.

    Pedig lehetne, ha TV méretű megjelenítőt szeretnél mostanában vásárolni, akkor ajánlanám a plazmákat. Ha megszokod pár hülyeségüket, akkor nagyságrendileg jobb élményt nyújthatnak, mint a hasonló árú LCD-k.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11711 üzenetére

    Felváltva adja ki minden második sornak a cellainicializálót. Ez elég gyors és sűrűn végzett művelet ahhoz, hogy távolról és nyugalomban nézve homogénnek olvad össze a szemünkben, de ha fel-le mozgatjuk a fejünket, akkor látszik, hogy minden második csík fényesebb a képernyőn.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #11717 üzenetére

    Nem lehet, hogy itt valójában arról van szó, amit itt fentebb erdokenek írtam?

    Szabadalomként is bejegyeztek valami hasonlót, amolyan "dithered pre-discharge", progresszív bemenettel is látható minden panelfrissítési freki mellett.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #11720 üzenetére

    Egyébként mi tart ennyire vissza a plazmáktól, ha BFI-ért is fizetnél (nem low-end kategória), hogy kevésbé legyen zavaró a retinal persistence és interpolációt is használnál (ami sohasem hibamentes), hogy jobb legyen a mozgóképfelbontás?

    Szerintem vess egy hosszú pillantást az új 2012-es Panasonic és Samsung plazmákra, mert véleményem szerint többet érnek mostanában a viszonylag olcsó középkategóriás plazmák is, mint a csúcs LCD-k.

    Persze, naphosszat lehet nyavalyogni azon, amiben gyengébbek, vagy kifejezetten gyengék, de mindent egybevéve én már nem is szívesen nézek mozgóképet LCD-n, mióta hozzászoktam a plazmákhoz. Folyton csak azt látom, hogy lassan vált (az IPS is, TV-ben is ha nincs idegölő interpoláció) és "be van állva, mint a beton" (nincs szünet, mint PDP villogása vagy BFI esetén - de mutass olyan megfizethető TV-t, amin tényleg jól működik a BFI, és kontrasztban még mindig sehol sem vagy a plazmákhoz, árban viszont bőven túlmentél az optimumon).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #11731 üzenetére

    Az újabbaknál látható igen intenzív bizsergés.
    Plusz a néha látható 60 Hz-es villogás.

    Ezekhez viszonylag hamar hozzá lehet szokni, ha folyamatosan használod otthon.
    A vibrálást már rég nem látom normál körülmények közt (pedig még Samsnung PDP-ről is kellett idő átszokni Panasonic-ra, amik kicsit vibrálósabbak a trükkösebb sub-field order miatt).
    A ditherzajt pedig természetesen még mindig látom, ha olyan a képtartalom és figyelek rá, de bőven kárpótol érte az, amiben jobb a plazma, így már nem szúrja a tudatomat ha tudom, hogy ott van, és nem tűnik fel normál használat mellett.

    Szerintem adott képátló mellett (amit ugye leginkább a szoba elrendezése határol be) legalább 2x akkora lesz a végösszeg egy mindent egybevéve körülbelül azonos teljesítményért. És ha csak nem egy high-end PDP és szintén csúcs LCD közt döntesz a végén, akkor korlátozott összegből szerintem nagyon nehéz lesz jó vételt csinálni LCD-ből, hacsak PDP-nél nincs valami abszolút kizáró ok (olyan, amivel csak kéne, de nem tudsz megbarátkozni: mint például akiknek fáj a szeme/feje a plazmáktól fél óra után...)

    Egyik LCD-nek sincs olyan magas valós szimultán kontrasztaránya, mint az idei Panasonic plazmáknak. A zone dimminges PVA-k is csak közelítik, de a zónázgatás is épp úgy lehet zavaró, mint a finomabb plazma dither (és ugyan úgy el tud miatta csúszni a gamma, mint ahogy PDP-n sem atomstabil, de így nézve ez 1:1).

    Nem halottam még olyan beszámolót, hogy a BFI elért volna olyan színvonalat LCD-n, mint amit a PDP-k adnak, csak közelebb kerül.

    3D-ben is nyer ezek miatt a PDP. A legtöbb LCD passzív 3D, ami felezi a felbontást és a crosstalk is erősebb a PVA-k sebessége miatt. Az IPS-nek pedig a kontrasztja a túl szerény.

    És árak... Azért is jó most a PDP, mert relatíve olcsó, így fix limitált összegből (mondjuk 500k alatt) mindent összeadva itt jár jobban az ember.
    Jobb kontraszt, jobb mozgóképmegjelenítés, jobb homogenitás. És csak néhány gyengeséggel kell megbarátkozni, ami ha sikerül, akkor eltörpül amellett, ami felől LCD-nél kell szemet hunyni.

