-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz t-bali3 #2385 üzenetére
Ezt végignézegetted már?
Ez még csak marketing és az is dióhéjban, de azért már mond valamit.
(Az új Samsung-okról még nem találtam ennyit se.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
S-video????
Miért nem HDMI vagy legalább Component?Sőt, nincs legalább egy D-sub kimenet, ha se HDMI, se DVI, se Component? (Akkor az nem is PC...) Még az is jobb, mint az S-video.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz HUTCHDB #2402 üzenetére
A kontraszt sokkal jobb sötét szobában a Panasonic-on. Egymás mellé téve nagyon látványos a különbség, és egy sötét jelenet mellett a G30-ról a D550-re átpislantva elszomorodik az ember.
Mozgóképen viszont sokkal hamrabb kezdenek zajosodni a sötét árnyalatok, amik már állóképen sem olyan szép precizek, mint a Samsung-on voltak.
A foszforlag durván kétszeresen a Panasonic-on, ami csak ritkán, de már közel állhat a zavaróhoz játék közben (filmekkel nincs ilyen gond).
24Hz-es Blu-Ray-eknél néha vibrálni látszódnak a fényes képterületek, de ez egyéni érzékenységtől is függ. Esetleg bekapcsolhatod az IFC-t, és akkor visszavált 60Hz-re, ahol már sokkal kevésbé vibrál, mint 48Hz-en (most már szinte biztos vagyok benne, hogy a G(T)30E is csak 48Hz-et tud, mint az amcsik GT30-asa, és innen jön a vibrálás nagy része).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Megoldottam, hogy mindig HDMI_2-vel kapcsoljon be a TV!
Bekapcsolt állapotban Vol- nyomvatart az oldalpanelen, távirányítón AV gombot 3x lenyom.
Hotel Mode OFF -> On
Initial Input OFF -> HDMI_2Távirányítón EXIT gombbal kilépni (többit nem bántani!).
(Eleve angol a menüm, nem tudom ez magyarul jön-e elő ha az az alap. De ez a két legelső opció, és a Hotel-t könnyű megtalálni, a másik valami kezdeti forrás vagy hasonló néven futhat magyarban...)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz HUTCHDB #2406 üzenetére
Elvileg azért, hogy optimális hőmérsékleten tarsák a panelt, így stabilabban működjön és picit kevesebbet fogyasszon.
De halk ventik. A PC-m vízzel hűtöm, és egyelőre nem zavar hogy a TV-ben forog valami. (Ha majd elkezd porosodni, később kopni, az más kérdés...)
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz HUTCHDB #2415 üzenetére
Is, is, is, is, is.
Sokat játszogattam vele onnantól kezdve hogy hagyományos D550, moddolt D550@D7000, aztán turkáltam a linux parancssort is.
Gyakorlatban a szervzmenüig van értelme elmenni.A Samsung és Panasonic is minden bemenetre külön tárolja a beállításokat minden képmódhoz, beleértve az egyes HDMI-k után a beépített lejátszót, tunert, stb.
A Samsung kényesebb, ott nem ártha külön kalibrálni az 50 és 60Hz-et, ha mindkettőt használod (a 24Hz az vagy 60Hz-en megy vagy 96Hz-en, utóbbi viszont összevonható az 50Hz-es profillal, mert az 100Hz, így nagyon hasonlóak.)
Panasonic-on elég minden jeltípusra egy-egy profil, amik lehetnek YCC, RGB Full és RGB Limited. Gyakorlatban egy ISF módot érdemes YCC-re a tunerhez és lejátszókhoz és egyet RGB Full-hoz kalibrálni PC-k és játékkonzolok részére. Ilyenkor mindkettő "éjszakai", mert a Prof módok nem olyan "húde" fényesek nappalra jó a THX és Cinema módok a két prof mód szerepében.
Persze az, hogy külön tárol, nem jelenti azt, hogy a beállításokat nem másolhatod át az azonos jelformátumú bemenetek közt...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
A mostani fekete 60%-a szerintem még nem lesz elég. Az jó ha a 2011-es Samsung közelébe viszi. Majdnem ennyi még a Pana 2011 és Pana 2012 közt is lehet.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz HUTCHDB #2423 üzenetére
Persze, csak szerintem nincs értelme, mert a jót is ugyan olyan könnyen megszokod, mint a véletlenszerűt, teljesen egyformán viszont úgysem fognak kinézni, mert egyszerűen más az egyész technolóia, csak a CIE XYZ koordinátareszerben lesznek matematikailag egyfomrák a teljes, többmillió színt fedő 3D gamut azon kisszámú diszkrté pontjai, amiket közvetlenül lehet állítgatni a TV-n, azon túl mindkét készülék másféle egyedi devianciákat mutat majd a köztes színek keverésében.