    Én ma már azt mondom, hogy az LCD-t (akár IPS, PVA vagy TN) nem is nagyon szabadott volna beengedni a TV-kbe, ahol használható a plazma technológiai is.
    Irodai és hasonló állóképekkel végzett munkára persze jobb az LCD, de mozgóképre csak erőlködve és drágábban. És kis méretben nem is nagyon lehet magas felbontású PDP-t gyártani, de TV méretekben nyugodtan...
    Szóval én azt mondtam volna, hogy TV-kbe PDP, monitorokba IPS vagy TN LCD és ennyi. (A PVA az pont TV-be kívánkozóbb, de TV-be ugye nem rakunk drága LCD panelt, inkább PDP-t. Olcsó irodai munkára olcsó TN, grafikusoknak IPS.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz RandomPJ #11740 üzenetére

    A vibrálás miatt szerintem kár várni, mert ez szándékos céljuk évek óta.
    "Focused Field Drive" -> próbálja minél jobban tömöríteni ("fókuszálni") a világítással töltött időt, ami azonos frissítési frekvencia mellett erősebb villogást jelent (a frekvenciák viszont nem változtak).

    Ez azért jó, mert így könnyebben fogadja el az ember, hogy a diszktrét időpillanatokból kipontozott képek sorozata az folyamatos mozgás. (A másik megoldás, ha növeljük az időbeni felbontást interpolálással, vagy eleve több képkockát rögzítő kamerákkal, de manapság mindkettő vagy túl drága, vagy túl béna, és még egyéb okok is közbeszólnak.)

    Villogásra érzékenyeknek megoldás lehet a Samsung plazma. -> Legalább is a 2011-es modellek még sokkal szolidabbak voltak, kevésbé villogtak, mint a Panasonic-ok. (És ami ebben így a poén, hogy összességében mégis jobb volt a mozgóképkezelésük, mint a Panasonic-nak, ami már akkor is trükközött a megvariált sub-field order-el, mert közben más fontos dolgokról -mint a flase contouring- viszont még kevesebbet agyaltak -> de idén úgy tűnik optimalizáltak...)

    (#11766) dezz

    A pana plazma szereti "beleverni a szemedbe" a képet. Előbbre veszi a legvilágosabb sub-field-et, hogy a következő képfrissítésig már elmúljon a foszforlag és a szemedben is megszűnjön az inger. És a 2012-es modelljeik (amiről ő is írt) ezt még tovább viszik.

    Ezért inkább képtartalom függő a vibrálás: egy világos foltot sokkal hamarabb látsz vibrálni, mint egy átlagos közepes fényerejű képet.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz FefeeX #11786 üzenetére

    Valamit vagy rosszul állítottál be, vagy nem tudom milyen modell volt, de normális esetben semmi gond nincs a feliratokkal. Sőt, egy jó plazmán könnyebben maradnak olvashatóak a mozgó feliratok, mint egy LCD-n (amin alapból vagy a blur öli meg, vagy az interpoláció, ha ennek elkerülésére bekapcsolod, mert a feliratoknál könnyen hibázni fog).

    Ha be van kapcsolva az overscan, netán ilyen-olyan edge-enhancement, super-resolution, és hasonlók, vagy akár csak fel van tolva a sharpness (általában 0 helye, nem a default akármennyi), akkor könnyen olyan moslék lesz a képből, hogy az apróbb szövegek már teljesen olvashatatlanná válnak.

    A játékok sokszor jobban ki tudják hozni a plazmák előnyeit, mint a 24fps filmek, ahol sohasem túl gyors a mozgás (különben pusztán a 24fps miatt válik élvezhetetlenné) és hacsak nem kapcsolod be a menüben az effektet, akkor nincs semmi motion blur a képen.

    És PC-nél külön előny hogy te állítgatod a minőséget a kártyád képességeihez, így lehet 60fps-ed. A konzol játékok gyakran 30fps-re vannak belőve, amitől elég darabos a mozgás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #11868 üzenetére

    Egy példa: A Deadmu5 - Clockwork sohasem jelent meg más formátumban. Csak a beatport-ra kirakott 320-as MP3 van. Se vinyl, se CD, se flac download. De azért találtam ide jó példának, mert ahhoz a számhoz szerintem teljesen jól passzol a 320-as MP3 hangzása. Talán nem is véletlen, hogy ez az egyetlen száma, ami sohasem jelent meg "normálisan" (pedig közkedvelt volt). :D