Még két professzinális LCD-nél is kemény dió összehozni hogy egyformán nézzenek ki a színeik, pedig ott LUT-okkal lehet operálni, nem csak pár csúszkával, és automatizálható a folyamat, így több száz vagy akár ezer minta is vehető, illetve újraszámítható gyakorlatilag tetszés szerint bármely szín.
TV-nél, de főleg plazmánál ilyet ne akarj...[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz hoffman_ #2469 üzenetére
Bebizonyították már vakteszttel, hogy a CD minőség tökéletesen elég az emberi fülnek, még az audiofileknek is, efelett már nem hallható ki a minőségkülönbség. A bakelit ugyanakkor javíthatatlanul kopik és karcolódik, ahogy a szalagok is.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hú de keresem most google-el arról a tesztről (~laborkörülmények közt végzett vakteszt sok emberrel, köztük "ismert" audiofilekkel) szóló cikket, ami megpróbált végleg, és szerintem sikeresen tett is egy felkiáltó jelet a mondat végére, hogy nincs ember a földön, aki tényleg hallja a különbséget a standard CD és a magasabb minőségű digitális kiadványok közt...
De azt hiszem a régi plazma topicban linkeltem egyszer.Persze ettől még nem vagyok ellene, hogy ha lossless tömörítéssel kicsit többet tesznek mondjuk egy DTS-HD hangsávba, mint 16/48, mert elfér, csak azért ne akarjunk már "ég és föld" különbséget a CD audió felett, mert ahhoz kell valaki implantátum vagy legalább egy hoffmanos bélyeg.
Ott volt elásva a kutya kezdetekben, hogy a hi-res kiadványok szerkesztői komolyabban vették a dolgukat, mint a sima CD-knél, de ha visszakonvertálták a 24/96-os anyagot 16/48 CD minőségre, azt senki sem hallotta ki.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
CD és SACD/DVD-A kiadványok közt váltogattál (legalább ugyan azzal a lejátszóval?), vagy egyszer hallgattad a high-rest, egyszer pedig ugyan azt valós időben visszakonvertálva 16/48-ra ditherelés nélkül?
Én inkább abban hiszek, hogy a CD kiadványok ritkán érik el az elméleti CD minőséget, míg a high-res kiadványok kicentizik még a 24/96-ot is (legalább is a számok világában, mert úgymond "odaadással" készülnek, nem "leszarással" - ezért nem bánom a DTS-HD-t...), és innen jönnek ezek a "tipikus" eredmények. Másik lehetséges forrás, ha két különböző lejátszót használsz az eltérő formátumokhoz.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
Elsején elvitték.
Én inkább venném a használtat, de jobbat (ha tényleg jobb, mert nincs beégetve, maradt még <1 év gari, stb).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Xbboxxer #2866 üzenetére
A kábelezés nem nagy ügy. Egyik vége soros port, a másik jack és kész.
A gond ott lenne, hogy keríts egy firmware képfile-t, ami frissebb, mint a jelenlegi, illetve hogy felerőszakold valahogy ezen a sorosporton át.
A és C szériák közt mindenről, és az ARM-os D modellekről is találsz itt infókat: [link], de a tiédről nem igen, bár esetleg kérdezz rá a fórumban.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz Mezga Aladár #3451 üzenetére
RGB Full-al levág ugyan egy-két fekete közeli árnyalatot, de lényegi különbség nincs, ránézésre mindkettőt egyformán (az túlzás hogy jól, de bőven elfogadhatóan) kezeli. És én így is használom, mert:
1: A VGA-n belüli RGB->YCC is veszteséges így, hogy a szűkös HDMI (max 10-bit, neked Geforce-al valószínűleg 8-bit) előtt történik, és okoz némi extra lagot is (játékhoz nem hiányzik).
2: Ezek a Panák (is) megnyomják kicsit a near-black-et, ezért ugyan így visszapöccintenék egyet-kettőt a Brightness-en, mint ahogy most le van vágva RGB Full-ból, hogy inkább vesszen az a pár árnyalat, de legyen rendben a gamma (ez van Samun is, egyszeráen nem tudják már zajjal kikeverni azokat a nagyon sötét árnyalatokat a fekete közelében, így vagy kifénylenek, vagy kicsit vágsz belőlük, hogy szubjektíven szebb legyen a kép).Ilyenkor nálam Contrast 25, Brightness +7, és ha tovább emelem a Contrast-ot, már vág a fehérnél, ha a brightness-t, akkor sem jön elő az alsó pár hiányzó árnyalat, de zajosodni kezd a fekete is...
Ez persze csak PC VGA-ra vonatkozik (ahol belül minden RGB egy ponton), nem asztali lejátszókra (ahol belül minden YCC), ott még mindig az YCC-re szavazok.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #3454 üzenetére
Szürkesálán az égvilágon semmi különbséget nem látok.
Ja, ezért is mondtam, hogy kb. mindegy...
a dvd jobb képet ad component kimeneten
Olvasd végig megint a hsz-t. Filmlejátszó "dobozokhoz" YCC való, mert a filmeket is így kódolják.
Csak PC-ből ezt nem tudod kijuttatni oda-vissza konvertálgatás nélkül. De a PC legalább szépen konvertál RGB-be, míg egy olcsó boboz nem biztos, jobb a TV-re bízni.Furcsán magas nálad a fényerő.
Csak Full Range 0-255 RGB-vel ennyi, YCC-vel Brightness 0, Contrast 60 (nem mint ha fényesedne még ~35 felett, csak a fáma úgy írja hogy indulj 60-ról, és 60-on sem indokolja semmi hogy csökkentsem, tehát otthagytam...)
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz M@trixfan #3453 üzenetére
Passz, sohasem mértem és nem hallottam bárkitől, hogy mérte volna.
Csak elméletből tudom, hogy ez a frambuffer zárolósdi egy viszonylag lassú művelet. Talán pár milliszekundum lehet...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem fűti a panelt és nem fokoz semmit, mert nem is változik semmi ~35 felett.
Viszont az ISF kalibrálási útmutatója Panasonic-nál külön felhívja rá a figyelmet, hogy először is tedd 60-ra, és majd később csökkentsd ameddig szükséges/akarod (vagy near-white banding/clipping vagy fényerő korlátozás miatt kényelmi szempontból). És nem csak majmolom ezt, megvan mögötte a logika.
A 2011-es GT-ket, VT-knél nem lehet túllőni a kontrasztot YCC-hez (csak 0-255 RGB-vel*). De YCC-vel semmi...
Márpedig akkor YCC-hez minek keresnénk meg pontosan azt a Contrast értéket, ami még épp kiadja a max ~80 cd/m^2-t, de a lehető legalacsonyabb, mikor a csúszka végén állva 60-on is tök ugyanaz az eredmény, csak nem kell centizgetni semmit?*Ha RGB Full-lal emelem 25 fölé, akkor sem lesz már fényesebb a peak white, mint ~80, csak ott elkezdi vágni a 235-255 közti részeket, ami nem jó, de ettől még nem égeti jobban a szemet...
Nincs ezzel semmi gond, durván ~80 cd/m^2 a 100% fehér a standard ablakon (apró pici fehér pacán pedig ~100), ez nem sok, és tök mindegy, hogy ~35-ön áll, vagy 60-on (csak akkor minek keressem meg pontosan azt a durván 35-öt...?).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz M@trixfan #3460 üzenetére
Lesz, ezért javasolt, hogy YCC-t küldjünk ki a lejátszókból, mert odabent úgyis minden YCC, ahogy a DVD-ken és BD-ken is, így hülyeség félúton RGB-be konvertálni.
PC-nél ez más, mert nem tudsz kinyomni YCC-t anélkül, hogy odabent futna le egy YCC->RGB->YCC kört, ami ad egy kis extra lagot, és a limites HDMI előtt áll. Így egyben, ha már az YCC->RGB a VGA-n belül mindenképp lefut, akkor jobb a TV-re bízni, ha megbirkózik vele. (Nem mind, de a 2011-es Samuk kiválóan, és Panák elég jól bírják ha RGB 0-255-öt kapnak.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Á, én szemüvegnek sohasem hinnék. Főleg a kék szemcsinek, mert a zöld és piros szokott túlszaturált lenni.
Mondjuk én már az Eye One-oknak sem hiszek, csak az i1Pro-nak és CM-nek.Egyébként a Color és Tint, amikhez a "blue only" mód és szemcsi van, az nem is szaturációt állít, hanem úgymond "color luminance", aminek soha nem is szabadna elcsúszni, mégis minden gyártó küszködik vele, főleg a Pana.
Nálam most pl. így van belőve a CMS G30-on:
0 | 0 | 0 | -3 | -7 | 0 | -4 | -7 | -7
Vagyis a zöld szaturációjából alaposan vissza kellett venni, míg a kék egy picit alulszaturált már 0-án is. A luminance-ból viszont jócskán vissza kellett venni mindhárom szín esetén.Amúgy nemrég kalibráltam újra, és elég masszívan el volt csúszva így 200 óránál ahhoz képest, ahogy ~20 óránál belőttem. A fehéregyensúly mászott legtöbbet, egy csomót kellett pöcögtetni az R és B Gain-eken (felfelé, zöldes lett azóta).
Aztán a színtérnél az R és B luminance értékeket is kellett bántani, ami jól mutatja, hogy a fehéregyensúly szabályzás okozza a color luminance hibákat.
Volt is erről valami kis irománya a Panasonic-nak, hogy milyen szépen megoldották ezt a problémát a VX200-on, de a consumer line az ugye maradt így... Remélem a 2012-es szérián valami okosabb CMS-t használnak majd. Mert ok, hogy 75%-on beállítja az ember a color luminance-t, és szépen fest a CalMan chart, de ezzel nem korrigálódik a teljes 3D színtér annyira, amennyire kéne. Akadnak dE2000~4.5 hibák egyes kékes árnyalatokon, amiknél a luminance okozza a legnagyobb eltérést. (Mert alapjaiban hibásan kalkulálja a fényerőket, te pedig csak egy ponton pöcögteted közelebb - pedig igazából sehol sem kéne ezt kézileg...)
A másodlagos színek méréséből is érdekes, hogy most eltérő fehéregyensúly beállításokhoz jobb volt 0-ás Huye-kkal kihozni az elsődleges színeket, mint az első G30-amon (ami pixelhibás volt és csak pár napot volt nálam), vagyis ezt is torzítja a fehéregyensúly. (Elvileg a legvégén fut le a fehéregyensúly korrekció, ami így torzítja az azt megelőző színkeverést...) A régin mindhárom színre rápöccintettem egyet a Huye-n, és vissza egyet a szaturációból, hogy a másodlagos színek jobban fessenek.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #3521 üzenetére
A PC alapvetően csak 0-255-öt akar kiadni, minden más csak post-process a framebuffer-eken.
Nézd meg képnézegető programmal és videólejátszóval, hogy a kettővel ugyan azok-e a szintek.
Ha csak filmekkel, akkor a video renderer nem csinálja meg a TV->PC nyújtást. (Javaslom a madVR-t, vagy ha kell DXVA, akkor a friss MPC-HC-ben lévő EVR-CP-t.)
Ha windows asztalon és játékokban is egyforma, akkor a driver hiszi azt, hogy ő jobban tudja, és TV-nek majd okosan 16-235-öt küld ha akarod, ha nem. (Vagyis ilyenkor honnan vagy biztos efelől?)[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Az a baj, hogy kapok egy ilyen szép kis grafikont CalMan-ből: [link]
Aztán leellenőrzöm pár kevert színnel és ... [link]Ez a baj, hogy egy TV-re sem kéne semmi más kalibrálási opció, csak:
1: Fehéregyensúlyhoz R, G, B Gain (de rendesen adni az ember kezébe, hogy ne kelljen a szervízmenüben megnézni melyik hol áll, mielőtt elkezded tologatni a user menüs eltolásokat - ami már az SM-ben plafonon van azt ne próbáld még fentebb, ami már csökkentve azt még lentebb...)
Semmiféle 10 meg 20 meg akárhány pont... azt csak szépen ki kéne tudnia számolnia a software-nek, hogy lekövesse a gamma görbét mindhárom gradiens, és akkor nincs gáz. (Prof monitoroknak és a Kurok-nak is sikerül...).2: R, G, B szaturáció két tengely mentén (aka Huye/Sat).
Semmiféle color luminance, azt végképp a software-nek kéne kalkulálnia, elvileg egyszerűbb lenne, mint a fehéregyensúlyt lekövetni.3: tonal response - Ide alapvetően elődefiniált gamma értékek (csak tényleg kövesse is le a software - még APL mellett működve is, ami tényleg komplex probléma, de ha nem megy, akkor inkább az APL-t dubjuk és szenvedjen a fogyasztás, ne a kép...).
Még azt is megértem, hogy ott voltak a pici ócó kínai procik, amikkel 5-10 éve kellett dolgozniuk, és még a nyakukban az analóg SD szabványok örökségeivel... De mára már eléggé jól pörögnek azok a kis ARM-os SoC-ok, a színek matematikája pedig régóta jól ismert. Nem hiszem, hogy most így a 2010-es években még szabadna, hogy gondot okozzon a színszámítás.
De ahelyett, hogy ezt valósították volna meg, inkább agyontömték a menüt mindenféle redundáns feature-el, hogy 10/20 pontos ez-meg-az, másodlagos színekre is három tengelyű vezérlés, stb... mind csak arra hogy manuálisan lehessen korrigálni a hibákat. Csak hát ezek lehetséges száma a nevetségesen nagy élőmunka igény miatt erősen korlátos (távirányítót nyomkodva pöcögtetni midenféle csúszkákat), ezért így nem jut el a dolog a kiváló szintre.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Jó, de én ha elindulok 60-ról, akkor nem akarok lentebb menni, mert ez sem túl világos (sötétbe nekem bőven elég, de van aki már ezt is kevesli és lentebb én sem kívánom).
Akkor miért pöcögtessem le épp addig, amíg még épp nem lesz sötétebb, ha jól van az 60-on is (nem vág a gradiensekből, nem égeti a szemet mert nem fényesebb, stb.)?Amúgy a G20 még kicsit világosabb, mint a G30. 2011-ben is nagy szám volt az energiatakarékosság és ezek az AR filterek is bevallottan sok fényt fogtak meg, külön marketingfeature is 2012-ben az AR filter, ami rendesen kiengedi a fényt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz pkaresz #4033 üzenetére
Költségkeret nélkül nehéz bármit mondani, de valószínűleg egy Panasonic 50G30-at keresel. Abból ki van herélve a 3D, és ha akarod sem fogod használni a médialejátszóját, de 2D-ben egész jó képet ad.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
???
A mai készülékek tudnak FullHD 3D-t, a 3D-s Blu-Ray-ek is ilyenek (lemezek és lejátszók is), 2x24Hz megy ki a kábelen, ami még mindig kevesebb, mint az 1080p60, nincs semmi felbontáscsökkenés, és a sávszél sincs pengeélre állítva, az 2x60Hz-el lenne, amit a legtöbb forgalomban lévő HDMI chip nem is tud, és tudtommal egy plazma TV sem támogat, csak monitorok (és talán egy-két játékosoknak szánt LCD hibrid-TV/monitor, de csak említés szintjén rémlik hogy hallottam olyanról, és pár új AV erősítőkbe szerelnek már olyan HDMI chipet, ami át tudja engedni a teljes sávszélt).#4149
Ott az aktív konverter keről sokba, nem az ethernet része a csúcsszuper, a gigabit ethernet elég régi (nem mondom hogy ezt mondtad, csak...).
NEm kicsit lett túlmisztifikálva a HDMI kábel kérdése, de azt sem szabad alulbecsülni, hogy milyen szutykot mernek eladni olcsó (vagy esetenként akár egész drágának ható) kábel gyanánt...
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Igen, gyakorlatilag TB, csak két 1920x1080 képkockával.
A mai 3D TV-k már tudnak ilyet. A D550 egészen 30Hz-ig tudta (PC játék), Panasonic-okkal még nem próbáltam hogy mennek-e 24Hz fölé (de azok odaabent eldobnak pár sort a 3D-ből, így most csak a Samsung PDP-k az igazi FullHD3D-sek, ha szigorúan nézzük).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz M@trixfan #4265 üzenetére
Nem.
Az új Focus Field Drive elvileg (még nem sok konkrétumot tudni róla) jobban tömöríti ("fókuszálja") a fénykibocsátással töltött időt, ami elméletben még több vibrálást jelenthet azonos frissítési frekvencia mellett.
A sub-field-ek száma (amiből a régi 600Hz-es marketingcimke származott) még nem tisztázott. Elvileg ugyan úgy 10-ről indul (mint a 600Hz=60Hz*10sf), és egyes esetekben mellétesz majd a vezérlés pluszban kettőt valami hasonló elven (amit talán a Kuro-kból vett át a Pana), mint a Pana VX300 tesz plusz egyet, hogy a sötét jelenetek kevésbé legyenek zajosak és maradjon térbeli felbontásuk (sík és idő, nem 3D, de ebből származtatva persze 3D módban térhatás is...). De még olyan elmélet is van, miszerint a Focus Field Drive bizonyos esetekben egyenesen kivesz majd sub-field-eket, és a precizitás kárára tömöríti majd még jobban a fénykibocsátást. Vagyis lehet, hogy alapvetően 10sf, és alacsony APL mellett 12, magas APL mellett mondjuk 8sf lesz. Ez pedig megint egy pofon lehet a vibrálásnak.
De majd meglátjuk... Az kis képátlós ST30 elvileg már február közepén a boltokban lehet (legalább is az USA-ban).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Átlagban gyakoribb és nagyobb mértékű, főleg modjuk edge-LED megoldásnál, ahol a háttérfény is inhomogénebb, és még még arra jön az LCD panel...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz junkpod #4371 üzenetére
Addig igaz a dolog, hogy elvben minden H264 dekódernek bitre pontosan ugyan azt az eredményt kell adnia, mert szabványosítva van minden dekódolási és kerekítési lépés*. Viszont a kerekítés eredménye YCC 4:2:0, a HDMI kábelen pedig ilyen nem megy ki. Mindig át kell méretezni a Chroma mapot 4:2:2-re vagy 4:4:4-re, esetleg még átlökhető RGB-be.
Itt lehet egy kis különbség.A mai plazmák mind 4:2:2-vel dolgoznak odabent, így érdemes ekkorára nagyítani a lejátszóval. Itt nem mindegy a mintavételi algoritmus, és hogy utána hogyan kerekít vagy ditherel vissza 8/10/12 bitre.
Ugyanakkor a tény, hogy sokan észre sem veszik hogy ezek a TV-k nem is tudnak 4:4:4-et (akkor sem ha valódi 4:4:4 anyagot küldenek ki rájuk, pl. PC vagy konzol játékok RGB jele), azért indikálja egy picit, hogy MEKKORA jelentősége van, ha egy hangyányit fonomabb a chroma resample... Ugye nem véletlenül van 4:2:0 a BD lemezen se... tudták hogy mivel érdemes spórolni, ha már rávisz a kényszer, hogy valamivel kell.
Kb. a nagyítóval vizsgálódás, vagy a méteres vásznak hatásköre. És a TV-k sem "anygalok", a Samu és Pana plazmák is sokat bohóckodnak a színekkel, messze nem reprodukálják konziszensen a teljes 3D színteret.*És ez előírás, ha nem teljesül, akkor perelhet az ITU, csakúgy mint mikor nem fizetik meg neki a jogdíját azért, hogy képes valami H264-et dekódolni.
Persze ettől nem vagyok meggyőzve, hogy minden szabványos. Elég csak ránézni a Panasonic TV-k beépített médialejátszójára, ami borzalmas képet ad 1080p24 anyagból is (ahol nincs luma resize vagy deinterlace).
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz nobeige #4402 üzenetére
A beépített képnézegető nekem is csinálja, de HDMI-ről nem.
A Samsung csinált néha hasonlót HDMI-ről is, de az másik mese.Egyszer léptesse át az Eco módot On-ra, majd vissza Off-ra.
Aztán "gyári beállítások visszaállítás", és Eco megint Off-ra.
Ha még mindig, akkor kérdezzétek a Panasonic-ot.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Olyan nincs, hogy DD-core, csak DTS-core, DD-nél van a TrueHD mellett egy külön AC3 hangsáv, de van olyan dekóder, ami beolvassa a TrueHD-t, viszont csak 16-bites LPCM-et köp ki.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Egyébként mozgás van Samsung ügyben.
Zoyd "barátom" (elég sokat csevegtünk már, főleg a Samukról) kiráncigálta a privátban házhoz postázott pendrive-okról a logic board firmware-ket, amiket fel lehet tenni EU modellekre is, hogy normalizálja a fekete és gamma fluktuálást. (Nem szűnik meg, de sokkal finomabb az átmenet - tulajdonképp ezt csinálta a Pana is a gammát illetően idén ; a fekete pedig csak az után volt gáz hogy agresszíven kezdett ugrálni, így a beszámolók szerint már kellemes a kép).
Ha minden igaz holnap megcsinálom ezt az egyik itteni fórumozónak, aztán ha van rá igény leírhatom magyarul is hogy kell. Bár elég bonyolult és rizikós annak, aki nem szokott a szervízmenüben turkálni.
Továbbá a korábbi LG tulajok mintájára neliállt a samuján is tekergetni az inicializálást hangoló potmétereket, és lenyomta az MLL-t a G30 szintje alá, már ki sem tudja mérni a spektrója a legalját, a plafon van most 0.04 körül 0.1 helyett, a padló 0.02 alatt.
Ez a két változás együtt elég ütősnek hangzik. Mondjuk nem is értem eddig miért nem piszkáltuk a potikat. Mikor az LG-sek elkezdték én is megkerestem a szervízkönyvben a helyüket Samun, csak nem vettem le a hátát.
Bár az MStar chipset színkeverési anomáliáit szerintem még nem oldja meg, de ebben a Pana sem hibátlan. De ha lesznek olcsó D8000-re tavasszal, azokban nem MStar van...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Persze, mivel minden TV ugyan azon az értéken fut, így ez az érték valami olyasmi lehet, hogy mondjuk statisztikai aapon 1%-os megnemhaladási valószínűség (100-ból legfeljebb egyen lesz látható pixel misfire még 2-3 év után is) + biztonsági tényező (mondjuk 1.2-1.5 közti szorzó).
Te pedig megkeresheted azt a pontot, ami épp csak hogy elég a te saját panelednek (abban az állapotában, lehet hogy egy év múlva rá kell tekerni...).
Lehet hogy ez jóval kevesebb, mint a gyári, lehet hogy már épp pöccre a határon van mielőtt hozzányúlsz...Bár azt nem tudom miért nem vezérelhető ez software-esen a szervízmenüből, és akkor akár az ilyen ISF/THX srácok is játszhatnának vele, nem csak a nagyon lelkes felhasználók.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Elvileg a nagyobb maximális fényerő a húzóindok. Aztán jönnek a plazmamítoszok, hogy két perc után beleég minden logó, amiket erősen éltet az az eladói hozzáállás, hogy egy drága LCD-n több a haszon.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Tudom, hogy kukacoskodás, de az Lstar az nem gamma, mert bonyolultabb, mint egy egy paraméteres exponenciális függvény.
És arról akkor ne is beszéljünk, hogy a legtöbb plazmának gyakorlatilag nem hogy gammája, de 2D-s TRC-je sincs, mert a tonal response az APL függvénye (más görbét rajzol a mért pacák méretétől és/vagy hátterétől függően).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Mezga Aladár #4553 üzenetére
Nincs olyan, hogy „szabványos gamma”.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Játszottam ma egy D550-el:
A logic board update működik!
A potméterekkel viszont nem jutottam sokra.
Legalább is szemre nem vettem észre látványos javulást a végén, az új i1d3, amit ma csomagoltam ki frissen pedig össze-vissza mért, arra pedig nem volt idő, hogy ArgyllCMS adaptív móddal mérjek a ColorMunkival valami használhatót (így is nemrég értem haza).
Annyit biztos nem javult, mint amennyi meló lekapni és visszatenni a hátlapot...TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz GeneraL_XTX #4632 üzenetére
Miért nem vesztek inkább valami D65-höz közeli színhőmérsékletű és jó Color Rendering Index-el bíró fényforrást a szűk spektrumú és hideg LED-ek helyett?
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Mikor tegnap ~7 órán át nyúzta egy partíciókezelő a RAID tömböm, és nem volt PC-ről forrás, csak toporgás itthon, nehogy elvigyen egy áramszünet 2Tb adatot, akkor néztem a G30 plazmán TV adást, és igen, 4:3-ra állítottam a Comedi Central-t a mesefilmekhez, csak az esti step-up volt szélesebb képarányú, ott nyomtam át Auto-ra, hogy levágja az alsó-felső csíkokat és a C logó nagyját.
(Most elárultam magam, hogy ez az egyetlen TV csatorna, amit képes vagyok nézni jobb híján. )TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Eddig is tudtam, hogy vannak bajok a színekkel, és hogy a dE értékek alapján tényleg észrevehető mértékű, de most hogy itt van mellette átmenőben egy CG275W, hát hmm, így látom is.
A G30 túlnyomja a vöröseket. Olyasmi, mint ahogy a 2011-es VE Shootout-on szemlélteti (mindig elfeletem a rendes nevét, de) D-nice nicken futó arc a Color csúszka tologatásával (mondjuk az kicsit eltúlzott példa).
Mondjuk filmezni vagy játszani nincs kedvem ezen az LCD-n.TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
-
válasz junkpod #4778 üzenetére
Az összfüggés csak addig lineáris, míg végtelen a hajlítómerevség és minden irányban gátolt az elmozdulás (eltolódás és elfordulás).
Az elektronika marad a panelen. Vagy a talp törik, vagy a lemezből szakad egy darab a csavarok körül.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Én is az üveglappal párhuzamos síkban fekvő lemezre gondoltam, amire egyik oldalról az üveg, a másikról az elektronika van szerelve.
Előbb ennek kell alakváltozni, mielőtt eltöröd az üveget a felszerelt talppal.
De ha okosan tervezték, akkor a csavar szakad el előbb.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Tomika1981 #4785 üzenetére
Semmilyen fizikai sérülésre sem vállal felelősséget a Pana.
De úgy általában jobb, ha a csavar szakad, mint ha a drága elemek mennek tönkre, amiket összefog. A csavar pótolható, a belső lemez nehezen javítható (és ha deformálódik, akkor jó esélyel reped az üveg). No persze ebben az esetben nagy szerencse kell, hogy ne töjön el a kijelző, ha elválik a talpától, de azt az esetet nézzük, mikor így is, úgy elválik valahogy, és csavarszakadásnál még lehet isteni szerencséd (pl. megtartja annak a háta, aki nekiugrott, így kisebbet koppan míg földet ér).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz Tomika1981 #4787 üzenetére
De, építőmérnök (tanonc a legvégén), és tisztában vagyok vele, hogy EC szerint tartószerkezeteknél minden csavarozott kapcsolatot úgy kell tervezni, hogy az alapanyag tönkremenetelével szakadjon meg.
De ez nem egy hídszerkezet. Itt én azt a megfontolást venném alapul, amit már leírtam: tönkremenetel esetén minimalizáljuk a keletkezett kárt.
De igaz, megoldható a probléma úgy is, hogy ne a csavar szakadjon, hanem a talp. De azt mindenképp kizárnám, hogy a TV belső lemeze is tönkremehessen elsőként, mert szemben áll a másik ménöki alapelvvel: egy tönkremeetel se okozzon aránytalanul agy kárt.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem az, én is örültem hogy „kvázi ingyen” ott volt a D550-nél, de a G30 - GT30 árkülönbözetet nem igazán éri meg szerintem. Szóval én is remélem hogy a GT50 ára közelebb lesz a G30-éhoz, ha nem lesz G50.
Bár perpillanat nem vagyok meggyőzve hogy megérné majd G30-ról váltani, talán csak a VT50 lesz látványosan jobb, mint a mostani széria, de az meg nem sokkal lesz olcsóbb, mint a VT30, és talán a legkisebb méretekből is szanálnak idén.
Samunál se lesz most nagy lépcső, hogy motiválja az áresőt.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hmm. Most épp input lagot mértem egy LCD-n, és poénból megnéztem a G30-ast (klibrált prof mód, IFC és hasonló "képjavítók" természetesen kilőve), és 30-40 ms jött ki.
A HDTVtest 24ms-t írt.
Nézte más is? Nem tartom valószínűnek, de talán nálam is lehet valami gáz a VGA natív HDMI kimenetével (több a lag rajta, mint a DVI-ból szedett analóg és natív DisplayPort kimeneteken)?TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik plazma televíziókkal foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- LED / LCD TV topic topic
- Projektor topic topic
- Házimozi erősítő és minden, ami hozzá csatlakoztatható topic
- Házimozi belépőszinten topic
- Milyen asztali médialejátszót? topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Autós topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- iPad topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Ukrajnai háború
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Kupon kunyeráló
- Steam Deck
- További aktív témák...