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Remélem a sok offtopic után elbír a fórum egy "szolgálati közleményt". :D

    Ha valaki mostanában Budapestről azon gondolkozott, hogy megkeres műszeres kalibrálás okán, akkor itt lenne az ideális alkalom, mert a mai nap már tele van (ha csak nem kifejezetten éjjeli órákban szeretné valaki 20:00-22:00 közt), de holnapra még szabadon foglalhatóak időpontok (-> privát üzenet, adatlapi elérhetőségek).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz FefeeX #11882 üzenetére

    A módszer más, mert nem a VGA LUT-ot programozza automatikusan a software és gyárt mátrix+gamma vagy XYZ 3DLUT profilt, hanem én nyomkodom a TV távirányítóját. A software is más, de a műszer és a végcél ugyan az (ez esetben egy ColorMunki spektrophotometer + egy i1d3 colorimeter).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz spiky03 #11884 üzenetére

    Körülményektől függően 15 perc és 2(+) óra közt (pl. milyen beállításokat kínál a készülék és mennyire kell „babusgatni”, illetve mi merül még fel közben...).

    Ma 2011-es készülékek várnak, de lesz alkalmam rágni az illetékes fület afelől, hogy áll a Panasonic kerítősdi. :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz StLui #11887 üzenetére

    Á, ne is idegesíts. Mikor nekem kell egy hardware, akkor vagy az a vége, hogy inkább bemegyek egy sarki PC boltba mert már meguntam pár ezresért rohangálni, vagy hozzámkerül egy „alig használt” (de igazából láthatóan nem agyonkímélt) cucc a bolti ár 90%-án, 1 hét próbagarival és engem néznek seggnek, ha elekzdek alkudni a bolti árból mikor előveszi a gyűrött dobozt és nem kerül elő garanciajegy, csak olyankor már sz@rok rá és elviszem. (Én emiatt már ki vagyok ábrándulva a Ph apróból...)

    Mikor napokig vártam egy 2600K-ra és vettem inkább boltban ugyan annyiért új 2500K-t. Mikor 32 újonan egy vízpumpa 1 év instant cseregarival és rámsózták a használtat gari nélkül 30-ért mérgesen, mert ő meg 40-ért vette és elvileg alig ment (de ment!). Áá...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Marci79 #11951 üzenetére

    3-4 méterről szoktunk tv-zni. Közelebbről nem. Méretben elég volt a 32"-os is nekünk

    Nem, nem volt elég. Legfeljebb nem fájt, hogy nem elég. :DDD
    Olyan távolságra még HD-Ready felbontásba is inkább 50, mint 42" dukálna.

    Szóval szerintem már csak a méret miatt megérné a cserét. Főleg, ha nem tetszik a mostani TV képe (különben viszont miért gondolkoznál azon, hogy cserélj...?)

    (BD nincs? Ha 720p-s mkv van, már megéri a méret miatt!)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz t-bali3 #11960 üzenetére

    Az Avanagers FAKE 3D (hamis utómunka).

    Lassan betehetném az aláírásomba: http://realorfake3d.com/

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #11977 üzenetére

    Nem sokáig láttam, de nekem egyáltalán nem tetszett a HX850. :(

    Először azt hittem, hogy csak a gyári preset módban szarok a színek, de a spektró azt mondta egész jók azok a gyári értékek, úgyhogy nem tudom miért tűnt olyan ramatynak (arra nem volt idő, hogy a gradienseket is végignézzük, szóval lehet hogy pontszerűen megfelelőek az alapszínek, de amúgy hülyén keveri őket).

    Talán azért, mert eleve szögből néztem már amiatt az idióta design miatt is, hogy hátrafelé dől a panel a talpán, ami számomra egyszerűen felfoghatatlan volt. :U

    És azon túl is tele van zúdítva milliónyi képfunkcióval, amikről nehéz megmondani, hogy kell-e nekünk vagy sem, és ha igen, akkor melyik fokozaton. De akárhová próbáltam állítgatni, az egyik mozgó tesztábra az sohasem nézett ki rajta normálisan.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #12019 üzenetére

    LCD-knek halál mindegy a frissítési freki, max a háttérvilágítás vibrál a PWM fényerőszabályzás miatt.

    Nekem zavaróbb egy 60Hz-es CRT, mint egy 60Hz-es PDP (akár Panasonic).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #12035 üzenetére

    Nem mérte, csak az IFC (alias Smooth Film) maximum értékét, de annak több fokozata is van. A közepét pl. nem nézte.

    Minden olyat leírtam, ahol frekit vált. 24Hz és 50Hz-es bemenettel Medium-on nem vált, csak Max-on. A Max mindkettőt 60Hz-re interpolálja, a Medium ott hagyja a panelt, ahol Off-ol is volt, és csak úgy pótol bele.

    24Hz-nél saccra 48fps-re (mert nem lesz olyan folyékony, mint a valódi 60fps és a 96 még látványosabb lehetne) és nem tudom hogy csak másképp kezeli az 50Hz-es deinterlace-t, hogy 25 helyett 50fps-t hozzon ki, vagy akár 100fps-re is felugrik az 50i, mikor Medium-on van (szerintem itt is csak annyiról van szó, hogy video mode deinterlace, vagyis az 50 váltott-sor frissítésből 50 progresszív képkockát interpolál ahelyett, hogy 25-öt rak össze).

    De ezek már csak tippelések. Lehet, hogy 96, illetve 100-at próbál interpolálni a Medium, csak épp nem sikerül olyan jól, hogy tényleg olyan folyamatosnak is lássam. (Illetve logikátlan lenne, hogy a Medium az 96/100fps, a Max pedig 60.)

    (#12038) DM-Fan

    Épp nincs itthon semmi eredeti 1080i50 anyagom, hogy alaposabban tesztelgessem az IFC Medium-ot, de ha azt csinálja, amire fent gondoltam, akkor lehet jogosultsága. (Nem hamis képkockákat gyárt, hanem okosabban dolgozza fel az interlaced anyagot.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #12042 üzenetére

    Pont ez a baj... hogy nincs. Gyakran hibás az eredmény.
    Olyasmi ARM alapú CPU-k vannak benne, mint egy komolyabb okostelefonban.

    Egy asztali PC-vel sokkal komolyabb interpolációs technikákat lehet használni, de nekem az is szúrja a szemem.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Mezga Aladár #12046 üzenetére

    Millió módon lehet képkockát interpolálni. A legegyszerűbb eljárások nem kerülnek sokba, a bonyolultabbakat a 4.5Ghz-en járó 2500K-m sem bírja el valós időben 1080p anyagokkal (például 24-ről 60Hz-re). A VGA-m (GPU shaderekkel, 3D órajeleken) már elég komoly dolgokra képes, de még ott is jobban zavarnak a véletlen hibák, mint amit nyerhetek vele (nem használok ilyet).

    Egyedül azt szoktam megcsináltatni a GPU-val, hogy mikor be tudom szerezni újrakódolatlan stream-ripben a külföldi TV sorozatokat, akkor az 1080i50-ből 50, az 1080i60-ból 60 progresszív képkockát csináltatok a GPU-val (azt lazán elbírja valós időben és csak nagyon ritkán, nagyon változatos mozgásnál tűnnek elő néha a sorok vagy a fűrészfogak).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Játszogattam még egy kicsit a 24p Smooth Film-el.

    Ha valaki használja, akkor javaslom, hogy inkább Max-ra állítsa, ne Medium-ra, mert előbbivel 60Hz-re váltva legalább látványosan csökken a false contouring jelenség is (a 96Hz ilyen szempontból olyan, mint a 100, zajos, csak a 24fps mozifilmek általában lassan pásztáznak, különben szaggatnának, így nem túl gyorsak a panelnek - hacsak fel nem gyorsítjuk 48-ra...).

    Sőt, azokkal a jelenetekkel, amikkel én nézegettem nem csak folyamatosabb volt a kép (ezért mondom, hogy szerintem 48fpt-t készít csak a Medium), de a becslési hibák is ritkábban voltak (kevesebb volt az anomália, ritkábban torzult a geometria).

    Ja, de leesett még egy dolog, amiért én véletlenül sem használom: Ha be van húzva egy apró felirat a képernyő közepére, azt durván összemossa a háttérben mozgó képpel...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz slick-adam #12067 üzenetére

    Nem csak a panelen múlik, hanem a szemüvegen is.

    Ne felejtsük el, hogy ezek LCD shutterek. Nem végtelenül gyorsak és messze nem zárnak tökéletesen. Szóval a tesztekben amiatt is lehet különbség, ha egyik helyen az alap bundle szemcsit kapták, a másikon a drágább kiadást, amik esetleg nem csak külsőben térnek el.

    Erősen gyanítom, hogy smoothfilm OFF-al 48Hz, hisz 96/2=48, míg a 60 csak interpolálással vagy 2:3 arányban akadozva jönne ki. (Ja, azt hiszem US modelleken lehet választani 2:3 módot is, mert ott sokszor csak 48Hz érhető el 2D-ben is, ami vibrál.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák